Άρθρα

«Ειρήνη για όλους»: Το σύνθημα του Γ.Γ. ΟΗΕ

«Ας δεσμευτούμε να οικοδομήσουμε, να προωθήσουμε και να διατηρήσουμε την ειρήνη για όλους» ,

προτρέπει με μήνυμά του για τη Διεθνή Ημέρα Ειρήνης ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες. Όπως υπογραμμίζει ο Αντόνιο Γκουτέρες, η ειρήνη δεν είναι μόνο ένα ευγενές όραμα για την ανθρωπότητα, είναι μια έκκληση για δράση.

Στην αρχή του μηνύματός του, ο γενικός γραμματέας τονίζει ότι καθώς εορτάζουμε τη φετινή Διεθνή Ημέρα Ειρήνης, οι άνθρωποι και ο πλανήτης μας βρίσκονται σε κρίση.

«Οι συγκρούσεις ξεριζώνουν έναν αριθμό ρεκόρ ανθρώπων από τα σπίτια τους. Φονικές πυρκαγιές, μαινόμενες πλημμύρες και υψηλές θερμοκρασίες. Φτώχεια, ανισότητες και αδικίες. Δυσπιστία, διαίρεση και προκατάληψη».

Σε αυτό το πλαίσιο, υπογραμμίζει πως η ειρήνη δεν είναι μία αυτόματη διαδικασία, αλλά το αποτέλεσμα της δράσης.

Ειδικότερα, προτάσσει δράση για την επιτάχυνση της προόδου προς την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης και την εξασφάλιση ότι κανείς δεν μένει στο περιθώριο. «Δράση για τον τερματισμό του πολέμου κατά του πλανήτη μας και των φυσικών του χαρισμάτων. Δράση για την προάσπιση και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας κάθε ατόμου, ειδικά καθώς γιορτάζουμε την 75η επέτειο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Δράση για τη χρήση των διαχρονικών εργαλείων της διπλωματίας, του διαλόγου και της συνεργασίας για την εκτόνωση των εντάσεων και τον τερματισμό των συγκρούσεων. Και δράση για τα εκατομμύρια των ανθρώπων που ζουν τη φρίκη του πολέμου», όπως επισημαίνει.

(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:unsplash)

Ιταλία: Νέα κλειστά κέντρα παραμονής μεταναστών σε παραμεθόριες περιοχές

Ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών Ματέο Πιαντεντόζι, σε δηλώσεις του στην ιταλική δημόσια τηλεόραση της Rai,

αναφέρθηκε στην στρατηγική της κυβέρνησης Μελόνι για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού και του προσφυγικού.

«Τα νέα κλειστά κέντρα παραμονής μεταναστών θα δημιουργηθούν κυρίως σε παραμεθόριες περιοχές. Συνεργαζόμαστε με τη Γαλλία για τον έλεγχο των συνόρων και η περιοχή αυτή, κοντά στην πόλη Βεντιμίλια, είναι μια από εκείνες που εξετάζουμε με ενδιαφέρον, για τη δημιουργία νέων δομών, με στόχο τον περιορισμό του όλου φαινομένου», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Θα υπάρξουν αντιδράσεις, αλλά εμείς θα πάμε σε διάλογο με όλους, προσπαθώντας παράλληλα να επιβάλουμε τη γραμμή της κυβέρνησης». Ο Μ. Πιαντεντόζι ζήτησε από τους νομάρχες να υποδείξουν σε ποια περιοχή μπορεί να δημιουργηθούν τα νέα κλειστά κέντρα παραμονής μεταναστών που πρέπει να επαναπατρισθούν, λαμβάνοντας υπόψη ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει τη δημιουργία ενός κέντρου σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

«Η κυβέρνησή μας ορκίσθηκε πριν δέκα μήνες και βρήκε μια κατάσταση ιδιαίτερα πολύπλοκη σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του μεταναστευτικού. Είμαστε αποφασισμένοι όμως να προχωρήσουμε, στοχεύοντας σε μόνιμες και σταθερές λύσεις», υπογράμμισε ο Πιαντεντόζι.

(απεμπε-EPA-ANSA photo)

Έχετε δει ποτέ λιοντάρι με…ομπρέλα; – vid

«Οι ΗΠΑ ο μεγαλύτερος οφειλέτης στην ιστορία», vid

Ο Οικονομικός σχολιαστής με έδρα τη Σιγκαπούρη, Jim Rogers, εξηγεί γιατί οι ΗΠΑ πρόκειται να πληρώσουν το τίμημα του μη βιώσιμου οικονομικού τους συστήματος:

freepik

Τεράστιες ζημιές σε σχολεία στη Θεσσαλία – Άγνωστο πότε θα ανοίξουν, vid

Πείνασε κανείς; Μία όμορφη ιδέα για ομελέτα, vid

«Σπαρτιάτες» σε κυβέρνηση: Δημιουργείτε εργατικό μεσαίωνα

«Είναι ένα απαράδεκτο, αντιεργατικό νομοσχέδιο, που σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί τα δικαιώματα των εργαζομένων. Αντίθετα τους βυθίζει όλο και πιο πολύ στην αβεβαιότητα στην απόγνωση και στον εργασιακό μεσαίωνα».

Αυτό υποστήριξε ο Βασίλης Στίγκας, πρόεδρος της ΚΟ των «Σπαρτιατών», κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του εργασιακού νομοσχεδίου, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «αντίθετα από την κοινοτική οδηγία που προστατεύει τα εργασιακά δικαιώματα στην ΕΕ, η ίδια προωθεί τις πιο ακραίες ευέλικτες μορφές εργασίας εξαπατώντας και εξουθενώνοντας επαγγελματικά και οικονομικά τους εργαζόμενους».

«Δημιουργείτε ένα εργασιακό μεσαίωνα», είπε, ενώ χαρακτήρισε «κόλπο γκρόσο, και μεγάλο ψέμα» το επιχείρημα της κυβέρνησης για μείωση της ανεργίας και αύξηση της απασχόλησης, υποστηρίζοντας ότι «είναι πλασματική η μείωση της ανεργίας γιατί ακόμα και μία ώρα εργασίας θα θεωρείται απασχόληση και δεν θα προσμετράτε ως άνεργος ο εργαζόμενος».

Μίλησε ακόμα για «εγκληματική, απαράδεκτη θεσμοθέτηση δυσμενέστερων όρων εργασίας για όλους τους εργαζομένους», προσθέτοντας ότι «στην πράξη η κυβέρνηση αυτό που θεσμοθετηθεί είναι η επαγγελματική και οικονομική εξουθένωση των εργαζομένων».

Ακόμα, ο κ. Στίγκας απέρριψε την αναφορά του υπουργού Εργασίας Άδωνη Γεωργιάδη ότι οι εργαζόμενοι δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των συνδικαλιστικών οργανώσεων για απεργία, επειδή πιστεύουν ότι το νομοσχέδιο είναι υπέρ των δικαιωμάτων τους, αντιτείνοντας ότι «δεν συμμετείχαν γιατί τους έχει γονατίσει η οικονομική κρίση και τα μνημόνια» ενώ κατηγόρησε τους συνδικαλιστές ότι «είναι επαγγελματίες τεμπέληδες, κάνουν απεργίες κατά το δοκούν και όποτε θέλουν» και πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει υγιές συνδικαλιστικό κίνημα».

