Ο Kesha, ένας πορτοκαλί αρσενικός γάτος, εξελίχθηκε σε μια απρόσμενη διασημότητα στο Σβάλμπαρντ, ένα απομονωμένο αρκτικό αρχιπέλαγος. Η ιστορία του ξεχώρισε επειδή οι γάτες απαγορεύονται επίσημα σε όλη την περιοχή, προκειμένου να προστατευτεί το ευαίσθητο οικοσύστημά της.
Το Σβάλμπαρντ βρίσκεται στον Αρκτικό Ωκεανό και φιλοξενεί περίπου 3.000 κατοίκους. Τον χειμώνα οι θερμοκρασίες πέφτουν έως και τους -16°C, ενώ το καλοκαίρι σπάνια ξεπερνούν τους 7°C, καθιστώντας το μία από τις πιο σκληρές κατοικημένες περιοχές του πλανήτη. Οι περισσότεροι κάτοικοι του Σβάλμπαρντ είναι Νορβηγοί, ενώ οι Ρώσοι ζουν κυρίως στον οικισμό Μπάρεντσμπουργκ. Εκεί πέρασε ο Kesha πολλά χρόνια, περιπλανώμενος στους χιονισμένους δρόμους και κερδίζοντας την αγάπη τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών.
Οι γάτες απαγορεύονται γενικά στο αρχιπέλαγος επειδή οι αρχές φοβούνται ότι θα μπορούσαν να διαταράξουν την τοπική άγρια ζωή. Πιστεύεται ότι ενδέχεται να μεταφέρουν ασθένειες ή να επηρεάσουν την εύθραυστη οικολογική ισορροπία του αρκτικού περιβάλλοντος.
Το πώς έφτασε ο Kesha στο Σβάλμπαρντ παραμένει άγνωστο. Σύμφωνα με το Russia Beyond, ένας τοπικός θρύλος αναφέρει ότι Ρώσοι τον μετέφεραν κρυφά στο αρχιπέλαγος στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και, αστειευόμενοι, τον δήλωσαν επίσημα ως… αρκτική αλεπού.
Η ασυνήθιστη αυτή ιστορία χάρισε στον Kesha μυθική φήμη. Είτε ήταν αληθινή είτε όχι, κάτοικοι και τουρίστες τον αποκαλούσαν χαϊδευτικά «Ginger Arctic Fox» (Πορτοκαλί Αρκτική Αλεπού), γιορτάζοντας τη μοναδική θέση που κατείχε στην ιστορία του Σβάλμπαρντ. Με το πυκνό τρίχωμά του, προσαρμοσμένο στις πολικές θερμοκρασίες, και την τραχιά όψη που απέκτησε από τη ζωή στην ύπαιθρο, ο Kesha πέρασε σχεδόν 14 χρόνια περιπλανώμενος ελεύθερος, εξελισσόμενος σε έναν από τους πιο αγαπητούς και αναγνωρίσιμους κατοίκους της Αρκτικής.
Δείτε ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ
photo: pixabay









