• Αρχική
  • Άρθρα
  • Παιδί και πρωινό ξύπνημα: Έξι συμβουλές για να ξυπνάει στην ώρα του

Παιδί και πρωινό ξύπνημα: Έξι συμβουλές για να ξυπνάει στην ώρα του

Δυσκολεύεται το παιδί σας με το πρωινό ξύπνημα; Δείτε τι μπορείτε να κάνετε.

Νέα σχολική χρονιά, νέα καθημερινή ρουτίνα. Το πρώτο κουδούνι χτύπησε χθες για χιλιάδες μαθητές και τα παιδιά και επίσημα από αυτήν την εβδομάδα, καλούνται να προσαρμοστούν σε ένα νέο καθημερινό πρόγραμμα μετά τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Το πιο δύσκολο challenge είναι το πρωινό ξύπνημα. Ακόμα και εάν είχατε ακολουθήσει τις συμβουλές μας για να μπει σιγά σιγά το παιδί σε πρόγραμμα πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πολλά παιδιά δυσκολεύονται να ξυπνήσουν πρωί, ιδιαίτερα τις πρώτες μέρες. Τι μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε το παιδί σας;

Βεβαιωθείτε ότι το παιδί κοιμάται επαρκώς 

Το πρώτο και πιο σημαντικό είναι να κατανοήσετε γιατί το παιδί δυσκολεύεται να ξυπνήσει το πρωί. Εάν το παιδί αργεί να κοιμηθεί, είναι φυσικό επακόλουθο και να δυσκολεύεται να ξυπνήσει. Ο επαρκής ύπνος είναι σημαντικός πόσο μάλλον για ένα παιδί που είναι στην ανάπτυξη, συνεπώς βεβαιωθείτε ότι κοιμάται αρκετά νωρίς ώστε όταν έρθει η ώρα να το ξυπνήσει, να έχει “κλείσει” τις ώρες ύπνου που χρειάζεται.

Περιορίστε την τηλεόραση και γενικά την έκθεση σε οθόνες

Η ακτινοβολία της τηλεόρασης, του υπολογιστή, του τάμπλετ κτλ, προκαλεί υπερδιέγερση και ενδέχεται να κρατήσει τα παιδιά ξύπνια μέχρι πιο αργά το βράδυ. Γι΄αυτό είναι προτιμότερο να αποφεύγουν τα παιδιά τη χρήση κάθε είδους συσκευής, ή την έκθεσή τους σε οθόνες τουλάχιστον μισή ώρα πριν πάνε για ύπνο.

Αφήστε το παντζόυρι ανοιχτό

Το φυσικό φως θα βοηθήσει τα παιδιά να ξυπνήσουν πιο εύκολα το πρωί. Αφήστε το παντζούρι λίγο ανοιχτό ή τραβήξτε τις κουρτίνες όταν μπείτε ή τραβήξτε τις κουρτίνες όταν μπείτε στο δωμάτιο για να το ξυπνήσετε.

Επιλέξτε κάτι ελαφρύ για βραδινό γεύμα

Σύμφωνα με τους περισσότερους διατροφολόγους, το βραδινό γεύμα καλό είναι να καταναλώνετε τουλάχιστον δύο ώρες πριν τον ύπνο και να είναι κάτι ελαφρύ. Με ένα βαρύ γεύμα και ειδικά λίγο πριν τον ύπνο, το παιδί είναι πιθανό να είναι ανήσυχο και να μην κοιμηθεί καλά.

Ορίστε μαζί με το παιδί την καθημερινή του ρουτίνα

Το παιδί είναι πιο εύκολο να ακολουθήσει ένα πρόγραμμα εάν νιώθει ότι είναι συμμέτοχο στη δημιουργία του. Συζητήστε για τις καθημερινές υποχρεώσεις και ορίστε μαζί τις ώρες που θα πρέπει να ξυπνάει ή να κοιμάται.

Αποφύγετε τον απογευματινό ύπνο

Αρκετές εξωσχολικές δραστηριότητες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα, συνεπώς υπάρχει χρόνος για έναν υπνάκο το μεσημέρι. Όμως, παρά την κούραση ο μεσημεριανός ή απογευματινός ύπνος αλλάζει το πρόγραμμα του παιδιού με αποτέλεσμα να καθυστερεί να κοιμηθεί το βράδυ.

(mothersblog. gr / photo: pexels)