Άρθρα

Πύργος: ΙΧ «βούτηξε» σε αρδευτικό κανάλι – Βγήκε κολυμπώντας η οδηγός, vid

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το μεσημέρι της Δευτέρας, στις Κολιρέικες Παράγκες, έξω από τον Πύργο, όταν ένα αυτοκίνητο έπεσε σε αρδευτικό κανάλι.

Το ΙΧ που οδηγούσε μια νεαρή κοπέλα, είχε κατεύθυνση από Αρχαία Ολυμπία προς Πύργο όταν υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες εξετράπη της πορείας του και κατέληξε στο κανάλι.

Η κοπέλα εγκατέλειψε το όχημα χωρίς να πάθει το παραμικρό. Μάλιστα βγήκε μόνη της από αυτό και «κολύμπησε» προς τα έξω.

Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ το αυτοκίνητο παραμένει στο κανάλι και αναμένεται η ανάσυρσή του.

(patrisnews – eurokinissi)

Ηλεκτροδοτείται ξανά ο πυρηνικός σταθμός στη Ζαπορίζια που είχε διακόψει τη λειτουργία του

Οι τοπικές αρχές επανασυνέδεσαν σήμερα τον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια, τον οποίο έχουν καταλάβει οι ρωσικές δυνάμεις,

με την εξωτερική γραμμή τροφοδοσίας έπειτα από σύντομη διακοπή που είχε ως αποτέλεσμα να εξαρτάται εξ ολοκλήρου από γεννήτριες.

Εφεδρικές γεννήτριες ντίζελ τέθηκαν νωρίτερα σε λειτουργία στον σταθμό, ώστε να διασφαλιστεί η διατήρηση της ψύξης του πυρηνικού καυσίμου και να αποφευχθεί μια ενδεχόμενη καταστροφή.

Η κάθε πλευρά επέρριψε την ευθύνη στην άλλη για τη διακοπή. Τοπικός αξιωματούχος τον οποίο εγκατάστησε η Ρωσία δήλωσε πως η Ουκρανία αποσύνδεσε τη γραμμή ηλεκτροδότησης και η ουκρανική κρατική εταιρία πυρηνικής ενέργειας Energoatom δήλωσε πως το πρόβλημα προκλήθηκε από ρωσικό βομβαρδισμό.

Ανακοινώνοντας πως οι εργασίες επισκευής έχουν ολοκληρωθεί, η ουκρανική εταιρία Ukrenergo ανέφερε: “Ο σταθμός επανέρχεται στην τροφοδότηση από το ουκρανικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας”.

Το συμβάν είχε ανησυχήσει τον Ραφαέλ Γκρόσι, τον επικεφαλής του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ), ο οποίος είπε πως η κατάσταση του σταθμού από άποψη πυρηνικής ασφάλειας είναι “εξαιρετικά ευάλωτη” και υπογράμμισε την ανάγκη για διεθνή προστασία.

Αν και κανείς από τους έξι αντιδραστήρες του σταθμού δεν παράγει ρεύμα, οι εγκαταστάσεις του παραμένουν συνδεδεμένες με το ουκρανικό ενεργειακό σύστημα και καταναλώνουν ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από αυτό για τις δικές τους ανάγκες, κυρίως για να διασφαλιστεί η ψύξη των αντιδραστήρων και να αποφευχθεί μια ενδεχόμενη τήξη.

Ο σταθμός που κατέχουν οι ρωσικές δυνάμεις κοντά στις γραμμές του μετώπου κατά μήκος του ποταμού Δνείπερου, είναι ο μεγαλύτερος πυρηνικός σταθμός της Ευρώπης και έχει πληγεί κατ΄επανάληψη από βομβαρδισμούς.

Η Energoatom δήλωσε ότι είναι η έβδομη φορά που διακόπηκε η παροχή ηλεκτρισμού στον σταθμό αφότου η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.

(ΑΠΕΜΠΕ – απεμπε photo)

Ξηροί καρποί: Ποια ποσότητα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανατηφόρων παθήσεων

Η κατανάλωση μια χούφτας ξηρών καρπών την ημέρα, μπορεί να μειώσει έως και κατά 22% τον κίνδυνο θανατηφόρων παθήσεων, σύμφωνα με Σουηδούς ερευνητές.

Τα ευρήματα βασίστηκαν σε στοιχεία από 89 επιστημονικά άρθρα σχετικά με την κατανάλωση ξηρών καρπών και της επίδρασή τους στην υγεία και αφορούν καρδιαγγειακά νοσήματα, καρκίνο, διαβήτη, παχυσαρκία, αναπνευστικές παθήσεις αλλά και θνησιμότητα.

Ειδικότερα, η κατανάλωση 28 γραμμαρίων ξηρών καρπών καθημερινά -περίπου μιας χούφτας- σχετίστηκε με 21% μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων, συγκριτικά με εκείνους που δεν καταναλώνουν ξηρούς καρπούς. Ο κίνδυνος αφορά τη συχνότητα εμφάνισης στεφανιαίας νόσου και θανάτου εξαιτίας της, κολπικής μαρμαρυγής και θανάτου λόγω εγκεφαλικού.

Όσοι τρώνε μια χούφτα ξηρούς καρπούς καθημερινά, μειώνουν επίσης κατά 11% τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο και κατά 22% τις πιθανότητες θανάτου από κάθε αιτία.

Η κατανάλωση ξηρών καρπών συνδέεται ακόμα με σημαντική μείωση του κινδύνου θανάτου εξαιτίας αναπνευστικών ασθενειών, μολυσματικών παθήσεων και διαβήτη.

Η έρευνα εντόπισε αλλεργίες και σχετικές παρενέργειες από την κατανάλωση ξηρών καρπών μόνο στο 1-2% του ενήλικου πληθυσμού, μ.

