Άρθρα

ΥΠΑΑΤ: Αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ μόνο για όσους υπέστησαν καταστροφές από τον «Ντάνιελ» και τον «Ελίας»

 Χρήματα από τον ΕΛΓΑ θα λάβουν μόνον οι αγρότες που υπέστησαν ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Ντάνιελ» και «Ελίας» διευκρινίζει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

   Η αντίθετη περίπτωση όπως σημειώνει θα ήταν «κατάφορη παραβίαση του κανονισμού του ΕΛΓΑ αλλά και των κανόνων της ΕΕ, ενώ, παράλληλα, θα λειτουργούσε σε βάρος των παραγωγών που έχουν υποστεί ζημιές από τις θεομηνίες».

   Απαντώντας σε αιτήματα αγροτικών φορέων, αιρετών, εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης και του Κοινοβουλίου, προκειμένου να καταβάλει ο ΕΛΓΑ αποζημιώσεις σε παραγωγούς της Θεσσαλίας, ιδιαίτερα μηλοπαραγωγούς της περιοχής Αγιάς (οι οποίοι όμως, δεν υπέστησαν ζημιές από τις θεομηνίες Daniel και Elias) το ΥΠΑΑΤ σημειώνει ότι:

   * Η χρηματοδότηση του ΕΛΓΑ για την καταβολή αποζημιώσεων ύψους – κατ’ αρχήν- 260 εκατ. ευρώ, για την κάλυψη των, περίπου 35.000 δηλώσεων ζημιάς σε φυτική παραγωγή και ζωικό κεφάλαιο, προέρχετται αποκλειστικά από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, μετά από έγκριση που δόθηκε από την ΕΕ, λόγω των εκτάκτων συνθηκών και του μεγέθους της ζημιάς στη Θεσσαλία. Το adhoc πρόγραμμα τελεί υπό τον αυστηρό έλεγχο της ΕΕ και της ελληνικής νομοθεσίας.

   * Ουδεμία σχέση έχει η χρηματοδότηση των 260 εκατ. ευρώ, με πόρους προερχόμενους από ευρωπαϊκά προγράμματα, ή με πόρους της Κρατικής Αρωγής ή με πόρους από εισφορές των ασφαλισμένων.

   * Οι ζημιές που έχουν εκτιμηθεί από το υποκατάστημα του ΕΛΓΑ Λάρισας, την περίοδο αμέσως μετά την έλευση των ακραίων φαινομένων Daniel και Elias – όπως πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις περιοχές της Θεσσαλίας – και έχουν δηλωθεί στην περιοχή της Αγιάς, θα καλυφθούν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον Κανονισμό του ΕΛΓΑ και όσα ισχύουν για το σύνολο των πληγέντων παραγωγών της Θεσσαλίας. Στη συγκεκριμένη περιοχή υπεβλήθησαν 156 δηλώσεις ζημίας, σε δενδροκαλλιέργειες, εκ των οποίων μόνο στα 2224 στρέμματα εκτιμήθηκαν ζημίες της τάξεως 30%- 100%. 

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Δ. Κουτσούμπας: Στις ευρωεκλογές με δυνατό ΚΚΕ

«Αντιπολίτευση υπάρχει και δυναμώνει! Με πιο δυνατό ΚΚΕ μπροστά στους αγώνες! Το επιβεβαιώνουν τα τεράστια λαϊκά ποτάμια που ξεχύθηκαν στους δρόμους και τις πλατείες ολόκληρης της χώρας την περασμένη Τετάρτη, στη μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίηση των τελευταίων ετών» τόνισε ο γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στην ομιλία του το απόγευμα της Τετάρτης, 6 Μαρτίου 2024, στην Καλαμάτα.

   Επισήμανε ότι στην απεργιακή κινητοποίηση της περασμένης Τετάρτης «τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις όλων συνενώθηκαν και συναντήθηκαν με την οργή που καίει τις καρδιές όλων μας για τις 57 ψυχές που χάθηκαν τόσο άδικα, πριν από έναν χρόνο, στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών. Αλλά και για την άθλια επιχείρηση συγκάλυψης από τη μεριά της κυβέρνησης της ΝΔ με τη συμβολή φυσικά και των άλλων κομμάτων».

   «Εμείς πέρσι τέτοιες μέρες δώσαμε μια υπόσχεση. Ότι δεν θα αφήσουμε αυτό το έγκλημα να ξεχαστεί. Ότι θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να παραμένει στην επιφάνεια, να τιμωρηθούν οι ένοχοι και να μην ξαναζήσουμε άλλο αντίστοιχο. Αυτό κάνουμε και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε» υπογράμμισε.

   «Οι εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής, που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του ΚΚΕ, παρά τα δεδομένα όρια που έβαζε η πλειοψηφία της ΝΔ, έδωσαν καινούρια χρήσιμα στοιχεία» είπε, σημειώνοντας μεταξύ άλλων, ότι τα στοιχεία αυτά «συνέβαλαν να μένει το θέμα σταθερά ψηλά και εξέθεσαν κάποιους ανεκδιήγητους σαν τον Καραμανλή», «τροφοδότησαν τον αγώνα που δίνουν παράλληλα οι συγγενείς των θυμάτων» και «επιβεβαίωσαν τις τεράστιες ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ και των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, που υλοποιώντας τις οδηγίες της ΕΕ, για τη λεγόμενη ‘απελευθέρωση’ των σιδηροδρόμων και τη διαμόρφωση μιας ακόμα αγοράς, έκαναν τον ΟΣΕ ‘κομματάκια’» και «συνολικά έβαλαν το κέρδος πάνω από την ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή».

   «Γι’ αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, από την πρώτη στιγμή συκοφάντησαν την πρωτοβουλία αυτή του ΚΚΕ. Παρότι το ΚΚΕ ψήφισε και τις δικές τους προτάσεις για Προανακριτική. Γι’ αυτό η ΝΔ αφού δεν μπορούσε αρχικά να την αποφύγει, φρόντισε μετά να την υπονομεύσει, αρνούμενη να καλέσει βασικούς μάρτυρες, ενώ τώρα την κλείνει άρον-άρον, ενώ προκύπτουν συνεχώς νέα στοιχεία. Γι’ αυτό ακριβώς, όμως, οι συγκεντρώσεις της προηγούμενης βδομάδας έχουν τεράστια σημασία. Γιατί εγγυώνται ότι, για κακή τύχη όλων αυτών, ο λαός και η νεολαία θυμούνται τα αθώα θύματα, θυμούνται το έγκλημά τους. Και δεν θα τους αφήσουμε να ξεμπερδέψουν έτσι εύκολα» υπογράμμισε.

   Είπε ότι στις τεράστιες απεργιακές κινητοποιήσεις συναντήθηκαν οι εργαζόμενοι, οι φοιτητές και και οι βιοπαλαιστές αγρότες.

   «Σήμερα, με παρακαταθήκη τους αγώνες που έχουν ήδη ξεδιπλωθεί, μπορεί με ακόμα καλύτερους όρους να οργανώνεται η αγωνιστική συνέχεια. Με επόμενους μεγάλους σταθμούς την απεργία στις 17 Απρίλη και την απεργιακή Εργατική Πρωτομαγιά» είπε ο Δ. Κουτσούμπας. «Για να δυναμώσει η ελπίδα, η προοπτική που βρίσκεται στη συμμαχία των εργαζομένων με τα λαϊκά στρώματα του χωριού και της πόλης. Στην πάλη ενάντια στον κοινό αντίπαλο, στα μονοπώλια και στο κράτος τους, σε σύγκρουση με την πολιτική του κέρδους, που στηρίζουν η ΕΕ, η κυβέρνηση και τα υπόλοιπα κόμματά τους» τόνισε.

