Άρθρα

Market Pass: Αυτοί πληρώνονται σήμερα Παρασκευή

Πληρώνεται σήμερα Παρασκευή 29/9 σε χιλιάδες δικαιούχους το Market Pass 2. 

Ωστόσο, δεν θα πάνε όλοι οι δικαιούχοι σήμερα να πληρωθούν. Υπενθυμίζεται ότι η ενίσχυση καλύπτει το τρίμηνο Αυγούστου-Οκτωβρίου, ενώ η παράταση για όλους μέχρι το τέλος του χρόνου τελικά «πάγωσε». 

Ο χάρτης των πληρωμών έχει ως εξής:

  • Για αιτήσεις που θα υποβληθούν από 15 Σεπτεμβρίου 2023 μέχρι και 25 Σεπτεμβρίου 2023, η ενίσχυση θα καταβληθεί μέχρι την 29η Σεπτεμβρίου 2023.
  • Για αιτήσεις που θα υποβληθούν από 26 Σεπτεμβρίου 2023 μέχρι και 31 Οκτωβρίου 2023, η ενίσχυση θα καταβληθεί μέχρι την 5η Νοεμβρίου 2023.
  • Για τους δικαιούχους των οποίων δεν έχει εκκαθαριστεί η φορολογική δήλωσή από τη Φορολογική Διοίκηση μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου 2023, η ενίσχυση θα καταβληθεί μέχρι την 5η Νοεμβρίου 2023.

Οι δικαιούχοι, θα πρέπει να αναμένουν τα ποσά που τους αναλογούν, μετά το μεσημέρι, είτε στην ψηφιακή κάρτα, είτε στον τραπεζικό τους λογαριασμό.

Μάλιστα, το κυβερνητικό επιτελείο ανακοίνωσε ότι αυτό θα ισχύσει μόνο για τους κατοίκους στον Έβρο και στη Θεσσαλία, ενώ δεν αναμένεται νέος γύρος Market Pass στο μέλλον, βάζοντας οριστική «τελεία» σε ένα ακόμα επίδομα.

Ποιοι δεν θα δουν χρήματα στον λογαριασμό τους

Υπάρχουν δύο πιθανοί λόγοι που αποκλείονται κάποιοι από τη οικονομική ενίσχυση:

  • Το νέο Market Pass δίνεται βάσει των στοιχείων φορολογικών δηλώσεων 2023 (για εισοδήματα δηλαδή που αποκτήθηκαν εντός του 2022). Έτσι, ακόμα και αν βάσει των εισοδημάτων του 2021 ήταν κανείς δικαιούχος, είναι πιθανό να μην είναι εκ νέου δικαιούχος, εάν στη νέα φορολογική δήλωση παρουσιάζονται υψηλότερα εισοδήματα.
  • Εάν δεν έχει εκκαθαριστεί για τον οποιοδήποτε λόγο η φορολογική δήλωση του έως 25 Σεπτεμβρίου 2023, τότε οι δικαιούχοι θα πρέπει να περιμένουν έως τις 5 Νοεμβρίου 2023, ώστε να πληρωθούν.

Oι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

  • Για τους νέους δικαιούχους εκδίδεται νέα ψηφιακή κάρτα για την πραγματοποίηση αγορών αποκλειστικά σε παντοπωλεία, σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, καταστήματα γαλακτοκομικών προϊόντων, αρτοποιεία, λαϊκές αγορές, διάφορα καταστήματα τροφίμων. Η νέα κάρτα θα παραμείνει ενεργοποιημένη έως 31 Δεκεμβρίου 2023. Για όσους είχαν λάβει την ενίσχυση δεν θα εκδοθεί νέα κάρτα καθώς η ισχύς της κάρτας τους παρατείνεται έως 31 Δεκεμβρίου 2023. Όσοι είχαν επιλέξει ή θα επιλέξουν την καταβολή του επιδόματος σε τραπεζικό λογαριασμό θα λάβουν το 80% της ενίσχυσης που δικαιούνται. Δηλαδή 17,60 – 80 ευρώ το μήνα ή 52,80 – 240 ευρώ για το τρίμηνο. Στην περίπτωση αυτή η ενίσχυση χρησιμοποιείται από τους δικαιούχους χωρίς περιορισμούς.
  • Το Market Pass κυμαίνεται από 22 έως 100 ευρώ το μήνα εφόσον η καταβολή του επιδόματος γίνει σε άυλη ψηφιακή κάρτα. Για το τρίμηνο τα ποσά ανέρχονται σε 66 – 300 ευρώ.
  • Η ενίσχυση καταβάλλεται σε φυσικά πρόσωπα, άγαμα ή έγγαμα ή σε κατάσταση χηρείας ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή εν διαστάσει ή διαζευγμένα που πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια που έχουν οριστεί. Ειδικά, για τους έγγαμους ή τα πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης. Δικαιούχος είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ή ο ένας εκ των δύο σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης. Την ενίσχυση θα λάβουν τα φυσικά πρόσωπα που έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα φορολογική δήλωση για το 2022 εφόσον έχουν εισόδημα έως 16.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει, 24.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο προσαυξημένο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος του νοικοκυριού, 24.000 ευρώ για μονογονεϊκή οικογένεια με προσαύξηση 5.000 ευρώ για κάθε παιδί άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος, μετά το πρώτο. Η αξία της ακίνητης περιουσίας δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 250.000 ευρώ για άγαμους, υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και τα 400.000 ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες.
  • Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι πληρωμές της οικονομικής ενίσχυσης για τους μήνες Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο θα γίνουν:
    – Έως 29 Σεπτεμβρίου 2023 για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν έως και τις 25 Σεπτεμβρίου 2023 και για όσους είχαν λάβει ήδη την ενίσχυση και είναι εκ νέου δικαιούχοι. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι φορολογικές δηλώσεις των δικαιούχων να έχουν εκκαθαριστεί έως την 25η Σεπτεμβρίου 2023.
    – Έως 5 Νοεμβρίου 2023 για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά τις 25 Σεπτεμβρίου και έως 31 Οκτωβρίου 2023, και για όσους οι φορολογικές δηλώσεις εκκαθαριστούν μετά την 25η Σεπτεμβρίου.

(newsbeast – intime photo)

Φέρνουν τα πάνω-κάτω στην αυτοκινητοβιομηχανία – Η νέα πράσινη διορία

Υπό μεγάλη πίεση βρίσκονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη της Ατζέντας 2030.

Η Βρετανία επιβεβαίωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να διασφαλίσουν πως όλα τα οχήματα που κατασκευάζουν θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι το 2035, όπως προβλέπει το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, μολονότι την περασμένη εβδομάδα η κυβέρνηση ανέβαλε για μια πενταετία ορισμένα από τα εμβληματικότερα μέτρα της για την κλιματική πολιτική.

«Η οδηγία μας παρέχει ασφάλεια στους κατασκευαστές, ωφελεί τους οδηγούς παρέχοντάς τους περισσότερες επιλογές και βοηθά την ανάπτυξη της οικονομίας μας», διαβεβαίωσε ο υπουργός Μεταφορών Μαρκ Χάρπερ.

Η αποσαφήνιση των κανόνων έγινε δεκτή με ικανοποίηση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που είχαν ζητήσει από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε διευκρινίσεις, γιατί διαφορετικά κινδύνευαν να διαταραχθούν η εφοδιαστική αλυσίδα και τα επενδυτικά σχέδιά τους. Την περασμένη εβδομάδα η Ντάουνινγκ Στριτ ανακοίνωσε ότι η πώληση των καινούριων βενζινοκίνητων ή ντιζελοκίνητων οχημάτων θα απαγορευτεί το 2035 και όχι το 2030, όπως προβλεπόταν αρχικά.

