Άρθρα

Ερυθρά θάλασσα: Σοβαρό σαμποτάζ ανταρτών σε καλώδια επικοινωνίας που συνδέουν Ευρώπη και Ασία

Τέσσερα υποβρύχια καλώδια επικοινωνίας μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Τζιμπουτί έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας τους τελευταίους μήνες,

πιθανώς ως αποτέλεσμα επιθέσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης που υποστηρίζονται από το Ιράν, σύμφωνα με δημοσίευμα της ισραηλινής ειδησεογραφικής ιστοσελίδας Globes.

Η δολιοφθορά των τεσσάρων καλωδίων στη θάλασσα μεταξύ Τζέντα στη Σαουδική Αραβία και Τζιμπουτί στην Ανατολική Αφρική, τα οποία πιστεύεται ότι ανήκουν στα συστήματα AAE-1, Seacom, EIG και TGN, προκάλεσε διακοπή των επικοινωνιών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.

Το μεγαλύτερο μέρος της άμεσης ζημίας θα απορροφηθεί από τα κράτη του Κόλπου και την Ινδία, σύμφωνα με την Globes.

Το καλώδιο AAE-1 συνδέει την Ανατολική Ασία με την Ευρώπη μέσω της Αιγύπτου, συνδέοντας την Κίνα με τη Δύση μέσω χωρών όπως το Πακιστάν και το Κατάρ.

Το καλωδιακό σύστημα Europe India Gateway (EIG) συνδέει τη νότια Ευρώπη με την Αίγυπτο, τη Σαουδική Αραβία, το Τζιμπουτί, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ινδία.

Το καλώδιο Seacom συνδέει την Ευρώπη, την Αφρική και την Ινδία και συνδέεται με τη Νότια Αφρική.

Η επισκευή ενός τόσο μεγάλου αριθμού υποβρύχιων καλωδίων μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες -τουλάχιστον 8 εβδομάδες σύμφωνα με την εκτίμηση- και να συνεπάγεται έκθεση σε κίνδυνο από τους υεμενίτες αντάρτες. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών θα αναγκαστούν να αναζητήσουν εταιρείες που θα συμφωνήσουν να πραγματοποιήσουν τις εργασίες επισκευής και πιθανότατα να τους πληρώσουν ένα ασφάλιστρο υψηλού κινδύνου.

protothema – απεμπε-EPA photo

Η ιγμορίτιδα συνδέεται με 40% αυξημένο κίνδυνο για ρευματική πάθηση, σύμφωνα με έρευνα

Η κοινή φλεγμονώδης πάθηση της ιγμορίτιδας συνδέεται με 40% αυξημένο κίνδυνο μεταγενέστερης διάγνωσης ρευματικής πάθησης, όπως διαπιστώνει έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης «RMD Open».

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από το Rochester Epidemiology Project, ένα σύστημα διασύνδεσης ιατρικών αρχείων για πάνω από 500.000 άτομα που κατοικούσαν στην Κομητεία Όλμστεντ στη Μινεσότα, την περίοδο 1966-2014. Το δείγμα της μελέτης περιλάμβανε 1.729 ενήλικες, οι οποίοι είχαν πρόσφατα διαγνωστεί με συστηματική αυτοάνοση ρευματική νόσο, όπως ρευματοειδή αρθρίτιδα, αντιφωσφολιπιδικό σύνδρομο και σύνδρομο Sjogren. Κάθε ένας από αυτούς τους ασθενείς αντιστοιχίστηκε με τρία άτομα χωρίς ρευματική νόσο, με βάση την ηλικία κατά τη διάγνωση και το φύλο.

Οι περιπτώσεις ιγμορίτιδας χωρίστηκαν σε χρονικές περιόδους 1-5 ετών, 5-10 ετών και 10 ή περισσότερα έτη πριν από τη διάγνωση της ρευματικής νόσου. Ελήφθησαν επίσης υπόψη παράγοντες που ενδέχεται να επηρεάσουν, όπως ηλικία, βάρος και κατάσταση καπνίσματος κατά τη διάγνωση της ρευματικής νόσου, φύλο, φυλή και εθνικότητα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το ιστορικό ιγμορίτιδας συσχετίστηκε με 40% αυξημένο κίνδυνο για οποιαδήποτε νέα διάγνωση ρευματικής πάθησης, με τη συσχέτιση να είναι ισχυρότερη για τα συστηματικά αυτοάνοσα ρευματικά νοσήματα, όπως το αντιφωσφολιπιδικό σύνδρομο (επτά φορές αυξημένος κίνδυνος) και το σύνδρομο Sjogren (υπερδιπλάσιος κίνδυνος).

Επιπλέον, η οξεία ιγμορίτιδα συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης οροαρνητικής ρευματοειδούς αρθρίτιδας (που έχει συμπτώματα αλλά όχι ανιχνεύσιμα αντισώματα) κατά 18%.

Η συσχέτιση μεταξύ ιγμορίτιδας και νεοδιαγνωσθείσας ρευματικής πάθησης ήταν ισχυρότερη κατά τα 5-10 έτη που προηγήθηκαν της έναρξης των συμπτωμάτων, όπου ο κίνδυνος ήταν 70% υψηλότερος συνολικά, τρεις φορές υψηλότερος για το σύνδρομο Sjogren και διπλάσιος για την ρευματική πολυμυαλγία. Όσο πιο συχνά ήταν τα επεισόδια ιγμορίτιδας, τόσο μεγαλύτερες ήταν οι πιθανότητες νέας διάγνωσης ρευματικής πάθησης.

Ωστόσο, οι ερευνητές διευκρινίζουν ότι πρόκειται για μελέτη παρατήρησης και επομένως δεν μπορούν να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα σχετικά με τους αιτιολογικούς παράγοντες. Επίσης, αναγνωρίζουν αρκετούς περιορισμούς στα ευρήματά τους, συμπεριλαμβανομένου του κυρίως λευκού πληθυσμού της μελέτης και των λίγων περιπτώσεων ορισμένων τύπων ρευματικών παθήσεων. Επιπλέον, προσθέτουν ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί η αντίστροφη αιτιώδης συνάφεια, σύμφωνα με την οποία οι ίδιες οι ρευματικές παθήσεις αυξάνουν τον κίνδυνο ιγμορίτιδας.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://rmdopen.bmj.com/lookup/doi/10.1136/rmdopen-2023-003622

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Πατέρας ανακοίνωσε μέσω θυροτηλεφώνου στη γυναίκα του ότι σκότωσε το παιδί τους – «Δεν αναπνέει, είναι νεκρός»

Ο νεαρός είχε γυρίσει σπίτι από το πανεπιστήμιο για να γιορτάσει τα γενέθλιά του με τους δικούς του.