Συνολικά, τα στοιχεία υποστηρίζουν τις διατροφικές συστάσεις για την κατανάλωση μιας χούφτας ξηρών καρπών και σπόρων την ημέρα για άτομα που δεν έχουν αλλεργίες σε αυτά τα τρόφιμα.

Η έρευνα «Consumption of Nuts and Seeds and Health Outcomes Including Cardiovascular Disease, Diabetes and Metabolic Disease, Cancer, and Mortality: An Umbrella Review» δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Advances in Nutrition.

(με πληροφορίες από onmed. gr / photo: pixabay)

ΣΥΡΙΖΑ: Δεν θα κρατήσουμε τη διερευνητική εντολή – Μη αναχνεύσιμη η ενίσχυση της ΝΔ

Ολοκληρώθηκε η σύσκεψη της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ που συνεδρίασε μετά το αποτέλεσμα των εκλογών 2023.

Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, «κοινή διαπίστωση όλων ήταν πως υπήρξε μία μη ανιχνεύσιμη ενίσχυση της ΝΔ τις τελευταίες ημέρες πριν τις εκλογές και πως ηττήθηκε η στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ για την απλή αναλογική».

«Τα κόμματα της ήσσονος και προοδευτικής αντιπολίτευσης με την απαξίωση της απλής αναλογικής και των συνεργασιών και την μονομέτωπη επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ την ώρα που έτεινε χείρα προοδευτικών συγκλίσεων, άνοιξαν το δρόμο για την ισχυρή επικράτηση της Δεξιάς του κ. Μητσοτάκη», τονίζεται επίσης.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση «άπαντες συμφώνησαν πως πρωταρχικής σημασίας πλέον είναι η εκλογική μάχη της 25ης Ιουνίου και εμφανίστηκαν αποφασισμένοι να δώσουν τη μάχη αυτή, μακριά από εσωστρέφεια, ώστε ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ να σταθεί ισχυρό ανάχωμα στην παντοδυναμία και την αλαζονεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη και συγχρόνως να μην κάνει τη χάρη σε όσους επιθυμούν την απόσυρση του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ από ηγέτη του προοδευτικού πόλου στη χώρα και την αντικατάστασή του με έναν βολικό δικομματισμό».

«Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Τσίπρας ανακοίνωσε τη σύγκλιση της Κεντρικής Επιτροπής την ερχόμενη Τετάρτη, όπου θα γίνει αποτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος αλλά και χάραξη των επόμενων κινήσεων στο δρόμο για τις κάλπες του Ιουνίου», καταλήγει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να συνεδριάσει η Κεντρική Επιτροπή του κόμματος την Τετάρτη.

(ΦΩΤΟ:intime)

Πέσκοφ: Απόπειρα Ουκρανών σαμποτέρ να εισέλθουν στο Belgorod! Ενέργειες απώθησης τώρα, (video)

Νωρίτερα, σύμφωνα με ρωσικές πηγές, δύο άμαχοι σκοτώθηκαν και ένας άλλος τραυματίστηκε ως αποτέλεσμα του ουκρανικού βομβαρδισμού ενός χωριού στην περιοχή Μπέλγκοροντ της Ρωσίας.

Ο κυβερνήτης Βιάτσεσλαβ Γκλάντκοφ της περιφέρειας Μπέλγκοροντ της Ρωσίας δήλωσε ότι μια ομάδα από δολιοφθορείς των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας εισήλθε στο έδαφος της περιφέρειας Γκραιβορόνσκι. “Μια ομάδα σαμποτάζ και αναγνώρισης των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων διείσδυσε στο έδαφος της περιοχής Grayvoronsky. Οι ένοπλες δυνάμεις της Ρωσίας, μαζί με τη συνοριακή υπηρεσία, τη ρωσική φρουρά και το FSB, λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα για την εξάλειψη του εχθρού”, έγραψε ο Gladkov στο Telegram.

Αναφέρεται ότι ρωσικά ελικόπτερα πετούν σε χαμηλό ύψος πάνω από το Belgorod:

Σύμφωνα με video που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φέρεται ότι ακούστηκαν σειρήνες και υπήρξαν ουκρανικά χτυπήματα:

Η αναφορά στον Πούτιν

Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας (FSB) και η Συνοριακή Υπηρεσία ανέφεραν στον Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν μια απόπειρα εισβολής στην περιοχή του Μπέλγκοροντ από Ουκρανούς σαμποτέρ, δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ.

“Το Υπουργείο Άμυνας, η FSB και η Συνοριακή Υπηρεσία ανέφεραν στον Ρώσο πρόεδρο… για μια απόπειρα ουκρανικής ομάδας δολιοφθοράς να εισβάλει στην περιοχή του Μπέλγκοροντ. Γίνονται εργασίες για να τους απωθήσουν από το ρωσικό έδαφος και να καταστρέψουν αυτό το σαμποτάζ Υπάρχουν αρκετές δυνάμεις και πόροι επί τόπου», είπε ο Πεσκόφ.

Ο σκοπός των ενεργειών δολιοφθοράς, όπως αυτοί στην περιοχή του Μπέλγκοροντ, είναι να αποσπάσουν την προσοχή από το τι συμβαίνει στην πόλη Μπαχμούτ και να ελαχιστοποιήσουν τις πολιτικές επιπτώσεις της απώλειας της πόλης από το Κίεβο, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.