Με βάση τη σημερινή οδηγία για τα αποκαλούμενα οχήματα μηδενικών ρύπων (ZEV), ο κλάδος θέτει ως στόχο το 22% των αυτοκινήτων που θα πουληθούν τον επόμενο χρόνο να είναι ηλεκτρικά. Το ποσοστό αυτό θα αυξάνεται σταδιακά μέχρι να φτάσει το 80% το 2030 και το 100% το 2035.

Οι εταιρείες διαμαρτύρονταν για το «αμφιλεγόμενο μήνυμα» που έστελνε η βρετανική κυβέρνηση ζητώντας αφενός από τους κατασκευαστές να αυξήσουν την παραγωγή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και αφετέρου δίνοντας περισσότερο χρόνο στους καταναλωτές για να μεταπηδήσουν από τα βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά.

(απεμπε – φωτο:freepik)

Μεγάλη νίκη Πούτιν!!! Τον γύρο του κόσμου κάνει η είδηση

Διαβάστε…

Παρά τις κυρώσεις, πασίγνωστη εταιρεία συνεχίζει την οικονομική υποστήριξη σε Ρώσους λιανοπωλητές και διανομείς. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτό είναι ένα καταναγκαστικό μέτρο, καθώς διαφορετικά η εταιρεία θα διέτρεχε τον κίνδυνο να χάσει εντελώς την ρωσική αγορά.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα Izvestia , αρκετές πηγές που δραστηριοποιούνται στην αγορά ηλεκτρονικών επιβεβαίωσαν ότι η γνωστή πολυεθνική νοτιοκορεάτικη εταιρεία , η οποία αρχικά προσχώρησε στο δυτικό μποϊκοτάζ της Ρωσίας, ενεργοποίησε ξανά την οικονομική υποστήριξη προς τους Ρώσους εταίρους της – λιανοπωλητές και διανομείς.

Αυτό έγινε ήδη το καλοκαίρι. Δηλαδή, το σύστημα που προβλέπει την πληρωμή ορισμένης αμοιβής για την πώληση smartphones, tablet και άλλων συσκευών της εταιρείας στην Ρωσία λειτουργεί ξανά.

Ωστόσο, η εταιρεία προφανώς το έκανε αυτό από ανάγκη, σχολιάσει το Russia Today! Το μερίδιο της εταιρείας στην ρωσική αγορά μειώθηκε σημαντικά κατά την διάρκεια της εκστρατείας ρωσοφοβικών κυρώσεων, συνεχίζει το ρεπορτάζ. 

Οι χρήστες προτιμούν όλο και περισσότερο τις κινεζικές συσκευές, επομένως η εν λόγω εταιρεία πρέπει να υποστηρίζει τους εισαγωγείς και τους εμπόρους λιανικής για να διατηρήσει την θέση της στην Ρωσία, είπαν ειδικοί στην Izvestia . 

«Η εταιρεία αναγκάστηκε να επανενεργοποιήσει την υποστήριξη αγοραστών και λιανοπωλητών από την Ρωσία λόγω της μείωσης του μεριδίου της στην αγορά», ανέφεραν πηγές της Izvestia.

Μια τεράστια νίκη του Πούτιν, αν μη τι άλλο!!!

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-SPUTNIK POOL

Χαμός στη Σουηδία – Ζητούν την παρέμβαση του στρατού! 3 νεκροί και εκρήξεις στον πόλεμο συμμοριών, σε λιγότερο από 24 ώρες… (video)

Τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν σε πυροβολισμούς και εκρήξεις μέσα σε λιγότερο από ένα 24ωρο στη Σουηδία, που μαστίζεται από ένα κύμα βίας το οποίο συνδέεται με τον πόλεμο των συμμοριών που προκαλεί πλέον καθημερινά θύματα.

Η εγκληματικότητα ανήλθε σε ένα επίπεδο που δεν είχαμε δει ποτέ στο παρελθόν. Η κατάσταση είναι σοβαρή στην Ουψάλα και σε όλη τη χώρα”, δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου η Καταρίνα Μπόβαλ, εκπρόσωπος της αστυνομίας της πανεπιστημιακής πόλης που βρίσκεται 70 χλμ βορείως της Στοκχόλμης, όπου μια νέα γυναίκα σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Η σύγκρουση μεταξύ συμμοριών για τον έλεγχο της διακίνησης ναρκωτικών πλήττει κυρίως την πόλη Ουψάλα, η οποία βρίσκεται υπό αυξημένη αστυνομική επιτήρηση και γνωρίζει μια κλιμάκωση της βίας από τα τέλη Ιουνίου.

Σύμφωνα με τους απολογισμούς του δημόσιου τηλεοπτικού δικτύου SVT, 12 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε πυροβολισμούς και εκρήξεις τον Σεπτέμβριο, που ήταν ο πιο φονικός μήνας σε τέσσερα χρόνια, και το τελευταίο 24ωρο ήταν ιδιαίτερα πολύνεκρο.

Ένας πρώτος πυροβολισμούς σημειώθηκε σε ένα ευκατάστατο προάστιο της Στοκχόλμης λίγο πριν από τις 19.00 το βράδυ της Τετάρτης: ένας νεαρός άνδρας σκοτώθηκε από σφαίρα κοντά σε γήπεδο αθλοπαιδιών όπου παιδιά προπονούνταν στο ποδόσφαιρο, σύμφωνα με την εθνική αστυνομία.

Έρευνα για ανθρωποκτονία διενεργείται και το γήπεδο έχει κλείσει έως την Παρασκευή.

“Αθώοι άνθρωποι χωρίς καμιά σχέση με το οργανωμένο έγκλημα, ανάμεσά τους παιδιά ήρθαν στην προπόνησή τους, αναγκάστηκαν να παραστούν ακόμη μια φορά σε έναν ανελέητο πυροβολισμό κατά τη διάρκεια του οποίου ένας άνδρας σκοτώθηκε”, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ούλφ Κρίστερσον μιλώντας στο δίκτυο TV4.

Παιδιά που φορούν τις φανέλες και τα σορτσάκια του ποδοσφαίρου κλαίνε και οι γονείς είναι πολύ ανήσυχοι. Οι σκέψεις μου είναι σε όλα αυτά τα παιδιά, στις μητέρες και τους πατέρες τους. Αυτοί οι ασυνείδητοι φονιάδες δεν θα σταματήσουν να πυροβολούν ο ένας τον άλλον και να πυροβολούν τους άλλους όσο δεν τους σταματάμε”, πρόσθεσε.

Ένας δεύτερος πυροβολισμός σημειώθηκε λίγες ώρες αργότερα, γύρω στα μεσάνυχτα, σε ένα άλλο νότιο προάστιο της Στοκχόλμης, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν δύο άνθρωποι, εκ των οποίων ο ένας υπέκυψε στα τραύματά του, σύμφωνα με την αστυνομία. Τρεις άνδρες συνελήφθησαν.

– Προσφυγή στον στρατό; Kόμματα της αντιπολίτευσης καλούν τον στρατό να αντιμετωπίσει τον πολύνεκρο πόλεμο συμμοριών –

Και τη νύχτα της Τετάρτης προς Πέμπτη, γύρω στις 4 το πρωί, εκρηκτικός μηχανισμός σκότωσε μια 25χρονη νέα γυναίκα στο προάστιο της Ουψάλας. Πέντε σπίτια υπέστησαν ζημιές, διευκρίνισε η αστυνομία στην ιστοσελίδα της.

“Είναι πιθανόν το γεγονός αυτό να έχει σχέση με την εθνική σύγκρουση” μεταξύ των εγκληματικών συμμοριών, πρόσθεσε η εκπρόσωπος της αστυνομίας της Ουψάλας που αναμένει ο πόλεμος αυτός να συνεχιστεί.

