Άρθρα

Αυτή η χώρα αντιστέκεται σε ένα ακόμη αυτοκτονικό μέτρο της Ε.Ε.

Το οποίο είναι δεδομένο πως θα αυξήσει το ενεργειακό κόστος για τους φτωχοποιημένους Ευρωπαίους.

Η Ουγγαρία θα χρησιμοποιήσει όλα τα πολιτικά και νομικά μέσα για να αποτρέψει την υιοθέτηση του σχεδίου REPowerEU για την εγκατάλειψη του ρωσικού φυσικού αερίου από το 2027, δήλωσε ο Ούγγρος υπουργός Εξωτερικών Πέτερ Σιγιάρτο.


«Θα προστατεύσουμε την ενεργειακή ασφάλεια της Ουγγαρίας και θα διατηρήσουμε τα αποτελέσματα της μείωσης των τιμολογίων κοινής ωφέλειας. Δεν θα επιτρέψουμε στις Βρυξέλλες να επιβάλουν μια βάρβαρη αύξηση τιμών στον ουγγρικό λαό.

Δεν θα επιτρέψουμε στον ουγγρικό λαό να πληρώνει πολλές φορές περισσότερα για τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας από ό,τι πληρώνει τώρα λόγω της Ουκρανίας.

Ως εκ τούτου, χρησιμοποιούμε όλα τα πολιτικά και όλα τα νομικά μέσα για να αποτρέψουμε την υιοθέτηση αυτού του νόμου», δήλωσε ο Σιγιάρτο, μετά τη συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ.

«Όσο για τις υποτιθέμενες ειδικές εγγυήσεις για τις ηπειρωτικές χώρες, δεν υπάρχει καμία αναφορά σε αυτές στην παρούσα πρόταση. Έτσι, η επικρατούσα ατμόσφαιρα και το πνεύμα με το οποίο συντάχθηκε αυτή η πρόταση στερούνται εντελώς οποιασδήποτε αλληλεγγύης και προσοχής στη γεωγραφία», κατέληξε ο Υπουργός της δεξιάς κυβέρνησης της Ουγγαρίας.

Θυμίζουμε πως η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ενωση η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027 εγκρίθηκε τη Δευτέρα από την πλειοψηφία των κρατών μελών κατά τη διάρκεια συνεδρίασης των ευρωπαίων υπουργών Ενέργειας στο Λουξεμβούργο.

ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo αρχείου

Ένα από τα πράγματα που δεν πρόκειται να δεχθεί η Ρωσία υπό τις παρούσες συνθήκες

Ξεκάθαρο το γιατί

Ένα από τα πράγματα που δεν θέλει η Ρωσία είναι η εκεχειρία υπό τις παρούσες συνθήκες. Σύμφωνα με τον Ρώσο υπουργό Εξωτερικών, Σεργκέι Λαβρόφ, τον οποίο επικαλέστηκε την Τρίτη το TASS, μια εκεχειρία στην ουκρανική σύγκρουση, όπως επιθυμεί η Ευρώπη και ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι, θα σήμαινε ότι ένα τεράστιο μέρος της Ουκρανίας θα παρέμενε υπό τον έλεγχο του «ναζιστικού καθεστώτος».

«Μια άμεση κατάπαυση του πυρός, η οποία συζητείται ξανά ξαφνικά, σε αντίθεση με την ανάγκη επίλυσης της ουσίας του προβλήματος και εξάλειψης των βαθύτερων αιτιών του, θα σήμαινε μόνο ένα πράγμα: ότι ένα τεράστιο μέρος της Ουκρανίας παραμένει υπό τον έλεγχο του ναζιστικού καθεστώτος», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Εξωτερικών.

Όπως αντιλαμβάνεται κάποιος, προκειμένου η Ρωσία να αφήσει τα όπλα, πρέπει, εκτός των άλλων, να έχει διαβεβαιωθεί πως οι Ναζί θα έχουν παραδώσει τα δικά τους.

Άπαξ και δεν ικανοποιηθούν οι ρωσικές επιδιώξεις, τότε όσες συναντήσεις μεταξύ Πούτιν και Τραμπ και αν γίνουν δεν θα τελειώσουν την σύγκρουση, την οποία ξεκίνησε ουσιαστικά το ΝΑΤΟ, προκειμένου να ασκήσει πίεση στα ρωσικά σύνορα.

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

Πέθανε ο Διονύσης Σαββόπουλος

Έφυγε από τη ζωή ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο αγαπητός "Νιόνιος", σε ηλικία 81 ετών

Ο γνωστός τραγουδοποιός νοσηλευόταν σε ιδιωτικό νοσοκομείο τις τελευταίες μέρες.

Ο Διονύσης Σαββόπουλος ήταν ένας από τους βασικούς διαμορφωτές της σύγχρονης ελληνικής τέχνης. Συνθέτης, στιχουργός και πρωτεργάτης της σχολής των Ελλήνων τραγουδοποιών που χαρακτήρισε τη γενιά του και δημιούργησε «σχολή» στο τραγούδι με τον ευρηματικό και ανατρεπτικό του στίχο καθώς και με τους μουσικούς συγκερασμούς του και τις εμπνευσμένες παραγωγές του, ο Δ. Σαββόπουλος με την δημιουργική του παρουσία επηρέασε καταλυτικά όλα τα ρεύματα και τις μουσικές τάσεις.

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στις 2 Δεκεμβρίου 1944. Έχοντας ρίζες από την Κωνσταντινούπολη και την Φιλιππούπολη, δέχτηκε σε νεαρή ηλικία επιρροές από μια πιο ανατολίτικη κουλτούρα. Μεγαλώνοντας, αποφάσισε να φοιτήσει στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, στο τμήμα της Νομικής. Πολύ γρήγορα όμως, συνειδητοποίησε πως κάτι τέτοιο ούτε τον εξέφραζε ούτε τον γέμιζε. Έτσι, το 1963 ανακοίνωσε στους γονείς του πως θα εγκαταλείψει τις σπουδές του και θα ασχοληθεί πιο σοβαρά με τη μουσική και μετακόμισε στην Αθήνα. Γνώρισε μεγάλη επιτυχία από τις πρώτες ημέρες του ως μουσικός και σύντομα έγινε πολύ δημοφιλής στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό.

Το 1963 πρωτοπαρουσίασε τραγούδια που ερμήνευε ο ίδιος σε στίχους και μουσική δική του. Τα τραγούδια του συνιστούν τομή για την ελληνική μουσική γιατί καθιέρωσαν στα νεότερα χρόνια ένα παμπάλαιο είδος που πριν από τον Σαββόπουλο ήταν ακατάτακτο και αταξινόμητο, συγχρονίζοντας έτσι το αίσθημα της ελληνικής παραδοσιακής τραγουδοποιίας με τα σύγχρονα παγκόσμια μουσικά ρεύματα. Οι ερμηνείες και οι ενορχηστρώσεις του θεωρούνται μοναδικές και αξεπέραστες, ενώ τραγούδια του όπως τα «Φορτηγό», «Περιβόλι του τρελλού», «Μπάλλος», «Βρώμικο ψωμί», «Ρεζέρβα» και «Τραπεζάκια έξω» όσα χρόνια κι αν περάσουν, παραμένουν άφθαρτα και πάντοτε επίκαιρα. Επίσης, επέλεξε από την αρχή της καριέρας του να σκηνοθετεί ο ίδιος τις παραστάσεις του που έγιναν σημεία αναφοράς τόσο για τη θεατρικότητά τους όσο και για τους χώρους όπου παρουσιάστηκαν. Ο Σαββόπουλος ανακάλυπτε χώρους που είχαν άλλη χρήση, δημιουργούσε μουσικές σκηνές και τις διαμόρφωνε όπως εκείνος οραματιζόταν.

Ιστορικές είναι για την Ελλάδα η συναυλία του στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας το 1983 (το στάδιο όπου μετέπειτα έγιναν οι τελετές των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 στις οποίες πρωτοστάτησε) και το καλοκαίρι του 2017 στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο με την συμμετοχή εξήντα χιλιάδων θεατών. Τα τραγούδια του ερμηνεύονται στις συναυλίες πολλών ομοτέχνων του, διδάσκονται στα ελληνικά σχολεία, κυκλοφορούν μελέτες για το έργο του και στίχοι του διδάσκονται μεταφρασμένοι στα ιταλικά από την έδρα Ελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Sapienza της Ρώμης.

