“Σπαρτιάτες”: Αποφράδα ημέρα για την Ελλάδα η 15η Φεβρουαρίου 2024
"Η ημερομηνία 15 Φεβρουαρίου 2024 θα καταγραφεί από τον ιστορικό του μέλλοντος ως αποφράδα ημέρα για τον ελληνισμό, για το κύτταρο του έθνους μας, την ελληνική οικογένεια",
υποστηρίζουν οι “Σπαρτιάτες” σε ανακοίνωσή τους σχετικά με την χθεσινή ψήφιση του νομοσχεδίου για την ισότητα στον πολιτικό γάμο.
“Σε μια εποχή που η ελληνική κοινωνία μαστίζεται από την υπογεννητικότητα, με ραγδαία τη μείωση του πληθυσμού μας, όταν η ελληνική κοινωνία βράζει από οργή και αγανάκτηση κατά της ελληνικής κυβέρνησης, όταν ξεσηκώνεται σύσσωμος ο ελληνικός λαός κατά αυτής της κάστας των φεουδαρχών, αυτή η κυβέρνηση θεώρησε ως άμεσης προτεραιότητας τη νομοθέτηση του γάμου των ομοφυλοφίλων, που οσονούπω θα νομοθετήσει και για την τεκνοθεσία και το δικαίωμα απόκτησης παιδιών μέσω παρένθετης κύησης”, προσθέτει το κόμμα, ενώ ισχυρίζεται ότι “η κυβέρνηση “εκτέλεσε” το βράδυ της Πέμπτης την ελληνική οικογένεια και την συντηρητική παράταξη της Νέας Δημοκρατίας”.
Παράλληλα, οι “Σπαρτιάτες” υποστηρίζουν, μεταξύ άλλων, ότι «το νομοσχέδιο αποτελεί θεμελιώδη ανατροπή του εθνικού δίκαιου και έρχεται σε αντίθεση με εκατομμύρια Έλληνες και δεν έπρεπε να το καταθέσει η κυβέρνηση. Δεν είναι υποχρεωτικό να το κάνει γιατί δεν συνιστά ανθρώπινο δικαίωμα. Μακάρι να ήταν μόνο ψέμα, είναι ψευδεπίγραφη επίκληση για ανθρώπινα δικαιώματα ένα, “μη μιλάτε τα κεφάλια μέσα”, τόνισε με σαφήνεια ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Ωστόσο, για πρώτη φορά, το κυβερνών κόμμα έχασε την δεδηλωμένη σε νομοσχέδιο που κατέθεσε, δημιουργώντας εσωκομματική κρίση περί της ιδεολογικής ταυτότητας της Νέας Δημοκρατίας”.
Τέλος, οι “Σπαρτιάτες” αναφέρουν, μεταξύ άλλων:”Υποσχόμαστε στον ελληνικό λαό πως θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε υπέρ βωμών και εστιών και ότι θα είμαστε οι θεματοφύλακες της ελληνικής οικογένειας. Πολλαπλασιάστε μας, με την αγανάκτησή σας, την οργή σας, την συμμετοχή σας, την ψήφο σας. Δώστε μας τη δύναμη να ανατρέψουμε αυτόν τον φαύλο νόμο”.
Ο πρεσβευτής της Ουκρανίας στην 'Αγκυρα, Βασίλ Μποντνάρ, δήλωσε ότι η χώρα του όχι μόνο εργάζεται για να κατασκευάσει τον κινητήρα του υπό σχεδιασμού τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους ΚΑΑΝ, αλλά σκοπεύει και να το αγοράσει όταν αρχίσει η παραγωγή του.
Παράλληλα, επιβεβαίωσε ότι θα λειτουργήσει στην Ουκρανία εργοστάσιο κατασκευής τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών Bayraktar.
Σε συνέντευξή του στον τουρκικό τηλεοπτικό σταθμό CNN Turk, ο Ουκρανός διπλωμάτης επισήμανε ότι υπάρχει ουκρανική κοινοπραξία που συμμετέχει στον διαγωνισμό για την κατασκευή του κινητήρα του μαχητικού 5ης γενιάς ΚΑΑΝ και πως η χώρα του έχει την εμπειρία και την ικανότητα να παράγει τα απαιτούμενα εξαρτήματα με ταχείς ρυθμούς.