(photo: pixabay)

Το μήνυμα Πιερρακάκη μετά τις χθεσινές εκλογές

«Η ιστορική νίκη της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη αποτελεί νίκη ολόκληρου του ελληνικού λαού, που προσήλθε στην κάλπη για να εξασφαλίσει ότι η χώρα θα ξεκινήσει μια νέα πορεία στο μέλλον με αισιοδοξία, σταθερότητα και αυτοπεποίθηση»,

τονίζει σε ανάρτησή του στο Facebook, μια ημέρα μετά τις βουλευτικές εκλογές, ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και βουλευτής της ΝΔ, Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Οι πολίτες απέρριψαν τον εγκλωβισμό σε μια επανάληψη του παρελθόντος της οπισθοδρόμησης, της όξυνσης και της αβεβαιότητας. Και δείχνει ότι τα κρυφά προγράμματα, η διπλή γλώσσα και η συστηματική τοξικότητα αποδοκιμάζονται κατηγορηματικά από μια κοινωνία που γνωρίζει ότι η Ελλάδα χρειάζεται νέες ιδέες και καινούριες συναινέσεις για να προχωρήσει μπροστά με ασφάλεια και σιγουριά» συνεχίζει στην ανάρτησή του ο κ. Πιερρακάκης που συμπληρώνει:

«Το εκλογικό αποτέλεσμα εκφράζει μια ισχυρή εντολή για κυβέρνηση σταθερή που θα συνεχίζει να εγγυάται την εθνική ασφάλεια και να χτίζει στο δρόμο της ανάπτυξης για όλους. Μια κυβέρνηση που θα ολοκληρώσει την οικοδόμηση ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού, ψηφιακού κράτους ικανού να σαρώσει με τις νέες δυνατότητες που αποκτά όλα τα ελλείμματα και τα προβλήματα που ακόμα υπάρχουν. Έχοντας υπερβεί τη στρέβλωση και τους κινδύνους της απλής αναλογικής στη χθεσινή κάλπη, είναι πλέον ορατό ότι αυτή η κυβέρνηση σύντομα θα είναι πραγματικότητα.

Σε προσωπικό επίπεδο, θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους πολίτες που με ψήφισαν και να διαβεβαιώσω τους ίδιους, αλλά και όλους τους πολίτες της Α’ Αθηνών ανεξάρτητα από το κόμμα και τους βουλευτές που επέλεξαν, ότι θα εργαστώ στο Κοινοβούλιο μαζί με τους υπόλοιπους συναδέλφους μου για την αναβάθμιση της Αθήνας και την προάσπιση των συμφερόντων τους.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου και όλα τα στελέχη στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Από το 2019 μέχρι σήμερα, με σκληρή δουλειά, με ενθουσιασμό, αλλά και με τον ρομαντισμό της πίστης ότι η πολιτική μπορεί να αλλάζει τη ζωή μας, δώσαμε δείγμα γραφής που συμπυκνώθηκε στο gov.gr και αποτυπώθηκε στην καθημερινή ζωή όλων των πολιτών της χώρας μας. Οικοδομήσαμε μια νέα σχέση του πολίτη με το κράτος, μια σχέση χτισμένη με τα υλικά της αποτελεσματικότητας, του σεβασμού και της εμπιστοσύνης.

Θέλω επίσης να ευχαριστήσω όλους εκείνους τους εθελοντές και κατοίκους της πόλης που με συντρόφευσαν τους τελευταίους μήνες σε κάθε γειτονιά της Αθήνας. Οι σχέσεις που χτίσαμε σε αυτή την εκλογική μάχη σημαίνουν πολλά, πέρα και πάνω από το όποιο εκλογικό αποτέλεσμα. Διότι αυτές κάνουν τη μεγάλη διαφορά μέσα στο χρόνο και στη ζωή μας.

Το 2019 είπαμε ότι από το «δεν γίνεται» θα επιδιώξουμε να σβήσουμε το «δεν». Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε πραγματικότητα το όραμα και το όνειρο μιας καλύτερης Ελλάδας που προχωράει, προοδεύει και συμμετέχει υπερήφανα και ισότιμα στην κοινωνία των ευρωπαϊκών κρατών.

Συνεχίζουμε. Σταθερά, δημιουργικά, μπροστά, για μια αυτοδύναμη Ελλάδα».

(ΦΩΤΟ:intime)

Πάτρα: Έριξε δύο φακέλους στην κάλπη και την συνέλαβαν

Ένα περίεργo περιστατικό σημειώθηκε στο 426 ΕΤ, στην περιοχή της Αγίας Σοφίας στην Πάτρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Tempo24.News συγγενικό της πρόσωπο, της είχε δώσει σταυρωμένο ψηφοδέλτιο.

Ωστόσο, η γυναίκα μπερδεύτηκε και έριξε στην κάλπη τον φάκελο με το έτοιμο ψηφοδέλτιο αλλά και τον φάκελο που παρέλαβε στο εκλογικό τμήμα για να ψηφίσει.

Όταν έγινε αντιληπτή, η δικαστική αντιπρόσωπος κάλεσε την Αστυνομία για αλλοίωση του εκλογικού αποτελέσματος.

Η ηλικιωμένη συνελήφθη και οδηγήθηκε στο 1ο Αστυνομικό Τμήμα όπου εξήγησε τι ακριβώς είχε συμβεί και στη συνέχεια αφέθηκε ελεύθερη.

(tempo24news – φωτο:freepik)

Αυγερινός: «Μ’αρέσουν οι ηλ@θ@@ που επιμένουν ότι είναι λίγη ραδιενέργεια…»

Ξέσπασε μέσω Twitter ο δημοσιογράφος με έδρα τη Ρωσία, Θανάσης Αυγερινός, με αφορμή την αύξηση ραδιενέργειας στην Πολωνία και την Ουκρανία.

Δείτε την ανάρτησή του:

Μ’ αρέσουν οι ηλίθιοι, που επιμένουν ότι λίγη είναι η ραδιενέργεια, δεν πειράζει, ας την καταπιούν/με οι λαοί… Δεν τους φθάνουν οι φωτογραφίες των παραμορφωμένων παιδιών σε #Iraq #Yugoslavia ή οι λίστες των καρκινοπαθών, πρέπει να τα αυξήσουμε για να είμαστε καλοί υπηρέτες…

freepik photo

«Αλήθειες θα πω τώρα»: Παραδοχή-σοκ για όσα μας έδειχναν οι δημοσκοπήσεις, vid

Όλα αυτά βέβαια λέγονται εκ των υστέρων...