Tη σοκαριστική στιγμή της ομολογίας ενός πατέρα από τη Φλόριντα των ΗΠΑ ότι πυροβόλησε και σκότωσε τον γιο του πάνω σε καβγά κατέγραψε η κάμερα ενός θυροτηλεφώνου, λίγη ώρα πριν από τη σύλληψη του 52χρονου.

Στο βίντεο που δημοσίευσε πρώτο το Local News 10 εμφανίζεται ο 52χρονος να μιλάει στη σύζυγό του και να παραδέχεται πως ο γιος τους είναι νεκρός.

Σύμφωνα με τη New York Post, o 52χρονος σκότωσε τον 22χρονο γιο του, Έρικ, στο σπίτι της οικογένειας στο Μαϊάμι τον περασμένο Νοέμβριο.

«Δεν αναπνέει. Είναι νεκρός», ακούγεται να λέει ο 52χρονος στη σύζυγό του λίγες στιγμές αφότου πυροβόλησε θανάσιμα τον νεαρό άνδρα στις 3 Νοεμβρίου.

«Ο καβγάς στον δρόμο για το σπίτι ήταν αφόρητος» είπε ο 52χρονος αναφέροντας μερικά από τα πράγματα που του είπε ο γιος του και τον εξόργισαν, πριν βάλει τέλος στη ζωή του ίδιου του του παιδιού.

Κάποια στιγμή ο Κοντρέρας εμφανίζεται να σκύβει στο έδαφος και να καλύπτει το πρόσωπό του με το χέρι του. «Δεν φταίς εσύ. Σε παρακαλώ τηλεφώνησε στον αδερφό μου» ακούγεται να παρακαλεί τη γυναίκα του, η οποία στη συνέχεια να λέει «Θα πάει φυλακή».

Ο Κοντρέρας τηλεφώνησε στην Άμεση Δράση λίγες στιγμές αφότου μίλησε στη σύζυγό του, εξηγώντας στο τηλεφωνικό κέντρο ότι μόλις πυροβόλησε τον γιο του.

Όταν οι αστυνομικοί έφτασαν στο σπίτι της οικογένειας, βρήκαν τον γιο του, Έρικ – έναν φοιτητή του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Φλόριντα – μέσα σε μια λίμνη αίματος στο πάτωμα και επιβεβαίωσαν τον θάνατό του. Ο νεαρός είχε γυρίσει σπίτι από το Πανεπιστήμιο για να γιορτάσει τα γενέθλιά του με τους δικούς του.

Ο Κοντρέρας συνελήφθη και εμφανίστηκε στο δικαστήριο στις 27 Νοεμβρίου, όπου δήλωσε αθώος στην κατηγορία για φόνο β’ βαθμού.

Δεν είναι ακόμα σαφές πώς ακριβώς η διαμάχη πατέρα-γιου κλιμακώθηκε ώστε να φτάσει στον φόνο.

Ο πατέρας κρατείται χωρίς εγγύηση μέχρι την επόμενη εμφάνισή του στο δικαστήριο, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 11 Μαρτίου.

(με πληροφορίες από protothema. gr / photo: pixabay)

Δ. Κουτσούμπα: Απεργούμε και για τα μισθολογικά μας για να εξυπηρετούμε τον πολίτη, vid

Δείτε τι ειπώθηκε στον «αέρα»

photo freepik

Σύλληψη τρομοκρατών: Οι δύο στρατιωτικοί τους έδωσαν την τεχνογνωσία

Για την σύλληψη των έξι ατόμων από την αντιτρομοκρατική και την δράση τους μίλησε ο αστυνομικός αναλυτής Σταύρος Μπαλάσκας στην εκπομπή του ΑΝΤ1 ''Καλημέρα Ελλάδα''.

«Άρχισε η καλή δουλειά έπεται και συνέχεια» τόνισε αρχικά για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας.

Συνέχισε λέγοντας «Η ΓΑΔΑ των κακοποιών είναι ο Κορυδαλλός όλοι ξέρουμε τι γίνεται μέσα στις φυλακές, για το ίντερνετ, για τα ναρκωτικά που πουλάνε, εδώ κάνουνε μέχρι και ρεβεγιόν στους διαδρόμους. Όταν μπορεί ο άλλος να έχει ίντερνετ κινητό και να κάνει γλέντια μέσα μπορεί να κάνει και αυτά.»

Σχετικά με την δράση των δύο συλληφθέντων οι οποίοι είναι πυροτεχνουργοί και φέρονται να συνεργάζονται με τους υπόπτους ανέφερε ότι:

«Ο ένας είναι της αεροπορίας και ο άλλος του στρατού ήταν και οι δυο πυροτεχνουργοί. ‘’Θα μου δώσεις τόσα και θα σου πουλήσω τεχνογνωσία’’ λένε ουσιαστικά στους κακοποιούς – τρομοκράτες.

Πουλούσαν την εκπαίδευση που πήραν από τον στρατό τις ειδικές δυνάμεις.

Δεν τους νοιάζει. Είναι επίορκοι και κοιτούν το προσωπικό τους κέρδος».

Αναφέρθηκε και στις συνεργασίες που δημιουργούνται μέσα στις φυλακές λέγοντας «Ξέραμε από την εποχή Μαζιώτη για τις συνεργασίες. Η ώσμωση δεν είναι κάτι καινούριο για την ελληνική αστυνομία.

Οι ποινικοί κολλάγανε με τους αντιεξουσιαστές και κάνανε παιχνίδι.»

Για το εάν σχετίζεται με την πρόσφατη τρομοκρατική ενέργεια στην Σταδίου τόνισε ότι «Μεγάλη περίπτωση τρομοκρατίας αλλά δεν έχει να κάνει με την άλλη υπόθεση που έβαλε την βόμβα στην Σταδίου.»