Ερωτηθείς αν η Ουκρανία θα αγοράσει το συγκεκριμένο μαχητικό όταν αυτό θα περάσει στη φάση της παραγωγής, ο Βασίλ Μποντνάρ είπε πως «όχι μόνο θα το αγοράσουμε, αλλά θα το χρησιμοποιήσουμε και ξέρουμε πού θα το χρησιμοποιήσουμε».
Αναφερόμενος στα τουρκικά μη επανδρωμενα αεροσκάφη Bayraktar, επισήμανε ότι έχουν αποκτήσει σημαντική φήμη στη χώρα του και διευκρίνισε πως συνεχίζονται στην Ουκρανία οι οικοδομικές εργασίες του εργοστασίου της κατασκευάστριας εταιρείας Baykar. Προ ημερών, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χαλούκ Μπαϊρακτάρ, είχε δηλώσει ότι το εργοστάσιο κοντά στο Κίεβο θα τεθεί σε λειτουργία σε ένα χρόνο και θα παράγει ετησίως 120 μη επανδρωμένα αεροσκάφη Bayraktar, στις εκδόσεις ΤΒ2 και ΤΒ3, απασχολώντας περίπου 500 εργαζόμενους.
«Η συνεργασία με την Τουρκία είναι μία από τις στρατηγικές εξελίξεις που προσφέρει ευρύτερες αμυντικές ικανότητες τόσο στην Ουκρανία όσο και στην Τουρκία και ενισχύει την περιφερειακή μας συνεργασία στη Μαύρη Θάλασσα» τόνισε ο Ουκρανός πρέσβης.
Το πρώτο μήνυμα Κασσελάκη μετά τη χθεσινή ψηφοφορία δίπλα στο σκυλάκι του, vid
Στην ανάρτησή του αναφέρει τα εξής:
Η αγάπη νίκησε την οπισθοδρόμηση. Το χθεσινό άλμα για την ελληνική κοινωνία είναι μια νίκη για όλους μας, έχει όμως τη δική του αριθμητική:
Το 32% των βουλευτών της ΝΔ διάλεξε «όχι» στην ισότητα ή αποχή. Το 34% των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ διάλεξε «όχι» στην ισότητα ή αποχή. Το… προοδευτικό ΠΑΣΟΚ ξεπέρασε σε συντήρηση τη ΝΔ.
Γι’ αυτό οι προοδευτικοί πολίτες έχουν έναν δρόμο. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι περήφανος που σηκώνει στις πλάτες του τις προσδοκίες και τα όνειρα χιλιάδων συνανθρώπων μας για ισότητα σε μια σύγχρονη κοινωνία.
Η αγάπη νίκησε την οπισθοδρόμηση. Το χθεσινό άλμα για την ελληνική κοινωνία είναι μια νίκη για όλους μας, έχει όμως τη δική του αριθμητική:
Το 32% των βουλευτών της ΝΔ διάλεξε «όχι» στην ισότητα ή αποχή. Το 34% των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ διάλεξε «όχι» στην ισότητα ή αποχή.… pic.twitter.com/kMaHKx7PH6
— Stefanos Kasselakis – Στέφανος Κασσελάκης (@skasselakis) February 16, 2024
Και ο Μητσοτάκης μίλησε για τον θάνατο Ναβάλνι με τρομερά «καρφιά» κατά Πούτιν!
Το δικό του σχόλιο για τον θάνατο του Αλεξέι Ναβάλνι σε ρωσική φυλακή, έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Twitter.
Ο πρωθυπουργός τόνισε πως ο Ναβάλνι αγωνίστηκε απέναντι στο βίαιο και αυταρχικό καθεστώς της Ρωσίας και πλήρωσε τη γενναιότητά του «πρώτα με την ελευθερία του και τώρα με τη ζωή του».