   «Και οι ευρωεκλογές του Ιουνίου θα αποτελέσουν μια πολύ σημαντική μάχη μέσα σε αυτή την πορεία αναμέτρησης. Η ΝΔ πρέπει να πάρει ένα ηχηρό μήνυμα σε αυτή την κάλπη ότι δεν έχει λευκή επιταγή. Ο λαός της τα έχει μαζεμένα και ήρθε η ώρα να της το δείξει. Και βέβαια αυτό δεν γίνεται με ψήφο στα κόμματα της βολικής συμπολιτευόμενης αντιπολίτευσης, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, που υπερψηφίζουν πάνω από τα μισά νομοσχέδια της ΝΔ, ιδιαίτερα αυτά που αποτελούν ευρωπαϊκές οδηγίες» τόνισε.

   Ο Δ. Κουτσούμπας είπε ότι η ΕΕ «συμμετέχει με τα μπούνια σε δύο πολέμους που μαίνονται στη γειτονιά μας» και πρόσθεσε μεταξύ άλλων, ότι «η σημερινή επίσκεψη Μητσοτάκη στην Ουκρανία και η συνάντησή του με τον επικεφαλής της αντιδραστικής κυβέρνησης του Κιέβου, Ζελένσκι, σηματοδοτεί την ενεργότερη εμπλοκή της Ελλάδας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο της Ουκρανίας».

   «Ενώ και στο άλλο θέατρο του πολέμου, στη Μέση Ανατολή και την Ερυθρά Θάλασσα, έχει ήδη αναπτυχθεί ναυτική δύναμη της ΕΕ, με την Ελλάδα να έχει τη διοίκηση και με συμμετοχή ελληνικής φρεγάτας με λειψό εξοπλισμό, με προσωπικό που το στέλνουν στου χάρου το στόμα για να υπερασπιστούν τα συμφέροντα των Ελλήνων εφοπλιστών που χρησιμοποιούν κατά κόρον τη συγκεκριμένη διαδρομή» σημείωσε.

   Ανέφερε ακόμα, ότι «η ΕΕ που κάποιοι μας παρουσιάζουν σαν θεματοφύλακα του κράτους δικαίου, αναγνωρίζει στο κράτος του Ισραήλ το δικαίωμα στην ‘αυτοάμυνα’. Αυτοάμυνα ονομάζουν την γενοκτονία αμάχων και αθώων παιδιών και γυναικών».

   «Το ίδιο κάνουν, όμως, και η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ εδώ στην χώρα μας, ταυτιζόμενοι με τα κοράκια των Βρυξελλών» είπε και τόνισε:

   «Μόνο το ΚΚΕ επιμένει να ενημερώνει τον λαό για ό,τι σχεδιάζουν και για τους κινδύνους που συνεπάγονται, να τον κινητοποιεί, να απαιτεί:

   – Να επιστρέψουν τώρα όλα τα στρατεύματα από το εξωτερικό, να κλείσουν όλες οι ξένες βάσεις,

   – Να πάψει η αποστολή οπλισμού στο καθεστώς του Ζελένσκι.

   – Να αναγνωριστεί επιτέλους το ανεξάρτητο παλαιστινιακό κράτος στα σύνορα του 1967 και με πρωτεύουσα την ανατολική Ιερουσαλήμ, όπως έχει αποφασίσει ομόφωνα η ελληνική Βουλή από το 2015».

   Ο Δ. Κουτσούμπας είπε ότι «το πού κατευθύνονται, πώς αξιοποιούνται τα χρήματα από το περιβόητο Ταμείο Ανάκαμψης και τα άλλα πακέτα της ΕΕ, υπάρχει πλούσια πείρα και στη Μεσσηνία» και αναφέρθηκε στη συνέχεια στην έλλειψη σχολικών συγκροτημάτων στην Καλαμάτα, στην έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων, ενώ «την ίδια στιγμή που τέτοια έργα δεν γίνονται, κράτος – Περιφέρεια – δήμοι δουλεύουν για τα κέρδη των λίγων ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό».

   Αναφέρθηκε επίσης στις τεράστιες ελλείψεις σε γιατρούς στο Γενικό Νοσοκομείο Καλαμάτας και στα αντίστοιχα προβλήματα στο Νοσοκομείο Κυπαρισσίας και στα Κέντρα Υγείας της υπαίθρου.

   «Το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που δεν φοβάται να τα βάζει με την ΕΕ και τις κατευθύνσεις της είπε ο Δ. Κουτσούμπας, υπογραμμίζοντας ότι «μόνο με εκατοντάδες χιλιάδες ευρωψηφοδέλτια του ΚΚΕ στις κάλπες θα φτάσει ηχηρό μήνυμα μέχρι τις Βρυξέλλες. Ότι ο ελληνικός λαός δεν τρώει κουτόχορτο, ότι δεν είναι διατεθειμένος να δέχεται αδιαμαρτύρητα όλα αυτά που ετοιμάζουν για εκείνον. Ότι είναι σκληρό καρύδι και θα τους βάλει εμπόδια, θα διεκδικήσει να ζει, εκείνος και τα παιδιά του, μια ζωή με αξιοπρέπεια τον 21ο αιώνα και ότι το ίδιο θέλει και για τους άλλους λαούς».

   «Στις ευρωεκλογές με δυνατό ΚΚΕ για να ετοιμάσουμε την πανευρωπαϊκή αντεπίθεση! Σπάζοντας τα δεσμά της ΕΕ! Για την Ελλάδα και την Ευρώπη των εργαζομένων, των αγροτών, της νεολαίας μας, όλων των λαών!» τόνισε, καταλήγοντας στην ομιλία του ο Δ. Κουτσούμπας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/eurokinissi

Χάος στο Μεξικό: Διαδηλωτές έσπασαν την είσοδο του προεδρικού μεγάρου (video)

Δεκάδες άνθρωποι που διαδήλωναν για την απαγωγή και εξαφάνιση 43 σπουδαστών στο Μεξικό το 2014 έσπασαν μία από τις εισόδους του προεδρικού μεγάρου της χώρας, μετέδωσαν μεξικανικά ΜΜΕ σήμερα.

Οι διαδηλωτές έσπρωξαν με τη βία την πόρτα χρησιμοποιώντας ένα κλεμμένο λευκό ημιφορτηγό από την κρατική εταιρεία ηλεκτροδότησης του Μεξικού, την ώρα που ο πρόεδρος Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ παραχωρούσε την καθημερινή συνέντευξη τύπου εντός του κτιρίου.

Στα πλάνα που μετέδωσε το μεξικανικό τηλεοπτικό δίκτυο Milenio διακρίνονται ορισμένοι διαδηλωτές, με τα πρόσωπά τους καλυμμένα, να εισέρχονται στο προεδρικό μέγαρο.

Αστυνομικές δυνάμεις που βρίσκονταν στο σημείο έκαναν χρήση δακρυγόνων για να διαλύσουν το πλήθος, σύμφωνα με την εφημερίδα El Universal, η οποία έγραψε επίσης πως αστυνομικοί τοποθέτησαν κιγκλιδώματα εντός του προεδρικού μεγάρου για να σταματήσουν τους διαδηλωτές από το να εισχωρήσουν περαιτέρω στο κτίριο.

