Γάλα – Ποια οφέλη προσφέρει στην έγκυο και το έμβρυο;

Γιατί είναι απαραίτητο το γάλα στην εγκυμοσύνη;

Η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι πολύ σημαντική για την υγεία της μαμάς και την ανάπτυξη του μωρού. Το γάλα είναι μία από εκείνες τις τροφές που δεν πρέπει να λείπουν από την καθημερινή διατροφή σας αν είστε έγκυος.

Γάλα, μια πλήρης τροφή

Το γάλα είναι μία από τις πιο πλούσιες πηγές ασβεστίου. Περιέχει επίσης ζωική πρωτεΐνη, λιπαρά, βιταμίνη D, κάλιο και μαγνήσιο.

Το γάλα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή γαλακτοκομικά προϊόντα, τα οποία συμβάλλουν στον σχηματισμό, την ανάπτυξη και τη διατήρηση των οστών. Ωστόσο, αυτό δεν είναι το μόνο όφελος που έχετε όταν πίνετε γάλα.

Γιατί είναι απαραίτητο το γάλα στην εγκυμοσύνη

Η συντριπτική πλειοψηφία των μελετών που αναλύουν τα οφέλη του γάλακτος για την υγεία των εγκύων γυναικών προσανατολίζονται στην ανάπτυξη του εμβρύου. Μάλιστα, αρκετές αναθεωρήσεις ερευνών ανέδειξαν τα σημαντικά οφέλη της κατανάλωσής του στην ανάπτυξη του εμβρύου.

Βάρος γέννησης

Σύμφωνα με μια συστηματική ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε στο Food and nutrition research, η σχέση μεταξύ της καθημερινής κατανάλωσης γάλακτος και της ανάπτυξης του μωρού δεν ήταν απολύτως σαφής, λόγω των διαφορών μεταξύ των μεταβλητών που εξετάστηκαν στις διαφορετικές μελέτες. Ωστόσο, 4 από τις μελέτες που περιλαμβάνονται βρήκαν θετικές συσχετίσεις.

Το 2017 πραγματοποιήθηκε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Obesity Research and Clinical Practice και η οποία κατέδειξε τη σχέση μεταξύ του επιπέδου κατανάλωσης γάλακτος στο πρώτο τρίμηνο κύησης και της αύξησης του βάρους και της περιφέρειας κεφαλής του μωρού κατά τη γέννηση.

Ομοίως, διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση περισσότερων από 3 φλιτζανιών την ημέρα προκαλεί μεγαλύτερη αύξηση βάρους στο παιδί, χάρη στην πρόσληψη πρωτεΐνης.

Ύψος μωρού

Άλλες έρευνες έδειξαν μια άμεση σχέση μεταξύ της κατανάλωσης γάλακτος των μαμάδων και του ύψους των μωρών τους. Κατά συνέπεια, οι ειδικοί συνιστούν στις μαμάδες πρόσληψη 2 έως 3 μερίδων γαλακτοκομικών την ημέρα.

Φροντίστε λοιπόν να καταναλώνετε ένα ή δύο ποτήρια γάλα την ημέρα, είτε στο πρωινό είτε μεταξύ των γευμάτων. Μάλιστα, το γάλα χρησιμεύει και ως πηγή ενυδάτωσης, αφού το 85% της σύνθεσής του είναι νερό.

(vita. gr / photo: pexels)

Tο el.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο κάτω από  το άρθρο, μόνο από όσους και όσες έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία DISQUS. Ο καθένας και η κάθε μία έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους. Αυτό όμως  δεν σημαίνει ότι το el.gr υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Επίσης ξεκάθαρα θα διαγράφουμε  συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια αμέσως μόλις τα εντοπίσουμε  ή αμέσως μόλις μας καταγγελθούν. Ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το el.gr δεν φέρει καμία νομική ή άλλη ευθύνη, αφού στο διαδίκτυο ανωνυμία δεν υπάρχει.