Το πρωτοφανές αυτό κύμα βίας συνδέεται με τον πόλεμο μεταξύ των εγκληματικών συμμοριών για τον έλεγχο της διακίνησης ναρκωτικών. Συγκλονίζει εδώ και εβδομάδες τη χώρα, η οποία αγωνίζεται να σταματήσει αυτές τις εκρήξεις – που τις περισσότερες φορές στοχεύουν στον εκφοβισμό των μελών αντίπαλων συμμοριών και των συγγενών τους – και τους σχεδόν καθημερινούς θανατηφόρους πυροβολισμούς.

Οι δράστες αυτών των βίαιων περιστατικών είναι όλο και πιο νέοι και οι επιθέσεις αυτές προκαλούν θύματα, που είναι οι παράπλευρες απώλειες, τις τελευταίες εβδομάδες.

Για να σταματήσει το κακό, οι Σοσιαλδημοκράτες (αριστερά) και οι Δημοκράτες της Σουηδίας (άκρα δεξιά) πρότειναν σήμερα να επιστρατευθεί ο στρατός για να υποστηρίξει την αστυνομία στο έργο της.

“Αυτή δεν είναι η Σουηδία, δεν είναι έτσι όπως υποτίθεται ότι είναι η Σουηδία”, δήλωσε σήμερα η αρχηγός των Σοσιαλδημοκρατών Μαγκνταλένα ‘Αντερσον σε συνέντευξη Τύπου.

Η Άντερσον, η οποία έχασε τις εκλογές πέρυσι εν μέρει γιατί οι ψηφοφόροι αποδοκίμασαν την ικανότητα της κυβέρνησής της να αντιμετωπίσει την εγκληματικότητα, κάλεσε τον πρωθυπουργό να αλλάξει τον νόμο για να επιτρέψει στον στρατό να βοηθήσει την αστυνομία στην καταπολέμηση των συμμοριών. “Η περιπολία που εκτελούν οι αστυνομικοί θα μπορούσε να πραγματοποιείται από τον στρατό. Επιπλέον, ο στρατός διαθέτει την τεχνογνωσία με την οποία θα μπορούσε να βοηθήσει”.

Ένα ενδεχόμενο που αποκλείει επί του παρόντος ο υπουργός Δικαιοσύνης Γκούναρ Στρόμερ, ο οποίος δηλώνει τουλάχιστον ότι “ακούει όλες τις προτάσεις όλων των κομμάτων” προκειμένου να σταματήσει η κλιμάκωση της βίας.

“Οι συγκρούσεις μεταξύ των εγκληματιών στη Σουηδία συνιστούν σοβαρή απειλή για την ασφάλεια της χώρας”. Αθώοι δολοφονούνται, τραυματίζονται. Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν στις τάξεις της αστυνομίας και μαζί με άλλους για να σταματήσουμε αυτή την εξέλιξη”, δήλωσε ο διευθυντής της εθνικής αστυνομίας Άντερς Θόρνμπεργκ.

Η αστυνομία εκτιμά ότι σχεδόν 30.000 άνθρωποι στη Σουηδία εμπλέκονται άμεσα ή έχουν δεσμούς με εγκλήματα συμμοριών. Η βία έχει επίσης εξαπλωθεί από τις μεγάλες αστικές περιοχές στις μικρότερες πόλεις όπου το βίαιο έγκλημα αποτελούσε κατά το παρελθόν σπάνιο φαινόμενο.

Το 2022, η Σουηδία κατέγραψε 391 περιστατικά με πυροβολισμούς, από τα οποία τα 62 ήταν θανατηφόρα.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Στρατιωτική θητεία: Θα πάει φαντάρος ο Κασσελάκης;;; Ιδού τι απάντησε LIVE

Σημειώνεται πως είχε ταχθεί υπέρ της κατάργησης της υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας...

Ο Στέφανος Κασσελάκης κατά την διάρκεια της πρώτης του συνέντευξης που έδωσε στο Star, αναφέρθηκε στην στρατιωτική του θητεία!!!

Είπε πως είναι τιμή του να υπηρετήσει την πατρίδα του, ενώ ξεκαθάρισε ότι θέλει να πάει σε ακριτικό νησί.

«Είναι τιμή μου να επιστρέφω στην πατρίδα μου και να την υπηρετώ», είπε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε δε ότι «είναι πολύ χαρούμενος» και ότι «θα πάω σύντομα, εφόσον συνεδριάσουν τα όργανα και μπουν τα πράγματα σε μια σειρά».

«Δεν θα επιλέξω εγώ την μονάδα. Ιδανικά θέλω να είναι στη παραμεθόριο, στην αρχή της χώρας μας», είπε στη συνέχεια.

Ακόμη, τόνισε ότι «όπου πάμε, για την Ελλάδα αγωνιζόμαστε, είναι συγκινητικό να ζω στην χώρα μου και να προσφέρω όπως μπορώ».

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη αναφορά στη στρατιωτική υποχρέωση του Κασσελάκη είχε γίνει από τον ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη, ένα από τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που τάχθηκαν ανοιχτά και εξαρχής στο πλευρό του, όταν καλεσμένος σε τηλεοπτική εκπομπή ρωτήθηκε τι θα γίνει με την θητεία του -υποψήφιου τότε- προέδρου του κόμματος.

Το πιο πιθανό σώμα για τον κ. Κασσελάκη θεωρείται ο στρατός Ξηράς, ενώ σε περίπτωση που καταταγεί, έχει την δυνατότητα να υπηρετήσει 20 μέρες και να εξαγοράσει τους υπόλοιπους πέντε μήνες και δέκα μέρες για το ποσό των 4.320 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι μία από τις θέσεις που έχει παρουσιάσει στην πλατφόρμα του ως υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ο Στέφανος Κασσελάκης ήταν να καταργηθεί η υποχρεωτική θητεία στον στρατό.

ΤΙ ΕΙΧΕ ΔΗΛΩΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ:

scr

Συνδυασμός ισορροπίας και δύναμης – Μοιάζει αδύνατο το πώς γυρίζει τα χέρια της ενώ κάνει κατακόρυφο! (video)

Μακελειό στο Ρότερνταμ: Οι αρχές μιλούν για πολλούς νεκρούς μετά την επίθεση ενόπλου σε Πανεπιστημιακό χώρο (video)

Πολλοί οι νεκροί από τους πυροβολισμούς στο Ρότερνταμ, με την Αστυνομία να μην δίνει ακριβή αριθμό αλλά να έχει ήδη ενημερώσει τις οικογένειες των θυμάτων

Για πολλούς νεκρούς κάνει λόγο η Αστυνομία δύο ώρες μετά τις έρευνες στο εσωτερικό του Πανεπιστημιακού Ιατρικού Κέντρου στο Ρότερνταμ, όπου αναζητούσε θύματα και τραυματίες.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τα πυρά που εξαπέλυσε ο ένοπλος δράστης οι νεκροί είναι αρκετοί και οι οικογένειες των θυμάτων, αναφέρεται ότι έχουν ήδη ενημερωθεί.

Η Αστυνομία δεν έχει προχωρήσει μέχρι τώρα σε επίσημη ανακοίνωση για τον αριθμό των νεκρών ενώ άγνωστος τελικά είναι και ο αριθμός των τραυματισμένων ανθρώπων, ενώ στην αρχή έκαναν λόγο για τρία άτομα.

Δείτε τη στιγμή που οι Αστυνομικοί συλλαμβάνουν τον δράστη:

Οι πυροβολισμοί σημειώθηκαν αρχικά μέσα σε ένα σπίτι στην ολλανδική πόλη και συνεχίστηκαν μέσα σε μια αίθουσα σε ένα κοντινό πανεπιστημιακό ιατρικό κέντρο. Οι Αστυνομικοί μπήκαν στο ιατρικό κέντρο σε αναζήτηση του υπόπτου, ο οποίος περιγράφεται ως ένας ψηλός άνδρας με στρατιωτική ενδυμασία.