Αυτοδίδακτος και προικισμένος δημιουργός, εκπληκτικός περφόρμερ και αφηγητής, ο Σαββόπουλος εξέδωσε 14 κύκλους τραγουδιών σε δίσκους βινυλίου και ακτίνας, καθώς και ζωντανές ηχογραφήσεις εμφανίσεών του. Όλοι οι δίσκοι του κυκλοφορούν και στο εξωτερικό, παντού όπου υπάρχει ελληνισμός. Ταξίδεψε πολύ και έγραψε μουσική για τα θέατρα της Αθήνας, για την Επίδαυρο αλλά και για τον κινηματογράφο όπου κέρδισε βραβείο μουσικής για το Happy Day το 1976 αλλά αρνήθηκε να το παραλάβει. Παρουσίασε στη δισκογραφία, ως μουσικός παραγωγός, νεότερους και πρωτοεμφανιζόμενους συναδέλφους του. Εξέδωσε 5 βιβλία με στίχους, παρτιτούρες και κείμενά του. Τον Δεκέμβριου του 2003 κυκλοφόρησε την επιτομή του συνόλου των στίχων του, καθώς και δύο βιβλία αφιερωμένα στη ζωή και το έργο του από τον Κώστα Μπλιάτκα και τον Δημήτρη Καράμπελα. Είχε κατά καιρούς δικές του σειρές εκπομπών, τόσο στην τηλεόραση όσο και στο ραδιόφωνο. Μία από αυτές ήταν και το «Ζήτω το ελληνικό τραγούδι».

O Διονύσης Σαββόπουλος στην ομιλία του κατά την τελετή αναγόρευσης του σε επίτιμο διδάκτορα του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ, τον Νοέμβριο του 2017, αναφέρθηκε στη γέννηση του, μέσα στα «Δεκεμβριανά του 1944», όπου ένας ΕΛΑΣιτης με μια μοτοσικλέτα με καλάθι μετέφερε στο μαιευτήριο την ετοιμόγεννη, κυοφορούσα αυτόν, μητέρα του και στο πώς, ως νήπιο, πριν ακόμη αντιληφθεί το νόημα των λέξεων που άκουγε στο ραδιόφωνο, ένοιωθε τη μουσικότητά τους.

«Η μουσική των λέξεων με επισκέφθηκε πριν από τις λέξεις, τότε δεν άκουγα παρά φωνήματα, τη σημασία των οποίων κατάλαβα σιγά – σιγά αργότερα …ποτέ μου δεν έγραψα στίχους χωρίς μουσική, ούτε ξέρω πώς να το κάνω αυτό…. γράφω μουσική και στίχο σχεδόν ταυτόχρονα και μέσα μου προπορεύεται λιγάκι η μουσική και ο ρυθμός… Στη δουλειά μου, οι στίχοι και η μουσική είναι ένα. Και εάν υπάρχει ποίηση σε αυτά που κάνω, αυτά δεν βρίσκονται μόνο στα λόγια, αλλά στο τραγούδι, εν τω συνόλω….’Ακουγα εντελώς διαφορετικά είδη μουσικής, μόνο που με τα χρόνια, ένας εσωτερικός θα έλεγα κρυφός, τεχνίτης τα σμίλευε, ένωνε τα διάφορα είδη δημιουργώντας ένα αμάγαλμα μια καινούργια μορφή. Ούτε εγώ ο ίδιος πια δεν ξέρω να ξεχωρίσω στα τραγούδια μου, ποιο είναι το λαϊκό στοιχείο, ποιό το ελαφρύ, ποιο το έντεχνο, ποιο το παλιό και πιο το νέο»» είχε αναφέρει ο γνωστός τραγουδοποιός.

Από τις πρώτες του δουλειές «Φορτηγό» και «Περιβόλι του τρελλού» ο Σαββόπουλος ξεχωρίζει για το καθαρά προσωπικό και πρωτότυπο ύφος με το οποίο επιχειρεί να ανανεώσει, νοηματικά και μουσικά το ελληνικό τραγούδι. Το 1971 κυκλοφορεί το LP «Ο Μπάλλος» – όπου το ομώνυμο κομμάτι διάρκειας 18 λεπτών καλύπτει όλη την πρώτη πλευρά του δίσκου 33 στροφών. Το 1972 κυκλοφορεί ο δίσκος «Το Βρώμικο Ψωμί», από το οποίο ξεχωρίζουν η δωδεκάλεπτη «Μαύρη Θάλασσα», το «Ζεϊμπέκικο», «Η Δημοσθένους λέξις», το «Έλσα σε φοβάμαι» και ο «Άγγελος εξάγγελος», δηλαδή το τραγούδι του Μπομπ Ντίλαν, «The wicked messenger» σε μετάφραση και διευρυμένη διασκευή του Σαββόπουλου.

Τον Σεπτέμβριο του 1983, ο Διονύσης Σαββόπουλος γιορτάζοντας τα 20 του χρόνια στο ελληνικό τραγούδι μετέτρεψε το Ολυμπιακό Στάδιο σε συναυλιακό χώρο. Η συναυλία που συγκέντρωσε πάνω από εκατόν πενήντα χιλιάδες άτομα αποτελούσε την κορύφωση της περιοδείας «20 χρόνια δρόμος» που ξεκίνησε τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς και αποτυπώθηκε λίγο αργότερα και δισκογραφικά. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησαν τα «Τραπεζάκια έξω», με τραγούδια που έμειναν διαχρονικά και προμετωπίδα τους το περίφημο «Ας κρατήσουν οι χοροί».

Το 1997 ο Διονύσης Σαββόπουλος βρήκε πάλι τον τρόπο να ταρακουνήσει τα νερά της ελληνικής μουσικής σκηνής, παρουσιάζοντας ένα άλμπουμ αφιέρωμα στους μεγάλους εκείνους καλλιτέχνες που θαύμαζε και τον ενέπνευσαν στην (μέχρι τότε) τριαντάχρονη πορεία του: Πρώτα απ’ όλα, στον Bob Dylan και στο Lucio Dalla, αλλά και στον Nick Cave, τον Lou Reed, τον Van Morisson, τους Cream, τους Jethro Tull, τους Spencer Davis Group, τους Talking Heads και τους Quicksilver Messenger Service. Συνολικά δώδεκα τραγούδια φιλοξένησε στο «Ξενοδοχείο» του ο Σαββόπουλος, έχοντας δίπλα του μια All Star μπάντα, απαρτιζόμενη από Γιάννη Σπάθα (κιθάρες και μαντολίνο), τον Σταύρο Λάντσια (πλήκτρα και κρουστά), τη «Γιώτη Κιουρτσόγλου (μπάσο), όπως και μια παρέα εκλεκτών τραγουδιστών για τα φωνητικά (Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Ορφέας Περίδης, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Νίκος Πορτοκάλογλου, Αργύρης Μπακιρτζής, Νίκος Ζιώγαλας, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Διονύσης Τσακνής, κ.ά.) και από κοντά τους πιο εκλεκτούς session μουσικούς των ελληνικών στούντιο.

Ο Διονύσης Σαββόπουλος καταπιάστηκε με τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη , ως μουσικοσυνθέτης, το καλοκαίρι του 1985 στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία Λούκα Ρονκόνι, στην Επίδαυρο. Το Ιούλιο του 2013 επανέρχεται με το ίδιο έργο στο αργολικό θέατρο αναλαμβάνοντας τη σκηνοθεσία, αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο πάνω σε δική του, νέα μετάφραση.

Ηταν πολιτικά ενεργός σε όλη τη σταδιοδρομία του στη μουσική. Κατά τη διάρκεια της Χούντας φυλακίστηκε δύο φορές για τις πολιτικές του πεποιθήσεις, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 1967. Για την περίοδο που βρισκόταν στη φυλακή είχε δηλώσει: «Έχω μείνει σε ένα κελί για πάρα πολύ καιρό. Μπορεί βέβαια να ήμουν στενεμένος, αλλά ένα φως μέσα μου έγραφε τραγούδια. Το τραγούδι “Δημοσθένους λέξις” γράφτηκε εκεί. Μάλιστα ο πρώτος τίτλος του τραγουδιού ήταν “Εμβατήριο για μετέωρο φυλακισμένο”. Ανακάτεψα εκ των υστέρων τον Δημοσθένη για να ξεγελάσω τηλογοκρισία. Τους δούλεψα κανονικά! Δεν με επηρέασε η στενότης ή ο περιορισμός, πετούσα μέσα μου. Πάντα έφερνα εκείνο που συνέβη τότε και το ζούσα στο τώρα. Δεν πήγαινα στο παρελθόν. Έφερνα το παρελθόν στον παρόντα χρόνο».

Με το βιβλίο του «Γιατί τα χρόνια τρέχουν», εκδόσεις Πατάκη, 2024, ο Σαββόπουλος θα τιμήσει τα ογδόντα του χρόνια αφηγούμενος το πώς από τροβαδούρος για «τα παιδιά με τα μαλλιά και με τα μαύρα ρούχα» μετατράπηκε σε εθνικό βάρδο.

Με την αυτοβιογραφία του απευθύνεται, μεταξύ άλλων, και σε εκείνους τους οποίους δυσαρέστησε κατά καιρούς ή και σε όσους τον πίκραναν για να πει σε όλους «νερό κι αλάτι». Έχοντας πια περάσει στην αιωνιότητα, ο Διονύσης Σαββόπουλος ανακαλεί τη δεκαετία του 1960 και τη Μεταπολίτευση για να φτάσει μέχρι την ωριμότητά του. Όπως γράφει, «αυτό που λέμε Σαββόπουλος δεν υπάρχει. Ο Σαββόπουλος είναι ένας ρόλος που τον έπλασα σιγά σιγά με τα χρόνια: Ο τύπος με τα στρόγγυλα γυαλιά, τις τιράντες, αργότερα το γενάκι, που βγαίνει στη σκηνή, φτιάχνει αυτά τα τραγούδια, κάνει σχόλια και λέει ιστορίες. Είναι ο “Σάββο”, όπως τον έλεγε ο συγχω­ρεμένος ο Τάσος Φαληρέας. Είναι ένας άλλος. Εγώ είμαι εγώ. Χώνομαι πολλές φορές μέσα σ’ εκείνον τον άλλο. Δικός μου είναι. Χωρίς εμένα θα ήταν αέρας κοπανιστός.