«Παίρνοντας ως παράδειγμα τις πυρκαγιές που κατέκαψαν τη χώρα μας, τις φονικές πλημμύρες που έχουμε σε εξέλιξη στην τραγική Θεσσαλία και βύθισαν ένα λαό στα λασπόνερα και ακόμα ο κρατικός μηχανισμός κοιμάται, ενώ ο ένας πετάει το μπαλάκι στον άλλο, αποδεικνύεται ότι τίποτα δεν μπορεί να προσφέρετε στη χώρα και πολύ περισσότερο στον ελληνικό λαό», κατέληξε ο κ. Στίγκας.

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: Στον… αέρα το ντέρμπι – Δείτε τον λόγο

Ένα ακόμα… επεισόδιο στο… σίριαλ της παρουσίας ξένων διαιτητών στις αναμετρήσεις της Super League σημειώθηκε την Πέμπτη (21/09)

καθώς το ντέρμπι Παναθηναϊκός – ΑΕΚ, που είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί τη Δευτέρα (25/09) βρίσκεται στον… αέρα.

Ο λόγος έχει να κάνει με το γεγονός πως η ΚΕΔ φέρεται να αδυνατεί να βρει ρέφερι από προηγμένο πρωτάθλημα που να ανήκει στην Elite ή την Α’ κατηγορία της UEFA, παρά το γεγονός πως η μεγαλύτερη δράση στην Ευρώπη θα λάβει χώρα το Σαββατοκύριακο (23-24/09).

Μάλιστα, νωρίτερα, η ΠΑΕ ΑΕΚ σχολίασε τις πληροφορίες πως στο αθηναϊκό ντέρμπι θα οριστεί Έλληνας διαιτητής, ξεκαθαρίζοντας πως είναι κάθετα αντίθετη σ’ αυτό το ενδεχόμενο, με αποτέλεσμα το ντέρμπι της 5ης αγωνιστικής να είναι στον… αέρα, λίγες μέρες πριν την έναρξη.

(newsbomb – pixabay photo)

«Μην καθυστερείτε! Εμβολιάστε τα»!! Στο στόχαστρο (ξανά) τα παιδιά, vid

Πολλοί γονείς συναινούν και μάλιστα χωρίς δεύτερη σκέψη.

«Ναι!! Η τρέχουσα σύσταση είναι να λάβετε το εμβόλιο χωρίς καμία περαιτέρω καθυστέρηση»!

Αυτά μεταδίδουν τα κανάλια, όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά σε ολόκληρη τη Δύση.

Στο επίκεντρο της συζήτησης για τον εμβολιασμό κατά του covid βρίσκονται και πάλι τα παιδιά άνω των 6 μηνών!!

Χρησιμοποιούν κιόλας το «επαληθευμένες πηγές/πληροφορίες» (verify sources) σχεδόν σε κάθε τους φράση, προκειμένου να περάσουν το μήνυμα στους γονείς ότι αυτά που συστήνουν είναι «για το καλό» των παιδιών.

Με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων και των παιδικών σταθμών, ακούμε τα παρακάτω:

freepik photo

Ο Τριντό και η…τσάντα του, vid

Περίεργη τσάντα για να την κουβαλάει μπροστά σε όλους ένας αρχηγός κράτους:

απεμπε-EPA-Bloomberg pool photo

«Ο Κασσελάκης δεν ήταν ΣΥΡΙΖΑ, ήταν ΝΔ», vid

Αχτσιόγλου κατά Κασσελάκη: Mου απευθύνθηκε με υποτιμητικό στιλάκι επειδή είμαι γυναίκα

Ανεβαίνουν οι τόνοι όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές για την ανάδειξη ηγεσίας στον ΣΥΡΙΖΑ, ανάμεσα στους δυο διεκδικητές Στέφανο Κασσελάκη και Έφη Αχτσιόγλου.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη LIFO, η υποψήφια για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ Έφη Αχτσιόγλου υποστήριξε ότι ο Στέφανος Κασσελάκης της απευθύνθηκε με υποτιμητικό «στιλάκι» επειδή η ίδια είναι γυναίκα.

Στην ερώτηση «το γεγονός ότι είστε γυναίκα είναι, πιστεύετε, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα σε αυτή την προεκλογική εκστρατεία; Νιώσατε να σας μειώνει το ότι ο κ. Κασσελάκης σε πρόσφατη δήλωσή του σας αποκάλεσε με το μικρό σας όνομα ή μήπως ήταν μια προσπάθεια επίδειξης οικειότητας;», η Έφη Αχτσιόγλου απάντησε:

«Προφανώς και το φύλο μου έχει λειτουργήσει αρνητικά και υποψιάζομαι ότι κάθε γυναίκα που θα βρισκόταν στη θέση μου το ίδιο θα σας έλεγε αν ήθελε να φανεί ειλικρινής. Υπάρχει ένας εμπεδωμένος σεξισμός και πολύ βαθιά ανδροκρατικά στερεότυπα στην ελληνική κοινωνία.

Ακόμα και άνθρωποι θετικά διακείμενοι απέναντί μου, δυσκολεύονται να δεχτούν μια γυναίκα η οποία δεν θα έχει τη θέση υποστηρικτή, συμβούλου ή γραμματέα δίπλα σε έναν ισχυρό άντρα, αλλά θα είναι η ίδια στο τιμόνι. Αυτό συμβαίνει και μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., αν και σε πολύ μικρότερο βαθμό απ’ ό,τι σε άλλα κόμματα.

Αναφορικά, τώρα, με το δεύτερο ερώτημα, γιατί άραγε ο κ. Κασσελάκης προσφώνησε στην ίδια δήλωση τον Ευκλείδη Τσακαλώτο που είναι άνδρας με το ονοματεπώνυμό του; Θα του έλεγε, επιπλέον, να πάνε μαζί σε περιοδεία ή “έλα τώρα, τελείωνε” και μην προχωράς στον β’ γύρο; Και όχι, δεν μπαίνει καν θέμα οικειότητας, αφού, όπως σας είπα, ελάχιστα γνωριζόμαστε. Μου απευθύνθηκε με το υποτιμητικό αυτό «στυλάκι» ακριβώς επειδή είμαι γυναίκα, όμως εγώ είμαι από εκείνες τις γυναίκες που είναι αποφασισμένες να μην υποταχθούν στη “φυσική” τάση των πραγμάτων, καταλήγοντας διακοσμητικές σε ένα ανδροκρατούμενο σύμπαν».

«Δεν είναι εντούτοις ο συνυποψήφιός σας ακριβώς ο ορισμός του φαλλοκράτη στρέιτ άνδρα, σωστά;», ρωτήθηκε στη συνέχεια, με την ίδια να απαντά:

«Έτερον εκάτερον. Προσωπικά, πάντως, έχω καταδικάσει τις ομοφοβικές επιθέσεις που δέχτηκε».

(protothema – – eurokinissi photo)

Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας

Κανονικά διεξάγεται, σύμφωνα με ενημέρωση από την Τροχαία Αττικής, η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας καθώς άνοιξαν οι δρόμοι γύρω απο το Σύνταγμα, που είχαν κλείσει λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Φωτιά σε πεδίο βολής στο Σουφλί – Επιχειρούν επίγειες και εναέριες δυνάμεις

Φωτιά ξέσπασε το πρωί της Πέμπτης (21.9.2023) ) στο Πεδίο βολής Ψηλός Στάλος περιοχής Σουφλίου.

Για την κατάσβεση της φωτιάς στο Σουφλί επιχειρούν 8 πυροσβεστικά οχήματα, 16 πυροσβέστες, μια ομάδα πεζοπόρων, ένα ελικόπτερο, 2 αεροσκάφη, 3 οχήματα του στρατού και χωματουργικά μηχανήματα.

Ερευνώνται τα αίτια πρόκλησης της φωτιάς.

