• Αρχική
  • Άρθρα
  • Πόνος στην πλάτη μετά τον τοκετό: Πώς θα τον αντιμετωπίσετε

Πόνος στην πλάτη μετά τον τοκετό: Πώς θα τον αντιμετωπίσετε

Τι προκαλεί τον πόνο στην πλάτη μετά τον τοκετό;

Ο πόνος και η ευαισθησία στην πλάτη μετά τον τοκετό είναι ένα σύμπτώμα που πολλές γυναίκες βιώνουν τις πρώτες μέρες ή και εβδομάδες μετά τη γέννα.

Τι προκαλεί τον πόνο στην πλάτη μετά τον τοκετό;

Ο πόνος που νιώθετε είναι πιθανό να προκαλείται από μία πληθώρα παραγόντων. Πρώτα από όλα έχουμε τις ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα ήδη από τις πρώτες εβδομάδες της εγκυμοσύνης και οι οποίες προκαλούν χαλάρωση στους μύες και τους συνδέσμους. Επίσης, κατά τον τοκετό, το σώμα καταπονείται ιδιαίτερα η περιοχή της κοιλιάς, αλλά και όλη η πλάτη. Τέλος, μετά τον τοκετό, το συνεχές σκύψιμο, σήκωμα και κράτημα του βρέφους, μπορεί επίσης να προκαλέσει πόνο στην πλάτη και ιδιαίτερα εάν η στάση του σώματος ότν θηλάζετε ή κρατάτε το μωρό σας δεν είναι σωστή.

Πόσο διαρκεί ο πόνος στην πλάτη μετά τον τοκετό;

Ο πόνος στην πλάτη μπορεί να διαρκέσει από εβδομάδες μέχρι και μήνες μετά τη γέννα. Το σίγουρο είναι ότι χρειάζεται χρόνος, υπομονη και φροντίδα. Προσπαθήστε να μην καταπονείτε την συγκεκριμένη περιοχή του σώματός σας όσο είναι δυνατόν και συμβουλευτείτε τον γιατρό σας εάν νιώθετε ότι ο πόνος επιδεινώνται μετά τον τοκετό ή εάν δεν υποχωρεί καθόλου.

Τι μπορείτε να κάνετε για να ανακουφιστείτε από τον πόνο;

Προσοχή όταν σηκώνετε πράγματα

Έχουμε την τάση όταν σκύβουμε για να σηκώσουμε κάτι, να βάζουμε όλο το βάρος και την πίεση στην μέση. Αντ’ αυτού προσπαθήστε να βάλετε το βάρος στα γόνατα.

Αποφύγετε την ορθοστασία

Όταν στέκεστε ασκείτε πίεση στη μέση σας, κάτι που μπορει να επιδεινώσει τον πόνο. Προσπαθήστε να ξαλώνετε ή να κάθεστε συχνά και να ξεκουράζεστε.

Κάντε ήπια γυμναστική

Μπορείτε να ξεκινήσετε τη γυμναστική μερικές εβδομάδες μετά τον τοκετό, εφόσον βέβαια έχετε και την έγκριση του γιατρού σας. Η συστηματική, ήπια άσκηση θα σας βοηθήσει να ανακουφστείτε από πόνους σε όλο το σώμα, θα σαςδώσει ενέργεια και θα σας βοηθήσει να ξαναβρείτε τη φόρμα σας μετά τον τοκετό.

Κάντε ένα μπάνιο

Το ζεστό νερό μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από τον πάνο. Σίγουρα πάντως, θα σας χαλαρώσει και θα εξαφανίσει την ένταση.

(mothersblog. gr – whattoexpect. com / photo: pexels)

Tο el.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο κάτω από  το άρθρο, μόνο από όσους και όσες έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία DISQUS. Ο καθένας και η κάθε μία έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους. Αυτό όμως  δεν σημαίνει ότι το el.gr υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Επίσης ξεκάθαρα θα διαγράφουμε  συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια αμέσως μόλις τα εντοπίσουμε  ή αμέσως μόλις μας καταγγελθούν. Ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το el.gr δεν φέρει καμία νομική ή άλλη ευθύνη, αφού στο διαδίκτυο ανωνυμία δεν υπάρχει.