Οι τοπικές αρχές ασφαλείας ανέφεραν ότι ξέσπασε φωτιά στο σπίτι που σημειώθηκε η επίθεση, η φωτιά στη συνέχεια κατασβέστηκε. Σύμφωνα όμως με κάποια τοπικά μέσα ενημέρωσης ξέσπασε φωτιά και μέσα στο πανεπιστήμιο.

(με πληροφορίες από newsbomb. gr / photo: pixabay)

Tραγουδίστρια έβγαλε τα ρούχα της στη σκηνή του Royal Albert Hall για να διαμαρτυρηθεί για τη δυσμορφία του σώματος! (video)

«Θέλω απλώς να είμαι μια γυναίκα που συζητά άβολα θέματα για τα οποία δεν μιλάμε»



Η Raye, μία Αγγλίδα τραγουδίστρια, έμεινε μόνο με τα εσώρουχά της, για να διαμαρτυρηθεί σχετικά με τη δυσμορφία του σώματος. Η 25χρονη κοπέλα βρέθηκε στη σκηνή στο Royal Albert Hall την Τρίτη για μια ζωντανή ηχογράφηση του άλμπουμ της, όταν άρχισε να βγάζει τα ρούχα της κατά τη διάρκεια της παράστασης της επιτυχίας της, Body Dysmorphia.

Έχει μιλήσει για τη μάχη της με την πάθηση της ψυχικής υγείας – όπου ανησυχείς έντονα για την εμφάνισή σου – με τους στίχους της που περιλαμβάνουν γραμμές όπως «Πεινάω τόσο που δεν μπορώ να κοιμηθώ / Αλλά ξέρω αν φάω / Τότε Θα είμαι στο μπάνιο με τα γόνατά μου ».

Μπροστά στο πλήθος που την επευφημούσε, η Raye έβγαλε τον κορσέ και το παντελόνι της και έμεινε μόνο με το λευκό σουτιέν και το εσώρουχό της. Παρέμεινε με τα εσώρουχα όπου ερμήνευσε και το επόμενο τραγούδι της, Ice Cream Man, ένα κομμάτι που αναφέρεται στη σεξουαλική επίθεση, όπως μεταδίδει η Daily Mail.

«Βγάζω τα ρούχα μου στο Royal Albert Hall», είπε η Raye πριν ξεκινήσει να τραγουδά.

@soph24pi3 body dysmorphia live in london one of the powerful woman i know #orchestra #raye #royalalberthall #london #fyp ♬ original sound – soph

Αναφερόμενη στην εμπειρία της με ανάρτησή της στο Instagram μετά το τέλος του σόου, η Raye έγραψε: «Το σόου ολόκληρης της καριέρας μου, δεν μπορώ να το χειριστώ αυτό. Χάνω το μυαλό μου αναλογιζόμενη αυτό το σόου, και ναι, δημοσιεύω τις κριτικές γιατί πήραμε 5 αστέρια σε όλους τους τομείς», έγραψε αρχικά και πρόσθεσε πως:«Δεν μπορώ να πιστέψω ότι αυτό είναι η πραγματική μου ζωή. Η πόλη μου με είδε για τον καλλιτέχνη που πραγματικά θέλω να γίνω και θα συνεχίσω να προσπαθώ να γίνω».

Η Raye είχε μιλήσει στο παρελθόν για τη μάχη της με τη δυσμορφία του σώματος, όταν είχε ερωτηθεί «τι βλέπεις όταν κοιτάζεσαι στον καθρέφτη;» με την τραγουδίστρια να απαντά: «Δεν ξέρω. Είναι μια εμπειρία πολύ 50/50. Ίσως πολλοί άνθρωποι μπορούν να ταυτιστούν. Μερικές φορές κοιτάζεσαι στον καθρέφτη και λες “αυτό είναι ωραίο” ή “αυτό είναι καλό”, και μετά μερικές φορές νιώθεις το αντίθετο. Αλλά αυτό είναι εντάξει, είναι απλώς μέρος της ζωής και νομίζω ότι είναι κάτι που δουλεύω πολύ σκληρά. Δεν νομίζω ότι είναι καλό να περνάς πολύ χρόνο στον καθρέφτη, γιατί θα αρχίσεις να βλέπεις όλα τα ελαττώματα. Χρησιμοποιώ τη μουσική ως θεραπεία για να προσπαθώ να επεξεργάζομαι πράγματα».

Μιλώντας στη MailOnline η τραγουδίστρια είχε πει: «Θέλω απλώς να είμαι μια γυναίκα που συζητά άβολα θέματα για τα οποία δεν μιλάμε, όλα αυτά είναι πράγματα με τα οποία πάλεψα στο σκοτάδι και στη σιωπή. Ελπίζεις γράφοντας για αυτά τα τραγούδια και βγάζοντάς τα στον κόσμο, απλά ελπίζεις ότι ο κόσμος θα τα ακούσει και θα τα συσχετίσει επίσης. Είναι φάρμακο με το οποίο μπορείς να αντιμετωπίσεις ένα αρκετά επώδυνο συναίσθημα. Για μένα είναι πολύ δυναμωτικό και ελπίζω να είναι φάρμακο για όποιον άλλον το χρειάζεται».

(με πληροφορίες από newsbeast. gr / photo: pixabay)

Χατζηδάκης: Δεν υπάρχει καμία απολύτως σκέψη για αύξηση των φορολογικών συντελεστών

Κατηγορηματική ήταν η διάψευση από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, σε ενδεχόμενη αύξηση των φορολογικών συντελεστών σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.

Ο υπουργός μιλώντας στην τηλεόραση του Alpha, τόνισε ότι «δεν υπάρχει καμία σκέψη για αύξηση των συντελεστών. Βασική μας επιδίωξη είναι η αύξηση των εσόδων μέσα από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και σε επόμενο στάδιο η μείωση των συντελεστών».

Ανέφερε επίσης ότι «μελετάμε ένα νέο σύστημα δικαιότερης φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών». Και αυτό θα συμβεί, όπως σημείωσε, μέσα από την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, ώστε να γίνονται διασταυρώσεις. Επίσης σημείωσε ότι θα συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση και η δέσμευση με τις 10 παρεμβάσεις που έχει ανακοινώσει ο πρωθυπουργός (διασύνδεση POS και ταμειακών μηχανών, υποχρεωτικά ηλεκτρονικά βιβλία μέσω myDATA, παρεμβάσεις Airbnb κ.λπ.).

Όλα τα παραπάνω θα έρθουν μέσα από έναν νέο φορολογικό νόμο που θα έρθει μέχρι το τέλος του έτους.

Σε ότι αφορά τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ σε τουριστικό πακέτο, καφέ κ.α. ο υπουργός τόνισε ότι είναι ένα θέμα του προϋπολογισμού του 2024 και όπως τόνισε «θα σταθμίσουμε τα πράγματα το επόμενο χρονικό διάστημα»

Σε ότι αφορά το προσχέδιο που θα κατατεθεί την Δευτέρα σημείωσε ότι θα καταγράφεται η πρόοδος της οικονομίας, όσο και η καλή εκτέλεση του προϋπολογισμού.

Ο Κ. Χατζηδάκης αναφερόμενος στο γεγονός ότι δεν συνεχίζεται το μέτρο του Market Pass, σημείωσε ότι «η κυβέρνηση έρχεται και απαντάει με άλλους τρόπους, όπως η αύξηση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων, οι 3ετίες στο ιδιωτικό τομέα με το ξεπάγωμα αυτών και τα αυξημένα επιδόματα για κάποιες άλλες κατηγορίες επιδομάτων».