Οι 5 επιθέσεις που έχουν εξιχνιαστεί

αποστολή παγιδευμένου με εκρηκτική ύλη φακέλου στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρέθηκε την 12/02/2024,
έκρηξη αυτοσχέδιου εκρηκτικού μηχανισμού σε υποκατάστημα τράπεζας στα Πετράλωνα την 25/1/2024,
έκρηξη αυτοσχέδιου εκρηκτικού μηχανισμού την 13/11/2023 σε κτιριακό συγκρότημα στην Κηφισιά, όπου στεγάζεται κατασκευαστική εταιρεία,
ρίψη χειροβομβίδας την 08/07/2023 σε αυτοκίνητο ιδιοκτησίας σωφρονιστικού υπαλλήλου, το οποίο ήταν σταθμευμένο σε χώρο στάθμευσης πολυκατοικίας στο Χαϊδάρι
ρίψη χειροβομβίδας και έκρηξη αυτοσχέδιου εκρηκτικού μηχανισμού την 24/06/2023 σε αυλή οικίας στη Λάρισα.


Οι δράστες είχαν αναλάβει ευθύνη για τρεις από τις ενέργειες ως ομάδα «Σύμπραξη Εκδίκησης.

(ant1news – eurokinissi photo)

Δήλωση Κώστα Καραμανλή για Τέμπη: “Η προσωπική μου οδύνη και η συναίσθηση της πολιτικής ευθύνης, με οδήγησαν στην άμεση παραίτηση”

Γραπτή δήλωση με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη εξέδωσε ο βουλευτής Σερρών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής.

Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση του Κώστα Καραμανλή:

«Ένα χρόνο μετά, η σκέψη όλων μας δεν μπορεί να φύγει από την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη.

Η προσωπική μου οδύνη και η συναίσθηση της πολιτικής ευθύνης, με οδήγησαν εκείνη την ημέρα στην άμεση παραίτηση.

Όμως, η σκέψη μου δεν θα φύγει ποτέ από τους 57 συνανθρώπους μας που έχασαν τη ζωή τους, τους τραυματίες και τους επιβάτες που βίωσαν την τραγωδία, και βέβαια τους συγγενείς των θυμάτων.

Κανένας δεν μπορεί να νιώσει τον πόνο που βιώνουν, έχουν και θα έχουν πάντα τον σεβασμό μας».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Κυκλοφοριακό κομφούζιο σε Κηφισό και Κηφισίας – Καθυστερήσεις στην Αττική λόγω της απεργίας

Με υπομονή πρέπει να οπλιστούν όσοι οδηγοί αποφάσισαν να κατέβουν στο κέντρο της Αθήνας, καθώς η κίνηση διεξάγεται σε πολλά σημεία μετ’ εμποδίων, λόγω της συμμετοχής των μέσων μαζικής μεταφοράς και των οδηγών ταξί στη μεγάλη απεργία της ΑΔΕΔΥ.

Από το πρωί της Τετάρτης (28.2.2024), ημέρα της πανελλαδικής απεργίας, η κίνηση είναι αυξημένη σε μεγάλες οδικές αρτηρίες της Αθήνας, ενώ για ακόμη μια μέρα καταγράφονται έντονα προβλήματα στον Κηφισό.

Φυσικά από το… κάδρο του μποτιλιαρίσματος δεν θα μπορούσε να λείπει η Κηφισίας, αλλά και η Αττική Οδός.

Στο Κηφισό η κίνηση είναι αυξημένη στην άνοδο προς Κηφισιά από το Αιγάλεω μέχρι τη Νέα Ιωνία, ενώ στην κάθοδο η κατάσταση είναι ελαφρώς βελτιωμένη.

Στο κόκκινο βρίσκεται και η Αθηνών – Κορίνθου στο ύψος του Χαϊδαρίου προς το κέντρο, αλλά και στο Δαφνί στο ρεύμα προς Κόρινθο.

Καθυστερήσεις παρατηρούνται και στην Αττική Οδό:

(με πληροφορίες από newsit. gr / photo: freepik)

Οδοιπορικό φρίκης στις ΗΠΑ του Μπάιντεν που αργοπεθαίνουν, vid

Παντού φτώχεια, ανέχεια και ακαλαισθησία:

freepik photo

Ερυθρά Θάλασσα: Φρεγάτα της Γερμανίας αποκρούει για πρώτη φορά επίθεση των Χούθι

Η γερμανική φρεγάτα Hessen (F221), η οποία αναπτύχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα στο πλαίσιο της ναυτικής αποστολής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία της διεθνούς ναυσιπλοΐας, απέκρουσε επίθεση των ανταρτών Χούθι της Υεμένης για πρώτη φορά, ανέφεραν πηγές του Γερμανικού Πρακτορείου στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας.

Οι πηγές διευκρίνισαν πως το σκάφος του γερμανικού πολεμικού ναυτικού κατέστρεψε δυο στόχους χθες Τρίτη το απόγευμα.

Πρόκειται για την πρώτη φορά που οι γερμανικές ένοπλες δυνάμεις έκαναν χρήση του οπλισμού τους στο πλαίσιο της αποστολής αυτής, που άρχισε την Παρασκευή και θεωρείται από τις πιο επικίνδυνες που έχουν αναλάβει εδώ και δεκαετίες.

Οι Χούθι, που θεωρούνται προσκείμενοι στο Ιράν και ελέγχουν σχεδόν όλη τη βόρεια Υεμένη, εξαπολύουν από τη 19η Νοεμβρίου επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, ιδίως όσων κατ’ αυτούς «συνδέονται» με το Ισραήλ, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, εν μέσω του πολέμου Ισραήλ/Χαμάς.

Η αποστολή Ασπίδες εγκρίθηκε από τους υπουργούς Εξωτερικών της ΕΕ την περασμένη εβδομάδα. Προβλέπει την ανάπτυξη ευρωπαϊκών πολεμικών πλοίων και εναέριων συστημάτων προειδοποίησης και ελέγχου στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν.

Οι δυνάμεις που συμμετέχουν στην αποστολή έχουν διαταγές να ανοίγουν πυρ εναντίον στοιχείων των ανταρτών μόνο αν δεχθούν πυρά ή αν απειλούνται εμπορικά ή πολεμικά πλοία στην περιοχή από drones ή πυραύλους. Το κέντρο διοίκησης και ελέγχου της αποστολής βρίσκεται στη Λάρισα.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Σχεδόν 70.000 εκτοπισμένοι εξαιτίας επιθέσεων τζιχαντιστών στη Μοζαμβίκη – Πού κατέφυγαν

Η κυβέρνηση της Μοζαμβίκης επιβεβαίωσε χθες Τρίτη ότι δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους εξαιτίας πρόσφατου κύματος τζιχαντιστικών επιθέσεων στο βόρειο τμήμα της χώρας της Αφρικής, όμως αποφάσισε να μην κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

«Μιλάμε για 67.321 εκτοπισμένους», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Φιλιμάου Σουάζε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην πρωτεύουσα Μαπούτου, αναφερόμενος στην κατάσταση στην επαρχία Κάμπου Ντελγκάντου.