Η αστυνομία προχώρησε σε συλλήψεις, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ.

Δεν είναι σαφές εάν διαδηλωτές παραμένουν στον χώρο.

Ερωτηθείς σχετικά με το περιστατικό από έναν δημοσιογράφο κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ο Λόπες Ομπραδόρ δήλωσε πως δεν σκοπεύει να καταπνίξει τη διαμαρτυρία και ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να ερευνά την υπόθεση των αγνοούμενων φοιτητών.

Ωστόσο, κατήγγειλε μια «προβοκάτσια», καθώς ξεκίνησε η προεκλογική εκστρατεία στο Μεξικό την περασμένη Παρασκευή ενόψει των προεδρικών εκλογών της 2ας Ιουνίου.

«Πρόκειται για μια κίνηση εναντίον μας», τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, όταν ρωτήθηκε τι ακριβώς συνέβαινε έξω από το προεδρικό μέγαρο.

«Θέλουν να απαντήσουμε με βίαιο τρόπο. Δεν θα το κάνουμε, καθώς δεν είμαστε δυνάστες», συνέχισε.

«Θα επιδιορθώσουμε την πόρτα και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα», διαβεβαίωσε.

Η υποψήφια του κυβερνώντος κόμματος Κλαούντια Σέινμπαουμ είναι το μεγάλο φαβορί στις προεδρικές εκλογές, έχοντας ενισχυθεί από τη δημοτικότητα του εξερχόμενου προέδρου, ο οποίος δεν μπορεί να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα έπειτα από μια μοναδική θητεία έξι ετών, βάσει του Συντάγματος.

Διαδηλωτές έχουν επιχειρήσει να σπάσουν τις πόρτες του προεδρικού μεγάρου από το 2018. Είναι η πρώτη φορά εδώ και χρόνια που το καταφέρνουν.

Οι συγγενείς των 43 αγνοουμένων, με τη συνοδεία των δικηγόρων τους, ακτιβιστών και φοιτητών διαδηλώνουν συχνά στην Πόλη του Μεξικού ιδίως ενώ πλησιάζει η επέτειος της τραγωδίας.

Ο πρόεδρος διαβεβαίωσε τους διαδηλωτές ότι θα τους συναντήσει ένα μέλος του υπουργείου Εσωτερικών. Εκτίμησε πως οι δικηγόροι και οι ακτιβιστές που συνοδεύουν τους γονείς κινητοποιήθηκαν από «πολιτικούς σκοπούς».

Οι σπουδαστές της Αγιοτσινάπα εξαφανίστηκαν τη νύχτα της 27ης Σεπτεμβρίου του 2014 αφότου έφθασαν στην Ιγκουάλα, στην πολιτεία Γκερέρο (νότια), όπου ετοιμάζονταν να επιβιβαστούν σε λεωφορεία για να πάνε στη μεξικανική πρωτεύουσα και να συμμετάσχουν σε μια διαδήλωση.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Ψήφισμα για την υπόθεση Μπελέρη υιοθέτησε το ΕΛΚ στο Βουκουρέστι

Ηχηρό μήνυμα στην Αλβανία για την εφαρμογή του κράτους δικαίου εξέπεμψε το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, με αφορμή την υπόθεση του εκλεγμένου δημάρχου Χειμάρρας Φρέντι Μπελέρη υιοθετώντας ψήφισμα με πρωτοβουλία της ΝΔ.

Συγκεκριμένα, στο Συνέδριο του ΕΛΚ στο Βουκουρέστι, ο γραμματέας Διεθνών Σχέσεων της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Σερρών Τάσος Χατζηβασιλείου παρουσίασε στην ολομέλεια έκτακτο ψήφισμα της ΝΔ, το οποίο ψηφίστηκε και υιοθετήθηκε από την ευρωπαϊκή κεντροδεξιά.

Στο ψήφισμα αναφέρονται τα γκρίζα σημεία της υπόθεσης Μπελέρη και επισημαίνεται ότι μετά από 10 μήνες φυλάκισης, το αλβανικό δικαστήριο μόλις χθες τον καταδίκασε με ποινή δύο ετών, χωρίς να λάβει υπόψη την ομολογία του κύριου μάρτυρα της υπόθεσης, ο οποίος δήλωσε ότι πληρώθηκε από την αλβανική αστυνομία για να κατηγορήσει ψευδώς τον Μπελέρη. Κάτι που, όπως τονίζεται στο ψήφισμα, δεν θα συνέβαινε ποτέ σε κανένα δικαστήριο κράτους της Ε.Ε.

Επίσης, στο ψήφισμα υπογραμμίζεται ότι η Αλβανία, ως χώρα υποψήφια προς ένταξη στην Ε.Ε., οφείλει να σέβεται τα αποτελέσματα των εκλογών, να διαφυλάττει το δικαίωμα των πολιτών για δίκαιη δίκη και να προστατεύει τα δικαιώματα της ελληνικής μειονότητας.

Επισημαίνεται επίσης, ότι η υπόθεση Μπελέρη δεν είναι διμερές ζήτημα αλλά ευρωπαϊκό, καθώς πρόκειται για την εφαρμογή του κράτους δικαίου και τον σεβασμό των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας.

«Σε καμία χώρα της Ε.Ε. δεν θα μπορούσε ένας εκλεγμένος δήμαρχος που κατηγορείται με έωλο κατηγορητήριο να φυλακιστεί και να μην του επιτρέπεται να αναλάβει τα καθήκοντά του», ανέφερε χαρακτηριστικά η ΝΔ κατά την παρουσίαση του ψηφίσματος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo EPA-EPA

Ισραήλ: Οι αρχές ενέκριναν την κατασκευή 3.500 κατοικιών για τους εποίκους στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη

Το Ισραήλ έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή περίπου 3.500 κατοικιών για τους εβραίους εποίκους στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα αρκετών μέσων ενημέρωσης.

Η αρμόδια αρχή ενέκρινε τα σχέδια κατασκευής συνολικά 3.476 νέων κατοικιών σε τρεις εβραϊκούς οικισμούς κοντά στην Ιερουσαλήμ, γράφει η εφημερίδα Haaretz.

Οι εβραϊκοί οικισμοί στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη θεωρούνται παράνομοι σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, αλλά η παρούσα κυβέρνηση αποφάσισε να τους επεκτείνει.

Η άδεια φέρεται να αποτελεί απάντηση σε παλαιστινιακή τρομοκρατική επίθεση που έγινε πριν από περίπου δύο εβδομάδες σε αυτοκινητόδρομο μεταξύ της Ιερουσαλήμ και του εβραϊκού οικισμού Μααλέ Αντουμίν. Σύμφωνα με το παραϊατρικό προσωπικό, τουλάχιστον ένας Ισραηλινός σκοτώθηκε και αρκετοί άλλοι τραυματίσθηκαν, ορισμένοι εκ των οποίων σοβαρά. Σύμφωνα με τις ισραηλινές υπηρεσίες πληροφοριών, οι τρεις δράστες που σκοτώθηκαν στην επίθεση ήταν Παλαιστίνιοι.

Μετά την επίθεση, ο ακροδεξιός υπουργός Οικονομικών του Ισραήλ Μπεζαλέλ Σμότριτς έκανε έκκληση για την κατασκευή περισσοτέρων από 3.000 επιπλέον σπιτιών στη Δυτική Όχθη. Σύμφωνα με την εφημερίδα Haaretz, 2.452 νέα διαμερίσματα θα κατασκευασθούν ξεχωριστά στον εβραϊκό οικισμό Μααλέ Αντουμίν.