(ΦΩΤΟ:Eurokinissi)

Νέα επένδυση 500 εκατομμύριων στην Τσέλσι παρά το αγωνιστικό «ναυάγιο»

Ποια είναι η Ares Management που θα προσφέρει τέραστια κεφάλαια στους «Μπλε» - Τί σκέφτεται να κάνει η νέα διοίκηση με τα χρήματα


Νέα επένδυση 500 εκατομμύριων στην Τσέλσι παρά το αγωνιστικό «ναυάγιο».


Η Τσέλσι αγωνιστικά δεν διανύει και την καλύτερη περίοδό της, όμως στα ταμεία θα εισρεύσουν επιπλέον σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια (470 εκατομμύρια ευρώ) χάρη σε μια νέα χρηματοδότηση – επένδυση από την Ares Management, η οποία είναι αμερικανική εταιρεία εναλλακτικής διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδουν οι Financial Times, το κεφάλαιο εξετάζεται να χρησιμοποιηθεί για την αναμόρφωση του Stamford Bridge, αλλά και για την επέκταση του μοντέλο της πολυϊδιοκτησίας με απόκτηση μεριδίων σε περισσότερους ποδοσφαιρικούς συλλόγους.

Ποια είναι η Ares Management


Το τελευταίο διάστημα η Ares Management έχει ενισχύσει το ενδιαφέρον της για επενδύσεις στο χώρο του ποδοσφαίρου, όπως στην Ατλέντικο Μαδρίτης και την Eagle Football, του ομίλου που απέκτησε την ιστορική γαλλική ομάδα Ολιμπίκ Λυόν. Πριν από περίπου ένα χρόνο η Ares ανακοίνωσε ότι έχει συγκεντρώσει σχεδόν 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια προκειμένου να τα επενδύσει σε πρωταθλήματα, ομάδες, εταιρείες μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Ο εναλλακτικός διαχειριστής περιουσιακών στοιχείων συνηθίζει να κάνει εντυπωσιακές υβριδικές συμφωνίες που μπορεί να περιλαμβάνουν πλεονεκτήματα από ίδια κεφάλαια, αλλά και προστασία μέσω μηχανισμών χρηματοδότησης που βασίζονται στην τεχνογνωσία της στις πιστωτικές αγορές.

Το ναυάγιο της Τσέλσι


Η νέα διοίκηση της Τσέλσι, μια κοινοπραξία υπό την Clearlake Capital και τον Todd Boehly, αναζητά τρόπους για να ενισχύσει τα έσοδα μετά την τελευταία μεταγραφική περίοδο, κατά την οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία από το TransferMarkt, ξοδεύτηκαν πάνω 450 εκατομμύρια ενώ όπως αναφέρεται τα έσοδα από τις πωλήσεις ήταν πολύ λιγότερα, καθώς ανέρχονταν περίπου στα 250 εκατομμύρια.

Τα τεράστια κεφάλαια που έχουν δοθεί δεν έχουν αποδώσει μέχρι σήμερα στον αγωνιστικό χώρο. Η Τσέλσι τερμάτισε 12η στο πρωτάθλημα την περασμένη σεζόν μένοντας εκτός ευρωπαϊκών διοργανώσεων. Ήδη, από την είσοδο των νέων ιδιοκτητών, έχουν απομακρυνθεί δύο προπονητές. Σήμερα τα ηνία της ομάδας έχει αναλάβει ο πρώην προπονητής της Τότεναμ, ο Μαουρίσιο Ποκετίνο.

Αναμφίβολα τα ποδοσφαιρικά πρότζεκτ χρειάζονται χρόνο, ιδιαίτερα εάν η ομάδα αγωνίζεται στην Premier League, το οποίο θεωρείται το πιο δύσκολο πρωτάθλημα του κόσμου. Όμως κατά κοινή ομολογία, οι πανάκριβοι «Μπλε» δεν εντυπωσιάζουν και με τον νέο προπονήτη στον πάγκο τους. Βρίσκονται στην 14η θέση του βαθμολογικού πίνακα έχοντας κερδίσει μόλις έναν από τους πέντε αγώνες της φετινής σεζόν.

Η αγωνιστική αποτυχία συνοδεύεται και μια εμπορική αποτυχία. Η νέα διοίκηση του συλλόγου δεν κατάφερε να βρει κάποιο κεντρικό χορηγό για τη φανέλα, μια διαφημιστική θέση που αποφέρει ετήσια έσοδα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις ομάδες της Premier League.

Οι σκέψεις για νέο γήπεδο


Όμως οι νέοι ιδιοκτήτες, προς ώρας, δεν φαίνεται να έχουν πτοηθεί. Ο συνιδρυτής της Clearlake, José Feliciano, μιλώντας στο συνέδριο ιδιωτικών μετοχών ΙΡΕΜ στο Παρίσι, τόνισε πως «αγοράσαμε ένα περιουσιακό στοιχείο που είναι πολύ περιζήτητο από πολλούς άλλους πιθανούς αγοραστές». Και πρόσθεσε: «Είμαστε εξαιρετικά ευθυγραμμισμένοι με τους επενδυτές και τους οπαδούς γιατί ο καλύτερος τρόπος για να κάνουμε τον σύλλογό μας πιο πολύτιμο είναι να κερδίζουμε». «Η ομάδα είχε μια δύσκολη πρώτη σεζόν, την πρώτη μας σεζόν», είπε ο Feliciano, αλλά πρόσθεσε: «Έχουμε τεράστιο ταλέντο».

Σχετικά με το γήπεδο, στο οποίο θα χρησιμοποιηθεί και ένα μεγάλο μέρος του κεφαλαίου από την Ares, η νέα διοίκηση της Τσέλσι εξετάζει το εάν θα προχωρήσει σε μια ανακατασκευή του Στάμφορντ Μπριτζ ή εάν θα κατασκευάσει ένα νέο γήπεδο στο Ερλς Κορτ.

Οι νέοι ιδιοκτήτες αξιολογούν το Στάμφορντ Μπριτζ μικρό για τα εμπορικά δεδομένα τους. Το γήπεδο χωρητικότητας 40.000 ατόμων, όπως αναφέρουν, περιορίζει τις δυνατότητες για δημιουργία νέων εσόδων, καθιστώντας την Τσέλσι μη ανταγωνιστική σε σχέση με τους αντιπάλους της, οι οποίοι διαθέτουν μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις.

(με πληροφορίες από newsnbeast. gr / photo: pixabay)

Βαρσοβία: Εκτελούμε μόνο παραδόσεις όπλων που είχαν «συμφωνηθεί προηγουμένως» με το Κίεβο

Η Πολωνία δεν πραγματοποιεί παρά μόνο παραδόσεις όπλων «οι οποίες είχαν συμφωνηθεί προηγουμένως» με το Κίεβο,

δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης, την επομένη δηλώσεων της Βαρσοβίας ότι οι παραδόσεις αυτές θα σταματήσουν καθώς έχει ξεσπάσει διένεξη μεταξύ των δύο χωρών για το ζήτημα των δημητριακών.

«Η Πολωνία πραγματοποιεί μόνο τις παραδόσεις πυρομαχικών και όπλων που είχαν συμφωνηθεί προηγουμένως – περιλαμβανομένων αυτών που απορρέουν από συμβόλαια που έχουν υπογραφεί με την Ουκρανία», δήλωσε ο Πιότρ Μίλερ μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων PAP.

