• Αρχική
  • Άρθρα
  • Πώς θα τηρήσουμε τις αποφάσεις μας για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής;

Πώς θα τηρήσουμε τις αποφάσεις μας για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής;

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή βάζουμε στόχους για το νέο έτος.

Πώς θα καταφέρουμε όμως να τηρήσουμε τις αποφάσεις μας;

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή βάζουμε στόχους για το νέο έτος. Έτσι και φέτος, μετά από μια αναμφισβήτητα δύσκολη χρονιά, ατενίζουμε με αποφασιστικότητα το μέλλον και δίνουμε στον εαυτό μας την υπόσχεση ότι θα γίνουμε καλύτεροι. Πώς θα καταφέρουμε όμως να τηρήσουμε τις αποφάσεις μας;

Πώς θα τηρήσουμε τις αποφάσεις μας για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής;
Δεν κάνουμε μεγαλεπίβολα σχέδια
Η συνειδητοποίηση ότι ο τρόπος ζωής μας καταστρέφει το σώμα και την υγεία μας, μας κάνει να νιώθουμε ότι απαιτείται άμεση δράση. Όντως απαιτείται. Ωστόσο, όταν προσπαθούμε να αλλάξουμε ταυτόχρονα όλες τις κακές μας συνήθειες, καταδικάζουμε τον εαυτό μας στην απογοήτευση και την αποτυχία. Για παράδειγμα, αν αποφασίσουμε να κόψετε το γρήγορο φαγητό, έχουμε στο μυαλό μας ότι οι παρασπονδίες είναι μέσα στο πρόγραμμα και δεν σημαίνουν ότι δεν θα τα καταφέρουμε ποτέ.

Σκεφτόμαστε πρακτικά
Θέλουμε να τρώμε περισσότερα φρούτα; Αντί να γεμίζουμε απλώς την φρουτιέρα μας ελπίζοντας να τα καταναλώσουμε, αναρωτιόμαστε ποια σνακ μπορούν να αντικαταστήσουν. Για παράδειγμα, αν πίνουμε φρουτοποτά, μπορούμε να τα αφήσουμε για χάρη ενός φυσικού χυμού με φρούτα εποχής και να φάμε μια μπανάνα στη θέση της πρωινής μας τυρόπιτας.

Απολαμβάνουμε τη διαδρομή
Όταν οι αλλαγές στη διατροφή ή τις καθημερινές μας δραστηριότητες αποσκοπούν στην απώλεια βάρους, η στασιμότητα της ζυγαριάς ενδέχεται να μας απογοητεύσει και να μας κάνει να τα παρατήσουμε. Πριν δούμε τα επιθυμητά αποτελέσματα στο σώμα μας, προσπαθούμε να απολαύσουμε τις υπόλοιπες… παρενέργειες. Για παράδειγμα, μια πιο ισορροπημένη διατροφή γεμάτη φρούτα και λαχανικά, μπορεί να κάνει θαύματα για την επιδερμίδα μας. Η τακτική άσκηση, εκτός από γράμμωση, μας χαρίζει μεγαλύτερη αντοχή και καλή διάθεση.

Κάνουμε μικρά βήματα
Δεν βιαζόμαστε να αλλάξουμε ριζικά όλες τις συνήθειες που μας προβληματίζουν. Αν πιστεύουμε ότι περισσότερα γλυκά από ό,τι θα θέλαμε, ξεκινάμε να περιορίζουμε σταδιακά τις ποσότητες που καταναλώνουμε. Για παράδειγμα, μπορούμε να ξεκινήσουμε με τον στόχο να τρώμε ένα γλυκό την ημέρα αντί να δηλώσουμε ότι δεν θα ξαναφάμε ποτέ μας γλυκό.

Μια συνήθεια την εβδομάδα
Αυτός ο απλός κανόνας μπορεί να κάνει τη διαφορά. Πολλοί άνθρωποι επιδιώκουν να αλλάξουν ταυτόχρονα τη διατροφή τους, τη συχνότητα με την οποία ασκούνται και άλλες συνήθειες που θεωρούν βλαβερές, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσουν έναν ξαφνικό πανικό για την υγεία τους. Αν το σκεφτούμε ρεαλιστικά, όμως, λίγες εβδομάδες καθυστέρησης στην αλλαγή χρόνιων συνηθειών δεν πρόκειται να αλλάξουν και πολλά πράγματα. Αντιθέτως, ενδέχεται να εξασφαλίσουν ότι δεν θα «ξανακυλήσουμε» την πρώτη φορά που ο σύζυγός μας θα φέρει γλυκά σπίτι! Αν στόχος μας είναι η καλύτερη διατροφή, δοκιμάζουμε να βελτιώνουμε ένα γεύμα την εβδομάδα, δίνοντας χρόνο στον εαυτό μας να συνηθίσει τις αλλαγές.

imommy/ photo unsplash