Ο αριθμός αυτός, σύμφωνα με τον κ. Σουάζε, «αντιστοιχεί σε 14.270 οικογένειες» που εκτοπίστηκαν, κατέφυγαν στην επαρχία Ναμπούλα και «άλλες τοποθεσίες».

Ο εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση δεν «θεωρεί ότι συντρέχουν αυτή τη στιγμή οι αναγκαίες προϋποθέσεις για να κηρύξει κατάσταση εκτάκτου ανάγκης (…) στην Κάμπου Ντελγκάντου».

Τις τελευταίες δυο εβδομάδες καταγράφεται νέα έξαρση της βίας στη βόρεια Μοζαμβίκη, σύμφωνα με πηγές στην περιοχή και τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΔΟΜ), που ανήκει στο σύστημα του ΟΗΕ.

Ο ΔΟΜ εκτιμά ότι οι εκτοπισμένοι εξαιτίας επιθέσεων σε διάφορες περιοχές στον βορρά έχουν φθάσει τους 71.681 από την 22η Δεκεμβρίου ως την 25η Φεβρουαρίου.

Μέσα σε δυο μέρες την περασμένη εβδομάδα, από την Τετάρτη ως την Πέμπτη, κατέγραψε την άφιξη 30.000 και πλέον εκτοπισμένων, με πλεούμενα ή πεζή, στη Ναμάπα, νότια της επαρχίας Κάμπου Ντελγκάντου.

Οι άνθρωποι αυτοί χρειάζονται τροφή, στέγη και πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, τόνισε εκπρόσωπος του ΔΟΜ.

Από το 2017, η επαρχία Κάμπου Ντελγκάντου, στο βόρειο τμήμα της πρώην πορτογαλικής αποικίας, κοντά στα σύνορα με την Τανζανία, περιοχή με πλούσια κοιτάσματα φυσικού αερίου και κατά πλειονότητα μουσουλμανικό πληθυσμό, μετατράπηκε σε θέατρο ένοπλης εξέγερσης οργανώσεων οι οποίες ορκίζονται πίστη στο Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ).

Με τη βοήθεια στρατιωτικών μονάδων της Ρουάντας και χωρών μελών της Κοινότητας Ανάπτυξης της Μεσημβρινής Αφρικής (ΚΑΜΑ), που αναπτύχθηκαν στη χώρα τα τελευταία χρόνια για να βοηθήσουν τις μοζαμβικανές ένοπλες δυνάμεις, οι αρχές ανέκτησαν τον έλεγχο μεγάλου μέρους της επαρχίας, όμως οι επιθέσεις των τζιχαντιστών συνεχίζονται.

Η αποστολή των στρατευμάτων της ΚΑΜΑ τυπικά θα ολοκληρωθεί στα μέσα Ιουλίου, σύμφωνα με τον περιφερειακό οργανισμό.

Ο κ. Σουάζε είπε σε δημοσιογράφους πως δεν θα εκφραστεί για αυτή, «τουλάχιστον προς το παρόν».

Διαβεβαίωσε ότι η Μοζαμβίκη «κάνει ό,τι μπορεί» για να «καταπολεμήσει την τρομοκρατία και να εγγυηθεί την ασφάλεια του πληθυσμού» ώστε να μην έχει καθοριστική σημασία η «αποχώρηση ή η παραμονή» της περιφερειακής στρατιωτικής δύναμης.

«Η κυβέρνηση επαγρυπνεί», πρόσθεσε.

Την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος Φιλίπε Νιούζι επιβεβαίωσε τους εκτοπισμούς πληθυσμών, φάνηκε ωστόσο να υποβαθμίζει την απειλή, τονίζοντας πως οι δυνάμεις ασφαλείας διατηρούν την κατάσταση υπό έλεγχο.

Η κυβέρνησή του ανακοίνωσε πως άνοιξε κέντρο υποδοχής για οικογένειες σε δυσκολία στην περιοχή Εράτ, που γειτονεύει με την Κάμπου Ντελγκάντου.

Στην εξέγερση των τζιχαντιστών και στις στρατιωτικές επιχειρήσεις για να κατασταλεί έχουν σκοτωθεί σχεδόν 5.000 άνθρωποι.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Γάλλος ΥΠΕΣ: “Η Ρωσία είναι ο κυριότερος εχθρός σήμερα”

"Η Ρωσία είναι ο κυριότερος εχθρός σήμερα" της Γαλλίας "στον πληροφοριακό πόλεμο, (στον πόλεμο) επιθετικότητας επί του εδάφους", δήλωσε χθες Τρίτη ο Γάλλος υπουργός Εσωτερικών Ζεράλντ Νταρμανίν.

Μιλώντας ενώπιον της Νομικής Επιτροπής της Γερουσίας για την έξαρση των αντισημιτικών ενεργειών, ο υπουργός Εσωτερικών, που μιλούσε για “ξένες παρεμβάσεις”, πρόσθεσε: “η πρώτη απειλή είναι η ρωσική απειλή. Αναμφισβήτητα”.

Ο Νταρμανέν επανήλθε στην υπόθεση των αστεριών του Δαβίδ που βρέθηκαν σχεδιασμένα σε τοίχους κτιρίων στην περιοχή του Παρισιού τον Οκτώβριο του 2023, για να επαναλάβει ότι αυτό ήταν το αποτέλεσμα δράσης “εντολοδόχων”, βλέποντας στις συγκεκριμένες ενέργειες ανάμιξη της Ρωσίας.

“Είναι μια μορφή κατασκοπείας 2.0, 3.0 και την οποία πρέπει να καταπολεμήσουμε γιατί πιστεύω ότι το χειρότερο είναι να μην γνωρίζουμε την προέλευση αυτών των επιθέσεων που υφιστάμεθα στο έδαφός μας”, πρόσθεσε ο υπουργός.

Για την υπόθεση αυτή συνελήφθη ένα ζευγάρι Μολδαβών και ταυτοποιήθηκε ο φερόμενος ως εντολέας, ένας φιλορώσος Μολδαβός επιχειρηματίας.

Τον Νοέμβριο, η Γαλλία καταδίκασε “ρωσική ψηφιακή ανάμιξη” καταγγέλλοντας τον ρόλο ρωσικού δικτύου.

