Άρθρα

Άσχημα νέα για βενζίνη και πετρέλαιο θέρμανσης

Προς τιμή ρεκόρ το πετρέλαιο θέρμανσης

Καλπάζει η τιμή της βενζίνης και, βάσει εκτιμήσεων, δύσκολα θα δούμε ως το τέλος του μήνα τιμές στην αντλία μικρότερες των 2 ευρώ το λίτρο στην αμόλυβδη και 1,80 στο πετρέλαιο κίνησης.

Αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης δεν αποκλείεται οι Έλληνες καταναλωτές να βρεθούν αντιμέτωποι στις 15 Οκτωβρίου με τιμή – ρεκόρ , ημέρα κατά την οποία ξεκινά η διάθεσή του.

Η τιμή ίσως ξεπεράσει το 1,55 ευρώ ανά λίτρo στα αστικά κέντρα, εξέλιξη που σε συνδυασμό με τη μη εφαρμογή του μέτρου της επιδότησης στην αντλία, διαμορφώνουν δυσμενείς συνθήκες για τους καταναλωτές.

Οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου έχουν πάρει την ανιούσα το τελευταίο διάστημα, και κυμαίνονται αυτή την στιγμή μεταξύ 94 και 95 δολάρια το βαρέλι, όταν κάποιες αναλυτών και ειδικών αναφέρουν ότι είναι πιθανό να ξεπεράσει ακόμη και τα 100 δολάρια τις προσεχείς εβδομάδες.

Υπό αυτό το πρίσμα και με υπάρχουσα, προς ώρας, την πρόθεση της κυβέρνησης να σταματήσει την επιδότηση στην αντλία, οι πρατηριούχοι προβλέπουν ότι η τιμή διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης θα είναι ιδιαίτερα υψηλή!!!!

photo freepik

«Ήταν…χαρούμενα», λέει ο ιδιοκτήτης των προβάτων που…«μαστούρωσαν» τρώγοντας κάνναβη

Για τα πρόβατα – θύματα της κακοκαιρίας Daniel που αναζητούσαν τροφή και μπούκαραν σε θερμοκήπιο του Βόλου και έφαγαν έφαγαν 300 κιλά φαρμακευτικής κάνναβης μίλησε το πρωί της Παρασκευής ο ιδιοκτήτης της μονάδας καλλιέργειας.

Όπως είπε ήταν χαρούμενα και πηδούσαν πιο ψηλά από τα κατσίκια.

Ο βοσκός του κοπαδιού των προβάτων, παραξενεύτηκε με τη συμπεριφορά που είχαν τα πρόβατα του αφού τα έβγαλε για βοσκή.

Τα πρόβατα σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη τους και όπως μετέδωσε σχετικό ρεπορτάζ του Mega την Παρασκευή (22/9) έτρωγαν… πρασινάδα γιατί το σανό τους καταστράφηκε και μάλιστα τόνισε πως τους αρέσει πολύ η κάνναβη και η πρασινάδα. Το πρόβλημα ήταν πώς θα κυνηγούσαν για να φύγουν από την καλλιέργεια, γιατί τους άρεσε τόσο πολύ και δεν έφευγαν.

Τα πρόβατα δε κατά τις ίδιες πληροφορίες πηδούσαν πιο ψηλά απ’ τα κατσίκια και αυτό δεν γίνεται ποτέ λόγω του γεγονότος ότι έφαγαν περίπου 300 κιλά.

Λίγη ώρα μετά, ο ιδιοκτήτης του θερμοκηπίου διαπίστωσε ότι η παραγωγή του, που έχει υποστεί μεγάλη ζημιά από την πρόσφατη κακοκαιρία, αποτελειώθηκε από τα ζώα που βρήκαν φαγητό για να τραφούν.

«Για τα ζώα η κάνναβη είναι πολυτελής τροφή»
Ο Γιάννης Μπουρούνης, ιδιοκτήτης της μονάδας καλλιέργειας κάνναβης μίλησε στο MEGA και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο.

«Ήταν χαρούμενα τα ζώα. Για τα ζώα η κάνναβη είναι πολυτελής τροφή. Στο εξωτερικό δίνουμε κάνναβη για ζωοτροφές, απλά για την Ελλάδα είναι κάτι ακριβό ακόμα. Εμείς περάσαμε έναν καύσωνα και χάσαμε ένα 20% της παραγωγής μας, μετά ήρθαν οι πλημμύρες και χάσαμε το 80% της παραγωγής μας. Είμαστε η μεγαλύτερη μονάδα της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Καλλιεργώ 48 στρέμματα φαρμακευτικής κάνναβης», είπε αρχικά.

