Πως να μειώσετε τη ζάχαρη στη διατροφή των παιδιών

Η υπερβολική κατανάλωση της ζάχαρης επηρεάζει όχι μόνο τη σωματική, αλλά και την πνευματική υγεία

Μπορεί να μειώσει την εγκεφαλική λειτουργία των παιδιών και να προκαλέσει φλεγμονές και πονοκεφάλους.

Πόση ζάχαρη πρέπει να καταναλώνουν τα παιδιά;
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι ενήλικες πρέπει να περιορίσουν τη ζάχαρη σε περίπου 12 κουταλάκια, δηλαδή 48 γραμμάρια. Για τα παιδιά, επειδή τρώνε λιγότερο φαγητό, τα αντίστοιχα όρια είναι 7 έως 8 κουταλάκια, που αντιστοιχούν σε 30 με 35 γραμμάρια την ημέρα.

Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε την ζάχαρη στη διατροφή των παιδιών;
Τα παιδιά χρειάζονται πρωτεΐνες για την ανάπτυξη των μυών και καλά λιπαρά για να υποστηρίξουν τον εγκέφαλο και το νευρικό τους σύστημα. Επίσης, από έρευνες προκύπτει ότι η κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη βασικών συστατικών, καθώς τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη καταστρέφουν βιταμίνες από το σώμα κατά τη διάρκεια της πέψης, όπως για παράδειγμα τις βιταμίνες B που εμπλέκονται στον μεταβολισμό της γλυκόζης.

Για να μειώσετε την κατανάλωση της ζάχαρης στα παιδιά, δοκιμάστε τα εξής:

Δώστε προσοχή στα προϊόντα που περιέχουν “κρυμμένη” ζάχαρη
Μπορεί κάποιες τροφές ή σνακ να νομίζουμε ότι είναι υγιεινές, στην πραγματικότητα όμως έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και η κατανάλωσή τους χρειάζεται προσοχή. Για παράδειγμα πολλά δημητριακά ή χυμοί φρούτων έχουν ζάχαρη σε σχέση με άλλους, για αυτό είναι σημαντικό να διαβάζετε πάντα τις ετικέτες.

Μην βγάζετε τελείως τη ζάχαρη από τη διατροφή τους
Σύμφωνα με έρευνες, όταν οι γονείς απαγορεύουν στα παιδιά να τρώνε γλυκά, πολλές φορές πετυχαίνουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Εντάξτε τα γλυκά στη διατροφή των παιδιών, αλλά πάντα φυσικά με μέτρο.
Φτιάξτε τα δικά σας γλυκά με τα κατάλληλα υλικά
Όλα τα παιδιά λατρεύουν τις γλυκιές γεύσεις. Αντί λοιπόν να τους τις στερήσετε, μπορείτε να φτιάξετε τα δικά σας σπιτικά γλυκά με υλικά που εσείς θα επιλέξετε. Για παράδειγμα, μπορείτε αντί για ζάχαρη να βάλετε μέλι, ή να κάνετε γλυκά με φρούτα που περιέχουν φυσικά σάκχαρα.

Δώστε προσοχή στα σνακ
Τα σνακ είναι απαραίτητη στη διατροφή των παιδιών. Προτιμήστε φρούτα, ξηρούς καρπούς και άλλα υγιεινά σνακ που θα κρατήσουν τα παιδιά χορτάτα και δεν θα έχουν την ανάγκη να φάντε κάτι γλυκό.

Μετρήστε τη ζάχαρη
Ειδικά στα έτοιμα τρόφιμα, είναι δύσκολο να υπολογίσουμε πόση ποσότητα “κρυφής” ζάχαρης περιέχουν ακριβώς. Είναι σημαντικό όμως να έχετε μία εικόνα της ζάχαρη που καταναλώνει το παιδί στην καθημερινότητά τους ώστε να προβείτε σε ενδεχόμενες αλλαγές στις διατροφικές τους συνήθειες.

bundoo.com/ mothersblog/ photo unsplash