Άρθρα

Πληροφορίες για 10 νεκρούς από τις πλημμύρες – Άγνωστος ο αριθμός των αγνοουμένων

Κανείς δεν ξέρει επίσημα πόσοι είναι οι αγνοούμενοι ούτε καν οι εγκλωβισμένοι!!

Το μπάχαλο με τις ανακοινώσεις για τους νεκρούς και τους αγνοούμενους συνεχίζεται σταθερά από χθες.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της τελευταίας στιγμής, οι νεκροί είναι τουλάχιστον 10 και οι αγνοούμενοι επισήμως είναι τέσσερις.

Τα παραπάνω νούμερα επιβεβαίωσε και ο Βασίλης Κικίλιας στη σχετική ενημέρωσή του.

Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά τον ακριβή αριθμό των ανθρώπων που αγνοούνται.

Είναι υπαρκτοί πλέον οι φόβοι περί δραματικής αύξησης των νεκρών τις επόμενες ώρες.

(φωτο:eurokinissi)

Μαρτυρίες πλημμυροπαθών: «Κάθε γειτονιά έχει 2-3 νεκρούς – Είδαν πτώματα στους δρόμους», vid

«Δεν προλάβαμε να βγάλουμε ούτε τα παιδιά! Την έφαγαν τη γιαγιά».

Όπως γράψαμε και το πρωί σε πρότερο άρθρο, ο κύριος φόβος της κυβέρνησης, όπου πλέον τα μετεκλογικά χαμόγελα έχουν «κοπεί» εντελώς, είναι τι θα αποκαλυφθεί μόλις αποτραβηχτούν τα νερά και αρχίζουν οι διασώστες να ψάχνουν μέσα στα σπίτια!!

Υπάρχουν εκτιμήσεις πως τις επόμενες ημέρες ο αριθμός των θανάτων θα εκτιναχθεί, από τους 8 που έχουν ανακοινωθεί επίσημα μέχρι τώρα.

Ανατριχιαστική είναι η μαρτυρία μίας πλημμυροπαθούς από την Καρδίτσα η οποία αποκάλυψε πως οι νεκροί είναι πάρα πολλοί και σχεδόν κάθε πλημμυρισμένο σπίτι έχει μέσα πτώματα!!

«Η γιαγιά ήταν 98 χρόνων, ήταν κοτσονάτη αλλά μας την πνίξανε. Ήταν μέσα, δεν μπορούσαμε να τη βγάλουμε, ακόμα μέσα είναι δεν μπορούμε να πάμε. Επιπλέει μέσα στα νερά. Τη φάγανε τη γιαγιά.

Δεν είναι μόνο η μαμά μου. Είναι πάρα πολύ οι νεκροί, κάθε γειτονιά έχει 2 – 3, έχουν πέσει τα σπίτια και τους έχουν πλακώσει. Εγώ χθες ήμουν πάνω στην ταράτσα του σπιτιού, σε ένα πατάρι με τα εγγόνια μου.

Δεν έχουμε να φάμε, δεν έχουμε νερό ούτε κουβέρτες. Ακόμα επιπλέει η μάνα μου δεν μπορούμε να τη βγάλουμε».

Υπάρχουν πτώματα στους δρόμους

Άλλος πλημμυροπαθείς, από την περιοχή όμως της Μαραθέας, μιλώντας στο MEGA και σε ερώτηση για το αν είναι όλοι στο χωριό καλά, ο εγκλωβισμένος πολίτης, ανέφερε:

«Όχι. Όχι. Εδώ στο χωριό υπάρχουν άνθρωποι που έχουν πνιγεί. Δεν έχει πάει κανείς να τους βγάλει. Πέρασαν τα παιδιά με τη βάρκα και είδαν πτώματα στο δρόμο.

Δεν έχει έρθει κανείς να μας δώσει νερό. Ό,τι έκαναν, έκαναν τα παιδιά του χωριού με αυτοσχέδιες βάρκες που έχουν επειδή είναι κυνηγοί.

Έχουμε καλέσει πυροσβέστες από χθες το βράδυ και πήραν μια έγκυο γυναίκα και μια γυναίκα με ένα βρέφος».

eurokinissi photo

Τι θα βλέπατε αν βρισκόσασταν κυριολεκτικά στο “μάτι” του κυκλώνα! Συγκλονιστικό video

Το πιο άστοχο σουτ που έχετε δει… Χρειάστηκε προετοιμασία! (video)

Μετά το σουτ ο επίδοξος ποδοσφαιριστής "εξαφανίστηκε" χωρίς δεύτερη σκέψη...

(photo: pixabay)

Δημιούργησαν γενετικά τροποποιημένα γουρούνια στα οποία έβαλαν ανθρώπινα βλαστοκύτταρα για να φτιάξουν νεφρά!!!

Όπως αναφέρεται, παρά το γεγονός ότι αναπτύχθηκαν μέσα σε ένα έμβρυο χοίρου, τα νεφρά ήταν τουλάχιστον κατά το ήμισυ άνθρώπινα, περιέχοντας έως και 60 τοις εκατό ανθρώπινα κύτταρα και 40 τοις εκατό κύτταρα χοίρου. Ενώ ένας μικρός αριθμός ανθρώπινων κυττάρων είχε εισχωρήσει στον εγκέφαλο και το νωτιαίο μυελό του εμβρύου του χοιριδίου, κάνοντας τους επιστήμονες να ανησυχούν ότι ουσιαστικά θα μπορούσαν έτσι να μετατρέψουν τους εγκεφάλους των χοίρων σε εν μέρει ανθρώπινους!!!

Οι επιστήμονες έχουν αναπτύξει για πρώτη φορά νεφρά σχεδόν ανθρώπινα μέσα σε χοίρους.

Οι επιστήμονες δεν μπορούν απλώς να τοποθετήσουν ένα ανθρώπινο νεφρό σε ένα γουρούνι, καθώς το ανοσοποιητικό σύστημα του ζώου θα το απέρριπτε.

Αλλά τώρα οι ερευνητές κατάφεραν τώρα να “πείσουν” ένα έγκυος θηλυκό γουρούνι να αναπτύξει ένα έμβρυο – ένα γουρουνάκι στα πιο πρώιμα στάδια ανάπτυξης – με σχεδόν ανθρώπινους νεφρούς.