Ο υπουργός πρόσθεσε ότι η Ρωσία δεν διεξάγει “μόνο στη Γαλλία αυτόν τον “πληροφοριακό πόλεμο, (πόλεμο) επιθετικότητας”. Πολλές περιοχές της Δύσης αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, είπε.

Επισήμανε επίσης ότι η Ρωσία δεν είναι “η μόνη” χώρα που κάνει αυτές τις παρεμβάσεις. “Υπάρχουν και άλλες ασιατικές δυνάμεις που κάνουν αυτή τη δουλειά”, είπε.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Χαμός στις πόλεις! Μπορεί να βρει κάποιος σπίτι με φθηνό ενοίκιο;

Τα ενοίκια στην Ελλάδα έχουν εκτοξευθεί, αλλά ίσως υπάρχει δρόμος...

Σύμφωνα με έρευνα της Remax, το 2023 τα μισθώματα κατοικιών στην Αττική παρουσίασαν αύξηση κατά 5,3%, στη Θεσσαλονίκη κατά 6,2% και στην περιφέρεια κατά 4,6%.

Ως εκ τούτου, η συγκατοίκηση σημειώνει ανοδική πορεία στην Ελλάδα, με το 57% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι θα τη σκέφτονταν.  Σημαντικό είναι το γεγονός ότι 67% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι θα επέλεγαν συγκυριότητα σε κατοικία.

Τελικά υπάρχει δυνατότητα να βρει κάποιος σπίτι προς ενοικίαση, με λογικά χρήματα;

Βάσει στοιχείων υπάρχουν ακόμα περιοχές με φυσιολογικές τιμές, ωστόσο χρειάζεται αρκετή τύχη και συνεννοήσιμο σπιτονοικοκύρη, ο οποίος δεν παρασύρεται από το ρεύμα του «όλοι μαζί να αυξήσουμε το ενοίκιο».

Στην Αττική, περιοχές,  οι Αχαρνές (7€/τ.μ.) και το Κερατσίνι (7,1€/τ.μ.), οι Άγιοι Ανάργυροι (7,1€/τ.μ.), ο Μαραθώνας (7,2€/τ.μ.) και τα Σπάτα (7,3€/τ.μ.), θεωρούνται λογικές, όπως εκείνες σε Περιστέρι, Ίλιον, Αιγάλεω, Κυψέλη και Άγιο Παντελεήμονα!

Από την άλλη, στην Θεσ/νικη σε περιοχές όπως η Μιγδονία (4,2€/τ.μ.), τα Βασιλικά (4,7€/τ.μ.), ο Χορτιάτης (4,7€/τ.μ.) και η Μίκρα (4,7€/τ.μ.), μπορεί κάποιος να βρει χαμηλά ενοίκια! Επομένως οι πιο φθηνές περιοχές της συμπρωτεύουσας βρίσκονται στα προάστια και όποιος δουλεύει πιο κεντρικά θα έχει πρόβλημα με την βενζίνη!

Κατά κανόνα πλέον, τα ακίνητα με φυσιολογικές τιμές έχουν μικρό μέγεθος, λιγότερες ανέσεις, για παράδειγμα έλλειψη αποθήκης ή ακόμα και ευρύχωρου μπαλκονιού ή να βρίσκονται σε περιοχές με έντονη παρουσία αλλοδαπών και αύξησης της εγκληματικότητας

Σε γενικές γραμμές είναι κάτω των 35 τ.μ. (όλο και λιγότερος χώρος, όπως επιθυμούν οι διεθνιστές), διαθέτουν συνήθως ενιαίο χώρο (όλα σε έναν χώρο πλην τουαλέτας), είναι σε κάτω ορόφους, δεν είναι διαμπερή, είναι παλαιάς κατασκευής, χαμηλής ενεργειακής απόδοσης, δεν διαθέτουν πάρκινγκ κτλ.

Πάρα ταύτα, είναι σε θέση κάποιος να πετύχει μια ευκαιρία; Ναι, αλλά πρέπει να είναι τυχερός και να ψάξει αρκετά, έχοντας χρόνο και υπομονή, καθώς οι περισσότεροι ενοικιαστές θέλουν θέρμανση φυσικού αερίου, τουλάχιστον μια θέση parking, σχετική ασφάλεια και σπίτι κοντά σε συγκοινωνίες! Ίσως κάπου εκεί ρίξουν νερό στο κρασί τους και οι σπιτονοικοκύρηδες, μη παρασυρόμενοι από το ρεύμα αυξήσεων, το οποίο κάνει κακό σε όλες τις πλευρές και στόχο έχει να διαλύσει τα πάντα και να αναλάβει την διαχείριση εύρεσης σπιτιών για όλους η «εξουσία»!

photo eurokinissi

Ο γάτος…μποξέρ, vid

Δεν μπλέκεις:

freepik photo

Φρίκη στην Τουρκία: Επτά γυναικοκτονίες μέσα σε μια μέρα – Τις σκότωσαν με όπλα και μαχαίρια

Επτά γυναίκες δολοφονήθηκαν από τους συντρόφους τους ή τους πρώην συντρόφους τους μέσα σε μια μέρα —χθες Τρίτη— σε όλη την Τουρκία, σύμφωνα με το ιδιωτικό τηλεοπτικό δίκτυο Haber Türk.

«Συνολικά, επτά γυναίκες δολοφονήθηκαν βάρβαρα στην Ιζμίρ, στην Μπουρσά, στη Σακάρια, στην Έρζουρουμ, στη Ντενιζλέ και στην Κωνσταντινούπολη», καταμέτρησε το Haber Türk.

Οι πόλεις που απαρίθμησε βρίσκονται δυτικά —η Κωνσταντινούπολη, η οικονομική πρωτεύουσα, η Μπουρσά (Προύσα) και η Ιζμίρ (Σμύρνη), στις ακτές στο Αιγαίο—, βόρεια (η Σακάρια), και στην Ανατολία (στην περίπτωση της Έρζουρουμ [Θεοδοσιούπολης]), όπου ο πληθυσμός θεωρείται πιο συντηρητικός.

Οι φερόμενοι ως δράστες ήταν «είτε οι σύντροφοί τους, είτε πρώην σύντροφοί τους, με τους οποίους είχαν χωρίσει», διευκρίνισε το τηλεοπτικό δίκτυο, αναρτώντας στον ιστότοπό του τα ονόματα και φωτογραφίες των θυμάτων.