«Η Πολωνία συνεχίζει να αποτελεί ένα κόμβο για τη διεθνή βοήθεια» προς την Ουκρανία, πρόσθεσε υπογραμμίζοντας ότι «κατά τους πρώτους μήνες του πολέμου, η Πολωνία προμήθευσε άρματα μάχης, τεθωρακισμένα οχήματα, αεροπλάνα, πυρομαχικά που ήταν κρίσιμης σημασίας για την άμυνα της Ουκρανίας και απαραίτητα για να εμποδισεί η Ρωσία να επιτεθεί στην Ουκρανία και, σε προοπτική, σε άλλες χώρες της ΕΕ – της Πολωνίας περιλαμβανομένης».

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν έπειτα από εκείνες του πρωθυπουργού Ματέους Μοραβιέτσκι, ο οποίος δήλωσε χθες, Τετάρτη, το βράδυ πως η Πολωνία «δεν θα μεταφέρει πλέον κανέναν εξοπλισμό στην Ουκρανία» και θα επικεντρωθεί «κυρίως στον ταχύ εκσυγχρονισμό και τον εξοπλισμό του πολωνικού στρατού».

Ο πρωθυπουργός δεν διευκρίνισε πότε η Πολωνία, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές όπλων της Ουκρανίας, σταμάτησε να παραδίδει τα όπλα αυτά ούτε αν αυτό έχει σχέση με τη σύγκρουση για τα ουκρανικά σιτηρά, τις εισαγωγές των οποίων απαγόρευσε η Βαρσοβία για να προστατεύσει τα συμφέροντα των αγροτών της.

(απεμπε – φωτο:freepik)

Θεσσαλονίκη: Στην ανακρίτρια οκτώ άτομα για άγριο οπαδικό επεισόδιο

Την πόρτα της 2ης τακτικής ανακρίτριας πέρασαν σήμερα τρεις νεαροί που κατηγορούνται, μαζί με άλλα πέντε άτομα, για άγρια επίθεση, με οπαδικά κίνητρα, σε βάρος τεσσάρων φίλων του 'Αρη, το καλοκαίρι του 2019, κοντά στην πλατεία Καμάρας, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Ανάμεσα στα θύματα ήταν ένας 20χρονος, ο οποίος υπέστη βαρύτατο τραυματισμό και παρέμεινε επί οκτώ μέρες σε κώμα.

Με σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα αφέθηκαν ελεύθεροι, οι δύο με περιοριστικούς όρους και ο 3ος χωρίς, αρνούμενοι το σύνολο των πράξεων που τους καταλογίζονται, ενώ οι υπόλοιποι συγκατηγορούμενοί τους θα απολογηθούν το επόμενο διάστημα.

Οι οκτώ κατηγορούμενοι – φερόμενοι οπαδοί του ΠΑΟΚ και ηλικίας 19 έως 26 ετών – είχαν καταστεί κατηγορούμενοι ύστερα από πολύμηνη αστυνομική έρευνα της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Βίας στους Αθλητικούς Χώρους Θεσσαλονίκης. Τους ασκήθηκε ποινική δίωξη μεταξύ άλλων για βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη, σε βαθμό κακουργήματος, αλλά και σειρά άλλων πλημμελημάτων, συνδεόμενα με τον Αθλητικό Νόμο.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, το επίδικο περιστατικό συνέβη τον Ιούλιο του 2019, μετά από ποδοσφαιρικό αγώνα του ‘Αρη με την ΑΕΛ Λεμεσού. Φορώντας μπλούζες με διακριτικά της ομάδας τους, τα τέσσερα θύματα (19 έως 21 ετών, και μεταξύ αυτών δύο δίδυμα αδέλφια) πήγαν να πάρουν φαγητό από το κέντρο της πόλης, πριν επιστρέψουν στα σπίτια τους. Όταν ο 20χρονος, εκ των θυμάτων, πήγε να βγει από το όχημα δέχθηκε επίθεση από ομάδα ατόμων, ενώ στην προσπάθειά του να διαφύγει καταδιώχθηκε και υπέστη χτυπήματα στο σώμα και κυρίως στο κεφάλι, με μεταλλικές και ξύλινες ράβδους. Καθώς έπεσε αιμόφυρτος στο πεζοδρόμιο, έχοντας χάσει τις αισθήσεις του, οι δράστες επιχείρησαν να του αφαιρέσουν την μπλούζα που φορούσε.

Την ίδια ώρα και οι τρεις φίλοι του δέχθηκαν απειλές ή και σωματική βία, με τους δράστες να απαιτούν να βγάλουν τις μπλούζες τους, προκαλώντας ζημιές στο Ι.Χ. αυτοκίνητο. Η επίθεση φαίνεται πως διήρκησε τρία λεπτά και ολοκληρώθηκε όταν κάποιος έδωσε το «σύνθημα» για τη λήξη και την αποχώρηση των δραστών.

Περίοικοι κάλεσαν το ΕΚΑΒ που παρέλαβε δύο από τους παθόντες και τους μετέφερε στο «Ιπποκράτειο» νοσοκομείο για την παροχή των πρώτων βοηθειών. Ο 20χρονος διαγνώστηκε πως υπέστη κρανιοεγκεφαλική κάκωση και υποβλήθηκε άμεσα σε χειρουργική επέμβαση, παραμένοντας διασωληνωμένος, σε κώμα και υπό μηχανική υποστήριξη, στη ΜΕΘ.

Αστυνομικοί συνέλλεξαν υλικό από παρακείμενες κάμερες ασφαλείας που κατέγραψαν ύποπτες κινήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Καμάρας, με την επίμαχη επίθεση πάντως να μην καταγράφεται. Αναλύοντας το υλικό αυτό διαπιστώθηκε ότι 20 λεπτά πριν την επίθεση τουλάχιστον 12 άτομα προσέγγισαν το σημείο της επίθεσης και ανάμεσα ανάμεσα σ’ αυτούς ήταν και οι 8 κατηγορούμενοι οι οποίοι είτε συμμετείχαν ενεργά είτε επόπτευαν τον χώρο, παρέχοντας συνδρομή στους δράστες της επίθεσης.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Συγκλονιστικό video!!! Τον έσωσε άγνωστος σκιέρ – Τον ξέθαψε κυριολεκτικά καθώς είχε βυθιστεί με το κεφάλι στο χιόνι…

Δείτε την απίστευτη διάσωση! Τον έσωσε σκιέρ που έτυχε να περνάει από το σημείο...

(photo: pixabay)

Την καταψήφισή του ν/σ για την εργασία, επί της αρχής δήλωσαν ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ και οι ειδικοί αγορητές των κομμάτων της αντιπολίτευσης

Με τις τοποθετήσεις των εισηγητών και ειδικών αγορητών των κομμάτων άρχισε η συζήτηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εργασίας «για την ενίσχυση της εργασίας - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 - Απλοποίηση ψηφιακών διαδικασιών και ενίσχυση της Κάρτας Εργασίας - Αναβάθμιση της επιχειρησιακής λειτουργίας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και της Επιθεώρησης Εργασίας» στην Ολομέλεια της Βουλής.

Την υπερψήφιση του νομοσχεδίου ζήτησε ο εισηγητής της ΝΔ, Νεοκλής Κρητικός. Την καταψήφισή του επί της αρχής δήλωσαν ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ και οι ειδικοί αγορητές των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ονομαστική ψηφοφορία προανήγγειλε ότι θα καταθέσει το ΚΚΕ.

Ο εισηγητής της πλειοψηφίας ανέφερε πως «αποδεικνύει έμπρακτα τη σταθερή και αδιαπραγμάτευτη δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας για αύξηση του εισοδήματος των νοικοκυριών, αύξηση των θέσεων εργασίας, αύξηση της παραγωγικότητας, μείωση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας, αλλά και μείωση της γραφειοκρατίας. Μεταρρυθμίζουμε με συνέπεια την αγορά εργασίας, χωρίς καμία απολύτως έκπτωση στις ιδεολογικές μας αρχές. Κατοχυρώνουμε τα εργασιακά δικαιώματα, ανταποκρινόμαστε στις σύγχρονες ανάγκες, υιοθετούμε κανόνες και πρακτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τελικά προχωρούμε μπροστά, με δικαιοσύνη και αίσθημα ευθύνης».