«Αντί να οικοδομήσει ένα μέλλον ελπίδας, ειρήνης και ασφάλειας, η ισραηλινή κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για την καταστροφή μας», έγραψε ισραηλινή οργάνωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην πλατφόρμα X (πρώην Twitter), μετά τα σημερινά δημοσιεύματα.

Το Ισραήλ ανέλαβε τον έλεγχο της Δυτικής Όχθης και της Ανατολικής Ιερουσαλήμ το 1967, όπου σήμερα ζουν περισσότεροι από 700.000 εβραίοι έποικοι ανάμεσα σε περίπου 3 εκατομμύρια Παλαιστίνιους. Οι Παλαιστίνιοι διεκδικούν τα εδάφη για το δικό τους μελλοντικό κράτος – με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

M113 APC που εγκαταλείφθηκε από Ουκρανούς στην Avdeevka

Πιερρακάκης για μητροπολίτη Κέρκυρας: Η εκκλησία να αγκαλιάζει τους πάντες

«Τέτοιου τύπου λογικές είναι καταδικαστέες», είπε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης, κληθείς από τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ, Χρ. Γιαννούλη, και του ΠΑΣΟΚ, Ευ. Μάντζου να τοποθετηθεί στην απόφαση του μητροπολίτης Κέρκυρας να θέσει εκτός Εκκλησίας τους βουλευτές του νομού, Χρ. Αυλωνίτη (ΣΥΡΙΖΑ) και Δ. Μπιάγκη (ΠΑΣΟΚ), επειδή ψήφισαν υπέρ του γάμου μεταξύ ομοφύλων.

«Ο υποφαινόμενος έχει ψηφίσει το νομοσχέδιο και είναι αρμόδιος υπουργός Θρησκευμάτων» είπε ο κ. Πιερρακάκης σημειώνοντας ότι τέτοιου τύπου λογικές είναι καταδικαστέες.

Επισήμανε μάλιστα ότι οι ρόλοι Εκκλησίας και Πολιτείας είναι διακριτοί, αλλά οφείλουν να χαρακτηρίζονται από την λέξη συναλληλία. Αυτό σημαίνει «ότι ο καθένας πρέπει να έχει μία πολύ ευδιάκριτη αντίληψη για το ποιος είναι ο ρόλος του καθενός μας. Και σε αυτό το πλαίσιο η ελληνική κυβέρνηση, θα έλεγα σε ώσμωση με πάρα πολλούς σε αυτή την αίθουσα, έφερε μία πολύ συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία. Από κει και πέρα, κρατώ [..] τη δυνατότητα και το πνεύμα της εκκλησίας, Ακόμα και εκεί που υπάρχουν αποκλίσεις από τους δογματικούς και ηθικούς κανόνες της, να υποδέχεται και να αγκαλιάζει τους πάντες. Και ακριβώς αυτό είναι που προσωπικά πιστεύω ότι θα επικρατήσει» είπε ο κ Πιερρακάκης.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: intime)

Βρετανία: Δύο νεκροί και έξι τραυματίες από επίθεση των Χούθι στο φορτηγό πλοίο True Confidence

Τουλάχιστον δύο ναυτικοί σκοτώθηκαν από την επίθεση των ανταρτών Χούθι της Υεμένης στο πλοίο True Confidence, στον Κόλπο του Άντεν, όπως ανέφερε το πλήρωμά του και επιβεβαίωσε ένας Αμερικανός αξιωματούχος.

Οι δύο ναυτικοί είναι τα πρώτα θύματα αφότου οι Χούθι ξεκίνησαν τις επιθέσεις τους εναντίον πλοίων στην περιοχή αυτήν, τον περασμένο Νοέμβριο, σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Γάζας.

Άλλοι έξι ναυτικοί τραυματίστηκαν. Το πλήρωμα εγκατέλειψε το σκάφος, σύμφωνα με τον Αμερικανό αξιωματούχο. Στο πλοίο επέβαιναν συνολικά 23 άτομα, 20 ναυτικοί και τρεις ένοπλοι φρουροί. Οι 15 από αυτούς κατάγονταν από τις Φιλιππίνες, τέσσερις από το Βιετνάμ, δύο από τη Σρι Λάνκα, ένας από την Ινδία και ένας από το Νεπάλ.

Λίγο νωρίτερα οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη, αναφέροντας ότι έπληξαν το True Confidence με πυραύλους, με αποτέλεσμα να προκληθεί πυρκαγιά. «Η επιχείρηση έγινε αφού το πλήρωμα αγνόησε τα προειδοποιητικά μηνύματα από τις ναυτικές δυνάμεις της Υεμένης» ανέφερε ο εκπρόσωπος των Χούθι, ο Γιαχία Σαρέα, σε ομιλία του στην τηλεόραση.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Ζελένσκι και Μητσοτάκης στον καθεδρικό ναό της Οδησσού! Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ που ανέβηκε

Χωρίς λόγια...

intime

ΗΠΑ – Εγκληματικότητα: Στρατιωτικοί παίρνουν θέσεις στο μετρό της Νέας Υόρκης!

Χίλια μέλη της Εθνοφρουράς της πολιτείας της Νέας Υόρκης, το ισοδύναμο των στρατιωτικών, και της αστυνομίας αυτής της πολιτείας θα αναπτυχθούν στο μετρό της αμερικανικής μεγαλούπολης για να αντιμετωπίσουν την εγκληματικότητα, έπειτα από μια σειρά περιστατικών, ανακοίνωσε σήμερα η Δημοκρατική κυβερνήτρια Κάθι Χόκουλ.

Αυτή η ανακοίνωση έλαβε χώρα έπειτα από ένα περιστατικό με πυροβολισμούς στα μέσα Φεβρουαρίου σε έναν σταθμό του Μπρονξ, κατά τη διάρκεια του οποίου ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και άλλοι πέντε τραυματίστηκαν.

Στα τέλη Φεβρουαρίου, ένας οδηγός του μετρό δέχθηκε επίθεση με μαχαίρι, σε έναν σταθμό του Μπρούκλιν.

Ο αριθμός των σοβαρών εγκλημάτων στο δίκτυο μεταφορών εκτοξεύτηκε κατά 50%, τον Ιανουάριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2023.

«Αυτές οι αποτρόπαιες και αναίσχυντες επιθέσεις εναντίον του δικτύου μας του μετρό δεν θα γίνουν ανεχτές», υπογράμμισε η κυβερνήτρια.

Η ανάπτυξη των στρατιωτών της Εθνοφρουράς θα έχει στόχο να βοηθήσει την αστυνομία της Νέας Υόρκης, προκειμένου να ενισχύσει τους ελέγχους στις τσάντες των επιβατών στους σταθμούς με τη μεγαλύτερη κίνηση.

Ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης, ο Δημοκρατικός Έρικ Άνταμς, ένας πρώην αρχηγός της αστυνομίας που εξελέγη το 2021 με την υπόσχεση να επαναφέρει την ασφάλεια στην πόλη μετά την πανδημία Covid, ανακοίνωσε επίσης την ενίσχυση αυτών των ελέγχων.