Συγκεκριμένα, ανέφερε:
«Ο Αλεξέι Ναβάλνι αγωνίστηκε σθεναρά για τη δημοκρατία και στάθηκε απέναντι σε ένα βίαιο, αυταρχικό καθεστώς. Ένα καθεστώς που φρόντισε ώστε ο Ναβάλνι να πληρώσει τη γενναιότητά του πρώτα με την ελευθερία του και τώρα με τη ζωή του. Οι σκέψεις μας είναι με την οικογένειά του. Το θάρρος του δεν θα ξεχαστεί».
Alexei Navalny fought fiercely for democracy and stood up to a brutal, authoritarian regime. A regime that made sure Navalny paid for his bravery first with his freedom, and now with his life. Our thoughts are with his family. His courage will not be forgotten.
Θάνατος Ναβάλνι: Με «σφραγίδα» Έλληνα η ευρωπαϊκή καταδίκη Πούτιν!
Ελληνική φωνή εκπροσώπησε την Ευρώπη σε αυτό το θέμα! Όλα έχουν τη σημασία τους...
Δίνουν και παίρνουν τις τελευταίες ώρες οι δηλώσεις…καταδίκης από τη Δύση του ρωσικού κράτους με φόντο τον φερόμενο θάνατου του μεγαλύτερους πολιτικού αντιπάλου του Πούτιν.
Το Συμβούλιο της Ευρώπης εκτιμά ότι δεν υπάρχει «καμία αμφιβολία» για το γεγονός ότι η Μόσχα φέρει «την πλήρη ευθύνη» για τον θάνατο του Ρώσου αντιφρονούντα Αλεξέι Ναβάλνι, ο οποίος πέθανε σήμερα, σε ηλικία 47 ετών, σε μια φυλακή στην Αρκτική.
«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το ρωσικό κράτος, το οποίο προσπάθησε να τον δηλητηριάσει, τον φυλάκισε παράνομα και τον υπέβαλε συστηματικά σε απάνθρωπη και φοβερή μεταχείριση, φέρει την πλήρη ευθύνη για τον θάνατό του» ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Θεόδωρος Ρουσόπουλος, ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης.
«Αυτό προστίθεται σε όλα τα εγκλήματα που έχει ήδη διαπράξει το ρωσικό καθεστώς», πρόσθεσε.
Η Ρωσία αποβλήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης πριν από 2 χρόνια, μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
«Ο θάνατος του Ναβάλνι είναι μια τεράστια απώλεια για τον ρωσικό λαό. Ως θαρραλέος και αποφασισμένος υπερασπιστής των δικαιωμάτων του, έδειξε πώς η δύναμη της αλήθειας μπορεί να αψηφήσει ακόμη και τις ισχυρότερες και πιο καταπιεστικές δικτατορίες», συνέχισε ο κ. Ρουσόπουλος.
«Η τραγική μοίρα του Ναβάλνι δεν μπορεί να διαχωριστεί από τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τις οποίες υπέστη, κυρίως την απόπειρα δολοφονίας του πριν από τρία χρόνια, μια σειρά ποινικών υποθέσεων με πολιτικά κίνητρα καθώς και την άδικη φυλάκισή του και την κράτησή του σε απάνθρωπες και εξευτελιστικές συνθήκες», σχολίασε από την πλευρά της η γενική γραμματέας του Συμβουλίου, Μαρίγια Πεϊτσίνοβιτς Μπούριτς.
«Επιστρέφοντας στη Ρωσία πριν από τρία χρόνια ο Αλεξέι Ναβάλνι αψήφησε με θάρρος ένα ανελεύθερο και άδικο σύστημα, βασισμένο στην καταπίεση και τη φίμωση των αντιπολιτευόμενων», πρόσθεσε. Η «θυσία» του είναι «μια βίαιη υπενθύμιση της πλήρους περιφρόνησης της Ρωσίας για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τους ίδιους τους πολίτες της», κατέληξε.
ΥΠΕΞ Καναδά: Ο θάνατος του Ναβάλνι είναι μια υπενθύμιση του καταπιεστικού καθεστώτος του Πούτιν
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις από τη Δύση.