Ο βουλευτής της ΝΔ σημείωσε ότι το νομοσχέδιο «έχει ως στόχο την ενδυνάμωση της θέση κάθε εργαζόμενης και κάθε εργαζομένου. Διορθώνουμε χρόνιες στρεβλώσεις στην αγορά εργασίας, ενώ ταυτόχρονα ελαχιστοποιούμε τα γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη». Μεταξύ άλλων, τόνισε πως με τις εισαγόμενες διατάξεις «δεν θίγουν την εφαρμογή ευνοϊκότερων για τους εργαζομένους διατάξεων, οι οποίες προβλέπονται είτε στην εθνική είτε στην ενωσιακή νομοθεσία». Δεν επιτρέπεται «η σύναψη συμφωνιών ή η πρόβλεψη ρητρών, με τις οποίες απαγορεύεται στον εργαζόμενο να παρέχει εργασία σε άλλους εργοδότες, εκτός του συμφωνημένου ωραρίου εργασίας». Στους εργαζόμενους παρέχεται «η δυνατότητα υποβολής αιτήματος, μετά την ολοκλήρωση της δοκιμαστικής περιόδου, ώστε να τροποποιείται η σύμβαση εργασίας τους, προκειμένου να απασχολούνται εφεξής με περισσότερο προβλέψιμους και ασφαλείς όρους και προϋποθέσεις. Θεσπίζεται το δικαίωμα οι εργαζόμενοι να ζητήσουν την παρέμβαση του Επιθεωρητή Εργασιακών Σχέσεων, ώστε να διασφαλίζεται η επανόρθωση της ζημίας που τυχόν προκαλείται από την παραβίαση των δικαιωμάτων τους. Επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις, αλλά και χρηματικά πρόστιμα σε κάθε εργοδότη που μεταχειρίζεται δυσμενώς εργαζόμενό του. Νομοθετείται ότι κάθε καταγγελία σύμβασης εξηρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου θα θεωρείται άκυρη, όταν η καταγγελία γίνεται από τον εργοδότη ως αντίποινα σε εργαζόμενο που ασκεί τα νόμιμα δικαιώματά του».

«Δημιουργείται η ψηφιακή πλατφόρμα “REBRAIN GREECE”. Η υποχρέωση του εργοδότη να αναρτά ηλεκτρονικά στο “ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ”, πριν την ανάληψη υπηρεσίας από τον εργαζόμενο, τους βασικούς όρους εργασίας του. Επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο, στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται αναντιστοιχία της πραγματικής απασχόλησης με τις καταχωρήσεις τής ψηφιακής κάρτας απασχόλησης. Εισάγεται ρύθμιση για την απασχόληση την 6η ημέρα σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις συνεχούς λειτουργίας, στις οποίες οι εργαζόμενοι απασχολούνται σε 5ήμερη εβδομαδιαία εργασία. Μάλιστα, προβλέπεται ότι η απασχόληση των εργαζομένων, κατά την πρόσθετη ημέρα, δεν θα υπερβαίνει τις 8 ώρες, ενώ παράλληλα το ημερομίσθιο θα καταβάλλεται προσηξημένο κατά 40%. Προβλέπονται διοικητικές και ποινικές κυρώσεις στους εργοδότες που παραβαίνουν τους κανόνες υγείας και ασφαλείας των εργαζομένων. Απαγορεύεται η καταγγελία της σύμβασης εργασίας επειδή ο εργαζόμενος δεν συναινεί σε διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Επεκτείνεται η καταβολή από τη Δημόσια Επιχείρηση Απασχόλησης του ειδικού εποχιακού επιδόματος του άρθρου 22 του νόμου 1.836/1989. Επιβάλλονται ποινικές και χρηματικές κυρώσεις όταν εμποδίζονται να εργαστούν όσοι δεν συμμετέχουν σε απεργία, αλλά επιθυμούν να εργαστούν. Οι εργοδότες υποχρεώνονται να συμμορφώνονται με τα μέτρα που λαμβάνονται για την ασφάλεια των εργαζομένων, σε περιπτώσεις φυσικών ή τεχνολογικών καταστροφών, ή εκτάκτων καιρικών φαινομένων», πρόσθεσε.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Γαβρήλος, ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου χαρακτηρίζοντάς το «το χειρότερο της μεταπολίτευσης για τα εργασιακά δικαιώματα». Υποστήριξε πως με την τροπολογία για το ξεπάγωμα των τριετιών «υποτιμάτε την νοημοσύνη της κοινωνίας και του εργαζόμενου κόσμου», καθώς αυτό που στην πραγματικότητα «φέρνετε είναι μια ρύθμιση με ισχύ για το 2027, με τρία ναι μεν αλλά, που ουσιαστικά ακυρώνει εξ ολοκλήρου τις ψεύτικες υποσχέσεις σας». Το νομοσχέδιο αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, «φέρνει το οριστικό τέλος στο όποιο πλαίσιο προστασίας είχε απομείνει για τον κόσμο της εργασίας. Με πρόσχημα την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2019/1152»

Ο κ. Γαβρήλος πρόσθεσε ότι η λογική των ρυθμίσεων διακατέχεται «από την έντονη αντεργατική λογική της κυβέρνησης και την ισοπέδωση του εργατικού δικαίου της χώρας […] είναι ένα ακόμη βήμα της προσπάθειας της κυβέρνησης να κρατήσει τους μισθούς σε χαμηλά επίπεδα, να κάνει τους εργαζόμενους ακόμη πιο “ελαστικούς” και ακόμη πιο “αναλώσιμους”, να ικανοποιήσει τους εργοδότες βάζοντας τους εργαζόμενους να δουλεύουν ώρες και μέρες πέρα από ό,τι προβλέπει μέχρι στιγμής η νομοθεσία, να ακυρώσει κάθε πλαίσιο προστασίας [..] Μετά από περίπου έναν αιώνα καταργείται επί της ουσίας το δικαίωμα στο 8ωρο. Έτσι, από αύριο θα επιτρέπεται να εργάζεται κάποιος έως και 13 ώρες το 24ωρο, σε παράλληλο εργοδότη. Νομοθετεί την 13 ωρών εργασία, ανοίγοντας ουσιαστικά την πόρτα στην πλήρη εκμετάλλευση και εξόντωση των εργαζομένων […] Καταργείται, επίσης, η 5νθημερη εργασία αλλά και η κυριακάτικη αργία […] Εισάγεται η περίοδος της εξάμηνης μαθητείας, χωρίς όμως δικαίωμα σε επίδομα ανεργίας μετά το τέλος της και χωρίς να δικαιούται ο εργαζόμενος καμία αποζημίωση απόλυσης […] Οι συμβάσεις σχεδόν μηδενικών ωρών και κατά παραγγελία εργασία, δημιουργώντας τον εργαζόμενο λάστιχο και τον εργαζόμενος 24/7».