Όπως και στην εξωσωματική γονιμοποίηση , το έμβρυο χοιριδίου δημιουργήθηκε στο εργαστήριο γονιμοποιώντας ένα ωάριο με σπέρμα, αλλά γενετικά τροποποιημένο για να το κάνει πιο δεκτικό στα ανθρώπινα κύτταρα.

Στη συνέχεια, οι επιστήμονες πρόσθεσαν ανθρώπινα «πολυδύναμα» βλαστοκύτταρα, τα οποία μπορούν να γίνουν οποιοσδήποτε τύπος βλαστοκυττάρων στο σώμα – αναπτύσσοντάς τα σε ειδικό χημικό ζωμό, έτσι ώστε να εξελιχθούν σε μικροσκοπικούς νεφρούς.

Τα έμβρυα χοιριδίων τοποθετήθηκαν μέσα σε παρένθετα θηλυκά γουρούνια, όπως στην εξωσωματική γονιμοποίηση, για να δημιουργήσουν μια εγκυμοσύνη.

Οι επιστήμονες είδαν ότι, μετά από σχεδόν ένα μήνα στη μήτρα, τα νεφρά μέσα στα έμβρυα των χοιριδίων είχαν φυσιολογική δομή.

Ανέπτυξαν επίσης τις δέσμες κυττάρων που αργότερα συνδέουν τα νεφρά με την ουροδόχο κύστη για να ξεπλύνουν τα απόβλητα του σώματος.

Όπως αναφέρεται, παρά το γεγονός ότι αναπτύχθηκαν μέσα σε ένα έμβρυο χοίρου, τα νεφρά ήταν τουλάχιστον κατά το ήμισυ άνθρώπινα, περιέχοντας έως και 60 τοις εκατό ανθρώπινα κύτταρα και 40 τοις εκατό κύτταρα χοίρου.

Αυτό όπως λένε, υποδηλώνει ότι, εάν τους επιτραπεί να αναπτυχθούν περαιτέρω, θα μπορούσαν να γίνουν λειτουργικοί νεφροί χρήσιμοι για ανθρώπινες μεταμοσχεύσεις.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, η ανάπτυξη οργάνων για ανθρώπους μέσα σε χοίρους είναι ακόμη χρόνια μακριά.

Για παράδειγμα, τα νεφρά στην τρέχουσα μελέτη είχαν ακόμα αιμοφόρα αγγεία χοίρου, καθώς τα ανθρώπινα θα απορριφθούν από το ανοσοποιητικό σύστημα του εγκύου θηλυκού χοίρου.

Θα απαιτούσε πολύ πιο περίπλοκη γενετική μηχανική για να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα, και να είναι τα νεφρά κατάλληλα για μεταμόσχευση σε ανθρώπους, όπως αναφέρουν.


Η τρέχουσα μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι ένας μικρός αριθμός ανθρώπινων κυττάρων είχε εισχωρήσει στον εγκέφαλο και το νωτιαίο μυελό του εμβρύου του χοιριδίου.

Αυτό εγείρει ηθικές ανησυχίες, εάν τα πειράματα πήγαιναν παραπέρα και έμβρυα σαν αυτό έγιναν στην πραγματικότητα ζωντανά χοιρίδια με εγκεφάλους βασικά εν μέρει ανθρώπου.

Σχετικά με την ανακάλυψη, ο ανώτερος συγγραφέας της μελέτης, Δρ Lai Liangxue, από τα Ινστιτούτα Βιοϊατρικής και Υγείας του Guangzhou, είπε: «Όργανα αρουραίων έχουν παραχθεί σε ποντίκια και όργανα ποντικών έχουν παραχθεί σε αρουραίους, αλλά προηγούμενες προσπάθειες ανάπτυξης ανθρώπινων οργάνων σε γουρούνια δεν ήταν εφικτή.

«Η προσέγγισή μας βελτιώνει την ενσωμάτωση των ανθρώπινων κυττάρων στους ιστούς λήπτες και μας επιτρέπει να αναπτύσσουμε ανθρώπινα όργανα σε χοίρους».

Οι ερευνητές, τα αποτελέσματα των οποίων δημοσιεύονται στο περιοδικό Cell Stem Cell, ανάπτυξαν τα έμβρυα χοιριδίων σε χημικές ουσίες που βοήθησαν να τροφοδοτήσουν τόσο τα ανθρώπινα όσο και τα κύτταρα του χοίρου.

Κατασκεύασαν γενετικά τα ανθρώπινα βλαστοκύτταρα για να τα κάνουν να ενσωματωθούν καλύτερα με τα κύτταρα χοίρου, χωρίς να αυτοκαταστρέφονται.

Εν τω μεταξύ, αφαίρεσαν δύο σημαντικά γονίδια για την ανάπτυξη των νεφρών από το έμβρυο του χοιριδίου, έτσι τα ανθρώπινα κύτταρα θα έλκονταν για να αναπτυχθούν τα νεφρά.

Συνολικά, οι ερευνητές μετέφεραν 1.820 έμβρυα σε 13 θηλυκούς χοίρους.

Ανέλυσαν πέντε έμβρυα έως και 28 ημέρες αργότερα, για να διαπιστώσουν ότι τα νεφρά τους φαινόταν να έχουν εισέλθει κανονικά στο δεύτερο στάδιο ανάπτυξης.

Τα ανθρώπινα κύτταρα είχαν καταλήξει κυρίως καταλήξει στα νεφρά, όπως ήλπιζαν, παρά σε άλλα μέρη του εμβρύου.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές θέλουν να επιτρέψουν στα νεφρά να αναπτυχθούν σε ένα έμβρυο χοίρου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, βοηθώντας στην κατανόηση της πρώιμης ανάπτυξης αυτών των οργάνων και του τρόπου εμφάνισης των ασθενειών.

Στοχεύουν επίσης να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν άλλα ανθρώπινα όργανα όπως η καρδιά και το πάγκρεας.

Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Dusko Ilic, καθηγητής επιστημών βλαστοκυττάρων στο King’s College του Λονδίνου, είπε: «Αυτό είναι ένα πρωτοποριακό βήμα στη χρήση των χοίρων, που είναι βιολογικά κοντά μας, ως εκκολαπτήρια για την ανάπτυξη ανθρώπινων οργάνων.

«Καθώς οι προηγούμενες προσπάθειες δημιουργίας τεχνητών οργάνων στο εργαστήριο δεν πήγαν πολύ καλά, η χρήση ζώων αποτελεί πλέον το επίκεντρο της έρευνας.

