• Αρχική
  • Άρθρα
  • Πώς θα ηρεμήσετε ένα γκρινιάρικο μωρό – Συμβουλές για γονείς

Πώς θα ηρεμήσετε ένα γκρινιάρικο μωρό – Συμβουλές για γονείς

Τρόποι που μπορείτε να παρηγορήσετε το μωρό.

Ακολουθούν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να δοκιμάσετε να παρηγορήσετε ένα μωρό που κλαίει. Μπορεί να χρειαστούν μερικές προσπάθειες, αλλά με υπομονή και εξάσκηση θα μάθετε τι λειτουργεί και τι όχι για το μωρό σας.

Τυλίξτε το μωρό σας σε μια μεγάλη λεπτή κουβέρτα και κάντε το να νιώσει ασφάλεια

Κρατήστε το μωρό σας στα χέρια σας και τοποθετήστε το σώμα του στην αριστερή του πλευρά για να βοηθήσετε την πέψη. Τρίψτε απαλά την πλάτη του. Εάν βάλετε το μωρό σας για ύπνο, θυμηθείτε να το ξαπλώνετε πάντα ανάσκελα στην κούνια του.

Βάλτε έναν χαλαρωτικό ήχο

Ήχοι που θυμίζουν στα μωρά ότι βρίσκονται μέσα στη μήτρα μπορεί να είναι ηρεμιστικοί, όπως μια λευκή συσκευή, το βουητό ενός ανεμιστήρα ή η ηχογράφηση ενός καρδιακού παλμού.

Περπατήστε με το μωρό σας φορώντας το σε ένα μάρσιπο ή κουνήστε το

Οι ηρεμιστικές κινήσεις θυμίζουν στα μωρά τις κινήσεις που ένιωθαν στη μήτρα.

Αποφύγετε να ταΐζετε υπερβολικά το μωρό σας γιατί αυτό μπορεί επίσης να το κάνει να νιώθει άβολα

Προσπαθήστε να περιμένετε τουλάχιστον 2 έως 2 ½ ώρες από το ένα τάισμα στο άλλο.

Αν δεν είναι η ώρα να ταϊστεί το μωρό σας, δώστε του την πιπίλα ή βοηθήστε το να βρει το δάχτυλό του

Πολλά παιδιά ανακουφίζονται από το πιπίλισμα.

Η ευαισθησία στα τρόφιμα είναι μια αιτία δυσφορίας γι’ αυτό και μια αλλαγή στη διατροφή μπορεί να βοηθήσει

Για μωρά που θηλάζουν: Οι μαμάδες μπορεί να προσπαθήσουν να αλλάξουν τη διατροφή τους. Δείτε αν το μωρό σας δεν γκρινιάζει αν μειώσετε τα γαλακτοκομικά προϊόντα ή την καφεΐνη. Εάν δεν υπάρχει διαφορά μετά την πραγματοποίηση των διατροφικών αλλαγών, συνεχίστε τη συνήθη διατροφή σας. Η αποφυγή πικάντικων τροφών ή των τροφών που προκαλούν αέρια, όπως τα κρεμμύδια ή το λάχανο, έχει βοηθήσει κάποιες μαμάδες.

Για μωρά που τρέφονται με μπιμπερό: Ρωτήστε τον γιατρό του παιδιού σας εάν πρέπει να δοκιμάσετε μια διαφορετική φόρμουλα.

Κρατήστε ημερολόγιο

Καταγράψτε τι τρώει, πότε, τι ώρα κοιμάται και πότε κλαίει. Ίσως έτσι ανακαλύψετε το γιατί μπορεί να κλαίει.

Φροντίστε να κοιμάται όσο πρέπει

Μην ανάβετε φώτα το βράδυ, μην κάνετε θόρυβο.

Λίστα για το τι μπορεί το μωρό σας να χρειάζεται

Ακολουθούν μερικοί άλλοι λόγοι για τους οποίους το μωρό σας μπορεί να κλαίει και συμβουλές για το τι μπορείτε να δοκιμάσετε για να καλύψετε αυτή την ανάγκη. Εάν το μωρό σας…

  • Πεινάει: Παρακολουθήστε τις ώρες σίτισης και ψάξτε για πρώιμα σημάδια πείνας, όπως το χτύπημα των χειλιών ή την τοποθέτηση των χεριών στο στόμα.
  • Κρυώνει ή ζεσταίνεται: Ντύστε το μωρό σας με τα ίδια ρούχα που φοράτε και εσείς για να είναι άνετη. Αν κρυώνετε εσείς, ντύστε και εκείνο ζεστά, αν ζεσταίνεστε, βάλτε του ελαφριά ρουχαλάκια.
  • Έχει λερωμένη πάνα: Ελέγξτε την πάνα. Τους πρώτους μήνες τα μωρά βρέχουν και λερώνουν πολύ τις πάνες τους.
  • Γουλιές και εμετός: Μερικά μωρά ταλαιπωρούνται από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (ΓΟΠ) και αυτό συχνά μπορεί να συγχέεται με τους κολικούς. Επικοινωνήστε με το γιατρό του παιδιού σας εάν το μωρό σας γκρινιάζει μετά το γεύμα του ή κάνει μεγάλες γουλιές ή δεν βάζει βάρος.
  • Άρρωστο (έχει πυρετό ή άλλη ασθένεια): Ελέγξτε τη θερμοκρασία του μωρού σας. Εάν το μωρό σας είναι μικρότερο των 2 μηνών και έχει πυρετό, καλέστε αμέσως τον γιατρό του. 
  • Υπερδιέγερση: Η υπερδιέγερση πολλές φορές ευθύνεται για την γκρίνια και την αναστάτωση του μωρού.
  • Βαριέται: Νανουρίστε του, μιλήστε του σιγανά, πηγαίνετε μια βόλτα.

(mothersblog. gr – healthychildren. org / photo: unsplash)

Tο el.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο κάτω από  το άρθρο, μόνο από όσους και όσες έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία DISQUS. Ο καθένας και η κάθε μία έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους. Αυτό όμως  δεν σημαίνει ότι το el.gr υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Επίσης ξεκάθαρα θα διαγράφουμε  συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια αμέσως μόλις τα εντοπίσουμε  ή αμέσως μόλις μας καταγγελθούν. Ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το el.gr δεν φέρει καμία νομική ή άλλη ευθύνη, αφού στο διαδίκτυο ανωνυμία δεν υπάρχει.