Τώρα όμως τον χρειάζομαι, γιατί μεγάλωσα και θα ’θελα να δω πώς ήμουν πιτσιρίκος, πώς φέρθηκα στον επαγγελματικό μου βίο, πώς ήμουν σαν σύζυγος, πατέρας και παππούς, κι ακόμα πώς ήμουν σαν πολίτης, σαν φίλος και σαν γιος. Σ’ αυτά είναι καλός ο Σάββο».

Ας μην ξεχνάμε πως το 2025 συμπληρώθηκαν 50 χρόνια από την τηλεοπτική προβολή του ντοκιμαντέρ «Χαίρω πολύ Σαββόπουλος», από την ΕΙΡΤ σε παραγωγή Cinetic (Παπαστάθης–Χατζόπουλος) και σε σκηνοθεσία Λάκη Παπαστάθη. Ήταν μια προσπάθεια να συστηθεί στο τηλεοπτικό κοινό της χώρας ο Σαββόπουλος. Ο Λάκης Παπαστάθης, με την υποστήριξη της ομάδας Cinetic στην παραγωγή, σκηνοθέτησε ένα ντοκιμαντέρ στο οποίο καταγράφονται σημαντικές ερμηνείες, αλλά και ιδιαίτερα κινηματογραφικά στοιχεία ενδεικτικά της μουσικής και αισθητικής τόσο του Σαββόπουλου όσο και του Παπαστάθη. Το ανακάλυψαν τους τελευταίους μήνες του 2024 και τις αρχές του 2025, ο σκηνοθέτης Ηλίας Γιαννακάκης και οι άνθρωποι του Αρχείου της ΕΡΤ και προβλήθηκε στις 14 Μαΐου 2025, στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη / Πειραιώς 138, παρουσία του Δ. Σαββόπουλου.

Ήταν παντρεμένος με την Άσπα Αραπίδoυ με την οποία απέκτησαν δύο γιους, τoν Κoρνήλιo και τoν Ρωμανό.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: eurokinissi / motionteam)

Όταν η τέχνη μιμείται τη ζωή: Ο Έρικ Ντέιν θα υποδυθεί έναν ασθενή με ALS, έξι μήνες μετά τη δική του διάγνωση

Ο Έρικ Ντέιν (Eric Dane), πρόκειται να συμμετάσχει στo ιατρικό δράμα του NBC «Brilliant Minds» σε έναν ρόλο με ιδιαίτερο συναισθηματικό βάρος, καθώς αντικατοπτρίζει τη δική του προσωπική μάχη

Ο διάσημος ηθοποιός, ο οποίος πριν από έξι μήνες αποκάλυψε ότι πάσχει από Πλάγια Μυατροφική Σκλήρυνση (ALS), θα υποδυθεί έναν ασθενή με την ίδια ακριβώς ασθένεια, στο ένατο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν.

Συγκεκριμένα θα ενσαρκώσει τον Matthew, έναν ηρωικό πυροσβέστη που δυσκολεύεται να αποκαλύψει στη δική του οικογένεια τη διάγνωση με ALS και ζητά τη βοήθεια του Dr Oliver Wolf (του πρωταγωνιστή της σειράς που υποδύεται ο Ζάκαρι Κουίντο).

To επεισόδιο αναμένεται να προβληθεί στις 24 Νοεμβρίου.

«Στο τέλος της ημέρας, το μόνο που θέλω είναι να περνάω χρόνο με την οικογένειά μου και να δουλεύω λίγο, αν μπορώ», είχε δηλώσει τον Ιούνιο κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο «Good Morning America» και στην Νταϊάν Σόγιερ (Diane Sawyer). «Δεν πιστεύω ότι αυτό είναι το τέλος της ιστορίας μου», είχε προσθέσει ο Ντέιν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ηθοποιός δεν σταμάτησε να εργάζεται μετά τη διάγνωση. Συνέχισε τα γυρίσματα για την τρίτη σεζόν της σειράς «Euphoria» του HBO, η οποία αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το 2026, σύμφωνα με το «The Hollywood Reporter».

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / Στέλλα Αλεβιζοπούλου / photo: ΑΠΕ -ΜΠΕ / EPA -EPA)

Η ειρήνη είναι εύθραυστη! Η περιοχή που μπορεί να δώσει ξαφνικά μεγάλο πόλεμο

Τι αναφέρεται και τι εκτιμάται

Η περιβόητη ειρήνη, με αρχή την Γάζα, δύσκολα θα κρατήσει αναφέρουν εκτιμήσεις. Μάλιστα, όπως γράφεται, μεταξύ άλλων το φάντασμα ενός νέου πολέμου στην Μέση Ανατολή συνεχίζει να διαφαίνεται, με το Ιράν στο επίκεντρο. Οι δυτικές κυβερνήσεις φέρονται να κατηγορούν την Τεχεράνη ότι υποστηρίζει ένοπλες ομάδες, αποσταθεροποιεί γειτονικά κράτη και προωθεί το πυρηνικό της πρόγραμμα. Σε απάντηση, το Ιράν έχει εντείνει την περιφερειακή του δραστηριότητα, επιδιώκοντας να επεκτείνει την επιρροή του μέσω εταίρων στην Συρία, τον Λίβανο, το Ιράκ και την Υεμένη, τονίζεται. Οι εντάσεις αυξάνονται.

Στο εσωτερικό του Ιράν, η πίεση επιδεινώνεται από εσωτερικές αναταραχές και όχι μόνο. Στην οικονομία τα πράγματα χειροτερεύουν και η ανεργία επηρεάζει μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Ως εκ τούτου, η δυσαρέσκεια αυξάνεται, ιδίως μεταξύ των νέων και της αστικής μεσαίας τάξης. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο όλοι αναρωτιούνται πως θα αντιδράσει το Ιράν στις εξωτερικές πιέσεις που υπάρχουν παράλληλα με αυτή την κατάσταση. Ολοένα και περισσότεροι αναλυτές ανησυχούν για έναν πιθανό δεύτερο γύρο ανοιχτής σύγκρουσης μεταξύ Ιράν και Ισραήλ.

Στις 3 Αυγούστου, το Ανώτατο Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας του Ιράν ανακοίνωσε την δημιουργία ενός νέου στρατηγικού οργάνου, γνωστού ως Συμβουλίου Άμυνας, όπως αναφέρεται. Θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων, τον επικεφαλής της δικαστικής εξουσίας, τον πρόεδρο του κοινοβουλίου, στρατιωτικούς διοικητές και βασικούς υπουργούς. Η εντολή του συμβουλίου είναι να αναπτύξει εθνικά αμυντικά σχέδια, να ενισχύσει την επιχειρησιακή ικανότητα των ενόπλων δυνάμεων και να διαμορφώσει μια μακροπρόθεσμη αμυντική στρατηγική ενόψει της συνεχιζόμενης περιφερειακής αστάθειας, υπογραμμίζεται.

Ο πρόεδρος του Ιράν Μασούντ Πεζεσκιάν διόρισε τον Αλί Λαριτζανί ως νέο γραμματέα του Ανώτατου Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας. Ο Λαριτζανί, ανώτερος σύμβουλος του Ανώτατου Ηγέτη Αλί Χαμενεΐ, στα τέλη Ιουλίου, επισκέφθηκε την Μόσχα και συναντήθηκε με κορυφαίους Ρώσους αξιωματούχους, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου. Η χρονική στιγμή του διορισμού του προσδίδει σε αυτή την διπλωματική επίσκεψη πρόσθετη σημασία, εκτιμάται.

Ο Λαριτζανί δεν θεωρείται απλά ένας τεχνοκράτης ή γραφειοκρατικός λειτουργός. Είναι μια από τις πιο ισχυρές προσωπικότητες στο πολιτικό κατεστημένο του Ιράν, με στενούς δεσμούς με την λεγόμενη «ιρακινή ομάδα» – μια φατρία εντός της ιρανικής ελίτ που απολαμβάνει ισχυρή υποστήριξη στους διαδρόμους της εξουσίας και παραδοσιακά έχει ευθυγραμμιστεί με τον ανώτατο ηγέτη, όπως γράφεται. Ο διορισμός του φαίνεται να σηματοδοτεί όχι μόνο εσωτερική ενοποίηση αλλά και μια στροφή προς μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό εν αναμονή περαιτέρω κλιμάκωσης.

Πλέον, η πιθανότητα πολέμου δεν συζητείται ψιθυριστά, ενώ υπάρχει έντονος σκεπτικισμός απέναντι σε οποιαδήποτε προοπτική διαλόγου με την Δύση, καθώς βλέπουν πως η επιθετικότητα απέναντι στο Ιράν αυξάνεται, με την Δύση να θεωρείται σύμμαχος του Ισραήλ.