«Η πρόοδος στη γενετική μηχανική μάς επιτρέπει να δημιουργήσουμε νεφρούς εν μέρει ανθρώπου και εν μέρει χοίρου, αλλά αυτή η σαγηνευτική στρατηγική εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις – κυρίως την επείγουσα ανάγκη να αποτραπεί η είσοδος ανθρώπινων κυττάρων στον εγκέφαλο ενός χοίρου».

(photo: pixabay)

Ξεβράζει πτώματα η θάλασσα! Βρήκαν δεύτερο νεκρό σε παραλία της Μαγνησίας

Μία σορός ξεβράστηκε σε παραλία στο Νότιο Πήλιο, σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν τα τοπικά ΜΜΕ.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα gegonota.news, στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας εντόπισαν ένα πτώμα, που ξέβρασε η θάλασσα στην παραλία Θεοτόκο στο Προμύρι του Νοτίου Πηλίου.


Ανεπίσημα ενημερώθηκε η δημοτική αρχή του Νοτίου Πηλίου, ενώ, όπως σημειώνει η τοπική ιστοσελίδα, ταυτοποίηση δεν μπορεί να γίνει ακόμα, καθώς υπάρχουν άνθρωποι που αγνοούνται και αναζητούνται κάτω από μπάζα και ρέματα.

Θυμίζουμε ότι ένας 77χρονος άνδρας, αλλά και ένα ζευγάρι Αυστριακών αγνοούνται στο Πήλιο, λόγω της κακοκαιρίας Daniel που σάρωσε την περιοχή.

Νωρίτερα ένα ακόμη πτώμα ξεβράστηκε σε παραλία του Βόλου. Η σορός ανήκε σε έναν ηλικιωμένο άνδρα που φέρεται να σκοτώθηκε στην προσπάθειά του να βρει λίγο πόσιμο νερό.

eurokinissi photo

Οι ΥΠΕΞ των ΗΠΑ και Ουκρανίας τρώνε σε…πασίγνωστο ταχυφαγείο στο Κίεβο, vid

Κι όμως συνέβη κι αυτό:

freepik photo

Πέταξε πάνω από τις πληγείσες περιοχές ο Μητσοτάκης, vid

Ενώ ακόμα οι διασώσεις συνεχίζονται:

scr

Μελέτη αποκαλύπτει πώς η μεταλλαγμένη πρωτεΐνη εισβάλλει στον εγκέφαλο στη νόσο του Πάρκινσον

Μια νέα μελέτη αποκάλυψε πώς οι μεταλλαγμένες πρωτεΐνες που αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα της νόσου του Πάρκινσον εξαπλώνονται και συσσωματώνονται στον εγκέφαλο. Το εύρημα ανοίγει την πόρτα στην ανάπτυξη ενός τρόπου ανάσχεσης της εξέλιξης της νόσου και μπορεί να είναι χρήσιμο για την αντιμετώπιση άλλων νευροεκφυλιστικών ασθενειών που προκαλούνται από τη συσσώρευση πρωτεϊνών.

Πριν από περισσότερα από 20 χρόνια, η πρωτεΐνη άλφα-συνουκλεΐνη ανακαλύφθηκε ότι έχει κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη της νόσου του Πάρκινσον (PD). Η τοξική, μεταλλαγμένη άλφα-συνουκλεΐνη πιστεύεται ότι συγκεντρώνεται για να σχηματίσει σώματα Lewy, οδηγώντας σε προοδευτικό νευρωνικό θάνατο. Η άλφα-συνουκλεΐνη έχει επίσης εμπλακεί στη δεύτερη πιο κοινή μορφή άνοιας μετά τη νόσο του Αλτσχάιμερ, την άνοια του σώματος Lewy.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
Μια ανάλυση των παγκόσμιων δεδομένων από το 1998 έως το 2019 διαπίστωσε ότι οι τάσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης έχουν αντιστραφεί
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Οι παγκόσμιες στρατηγικές μετριασμού, με επικεφαλής την Κίνα, αντιστρέφουν τις τάσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης
Ολόκληρος ο αισθητήρας και τα συνδεδεμένα ηλεκτρονικά είναι μικρότερα από το ένα τέταρτο
ΙΑΤΡΙΚΟΣ
Η πρώτη συσκευή στον κόσμο που παρακολουθεί την υγεία των μεταμοσχευμένων οργάνων σε πραγματικό χρόνο
Η συσχέτιση μεταξύ νευροεκφυλιστικών διαταραχών και της συσσώρευσης και εξάπλωσης πρωτεϊνών όπως η άλφα-συνουκλεΐνη έχει ερευνηθεί καλά. Αλλά αυτό που παραμένει ασαφές είναι τι έρχεται πρώτο: συγκέντρωση ή εξάπλωση. Μια νέα μελέτη από ερευνητές στο Ιατρικό και Οδοντιατρικό Πανεπιστήμιο Toyko έδωσε απαντήσεις.

«Τα περισσότερα πειράματα που έγιναν μέχρι στιγμής χρησιμοποιούσαν μόνο ινίδια, τα οποία είναι οι συστάδες που σχηματίζονται όταν συσσωματώνεται μονομερής άλφα-συνουκλεΐνη», δήλωσε ο Kyota Fujita, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης. «Τα ινίδια μεταδίδονται από νευρώνες σε νευρώνες, αλλά παραμένει ασαφές εάν τα μονομερή δρουν με τον ίδιο τρόπο».

Για να δουν πώς τα μονομερή και τα ινίδια της άλφα-συνουκλεΐνης κινούνταν γύρω από τον εγκέφαλο, οι ερευνητές έγχυσαν μια μικρή ποσότητα μεταλλαγμένης άλφα-συνουκλεΐνης με μια πράσινη φθορίζουσα πρωτεΐνη στον εγκέφαλο ποντικών. Επειδή οποιοδήποτε κύτταρο μπορεί να συμβάλει στην εξάπλωση της άλφα-συνουκλεΐνης, χρησιμοποίησαν ιικά σωματίδια για να επιτρέψουν τη σύνθεσή της στα κύτταρα στο σημείο της ένεσης.