Και κατέληξε, «εξαντλούμε κάθε δυνατότητα που υπάρχει από τον προϋπολογισμό και δεν χαρίζουμε το δικαίωμα της κοινωνικής ευαισθησίας σε κανέναν».

ΑΠΕ-ΜΠΕ/eurokinissi

Κασσελάκης: Είμαι αριστερός! Δεν είναι πρόβλημα η απουσία μου από την Βουλή 

Την πρώτη του τηλεοπτική συνέντευξη ως πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έδωσε το βράδυ της Πέμπτης (28/9) ο Στέφανος Κασσελάκης, μόλις τέσσερις ημέρες μετά τη νίκη του στις εκλογές του κόμματος.

«Μεγάλη ανεπάρκεια του κράτους και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Έχει αποτύχει να σώσει ζωές. Δεν είναι άτυχος ο Βόλος. Είναι το κράτος που δεν προστατεύει τον πολίτη του. Δεν έχουμε επενδύσει στην πρόληψη» είπε μεταξύ άλλων, μιλώντας στο Star.

Σε ερώτηση για το αν θα είναι πρόβλημα που δεν θα μπει στη βουλή, ο ίδιος είπε:

«Δεν είναι πρόβλημα. Θα ήταν σα να λέμε ότι οι μόνοι που μπορούν να είναι ηγέτες μιας παράταξης είναι μόνο όσοι είναι στη βουλή…».

«Εγώ θα είμαι με τον κόσμο και θα φέρουμε τη δική μας κοινοβουλευτική ομάδα μέσα στον κόσμο» συμπλήρωσε.

Σε ερώτηση αν νιώθει αριστερός, απάντησε: «Τα βιώματα του καθενός ανήκουν στον καθένα. Εγώ επιλέγω να ζω την ζωή μου με προσφορά για τον τόπο μου. Βεβαίως και είμαι αριστερός και όταν πήγα στη Μακρόνησο με τον ναύαρχο Αποστολάκη, αναρωτήθηκα γιατί παιδιά δεν έχουν δει αυτό το νησί. Το να είσαι αριστερός είναι στάση ζωής και πολιτική, με ανθρωποκεντρικό πρόσωπο».

«Χρειαζόμαστε ανθρώπους με νέες νοοτροπίες» είπε ο Στέφανος Κασσελάκης σε ερώτηση για το αν θέλει νέο «αίμα» στο ΣΥΡΙΖΑ.

Ο ίδιος είπε ότι τόλμησε την υποψηφιότητά του, γιατί του το ζητούσε ο κόσμος.

eurokinissi

Δείτε τη συνέντευξη του Στέφανου Κασσελάκη στη Μάρα Ζαχαρέα – “Είμαι ο υπηρέτης του κόμματος”

Δείτε το σχετικό video από τον τηλεοπτικό σταθμό star με τη συνέντευξη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανου Κασσελάκη στη Μάρα Ζαχαρέα:

Ευθύνες στην κυβέρνηση για το μέγεθος των καταστροφών από τη κακοκαιρία επέρριψε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανος Κασσελάκης. Μεταξύ άλλων δήλωσε ότι «πρόκειται για μεγάλη διοικητική ανεπάρκεια του κράτους που έχει κομματικό πρόσημο» και προσέθεσε: «Ο μηχανισμός αδυνατεί να σώσει ζωές. Δεν είναι άτυχος ο Βόλος είναι το κράτος που δεν έχει προστατεύσει τον πολίτη του, δεν έχουμε επενδύσει στην πρόληψη. Το γεγονός ότι υπάρχει κλιματική κρίση κάνει ακόμη πιο σημαντικό την προστασία του πολίτη».

Είπε ακόμη ότι πρέπει να «υπάρξει ανασυγκρότηση στο Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας». «Υπάρχει μπέρδεμα αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφορετικών υπηρεσιών. Χρειάζεται συντονισμός, καλύτερο οργανόγραμμα και καλύτερη απορρόφηση των πόρων ώστε να γίνουν και τα απαραίτητα έργα. Χρειάζεται μεγάλη αρωγή από το κράτος» είπε ο κ. Κασσελάκης και προσέθεσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα επισκεφθεί ξανά τον Βόλο.

Απαντώντας στη κριτική του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είπε: «Καλύτερα ο πρωθυπουργός να ασχολείται με τον εκσυγχρονισμό του κράτους και να μην ασχολείται με εμένα. Υπάρχει στη Βουλή ο πρόεδρος της ΚΟ, Σωκράτης Φάμελλος που απαντά στον κ. Μητσοτάκη. Ο κ. Μητσοτάκης έχει ζωές στα χέρια του που βασίζονται στον εκσυγχρονισμό του κράτους».

Σημείωσε ακόμη ότι «δεν είναι πρόβλημα η απουσία μου από την Βουλή» και προσέθεσε ότι «τα μέλη με επέλεξαν για να τους εκφράσω. Είναι μία ανακούφιση για μένα ότι υπάρχει ο κ. Φάμελλος γιατί είναι τεράστιο το έργο που πρέπει να γίνει».

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Βιετνάμ: Δρομάκι ανάμεσα σε κτίρια γραμμή τρένου! Θα πίνατε το ποτό σας εκεί;;; (video)

Πρέπει να είναι κάποιος αρκετά θαρραλέος για να "απολαύσει" το ποτό του σε αυτόν τον δρόμο...

(photo: pixabay)

Πριν και μετά!!! Ένα συγκλονιστικό ΒΙΝΤΕΟ που προκαλεί δάκρυα

Λένε ότι βρήκαν το γενετικό μηχανισμό που συνδέει τον ψευδάργυρο με τον διαβήτη και την ηπατική νόσο

«Οι παρατηρήσεις μας υποδηλώνουν ότι ο αποκλεισμός του (γονιδίου) SLC39A5 θα μπορούσε να είναι μια πιθανή θεραπευτική οδός για τον διαβήτη τύπου 2 και άλλες ενδείξεις όπου η λήψη συμπληρωμάτων ψευδαργύρου από μόνη της είναι ανεπαρκής». Πώς θα γίνει ο αποκλεισμός αυτού του γονιδίου;;;

Για πρώτη φορά, οι ερευνητές εντόπισαν τον γενετικό μηχανισμό που διέπει τον προστατευτικό ρόλο που έχει ο ψευδάργυρος για τον διαβήτη τύπου 2 και τη λιπώδη νόσο του ήπατος που σχετίζεται με την πάθηση.

Τα ευρήματα αυτά όπως αναφέρεται, προάγουν την κατανόησή μας για τον μεταβολισμό και ανοίγουν την πόρτα στην ανάπτυξη μιας νέας θεραπείας για τον διαβήτη.

Ο ψευδάργυρος βοηθά στη λειτουργία του ανοσοποιητικού, στην ανάπτυξη και διαίρεση των κυττάρων, στη σύνθεση DNA και στον μεταβολισμό. Δεδομένης της σημασίας του, το σώμα μας έχει εξελίξει μηχανισμούς για τη διατήρηση των επιπέδων ψευδαργύρου. Ένας τέτοιος μηχανισμός περιλαμβάνει το γονίδιο Solute Carrier Family 39, Member 5 (SLC39A5), το οποίο κωδικοποιεί μια πρωτεΐνη που ανήκει στην οικογένεια των μεταφορέων ψευδαργύρου που μεταφέρουν τον ψευδάργυρο στα κύτταρα.


