• Αρχική
  • Άρθρα
  • Πονοκέφαλος στην εγκυμοσύνη – Τι να προσέξετε στη διατροφή σας

Πονοκέφαλος στην εγκυμοσύνη – Τι να προσέξετε στη διατροφή σας

Αν έχετε πονοκεφάλους στην εγκυμοσύνη, πέρα από το να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, θα πρέπει να προσέξετε και ορισμένα πράγματα και στη διατροφή σας.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, περίπου 1 στις 5 γυναίκες έχει πονοκέφαλο κάποια στιγμή στη ζωή της και έως και το 16% αυτών των γυναικών υποφέρει από ημικρανίες για πρώτη φορά στην εγκυμοσύνη (συχνότερα στο πρώτο τρίμηνο). Από την άλλη πλευρά, οι περισσότερες γυναίκες που ήδη υποφέρουν από ημικρανίες, παρατηρούν ότι αυτές μειώνονται κατά τη διάρκεια της κύησης. Αυτό το ενδεχόμενο είναι πιθανότερο εάν οι ημικρανίες σας έτειναν να είναι χειρότερες κατά τη διάρκεια των περιόδων σας ή ξεκίνησαν όταν αρχίσατε να έχετε περίοδο. Ωστόσο, κάποιες δεν διαπιστώνουν καμία αλλαγή ή παρατηρούν ότι οι πονοκέφαλοί τους γίνονται πιο συχνοί και έντονοι.

Αν έχετε πονοκεφάλους στην εγκυμοσύνη, πέρα από το να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, καλό είναι να προσέξετε ορισμένα πράγματα και στη διατροφή σας, προκειμένου να περιορίσετε τα ανεπιθύμητα συμπτώματα.

Τι να προσέξετε στη διατροφή σας

Καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα

Όταν παραλείπετε γεύματα και μένετε νηστική για πολλές ώρες, μπορεί να προκαλέσετε πτώση του σακχάρου σας και κατ’ επέκταση πονοκέφαλο ή ημικρανία. Γι’ αυτό φροντίστε να έχετε μικρά και συχνά γεύματα, περίπου ανά 4 ώρες.

Βρείτε ποιες τροφές σάς προκαλούν ημικρανία

Τα τρόφιμα που μπορεί να προκαλέσουν ημικρανία σε έναν άνθρωπο, δεν σημαίνει ότι θα προκαλέσουν και σε κάποιον άλλο. Επίσης, η ευαισθησία σας σε κάποιες τροφές μπορεί να επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως το πόσο αγχωμένη είστε ή αν το έχετε κοιμηθεί καλά την προηγούμενη νύχτα.

Επομένως, καλό είναι κάθε φορά που έχετε ημικρανία να καταγράφετε ποια τρόφιμα είχατε καταναλώσει νωρίτερα, ώστε να τα αποφύγετε για ένα διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση, ορισμένες τροφές έχουν συσχετιστεί με την εμφάνιση ημικρανίας.

  • Παγωμένα τρόφιμα και ροφήματα. Τα τρόφιμα και τα ροφήματα σε χαμηλή θερμοκρασία μπορεί να οδηγήσουν σε εμφάνιση ημικρανίας, αφού προκαλούν σύσπαση των αγγείων που βρίσκονται γύρω από τον λαιμό και το στόμα.
  • Τυριά. Τα τυριά (ειδικά τα ώριμα, π.χ. παρμεζάνα, ροκφόρ, προβολόνε, τσένταρ, μπρι, καμαμπέρ, έμενταλ, γκούντα) έχουν συσχετισθεί με την εκδήλωση ημικρανίας, λόγω της τυραμίνης που περιέχουν. Τα αποξηραμένα φρούτα, τα φασόλια, τα κουκιά και ορισμένα προϊόντα ζύμωσης, όπως τα λαχανικά τουρσί και η μπίρα επίσης περιέχουν τυραμίνη. Άλλωστε, πολλές από αυτές τις τροφές πρέπει ούτως ή άλλως να τις βγάλετε από τη διατροφή σας στην εγκυμοσύνη.
  • Σοκολάτα. Έρευνες υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση σοκολάτας συνδέεται με την εκδήλωση ημικρανίας, λόγω της θεοβρωμίνης, της καφεΐνης και ορισμένων αμινών που περιέχει.
  • Νιτρώδη άλατα. Εντοπίζονται κυρίως σε αλλαντικά και προμαγειρεμένα τρόφιμα και έχει φανεί ότι ίσως να επιδεινώνουν τα συμπτώματα της ημικρανίας.
  • Γλουταμινικό μονονάτριο. Εντοπίζεται σε συσκευασμένα τρόφιμα, προϊόντα σόγιας, συσκευασμένα έτοιμα γεύματα ασιατικών φαγητών, προϊόντα επεξεργασμένου κρέατος και πολλά κονσερβοποιημένα τρόφιμα. Πρόκειται για ένα συστατικό που έχει ενοχοποιηθεί για την εμφάνιση ημικρανίας σε ανθρώπους με ευαισθησία.

Πιείτε περισσότερο νερό

Η ανεπαρκής ενυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε πονοκέφαλο, με σχετικές μελέτες να υποστηρίζουν ότι η χρόνια αφυδάτωση είναι μια κοινή αιτία των πονοκεφάλων και των ημικρανιών. Το νερό έχει αποδειχθεί ότι ανακουφίζει από τα συμπτώματα πονοκεφάλου στα περισσότερα αφυδατωμένα άτομα σε διάστημα 30 λεπτών έως 3 ωρών.

Επιπλέον, η αφυδάτωση μπορεί να μειώσει τη συγκέντρωσή σας και να προκαλέσει ευερεθιστότητα, κάνοντας τα συμπτώματά σας να φαίνονται ακόμη χειρότερα. Για να αποφύγετε τους πονοκεφάλους που οφείλονται στην αφυδάτωση, εστιάστε στο να πίνετε αρκετό νερό όλη την ημέρα και να τρώτε τροφές πλούσιες σε νερό, όπως το πορτοκάλι και το μαρούλι. Άλλωστε, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας έχετε αυξημένες ανάγκες σε ενυδάτωση.

Να θυμάστε ότι…

Οι ημικρανίες δεν φαίνεται να αυξάνουν τον κίνδυνο επιπλοκών κατά την εγκυμοσύνη, ακόμα κι αν είστε στην άτυχη μειονότητα των γυναικών των οποίων οι ημικρανίες δεν βελτιώνονται ή επιδεινώνονται στην εγκυμοσύνη.

Ωστόσο, οι γυναίκες που έχουν ημικρανίες τείνουν να έχουν υψηλότερα ποσοστά προεκλαμψίας (ειδικά εάν δεν είχαν ημικρανίες πριν από την εγκυμοσύνη), οπότε είναι σημαντικό να ενημερώσετε τον γιατρό σας άμεσα.

(vita. gr / photo: pexels)

Tο el.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο κάτω από  το άρθρο, μόνο από όσους και όσες έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία DISQUS. Ο καθένας και η κάθε μία έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους. Αυτό όμως  δεν σημαίνει ότι το el.gr υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Επίσης ξεκάθαρα θα διαγράφουμε  συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια αμέσως μόλις τα εντοπίσουμε  ή αμέσως μόλις μας καταγγελθούν. Ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το el.gr δεν φέρει καμία νομική ή άλλη ευθύνη, αφού στο διαδίκτυο ανωνυμία δεν υπάρχει.