Ο αναφαιρθείς θάνατος του Ρώσου πολιτικού της αντιπολίτευσης Αλεξέι Ναβάλνι είναι μια υπενθύμιση του «συνεχιζόμενου καταπιεστικού καθεστώτος», του Ρλώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, δήλωσε σήμερα η υπουργός Εξωτερικών του Καναδά Μέλανι Ζολί.
«Ο Αλεξέι Ναβάλνι έδωσε την ελευθερία του για τις ελπίδες για ένα καλύτερο, πιο δημοκρατικό μέλλον για τον ρωσικό λαό. Οι αναφορές για τον θάνατο του είναι μια θλιβερή υπενθύμιση για το συνεχιζόμενο καταπιεστικό καθεστώς του Πούτιν» δήλωσε η Ζολί με ανάρτηση της στην πλατφόρμα του μέσου κοινωνικής δικτύωσης Χ.
Είναι αυτή η πρώτη πόλη των 15 λεπτών στις ΗΠΑ;; Την προωθούν ήδη! vid
Φιλοξενεί ήδη τους πρώτους της κατοίκους!!
Όσο κι αν κάποιοι θεωρούν ότι «δεν μπορούν να συμβούν αυτά εδώ», τα μοντέλα πόλεων/γειτονιών-“φυλακών” των 15 λεπτών προχωρούν σε όλη τη Δύση!
Τα κατά τόπους εγχειρήματα δίνουν και παίρνουν! Σε πολλές περιπτώσεις μελετώνται οι μετατροπές υπαρχόντων πόλεων (βλ. Παρίσι, Λονδίνο, Αθήνα κ.α.), ενώ άλλες ορισμένες “κοινότητες” (σ.σ. έτσι τις ονομάζουν επίτηδες) τις χτίζουν εκ του μηδενός.
Viral έχει γίνει ένα τολμηρό «πείραμα» που σε βρίσκεται σε εξέλιξη στην πόλη Tempe της Αριζόνα.
Η Culdesac είναι η πρώτη κοινότητα των ΗΠΑ που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ειδικά για μία…διαβίωση ΧΩΡΙΣ αυτοκίνητο.
Δείτε πώς πλασάρεται, φιγουράροντας πλέον στα μεγαλύτερα ΜΜΕ των ΗΠΑ ως μία «πράσινη» κοινότητα-πρότυπο:
«Αυτή η ολοκαίνουργια κοινότητα ενοικίασης ακινήτων έχει όλες τις ανέσεις, γυμναστήριο, πάρκο σκύλων, υπαίθριες κουζίνες, αλλά κάτι λείπει. Άρα δεν υπάρχουν καθόλου αυτοκίνητα σε αυτή την κοινότητα. Δεν είναι υπέροχο;
Το Culdesac είναι η πρώτη κοινότητα στις ΗΠΑ που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ειδικά για διαβίωση χωρίς αυτοκίνητο. Ο συνιδρυτής Ryan Johnson λέει ότι η ζήτηση είναι ΜΑΖΙΚΗ.
Η Culdesac καλωσόρισε τους πρώτους 36 κατοίκους της νωρίτερα αυτό το έτος και τελικά θα στεγάσει περίπου 1.000 άτομα όταν οι πλήρεις 760 οικιστικές μονάδες, που είναι διατεταγμένες σε διώροφα και τριώροφα κτίρια, θα έχουν ολοκληρωθεί έως το 2025.
Σε μια σχεδόν εκπληκτική απόκλιση από τον κανόνα των ΗΠΑ, δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης για αυτοκίνητα και οι κάτοικοι ενθαρρύνονται να απαλλαγούν από κάθε είδους όχημα.
Οι κάτοικοι μπορούν να χρησιμοποιούν ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα, διασφαλίζοντας ότι παραμένουν καλά συνδεδεμένοι (σ.σ. ΔΗΛΑΔΗ ΣΥΝΕΧΩΣ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΙ) με την ευρύτερη πόλη.
Η καινοτόμος προσέγγιση της Culdesac ευθυγραμμίζεται με τις παγκόσμιες τάσεις στον πολεοδομικό σχεδιασμό. Οι πόλεις σε όλο τον κόσμο αναγνωρίζουν την ανάγκη μείωσης της χρήσης ιδιωτικών αυτοκινήτων και προώθησης βιώσιμων μεταφορών».