Προηγούμενες μελέτες έχουν βρει μια σχέση μεταξύ ψευδαργύρου και βελτιωμένων επιπέδων γλυκόζης στο αίμα σε διαβητικούς, αλλά το «πώς» δεν έγινε πλήρως κατανοητό, ωθώντας τους ερευνητές να εξερευνήσουν τον μηχανισμό που το στηρίζει, ξεκινώντας από το SLC39A5.

«Γνωρίζουμε ότι η αύξηση της πρόσληψης ψευδαργύρου βελτιώνει τον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα σε άτομα με προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2 και τα άτομα με μετάλλαξη σε μια βασική πρωτεΐνη μεταφορέα ψευδαργύρου έχουν μειωμένο κίνδυνο διαβήτη», δήλωσε ο Shek Man Chim, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης. «Ωστόσο, ο μηχανισμός για το πώς ο ψευδάργυρος επηρεάζει τα συστηματικά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και τον κίνδυνο διαβήτη παραμένει ασαφής».

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια μετα-ανάλυση τεσσάρων ευρωπαϊκών και αμερικανικών μελετών που εξέταζαν μεταλλάξεις απώλειας λειτουργίας στο SLC39A5 σε περισσότερους από 62.000 διαβητικούς και περισσότερους από 518.000 υγιείς ελέγχους. Αυτό επιβεβαίωσε ότι τα επίπεδα ψευδάργυρου στην κυκλοφορία στους φορείς της μετάλλαξης SLC39A5 ήταν αυξημένα και συσχετίστηκαν με μειωμένο κίνδυνο διαβήτη.

Έχοντας εντοπίσει αυτόν τον σύνδεσμο, οι ερευνητές απέκλεισαν το γονίδιο SLC39A5 σε ποντίκια, έτσι ώστε να τους λείπει η πρωτεΐνη μεταφορέα ψευδαργύρου. Διαπίστωσαν ότι τα ποντίκια είχαν αυξημένα επίπεδα ψευδαργύρου στην κυκλοφορία (στο αίμα), παρατηρώντας μια αύξηση περίπου 280% στα θηλυκά ποντίκια και περίπου 227% στα αρσενικά σε σύγκριση με τους ελέγχους. Τα επίπεδα ήταν σημαντικά υψηλότερα και στους ιστούς, ιδιαίτερα στο ήπαρ, τα οστά, τα νεφρά και τον εγκέφαλο, αλλά χαμηλότερα στο πάγκρεας. Τα αυξημένα επίπεδα ψευδαργύρου δεν επηρέασαν αρνητικά τη λειτουργία των νεφρών ή του ήπατος στα ποντίκια.

Αφού προκάλεσαν τα νοκ-άουτ ποντίκια με μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη για να προκαλέσουν παχυσαρκία, οι ερευνητές είδαν σημαντική μείωση στη γλυκόζη νηστείας σε σύγκριση με ποντίκια ελέγχου που τρέφονταν με την ίδια δίαιτα. Η απώλεια του SLC39A5 είχε επίσης ως αποτέλεσμα μειωμένη αντίσταση στην ινσουλίνη, χαρακτηριστικό του διαβήτη όπου οι ιστοί αποτυγχάνουν να ανταποκριθούν στα σήματα ινσουλίνης που έχουν σχεδιαστεί για να πάρουν τη γλυκόζη από τα κύτταρα.

Επειδή ο διαβήτης συχνά συμπίπτει με τη μη αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος (NAFLD), οι ερευνητές εξέτασαν εάν το να αποκλείσουμε το SLC39A5 ωφελεί και το συκώτι. Διαπίστωσαν ότι το έκανε: τα ποντίκια χωρίς το γονίδιο είχαν λιγότερη συσσώρευση λίπους στο ήπαρ και λιγότερους δείκτες στο αίμα για ηπατική βλάβη. Σε παχύσαρκα ποντίκια χωρίς SLC39A5, οι ερευνητές παρατήρησαν λιγότερη συσσώρευση λίπους στο ήπαρ και βελτιωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη σε σύγκριση με τους ελέγχους.

Η NAFLD μπορεί να εξελιχθεί σε μια προχωρημένη μορφή που ονομάζεται μη αλκοολική στεατοηπατίτιδα (NASH), η οποία προκαλεί φλεγμονή του ήπατος και ουλές ιστών (ίνωση). Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η αφαίρεση του SLC39A5 σε παχύσαρκα ποντίκια οδήγησε σε μειωμένους δείκτες ηπατικής βλάβης και γλυκόζης νηστείας στο αίμα και βελτίωσε τη φλεγμονή και την ίνωση.

«Η μελέτη μας παρέχει για πρώτη φορά γενετικά στοιχεία που καταδεικνύουν τον προστατευτικό ρόλο του ψευδαργύρου έναντι του υψηλού σακχάρου στο αίμα και αποκαλύπτει τη μηχανιστική βάση που κρύβεται πίσω από αυτό το αποτέλεσμα», δήλωσε ο Harikiran Nistala, ένας αντίστοιχος συγγραφέας. «Οι παρατηρήσεις μας υποδηλώνουν ότι ο αποκλεισμός του SLC39A5 θα μπορούσε να είναι μια πιθανή θεραπευτική οδός για τον διαβήτη τύπου 2 και άλλες ενδείξεις όπου η λήψη συμπληρωμάτων ψευδαργύρου από μόνη της είναι ανεπαρκής».

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Genetics and Genomics .

(photo: pixabay)

Πολωνία: Ουκρανικός ο πύραυλος που έπεσε σε χωριό στα σύνορα, τον Νοέμβριο του 2022

Η πτώση του πυραύλου αυτού στις εγκαταστάσεις ενός ξηραντηρίου σιτηρών, κοντά σε ένα σχολείο, σε απόσταση μόλις 6 χιλιομέτρων από τα σύνορα με την Ουκρανία, έγινε σε μια περίοδο που η Ρωσία εξαπέλυε μαζικά πλήγματα σε ουκρανικές πολιτικές εγκαταστάσεις, σε όλα τα ουκρανικά εδάφη.

«Η έρευνα από τους Πολωνούς εισαγγελείς οδήγησε στην ομόφωνη διαπίστωση ότι ο πύραυλος ήταν ουκρανικός», είπε ο Ζμπίγκνιου Ζιόμπρο, ο Γενικός Εισαγγελέας της Πολωνίας. «Λαμβάνοντας υπόψη το σημείο από το οποίο εβλήθη και από ποια στρατιωτική μονάδα, ήταν ουκρανικός πύραυλος», πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ότι ο πύραυλος ήταν «σοβιετικής, ρωσικής κατασκευής».

Ο Ζιόμπρο εξέφρασε ταυτόχρονα τη λύπη του επειδή «εδώ και μήνες δεν υπάρχει καμία συνεργασία για την υπόθεση αυτή» από την πλευρά του Κιέβου.

Η πτώση του πυραύλου στο χωριό προκάλεσε ανησυχίες για πιθανή κλιμάκωση του πολέμου της Ουκρανίας, με την εμπλοκή του ΝΑΤΟ, του οποίου είναι μέλος η Πολωνία.

Ο Ζιόμπρο δεν θέλησε να επιρρίψει ευθύνες σε κανέναν για το επεισόδιο αυτό. Ωστόσο το ακροδεξιό, αντιευρωπαϊκό και αντιουκρανικό κόμμα Konfederacja, ζήτησε να απαιτηθεί από το Κίεβο να καταβάλει «αποζημιώσεις». Περίπου 15 ημέρες πριν από τις βουλευτικές εκλογές στην Πολωνία, το κόμμα αυτό συγκεντρώνει ποσοστό γύρω στο 10% στις δημοσκοπήσεις.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, freepik

Ετοιμάζουν το “iPhone Τεχνητής Νοημοσύνης;;” Ο πρώην σχεδιαστής της Apple, Jony Ive σε συνομιλίες με τον δημιουργό του ChatGPT

Το έργο θα υποστηριχθεί από περισσότερα από 1 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση από τον Γιαπωνέζο δισεκατομμυριούχο, Masayoshi Son της SoftBank.