Η Κάθι Χόκουλ υποσχέθηκε την τοποθέτηση επιπλέον καμερών κλειστού κυκλώματος και ανακοίνωσε το σχέδιο να απαγορεύεται ευκολότερα η πρόσβαση στο μετρό στα άτομα που έχουν καταδικασθεί επειδή επιτέθηκαν εναντίον ενός εργαζόμενου του συστήματος μεταφορών.

Πριν από τα περιστατικά που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια, το σοβαρότερο συμβάν είχε σημειωθεί τον Απρίλιο του 2022, όταν ένας άνδρας άνοιξε πυρ μέσα σε έναν συρμό στο Μπρούκλιν, σε ώρα αιχμής, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν δεκάδες άνθρωποι.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Ρόμπι Κιν: «Ο Ολυμπιακός έχει πολλούς παίκτες που μπορούν να αλλάξουν το παιχνίδι ανά πάσα στιγμή»

«Είναι ένα μεγάλο τεστ και ένα παιχνίδι για το οποίο ανυπομονώ. Ως προπονητής και παίκτης, αυτά είναι τα παιχνίδια στα οποία θέλεις να συμμετέχεις».

Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε ο Ρόμπι Κιν, προπονητής της Μακάμπι Τελ Αβίβ, η οποία αύριο (7/3) θα αντιμετωπίσει τον Ολυμπιακό στον πρώτο μεταξύ τους αγώνα για τη φάση των «16» του Europa Conference League.

«Κάναμε τη δουλειά μας και ξέρουμε ότι ο Ολυμπιακός έχει πολύ ποιοτικούς παίκτες, παίκτες με καλή ατομική ικανότητα. Ξέρω τον Ποντένσε από τον προηγούμενο σύλλογο μου, τη Γουλβς, πρόκειται για έναν σπουδαίο παίκτη», πρόσθεσε, ενώ αναφέρθηκε στην παρουσία του Χοσέ Λουίς Μαντιλιμπάρ:

«Από τότε που ήρθε, έχει αλλάξει, πρόκειται για έναν πολύ καλό προπονητή με μεγάλη εμπειρία. Μέχρι στιγμής έχει κάνει καλή δουλειά και εγώ να έχω πάντα σεβασμό για όλους τους προπονητές, οπότε ανυπομονώ να τον συναντήσω αύριο».

Όταν ρωτήθηκε πόσο ενθουσιασμένος είναι, απάντησε: «Είμαι χαρούμενος που εκπροσωπώ τον σύλλογο σε αυτή τη φάση, αλλά για μένα είναι το ίδιο αν παίζω στο πρωτάθλημα, στο Κύπελλο. Δεν σκέφτομαι ποτέ την κατάσταση αλλά αυτό που έχω μπροστά μου. Αυτό είναι ένα παιχνίδι που θέλεις να εμπλακείς σε αυτό, αλλά συναισθηματικά δεν υπάρχει διαφορά. Προφανώς υπάρχει διαφορά στην ικανότητα και την ποιότητα, αλλά είμαστε έτοιμοι για αυτό.»

Σχετικά με την πίστη των παικτών στον εαυτό τους, πρόσθεσε: «Ως παίκτης, χρειάζεσαι μια νοοτροπία που ανεξάρτητα από το ποιος είναι μπροστά σου να θεωρείς ότι μπορείς να τον νικήσεις. Το είχα ως παίκτης, ακόμα και απέναντι σε καλύτερες ομάδες από εμάς και εμείς. Πρέπει να το πιστέψεις. Βλέπω μια ομάδα που μπορεί να έρθει σε κάθε παιχνίδι για να παλέψει και να κερδίσει παιχνίδια».

Στο τέλος, ο Κιν ρωτήθηκε για την αντιμετώπιση του αντιπάλου επιθετικού Αγιούμπ Ελ Κααμπί και είπε: «Ξέρουμε ότι είναι εξαιρετικός επιθετικός, πρέπει να προσέχουμε αυτόν αλλά και άλλους παίκτες. Έχουν πολλούς παίκτες που μπορούν να αλλάξουν το παιχνίδι ανά πάσα στιγμή.»

Οβερέεμ: «Από την αρχή της σεζόν παίζουμε κάθε παιχνίδι για να κερδίζουμε»

Ο Γιόρις Φαν Όβερέεμ μίλησε για το τι περιμένει τον ίδιο και τους συμπαίκτες του αύριο στο στάδιο «Γ. Καραϊσκάκης»: «Είναι διαφορετικό παιχνίδι, καλή ατμόσφαιρα, καλή και ποιοτική ομάδα, αλλά από την αρχή της σεζόν παίζουμε κάθε παιχνίδι για να κερδίζουμε. Και εδώ θέλουμε να πάρουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Θα είναι δύσκολο, έχουν καλή ομάδα, έχουν έναν πολύ καλό επιθετικό, η αριστερή τους πλευρά είναι καλή και έχουν πολύ ατομικό ταλέντο, θα πρέπει να αμυνθούμε και να προσέξουμε».

Ο Φαν Οβερέεμ ρωτήθηκε στη συνέχεια εάν τέτοια παιχνίδια ήταν ένας από τους λόγους της άφιξής του στη Μακάμπι και είπε: «Όταν είδα το εκτός έδρας παιχνίδι στο Αϊντχόφεν εντυπωσιάστηκα και μετά το εντός έδρας παιχνίδι επίσης. Όταν μίλησα με παίκτες της PSV εντυπωσιάστηκαν και μου άρεσε η ατμόσφαιρα και η ομάδα και αυτό βοήθησε».

Στη συνέχεια μίλησε για τη σημασία της μεσαίας γραμμής της Μακάμπι αύριο: «Σε αυτό το παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό να προστατεύουμε το κέντρο του γηπέδου. Τους αρέσει να φτάνουν στη μέση με πολλούς παίκτες, οπότε θα είναι σημαντικό. Θα χρειαστούμε όλους να δουλέψουν μαζί και όχι μόνο οι χαφ στο κέντρο».

Τέλος, ρωτήθηκε για τις αναμνήσεις του από τη συνάντηση με τον Άρη την περασμένη σεζόν: «Θα είναι πιο δύσκολο, κόντρα στον Άρη ήταν στα προκριματικά.»

ΑΠΕ-ΜΠΕ/eurokinissi

Είδαν γαλαξία όπως ήταν πριν από 13 δισεκ. χρόνια: Ήταν “νεκρός” αλλά… μπορεί να έχει “ξαναζωντανέψει”!

Αστρονόμοι παρατήρησαν έναν γαλαξία που σταμάτησε ξαφνικά να σχηματίζει νέα αστέρια πριν από περισσότερα από 13 δισεκατομμύρια χρόνια.

Χρησιμοποιώντας το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, η ομάδα αστρονόμων με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, εντόπισε έναν γαλαξία ο οποίος είχε ήδη νεκρωθεί όταν το σύμπαν ήταν μόλις 700 εκατομμυρίων ετών. Πρόκειται για τον αρχαιότερο τέτοιο γαλαξία που έχει παρατηρηθεί ποτέ.

Αυτός ο γαλαξίας φαίνεται να έζησε γρήγορα και να πέθανε νέος: Ο σχηματισμός των άστρων έγινε γρήγορα και σταμάτησε σχεδόν το ίδιο γρήγορα, κάτι που είναι απροσδόκητο για ένα τόσο πρώιμο στάδιο της εξέλιξης του σύμπαντος. Συγκεκριμένα, ο γαλαξίας γνώρισε μια σύντομη και έντονη φάση σχηματισμού άστρων σε μια περίοδο μεταξύ 30 και 90 εκατομμυρίων ετών. Αλλά μεταξύ 10 και 20 εκατομμυρίων ετών πριν από το χρονικό σημείο, οπότε παρατηρήθηκε με τον Webb, ο σχηματισμός των άστρων σταμάτησε ξαφνικά.