Δύο εβδομάδες μετά την ένεση, οι ερευνητές παρατήρησαν φθορισμό σε απομακρυσμένες περιοχές του εγκεφάλου μακριά από το σημείο της ένεσης, υποδεικνύοντας ότι η μονομερής μεταλλαγμένη άλφα-συνουκλεΐνη εξαπλώνεται. Βρήκαν τη φθορίζουσα πρωτεΐνη στο γλυμφατικό σύστημα, μια μοναδική διάταξη καναλιών που εξαλείφει τις πρωτεΐνες και τους μεταβολίτες από το κεντρικό νευρικό σύστημα, και παρατήρησαν ότι είχε προσληφθεί από νευρώνες. Όταν έλεγξαν 12 μήνες αργότερα, τα μονομερή είχαν συσσωρευτεί για να σχηματίσουν ινίδια.

«Τα ινίδια της άλφα-συνουκλεΐνης σχηματίστηκαν μετά τη διάδοση των μονομερών», δήλωσε ο Hitoshi Okazawa, αντίστοιχος συγγραφέας της μελέτης. «Συγκεκριμένα, παρατηρήσαμε μονομερές άλφα-συνουκλεΐνη στο γλυμφικό σύστημα και σε απομακρυσμένες περιοχές ήδη δύο εβδομάδες μετά την ένεση, ενώ βρήκαμε ινίδια άλφα-συνουκλεΐνης 12 μήνες μετά την ένεση!»

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η ποσότητα της συσσωμάτωσης της άλφα-συνουκλεΐνης και ο χρόνος που χρειάστηκε για να σχηματιστεί διέφεραν και δεν ήταν ανάλογος με την απόσταση από το σημείο της ένεσης.

Λένε ότι η μελέτη παρέχει μια βελτιωμένη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η άλφα-συνουκλεΐνη ταξιδεύει μέσω του εγκεφάλου και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη στόχευση της εξάπλωσής της νωρίς στην ανάπτυξη της PD, περιορίζοντας την εξέλιξη της νόσου. Και, λένε, τα ευρήματα θα μπορούσαν να γενικευθούν σε άλλες πρωτεΐνες που προκαλούν νευροεκφυλιστικές ασθένειες.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cell Reports.

(photo: freepik)

Μητσοτάκης από Λάρισα: Προτεραιότητα αυτές τις μέρες είναι η διάσωση των εγκλωβισμένων στις περιοχές της Θεσσαλίας

Προτεραιότητα αυτές τις μέρες είναι η διάσωση των εγκλωβισμένων στις περιοχές της Θεσσαλίας, είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης που είχε στη Λάρισα και απηύθυνε έκκληση στους πολίτες να υπακούν στις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας.

Παράλληλα δήλωσε ότι έστειλε επιστολή στην πρόεδρο της Κομισιόν, για να μπορέσει να διεκδικήσει τη μέγιστη δυνατή στήριξη, την οποία – όπως τόνισε – αξίζει να λάβει η πατρίδα μας, από την Ευρωπαϊκή Ένωση και, επίσης, ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία συνομιλιών με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε ένα δάνειο με πολύ ευνοϊκούς όρους, για άμεσες παρεμβάσεις στα έργα υποδομής.

«Πρώτη μας προτεραιότητα για τις επόμενες μέρες είναι να εξασφαλίσουμε ότι μπορούμε να διασώσουμε τους συμπολίτες μας από μέρη στα οποία ενδεχομένως να κινδυνεύουν, είτε από αέρος, είτε χρησιμοποιώντας λέμβους, είτε ειδικά οχήματα του στρατού» είπε ο πρωθυπουργός. «Ήδη επιχειρούν 15 ελικόπτερα σε αυτή την προσπάθεια και τα μέσα τα οποία έχουμε στη διάθεση μας διαρκώς και θα ενισχύονται. Το φαινόμενο μπορεί να έχει ολοκληρωθεί ως προς τις βροχές και τις καταιγίδες όμως έχουμε ακόμη προβλήματα στη Λάρισα και στην απόληξη του Πηνειού καθώς ακόμα κατεβαίνουν νερά από τις περιοχές οι οποίες έχουν πληγεί οπότε απαιτείται η μέγιστη δυνατή εγρήγορση και προφανώς και οι συμπολίτες μας να ακολουθούν τις οδηγίες της πολιτικής προστασίας».

Τόνισε πως παράλληλα ξεκινάει άμεσα και η δρομολόγηση της διαδικασίας της αποκατάστασης των ζημιών και κυρίως της ανακούφισης των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί.

«Είναι μία διαδικασία η οποία ξεκίνησε ήδη από σήμερα στις περιοχές που μπορούμε να παρέμβουμε. Και θέλω να διαβεβαιώσω όλες και όλους ότι η χώρα έχει και τις οικονομικές δυνατότητες αλλά και το μηχανισμό γρήγορης αρωγής έτσι ώστε οι συμπολίτες μας οι οποίοι επλήγησαν να δουν γρήγορα την βοήθεια την οποία μπορεί να τους παρέχει το κράτος, έτσι ώστε να ξαναρχίσουν τις ζωές τους, να φτιάξουν τα σπίτια τους. Να μπορούν να πάρουν την οικοσκευή τους και οι επιχειρήσεις να αρχίσουν και πάλι να λειτουργούν», είπε ο κ. Μητσοτάκης μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης με το Συντονιστικό Κέντρο στη Λάρισα.

Ο πρωθυπουργός είπε ότι η θεομηνία στη Θεσσαλία είναι το ισχυρότερο καιρικό φαινόμενο στην ιστορία της Ελλάδας και έχει προκαλέσει πλημμύρες σε διπλάσια έκταση από αυτήν που είχε προκαλέσει η κακοκαιρία “Ιανός”.

Απηύθυνε έκκληση για ενότητα απέναντι σε αυτή τη μεγάλη πρόκριση και υπογράμμισε: «Δεν το βάζουμε κάτω. Είμαστε εδώ και στεκόμαστε δίπλα στους πολίτες, δίπλα στην τοπική αυτοδιοίκηση. Όλοι μαζί θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε και αυτήν την πολύ μεγάλη θεομηνία και θα μπορέσουμε να ξαναχτίσουμε αυτά τα οποία η φύση με τόσο πρωτοφανή μανία κατέστρεψε».

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

ΑΑΔΕ: Δημιουργείται Ηλεκτρονικός Φάκελος για όλα τα POS των επιχειρήσεων με συνεχή επικαιροποίησή του

Στην πλήρη καταγραφή των τερματικών POS που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.