Το OpenAI, ο κατασκευαστής της πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT , βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με τον πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Apple, Jony Ive και τον διευθύνοντα σύμβουλο του SoftBank Group, Masayoshi Son, για τη δημιουργία του «iPhone τεχνητής νοημοσύνης».

Η ανάπτυξη του προϊόντος θα χρηματοδοτηθεί κατά 1 δισεκατομμύριο δολάρια από την ιαπωνική εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου , ανέφεραν την Πέμπτη οι Financial Times , επικαλούμενοι πηγές.

Οι όροι της πιθανής επένδυσης, καθώς και το χρονοδιάγραμμα για την ανάπτυξη του προϊόντος, παραμένουν ασαφείς.

Ο Sam Altman, ο διευθύνων σύμβουλος του OpenAI, χρησιμοποίησε το στούντιο σχεδιασμού LoveFrom, το οποίο ξεκίνησε ο Ive μετά την παραίτησή του από τον υψηλόβαθμο ρόλο του ως επικεφαλής σχεδιασμού της Apple το 2019.

Ο Άλτμαν και ο Άιβ είχαν συνομιλίες στο στούντιο που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο για το πώς θα φαινόταν το προϊόν και πώς θα ταίριαζε η τεχνολογία του OpenAI σε αυτό, ανέφεραν οι πηγές.

Εξετάζουν τη δημιουργία ενός προϊόντος που είναι «πιο φυσικό και διαισθητικό» για τους χρήστες, επιτρέποντας μια απρόσκοπτη εμπειρία κατά την αλληλεπίδραση με την τεχνητή νοημοσύνη, είπαν.

Το iPhone ήταν πρωτοποριακό και πρωτοστάτησε σε μια νέα αγορά για φορητές συσκευές, έχοντας αφαιρέσει το φυσικό πληκτρολόγιο υπέρ μιας διασύνδεσης all-touch.

Ο τύπος της συσκευής που θα δημιουργηθεί και ο σχεδιασμός της παραμένουν σε αρχικό στάδιο, με πολλές διαφορετικές ιδέες και επιλογές να εξετάζονται, ανέφεραν οι πηγές.

(photo: pixabay)

Μόνο οι γυναίκες μπορούν να κάνουν αυτή την κίνηση! Δείτε…

Χωρίς λόγια...

scr αρχείου

Νομοσχέδιο ΥΠΕΣ: Τέλος στα ΝΠΔΔ των Δήμων – Για «επίδειξη αυταρχισμού» με σχέδιο νόμου που κατατέθηκε τα ξημερώματα, μιλά ο ΣΥΡΙΖΑ

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των Δήμων θα επιφέρουν οι διατάξεις του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εσωτερικών που από σήμερα συζητείται στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Καταργούνται τα ΝΠΔΔ των Δήμων

Το σχέδιο νόμου προβλέπει μια σημαντική, δομική αλλαγή στο σύστημα οργάνωσης και λειτουργίας των ΟΤΑ, που είναι η κατάργηση των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ), τα οποία ενσωματώνονται στον πυρήνα λειτουργίας των δήμων. Το πάσης φύσεως προσωπικό δε, συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού ορισμένου χρόνου, μεταφέρεται πλέον στον δήμο. Ίδια λογική θα ισχύσει και για τη διαχείριση των σχολικών μονάδων, που σήμερα γίνεται από τις σχολικές επιτροπές, οι οποίες επίσης θα περάσουν στους δήμους. Τα χρήματα που θέλει ένα σχολείο για θέρμανση ή για βελτίωση του σχολικού κτιρίου πλέον θα τα διαχειρίζεται ο δήμος κεντρικά και όχι η σχολική επιτροπή.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει μια σημαντική αλλαγή, τη συνεδρίαση ελέγχου πεπραγμένων δημοτικής και περιφερειακής αρχής, η οποία προσομοιάζει στο μοντέλο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ενισχύοντας, όπως αναφέρεται, τον δημόσιο έλεγχο των πεπραγμένων των αυτοδιοικητικών αρχών.

Παράλληλα καθιερώνονται δείκτες ποιότητας και παρακολούθησης των επιδόσεων των ΟΤΑ, με ανοιχτά διαθέσιμα δεδομένα σε όλους τους πολίτες και επιβράβευση των αποδοτικότερων. Στόχος είναι η δημόσια απεικόνιση κρίσιμων δεδομένων των δήμων και των περιφερειών, βασισμένων σε διεθνή πρότυπα. Με τον τρόπο αυτό, ο πολίτης θα μπορεί να βλέπει, σε ένα κεντρικό σημείο, κρίσιμα δεδομένα για τη λειτουργία των ΟΤΑ και να συγκρίνει τις επιδόσεις τους.

Με το σχέδιο νόμου τροποποιούνται ή καταργούνται ρυθμίσεις που αφορούσαν στη μεταβατική αυτοδιοικητική περίοδο 2019-2023, κατά την οποία οι αυτοδιοικητικές αρχές εξελέγησαν με το σύστημα της απλής αναλογικής και ήταν αναγκαίο να επιτευχθούν συμπράξεις μεταξύ παρατάξεων για να καταστεί δυνατή η κυβερνησιμότητά τους. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με τις τιθέμενες διατάξεις προσαρμόζεται το σύστημα διακυβέρνησης των ΟΤΑ στις αλλαγές που επέφερε ο ν. 4804/2021, με τον οποίο επανήλθε το πλειοψηφικό εκλογικό σύστημα στις αυτοδιοικητικές εκλογές και επιδιώκεται και η ενίσχυση της δημόσιας λογοδοσίας των δημοτικών και περιφερειακών αρχών.

Κατάργηση των ΝΠΔΔ των δήμων

Σε σχέση με τις διατάξεις με τις οποίες ενσωματώνονται οι αρμοδιότητες και το προσωπικό των καταργούμενων ΝΠΔΔ, κοινωφελών επιχειρήσεων και σχολικών επιτροπών στον πυρήνα των δήμων, στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου υπογραμμίζεται ότι η βελτίωση του μοντέλου οργάνωσης των δήμων, μέσω της κατάργησης των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών, καθώς και των κοινωφελών επιχειρήσεων και σχολικών επιτροπών, επέρχεται προκειμένου να εξασφαλισθούν οικονομίες κλίμακας, καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και συνεκτικότερη οικονομική και διοικητική διαχείριση.

Σήμερα με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, υπάρχουν 488 ΝΠΔΔ και κοινωφελείς επιχειρήσεις δήμων και 631 σχολικές επιτροπές. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα οικονομικά δεδομένα, από τα 488 νομικά πρόσωπα τα 133 (ποσοστό 27% επί του συνόλου) έχουν μέσο ετήσιο προϋπολογισμό την τελευταία πενταετία μικρότερο των 500.000 ευρώ, δηλαδή, μικρότερο από 41.600 ευρώ σε μηνιαία βάση. Ισάριθμα είναι τα νομικά πρόσωπα με μέσο όρο ετήσιου προϋπολογισμού μεγαλύτερο από 2.000.000 ευρώ, δηλαδή, περίπου 167.000 ευρώ σε μηνιαία βάση. Το συνολικό τους μέγεθος (με όρους προϋπολογισμού) ανέρχεται περίπου στα 870.000.000 ευρώ και αντιστοιχεί περίπου στο 6% του συνολικού μεγέθους των 271 δήμων που τα έχουν συστήσει (14,1 δισ. ευρώ).