Αν σε αυτό συνοπολογιστεί η εσωτερική κατάσταση στο περσικό κράτος, όπου το βιοτικό επίπεδο μειώνεται, ο πληθωρισμός αυξάνεται και η ανεργία εξαπλώνεται, η πίεση γιγαντώνεται προς την ιρανική κυβέρνηση. Και όποιος λειτουργεί υπό πίεση, υπάρχει η περίπτωση να προβεί σε ενέργειες που μπορεί να προκαλέσουν λαίλαπα.

Ο ενεργειακός τομέας, που εδώ και καιρό αποτελούσε ακρογωνιαίο λίθο της σταθερότητας της χώρας, δέχεται επίσης αυξανόμενες πιέσεις, σημειώνεται. Ακόμη και οι μεγάλες πόλεις φαίνεται πως αντιμετωπίζουν πλέον διακοπές ρεύματος και φυσικού αερίου, τροφοδοτώντας περαιτέρω την απογοήτευση του κοινού και διαβρώνοντας την εμπιστοσύνη στην ικανότητα της κυβέρνησης να καλύψει τις βασικές ανάγκες του πληθυσμού. Στα προαναφερθέντα φέρεται να προστίθεται και μια επιδεινούμενη κρίση νερού. Στην Τεχεράνη και σε αρκετές επαρχίες, οι ελλείψεις νερού έχουν φτάσει σε κρίσιμα επίπεδα, λόγω τόσο των φυσικών συνθηκών όσο και των παλαιών, ανεπαρκών υποδομών που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στη ζήτηση, όπως μεταδίδεται.

Όλα αυτά δημιουργούν ένα εξαιρετικά εύθραυστο εσωτερικό περιβάλλον, με βάση το οποίο γεννιέται το ερώτημα πως θα αντιδράσει η ιρανική ηγεσία. Ακόμη και ένα μικρό περιστατικό θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως έναυσμα για κλιμάκωση. Σε αυτό το περιβάλλον, εκτιμάται, η Μέση Ανατολή μπορεί κάλλιστα να βρεθεί στα πρόθυρα μιας μεγάλης κλίμακας σύγκρουσης τους επόμενους μήνες – μιας σύγκρουσης της οποίας οι συνέπειες είναι πιθανό να επεκταθούν πολύ πέρα από μια διμερή αντιπαράθεση.

Τι θα γίνει στο τέλος;

Με πληροφορίες από RT, photo αρχείου ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

«ΛΟΓΟΣ–LOGOS»: Η Μητρόπολη Ν. Ιωνίας δημιουργεί το πρώτο εργαλείο AI για θέματα πίστεως

Ένα καινοτόμο ψηφιακό εργαλείο πνευματικής αναφοράς, που αξιοποιεί τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), το «ΛΟΓΟΣ - LOGOS», εγκαινιάζει η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος

Στόχος, να προσφέρει έγκυρη γνώση και ενημέρωση πάνω σε θεολογικά, εκκλησιαστικά και πνευματικά ζητήματα, με σκοπό να αναδείξει την Τεχνητή Νοημοσύνη ως τεχνητή ευφυία, ως απόλυτο δηλαδή τεχνολογικό εργαλείο στην διακονία του ανθρώπου.

Σύμφωνα με το ανακοινωθέν που εξέδωσε η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος:

το «ΛΟΓΟΣ – LOGOS» δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Εργαστήριο ΤΠΕ ΗΡΩΝ, στο πλαίσιο μιας πρωτοποριακής σύμπραξης Εκκλησίας και Ερευνητικής Κοινότητας, με σκοπό την ανάπτυξη ενός εξειδικευμένου αλγορίθμου, που συνδυάζει την τεχνολογική καινοτομία με την ορθόδοξη θεολογική παράδοση. Την ακαδημαϊκή επίβλεψη και ευθύνη του έργου έχει ο Αθανάσιος Δαβαλάς, ακαδημαϊκά υπεύθυνος Προγραμμάτων ΑΙ (ΤΝ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπεύθυνος του Εργαστηρίου ΤΠΕ ΗΡΩΝ.

Ο αλγόριθμος αυτός έχει σχεδιασθεί, ώστε να αναγνωρίζει, να επεξεργάζεται και να αποδίδει με σαφήνεια το περιεχόμενο της ορθόδοξης εκκλησιαστικής σκέψης, προσφέροντας στον χρήστη μια αυθεντική και υπεύθυνη εμπειρία πνευματικής πληροφόρησης.

Το «ΛΟΓΟΣ – LOGOS» δεν υποκαθιστά τις αποφάσεις της επίσημης Εκκλησίας, ούτε την ενοριακή και λατρευτική της ζωή. Στοχεύει μάλιστα να αποτελέσει σύγχρονο βοηθό για κάθε πιστό, που επιθυμεί να ενημερώνεται και να εμβαθύνει σε θέματα πίστεως, έχοντας πάντοτε ως θεμέλιο το φως της ορθόδοξης παράδοσης και την αγιοπνευματική εμπειρία της Εκκλησίας.

Δεν υποκαθιστά τον ιερέα

Το «ΛΟΓΟΣ – LOGOS» δεν υποκαθιστά τον πνευματικό ιερέα, αλλά λειτουργεί ως βοηθός στον στοχασμό, στη μάθηση και στην αναζήτηση του θελήματος του Θεού, με σκοπό να εμπνεύσει τη μελέτη, να ενισχύσει τη γνώση και να συνδέσει τον άνθρωπο με τη ζώσα Εκκλησία.

Με την πρωτοβουλία αυτή, επιχειρείται μια δημιουργική αξιοποίηση της τεχνολογίας προς όφελος της πνευματικής καλλιέργειας και της εκκλησιαστικής μαρτυρίας, αναδεικνύοντας ότι η σύζευξη επιστήμης και πίστεως μπορεί να οδηγήσει σε νέες μορφές διακονίας, γνώσης και επικοινωνίας.

Το «ΛΟΓΟΣ – LOGOS» είναι διαθέσιμο μέσω της πλατφόρμας https://tinyurl.com/logos-ai

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ -ΜΠΕ / EPA -EPA)

Fedhatta: Στην Αθήνα κορυφαία στελέχη του γερμανικού τουρισμού

Με επίκεντρο την περαιτέρω προώθηση του ελληνικού τουρισμού στη γερμανική αγορά, η Aegean Airlines φιλοξένησε αποστολή κορυφαίων στελεχών της γερμανικής τουριστικής αγοράς στην Ελλάδα

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Fedhatta, τα ανώτατα στελέχη της γερμανικής αγοράς βρέθηκαν σε αποστολή στην Αθήνα από τις 15 έως τις 17 Οκτωβρίου, με σκοπό να παρακολουθήσουν την πορεία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, βελτιώνοντας τις στρατηγικές για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από τη Γερμανία.

Η γερμανική αποστολή αποτελείτο από μέλη της Επιτροπής Αερομεταφορών του Συνδέσμου Γερμανικών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (DRV), του σημαντικότερου θεσμικού φορέα του τουρισμού στη Γερμανία. Της ομάδας ηγήθηκε ο Lars Holling, διευθύνων σύμβουλος της AERTiCKET Germany, ενώ μεταξύ των μελών περιλαμβάνονταν ανώτατα στελέχη από εταιρείες όπως η Hapag-Lloyd Cruises, η Studiosus Reisen, η Gebeco, η Invia Flights και η Aeroplan Reise.

Καλεσμένοι στις εκδηλώσεις ήταν επίσης η διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ιωάννα Παπαδοπούλου, η επικεφαλής Πολιτισμού και Φιλοξενίας του ΔΑΑ, Πέτρουλα Τέτα, η Key Account Manager Γερμανίας και Αυστρίας της Aegean, Bergemann Silke και ο διευθυντής Πωλήσεων Κεντρικής Ευρώπης & επικεφαλής εκπροσώπων Πωλήσεων της Grecotel, Βαγγέλης Βασιλείου.

Κατά τη διάρκεια του γεύματος καλωσορίσματος το οποίο πρόσφεραν στο πλαίσιο του προγράμματος η FedHATTA (Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων) και ο ΗΑΤΤΑ (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων), ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας, υπογράμμισε: «Η Ελλάδα και η Γερμανία συνδέονται διαχρονικά με ισχυρούς δεσμούς στον τουρισμό. Οι συναντήσεις αυτού του επιπέδου ενισχύουν τη συνεργασία και συμβάλλουν στην ανάπτυξη ποιοτικών ταξιδιωτικών εμπειριών και βιώσιμων πρακτικών, που αποτελούν τον πυρήνα του σύγχρονου τουρισμού»

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: intime)

Θεσσαλονίκη: Καταδικάστηκε η 27χρονη που προκάλεσε τροχαίο οδηγώντας υπό την επήρεια μέθης

Η ποινή που της επιβλήθηκε

Ποινή φυλάκισης 10 μηνών, με 3ετή αναστολή, επέβαλε το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης σε 27χρονη που οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα με υλικές ζημιές.