Ωστόσο, δεν είναι σαφές αν αυτή η κατάσταση του γαλαξία είναι προσωρινή ή μόνιμη και τι τον έκανε να σταματήσει να σχηματίζει νέα αστέρια. Οι αστρονόμοι λένε ότι αν και φαίνεται νεκρός τη στιγμή της παρατήρησης, είναι πιθανό ότι στα 13 δισεκατομμύρια χρόνια που μεσολάβησαν από τότε, ο γαλαξίας αυτός μπορεί να επανήλθε στη ζωή και να άρχισε να σχηματίζει και πάλι νέα αστέρια.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που δημοσιεύονται στο περιοδικό Nature, θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους αστρονόμους να κατανοήσουν πώς και γιατί οι γαλαξίες σταματούν να σχηματίζουν νέα αστέρια και αν οι παράγοντες που επηρεάζουν τον σχηματισμό των άστρων, έχουν αλλάξει κατά τη διάρκεια των δισεκατομμυρίων ετών.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Στο χάος η Πολωνία: Αγρότες εναντίον αστυνομίας έξω από την Βουλή, καίνε την σημαία της ΕΕ! vid 

Διαδηλωτές μετέφεραν και κατόπιν έβαλαν φωτιά σε ένα φέρετρο, στο οποίο είχαν κρεμάσει μια επιγραφή που έγραφε «αγρότης, έζησε 20 χρόνια, σκοτώθηκε από την Πράσινη Συμφωνία»

Διαδηλωτές αγρότες συγκρούστηκαν με δυνάμεις της αστυνομίας έξω από το κτίριο του κοινοβουλίου στη Βαρσοβία σήμερα, με τις αρχές να κάνουν χρήση σπρέι πιπεριού και να κατηγορούν τους συμμετέχοντες στις κινητοποιήσεις για βία εναντίον των αστυνομικών δυνάμεων.

Χιλιάδες αγρότες συγκεντρώθηκαν στην πολωνική πρωτεύουσα, βάζοντας φωτιά σε λάστιχα αυτοκινήτων και πετώντας κροτίδες, καθώς ζητούσαν να μπει ένα τέλος στις φθηνές εισαγωγές και τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που, όπως αναφέρουν, πλήττουν τον βιοπορισμό τους.

Δείτε video στο οποίο φαίνεται αγρότες να καίνε τη σημαία της ΕΕ:

«Εξαιτίας της σωματικής επιθετικότητας εναντίον αστυνομικών από ορισμένους από τους ανθρώπους που διαμαρτύρονταν… ήταν αναγκαίο να γίνει χρήση άμεσων καταναγκαστικών μέτρων», έγραψε η αστυνομία της Βαρσοβίας σε μια ανάρτησή της στο Χ.

«Συμπεριφορές που απειλούν την ασφάλεια των αστυνομικών μας, μεταξύ άλλων το να πετούν πέτρες εναντίον τους, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν ελαφρά τη καρδία και απαιτείται μια σκληρή και αποφασιστική απάντηση».

Στην ανακοίνωση προστίθεται πως αστυνομικοί τραυματίστηκαν και περίπου 12 άνθρωποι συνελήφθησαν.

Ένας αυτόπτης μάρτυρας είπε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς πως είδε αστυνομικούς να κάνουν χρήση σπρέι πιπεριού εναντίον ενός διαδηλωτή που κρατούσε μια σημαίας της Πολωνίας και έναν άλλο να πετά ένα αντικείμενο εναντίον της αστυνομίας λίγο μετά.

Νωρίτερα σήμερα, διαδηλωτές μετέφεραν και κατόπιν έβαλαν φωτιά σε ένα φέρετρο, στο οποίο είχαν κρεμάσει μια επιγραφή που έγραφε «αγρότης, έζησε 20 χρόνια, σκοτώθηκε από την Πράσινη Συμφωνία», ενώ κατέκλυσαν τον δρόμο μπροστά από το γραφείο του πρωθυπουργού της χώρας, κορνάροντας και κρατώντας σημαίες της Πολωνίας προτού διαδηλώσουν προς το κοινοβούλιο.

Πλάνα που μετέδωσαν τηλεοπτικοί σταθμοί έδειχναν τρακτέρ στα περίχωρα της Βαρσοβίας να τα σταματούν για να μην εισέλθουν στην πόλη και αγρότες να αποκλείουν δρόμους σε διάφορες περιοχές της χώρας.

(με πληροφορίες από cnn. gr / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-PAP)

Βουλγαρία: Η Εθνοσυνέλευση κάνει δεκτή την παραίτηση του πρωθυπουργού Νικολάι Ντένκοφ

Η Εθνοσυνέλευση της Βουλγαρίας έκανε δεκτή σήμερα με 216 ψήφους υπέρ την παραίτηση του πρωθυπουργού Νικολάι Ντένκοφ.

Η παραίτηση του Ντένκοφ υποβλήθηκε στη γραμματεία του κοινοβουλίου την Τρίτη. Η παραίτηση του πρωθυπουργού έγινε στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πολιτικών κομμάτων του απερχόμενου κοινοβουλίου, του CC-DB και του GERB-UDF, σύμφωνα με την οποία ο Ντένκοφ και η Μαρίγια Γκαμπριέλ του GERB-UDF θα εναλλάσσονταν στην πρωθυπουργία και στην αντιπροεδρία της κυβέρνησης για μια περίοδο εννέα μηνών, αρχίζοντας από τον Ντένκοφ.

Βάσει της συμφωνίας, οι δύο κοινοβουλευτικοί συνασπισμοί και το Κίνημα για τα Δικαιώματα και τις Ελευθερίες (MRF) ψήφισαν το υπουργικό συμβούλιο του Ντένκοφ για την ανάληψη των καθηκόντων του στις 6 Ιουνίου 2023. Η εναλλαγή επρόκειτο να πραγματοποιηθεί σήμερα, 6 Μαρτίου, βάσει της συμφωνίας.

Σύμφωνα με διάταξη του Συντάγματος, το υπουργικό συμβούλιο υπό τον Ντένκοφ θα συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντά του έως ότου εκλεγεί νέα κυβέρνηση και θα διασφαλίσει τη συνέχεια της διακυβέρνησης.

Ο πρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης Ρόσεν Ζελιάσκοφ σημείωσε ότι, σύμφωνα με το Σύνταγμα, με την αποδοχή της παραίτησης του Ντένκοφ, ο πρόεδρος, έπειτα από διαβούλευση με τις κοινοβουλευτικές ομάδες, θα ορίσει έναν υποψήφιο πρωθυπουργό, τον οποίο θα προτείνει η μεγαλύτερη κοινοβουλευτική ομάδα, για τον σχηματισμό κυβέρνησης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/freepik

Η πρώτη ρωσική αντίδραση για τον πύραυλο κοντά στον Μητσοτάκη, vid

Τι μεταδίδεται από την Μόσχα

Η ρωσική πυραυλική επίθεση κοντά στην αυτοκινητοπομπή του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι ενώ βρισκόταν καθ’ οδόν για τη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη σημάδεψε την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Οδησσό.