Οι επτά γυναίκες, μεταξύ 32 και 49 ετών, δολοφονήθηκαν με όπλα ή μαχαίρια.

Τρεις δολοφόνοι αυτοκτόνησαν· δυο συνελήφθησαν· ο έκτος, που τραυματίστηκε κατά τη σύλληψή του, υπέκυψε.

Η τύχη του έβδομου, που απέδρασε από τη φυλακή για να δολοφονήσει τη σύζυγό του, παραμένει αδιευκρίνιστη ως αυτό το στάδιο.

Το 2023, πλατφόρμα υπεράσπισης των δικαιωμάτων των γυναικών, η συλλογικότητα «We will stop feminicides» («Θα σταματήσουμε τις γυναικοκτονίες», στα αγγλικά), καταμέτρησε 315 δολοφονίες γυναικών —το 65% δολοφονήθηκε μέσα στο σπίτι του— και άλλους 248 «ύποπτους» θανάτους, που χαρακτηρίστηκαν «αυτοκτονίες» από τις αρχές, αλλά φεμινιστικές οργανώσεις απέδωσαν σε τρίτους, τονίζοντας την ύποπτη αύξηση των θανάτων γυναικών που έπεσαν από διαμερίσματα πολυκατοικιών.

Η χώρα αποσύρθηκε το 2021 από τη Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Βίας κατά των Γυναικών και της Ενδοοικογενειακής Βίας, ή Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης για συντομία, που επιβάλλει στις αρχές να διενεργούν διεξοδικές έρευνες και να τιμωρούν τους δράστες βίαιων επιθέσεων με θύματα γυναίκες.

ΜΚΟ τονίζουν ότι «σε δεκαπέντε χρόνια, η μοναδική χρονιά που μειώθηκε ο αριθμός των γυναικοκτονιών ήταν το 2011, η χρονιά που υιοθετήθηκε η Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης».

Δίωξη που ασκήθηκε το 2022 εναντίον της πλατφόρμας We will stop feminicides από εισαγγελέα της Κωνσταντινούπολης, που δήλωνε αποφασισμένος να θέσει εκτός νόμου τις «ανήθικες δραστηριότητες» της συλλογικότητας, εντέλει εγκαταλείφθηκε τον Σεπτέμβριο.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Γιατί βρίσκεται στην Αλβανία ο Ζελένσκι

Ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι έφθασε χθες Τρίτη το βράδυ στην Αλβανία, προκειμένου να συμμετάσχει σε διεθνή σύνοδο για την ασφάλεια, στο πρώτο του ταξίδι στη χώρα των Βαλκανίων μετά την έναρξη του πολέμου, τον Φεβρουάριο του 2022.

Ο υπουργός Εξωτερικών Ίγκλι Χασάνι ανακοίνωσε την άφιξή του μέσω ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης, διαβεβαιώνοντας πως η κυβέρνησή του είναι «αλληλέγγυα στην Ουκρανία στην ηρωική μάχη της εναντίον της Ρωσίας».

Ο Ζελένσκι τις τελευταίες εβδομάδες κάνει αλλεπάλληλα ταξίδια στο εξωτερικό προσπαθώντας να εξασφαλίσει τη συνέχιση της υποστήριξης στον στρατό του, που αντιμετωπίζει ελλείψεις πυρομαχικών και οπλισμού στην προσπάθειά του να εμποδίσει την προέλαση των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων στα πεδία των μαχών.

Κράτος μέλος του NATO από το 2009, η Αλβανία υποστηρίζει σθεναρά την Ουκρανία, ωστόσο η πολιτική ηγεσία της προτιμά να τηρεί διακριτική στάση όσον αφορά τις παραδόσεις όπλων στο Κίεβο.

Κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στα μέσα του μήνα στην Αλβανία, ο αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν εξήρε την υποστήριξη των Τιράνων στο Κίεβο.

«Η Αλβανία ήταν ανάμεσα στις πρώτες χώρες που έστειλαν στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία μετά τη ρωσική εισβολή — όπλα, πυρομαχικά, τεθωρακισμένα», είπε ο κ. Μπλίνκεν, προσθέτοντας πως η χώρα αυτή είναι ανάμεσα στους δέκα μεγαλύτερους υποστηρικτές του Κιέβου κατ’ αναλογία προς τον πληθυσμό.

Το ταξίδι του ουκρανού προέδρου στα Βαλκάνια καταγράφεται καθώς ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν συναντήθηκε στο Λευκό Οίκο με Δημοκρατικούς και Ρεπουμπλικάνους ηγέτες του Κογκρέσου, στην προσπάθειά του να επιτύχει την άρση του αδιεξόδου για το χρηματοδοτικό πακέτο 60 δισεκ. δολαρίων ώστε να ξαναρχίσει η ροή στρατιωτικής βοήθειας των ΗΠΑ στην Ουκρανία.

Ο Ζελένσκι δεν σταματά να επαναλαμβάνει το τελευταίο διάστημα πως η χώρα του έχει ανάγκη συνεχή υποστήριξη από τη Δύση για να νικήσει τη Ρωσία.

Πριν από την άφιξή του στα Τίρανα, ο κ. Ζελένσκι έκανε σταθμό στη Σαουδική Αραβία, όπου συζήτησε τη μεσολάβηση του βασιλείου στις ανταλλαγές αιχμαλώτων του Κιέβου και της Μόσχας και τη «φόρμουλα για την ειρήνη» που προωθεί.

Ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν προκάλεσε έντονο διάλογο και αντεγκλήσεις στην Ευρώπη δηλώνοντας προχθές Δευτέρα πως δεν μπορεί να «αποκλειστεί» η ανάπτυξη χερσαίων δυνάμεων κρατών της Δύσης στην Ουκρανία, έπειτα από σύνοδο με άλλους ευρωπαίους ηγέτες στο Ελιζέ.

Βερολίνο, Λονδίνο και άλλοι ευρωπαίοι σύμμαχοι του Κιέβου έκαναν σαφές χθες Τρίτη πως δεν σχεδιάζουν κάτι τέτοιο.

Το Κρεμλίνο από την πλευρά του διεμήνυσε πως δεν θα ήταν επ’ ουδενί «προς το συμφέρον των χωρών αυτών» να αναπτύξουν στρατεύματα στην Ουκρανία, προειδοποιώντας πως σε τέτοια περίπτωση θα ήταν «αναπόφευκτο» το ξέσπασμα ευρύτερου πολέμου ανάμεσα στο NATO και στη Ρωσία.