Με απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, συστήνεται και τηρείται στην ψηφιακή πύλη myAADE Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) και ορίζεται η διαδικασία της συνεχούς επικαιροποίησής του. Συντελείται έτσι ένα ακόμα βήμα για την υλοποίηση της διασύνδεσης ταμειακών συστημάτων και POS.

Στόχος της ΑΑΔΕ είναι το μητρώο POS να συσταθεί αυτοματοποιημένα, με βάση τις πληροφορίες που η ΑΑΔΕ θα λάβει από τους παρόχους POS, και οι επιχειρήσεις να διορθώνουν και να συμπληρώνουν την εικόνα τους, δηλώνοντας τα POS που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία που θα έχουν αποσταλεί από τους Παρόχους.

Συγκεκριμένα, τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα δηλώνονται αυτοματοποιημένα, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:

  • από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) που εκκαθαρίζουν συναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και
  • από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS.

Από την πλευρά τους, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:

  • Από την 29η Σεπτεμβρίου 2023, λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης.
  • Υποχρεούνται, από τις 11 έως τις 30 Οκτωβρίου 2023 να υποβάλουν δήλωση για την τυχόν διόρθωση της εικόνας των ενεργών POS που διαθέτουν κατά την 30η Σεπτεμβρίου 2023.
  • Εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.

Διευκρινίζεται ότι ως ενεργό νοείται το POS που δύναται να χρησιμοποιηθεί για την ολοκλήρωση συναλλαγών με κάρτα, ανεξάρτητα αν χρησιμοποιείται ή διατίθεται ως εφεδρικό για την περίπτωση λειτουργικής βλάβης ή κάποιας άλλης έκτακτης ανάγκης.

(με πληροφορίες από newsbeast. gr / photo: pixabay)

Πώς ένα ξεπαρκάρισμα μπορεί να γίνει θεαματικό! Μπορείτε να το κάνετε;;; (video)

Όσο η Θεσσαλία είναι κάτω από το νερό, έβγαλαν το ΦΕΚ για τις ταυτότητες με τα τσιπάκια

Δεν πάει πίσω η έκδοσή τους. Μόνο ίσως τα...πανηγύρια των κυβερνώντων.

Τι κι αν πνίγονται χιλιάδες κάτοικοι της Θεσσαλίας; Στην κυβέρνηση δεν κάνουν πίσω και είναι αποφασισμένοι να φέρουν αυτό το οποίο υπέγραψαν!!

Τις ψηφιακές ταυτότητες δηλαδή με τα δύο τσιπάκια (παρότι ο HOAX πρωθυπουργός είπε ότι δεν θα έχουν!!) και την…”κεραία”.

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η νέα απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη για τις νέες ταυτότητες.

Όπως έχει γίνει γνωστό, οι αιτήσεις για την έκδοσή τους θα ξεκινήσουν στις 25 Σεπτεμβρίου.

Συγκριμένα τονίζεται ότι:

Λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο τεχνικής ετοιμότητας των αρμόδιων Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, ορίζουμε την 25/09/2023 ως ημερομηνία έναρξης της έκδοσης των νέου τύπου δελτίων ταυτότητας Ελλήνων πολιτών, μορφότυπου ID-1, όπως ρυθμίζονται στην υπ’ αρ. 8200/0-297647/27.04.2018 κοινή απόφαση των Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών «Έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών» (Β’ 1476), όπως αντικαταστάθηκε με την υπ’ αρ. 8200/0-181621/14.05.2019 (Β’ 1671) κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη και Οικονομικών και την υπ’ αρ. 8200/0-109568/17.02.2023

Δείτε εδώ το ΦΕΚ:

SCR

«Καθίστε εσείς εδώ», λέει σε βουλευτή του με σκυμμένο το κεφάλι ο Μητσοτάκης, vid

Γερουσιαστής των ΗΠΑ: Ο γιος του Μπάιντεν έστειλε μήνυμα σε Κινέζο αξιωματούχο ότι: “Αν δεν μου δώσεις εκατ. δολ. ο πατέρας μου θα σε τιμωρήσει” (vd)

O Αμερικανός Ρεπουμπλικάνος Γερουσιαστής Τεντ Κρουζ, ανέφερε για το σκάνδαλο Μπάιντεν, στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο FOX τα ακόλουθα:

“Γνωρίζουμε ότι ο Χάντερ (ο γιος του Μπάιντεν) έστειλε μήνυμα σε έναν υψηλόβαθμο Κινέζο Αξιωματούχο λέγοντας: “κάθομαι δίπλα στον πατέρα μου (τον Τζο Μπάιντεν, που τότε ήταν Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ) και αν δεν μου δώσεις εκατομμύρια δολάρια, ο πατέρας μου θα σε τιμωρήσει”.

Και συνεχίζει ο Αμερικανός Γερουσιαστής λέγοντας “Ο David Weiss και το Υπουργείο Δικαιοσύνης του Μπάιντεν φαίνεται να μην έχουν κανένα ενδιαφέρον στο να το ερευνήσουν αυτό. Στην πραγματικότητα, οι δύο πληροφοριοδότες, που ήταν και οι δύο υπάλληλοι της Εφορίας και Δημοκρατικοί, μίλησαν ξεκάθαρα και είπαν ότι ζήτησαν να ελεγχθεί η τοποθεσία GPS για να εξακριβώσουν αν ο Τζο Μπάιντεν στεκόταν πραγματικά δίπλα στον Χάντερ, όταν ο τελευταίος έστειλε αυτό το μήνυμα λέγοντας ότι ο “μπαμπάκας” θα σας κάνει αντίποινα. Και η Εισαγγελία του Biden είπε “όχι δεν μπορείτε να ερευνήσετε τον Τζο Μπάιντεν, σε καμία περίπτωση”, το μπλοκάρισαν”.

(photo: EPA-EPA POOL)

Εκπρόσωπος πυροσβεστικής: «Βλέπω ότι το σπίτι μου πλημμυρίζει; Ας πάω στο διπλανό», vid

Υποδείξεις στους πλημμυροπαθείς:

eurokinissi photo

Έπιασαν Αφρικανό να κλέβει όχημα ηλικιωμένης και τον λίντσαραν, vid

Πληθαίνουν τέτοια περιστατικά στους δρόμους της Ευρώπης:

freepik photo

ΣΟΚ: Αυτές οι περιοχές της Αττικής κινδυνεύουν να πλημμυρίσουν αν υπερχειλίσουν ο Κηφισός και ο Ιλισός από νεροποντή!!!