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της MRB, Δημήτρης Μαύρος, σχολίασε στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN το εκλογικό αποτέλεσμα και το πόσο έξω έπεσαν οι δημοσκοπήσεις.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα στοιχεία των δημοσκοπήσεων έδειχναν ξεκάθαρα ότι θα υπήρχε διαφορά 20 μονάδων, ωστόσο απέφευγαν να ανακοινωθούν.

«Αν βγαίναμε έτσι; Θα μας έλεγαν “αυτά τα δείγματα για πέταμα, πετάξτε τα”», είπε και πρόσθεσε:

«Η αλήθεια είναι ότι όταν υφίστασαι μία πίεση από το 2015 μέχρι σήμερα σε ηθικό, μεθοδολογικό, επιστημονικό, επικοινωνιακό επίπεδο από συγκεκριμένο χώρο για υποεκτίμηση των στοιχείων και πράγματι υπάρχει υποεκτίμηση, το αποτέλεσμα είναι οι δημοσκόποι «να απομακρυνόμαστε από τα στοιχεία γιατί είχαμε υποστεί μετατραυματικό σοκ».

Δείτε το επίμαχο σημείο:

(eurokinissi photo)

ΔΥΠΑ: 13 «ανοιχτά» προγράμματα με 38.500 διαθέσιμες θέσεις εργασίας

Συνολικά 13 προγράμματα επιδότησης της εργασίας για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, που καλύπτουν όλες τις ηλικιακές ομάδες ανέργων και όλη την επικράτεια, με ποσοστά επιχορήγησης έως 100% και συνολική επιδότηση έως 17.000 ευρώ ανά θέση, υλοποιούνται αυτό το διάστημα, όπως αναφέρει η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) σε ανακοίνωσή της.

   Συγκεκριμένα, τη στιγμή αυτή, υπάρχουν 38.500 διαθέσιμες θέσεις στις εξής δράσεις:

   1. Πρόγραμμα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας για την πρόσληψη ανέργων που αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας (π.χ. άτομα με αναπηρία, μονογονεϊκές οικογένειες, άνεργοι άνω των 55 ετών κ.ά.). Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 12-24 μήνες, έως 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 8.500.

   2. Πρόγραμμα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας για την πρόσληψη μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 45 ετών και άνω. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 80% του μισθού και των εισφορών για 18 μήνες, έως 13.709 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 7.650.

   3. Πρόγραμμα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, με έμφαση στον τομέα της πράσινης οικονομίας και στις γυναίκες, για την πρόσληψη ανέργων όλων των ηλικιών. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 80% του μισθού και των εισφορών για 15 μήνες, έως 12.264 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 5.000.

   4. Πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας για άνεργους νέους, ηλικίας 18-29 ετών, στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, με 100% επιδότηση. Η ΔΥΠΑ καταβάλλει απευθείας στους ωφελούμενους μηνιαία αποζημίωση ίση με τον κατώτατο μισθό, με πλήρεις ασφαλιστικές εισφορές, για επτά μήνες. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 5.000.

   5. Πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας στην ψηφιακή οικονομία για άνεργους νέους, ηλικίας 18-29 ετών, με 100% επιδότηση. Η δράση απευθύνεται σε νέους που έχουν ολοκληρώσει πρόγραμμα κατάρτισης στον τομέα της ψηφιακής οικονομίας τουλάχιστον 50 ωρών. Η επαγγελματική εμπειρία διαρκεί έξι μήνες (30 ώρες εβδομαδιαία) και η ΔΥΠΑ καταβάλλει απευθείας στους ωφελούμενους 594 ευρώ μηνιαία καθαρή αποζημίωση. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 3.900.

   6. Πρόγραμμα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας για την πρόσληψη ανέργων, ηλικίας 56 ετών και άνω, που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών. Η επιχορήγηση μισθού και εισφορών ανέρχεται σε 715 ευρώ μηνιαία για 15 μήνες, έως 8.580 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 3.000.

   7. Πρόγραμμα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας στις λιγνιτικές περιοχές των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου για την πρόσληψη ανέργων, πρώην εργαζομένων σε επιχειρήσεις που επλήγησαν από τις επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης στις Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 100% του μισθού και των εισφορών για διάστημα 12-18 μηνών, έως 16.794 ευρώ ανά θέση εργασίας. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 1.700.

   8. Πρόγραμμα απασχόλησης μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 12+12 μήνες, έως τα 750 ευρώ μηνιαία ανά ωφελούμενο. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 1.200.

   9. Πρόγραμμα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας για την πρόσληψη ανέργων, ηλικίας 30-66 ετών, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 70% του μισθού και των εισφορών για 12 μήνες, με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12, έως 17.170 ευρώ ανά θέση εργασίας. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 1.000.

   10. Πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας για άνεργους νέους, ηλικίας 18-29 ετών, στις λιγνιτικές περιοχές των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου, με 100% επιδότηση. Η ΔΥΠΑ καταβάλλει απευθείας στους ωφελούμενους μηνιαία αποζημίωση ίση με τον κατώτατο μισθό, με πλήρεις ασφαλιστικές εισφορές, για επτά μήνες. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 600.

   11. Πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας, με έμφαση στις γυναίκες, για άνεργους νέους, ηλικίας 18-29 ετών. Η επιχορήγηση για τη δημιουργία νέας επιχείρησης ανέρχεται στα 14.800 ευρώ για 12 μήνες. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 450.