Η 27χρονη, η οποία δεν παρέστη στη δίκη και εκπροσωπήθηκε από πληρεξούσιο δικηγόρο, κρίθηκε ένοχη για επικίνδυνη οδήγηση και παράβαση του ΚΟΚ (οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ), με την αναγνώριση των ελαφρυντικών της ειλικρινούς μεταμέλειας και ότι επιδίωξε να μειώσει τις συνέπειες της πράξης.

Το τροχαίο συνέβη τον περασμένο Μάρτιο (νυχτερινές ώρες στις 23/3) στην οδό Δελφών, ανατολικά της Θεσσαλονίκης. Το όχημα που οδηγούσε χτύπησε με δίκυκλο και εν συνεχεία προσέκρουσε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο. Από το αλκοτέστ που ακολούθησε (με τη μέθοδο του εκπνεόμενου αέρα) προέκυψε ότι βρισκόταν υπό την επήρεια οινοπνεύματος, καθώς οι δύο μετρήσεις έδειξαν 1,16 mg/lt και 0,70 mg/lt, αντίστοιχα.

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Μαύρη Θάλασσα: Η Βουλγαρία θα μετάσχει ενεργά στη δημιουργία κόμβου ασφάλειας

Η Βουλγαρία εκφράζει ικανοποίηση και προτίθεται να έχει ενεργό ρόλο στη δημιουργία ενός κόμβου θαλάσσιας ασφάλειας στη Μαύρη Θάλασσα, ένας από τους βασικούς στόχους που ορίζονται στη νέα στρατηγική προσέγγιση της ΕΕ, δήλωσε χθες, Δευτέρα, από το Λουξεμβούργο ο υπουργός Εξωτερικών Γκεόργκ Γκεοργκίεφ, αναφέρει η ιστοσελίδα του υπουργείου.

Ο επικεφαλής της βουλγαρικής διπλωματίας μίλησε σε συνάντηση για τη διαπεριφερειακή ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα στην οποία συμμετείχαν οι ομόλογοί του των κρατών μελών της ΕΕ και των χωρών της Ανατολικής Εταιρικής Σχέσης, της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας και της Κεντρικής Ασίας.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης ολομέλειας, οι υπουργοί συζήτησαν τη νέα στρατηγική προσέγγιση της ΕΕ για τη Μαύρη Θάλασσα, η οποία δείχνει τη σημασία της περιοχής για την ασφάλεια, τη σταθερότητα και την ευημερία της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τον υπουργό Γκεοργκίεφ, η ασφάλεια, η σταθερότητα και η συνδεσιμότητα στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας είναι προς το συμφέρον όχι μόνο της Βουλγαρίας και των παράκτιων κρατών, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνολικά.

Το δεύτερο μέρος της συνάντησης επικεντρώθηκε στο Πρόγραμμα Συνδεσιμότητας, το οποίο στοχεύει να απελευθερώσει τις δυνατότητες της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας ως γέφυρα μεταξύ της Ευρώπης και της Κεντρικής Ασίας μέσω των μεταφορών, της ενέργειας και των ψηφιακών συνδέσεων, συμπεριλαμβανομένων των Δυτικών Βαλκανίων, σημείωσε το υπουργείο.

Η Βουλγαρία υποστηρίζει την ανάπτυξη βιώσιμων δεσμών μεταξύ της ΕΕ, των χωρών της Ανατολικής Εταιρικής Σχέσης, της Τουρκίας και των κρατών της Κεντρικής Ασίας, καθώς και την επέκταση των υποδομών και των διαδρόμων μεταφορών που είναι σημαντικοί για την ανάκαμψη της Ουκρανίας, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους στο περιθώριο του Συμβουλίου υπουργών Εξωτερικών στο Λουξεμβούργο τη Δευτέρα, ο Γκεοργκίεφ δήλωσε ότι η Βουλγαρία θα επιτρέψει στο αεροπλάνο που θα μεταφέρει τον Βλαντίμιρ Πούτιν να περάσει από τον εναέριο χώρο της για να διευκολύνει μια συνάντηση μεταξύ του Ρώσου ηγέτη και του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Βουδαπέστη αργότερα αυτόν τον μήνα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου EPA-EPA

Ξεκίνησαν γυρίσματα για το “Black Tides”: Τζον Τραβόλτα και Μελίσα Μπαρέρα σε… αγώνα επιβίωσης

Η Μελίσα Μπαρέρα (Melissa Barrera) είναι η νέα συμπρωταγωνίστρια του Τζον Τραβόλτα (John Travolta) στο πολυαναμενόμενο θρίλερ επιβίωσης «Black Tides»

Σε σκηνοθεσία του Ρένι Χάρλιν (Renny Harlin), τα κύρια γυρίσματα ξεκίνησαν στο νησί Γκραν Κανάρια της Ισπανίας με την κόρη του σταρ, Έλα Μπλου Τραβόλτα (Ella Bleu Travolta), τον Αλβάρο Μελ (Álvaro Mel) και τον Ντίλαν Τορέλ (Dylan Torrell) να συμπληρώνουν το καστ.

Η ταινία ακολουθεί τον Bill Pierce (Τραβόλτα), «έναν αποξενωμένο πατέρα που επιχειρεί να επανασυνδεθεί με την κόρη και τον εγγονό του. Ωστόσο, η προσπάθειά του θα λάβει εφιαλτικές διαστάσεις, όταν το σκάφος τους γίνεται στόχος από αδίστακτες όρκες στα νότια παράλια της Ισπανίας».

«Η Mελίσα φέρνει στην Rebecca τόση φλόγα όσο και ευαισθησία, στοιχεία που απαιτεί ο ρόλος…μαζί με τον Τζον δημιουργούν κινηματογραφική μαγεία και αναβαθμίζουν κάθε στιγμή της ιστορίας», δήλωσε στο Deadline ο σκηνοθέτης γνωστός για τα επιτυχημένες ταινίες «Deep Blue Sea» και «Die Hard 2».

Το σενάριο υπογράφουν ο Κρις Σπάρλινγκ (Chris Sparling) και ο Έντζελ Έγκουντο (Ángel Agudo) σε παραγωγή των Αντριάν Γκέρα (Adrián Guerra) και Νούρια Βαλς (Nuria Valls) για λογαριασμό της Nostromo Pictures.

«Τα γυρίσματα στη θάλασσα είναι από τα πιο δύσκολα που μπορείς να κάνεις στον κινηματογράφο, αλλά το υλικό που παίρνουμε είναι εκπληκτικό», δήλωσε ο Αντριάν Γκέρα.

«Το καστ έχει δεθεί με έναν τρόπο που είναι σπάνιος και ισχυρός, ενώ οι σκηνοθετικές ικανότητες του Ρένι είναι στο απόλυτο βαθμό και ισορροπούν το σκληρό θέαμα με τα αληθινά συναισθήματα», συμπλήρωσε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ρόλος της 25χρονης Έλα Μπλου Τραβόλτα στο «Black Tides» θα είναι ο πέμπτος στη μεγάλη οθόνη.

Προηγουμένως, είχε εμφανιστεί σε δύο ταινίες δίπλα στον πατέρα της, στο «Old Dogs» του 2009 και το «The Poison Rose» το 2019 ενώ αναμένονται οι πρεμιέρες των «Get Lost» και «Nice People».

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / Στέλλα Αλεβιζοπούλου / photo: ΑΠΕ -ΜΠΕ / EPA -AAP)

Σύσκεψη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την αντιμετώπιση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων

Καθοριστική συμβολή στη διασπορά της ζωονόσου αποτελεί η καθυστέρηση στην ανίχνευση ή η απόκρυψη ύποπτων κρουσμάτων, καθώς και ο παράνομος εμβολιασμός

Η ανάγκη άμεσης ενεργοποίησης και εφαρμογής των μέτρων για την αναχαίτιση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, η οποία εμφανίζει αυξημένα κρούσματα, ιδιαίτερα στις Περιφερειακές Ενότητες Σερρών και Ημαθίας, τονίστηκε στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπό τον γγ του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπύρο Πρωτοψάλτη, του αντιπεριφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Γιώργο Κεφαλά και στελέχη της περιφέρειας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ, επισημάνθηκε επίσης η σοβαρότητα της κατάστασης και η ανάγκη για έγκαιρη ανταπόκριση, συμφωνήθηκε η ενίσχυση των ελέγχων στο πεδίο, η αυστηρή τήρηση των πρωτοκόλλων βιοασφάλειας και η άμεση, στοχευμένη ενημέρωση των κτηνοτρόφων.

Αναφέρθηκε ότι καθοριστική συμβολή στη διασπορά της ζωονόσου αποτελεί η καθυστέρηση στην ανίχνευση ή η απόκρυψη ύποπτων κρουσμάτων, καθώς και ο παράνομος εμβολιασμός.

Παράλληλα, καθορίστηκε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κατασταλτικών και προληπτικών παρεμβάσεων στις πληγείσες περιοχές.

Σημειώθηκε τέλος, ότι ΥΠΑΑΤ και Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμφώνησαν ότι η καθολική τήρηση των κανόνων βιοασφάλειας, η έγκαιρη δήλωση ύποπτων περιστατικών και η στενή συνεργασία με τις αρχές αποτελούν προϋπόθεση για την εκρίζωση της νόσου.