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο καθηγητής Πολεοδομίας του ΕΜΠ και δημοτικός σύμβουλος με τον ΣΥΡΙΖΑ στον Πειραιά, Νίκος Μπελαβίλας, επισημαίνει ποιες περιοχές της Αθήνας κινδυνεύουν να πλημμυρίσουν σε περίπτωση που μία νεροποντή, όπως αυτή που χτύπησε τη Θεσσαλία, συμβεί στην Αττική με αποτέλεσμα να υπερχειλίσουν ο Κηφισός και ο Ιλισσός. «Ο χάρτης […]

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο καθηγητής Πολεοδομίας του ΕΜΠ και δημοτικός σύμβουλος με τον ΣΥΡΙΖΑ στον Πειραιά, Νίκος Μπελαβίλας, επισημαίνει ποιες περιοχές της Αθήνας κινδυνεύουν να πλημμυρίσουν σε περίπτωση που μία νεροποντή, όπως αυτή που χτύπησε τη Θεσσαλία, συμβεί στην Αττική με αποτέλεσμα να υπερχειλίσουν ο Κηφισός και ο Ιλισσός.

«Ο χάρτης είναι εφιαλτικός. Αν γίνει το κακό, από το ΚΙΣ «Σταύρος Νιάρχος» ως τον Ρέντη και ως τον σταθμό μετρό στο λιμάνι του Πειραιά τα πάντα θα βρεθούν κάτω από το νερό. Η μισή Καλλιθέα, όλο το Μοσχάτο, όλο το Νέο Φάληρο, τα Καμίνια, η Παλιά Κοκκινιά και τμήμα του Ταύρου. Μαζί τους εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι», σημειώνει και προσθέτει πως δεν πρόκειται για «σενάριο επιστημονικής φαντασίας».

Δείτε αναλυτικά την ανάρτηση


“Αυτές είναι οι περιοχές που θα πλημμυρίσουν με βεβαιότητα όταν κάποια στιγμή υπερχειλίσουν ο Κηφισός και ο Ιλισσός. Σχεδόν τυχαία δεν συνέβη πέρυσι και πρόπερσι. Τότε είδαμε το νερό να έχει φθάσει στα όρια των γεφυρών και των πλευρικών στηθαίων. Δεν συνέβη τυχαία τώρα, καθώς ο τεράστιος όγκος των 650 mm βροχής έπεσαν στη Θεσσαλία και όχι στην Αττική. Η πρόβλεψη του χάρτη αφορά την πλημμύρα της πεντηκονταετίας (T=50) αλλά οι συντάκτες του προειδοποιούν ότι δεν έχουν ληφθεί υπόψη τα δεδομένα της κλιματικής κρίσης.

Σήμερα γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε φαινόμενα που έχουν πυκνώσει. Οι πλημμύρες της πεντηκονταετίας όπως και οι άλλοτε σπάνιες μεγα-πυρκαγιές συμβαίνουν με συχνότητα 5-10 χρόνων αντί για 50 και 100 ετών. Ή όπως μάθαμε από το Coperincus το φετινό καλοκαίρι ήταν το χειρότερο της καταγεγραμμένης μετεωρολογικής ιστορίας. Επομένως την πλημμύρα που βλέπουμε ως αποτυπωμένη είναι σίγουρο ότι θα τη ζήσουμε

Ο χάρτης είναι εφιαλτικός. Αν γίνει το κακό, από το ΚΙΣ «Σταύρος Νιάρχος» ως τον Ρέντη και ως τον σταθμό μετρό στο λιμάνι του Πειραιά τα πάντα θα βρεθούν κάτω από το νερό. Η μισή Καλλιθέα, όλο το Μοσχάτο, όλο το Νέο Φάληρο, τα Καμίνια, η Παλιά Κοκκινιά και τμήμα του Ταύρου. Μαζί τους εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι.

Δεν πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά για την πρόβλεψη της επίσημης επιστημονικής μελέτης που εκπονήθηκε το 2017-2018 από το ΥΠΕΝ για την Αττική και η οποία διαμόρφωσε τους χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας. Είναι μία από τις μελέτες οι οποίες την ίδια περίοδο κάλυψαν όλες τις περιφέρειες της χώρας. Έχουν προχωρήσει σε εντυπωσιακή ανάλυση και εντοπίζουν ακόμη και τα επιμέρους σημεία τα οποία θα κινδυνεύσουν πέραν των κατοικιών-σχολεία, νοσοκομεία, στάδια, μεγάλες βιομηχανίες, στρατηγικές υποδομές. Για παράδειγμα, και για να καταλάβουμε τι σημαίνει πρόληψη, η συγκεκριμένη μελέτη προβλέπει ότι σε περίπτωση πλημμύρας το «στρατηγείο» της Τροχαίας Πειραιά στα Καμίνια θα αχρηστευθεί κάτω από το νερό. Τότε οι πλημμυρισμένοι δρόμοι θα παραλύσουν γιατί δεν θα υπάρχει κανείς τροχονόμος να αποκλείσει γέφυρες, να κατευθύνει την κυκλοφορία, γιατί η διοίκηση της Τροχαίας θα τρέχει αναγκαστικά να σωθεί χωρίς τηλέφωνο και χωρίς ρεύμα.

Αυτές οι μελέτες θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει στο επόμενο στάδιο, της επικαιροποίησης τους επί το δυσμενέστερο σε σχέση με την κλιματική κρίση, της διατύπωσης των σχεδίων αντιμετώπισης και διαχείρισης κινδύνου. Δεν προχώρησαν ποτέ όπως αποκάλυψαν χθες με επάλληλες δημοσιεύσεις τους, η επικεφαλής περιβαλλοντικής πολιτικής του WWF Greece Theodota Nantsou και ο ευρωβουλευτής Πέτρος Κόκκαλης – Petros Kokkalis. Ο χάρτης του Βόλου, όπως και ο χάρτης του Πειραιά έδειχνε ότι η μισή πόλη είναι «στα κόκκινα». Αλλά ο Βόλος πνίγηκε χωρίς σενάρια διαχείρισης, χωρίς σχέδιο διάσωσης του πληθυσμού.

Η Κομισιόν από τον Σεπτέμβριο του 2022 με προειδοποιητική επιστολή καθιστά σαφές πως η Ελλάδα δεν έχει συμμορφωθεί ακόμα στις υποχρεώσεις της σε ό,τι αφορά τα πλημμυρικά φαινόμενα.