   12. Πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας, με έμφαση στην ψηφιακή οικονομία, για άνεργους νέους, ηλικίας 18-29 ετών. Η επιχορήγηση για τη δημιουργία νέας επιχείρησης ανέρχεται στα 14.800 ευρώ για 12 μήνες. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 300.

   13. Πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας για άνεργους νέους, ηλικίας 18-30 ετών, στους δήμους Ιστιαίας-Αιδηψού και Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας ‘Αννας της Εύβοιας, με 100% επιδότηση. Η ΔΥΠΑ καταβάλλει απευθείας στους ωφελούμενους μηνιαία αποζημίωση ίση με τον κατώτατο μισθό, με πλήρεις ασφαλιστικές εισφορές, για επτά μήνες. Οι διαθέσιμες θέσεις ανέρχονται στις 200.

   Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο της ΔΥΠΑ: https://www.dypa.gov.gr/proghrammata-anoikhta.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Την εκστρατεία τρόμου από ΠΟΥ για τη χολέρα, ακολούθησε ανακοίνωση της Gavi για πορεία εμβολιασμών

Η έλλειψη εμβολίων για τη χολέρα είναι πιθανόν να διαρκέσει έως το 2025 καθώς σε όλο τον κόσμο καταγράφονται εξάρσεις, όπως ανακοίνωσε σήμερα η παγκόσμια συμμαχία για τα εμβόλια Gavi, μερικές ημέρες αφού ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποίησε ότι οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές για τον έλεγχο της ασθένειας είναι ζοφερές.

Η συμμαχία Gavi, στην οποία χρηματοδότης φυσικά είναι και ο Bill Gates, μεταξύ άλλων προώθησε και τα εμβόλια για την Covid-19, εγκρίνοντας εκατομμύρια δολάρια για τη διανομή των εμβολίων αυτών σε χώρες χαμηλού εισοδήματος. Επίσης υπενθυμίζεται ότι η Gavi είναι ιδρυτικό μέλος του ID2020 ( μιας συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου  προτύπου ψηφιακής βιομετρικής ταυτότητας). Ο Κλάους Σβαμπ, είχε πει πέρσι, σε μια συνάντηση του με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Pfizer, Άλμπερτ Μπουρλά, ότι η Gavi είναι στην πραγματικότηα παιδί του Davos και του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (θυμηθείτε ΕΔΩ).

Δηλώσεις ΠΟΥ και Gavi για τη χολέρα και τους εμβολιασμούς

Η έλλειψη εμβολίων για τη χολέρα είναι πιθανόν να διαρκέσει έως το 2025 καθώς σε όλο τον κόσμο καταγράφονται εξάρσεις, όπως ανακοίνωσε σήμερα η παγκόσμια συμμαχία για τα εμβόλια Gavi, μερικές ημέρες αφού ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποίησε ότι οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές για τον έλεγχο της ασθένειας είναι ζοφερές.

Τα περιστατικά χολέρας και οι θάνατοι κατέγραψαν άλμα πέρυσι καθώς η φονική ασθένεια εξαπλώθηκε σε νέες περιοχές, ιδιαίτερα σε ζώνες συγκρούσεων και περιοχές με υψηλά επίπεδα φτώχειας.

Ως απάντηση σε αυτό, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και εταίροι στράφηκαν προσωρινά στη χρήση μίας δόσης εμβολίου, αντί των δύο που χορηγούνται κανονικά. Αλλά και πάλι εξαντλήθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο.

Η Gavi ανέφερε σε έκθεση ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετές δόσεις για να καλυφθεί η έκτακτη ζήτηση αλλά όχι για προληπτική χρήση.

Η συμμαχία Gavi ανέφερε ότι 48 εκατ. δόσεις εμβολίων χρησιμοποιήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, 10 εκατ. περισσότερο σε σχέση με ολόκληρη την προηγούμενη δεκαετία. Η ίδια ανέφερε ότι η παροχή αναμένεται να βελτιωθεί έως το 2026, καθώς οι υφιστάμενες εταιρίες παραγωγής εντείνουν τις προσπάθειες τους και μια νέα εταιρία εισέρχεται στην αγορά, και ζήτησαν καλύτερο σχεδιασμό για να διασφαλιστεί ότι τα εμβόλια χρησιμοποιούνται εκεί όπου είναι περισσότερο απαραίτητα, συμπεριλαμβανομένων για προληπτικές εκστρατείες.

Σε ενημέρωση την Παρασκευή, ο ΠΟΥ δήλωσε ότι 24 χώρες έχουν αναφέρει εξάρσεις έως τώρα φέτος, συγκριτικά με 15 πέρυσι.

«Οι προοπτικές είναι ζοφερές. Δεν είμαστε σε θέση να προσφέρουμε αρκετά εμβόλια», δήλωσε ο Χένρι Γκρέι, αξιωματούχος του ΠΟΥ υπεύθυνος για την παγκόσμια αντιμετώπιση της χολέρας, που δήλωσε ότι μόνο 8 εκατ. από τις 18 εκατ. δόσεις που είχαν ζητηθεί διατέθηκαν το 2023.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Σύσσωμα τα βρετανικά δίκτυα ασχολούνται με τις ελληνικές εκλογές

Σύσσωμα τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης ασχολούνται σήμερα με τις ελληνικές εκλογές, εστιάζοντας στην «συντριπτική», όπως την χαρακτηρίζουν νίκη της ΝΔ.

Παράλληλα, επισημαίνουν το «βαθιά απογοητευτικό» αποτέλεσμα για τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ όλα προεξοφλούν την προσφυγή στις κάλπες για δεύτερη φορά σε μια προσπάθεια «να εδραιωθεί η νίκη της ΝΔ χωρίς την ανάγκη κυβερνητικού εταίρου», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν. 

   Πιο συγκεκριμένα:

   * Η Times εκτιμά ότι το αποτέλεσμα οφείλεται στις μεταρρυθμίσεις και τις ξένες επενδύσεις που έφερε η κυβέρνηση Μητσοτάκη στην Ελλάδα, τονίζοντας παράλληλα πως η χώρα από πονοκέφαλος της Ευρώπης έχει γίνει μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στην ΕΕ. Παράλληλα σημειώνει πως ο κ. Μητσοτάκης έχει κερδίσει τα εύσημα της Δύσης για τις προσπάθειες που έκανε να κατευνάσει τις εντάσεις και να «αποφύγει τον πόλεμο» με την Τουρκία.

   * Το BBC κάνει λόγο για «πολιτικό σεισμό». Στέκεται στο γεγονός ότι ο χάρτης της επικράτειας έχει βαφτεί μπλε, με εξαίρεση τη Ροδόπη, σημειώνοντας πως το αποτέλεσμα αυτό αποτελεί «τεράστιο πισωγύρισμα» για τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα. «Οι Έλληνες φαίνεται πως αντέδρασαν θετικά, περισσότερο από όσο αναμενόταν, υπογραμμίζει το βρετανικό δίκτυο. Σημειώνει επίσης πως η κεντροδεξιά κυβερνά την Ελλάδα τα τελευταία τέσσερα χρόνια και έχει καταφέρει ανάπτυξη κοντά στο 6%, ενώ τονίζει πως η πρόταση του κ. Μητσοτάκη προς τους πολίτες ότι μόνο αυτός θα μπορούσε να οδηγήσει την ελληνική οικονομία προς τα εμπρός και να εδραιώσει την πρόσφατη ανάπτυξη, είχε αποτέλεσμα.

   * Η Guardian επισημαίνει πως η διαφορά των 20 ποσοστιαίων μονάδων είναι ένα «σπάνιο» γεγονός για την Ελλάδα, ενώ υπογραμμίζει πως ακόμη και στο «σοσιαλιστικό προπύργιο» της Κρήτης η ΝΔ τα πήγε απρόσμενα καλά. Αναφέρεται επίσης στην καλή επίδοση του ΚΚΕ αλλά και στην αποτυχία του κόμματος Βαρουφάκη να μπει στην Βουλή. Οι Έλληνες φαίνεται πως ψήφισαν με γνώμονα τη σταθερότητα, τονίζει η εφημερίδα.

   * H Financial Times εκτιμούν πως το αποτέλεσμα δυνητικά απειλεί την πολιτική καριέρα του κ. Τσίπρα, ο οποίος έχει συνδέσει το όνομα του με τους «ριψοκίνδυνους» χειρισμούς για την συμμετοχή της Ελλάδος στο ευρώ.

   * Το περιοδικό Economist αναλύει την δημογραφική εικόνα των ψηφοφόρων, σημειώνοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τους πάνω από 400.000 νέους ψηφοφόρους ηλικίας μεταξύ 16 και 21 ετών, σε αντίθεση με τις προβλέψεις των δημοσκόπων. Ενώ η ΝΔ που παραδοσιακά έχει σαφή απήχηση στους ηλικιωμένους ψηφοφόρους εξακολουθεί να έχει την ισχυρή τους στήριξη. 

   * H Daily Telegraph χαρακτηρίζει το αποτέλεσμα «εκπληκτικό μπουστάρισμα» για τον κ. Μητσοτάκη και «καταστροφή» για τον κ. Τσίπρα.

(απεμπε – φωτο:pexels)

Η πρώτη αντίδραση του Λοβέρδου μετά τη μη εκλογή του

«Συνεχίζουμε δυναμικά για την Ελλάδα, για το ΠΑΣΟΚ»,

τόνισε σε ανάρτησή του στο Twitter o πρώην υπουργός και υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Λοβέρδος, μετά τη μη εκλογή του στις χθεσινές εκλογές.

Ο κ. Λοβέρδος ευχαρίστησε «θερμά τους πολίτες» που τον τίμησαν με την ψήφο τους.

Αναλυτικά ο Ανδρέας Λοβέρδος έγραψε στην ανάρτησή του:

«Για την εμπιστοσύνη και την προτίμηση ευχαριστώ θερμά τους πολίτες που με τίμησαν με την ψήφο τους. Μπράβο στην παράταξη. Συγχαρητήρια σε όλες και όλους όσοι εξελέγησαν. Η πατρίδα έχει ανάγκη από σοβαρή αξιωματική αντιπολίτευση.
Συνεχίζουμε δυναμικά για την Ελλάδα, για το ΠΑΣΟΚ».

(φωτο:eurokinissi)

Γιώργος Τσίπρας: “Μας έφτυσαν, δεν βρέχει”

Ο αναπληρωτής τομεάρχης Άμυνας του Σύριζα και βουλευτής του κόμματος, Γιώργος Τσίπρας, έκανε σήμερα, την ακόλουθη ανάρτηση στο facebook:

Ευχαριστώ όλους όσους με τίμησαν με την ψήφο τους. Ιδιαίτερα, ευχαριστώ από καρδιάς όλους όσους βοήθησαν σε αυτή τη μάχη.

Η συντριπτική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ έχει δύο διαστάσεις. Τη ρευστοποίηση των τελευταίων ημερών από τα αυτογκόλ που οδήγησαν στην μαζική τιμωρία του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κόσμος μας είπε «φτάνει πια». Το είπε τις τελευταίες μόλις μέρες σε εμάς αντί στη ΝΔ της ακρίβειας και των υποκλοπών. Και οδηγηθήκαμε σε μια απίστευτη ρευστοποίηση, σε μια κατολίσθηση. Σε ποιο πράγμα είπε ο κόσμος «φτάνει πια»; Αυτό είναι το ένα ερώτημα.