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: intime)

Αν συμβεί αυτό τότε ίσως αλλάξουν πολλά πράγματα στην Ευρώπη

Θα το ζήσει και αυτό η Γηραιά Ήπειρος;

«Πονοκέφαλο» έχει προκαλέσει στην διεθνιστική Δύση το σενάριο της κατασκευής σήραγγας, η οποία θα συνδέει την Αλάσκα με την Τσουκότκα, δηλαδή την Αμερική με την Ρωσία, απομονώνοντας την Ευρώπη και αλλάζοντας, όπως διαβάσατε πρόσφατα, το Βόρειο Ημισφαίριο, ενώνοντας ΗΠΑ, Ρωσία αλλά και Κίνα – ΕΔΩ.

Βέβαια, υπάρχουν σοβαρές διαφωνίες μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο, όπως αναφέρεται εντός Ρωσίας, η πιθανότητα να αποφύγουν οι δύο πλευρές την άμεση αντιπαράθεση είναι πολύ μεγαλύτερη από την απειλή ενός μεγάλου πολέμου μεταξύ Πεκίνου και Ουάσινγκτον. Άλλωστε, η δεξιά τάξη πραγμάτων των ΗΠΑ δείχνει να μην θέλει προς ώρας πυρηνική αντιπαράθεση.

Επομένως, επιδιώκεται, Κίνα και Ηνωμένες Πολιτείες να συνεχίσουν να είναι ζωτικοί οικονομικοί εταίροι. Και η Ρωσία, ως ο πιο αξιόπιστος χερσαίος εμπορικός εταίρος στον κόσμο, φαίνεται πως θα συμμετέχει σε όλο αυτό.

Αν η Κίνα, η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες βρεθούν συνδεδεμένες χερσαία, η Ευρώπη θα χάσει όχι μόνο την πολιτική και οικονομική της σημασία, αλλά και την γεωγραφική της σημασία στον σύγχρονο κόσμο, σημειώνεται. Αυτό φέρεται πως θα είναι το τελικό, μοιραίο πλήγμα εις βάρος της.

Η Ευρώπη θα «μαραζώσει» και ενδεχομένως μετατραπεί σε ένα τεράστιο αριστερόστροφο καθεστώς που θα παραπέμπει σε κομμουνιστικά καθεστώτα του παρελθόντος, βασιζόμενα στην απομόνωση και τον κεντρικό έλεγχο των πολιτών τους.

Επομένως, η εμφάνιση μιας άμεσης χερσαίας σύνδεσης μεταξύ Ρωσίας και Ηνωμένων Πολιτειών θα επηρεάσει πράγματι την γεωπολιτική – οι χώρες και οι ήπειροι θα παραμείνουν στη θέση τους, αλλά η θέση τους στον χάρτη θα αλλάξει ριζικά, όπως τονίζεται.

Αναμένεται η συνέχεια…

Με πληροφορίες από Vzglyad, photo αρχείου ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

Διαμορφώνονται οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία απογευματινής λαϊκής αγοράς στον Δήμο Καλαμαριάς

Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, πάνω από το 67% του καταναλωτικού κοινού εμπιστεύεται τον θεσμό των λαϊκών αγορών

«Διαμορφώνουμε τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία μιας απογευματινής λαϊκής αγοράς στον Δήμο Καλαμαριάς» δήλωσε σήμερα ο Περιφερειακός Σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και αντιπρόεδρος του φορέα Λαϊκών Αγορών, Θεόδωρος Αγγελίδης. Κατά τη συνάντησή του με δημοσιογράφους επισήμανε ότι δεν έχει επιλεγεί ακόμη το κατάλληλο σημείο καθώς εξετάζεται το ζήτημα της δημιουργίας των προϋποθέσεων για την ορθολογική διαχείριση, μέσω του καφέ κάδου, των βιοαποδομήσιμων αποβλήτων που προκύπτουν από τις λαϊκές αγορές και προκαλούν όχληση λόγω των οσμών. Το θέμα εξετάζεται σε συνεργασία με τους δήμους και τον Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας (ΦΟΔΣΑ) προκειμένου να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι κάδοι και τα απορριμματοφόρα που θα μεταφέρουν τα απόβλητα στις αντίστοιχες αδειοδοτημένες μονάδες.

«Αυτή τη στιγμή κάνουμε πιλοτικά μια προσπάθεια στον Δήμο Καλαμαριάς σε συνεργασία με τον ΦΟΔΣΑ για την αποκομιδή των βιοαποδομήσιμων αποβλήτων» είπε και πρόσθεσε: «επιδιώκουμε ο καφέ κάδος να μπει στην κουλτούρα των ανθρώπων που δημιουργούν τα απορρίμματα, δηλαδή των καταναλωτών, των παραγωγών και πωλητών». Τόνισε ακόμη ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και του Πράσινου Ταμείου για την δημιουργία μιας εκστρατείας ευαισθητοποίησης του κόσμου, σε συνεργασία και της Περιφέρειας με τους δήμους.

Σχετικά με την απογευματινή λαϊκή αγορά που λειτουργεί στη δυτική Θεσσαλονίκη κάθε Τετάρτη από τις 12 ως τις 5, ανέφερε ότι λειτουργεί ικανοποιητικά όμως χρειάζεται ακόμη προσπάθεια για να ενημερωθεί το κοινό.

Επιπλέον γνωστοποίησε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μια διαδικασία για την προκήρυξη νέων θέσεων παραγωγών και πωλητών στις υφιστάμενες λαϊκές αγορές ενώ τόνισε ότι, σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, πάνω από το 67% του καταναλωτικού κοινού εμπιστεύεται τον θεσμό. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν εκατό λαϊκές αγορές στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης ενώ σε αυτές δραστηριοποιούνται τέσσερις χιλιάδες άνθρωποι.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για το θέμα της λυματολάσπης στον Θερμαϊκό Κόλπο, το χαρακτήρισε πολύ σοβαρό, είπε ότι είναι ένα από τα θέματα που πρέπει να λυθεί και σχολίασε ότι και στον χώρο αυτό υπάρχουν αρμοδιότητες από διαφορετικούς φορείς.

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Το σχέδιο για τη Γάζα εξελίσσεται καλύτερα από το αναμενόμενο, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ

Η εφαρμογή του σχεδίου κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα «πηγαίνει καλύτερα από το αναμενόμενο», δήλωσε σήμερα ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου, εξαίροντας τη συνεργασία του Ισραήλ.

Ο Βανς έκανε δηλώσεις στο Civilian Military Coordination Center στο Κιριάτ Γκατ, στο νότιο Ισραήλ, όπου αμερικανικά στρατεύματα έχουν αναπτυχθεί για να παρακολουθούν την εκεχειρία.

«Η ισραηλινή κυβέρνηση είναι αξιοσημείωτα εξυπηρετική στην εφαρμογή του σχεδίου για τη Γάζα», επισήμανε.

Ο Τζέι Ντι Βανς δήλωσε επίσης πως είναι «πολύ αισιόδοξος» για τη διατήρηση της εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας, της τρίτης έπειτα από δύο και πλέον χρόνια πολέμου.

«Αυτό που είδαμε την εβδομάδα που πέρασε με κάνει πολύ αισιόδοξο για το γεγονός ότι η κατάπαυση του πυρός», που τέθηκε σε ισχύ τη 10η Οκτωβρίου μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς «θα διαρκέσει», είπε ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ.

«Κάθε φορά που υπάρχει μια βίαιη ενέργεια, υπάρχει κι αυτή η τάση να λέγεται: “είναι το τέλος της εκεχειρίας, είναι το τέλος του ειρηνευτικού σχεδίου”», ανέφερε ο Βανς, για να προσθέσει:

«Δεν είναι το τέλος. Είναι στην πραγματικότητα ακριβώς αυτό που πρέπει να συμβεί όταν έχετε ανθρώπους που μισούν ο ένας τον άλλο, που πολεμούν ο ένας τον άλλο για πολύ καιρό. Τα πάμε πολύ καλά».

Σημείωσε, εξάλλου, πως το σημείο ταφής ορισμένων εκ των σορών των νεκρών ομήρων στη Γάζα είναι άγνωστο, λέγοντας πως το θέμα είναι «δύσκολο» και δεν θα επιλυθεί σε μία νύχτα.

Στο θέμα των αμερικανικών στρατευμάτων, ο Τζέι Ντι Βανς επανέλαβε πως οι ΗΠΑ δεν θα στείλουν στρατεύματα στη Γάζα για να επιτηρήσουν την εφαρμογή της εκεχειρίας μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς.

«Δεν θα υπάρξουν αμερικανικά στρατεύματα στο πεδίο στη Γάζα», επιβεβαίωσε ο Βανς, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε παρουσία του Αμερικανού απεσταλμένου Στιβ Γουίτκοφ και του γαμπρού του Αμερικανού προέδρου Τζάρεντ Κούσνερ.

Η Ουάσιγκτον δεν έχει ορίσει καταληκτική ημερομηνία για τον αφοπλισμό της Χαμάς στο πλαίσιο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός, υπό τη μεσολάβηση των ΗΠΑ και δεν προτίθεται να απευθύνει κανένα τελεσίγραφο για αυτό το θέμα προς το παρόν, ανέφερε επίσης ο Βανς.