Και η Ελλάδα στηρίζεται μόνο στην πολιτική του 112: Τρέξτε να σωθείτε”

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη την ανάρτηση με τον σχετικό χάρτη.

(με πληροφορίες από ethnos. gr / photo: eurokinissi)

Οδηγίες και μέτρα του Υπ. Υγείας για τις περιοχές που δεν έχουν πόσιμο νερό

Με αφορμή τα καιρικά και πλημμυρικά φαινόμενα που έπληξαν περιοχές της χώρας και με στόχο την προστασία της υγείας του πληθυσμού των πληγεισών περιοχών σε εγκύκλιό του το υπουργείο Υγείας ζητά την άμεση διενέργεια υγειονομικών ελέγχων στα συστήματα ύδρευσης και ιδιαίτερη προσοχή στην ασφάλεια τροφίμων.

Σε περίπτωση διαπίστωσης βλαβών στο δίκτυο ύδρευσης θα πρέπει:

  1. Να διενεργηθεί άμεσα λεπτομερής υγειονομική αναγνώριση και διερεύνηση των αιτίων του προβλήματος καθώς και εργαστηριακός έλεγχος (μικροβιολογικές και φυσικοχημικές παράμετροι) μετά από κατάλληλη δειγματοληψία. Τα δείγματα νερού θα πρέπει να ληφθούν από κρίσιμα σημεία του δικτύου ύδρευσης, όπως στις γεωτρήσεις ή πηγές υδροληψίας, δεξαμενές τροφοδοσίας νερού, και σε διάφορα σημεία του δικτύου, κυρίως όμως ανάντη και κατάντη του σημείου βλάβης του αγωγού ύδρευσης.
  2. Εφόσον υφίστανται βάσιμες ενδείξεις υπέρβασης τιμών ποιοτικών παραμέτρων του πόσιμου νερού θα πρέπει σε συνεργασία με τους υπευθύνους φορείς ύδρευσης να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα προστασίας της Δημόσιας Υγείας όπως:
  • διακοπή της υδροδότησης μέχρι την αποκατάσταση των προβλημάτων και την εξασφάλιση των παραμετρικών τιμών των παραμέτρων ποιότητας σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία με παράλληλη ενημέρωση των κατοίκων
  • λήψη μέτρων αντιμετώπισης της προσωρινής διακοπής της υδροδότησης των κατοίκων της περιοχής (τροφοδοσία με κατάλληλης ποιότητας πόσιμο νερό λ.χ. εμφιαλωμένα, μεταφορά με βυτία)
  • μετά από κάθε επισκευή σε τμήμα αγωγού και σύμφωνα και με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας να γίνεται υπερχλωρίωση με διάλυμα χλωρίου υψηλής συγκέντρωσης και αντίστοιχο χρόνο παραμονής
  • μετά τον εντοπισμό του προβλήματος και την αντιμετώπισή του (αποκατάσταση της βλάβης του δικτύου, λήψη μέτρων προστασίας της πηγής κ.λ.π.), εφόσον το πρόβλημα είναι γενικευμένο, να εφαρμοσθεί το μέτρο της υπερχλωρίωσης της δεξαμενής υδροδότησης και όλου του μήκους του συστήματος ύδρευσης με διάλυμα χλωρίου υψηλής συγκέντρωσης και αντίστοιχο χρόνο παραμονής, το οποίο στη συνέχεια θα απορριφθεί και μετά να ξεκινήσει η επαναλειτουργία του δικτύου.
  • Eάν έχουν εμφανισθεί κρούσματα γαστρεντερίτιδας να διερευνηθεί η συσχέτιση της εμφάνισης των κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας με την πρόκληση βλαβών και την εκτέλεση έργων στο δίκτυο ύδρευσης της πόλης Εφ’ όσον διαπιστώνεται με συνεχείς ελέγχους ότι δεν υπάρχουν βλάβες στο δίκτυο και εισροή ξένων σωμάτων, ουσιών κ.λπ., θα πρέπει οι υπεύθυνοι φορείς ύδρευσης και οι υγειονομικές αρχές να βρίσκονται σε επαγρύπνηση και οι δειγματοληπτικοί και εργαστηριακοί έλεγχοι του νερού σε κρίσιμα σημεία του δικτύου ύδρευσης να είναι συστηματικοί, ει δυνατόν καθημερινά, οι τιμές του υπολειμματικού χλωρίου να ελέγχονται συστηματικά και να αυξηθεί η συχνότητα παρακολούθησης των άλλων ποιοτικών παραμέτρων του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης κατά την κρίση της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Υγιεινής. Επισημαίνεται ιδιαίτερα η σπουδαιότητα διενέργειας υγειονομικής αναγνώρισης, δεδομένου ότι κάθε εργαστηριακή εξέταση αντικατοπτρίζει μόνον την κατάσταση της στιγμής της δειγματοληψίας, ενώ η υγειονομική αναγνώριση επιτρέπει την επισήμανση των υπαρκτών και ακόμη δυνητικών κινδύνων. Υπενθυμίζεται ότι τα κυριότερα στοιχεία που εξετάζονται κατά την υγειονομική αναγνώριση είναι:
  • λεκάνη απορροής υδροληψίας,
  • πηγή υδροληψίας
  • εξωτερικοί αγωγοί
  • αντλιοστάσιο,
  • δεξαμενές
  • σύστημα επεξεργασίας
  • απολύμανση
  • δίκτυο διανομής
  • εσωτερικές υδραυλικές εγκαταστάσεις