Αλλά και πριν τη ρευστοποίηση, ο συσχετισμός μετά από τέσσερα χρόνια Μητσοτάκη δεν ήταν αυτός που θα έπρεπε να είναι. Δεν έφταιγαν οι δημοσκοπήσεις, τα κατεχόμενα μίντια, οι πελατειακές σχέσεις. Για όσους ήθελαν να το δουν, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έπειθε ως εναλλακτική λύση. Οι περισσότεροι σύντροφοι δεν ήθελαν να το δουν. Γιατί; Αυτό είναι το δεύτερο ερώτημα.

Τα δυο ερωτήματα έχουν την ίδια απάντηση. Η περίοδος της παιδικής χαράς τελειώνει με ένα χαστούκι. Μας έφτυσαν, δεν βρέχει. Το χαστούκι είναι η τελευταία ευκαιρία να σοβαρευτούμε. Η δεύτερη ευκαιρία που μας δόθηκε με το 32% του 2019 δεν υπάρχει πια. Την κατασπαταλήσαμε τόσο που χειρότερα δε γινόταν. Η υπόσχεση του Αλέξη Τσίπρα το βράδυ των εκλογών του 2019 για τη μεγάλη προοδευτική παράταξη και μετασχηματισμό του κόμματος, που γέννησε ελπίδα σε χιλιάδες δημοκρατικού κόσμου, ενταφιάστηκε πανηγυρικά σε εσωκομματικές ισορροπίες. Και σαν να μην έφτανε αυτό, πολλοί σύντροφοι θεωρούσαν το 32% του 2019 ως βάση εκκίνησης. Απογείωση από την πραγματικότητα. Απ’ την αρχή λοιπόν.

Στις χθεσινές εκλογές το αντιΣΥΡΙΖΑ μέτωπο θριάμβευσε. Ζει και βασιλεύει παρά τις διαβεβαιώσεις της Κουμουνδούρου περί του αντιθέτου. Δεν ισχύει το «έτσι είναι αν έτσι νομίζετε». Το αντιΣΥΡΙΖΑ μέτωπο δεν είναι μόνο τα κανάλια και οι καναλάρχες. Είναι κυρίως η απογοήτευση, επιφύλαξη, τσαντίλα πολλών διαφορετικών κοινωνικών «φυλών» για πλευρές της πολιτικής μας και πριν και μετά το 2019. Για πολλές πλευρές από αυτές έχει δίκιο ο κόσμος και όχι εμείς. Η αυτοαναφορικότητα και αλαζονεία απέναντί του δεν αποτελεί απάντηση, είναι ό,τι χειρότερο. Η άρνηση ακόμη και να δούμε σε τι συνίσταται το διαβόητο αντιΣΥΡΙΖΑ μέτωπο είναι στρουθοκαμηλισμός. Και το πληρώσαμε.

Αυτά και άλλα πολλά μετά τις δεύτερες εκλογές. Προέχει η μάχη των επόμενων εκλογών. Δεν είναι χαμένη. Δεν έχει τελειώσει τίποτα. Η αυτοδυναμία Μητσοτάκη κάθε άλλο παρά σίγουρη είναι. Χρειάζεται συστράτευση δυνάμεων εντός κι εκτός ΣΥΡΙΖΑ. Με όλες μας μας τις δυνάμεις. Το δίλλημα δεύτερη τετραετία Μητσοτάκη ή Αλέξης Τσίπρας και αλλαγή πολιτικής παραμένει αντικειμενικά το επίδικο των εκλογών, παρά τη συντριβή. Δεν έφταιξε το επίδικο ούτε απέκτησε ξαφνικά ρεύμα ο Μητσοτάκης. Άλλα έφταιξαν.

Με όλες μας τις δυνάμεις!

(photo: intime)

Στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει παρέμβαση του τουρκικού προξενείου στις εκλογές

Μιλά για «αριστερό δεκανίκι» και «ερντογανικό κράτος».

Αίσθηση προκαλούν οι καταγγελίες της Ελένης Λαφτσή για «παρέμβαση του τουρκικού προξενείου» στα πολιτικά πράγματα της Ροδόπης, συνδέοντάς τες με την εκλογή του Οζγκιούρ Φερχάτ στον νομό για τον ΣΥΡΙΖΑ.

Ειδικότερα, το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «ΠΟΛΗτική Ανατροπή» γράφει σε ανάρτησή στο Facebook:

«Συγχαρητήρια στο τουρκικό προξενείο που για άλλη μια φορά κατάφερε να παρέμβει στα πολιτικά πράγματα στη Ροδόπη!».

Και συνεχίζει:

«Συγχαρητήρια και σε όσους συνέβαλαν στην προσπάθεια του ερντογανικού κράτους να εκλέξει το υποτιθέμενο αριστερό δεκανίκι τους ως βουλευτή στη Ροδόπη. Συγχαρητήρια και σε όσους προσπαθούν να περάσουν στην κοινή γνώμη αυτή την παρέμβαση της Τουρκίας ως νίκη ενός αριστερού χώρου.

Θα σας στενοχωρήσω αλλά αυτή η υποβοηθούμενη εκλογή ούτε αριστερή ούτε προοδευτική στο ελάχιστο είναι.Είναι μόνο παρέμβαση ωμή και αισχρή!».

(φωτο:eurokinissi)

Μπάιντεν σε παράνοια: «100χιλ. θύματα είχαν οι Ρώσοι στο Μπακχμούτ», vid

Χωρίς σχόλια...

απεμπε-EPA photo

Τον έπιασε η αστυνομία για επικίνδυνη οδήγηση και αυτός… ζητούσε τη μαμά του (video)

Δείτε το video με την καταδίωξη που κατέληξε στη σύλληψη του νεαρού οδηγού.