Για τους 75 εξ αυτών, η αναλογία είναι μικρότερη του 3%, ενώ για 44 δήμους η αναλογία είναι μεγαλύτερη του 10%. Επιπλέον, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία προσωπικού, σήμερα υπηρετούν σε αυτά τα νομικά πρόσωπα 16.978 υπάλληλοι (μόνιμοι, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, με συμβάσεις μίσθωσης έργου, βάσει δικαστικών αποφάσεων κλπ). Από τους συγκεκριμένους, 7.860, ήτοι ποσοστό 46% επί του συνόλου, είναι τακτικό προσωπικό. Τα 127 ΝΠΔΔ έχουν έως 5 μόνιμους εργαζόμενους, τα 81 έχουν μεταξύ 6 και 10 ατόμων, ενώ μόλις σε 7 νομικά πρόσωπα υπηρετούν πάνω από 100 εργαζόμενοι.

Αν αφαιρεθούν τα 7 μεγαλύτερα σε προσωπικό νομικά πρόσωπα, στα υπόλοιπα 481 υπηρετούν κατά μέσο όρο 12 εργαζόμενοι. «Αυτός ο αριθμός προσωπικού δεν κρίνεται επαρκής για να υποστηρίξει τις εξόχως σημαντικές αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί σε αυτές τις οντότητες, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο δήμος να υποχρεώνεται, συχνά, να διαθέτει προσωπικό σε αυτά, προκειμένου να διασφαλιστεί η άσκηση των αρμοδιοτήτων τους», σημειώνεται στην εισηγητική έκθεση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εσωτερικών.

Επισημαίνεται εξάλλου, αναφορικά με την οργάνωσή τους, ότι κάθε ένα από τα 488 νομικά πρόσωπα οφείλει να διαθέτει αφενός οικονομική υπηρεσία επαρκώς στελεχωμένη και εφοδιασμένη με τους απαραίτητους πόρους -κυρίως σε επίπεδο πληροφοριακών συστημάτων και γνώσης- προκειμένου να είναι εφικτή η ορθή εφαρμογή των κανόνων χρηστής οικονομικής διαχείρισης και λειτουργίας που προβλέπονται στις ισχύουσες δημοσιονομικές διατάξεις και στην κείμενη νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων, και αφετέρου ειδική οργανική μονάδα για τη διαχείριση του προσωπικού τους.

Επιπλέον, οφείλουν να εφαρμόζουν το σύνολο των διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, συμπεριλαμβανομένων των διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ, σχετικά με την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων.

Με το νομοσχέδιο θεσπίζονται επίσης δημόσιοι δείκτες ποιότητας και απόδοσης των ΟΤΑ και βραβεία για τις βέλτιστες επιδόσεις αυτών, με σκοπό τη χάραξη, την παρακολούθηση και την υλοποίηση αποτελεσματικών και στοχευμένων πολιτικών της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η θέσπιση δεικτών ποιότητας και απόδοσης των ΟΤΑ, αποφασίστηκε προκειμένου να καταστεί δυνατή η δημόσια απεικόνιση κρίσιμων δεδομένων των δήμων και των περιφερειών, βασισμένων σε διεθνή πρότυπα. Με τον τρόπο αυτό, ο πολίτης θα μπορεί να ελέγχει κρίσιμα δεδομένα για τη λειτουργία των ΟΤΑ και να συγκρίνει τις επιδόσεις τους, όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση του σχεδίου νόμου.

Σφοδρή αντίδραση από ΣΥΡΙΖΑ


Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, σε μια «επίδειξη αδίστακτου νομοθετικού αυταρχισμού», κατέθεσε στη Βουλή, χθες τα ξημερώματα, το σχέδιο νόμου, για την αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης των ΟΤΑ, την κατάργηση των ΝΠΔΔ των δήμων, την παρακολούθηση των επιδόσεων της τοπικής αυτοδιοίκησης, κατήγγειλε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Γιώτα Πούλου που μίλησε για «απόλυτο αιφνιδιασμό των ανθρώπων της αυτοδιοίκησης».

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε ότι η ΚΕΔΕ, σε τηλεδιάσκεψη προ μιας εβδομάδας, ζήτησε από το υπουργείο Εσωτερικών να αναβληθεί η κατάθεση του νομοσχεδίου, ώστε να προηγηθούν οι αυτοδιοικητικές εκλογές που απέχουν μόλις δέκα ημέρες.

«Για ακόμα μια φορά επιδείξατε αυταρχισμό, απέναντι στους θεσμούς και στους ανθρώπους της αυτοδιοίκησης. Επιδείξατε περιφρόνηση απέναντι στις προτεραιότητες και στις αγωνίες τους. Επί τέσσερα χρόνια, η αυτοδιοίκηση περίμενε από την κυβέρνησή σας το πλαίσιο των δήθεν μεταρρυθμίσεων του επιτελικού κράτους, πραγματική αποκέντρωση, αρμοδιότητες και πόρους. Μάταια όμως. Επί τέσσερα χρόνια την εγκλωβίζατε στην αδιαφάνεια, τη χειραγώγηση, την μικροκομματική συναλλαγή, τον αυταρχισμό», είπε η κυρία Πούλου.

Σε σχέση με το νομοσχέδιο, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προειδοποίησε ότι «επιδιώκεται η απόλυτη επικράτηση του δημαρχοκεντρικού μοντέλου, με ρυθμίσεις που ενισχύουν τις εξουσίες του δημάρχου και αποδυναμώνουν τις παρατάξεις μειοψηφίας, δηλαδή την αντιπολίτευση».

(με πληροφορίες από ethnos. gr / photo: intime)

ΑΑΔΕ: Οι απλήρωτοι φόροι το πρώτο επτάμηνο του 2023 έφτασαν τα 3,2 δισ. ευρώ!

Με χρέη στην εφορία 3.984.904 φορολογούμενοι

Νοικοκυριά και επιχειρήσεις έχουν αφήσει απλήρωτους φόρους 3,2 δισ. ευρώ το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023.
Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν ότι το συνολικό ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών (παλιά και φρέσκα) ξεπέρασε τα 105 δισ. ευρώ με τα «φρέσκα» κόκκινα φορολογικά χρέη να αυξάνονται κατά 358 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο και συνολικά στο επτάμηνο να φτάνουν στα 3,199 δις. ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ:

Το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο έφτασαν συνολικά σε 3,875 δισ. ευρώ ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν ανέλθει σε 4,7 δις ευρώ, ποσό το οποίο είναι σημαντικά αυξημένο λόγω οφειλής ύψους 800 εκατ. ευρώ από ένα οφειλέτη του Δημοσίου.
Το συνολικό ληξιπρόθεσμο χρέος έχει ανέλθει σε 105,07 δισ. ευρώ εκ των οποίων 26,3 δις. ευρώ είναι ανεπίδεκτα είσπραξης και το καθαρό ληξιπρόθεσμο χρέος διαμορφώνεται σε 78,77 δισ. ευρώ.
Με χρέη στην εφορία εμφανίζονται 3.984.904 φυσικά και νομικά πρόσωπα (στο τέλος Ιουνίου οι οφειλέτες ήταν 4.184.515). Από τους οφειλέτες αυτούς, 2.005.499 απειλούνται με κατασχέσεις ενώ σε 1.463.635 έχουν επιβληθεί αναγκαστικά μέτρα είσπραξης.

(με πληροφορίες από newsbeast. gr / photo: freepik)

Η πιο αποτυχημένη ληστεία… Δεν του έδινε κανένας σημασία!!! “Πρέπει να αλλάξει επάγγελμα” (video)

Ο επίδοξος ληστής στο τέλος έφυγε απογοητευμένος...

Ενώ χρήστης του X, σχολιάζει πετυχημένα ότι “νομίζω πως χρειάζεται να βρει μια άλλη δουλειά”…

(photo: pexels)