Σχετικά με τη διάταξη για τους ιατρούς εργασίας ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε: «Κάνετε ένα ακόμη χατίρι στους εργοδότες και μάλιστα από την πίσω πόρτα. Καθώς διευρύνονται οι κατηγορίες ιατρικών ειδικοτήτων που μπορούν να ασκούν καθήκοντα ιατρού εργασίας και επί της ουσίας επέρχεται η υποβάθμιση της παροχής υπηρεσιών ιατρικής της εργασίας στους εργαζόμενους». Για τις ρυθμίσεις που αφορούν τις κυρώσεις σε περίπτωση παρεμπόδισης εργαζομένου στον χώρο εργασίας του κατά τη διάρκεια απεργίας υπογράμμισε πως «με τις διατάξεις αυτές πολιτικοποιείται η συνδικαλιστική δράση», καλώντας τον υπουργό «να πάτε να το αιτιολογήσετε στους ανθρώπους της εργασίας που διαδηλώνουν αυτήν τη στιγμή έξω από τη Βουλή. Και να είστε σίγουρος ότι δεν διαδηλώνουν μόνο για το φιλο-εργοδοτικό πρόσωπο της κυβέρνησης, αλλά για όλες τις πολιτικές σας που έχουν στοχοποιήσει τους εργαζόμενους και έχουν γονατίσει την κοινωνία». Επίσης επέκρινε την κυβέρνηση ότι είναι «κυβέρνηση μειωμένης ευθύνης» και θεωρεί «τον εργαζόμενο ότι είναι κάτι ανάμεσα σε δουλοπάροικο και είλωτα».

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Ανδρέας Πουλάς, δήλωσε ότι το κόμμα του θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, καθώς «η κυβέρνηση καταργεί θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα και νομοθετεί την ανασφάλεια και την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των εργαζομένων. Υποστήριξε πως αυτό το νομοσχέδιο υπηρετεί την «απόλυτη φιλελευθεροποίηση της οικονομίας και την υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων». Δημιουργούνται, σύμφωνα με τον ίδιο, «συνθήκες εργασιακής γαλέρας και βάναυσης εργοδοτικής εκμετάλλευσης. Η Οδηγία της ΕΕ -στην πραγματικότητα- χρησιμοποιείται για να εισάγετε από την πίσω πόρτα ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στην εργασιακή αγορά χωρίς δικλείδες ασφαλείας για την προστασία των εργαζομένων και χωρίς νομοθετικό φραγμό για τους εργοδότες».

Ο κ. Πουλάς κάλεσε, «αντί της βιολογικής εξόντωσης των εργαζόμενων από εργοδότη σε εργοδότη, η κυβέρνηση να μεριμνήσει για καλύτερους μισθούς ώστε να μη χρειάζεται να κάνουν δύο δουλειές για να τα βγάλουν πέρα στην Ελλάδα του 2023». Όπως ανέφερε, υιοθετούνται «συνταγές περασμένων δεκαετιών και παρωχημένης λογικής, που υπονομεύουν την παραγωγικότητα των εργαζόμενων του ιδιωτικού τομέα». Το νομοθέτημα της κυβέρνησης, σημείωσε, «επιχειρεί να ενσταλάξει στις συνειδήσεις των πολιτών-εργαζομένων ότι το 8ωρο είναι παρωχημένο και ξεπερασμένο και ότι φταίνε εκείνοι που δεν τα βγάζουν πέρα και όχι οι πολιτικές σας». Παρατήρησε πως «η αλήθεια, την οποία ζει όλη η εργατική τάξη της χώρας, δεν βολεύει το αφήγημα της κυβέρνησης. Οι μισθοί τελειώνουν στο μέσο του μήνα λόγω της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας στην αγορά. Η Επιθεώρηση Εργασίας, υποστελεχωμένη, υπολειτουργεί και δυσλειτουργεί. Η ποιότητα ζωής των εργαζομένων αντί να βελτιωθεί, δυστυχώς, χειροτερεύει με δική σας ευθύνη». «Συνεπώς, μην περιμένετε την ψήφο μας στο παρόν νομοθετικό σας πόνημα», κατέληξε ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, προανήγγειλε ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα του θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας. Ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου και τόνισε πως δεν πρέπει «να υπάρξει καμία ανοχή στη βαρβαρότητα». Το ΚΚΕ, είπε ο βουλευτής, «τάσσεται και είναι στο πλευρό των εργαζομένων που αυτήν τη στιγμή απεργούν, δίνοντας τη δική τους μαχητική απάντηση στο αντεργατικό νομοσχέδιο, διεκδικώντας σύγχρονα δικαιώματα, 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο, κατάργηση των συμβάσεων ομηρίας». Κατήγγειλε πως «η ηγετική ομάδα της ΓΣΕΕ, όπου ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ σε ρόλους κλακαδόρων αρνήθηκαν να πάρουν απόφαση για απεργία και ενεργοποιήθηκε η “ανεξάρτητη” δικαιοσύνη για να βγάλει παράνομες τις απεργίες, αποδεικνύοντας ότι η κυβέρνηση τρέμει την πάλη και τους αγώνες των εργαζομένων».

Ο αγορητής του ΚΚΕ τόνισε πως ο «στόχος του νομοσχεδίου είναι η διαμόρφωση καλύτερων όρων για την καπιταλιστική ανάπτυξη και τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων». Παρατήρησε ότι «ο στόχος της επίτευξης της επενδυτικής βαθμίδας περνά πάνω από την ποιότητα ζωής του λαού», ενώ αποκάλεσε «πυροτέχνημα», «απάτη» και «κοροϊδία» «το δήθεν πιο γρήγορα ξεπάγωμα των τριετιών». Κάλεσε, δε, τον υπουργό, σε αντικατάσταση της υπουργικής τροπολογίας, να υιοθετήσει την τροπολογία που κατέθεσε η ΚΟ του ΚΚΕ για επαναφορά τριετιών. Ο κ. Κατσώτης, αναφερόμενος στις διατάξεις του νομοσχεδίου, επεσήμανε πως «νομιμοποιούνται οι πιο σκληροί όροι εκμετάλλευσης των εργαζομένων, η πολυσχιδής εργασιακή ασυδοσία και δίνει καίριο πλήγμα στον σταθερό ημερήσιο χρόνο, το 8ωρο. Περιλαμβάνει συμβάσεις κατά παραγγελία των εργοδοτών, αυξάνοντας την επισφάλεια, το δικαίωμα των εργοδοτών να εξοντώνουν τους εργαζόμενους με 13 ώρες δουλειά τη μέρα […] νομοθετείται η αυτοδίκαιη απόλυση μετά από ένα δοκιμαστικό 6μηνο, ώστε να μην προστατεύονται ακόμα και έγκυες, ενώ αυτοδίκαιη απόλυση σημαίνει ότι ο εργαζόμενος δεν θα δικαιούται ούτε αποζημίωση ούτε επίδομα ανεργίας γιατί δεν θα καταχωρείται ως απόλυση […] Κάνει δωράκι την 6ήμερη εργασία στους βιομηχάνους, που δεν θέλουν να κάνουν προσλήψεις, αλλά να ξεζουμίζουν τους εργαζόμενους» Ο βουλευτής του ΚΚΕ παρατήρησε πως «ακόμα κι αν διαπιστωθεί δυσμενής μεταχείριση των εργαζομένων από τον εργοδότη, η ποινή είναι στα μαλακά, μόνο διοικητικές κυρώσεις και τίποτα άλλο, ενώ η ρύθμιση για τις μηδενικές ώρες αναγκάζει τον εργαζόμενο να είναι σε ετοιμότητα και να περιμένει την ειδοποίηση του εργοδότη για να μάθει πότε, πού και πόσο θα δουλεύει, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης». Για τις διατάξεις που αφορούν την απεργία, ο κ. Κατσώτης υπογράμμισε πως «ευνοούν στο να αξιοποιώνται απεργοσπάστες, την εργοδοτική τρομοκρατία, αλλά και την κρατική τρομοκρατία των δυνάμεων καταστολής. Η ρύθμιση αυτή -ουσιαστικά- αφαιρεί το δικαίωμα εργαζομένων να πάρουν μέτρα για επιτυχία της απεργίας και απειλούνται με σκληρές ποινικές διώξεις όσοι εργαζόμενοι περιφρουρήσουν την απεργία τους και βοηθά την εργοδοσία να παίρνει μέτρα για την αποτυχία της απεργίας». Ο βουλευτής του ΚΚΕ διευκρίνησε πως το κόμμα του θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο και την τροπολογία που κατατέθηκε, σημειώνοντας πως εάν ήταν χωριστά οι ρυθμίσεις για τη Θεσσαλία θα τις ψήφιζε.