Ποια είναι τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται

  • Να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των πηγών ύδρευσης (γεωτρήσεις, υδρομαστεύσεις, φυσικές δεξαμενές ύδατος κ.λπ.) και να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας από κοντινές εστίες ρύπανσης και μόλυνσης.
  • Να συντηρούνται επαρκώς τα συστήματα ύδρευσης (εξωτερικά και εσωτερικά δίκτυα), να ελέγχονται συστηματικά και να αντικαθίστανται με προτεραιότητα τα τμήματα των δικτύων, που έχουν υποστεί βλάβες.
  • Να διενεργείται υγειονομική αναγνώριση σε διάφορα τμήματα του συστήματος ύδρευσης σε συνδυασμό με λήψη δειγμάτων νερού για εργαστηριακή εξέταση και έλεγχο του υπολειμματικού χλωρίου.
  • Να εφαρμόζεται η προβλεπόμενη σύμφωνα με την ΥΜ /5673/57 (ΦΕΚ 5/58 Β) Υγ. Διάταξη υποχρεωτική απολύμανση που επιβάλλεται για υδρεύσεις, που εξυπηρετούν οικισμούς άνω των 3.000 κατοίκων και να διερευνάται η αναγκαιότητα εφαρμογής απολύμανσης και σε υδρεύσεις, που εξυπηρετούν μικρότερους οικισμούς.
  • Να διενεργούνται δειγματοληπτικοί και εργαστηριακοί έλεγχοι σε αντιπροσωπευτικά προκαθορισμένα σημεία ολόκληρου του δικτύου διανομής από την πηγή υδροληψίας μέχρι τη διάθεση στον καταναλωτή

Ασφαλή τρόφιμα

Β. Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη διασφάλιση της υγιεινής διάθεσης ασφαλών τροφίμων με τα οποία σιτίζονται οι πληγέντες, οι οποίοι είναι ήδη καταπονημένοι και επιπλέον λόγω των συνθηκών διαβίωσής τους, ελλοχεύει αυξημένος κίνδυνος τροφιμογενών και άλλων λοιμώξεων. Σε περίπτωση συχνών και μεγάλης διάρκειας διακοπών του ηλεκτρικού ρεύματος, θεωρείται επιβεβλημένο να ενημερωθεί το κοινό για το σωστό και υγιεινό χειρισμό και συντήρηση των τροφίμων. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη διατροφή των πληγέντων στους οποίους διανέμονται τρόφιμα τα οποία προσφέρουν διάφορες κοινωνικές οργανώσεις, φορείς ή επιχειρήσεις τροφίμων, σε ό,τι αφορά τις συνθήκες παρασκευής, μεταφοράς, συντήρησης και διάθεσής τους. Επισημαίνεται ότι η ασφάλεια των τροφίμων σε όλες τις φάσεις της αλυσίδας παραγωγής τους (πρώτες ύλες, παρασκευή, διατήρηση, διακίνηση, μεταφορά, αποθήκευση, διανομή κ.λπ.), καθώς και η προσωπική υγιεινή των χειριστών των τροφίμων αποτελούν πρωταρχικής σημασίας παράγοντες ώστε να αποφευχθούν ενδεχόμενοι κίνδυνοι δημόσιας υγείας. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στον έλεγχο των τροφίμων κυρίως στις περιπτώσεις που γίνεται μαζική προετοιμασία και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τρόφιμα ευαλλοίωτα.

Προσοχή επίσης θα πρέπει να δοθεί στις περιπτώσεις όπου διανέμονται στους πληγέντες τυποποιημένα τρόφιμα. Θα πρέπει αυτά να διακινούνται με ασφάλεια και να αποθηκεύονται μέχρι την διανομή τους σε χώρους με απόλυτη τάξη, καθαριότητα και με συνθήκες συντήρησης τέτοιες ώστε να αποφεύγονται τυχόν αλλοιώσεις ή επιμολύνσεις τους. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι:

  • Εάν διαπιστωθεί οποιαδήποτε αλλοίωση στην οσμή, τη γεύση, το χρώμα και την υφή των τροφίμων πρέπει οπωσδήποτε να απορριφθούν, μαγειρεμένα ή όχι.
  • Τα προμαγειρεμένα τρόφιμα πρέπει να καταναλώνονται μετά την ολοκλήρωση του μαγειρέματός τους.
  • Το έτοιμο φαγητό πρέπει να καταναλώνεται αμέσως μετά τη διανομή του.
  • Πρέπει να αποφεύγεται η παραμονή των τροφίμων εκτός ψυγείου.
  • Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίδεται στο γάλα, στα γιαούρτια, στα τυροκομικά προϊόντα, στα σάντουιτς και στα γλυκά, τα οποία πρέπει να διατηρούνται εντός ψυγείου.
  • Τα φρούτα και τα λαχανικά να πλένονται πολύ καλά πριν καταναλωθούν.
  • Πρέπει πάντοτε να ελέγχεται η ημερομηνία λήξης στα συσκευασμένα τρόφιμα.
  • Κονσέρβες φουσκωμένες, σκουριασμένες ή κτυπημένες να απορρίπτονται αμέσως.
  • Θα πρέπει να τηρούνται οι κανόνες ατομικής υγιεινής των χειριστών τροφίμων.

(freepik photo)

Στον «αέρα» το πρώτο κουδούνι – Προς αναβολή το άνοιγμα σχολείων στις περιοχές που χτύπησε η κακοκαιρία Daniel

Η κακοκαιρία Daniel αναβάλλει την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Τη Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου είναι προγραμματισμένο να χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία.

Οι βιβλικές καταστροφές που αφήνει στο πέρασμά της η κακοκαιρία Daniel, δεν αφήνουν ανεπηρέαστη τη λειτουργία των σχολείων. Το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει την αναβολή του ανοίγματος των σχολικών μονάδων στις πληγείσες περιοχές, ενδεχομένως και για μία εβδομάδα.

Όπως δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττας Μακρή στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά 90,1», το πιθανότερο είναι ότι εκεί θα καταλήξουμε αλλά μην το παίρνετε ως απόφαση».

Σύμφωνα με την κ. Μακρή, σε τηλεδιάσκεψη που προγραμματίστηκε για την Παρασκευή (08.09.2023) με τους διευθυντές, η εισήγησή τους είναι να αναβληθεί για μία εβδομάδα ο αγιασμός, όπως ζητάνε και οι δήμαρχοι.

«Αν αποφασιστεί τελικώς η αναβολή του αγιασμού της έναρξης της σχολικής χρονιάς θα είναι για τις περιοχές για τις οποίες υπάρχει θέμα», διευκρίνισε η υφυπουργός Παιδείας.

Οι τελικές αποφάσεις για τα σχολεία πάντως θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώρες.

Στο μεταξύ, με απόφαση του Δημάρχου Ρήγα Φεραίου Μαγνησίας, Δημήτρη Νασίκα, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών και των πλημμυρικών φαινομένων που ξέσπασαν στην περιοχή, ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου, ώστε να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι στη λειτουργικότητα των σχολικών μονάδων.

(Newsit, parapolitika – eurokinissi)