Η πρώτη αντίδραση ήρθε από την Μόσχα!

Όπως μεταδίδεται, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας σχολίασε εμμέσως την επίθεση, λέγοντας πως «οι ένοπλες δυνάμεις της Ρωσίας κατάφεραν πυραυλικό χτύπημα υψηλής ακρίβειας σε υπόστεγο της βιομηχανικής ζώνης στην περιοχή του λιμανιού της Οδησσού, όπου γινόταν προετοιμασία για πολεμική χρήση πλωτών μη επανδρωμένων των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας. Ο στόχος του χτυπήματος εξολοθρεύθηκε».

Διπλωματικές πηγές από την Ρωσία αναφέρουν πως οι ελληνικές αρχές είναι αδύνατον να επικοινώνησαν με την Μόσχα, ώστε να ενημερώσουν για την επίσκεψη του πρωθυπουργού.

Τέλος, στρατιωτικές πηγές υποστηρίζουν πως κατά το παρελθόν, σε επισκέψεις δυτικών ηγετών στην Ουκρανία στήνεται σόου πανικού και δεν αποκλείουν να στήθηκε η έκρηξη από την ουκρανική πλευρά!

Δείτε την ανταπόκριση του Θανάση Αυγερινού:

photo eurokinissi

ΕΛΑΣ: Απετράπη αγοραπωλησία αρχαίων νομισμάτων ανυπολόγιστης αξίας

   Το τμήμα Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Αρχαιοτήτων της yποδιεύθυνσης Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων, Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Περιβάλλοντος εντόπισε και κατέσχεσε 38 νομίσματα ενιαίου «θησαυρού» και 9 αρχαία αντικείμενα, αποτρέποντας συνάντηση αγοραπωλησίας που είχε προγραμματιστεί σε αγροτεμάχιο πλησίον επαρχιακής οδού στην περιοχή της Εύβοιας.


   Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την αστυνομία, από την παραπάνω υπηρεσία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε προχθές επιχείρηση, έπειτα από ενδελεχή διερεύνηση και αξιοποίηση σχετικών πληροφοριών, στο πλαίσιο της οποίας εντοπίστηκε και ακινητοποιήθηκε 44χρονος από την Αλβανία, στο αυτοκίνητο του οποίου βρέθηκαν 38 νομίσματα και αρχαίο παιδικό παιχνίδι, τα οποία περισυλλέχθηκαν από κλιμάκιο αστυνομικών.

   Σε έρευνα που ακολούθησε σε περιφραγμένο αγροτεμάχιο στην ίδια περιοχή, το οποίο χρησιμοποιούσε ο 44χρονος, εντός αυτοσχέδιων αποθηκευτικών χώρων βρέθηκαν επιπλέον 8 αρχαία αντικείμενα.

   Τα αρχαία αντικείμενα εξετάστηκαν από αρχαιολόγο της εφορείας αρχαιοτήτων Ευβοίας, ο οποίος γνωμάτευσε ότι περιλαμβάνονται στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και συνιστούν αντικείμενα σημαντικής ιστορικής και αρχαιολογικής αξίας.

   Όπως επισημάνθηκε από τον αρχαιολόγο, τα 38 νομίσματα είναι ίδιας χρονικής περιόδου, χρονολογούνται μεταξύ του 320 έως 280 π.Χ. και συνιστούν ενιαίο «θησαυρό», υπό την έννοια ότι προέρχονται από το ίδιο αρχαιολογικό χώρο.

   Οι αρχαιότητες, θα παραδοθούν για φύλαξη και τελική εκτίμηση στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «Αρέθουσα».

   Αναλυτικά περιγράφονται παρακάτω τα κατασχεθέντα πειστήρια:

   – έξι αργυρά αθηναϊκά τετράδραχμα, που απεικονίζουν στην εμπρόσθια όψη κεφαλή Αθηνάς με κράνος προς δεξιά, στην οπίσθια όψη γλαύκα που βαδίζει προς δεξιά και επιγραφή “ΑΘΕ”

   – δέκα τετρώβολα αργυρά της πόλεως Ιστιαίας, που απεικονίζουν στην εμπρόσθια όψη την κεφαλή της νύμφης Ιστιαίας προς δεξιά, στην οπίσθια όψη ολόσωμη την ίδια νύμφη, καθισμένη στην πρώρα πλοίου και επιγραφή “ΙΣΤΙΑΙΩΝ”

   – τετράδραχμο αργυρό μεταθανάτιας κοπής επ’ ονόματι ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Γ΄ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ, που απεικονίζει στην εμπρόσθια όψη κεφαλή Αλεξάνδρου που φέρει τη λεοντή του Ηρακλέους προς δεξιά και στην οπίσθια τον Δία καθισμένο προς αριστερά που κρατεί σκήπτρο και αετό και επιγραφή Αλεξάνδρου και στο έξεργον το γράμμα Λ και σταυρός,

   – εικοσιμία αργυρές δραχμές μεταθανάτιας κοπής επ’ ονόματι ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Γ΄ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ, που απεικονίζουν στην εμπρόσθια όψη κεφαλή Αλεξάνδρου που φέρει τη λεοντή του Ηρακλέους προς δεξιά και στην οπίσθια τον Δία καθισμένο προς αριστερά που κρατεί σκήπτρο και αετό και επιγραφή Αλεξάνδρου και στο έξεργον διάφορα γράμματα ή σύμβολα

   – πήλινο πτηνό, πιθανώς παιδικό παιχνίδι από αρχαία ταφή

   – δύο αρχαίοι μπρούτζινοι δακτύλιοι, είτε πρόκειται για δαχτυλίδια, είτε για στερέωση των βοστρύχων

   – δύο μπρούτζινες περόνες, εκ των οποίων η μία είναι σπασμένη σε δύο κομμάτια

   – δύο μπρούτζινα ελάσματα συστραμμένα σε κύκλο κυλινδρικής διατομής

   – κορμός αρχαίου αγάλματος ή άνω τμήματος στήλης, του οποίου λείπει η κεφαλή ή το άνω μέρος, καθώς και το κάτω μέρος, μπορεί να εικονίζει πτηνό που κρατεί στο ράμφος του χταπόδι

   – σιδερένιο εγχειρίδιο νεώτερων χρόνων από 1500 μ.Χ. και μετά.

   Οι δακτύλιοι, οι περόνες και τα ελάσματα και το πήλινο πτηνό, εκτιμάται ότι αποτελούν κτερίσματα μιας γυναικείας ταφής.

   Το αυτοκίνητο του 44χρονου κατασχέθηκε ως μέσο αποθήκευσης και μεταφοράς αρχαιοτήτων.

   Ο 44χρονος, με τη σχηματισθείσα δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς, οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χαλκίδας. 

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Κι όμως οι στυμμένες λεμονόκουπες δεν είναι για πέταμα – Ιδανικές για το καθάρισμα του σπιτιού

Το ξύσμα λεμονιού είναι ένα πολύτιμο συστατικό που προσθέτει μια ξεχωριστή νότα εσπεριδοειδών σε μεγάλη ποικιλία συνταγών μαγειρικής. Μπορεί πάντα να δώσει μια ιδιαίτερη γεύση σε ένα γλυκό ή αλμυρό πιάτο. Ωστόσο, οι χρήσεις του ξεπερνούν τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική, καθώς μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο ακόμα και σε οικιακές εργασίες.