Η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης, Μαρία Αθανασίου, ανέφερε πως «η κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο που αλλάζει δραματικά τις καθημερινές συνθήκες παροχής εργασίας σχεδόν σε όλον τον ιδιωτικό τομέα». Υποστήριξε ότι «ανατρέπονται βιαστικά και αιφνιδιαστικά σε μια νύχτα νομοθεσία, βεβαιότητες, συνθήκες και πρακτικές δεκαετιών». Η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, παρατήρησε πως «θεσπίζεται η εργασία δεκατριών ωρών ημερησίως, 78 ωρών την εβδομάδα, καταργούνται τα διαλείμματα στον χώρο εργασίας, απομειώνονται δραματικά μια σειρά επιδομάτων, ενισχύει τις ευέλικτες μορφές εργασίας, με άμεσο κίνδυνο την επιβολή εργασιακού Μεσαίωνα και την εξάρτηση των εργαζομένων από εκάστοτε τυχόν αδίστακτους εργοδότες. Υπονομεύεται το 8ωρο, το 5ήμερο, ανάγεται σε κανονικότητα η εργασία της Κυριακής, ειδικότερα στις επιχειρήσεις του κλάδου βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, στο όνομα δήθεν της βιωσιμότητας και της ανάπτυξης, με μειωμένες, ωστόσο, προσαυξήσεις στις αμοιβές, εξαγγέλλει δήθεν αυξήσεις στις αποδοχές, τις οποίες επιτυγχάνει κάποιος αν εργάζεται τις Κυριακές, με πενιχρές αυξήσεις». Η κυρία Αθανασίου, μεταξύ άλλων, τάχθηκε κατά των ελαστικών συμβάσεων, ενώ για τη δυνατότητα παράλληλης απασχόλησης είπε ότι «ουσιαστικά πρόκειται περί της επίσημης κατάργησης του οκταώρου, με τις ευλογίες της κυβέρνησης που κάνει ολέθριες επιλογές υπηρετώντας το κέρδος των επιχειρήσεων και όχι τους εργαζόμενους».

Ο ειδικός αγορητής των «Σπαρτιατών», Παύλος Δημητριάδης, δήλωσε πως η Κοινοβουλευτική Ομάδα του θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο επί της αρχής καθώς, όπως σημείωσε, «οι εργαζόμενοι με την απεργιακή τους κινητοποίηση σήμερα δίνουν την απάντησή τους στο κατά πόσο είναι κακό αυτό το σχέδιο νόμου». Υποστήριξε ότι πολλά άρθρα της Οδηγίας εισάγονται παραποιημένα, ενώ οι άλλες διατάξεις είναι επί τα χείρω για τους εργαζόμενους, όπως η θέσπιση της παράλληλης εργασίας, των παράλληλων σχέσεων εργασίας». Τόνισε πως με τέτοιες διατάξεις «δεν πατάσσεται η “μαύρη” εργασία», ενώ αποδεικνύεται ότι «οι αυξήσεις που δίνει η κυβέρνηση δεν επαρκούν, γι’ αυτό χρειάζεται να κάνουν και δεύτερη εργασία». Επέκρινε τις συμβάσεις μηδενικών τονίζοντας ότι αυτές επιτείνουν το εργασιακό στρες. Ο κ. Δημητριάδης, μεταξύ άλλων, υπογράμμισε ότι «ανοίγεται η πόρτα για την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας». Ζήτησε τα πρόστιμα σε εταιρείες να είναι αναλογικά σύμφωνα με τον κύκλο εργασίας τους και τον τζίρο τους και όχι να είναι οριζόντια. Χαρακτήρισε ασαφείς τις διατάξεις που αφορούν την ποινικοποίηση της παρεμπόδισης εργασίας κατά τη διάρκεια απεργίας. Τέλος, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι οι Σπαρτιάτες δεν αντιτίθενται στο νομοσχέδιο «επειδή ασπαζόμαστε τον κομμουνισμό, όπως είπε ο κ. Γεωργιάδης, αλλά εμείς είμαστε Έλληνες εθνικιστές, πιστεύουμε στο ελληνικό μοντέλο παραγωγής, στην εθνική οικονομία, πρωτογενή παραγωγή και θέλουμε αξιοπρεπείς συνθήκες στον εργαζόμενο».

Η ειδική αγορήτρια της «Νίκης», Ασπασία Κουρουπάκη, δήλωσε την αντίθεσή της στο νομοσχέδιο σημειώνοντας ότι αυτό «είναι όαση για τους εργοδότες και έρημο δικαιωμάτων για τους εργαζόμενους». Η ενσωμάτωση της Οδηγίας, σύμφωνα με τη βουλευτή, «χρησιμοποιείται ως πρόσχημα καθώς έχουν ενταχθεί εμβόλιμες διατάξεις που ακυρώνουν δικαιώματα εργαζομένων που υπάρχουν σήμερα στο εργατικό δίκαιο. Αυξάνεται ο 8ωρος χρόνος εργασίας και αυξάνεται σε 13 ώρες. Αυξάνονται οι εβδομαδιαίες ημέρες εργασίας από πέντε σε έξι με μονομερή επιλογή του εργοδότη. Καταργείται η αργία της Κυριακής σε επιπλέον κλάδους. Ποινικοποιείται, ουσιαστικά, η απεργία κατά παραβίαση του Συντάγματος. Με τις μηδενικές συμβάσεις ο εργαζόμενος τίθεται σε διαρκή ετοιμότητά όποτε τον καλέσει ο εργοδότης». Η κ. Κουρουπάκη προειδοποίησε ότι με την παράλληλη εργασία ελλοχεύει ο κίνδυνος ο εργαζόμενος να εργάζεται σε έναν -στην πραγματικότητα- εργοδότη δηλώνοντάς τον σε θυγατρικές εταιρείες του. Όπως υποστήριξε, οι ευέλικτες σχέσεις εργασίας δεν μειώνουν την ανεργία και δεν είναι επωφελείς για τους εργαζόμενους που γίνονται λάστιχο. Η βουλευτής σημείωσε πως υπάρχουν ήδη νομοθετημένες σχέσεις εργασίας που καλύπτουν τις εποχιακές ανάγκες κλάδων. «Θεσμοθετείται ένας θλιβερός κύκλος διατάξεων για τους εργαζόμενους», τόνισε επισημαίνοντας πως «η “Νίκη” δεν κοιτάζει ούτε δεξιά ούτε αριστερά αλλά μπροστά έχοντας εφόδιο την ιστορία και τον πολιτισμό μας».

Ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλέξανδρος Καζαμίας, ανέφερε πως η Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, το οποίο χαρακτήρισε «τοξικό και ταξικό». Χαιρέτησε την απεργιακή κινητοποίηση των συνδικάτων έξω από τη Βουλή και δήλωσε πως ο ίδιος και το κόμμα του θα παραβρεθούν στη συγκέντρωσή τους. Σύμφωνα με τον βουλευτή, αυτό το νομοσχέδιο «βλέπει τις εργασιακές σχέσεις από την πλευρά του εργοδότη και όχι του εργαζόμενου. Αυξάνει την ανασφάλεια του εργαζόμενου και τον καθιστά ακόμα πιο ευάλωτο και απροστάτευτο». Ο κ. Καζαμίας τόνισε ότι εάν και υπάρχουν κάποιες λίγες θετικές διατάξεις, η Οδηγία χρησιμοποιείται ως επικάλυψη για να εισαχθούν νέες αντεργατικές διατάξεις και με αυξήσεις των ωρών εργασίας. Υπηρετεί νέες δογματικές φιλελεύθερες απόψεις». Παρατήρησε πως το νομοσχέδιο δεν υπήρξε αντικείμενο διαβούλευσης με τους κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς φορείς. «Οραματίζεστε συνθήκες εργασίας περασμένων αιώνων και δημιουργείτε συνθήκες εργασίας Φαρ Ουέστ», επεσήμανε. Τέλος, χαρακτήρισε αντισυνταγματική τη διάταξη για τις απεργίες, υπογραμμίζοντας ότι «παρεμβαίνετε διαιρετικά δημιουργώντας καλούς και κακούς απεργοσπάστες. Απαγορεύτε ηθικά και πρακτικά το δικαίωμα στην απεργία, που δεν είναι ένα ατομικό δικαίωμα αλλά συλλογικό».

Στο νομοσχέδιο έχουν εγγραφεί και ζητήσει να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια 80 βουλευτές.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Ως “πράσινη” εναλλακτική στο νάιλον παρουσιάζουν βιονικούς μεταξοσκώληκες με γονίδια αράχνης! Χρήση του CRISPR-Cas9…

Για πρώτη φορά, οι επιστήμονες παρήγαγαν με επιτυχία ίνες μεταξιού αράχνης πλήρους μήκους χρησιμοποιώντας γενετικά τροποποιημένους μεταξοσκώληκες.

Με υψηλή αντοχή και σκληρότητα, αυτό το μετάξι αναφέρεται ότι έχει τη δυνατότητα να παρέχει μια κλιμακούμενη, βιώσιμη και καλύτερης ποιότητας εναλλακτική στις τρέχουσες συνθετικές ίνες όπως το νάιλον.

«Το μετάξι του μεταξοσκώληκα είναι επί του παρόντος η μόνη ζωική ίνα μεταξιού που διατίθεται στο εμπόριο σε μεγάλη κλίμακα, με καθιερωμένες τεχνικές εκτροφής», δήλωσε ο πρώτος συγγραφέας Junpeng Mi, ερευνητής στο Κολλέγιο Βιολογικής Επιστήμης και Ιατρικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου Donghua της Κίνας. «Συνεπώς, η χρήση γενετικά τροποποιημένων μεταξοσκώληκων για την παραγωγή ινών μεταξιού αράχνης επιτρέπει την εμπορευματοποίηση χαμηλού κόστους και μεγάλης κλίμακας».


Οι ίνες με τις οποίες οι μεταξοσκώληκες χτίζουν τα κουκούλια τους καλλιεργούνται εδώ και χιλιάδες χρόνια, αλλά ενώ είναι άφθονες είναι περίφημα εύθραυστες. Οι αράχνες, εν τω μεταξύ, παράγουν αξιοζήλευτα σκληρό και δυνατό μετάξι , ωστόσο, η καλλιέργειά του σε οποιαδήποτε κλίμακα ήταν απρόσιτη. Η «κανιβαλιστική φύση των αραχνών», σημειώνουν οι ερευνητές, καθιστά αδύνατη τη στέγαση των αράχνων μαζί χωρίς μάχη μέχρι θανάτου σχεδόν όλων των ζώων.

Αυτή η τελευταία μελέτη αναφέρεται ότι θα μπορούσε να είναι η καλύτερη και των δύο κόσμων και να αλλάξει το παιχνίδι στην αναζήτηση για βιώσιμη παραγωγή αυτού του άπιαστου φυσικού υλικού . Οι επιστήμονες προσπαθούν να τελειοποιήσουν αυτή τη βιονική «συνταγή» εδώ και πάνω από μια δεκαετία

Για να κατασκευάσουν τον μεταξοσκώληκα με μοναδικές αισθήσεις αραχνοειδούς, ο Μι και οι συνεργάτες του επικεντρώθηκαν σε μια μικρή πρωτεΐνη μεταξιού από την Araneus ventricosus , μια αράχνη που πλέκει σφαίρες που βρέθηκε στην Ανατολική Ασία. Χρησιμοποιώντας το CRISPR-Cas9, η πρωτεΐνη MiSp εισήχθη στο DNA του μεταξοσκώληκα, στη θέση του γονιδίου που κωδικοποιεί την κύρια πρωτεΐνη μεταξιού του μεταξοσκώληκα.

Οι επιστήμονες μπόρεσαν επίσης να επιτύχουν «εντοπισμό», με το γονίδιο να ενεργοποιείται επιτυχώς στο DNA του μεταξοσκώληκα, χωρίς αυτό να παρεμβαίνει σε άλλες πτυχές της παραγωγής φυσικού μεταξιού του ζώου.

«Αυτή η έννοια της «τοπικοποίησης», που εισήχθη σε αυτή τη διατριβή, μαζί με το προτεινόμενο ελάχιστο δομικό μοντέλο, αντιπροσωπεύει μια σημαντική απόκλιση από την προηγούμενη έρευνα», λέει ο Mi. «Είμαστε βέβαιοι ότι η εμπορευματοποίηση μεγάλης κλίμακας είναι στον ορίζοντα».

Οι ίνες που προέκυψαν ξεπέρασαν τις προσδοκίες των ερευνητών, συνδυάζοντας υψηλή αντοχή σε εφελκυσμό (1.299 MPa) και σκληρότητα (319 MJ/m3). Όχι μόνο αυτό, οι ίνες ήταν πολύ πιο εύκαμπτες από το αναμενόμενο. H πρωτεΐνη MiSp είναι περισσότερο γνωστή για την παραγωγή μεταξιού που είναι ισχυρό αλλά όχι ελαστικό.

«Το μετάξι της αράχνης αποτελεί στρατηγικό πόρο που χρειάζεται επειγόντως εξερεύνηση», είπε ο Mi. «Η εξαιρετικά υψηλή μηχανική απόδοση των ινών που παράγονται σε αυτή τη μελέτη υπόσχεται σημαντικά σε αυτόν τον τομέα. Αυτός ο τύπος ίνας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χειρουργικά ράμματα, καλύπτοντας μια παγκόσμια ζήτηση που υπερβαίνει τις 300 εκατομμύρια επεμβάσεις ετησίως».

Οι νέες ίνες έχουν ευρείες εμπορικές δυνατότητες, συμπεριλαμβανομένων των έξυπνων υλικών για τον στρατό, της αεροδιαστημικής τεχνολογίας, της βιοϊατρικής μηχανικής και των ενδυμάτων. Το μετάξι που παράγεται είναι έξι φορές πιο σκληρό από το Kevlar που χρησιμοποιείται στα αλεξίσφαιρα γιλέκα.

Οι ερευνητές σχεδιάζουν τώρα να αναπτύξουν γενετικά τροποποιημένους μεταξοσκώληκες που παράγουν ίνες μεταξιού αράχνης από φυσικά και κατασκευασμένα αμινοξέα.

«Η εισαγωγή περισσότερων από εκατό κατασκευασμένων αμινοξέων έχει απεριόριστες δυνατότητες για κατασκευασμένες ίνες μεταξιού αράχνης», είπε ο Mi.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Matter .

(photo: freepik)