Μετά την απόσυρσή του πριν από περίπου δέκα ημέρες από την πόλη-οχυρό Αβντιίβκα (ανατολικά), ο ουκρανικός στρατός επιβεβαίωσε προχθές Δευτέρα και χθες Τρίτη πως οι δυνάμεις του αποχώρησαν από τρία χωριά δυτικότερα.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: intime)

Μελόνι: «Με καλέσατε σήμερα που έχασα εκλογές, νηστεύω και δεν μπορώ ούτε να πιω για να ξεχάσω»

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρζια Μελόνι παρέστη απόψε σε δείπνο που παρέθεσε προς τιμήν της η Ένωση Ξένων Ανταποκριτών Ιταλίας, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Ρώμης.

Με χαλαρή και πνευματώδη διάθεση, η Μελόνι, όταν πληροφορήθηκε ότι η Ένωση Ξένων Ανταποκριτών ετοιμάζεται να μετακομίσει σε νέα έδρα, σχολίασε: «Δεν ξέρω τι θα σκέπτεται ο Μπερλουσκόνι για το ότι η Ένωση Ξένων Ανταποκριτών Ιταλίας, αυτή η “συμμορία κομμουνιστών”, όπως θα την χαρακτήριζε, σύντομα θα μετακομίσει στην πρώην κατοικία του εδώ στην Αιώνια Πόλη. Αλλά έτσι είναι η ζωή, συμβαίνουν και αυτά».

Στην συνέχεια, με αναφορά στο «ζεστό κλίμα» της βραδιάς, πρόσθεσε: «Ξέρω ότι περιμένετε από την πρωθυπουργό μια ανάλαφρη παρέμβαση. Εγώ δεν ήμουν ανάλαφρη ούτε όταν ήμουν 15 ετών, φανταστείτε μετά από 16 μήνες που είμαι πρωθυπουργός. Με καλέσατε και την ημέρα που έχασα τις περιφερειακές εκλογές στη Σαρδηνία, με καλέσατε τώρα που νηστεύω λόγω Σαρακοστής των Καθολικών και δεν μπορώ ούτε να ξεχάσω την στεναχώρια μου πίνοντας λίγο κρασί».

Αναφερόμενη στον χαρακτήρα της και στο πώς την έχουν παρουσιάσει, στην Ιταλία και όχι μόνον, η Τζόρτζια Μελόνι είπε: «Άνθρωποι που με γνώρισαν άλλαξαν την κρίση τους, ορισμένες φορές προς το αρνητικότερο, αρκετές άλλες προς το θετικότερο. Δεν ήταν δύσκολο, διότι όταν σε παρουσιάζουν ως τέρας και εξωγήινη και συναντάς τον κόσμο, δείχνοντάς του ότι έχεις δυο μάτια και όχι έξι, η εντύπωση που δημιουργείται είναι μάλλον θετική».

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός «εξομολογήθηκε» ότι «δεν έγινε πραγματικότητα κανένα από τα όνειρά της» διότι ήθελε να γίνει τραγουδίστρια αλλά είναι παράφωνη, ήθελε να παίξει στην εθνική ομάδα βόλει αλλά είναι κοντή, ήθελε να γνωρίσει τον Μάικλ Τζάκσον αλλά πέθανε πολύ νωρίς. «Δεν ήθελα να γίνω πρωθυπουργός διότι είμαι υπερβολικά διαυγής, αλλά τα αγγλικά τα έμαθα από τον Μάικλ Τζάκσον και τα τραγούδια του», πρόσθεσε.

Η επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης τόνισε επίσης ότι «την χαρακτηρίζουν πολλά από τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, αλλά όχι το πιο ύπουλο και καταστρεπτικό για τους πολιτικούς, το οποίο είναι η κενοδοξία». «Θεωρώ ότι είμαι ένας καλός άνθρωπος, αλλά ξέρω ότι δεν πρέπει ποτέ να υποτιμούμε την κακία ενός καλού ανθρώπου που αναγκάζεται να γίνει κακός», είπε στους δημοσιογράφους η Μελόνι.

Αναφερόμενη στην τεχνητή νοημοσύνη και στην ανάγκη να «κυβερνηθεί», η πρόεδρος των Αδελφών της Ιταλίας υπογράμμισε: «Μπορούμε να μιλάμε όσο θέλουμε για ελευθερία του Τύπου, αλλά κινδυνεύουμε να σταματήσει να υπάρχει ο ίδιος ο Τύπο. Και χωρίς Τύπο, δεν μπορείς ούτε να υπερασπιστείς την ελευθερία. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια μεγάλη ευκαιρία μόνον υπό τον όρο να καταφέρουμε να την κυβερνήσουμε».

Η Τζόρτζια Μελόνι ολοκλήρωσε την ομιλία της με μια πνευματώδη τοποθέτηση και αναφορά στο προηγούμενο δείπνο των Ξένων Ανταποκριτών Ιταλίας, όπου ο επίσημος καλεσμένος ήταν ο τεχνοκράτης πρωθυπουργός Μάριο Ντράγκι. «Με καλέσατε σε αυτό το δείπνο και μόνον στη συνέχεια μου εξηγήσατε πως όταν ήρθε ο Ντράγκι, δυο μέρες μετά το δείπνο η κυβέρνησή του έπεσε, ότι του φέρατε πρωτοφανή γρουσουζιά. Να ξέρετε πως θα κάνω ό,τι μπορώ για να απομακρυνθώ αμέσως από την αίθουσα, ώστε να συνεχίσω να κυβερνώ, για λίγο καιρό ακόμη, το ιταλικό έθνος», είπε χαρακτηριστικά.

(απεμπε-απεμπε-EPA-ANSA photo)

Ερυθρά Θάλασσα: Οι Χούθι λένε ότι θα σταματήσουν τις επιθέσεις μόνο όταν τερματιστεί ο πόλεμος στη Γάζα

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επανέλαβαν χθες Τρίτη ότι θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να σταματήσουν τις επιθέσεις που εξαπολύουν με drones και πυραύλους εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν μόνο μετά το τέλος των στρατιωτικών επιχειρήσεων του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας.

Ερωτηθείς εάν θα σταματούσαν τις ενέργειες αυτής της φύσης σε περίπτωση που κηρυσσόταν ανακωχή, ο Μοχάμεντ Αμπντουλσαλάμ, εκπρόσωπος του κινήματος Ανσάρ Αλλάχ («Υποστηρικτές του Θεού»), γνωστότερο ως Χούθι από το επώνυμο της οικογένειας των ηγετών του, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς πως η κατάσταση θα επανεξεταστεί μόνο αν τερματιστεί η πολιορκία του παλαιστινιακού θυλάκου και επιτραπεί η ανεμπόδιστη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στους Γαζαίους.