«Η Χαμάς πρέπει να συμμορφωθεί με τη συμφωνία και εάν η Χαμάς δεν συμμορφωθεί στη συμφωνία, πολύ άσχημα πράγματα θα συμβούν, όμως δεν θα κάνω αυτό που ο πρόεδρος των ΗΠΑ έχει αρνηθεί να κάνει έως τώρα, δηλαδή να δώσω μία καταληκτική ημερομηνία, διότι (…) αυτά τα πράγματα είναι δύσκολα», σχολίασε ο Αμερικανός αντιπρόεδρος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου EPA-EPA

Εκλογές στην Ολλανδία: “Μην ρωτάτε την Τεχνητή Νοημοσύνη ποιον να ψηφίσετε”, λένε οι αρχές

Μάλλον δεν άρεσαν στις Αρχές οι απαντήσεις που έδωσε η Τεχνητή Νοημοσύνη στους ψηφοφόρους

Τα διαλογικά ρομπότ (chatbot) τεχνητής νοημοσύνης είναι «λίγο μόνο αξιόπιστα και προδήλως προκατειλημμένα» όταν δίνουν συμβουλές για ψήφο, δήλωσε σήμερα η Αρχή Προστασίας Δεδομένων της Ολλανδίας (AP), επικαλούμενη μια απειλή για τη δημοκρατία μόλις οκτώ ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές.

Τα τέσσερα chatbots, που ελέγχθηκαν από την AP, έχουν την τάση να συμβουλεύουν τους ανθρώπους να ψηφίσουν τα κόμματα που βρίσκονται στα αριστερά ή στα δεξιά της πολιτικής σκακιέρας, σύμφωνα με τα τεστ που πραγματοποιήθηκαν από τον εν λόγω οργανισμό επιτήρησης.

Τα chatbots «καταλήγουν πολύ συχνά στα ίδια δύο κόμματα, όποια κι αν είναι η ερώτηση ή το αίτημα του χρήστη», δήλωσε η AP σε μια έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα πριν από τις εκλογές της 29ης Οκτωβρίου.

Σε περισσότερες από τις μισές περιπτώσεις, το chatbot πρότεινε είτε το δέξιο Κόμμα για την Ελευθερία (PVV) του Γκέερτ Βίλντερς είτε το αριστερό κόμμα GroenLinks-PvdA, επικεφαλής του οποίου είναι ο πρώην αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φρανς Τίμερμανς.

Τέσσερα κόμματα, μεταξύ των οποίων το κεντροδεξιό CDA (Χριστιανοδημοκρατική Έκκληση), «δεν αναφέρονται σχεδόν ποτέ, ούτε καν όταν οι πληροφορίες ανταποκρίνονται ακριβώς στις θέσεις κάποιου εξ αυτών».

Η υποδιευθύντρια της AP Μονίκ Βερντιέ δήλωσε πως, μολονότι τα chatbots μοιάζουν να είναι ευφυή εργαλεία, «αποτυγχάνουν συστηματικά να βοηθήσουν όσον αφορά την ψήφο».

Οι ψηφοφόροι ωθούνται προς ένα κόμμα το οποίο δεν ανταποκρίνεται απαραιτήτως στις πολιτικές απόψεις τους, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με την ίδια, «αυτό πλήττει απ’ ευθείας ένα από τα θεμέλια της δημοκρατίας: την ακεραιότητα ελεύθερων και δίκαιων εκλογών».

«Προειδοποιούμε συνεπώς να μην χρησιμοποιούνται για εκλογικές συμβουλές τα chatbots που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, επειδή η λειτουργία τους είναι συγκεχυμένη και δύσκολο να επαληθευθεί», πρόσθεσε.

Οι Ολλανδοί προσέρχονται στις κάλπες στις 29 Οκτωβρίου για εκλογές τις οποίες αναμένεται να παρακολουθήσει από κοντά όλη η Ευρώπη, καθώς το δεξιό κόμμα PVV του Βίλντερς έρχεται πρώτο στις δημοσκοπήσεις.

Εντούτοις η διαφορά του από το GroenLinks-PvdA και το CDA φαίνεται να μειώνεται, καθώς πολλοί Ολλανδοί δεν έχουν αποφασίσει ακόμα τι θα ψηφίσουν.

Όλα τα μεγάλα κόμματα έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο να συμμαχήσουν με το PVV, πράγμα που σημαίνει ότι το κόμμα, που θα βρεθεί στη δεύτερη θέση, θα δώσει κατά πάσα πιθανότητα τον επόμενο πρωθυπουργό.

Η AP υπογράμμισε ότι τα chatbots δεν είναι εσκεμμένα προκατειλημμένα και ότι «τα κενά που εντοπίσθηκαν οφείλονται στον τρόπο λειτουργίας των chatbots τεχνητής νοημοσύνης».

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: pexels)

Μέσα σε λίγα λόγια περιγράφτηκε η πραγματικότητα που ζούμε αυτή την στιγμή

Τι ανήρτησε ο απεσταλμένος του Πούτιν

Δίνουν και παίρνουν οι αναφορές σε σχέση με την επικείμενη συνάντηση των προέδρων Ρωσίας και ΗΠΑ, Βλαντίμιρ Πούτιν και Ντόναλντ Τραμπ στην Βουδαπέστη, με στόχο να λυθεί το ουκρανικό ζήτημα.

Οι διεθνιστές της Δύσης δείχνουν να ανησυχούν, καθώς έχουν αποκλειστεί.

Πολλοί εξ αυτών μάλιστα προσπαθούν να σπιλώσουν το γεγονός και να υποβαθμίσουν την σημασία της.

Δεν δείχνουν να ανησυχούν το ίδιο για την πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την κατηφόρα που δείχνει να έχει πάρει.

Ο Ειδικός Απεσταλμένος του Προέδρου της Ρωσίας για επενδύσεις και οικονομική συνεργασία, Kirill Dmitriev, περιέγραψε με λίγα λόγια την πραγματικότητα με ανάρτησή του στο X:

«Οι Ευρωπαίοι 🇪🇺γραφειοκράτες δεν ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ για την ανεξέλεγκτη μετανάστευση, την οικονομική παρακμή ή την αποβιομηχάνιση της ΕΕ. (…)

Αλλά ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ από μια ειρηνευτική (…) σύνοδο κορυφής Τραμπ-Πούτιν στην Βουδαπέστη. (…) Ίσως οι γραφειοκράτες της ΕΕ θα έπρεπε να ξεκαθαρίσουν τις ανησυχητικές προτεραιότητές τους».

Πού οδηγούν την Ευρώπη με αυτή την λογική;

photo αρχείου ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή 24χρονος Τούρκος – Κατηγορείται ότι μετέφερε παράνομα με φορτηγό μετανάστες

Οι ίδιοι φαίνεται να δήλωσαν πως επιβιβάστηκαν στην καρότσα, από χώρο στάθμευσης οχημάτων έξω από την Κωνσταντινούπολη, χωρίς να τους αντιληφθεί ο κατηγορούμενος Τούρκος οδηγός

Στη φυλακή οδηγήθηκε 24χρονος Τούρκος οδηγός φορτηγού που κλήθηκε να απολογηθεί, κατηγορούμενος για παράνομη μεταφορά μεταναστών.

Είχε συλληφθεί από άνδρες του Λιμενικού Σώματος μετά τον εντοπισμό επτά Σύρων, ανάμεσά τους 4 ανήλικα (τα μικρότερα 3 και 4 ετών), σε ελεγχόμενο χώρο εντός του λιμένα Θεσσαλονίκης. Οι Σύροι, με συγγενικές σχέσεις μεταξύ τους, είχαν υποδείξει φορτηγό με επικαθήμενη καρότσα, από το οποίο – όπως ανέφεραν – εξήλθαν, σκίζοντας τον μουσαμά που περιβάλλει την καρότσα.

Εξεταζόμενοι από στελέχη του Λιμενικού, οι ίδιοι φαίνεται να δήλωσαν πως επιβιβάστηκαν στην καρότσα, από χώρο στάθμευσης οχημάτων έξω από την Κωνσταντινούπολη, χωρίς να τους αντιληφθεί ο κατηγορούμενος Τούρκος οδηγός.

Αυτός ήταν και ο βασικός ισχυρισμός του 24χρονου κατά την απολογία του στην ανακρίτρια Θεσσαλονίκης. «Μπήκαν στο φορτηγό εν αγνοία μου, δεν τους αντιλήφθηκα καθ΄ όλη τη διάρκεια της διαδρομής» φέρεται να ισχυρίστηκε, αρνούμενος την εις βάρος του αποδιδόμενη κατηγορία της μεταφοράς αλλοδαπών με σκοπό την κερδοσκοπία. Εισαγγελέας και ανακρίτρια δεν πείστηκαν όμως και τον έκριναν προσωρινά κρατούμενο.

