Γιατί νιώθω αυξημένη ανησυχία;

Ανησυχείτε συχνά και για πράγματα που βρίσκονται πέρα από τον έλεγχο σας; Τα άτομα που αντιμετωπίζουν αγχώδη διαταραχή συμπεριλαμβανομένης της διαταραχής πανικού, συχνά παλεύουν με την χρόνια ανησυχία. Μπορεί να ανησυχείτε για πράγματα όπως είναι η ασφάλεια και η υγεία των αγαπημένων σας προσώπων ή και η δική σας ενώ είναι πιθανό οι ανησυχίες σας να «επεκτείνονται» σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας, από τα επαγγελματικά μέχρι και πιο προσωπικά ζητήματα.

Πώς θα σταματήσω να ανησυχώ;

Η διαρκής ανησυχία μπορεί να αποτελέσει ένα βαρύ φορτίο, με ιδιαίτερα αρνητικό αντίκτυπο τόσο στον επαγγελματικό τομέα όσο και στις προσωπικές σας σχέσεις. Μπορεί επίσης να σας επηρεάσει συναισθηματικά και νοητικά, εντείνοντας τα αρνητικά συναισθήματα του φόβου, του άγχους ή ακόμα και του πανικού. Παρόλο που μπορεί να φαίνεται πώς έχετε.. τάση προς την ανησυχία, δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να «ξεφύγετε» από αυτήν την συμπεριφορά. Μερικές εύκολες που μπορείτε να δοκιμάσετε, περιλαμβάνουν:

1. Προγραμματίστε λίγο χρόνο.. ανησυχίας

Μπορεί να φαίνεται παράδοξο να αφιερώνετε χρόνο για να ανησυχείτε, ωστόσο, η έρευνα έχει διαπιστώσει ότι προγραμματίζοντας χρόνο και αφιερώνοντάς το στις ανησυχίες σας, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των ανήσυχων σκέψεων και στη βελτίωση του ύπνου. Για να ξεκινήσετε, καθορίστε μια ώρα της ημέρας που μπορείτε να αφιερώσετε μερικά λεπτά για να μην κάνετε τίποτα παρά να ανησυχείτε. Ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας που επιλέξατε, το θέμα είναι να αφιερώσετε λίγο χρόνο στις ανησυχίες σας. Ακόμα και αν «εμφανιστούν» εκτός του προγραμματισμένου χρόνου, αναγνωρίστε τις εν συντομία αλλά δώστε προσοχή μόνο εντός του προγραμματισμένου χρόνου. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρετε σταδιακά να ελέγξετε τις σκέψεις σας, όπως και τις ανησυχίες σας, γεγονός που θα σας βοηθήσει να αντιληφθείτε ότι μπορείτε να σπάσετε τον κύκλο της ατέρμονης ανησυχίας.

2. Καταπολεμήστε την αναβλητικότητα

Εστιάζοντας την προσοχή σας στην ανησυχία για ένα πρόβλημα αντί στην δράση για την επίλυσή του, μπορεί να αποτελέσει μια μορφή αναβλητικότητας. Πολλοί άνθρωποι ξοδεύουν χρόνο ανησυχώντας για το τι πρέπει να κάνουν αντί να αναλάβουν δράση. Καταπολεμήστε την αναβλητικότητα, κάνοντας μια λίστα, πραγματική ή νοητή με όλα όσα θέλετε ή πρέπει να γίνουν. Κάθε φορά που ανησυχείτε για μια υποχρέωση, προσθέστε την στην λίστα και ξεκινήστε από αυτά που επείγουν.

3. Συζητήστε τις ανησυχίες σας

Μπορεί να βρείτε ανακούφιση κοινοποιώντας τις σκέψεις και τις ανησυχίες σας με έναν αξιόπιστο φίλο ή μέλος της οικογένειας. Οι αγαπημένοι σας άνθρωποι μπορούν να είναι μια εξαιρετική πηγή υποστήριξης, παρέχοντας σας ενσυναίσθηση και κατανόηση. Οι φίλοι και η οικογένεια μπορούν επίσης να σας προσφέρουν πολύτιμες συμβουλές, δίνοντάς σας μια διαφορετική οπτική για τυχόν προβλήματα ή ανησυχίες.


vita/photo unsplash