Ο αστυνομικός με το περιπολικό, είδε το «βιαστικό» οδηγό να κινείται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας με 140 χλμ./ώρα, τη στιγμή που το όριο στην περιοχή ήταν μόλις 72 χλμ./ώρα. Χωρίς καθυστέρηση, ενεργοποίησε τα φώτα του περιπολικού, έκανε αναστροφή και ξεκίνησε την καταδίωξη, για να φτάσει μετά από λίγο πίσω από το αυτοκίνητο το οποίο όμως συνέχισε για λίγο να κινείται με υπερβολική ταχύτητα.

Στη συνέχεια ο αστυνομικός εκτέλεσε ελιγμό που προβλέπεται για αυτές τις περιπτώσεις προκειμένου να σταματήσει το ύποπτο όχημα. Το «κερασάκι» στην τούρτα, ήταν η επίκληση του νεαρού όπως αποδείχτηκε οδηγού, που το πρώτο πράγμα που ζήτησε ήταν να… πάρουν τηλέφωνο τη μαμά του.

(με πληροφορίες από newsauto. gr / photo: pixbay)

Ο Μητσοτάκης ενημέρωσε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς για κάλπες στις 25 Ιουνίου

Πριν από λίγα λεπτά.

Με τους αρχηγούς των κοινοβουλευτικών κομμάτων, όπως προέκυψαν από τις χθεσινές βουλευτικές εκλογές, επικοινώνησε τηλεφωνικά νωρίτερα το μεσημέρι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της διερευνητικής εντολής για το σχηματισμό κυβέρνησης, που παρέλαβε από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαρόπουλου.

Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη, τον Γενικό Γραμματέα του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα και τον Πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης Κυριάκο Βελόπουλο.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε ότι θεωρεί πως δεν υπάρχει προϋπόθεση για σχηματισμό κυβέρνησης από την παρούσα Βουλή κι ότι προτίθεται να επιστρέψει τη διερευνητική εντολή σήμερα το απόγευμα.

Ο Πρωθυπουργός μετέφερε στους πολιτικούς αρχηγούς ότι η κυβέρνηση θα προτείνει την επίσπευση της σύγκλησης και διάλυσης της νέας Βουλής, ώστε να διεξαχθούν βουλευτικές εκλογές στις 25 Ιουνίου.

(φωτο:INTIME)

Ραγδαίες εξελίξεις! Κλείδωσαν οι νέες εκλογές στις 25/6 – Τι ακολουθεί, vid

Το τηλεφώνημα Μητσοτάκη-Τσίπρα επισφράγισε τις εξελίξεις.

Επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις που ήθελαν τις νέες κάλπες να στήνονται μέσα στον Ιούνιο.

Συγκεκριμένα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημέρωσε τον Αλέξη Τσίπρα πως η χώρα θα προσφύγει σε νέες κάλπες πριν τον Ιούλιο και συγκεκριμένα στις 25/6.

Η διαδικασία των διερευνητικών εντολών δεν θα κρατήσει παραπάνω από μερικές ώρες, καθώς κανένα από τα τρία κόμματα που θα τις παραλάβουν δεν…«καίγεται» να σχηματίσει κυβέρνηση μέσω συνεργασίας.

Εξάλλου τα ποσοστά που έλαβαν χθες τα κόμματα βάζουν απαγορευτικό σε οποιαδήποτε συζήτηση για πολυκομματική κυβέρνηση απλής αναλογικής που δεν θα έχει στην πυρήνα της τη ΝΔ.

Κατά πληροφορίες την Κυριακή 28 Μαΐου θα γίνει η ορκωμοσία της νέας Βουλής, και τη Δευτέρα 29 Μαΐου η διάλυσή της, προκειμένου να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για τη διενέργεια νέων εκλογών.

Είχε προηγηθεί πριν από λίγη ώρα η συνάντηση Μητσοτάκη-Σακελλαροπούλου κατά την οποία η ΠτΔ έδωσε στον Μητσοτάκη την πρώτη διερευνητική εντολή.

«Προτίθεμαι να σας επιστρέψω τη διερευνητική εντολή σήμερα το απόγευμα έτσι ώστε να οδηγηθούμε σε δεύτερες εκλογές εφόσον επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη μου ότι είναι αδύνατο να σχηματιστεί κυβέρνηση, το συντομότερο δυνατόν να γίνουν ενδεχομένως στις 25 Ιουνίου», είχε δηλώσει ο Μητσοτάκης.

Οι επόμενες εθνικές εκλογές, θα διεξαχθούν με το εκλογικό σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής (όπου το πρώτο κόμμα λαμβάνει «μπόνους» 40 εδρών) και οι βουλευτές θα προκύψουν όχι με σταυρό προτίμησης από τους ψηφοφόρους, αλλά με βάση την λίστα των υποψηφίων που θα έχουν καταρτίσει τα κόμματα.

Η νέα προεκλογική περίοδος, μπορεί να είναι από 22 ημέρες έως ένα μήνα.

Τα κόμματα και οι συνδυασμοί κομμάτων θα πρέπει να παρακαταθέσουν στον Άρειο Πάγο την σχετική αίτηση συμμετοχής στις εθνικές εκλογές στις αρχές Ιουνίου.

(ΦΩΤΟ:eurokinissi)

Τηλεφώνημα Μητσοτάκη σε Τσίπρα

Στον Αλέξη Τσίπρα τηλεφώνησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της διερευνητικής εντολής που έλαβε από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Στον Αλέξη Τσίπρα τηλεφώνησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της διερευνητικής εντολής που έλαβε από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τον ενημέρωσε σχετικά με την απόφασή του οι εκλογές να γίνουν στις 25 Ιουνίου και ότι θα παραδώσει την εντολή το απόγευμα.

Η Βουλή αναμένεται ότι θα ορκιστεί την Κυριακή και θα διαλυθεί τη Δευτέρα.

(με πληροφορίες από cnn. gr / photo: eurokinissi)