Ζελένσκι: Ο Ναβάλνι δολοφονήθηκε από τον Πούτιν, που πρέπει να λογοδοτήσει
Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι υπέδειξε τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν ως υπεύθυνο για τον θάνατο του αντιφρονούντα Αλεξέι Ναβάλνι και ζήτησε να λογοδοτήσει.
«Προφανώς ο Ναβάλνι δολοφονήθηκε από τον Πούτιν, όπως τόσες χιλιάδες άλλοι. Ο Πούτιν δεν ενδιαφέρεται ποιος θα πεθάνει και προσπαθεί να διατηρήσει τη θέση του. Πρέπει να λογοδοτήσει για τα εγκλήματά του», δήλωσε ο κ. Ζελένσκι στο πλαίσιο κοινής συνέντευξης Τύπου με τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς, στο Βερολίνο.
Από την πλευρά του, ο Γερμανός καγκελάριος είπε πως «η Ρωσία δεν είναι εδώ και καιρό δημοκρατία (…) Ο Ναβάλνι πιθανόν πλήρωσε το θάρρος του με την ζωή του».
Υπενθύμισε ακόμα ότι ο Αλεξέι Ναβάλνι είχε νοσηλευθεί στο Βερολίνο έπειτα από δηλητηρίαση και είχε το θάρρος να επιστρέψει κατόπιν στην Ρωσία.
«Τώρα πλήρωσε πιθανότατα αυτό του το θάρρος με τη ζωή του», πρόσθεσε ο καγκελάριος και σημείωσε: «Τώρα γνωρίζουμε ακριβώς τι είδους καθεστώς βρίσκεται στην εξουσία στην Μόσχα. Η Ρωσία δεν είναι πλέον εδώ και καιρό δημοκρατία».
Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για Ναβάλνι: Μια ζοφερή υπενθύμιση του τι είναι ο Πούτιν και το καθεστώς του
Για μια «ζοφερή υπενθύμιση του τι είναι ο Πούτιν και το καθεστώς του» έκανε λόγο η Πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν αναφερόμενη στο θάνατο του Αλεξέι Ναβάλνι.
«Βαθιά αναστατωμένη και λυπημένη από την είδηση του θανάτου του Αλεξέι Ναβάλνι. Ο Πούτιν δεν φοβάται τίποτα περισσότερο από τη διαφωνία από τους δικούς του ανθρώπους.
Μια ζοφερή υπενθύμιση του τι είναι ο Πούτιν και το καθεστώς του. Ας ενωθούμε στον αγώνα μας για να προστατεύσουμε την ελευθερία και την ασφάλεια όσων τολμούν να αντισταθούν στην απολυταρχία», επισήμανε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν με ανάρτησή της στην πλατφόρμα Χ.
«Ο Πούτιν ευθύνεται»: Πρώτες αντιδράσεις στη Δύση για τον θάνατο του Ναβάλνι
"Βαθιά θλιμμένος και ταραγμένος" δήλωσε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ για την είδηση του θανάτου του φυλακισμένου Ρώσου αντιφρονούντα Αλεξέι Ναβάλνι.
“Πρέπει να διακριβώσουμε όλα τα γεγονότα και η Ρωσία πρέπει να απαντήσει σε όλα τα σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τις συνθήκες θανάτου του”, πρόσθεσε ο ίδιος.
Από την πλευρά του ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, εκφράζοντας και εκείνος την “βαθιά θλίψη” του, δήλωσε ότι το γεγονός αποτελεί μια “φρικτή” ένδειξη του πώς η Ρωσία ως χώρα έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια.
“Πρόκειται για μια φρικτή είδηση. Ως ο πιο ένθερμος υποστηρικτής της ρωσικής δημοκρατίας, ο Αλεξέι Ναβάλνι επέδειξε απίστευτο κουράγιο σε όλη του τη ζωή. Οι σκέψεις μου είναι με τη σύζυγό του και τον λαό της Ρωσίας για τον οποίο αυτό είναι μια τεράστια τραγωδία”, ήταν η δήλωση του Βρετανού πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ.