«Οι επιχειρήσεις για να βοηθηθεί ο παλαιστινιακός λαός δεν θα σταματήσουν παρά μόνο αφού λάβει τέλος η ισραηλινή επίθεση και η πολιορκία» στη Λωρίδα της Γάζας, τόνισε ο εκπρόσωπος των σιιτών ανταρτών, που θεωρούνται προσκείμενοι στο Ιράν.

Οι Χούθι, που ελέγχουν σχεδόν όλη τη βόρεια Υεμένη, εξαπολύουν από τη 19η Νοεμβρίου επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, ιδίως όσων κατ’ αυτούς «συνδέονται» με το Ισραήλ, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, εν μέσω του πολέμου Ισραήλ/Χαμάς.

Οι ενέργειές τους ανάγκασαν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αναστείλουν τη διέλευση των πλοίων τους από την περιοχή στρατηγικής σημασίας, από την οποία περνά περί το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.

Για να αντιμετωπιστούν οι επιθέσεις, οι ΗΠΑ, ο βασικός σύμμαχος του Ισραήλ, συγκρότησαν τον Δεκέμβριο πολυεθνικό συνασπισμό για να «προστατεύσουν» τη ναυσιπλοΐα στη θαλάσσια περιοχή στρατηγικής σημασίας. Και, από τα μέσα Ιανουαρίου, οι αμερικανικές και βρετανικές ένοπλες δυνάμεις εξαπέλυσαν σειρά βομβαρδισμών στην Υεμένη εναντίον θέσεων και όπλων των Χούθι, που από την πλευρά τους χαρακτηρίζουν πλέον «θεμιτούς στόχους» αμερικανικά και βρετανικά πλοία.

Ούτε ο συνασπισμός, ούτε οι βομβαρδισμοί εναντίον θέσεων κι οπλικών συστημάτων των Χούθι στην Υεμένη έχουν σταματήσει τις επιθέσεις των υεμενιτών ανταρτών.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA)

Μεξικό: Πυκνή τέφρα εκτοξεύτηκε σε ύψος 2.000 μέτρων από το ηφαίστειο Ποποκατέπετλ

Στήλη πυκνής τέφρας που εκλύθηκε χθες από το ηφαίστειο Ποποκατέπετλ φθάνοντας σε ύψος 2.000 μέτρων προκάλεσε την ακύρωση είκοσι και πλέον πτήσεων στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας του Μεξικού, κάπου 72 χιλιόμετρα από τον κρατήρα του, σύμφωνα με τις αρχές.

«Είκοσι δύο πτήσεις διαφόρων εθνικών και διεθνών αεροπορικών εταιρειών ακυρώθηκαν εξαιτίας ελέγχων ασφαλείας σε αεροσκάφη που συνάντησαν τέφρα εν πτήσει», εξήγησε το διεθνές αεροδρόμιο Μπενίτο Χουάρες της πόλης του Μεξικού (AICM) μέσω X (του πρώην Twitter).

Ο φορέας διαχείρισης του αεροδρομίου διαβεβαίωσε πως δεν κρίθηκε απαραίτητο να ανασταλεί η λειτουργία του μέχρι στιγμής, πάντως συνεχίζει να παρακολουθείται στενά ποια κατεύθυνση παίρνει η τέφρα, η οποία αυτή τη στιγμή κινείται προς τον Κόλπο του Μεξικού (ανατολικά).

Οι ομοσπονδιακές αρχές διατήρησαν χθες Τρίτη το επίπεδο συναγερμού στο «κίτρινο», δυο βαθμίδες κάτω από εκείνο του μέγιστου κινδύνου, ωστόσο προειδοποίησαν εναντίον της πτώσης τέφρας στις τρεις πολιτείες στο κεντρικό τμήμα της χώρας που περιβάλλουν τον κρατήρα: τη Μορέλος, την Πουέμπλα και την πολιτεία του Μεξικού. Ορισμένοι τομείς της πρωτεύουσας ενδέχεται επίσης να επηρεαστούν.

Η πιο πρόσφατη εκρηκτική ηφαιστειακή δραστηριότητα στο Ποποκατέπετλ είχε καταγραφεί τον Μάιο του 2023.

Η μεξικανική πρωτεύουσα περιβάλλεται από οροσειρά, που μειώνει τις δυνατότητες ως προς τα αεροπορικά δρομολόγια. Οι πτήσεις πάντως γενικά προσφέρουν στους επιβάτες θέα στο Ποποκατέπετλ (5.452 μέτρα υψόμετρο) και στο γειτονικό Ισταξίγουατλ (5.230 μ.).

Τις προηγούμενες 24 ώρες, στο ηφαίστειο καταγράφτηκαν 77 εκλύσεις, δονήσεις συνολικής διάρκειας 952 λεπτών και σεισμός, ανέφερε έκθεση της πολιτικής προστασίας χθες μετά το μεσημέρι.

Οι αριθμοί αυτοί δεν απέχουν πολύ από την ημερήσια ηφαιστειακή δραστηριότητα σε αυτόν τον κολοσσό, με βάση τα αρχεία.

Το ηφαίστειο Ποποκατέπετλ («το βουνό που καπνίζει», στη γλώσσα ναουάτλ) αφυπνίστηκε το 1994, έπειτα από σχεδόν 70 χρόνια, κι έχουν καταγραφεί αρκετές εξάρσεις της δραστηριότητας σε αυτό. Το 1997, ηφαιστειακή τέφρα σκέπασε την πρωτεύουσα και την περιφέρειά της.

Τις περιόδους της εντονότερης δραστηριότητας, οι αρχές απομακρύνουν εσπευσμένα κατοίκους κοντινών αγροτικών περιοχών.

Σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων γύρω από τον κρατήρα του ηφαιστείου ζουν συνολικά κάπου 25 εκατομμύρια άνθρωποι.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

ΜΜΕ: Αυτό το ποσοστό των Ελλήνων επιμένει να χρησιμοποιεί μετρητά, vid

Σε λίγο θα τους αποκαλούν κι αυτούς «αρνητές»;;

Freepik photo

Ακάθεκτος και φαβορί ο Τραμπ στην κούρσα των Ρεπουμπλικανών

Δείτε το ρεπορτάζ του OPEN:

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA