Είστε έγκυος; Δείτε τι μπορείτε να φάτε την Πρωτοχρονιά

Τι πρέπει να προσέχετε περισσότερο.

Τα γιορτινά τραπέζια συνεχίζονται έστω και αν λόγω κορονοϊού δεν είναι με συγγενείς και φίλους.Οι γευστικοί πειρισμοί εξακολουθούν να είναι πολλοί γι΄αυτό χρειάζεται λίγη προσοχή, ειδικά αν είστε έγκυος.

Αν αναρωτιέστε τι μπορείτε να φάτε σήμερα αλλά και αύριο στο γιορτινό τραπέζι, στο mothersblog.gr, η διατροφολόγος Ευσταθία Παπαδά συμβουλεύει τα εξής:

Γαλοπούλα
Το κρέας της γαλοπούλας είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών και σιδήρου, ενώ παράλληλα έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Επομένως, μπορείτε να απλαύσετε τη γαλοπούλα χωρίς φόβο, αρκεί να είναι πολύ καλά ψημένη.

Γλυκά με μέτρο
Τα γλυκά δεν απαγορεύονται, αλλά θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Η βασιλόπιτα είναι το πιο παχυντικό γλυκό των εορτών καθώς ένα κομμάτι της μας δίνει πάνω από 380 θερμίδες .Το συγκεκριμένο γλυκό παρασκευάζεται με αρκετά μεγάλες ποσότητες βουτύρου και αρκετά αυγά με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η περιεκτικότητα του σε κορεσμένα λιπαρά οξέα. Οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα έχουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες, εξαρτάται βέβαια πάντα από τη συνταγή τους. Ενδεικτικά ένα μεγάλο μελομακάρονο έχει περίπου 130 με 150 θερμίδες κι ένας κουραμπιές 150 με 180 θερμίδες.Προσοχή θα πρέπει να δείξουν οι έγκυοι που έχουν υψηλό ζάχαρο. Σε αυτή την περίπτωση τα γλυκά θα πρέπει να αποφευχθούν!

Προσοχή με το αλκοόλ
Αν και έρευνες σε σχέση με την ασφάλεια της κατανάλωσης του οινοπνεύματος για το έμβρυο αφορούν κατά κύριο λόγο την υπερβολική κατανάλωση δεν έχει καταγραφεί πουθενά «ασφαλές» όριο κατανάλωσης οινοπνευματωδών. Συνεπώς, αν και φαίνεται πως ένα ποτήρι κρασί, είναι απίθανο να βλάψει το μωρό σας, για καλό και για κακό εσείς προτιμήστε ένα ποτήρι φυσικό χυμό ή απλό νεράκι!

Προσοχή με τα τυριά
Οι έγκυοι θα πρέπει να αποφεύγουν τα τυριά που παρασκευάζονται από μη παστεριωμένο γάλα, όπως για παράδειγμα τη φέτα, το Brie, το Camembert, το Blue Cheese και το Roquefort. Επίσης προσοχή με τα αλμυρά τυριά.

Photo pexels