Αν αληθεύει ο θάνατος του Ναβάλνι, τότε γι’ αυτόν ευθύνεται ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, εκτίμησε ο Μιχαήλ Χοντορκόφσκι, ο εξόριστος Ρώσος επιχειρηματίας.
Σε ανάρτησή του στο Χ ο Λιθουανός πρόεδρος Γκιτάνας Ναουσέντα έγραψε ότι οι ρωσικές αρχές θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες και να “λογοδοτήσουν στη δικαιοσύνη”.
«Ντροπή! Μας κοπανάτε το χέρι» – «Φύγε!»: Χαμός σε εκπομπή! Αποχώρησε πολιτικός, vid
Άναψαν για τα καλά τα αίματα στην εκπομπή του Τάκη Χατζή στο κανάλι One.
Αφορμή στάθηκε η οχλαγωγία στο στούντιο και οι παρατηρήσεις του παρουσιαστή, ο οποίος ανέβασε τον τόνο της φωνής του χτυπώντας παράλληλα δυνατά το χέρι του στο τραπέζι.
Σε εκείνο το σημείο ήταν που εξεμάνη ο Πάνος Βλάχος που εκπροσωπούσε το ΠΑΣΟΚ στο τηλεοπτικό πάνελ.
DSA: Σφίγγει ο κλοιός στο διαδίκτυο! Τι τίθεται σε εφαρμογή;
Ανοίγει μεγάλη κερκόπορτα...
Η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις ψηφιακές υπηρεσίες τίθεται πλήρως σε ισχύ αύριο, Σάββατο, με υποχρεώσεις να επιβάλλονται πλέον στο σύνολο των διαδικτυακών πλατφορμών, υπό την απειλή προστίμων, για καλύτερη προστασία των χρηστών από παράνομα περιεχόμενα.
Ο Νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA) εφαρμόζεται ήδη από τα τέλη Αυγούστου στις πιο ισχυρές επιχειρήσεις όπως το X, το TikTok, καθώς και στις κυριότερες υπηρεσίες του Meta (Facebook, Instagram).
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε ως εκ τούτου τον Δεκέμβριο επίσημη έρευνα με στόχο το κοινωνικό δίκτυο του Έλον Μασκ για «φερόμενες παραβιάσεις των υποχρεώσεών του στη μάχη κατά της παραπληροφόρησης, τη μετάδοση βίαιων εικόνων ή προτροπές σε μίσος».
Συνολικά 22 πολύ μεγάλοι παίκτες του διαδικτύου, μεταξύ των οποίων τρεις πορνογραφικοί ιστότοποι, έχουν τεθεί υπό την άμεση εποπτεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που προσέλαβε πάνω από 100 ειδικούς στις Βρυξέλλες ώστε να τη συνδράμουν στον νέο ρόλο της ως ψηφιακού χωροφύλακα.
Από το Σάββατο, τα στοιχεία-κλειδιά του κανονισμού εφαρμόζονται ωστόσο σε όλες τις πλατφόρμες, όποιο κι αν είναι το μέγεθός τους, με ελαφρύνσεις εν μέρει μόνο για τις πιο μικρές επιχειρήσεις. Σκοπός είναι να τεθεί ένα τέλος στους χώρους εκτός ρύθμισης: ό,τι είναι παράνομο εκτός διαδικτύου πρέπει να είναι και εντός.
«Έχουμε κινητοποιηθεί πλήρως προκειμένου να διασφαλίσουμε την εφαρμογή στο ακέραιο της DSA και προτρέπουμε όλα τα κράτη μέλη να εκμεταλλευθούν με τον καλύτερο τρόπο τον νέο κανονισμό μας», δήλωσε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν ο οποίος εισηγήθηκε το κείμενο από κοινού με τη συνάδελφό του Επίτροπο Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βέσταγκερ.
Οι πάροχοι υπηρεσιών υποχρεούνται, μεταξύ άλλων, να προτείνουν στους χρήστες του διαδικτύου απλά εργαλεία χαρακτηρισμού παράνομου περιεχομένου όπως αυτά που ορίζονται από τις ισχύουσες νομοθεσίες (συχνότερα σε εθνικό επίπεδο) και να δρουν «γρήγορα» προκειμένου να τα ΑΠΟΣΥΡΟΥΝ.