Το ξύσμα λεμονιού μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον κήπο για να γίνει το έδαφος πιο όξινο, ενώ στην κουζίνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φυσικό απορρυπαντικό.

Λόγω της υψηλής οξύτητάς τους, τα λεμόνια μπορούν να απολυμάνουν επιφάνειες και να απομακρύνουν το λίπος και τη βρωμιά. Ο χυμός λεμονιού μπορεί να αναμειχθεί με νερό ή μαγειρική σόδα για να δημιουργήσει ένα καθαριστικό γενικής χρήσης για πάγκους, καθρέφτες, γυαλί και άλλες επιφάνειες.


Επίσης, οι φλούδες λεμονιού μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εξουδετερωθούν οι οσμές σε κλειστούς χώρους όπως ο κάδος απορριμμάτων, το ψυγείο ή το ντουλάπι τροφίμων.

Όπως και να χρησιμοποιηθούν, τα λεμόνια και το ξύσμα τους αποτελούν ένα ευέλικτο και αποτελεσματικό καθαριστικό. Μετατρέψτε τα λεμόνια σε απορρυπαντικό για να καθαρίσετε δύσκολους λεκέδες στην κουζίνα.

Φτιάξτε μόνοι σας σκόνη καθαρισμού με φλούδες λεμονιού
Εξοικονομείστε χρήματα και αξιοποιήστε στο έπακρο τα εσπεριδοειδή σας φτιάχνοντας σκόνη καθαρισμού από τις φλούδες τους. Ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες για ένα φυσικό καθαριστικό.

Τι θα χρειαστείτε:

Φλούδες από λεμόνι (ή πορτόκαλι, λάιμ, γκρέιπφρουτ ή οποιοδήποτε άλλο εσπεριδοειδές)
Τρίφτης ή γουδί
Μπέικιν πάουντερ ή μαγειρική σόδα (προαιρετικά)
Αποξηραμένη λεβάντα (προαιρετικά)

Τι πρέπει να κάνετε:

Συλλέξτε τις φλούδες εσπεριδοειδών: Για να φτιάξετε αρκετή ποσότητα σκόνης καθαρισμού, συγκεντρώστε φλούδες για αρκετό καιρό. Αποθηκεύστε τις φλούδες στην κατάψυξη μέχρι να τις χρησιμοποιήσετε.
Αποξηράνετε τις φλούδες: Όταν έχετε αρκετές φλούδες, στεγνώστε τις καλά. Μπορείτε να τις απλώσετε σε ένα δίσκο για να στεγνώσουν στον ήλιο ή στο φούρνο σε χαμηλή θερμοκρασία (περίπου 50°C).
Τρίψτε τις φλούδες: Μόλις οι φλούδες στεγνώσουν τελείως, τρίψτε τις στον τρίφτη ή αλέστε τις με ένα γουδί ή μύλο. Δεν χρειάζεται να γίνει πολύ λεπή σκόνη.
Αναμείξτε τη σκόνη: Στις τριμμένες φλούδες, προσθέστε baking powder ή μαγειρική σόδα σε ίση αναλογία. Για ένα πιο ευχάριστο άρωμα, μπορείτε να προσθέσετε και λίγη αποξηραμένη λεβάντα.
Πώς να χρησιμοποιήσετε το φυσικό καθαριστικό από λεμόνια
Για να καθαρίσετε επιφάνειες κουζίνας:

Ρίξτε πρώτα λίγο νερό και στη συνέχεια πασπαλίστε με το μείγμα στις επίμονες λεκέδες.
Αφήστε το μείγμα να δράσει για λίγα λεπτά και μετά τρίψτε την περιοχή με ένα υγρό σφουγγάρι.
Στη συνέχει ξεπλύνετε με νερό.
Η λειαντική φύση της φλούδας των εσπεριδοειδών θα σας βοηθήσει να απομακρύνετε τη βρωμιά και τη σκουριά από τις επιφάνειες της κουζίνας σας, αφήνοντας παράλληλα ένα ευχάριστο άρωμα.

(με πληροφορίες από enikos. gr / photo: pixabay)

Απίστευτο αυτό που κάνουν!!! Δεν θα το τολμούσατε ούτε μία στο εκατομμύριο

Δείτε:

freepik

Σοκαριστικό video από Καναδά: Κεραυνός χτυπά αεροπλάνο με 550 επιβάτες ενώ ήταν στον αέρα!

Ένα γεγονός που συμβαίνει σπάνια, τη στιγμή που κεραυνός χτυπά αεροπλάνο στον αέρα, την ώρα που απογειώνεται εν μέσω καταιγίδας, κατέγραψε κάμερα φοιτητή πιλότου στον Καναδά.

Η τρομακτική στιγμή συνέβη σε πτήση από το Βανκούβερ προς το Λονδίνο την Κυριακή και ενώ μέσα στο αεροσκάφος υπήρχαν 550 επιβάτες συν το πλήρωμα.

Το αεροπλάνο συνέχισε κανονικά την πτήση, φτάνοντας με ασφάλεια στον προορισμό του.

(με πληροφορίες από cnn. gr / photo: pixabay)

Χτύπημα στην Οδησσό: Όταν Μητσοτάκης και Ντόρα είπαν «είμαστε σε πόλεμο με την Ρωσία» (video)

Οι δηλώσεις που δεν έχουν ξεχάσει οι Ρώσοι...

Σε δηλώσεις προέβη ο Κ. Μητσοτάκης μετά το ρωσικό πλήγμα στην Οδησσό, όπως διαβάσατε στο ΕΛ!

Ο πρωθυπουργός έσπευσε/θα σπεύσει να αποχωρήσει από την Οδησσό προς την Ρουμανία, καθώς το σημερινό ήταν μια «δυνατή» εξέλιξη!

Χωρίς να υπάρχουν ακόμα πληροφορίες από το παρασκήνιο, πολλοί στην Ρωσία καθώς και στην Ελλάδα θυμήθηκαν τις δηλώσεις του πρωθυπουργού αλλά και της Ντόρας Μπακογιάννη, οι οποίοι είχαν σπεύσει να… κηρύξουν τον πόλεμο στην «Αρκούδα», λέγοντας πως βρισκόμαστε σε πόλεμο με την Ρωσία!

Τον Σεπτέμβριο του 2022, ο πρωθυπουργός είχε πει πως «πολεμάμε την Ρωσία» σε συνέντευξή του πρακτορείου Bloomberg, όπου τον είδε ολόκληρος ο πλανήτης!!!

Ειδικότερα, αναφερόμενος στην Τουρκία και τον Ερντογάν ο Κ. Μητσοτάκης είχε σημειώσει πως  «Δεν χρειαζόμαστε άλλη πηγή γεωπολιτικής αστάθειας στην Ανατολική Μεσόγειο, την ώρα που διεξάγουμε πόλεμο εναντίον της Ρωσίας και προσπαθούμε να υποστηρίξουμε την Ουκρανία».

ΕΔΩ το βίντεο!

 

Από την πλευρά της η Ντόρα Μπακογιάννη, είχε δηλώσει νωρίτερα:

«Ζούμε σε μια περίοδο, η οποία είναι εξαιρετικά ανησυχητική. (…) Είμαστε μια χώρα, η οποία σήμερα έχει συγκεκριμένη απειλή εξ ανατολών, είμαστε μια χώρα, η οποία βρίσκεται σε πόλεμο με την Ρωσία λόγω της Ουκρανίας, όπως ολόκληρη η Ευρώπη»

photo eurokinissi