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: intime)

ΥΠΠΟ: Αναβαθμίζεται η πυροπροστασία στο Μον Ρεπό, στην Κέρκυρα

H επέμβαση αποσκοπεί στην αποτελεσματική προστασία του Μουσείου και των Συλλογών του

Στην εγκατάσταση συστήματος πυρασφάλειας στον αρχαιολογικό χώρο του κτήματος Μον Ρεπό, στην Κέρκυρα, και στην αναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος πυροπροστασίας στο Μουσείο της Παλαιόπολης, που στεγάζεται στην έπαυλη του Μον Ρεπό, προχωρά το υπουργείο Πολιτισμού. Όπως σημειώνει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, η επέμβαση αποσκοπεί στην αποτελεσματική προστασία του Μουσείου και των Συλλογών του, του φυσικού περιβάλλοντος του κτήματος, αλλά και στην ασφάλεια των εργαζομένων, των επισκεπτών και της κατοικημένης περιοχής που βρίσκεται σε άμεση γειτνίαση.

Το έργο εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό του υπουργείου Πολιτισμού για την ενίσχυση των μέτρων πυροπροστασίας και θωράκισης, έναντι της κλιματικής κρίσης σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Το έργο της πυρασφάλειας αφορά σε τμήμα του κτήματος Μον Ρεπό, έκτασης 60 στρεμμάτων περίπου. Περιλαμβάνει το μνημειακό πυρήνα του κτήματος και το Μουσείο με τον περιβάλλοντα χώρο του. Αναβαθμίζεται και η εγκατάσταση πυρόσβεσης στην έπαυλη και στον περιβάλλοντα χώρο της. Κατασκευάζεται νέο αυτόματο και αυτόνομο πυροσβεστικό συγκρότημα για την προστασία των μνημείων και τη διασφάλιση των οδεύσεων διαφυγής, στον υπόλοιπο αρχαιολογικό χώρο.

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη δήλωσε: «Στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας, μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, το 2023, το Μον Ρεπό εντάχθηκε στον κατάλογο των χώρων που εξετάζονται και παρακολουθούνται συστηματικά, ως προς τα μέσα και μέτρα πυροπροστασίας και πυρασφάλειας. Στο κτήμα του Μον Ρεπό έχουν ήδη υλοποιηθεί σχετικές δράσεις, καθώς και διενέργεια αυτοψιών και ελέγχων από κοινά κλιμάκια των δύο Υπουργείων. Ως άμεσες προτεραιότητες ετέθησαν η βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών προληπτικής πυροπροστασίας, καθώς και η ολοκλήρωση των σχεδίων διαφυγής των επισκεπτών από τον αρχαιολογικό χώρο. Το κτήμα ανήκει στην ιδιοκτησία του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων. Όμως, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κέρκυρας έχει την άμεση αρμοδιότητα για το τμήμα του κτήματος, το οποίο καταλαμβάνεται από αρχαιότητες, μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο τους. Με το συγκεκριμένο έργο, τα μνημεία και το άμεσο φυσικό περιβάλλον τους θωρακίζονται. Με την ολοκλήρωση και της μελέτης πυροπροστασίας του υπόλοιπου μέρους του κτήματος, η οποία εκπονείται από τον Δήμο, και την υλοποίηση του συνεπαγόμενου έργου, το κτήμα θα προστατεύεται στο σύνολό του, ως ενιαία δασική και ιστορική ενότητα».

Όπως πληροφορεί η ίδια ανακοίνωση, η παρέμβαση στον αρχαιολογικό χώρο προβλέπει τη διατήρηση του υφιστάμενου συστήματος πυρόσβεσης του Μουσείου της Παλαιόπολης και την διεξαγωγή στοχευμένων εργασιών αναβάθμισης της ασφάλειας και της εποπτείας του. Για αποτελεσματικότερη προστασία προβλέπονται η εγκατάσταση μόνιμου πυροσβεστικού υδροδοτικού δικτύου, η αναβάθμιση των υποδομών και των μέσων πυρασφάλειας του Μουσείου, η εγκατάσταση κεντρικού μεγαφωνικού συστήματος αναγγελίας ηχητικών μηνυμάτων, η αναβάθμιση της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης του υφιστάμενου πυροσβεστικού συγκροτήματος, η εγκατάσταση συστήματος πυρανίχνευσης- σήμανσης συναγερμού, πυροσβεστικών φωλιών, ενώ προβλέπονται και φορητά μέσα πυρόσβεσης.

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: intime)

Δένδιας: «Το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη είναι χώρος συνυφασμένος με την εθνική μνήμη»

«Το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη είναι χώρος συνυφασμένος με την εθνική μνήμη. Μνημείο απόδοσης σεβασμού σε όσους θυσιάστηκαν υπέρ Πατρίδος και Έθνους. Χώρος ενότητας και ομοψυχίας. Δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως μέσο έκφρασης πολιτικών επιδιώξεων. Είναι σκοπός καθ' εαυτό».

Αυτό τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, σχετικά με την τροπολογία της κυβέρνησης για το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη.

«Όπως ορθά ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο ιδεώδης τρόπος να εξετάσουμε το πώς θέλουμε να είναι το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, είναι να το αποστειρώσουμε από την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα, ως διαχρονικό σύμβολο των Εθνικών Αγώνων» υπογράμμισε ο κ. Δένδιας.

«Μετά την τραγωδία των Τεμπών, ο χώρος μπροστά από το Μνημείο συνδέθηκε με το καθολικό αίτημα της κοινωνίας για απόδοση δικαιοσύνης. Άλλωστε, ο ίδιος ο πρωθυπουργός, με την παρουσία του στον χώρο, εκδήλωσε έμπρακτα τον σεβασμό του στα θύματα», προσέθεσε.

«Το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη ενώνει τους Έλληνες νυν και αεί», ξεκαθάρισε και συμπλήρωσε: «Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν πρόκειται να το αντιμετωπίσουν σαν αντικείμενο άσκησης πολιτικής και διχασμού της κοινωνίας. Στην κατεύθυνση αυτή θα κινηθούμε».

«Ο σεβασμός στους νεκρούς των Εθνικών Αγώνων και στην Ιστορία είναι συλλογικό καθήκον και ευθύνη όλων μας», κατέληξε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου Eurokinissi

Σωκράτης Φάμελλος: Ντροπιαστική η τροπολογία για τον Άγνωστο Στρατιώτη

Ντροπιαστική χαρακτήρισε την τροπολογία για τον Άγνωστο Στρατιώτη, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στο 2ο Ρegional Grouth Conference

«Ο κ. Μητσοτάκης είχε προαναγγείλει ότι θα κατατεθεί μία τροπολογία για τη διαχείριση και τη φύλαξη του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη και είχε δηλώσει ότι την αρμοδιότητα θα έχει το Υπουργείο Άμυνας, συνδέοντας την ρύθμιση με τον επίλογο των κινητοποιήσεων και την απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι» εξήγησε και εξαπολύοντας επίθεση στον πρωθυπουργό είπε:

«Τον κ. Μητσοτάκη τον ενοχλούν οι κινητοποιήσεις και έρχεται σε σύγκρουση με το κοινό αίσθημα. Η ασφάλεια του Μνημείου δεν κινδύνευσε από τις κινητοποιήσεις ή την απεργία πείνας το τελευταίο διάστημα. Ο κ. Μητσοτάκης το κάνει γιατί θέλει να απαγορεύσει το συνταγματικό δικαίωμα των συναθροίσεων και των συγκεντρώσεων. Κατέθεσε μία αντισυνταγματική τροπολογία που καθιερώνει ιδιώνυμο αδίκημα.

Με την ρύθμιση την οποία φέρνει ο κ. Πάνος Ρούτσι θα είχε συλληφθεί και θα είχε οδηγηθεί σε φυλάκιση. Επιπλέον στρατιωτικοποιεί την πλατεία Συντάγματος. Στέλνει μήνυμα στην ακροδεξιά που τον πιέζει με μία ρύθμιση τραμπικής έμπνευσης και αμφισβητεί και την ιστορία της πλατείας Συντάγματος. Εμείς έχουμε καταθέσει αίτημα αντισυνταγματικότητας, θα ζητήσουμε ονομαστική ψηφοφορία και έχουμε καλέσει τον κόσμο σε διαδήλωση και αυτή η απαράδεκτη ρύθμιση θα σπάσει στη πράξη».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε και στα θέματα ανάπτυξη της περιφέρειας λέγοντας: «Η Ανατολική Μακεδονία Θράκη βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις των περιφερειών της Ευρώπης. Η ελληνική περιφέρεια εκπέμπει SOS. Η περιφέρεια εξαπατήθηκε από τον κ. Μητσοτάκη και τώρα πληρώνει ένα δυσανάλογο κόστος. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στον σχεδιασμό της ανάπτυξης και στο χρηματοδοτικό πλαίσιο και τα εργαλεία».

Τέλος επανέλαβε την πρόταση του συνεργασία και για κοινό ψηφοδέλτιο των προοδευτικών δυνάμεων στις επόμενες εκλογές και πρόσθεσε ότι οι πολίτες θα μας κρίνουν αυστηρά αν δεν πάρουμε άμεσα πρωτοβουλίες για να αποκτήσει προοπτική η χώρα μας.

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: eurokinissi)