Οι εμπορικοί ιστότοποι οφείλουν να ελέγχουν την ταυτότητα των πωλητών και να μπλοκάρουν τους καθ’ υποτροπήν απατεώνες, κυρίως όταν παραδίδουν επικίνδυνα προϊόντα ή προϊόντα ‘μαϊμού’.
Η διαφημιστική στοχοποίηση ανηλίκων καθώς και η εκμετάλλευση δεδομένων για το φύλο, τις πολιτικές ιδέες και τις θρησκευτικές πεποιθήσεις απαγορεύονται.
Βαριά πρόστιμα
Οι παραβάτες υπόκεινται σε βαριά πρόστιμα που φθάνουν μέχρι το 6% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών τους, ακόμη και στην απαγόρευση λειτουργίας στην Ευρώπη σε περίπτωση σοβαρών και επανειλημμένων παραβιάσεων.
Τη 17η Φεβρουαρίου τίθενται επίσης σε ισχύ αυτές οι κυρώσεις, περιλαμβανομένων εκείνων για τις πολύ μεγάλες πλατφόρμες που υπόκειντο ήδη σε ρύθμιση, αλλά όχι ακόμη στον κατασταλτικό βραχίονά της.
«Το διαδίκτυο είχε αφεθεί επί πολύ καιρό στα καπρίτσια των μεγάλων τεχνολογικών εταιριών. Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες θα βελτιώσει τα πράγματα προστατεύοντας καλύτερα τους καταναλωτές», εκτιμά η Ούρσουλα Παχλ, γενική διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC).
Μπορεί η ημερομηνία της 17ης Φεβρουαρίου να είναι σημαντική, όμως οι αλλαγές στις πρακτικές «θα πάρουν χρόνο, δεν αποφασίζονται από έναν νόμο, γιατί θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των χρηστών και των επιχειρήσεων», προειδοποιεί ωστόσο ο Αλεξάντρ ντε Στρέελ, συνδιευθυντής του κέντρου σκέψης Κέντρο για τη Ρύθμιση στην Ευρώπη (Cerre).
DSA και στην Ελλάδα
Οι πλατφόρμες, που δεν ανήκουν στις 22 “πολύ μεγάλες”, θα εποπτεύονται από την αρχή της χώρας όπου έχουν την κύρια εγκατάστασή τους. Τα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν μέχρι και αύριο προθεσμία προκειμένου να ορίσουν τον εθνικό οργανισμό ρύθμισης ώστε να είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες.
Θυμίζουμε πως όπως ανακοίνωσε προ ημερών ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η Ελλάδα θα είναι ανάμεσα στις χώρας που θα ορίσουν μία Εθνική Αρχή που θα εποπτεύει τις διαδικτυακές πλατφόρμες!!!
Ως εκ τούτου έχει προβλεφθεί ο ορισμός του Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών και των αρμόδιων Αρχών στις οποίες παρέχεται εξουσία επίβλεψης των παρόχων ενδιάμεσων υπηρεσιών και επιβολής της Πράξης, καθώς και η ρύθμιση των επιμέρους αρμοδιοτήτων τους.
Τον ρόλο του Συντονιστή στην Ελλάδα θα έχει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνίων και Ταχυδρομείων, η οποία ως ανεξάρτητη Αρχή θα είναι αρμόδια για την εποπτεία των ενδιάμεσων υπηρεσιών που είναι εγκατεστημένες στη χώρα μας.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το αρμόδιο Υπουργείο:
«Στόχος της «Πράξης» είναι η βελτίωση της προστασίας των χρηστών στο διαδίκτυο με έμφαση στην καταπολέμηση της διακίνησης παράνομου περιεχομένου, στην παραπληροφόρηση, όπως για παράδειγμα η δημοσίευση παραπλανητικών διαφημίσεων ή προϊόντων, που έχουν προκύψει από deep fake επεξεργασία, καθώς και στην προστασία ανηλίκων».