Πώς επηρεάζει ο θυμός το παιδί;

Χρήσιμες συμβουλές για να διαχειριστείτε τον θυμό ως γονείς, ώστε να μην επηρεάζει αρνητικά το παιδί.

Τα παιδιά αποτελούν το καλύτερο δώρο αλλά πέρα από τις αλλαγές που «φέρνουν» μαζί τους, ορισμένες φορές μπορεί να αποτελέσουν και.. δύσκολες προκλήσεις. Ο χαρακτήρας του παιδιού και η συμπεριφορά του, που μπορεί να μην περνά πάντα και την καλύτερη φάση, σε συνδυασμό με την γρήγορη και πιεστική καθημερινότητα, μπορεί να προκαλέσουν έντονο εκνευρισμό, θυμό ή ακόμα και οργή. Τα παιδιά συγκεκριμένα μπορεί να προκαλέσουν τον έντονο θυμό των γονέων, καθώς εγείρουν σε αυτούς τα έντονα συναισθήματα των παιδικών τους χρόνων, με αποτέλεσμα οι φόβοι ή και η οργή της παιδικής ηλικίας να επανέρχονται στιγμιαία και να μπορούμε δύσκολα, ακόμα και ως ενήλικες να τα διαχειριστούμε.

Γιατί θα ήταν καλό να εγκαταλείψετε το θυμό

Κάθε γονιός έχει αποτελέσει «θυμωμένη μαμά» ή και «θυμωμένος μπαμπάς» σε κάποια φάση της ζωής του, αφού η ανατροφή και η διαπαιδαγώγηση των παιδιών τείνει να γίνεται περίπλοκη ενώ δεν υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες, αφού κάθε παιδί, ακόμα και μέσα στην ίδια οικογένεια, είναι διαφορετικό και διαμορφώνει μια μοναδική σχέση τόσο με την μαμά όσο και με τον μπαμπά. Επομένως αν και κάθε παιδί, χρειάζεται μια μοναδική προσέγγιση, σίγουρα αυτή δεν είναι ο θυμός, ο οποίος μπορεί να εμποδίσει την ουσιαστική επικοινωνία σας μαζί του, απομακρύνοντάς σας συναισθηματικά. Ταυτόχρονα θέλετε να διασφαλίσετε ότι το παιδί μεγαλώνοντας θα μπορεί διαχειριστεί και να εκφράσει με υγιή τρόπο τα συναισθήματά του. Όταν ένα παιδί έχει πολλά συναισθήματα και δεν μπορεί να τα ελέγξει, μπορεί να φωνάξει, να εκνευριστεί ή και να χτυπήσει αντικείμενα γύρω του. Τότε θα σας χρειαστεί για να του εξηγήσετε και να του δείξετε τον γόνιμο και υγιή τρόπο, τον οποίο όμως θα πρέπει να βλέπει καθημερινά κι από εσάς, αφού είστε το πρότυπό του.

Η αρετή της υπομονής

Για αυτούς τους λόγους, θα ήταν καλό να αφήσετε κατά μέρος την οργή ή και τον θυμό. Για να το κάνετε αυτό, θα μπορούσατε να ξεκινήσετε από τους παράγοντες που μπορεί να τον πυροδοτούν. Έπειτα θα ήταν καλό να οπλιστείτε με υπομονή και λίγο… χιούμορ αφού τα απρόοπτα είναι πράγματι πολλά και συμβαίνουν συχνά. Άλλες στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να αφήσετε κατά μέρος τον θύμο και να αυξήσετε την υπομονή σας, περιλαμβάνουν:

  • Ζητήστε βοήθεια: Είναι καλό όταν νιώσετε ότι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε το θυμό σας, να κάνετε ένα μικρό διάλειμμα ζητώντας την βοήθεια του συντρόφου σας. Αφήστε τον να αναλάβει λίγο τα παιδιά, όσο εσείς αφιερώνετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας προκειμένου να ηρεμήσετε και να επανακτήσετε την ψυχραιμία σας.
  • Βαθιές ανάσες: Αν η πρώτη λύση δεν είναι εφικτή, τότε μπορείτε να δοκιμάσετε να μεταβείτε σε ένα άλλο δωμάτιο και να πάρετε μερικές βαθιές ανάσες, αφήνοντας τις αρνητικές σκέψεις. Προσπαθήστε να χαλαρώσετε τους μυς σε όλο το σώμα και η αναπνοή σας να ακολουθήσει ένα σταθερό ρυθμό για να εκτονώσετε την ένταση.


imommy/photo pexels