«Είναι περιφραγμένο, έχει και κάμερες. Παράγουμε κάνναβη μόνο για φαρμακευτικούς λόγους. Η Ελλάδα καλλιεργεί την καλύτερη ποιοτικά κάνναβη κι ποιοτικά είμαστε στην 1η θέση. Με αυτό που έγινε έχουμε πρόβλημα τώρα, και με τις εταιρίες που συνεργαζόμαστε στο εξωτερικό και με ρήτρες. Δεν έχουν έρθει ακόμα να δουν την ζημιά που έχουμε πάθει. Οι ξένοι δεν είναι συναισθηματικοί σαν τους Έλληνες, βλέπουν μόνο νούμερα. Ο ΕΛΓΑ δεν μας αποζημιώνει, δεν μπορώ ασφαλίσω την κάνναβη πουθενά, δεν ασφαλίζεται» επεσήμανε.

Αναφερόμενος στην αποζημίωσή του από το κράτος, ο κ. Μπουρούνης υπογράμμισε πως, «δεν ξέρω τι θα κάνει το κράτος τώρα. Καταλαβαίνω ότι το κράτος δεν έχει τόσα χρήματα να καλύψει τις ζημιές όλες. Ακούμε ότι ξεπερνά τα 14 δις. είναι πολύ μεγάλη η ζημιά που έχουμε πάθει, και από ό,τι ακούω, για τη Μαγνησία είναι η μεγαλύτερη ζημιά».

«Έχω καταθέσει τα χαρτιά μου στην Περιφέρεια αλλά βλέπω πως δεν υπάρχουν τα χρήματα για να καλυφθεί αυτή η ζημιά. Πιστεύω παρήγαγαν πολύ ωραίο γάλα με αυτό που έφαγαν» δήλωσε κλείνοντας.

(megatv – freepik photo)

Μητσοτάκης: Καλώ σε παγκόσμια συμμαχία για την κλιματική κρίση

«Πρέπει να δράσουμε σήμερα και όχι αύριο, η κλιματική κρίση είναι εδώ, επηρεάζει τις ζωές μας και πλήττει την οικονομία μας και αυτή η πραγματικότητα αντιπροσωπεύει μια αποτυχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δαπανούμε ελάχιστα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης και αυτό πρέπει να αλλάξει», τόνισε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, […]

«Πρέπει να δράσουμε σήμερα και όχι αύριο, η κλιματική κρίση είναι εδώ, επηρεάζει τις ζωές μας και πλήττει την οικονομία μας και αυτή η πραγματικότητα αντιπροσωπεύει μια αποτυχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δαπανούμε ελάχιστα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης και αυτό πρέπει να αλλάξει», τόνισε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώπιον της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.

Ο ίδιος απηύθυνε έκκληση για την δημιουργία μιας παγκόσμιας συμμαχίας για την αντιμετώπιση της υποτιθέμενης κλιματικής κρίσης. «Όταν δρούμε μαζί μπορούμε να κάνουμε την διαφορά», είπε ο Έλληνας πρωθυπουργός.

Ολόκληρη η Ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην 78η Σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ

Κύριε Πρόεδρε, αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων, κυρίες και κύριοι,

Το θέμα της φετινής Γενικής Συνέλευσης απαιτεί από εμάς να «επιταχύνουμε τη δράση … για την ειρήνη, την ευημερία, την πρόοδο και τη βιωσιμότητα για όλους». Πρόκειται για έναν αξιέπαινο στόχο, ο οποίος θα έλεγα ότι έχει μεγαλύτερη σημασία σήμερα από ποτέ. Αλλά πρέπει επίσης να αναρωτηθώ αν αυτό είναι αρκετό.

Θέτω το ερώτημα αυτό όχι επειδή θέλω να δοκιμάσω την υπομονή αυτής της Συνέλευσης, αλλά κυρίως επειδή, παρόλο που οι συλλογικές, πολυμερείς λύσεις μπορούν και συχνά κάνουν τη διαφορά, μού φαίνεται ότι ακόμα πάρα πολλές από αυτές τις λύσεις υπολείπονται των φιλοδοξιών μας. Οι διακηρύξεις μας δεν είναι ποτέ απόλυτα εφάμιλλες των ενεργειών μας και τα επιτεύγματά μας δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας.

Είναι σαν, σε αυτά τα Ηνωμένα Έθνη, τα Έθνη να μην είναι αρκετά Ενωμένα.

Αυτό, για εμένα, είναι ξεκάθαρο σε δύο βασικούς τομείς: την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη διαχείριση της μετανάστευσης, οι οποίοι θα βρεθούν στο επίκεντρο της υποψηφιότητας της Ελλάδας για το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για την περίοδο 2025-2026.

Εάν εκλεγεί, η Ελλάδα θα καταστήσει το κλίμα και τη μετανάστευση κεντρικούς άξονες της θητείας της στο Συμβούλιο Ασφαλείας, μαζί με τον σεβασμό για το Διεθνές Δίκαιο και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Θα το κάνουμε αυτό γιατί, σε έναν βαθμό τουλάχιστον, η σημερινή συλλογική προσέγγιση της παγκόσμιας κοινότητας και στα δύο ζητήματα δείχνει ότι υπάρχει χάσμα ανάμεσα στη ρητορική και την υλοποίηση της πολιτικής.

Όταν έχουμε ζήσει ένα καλοκαίρι σαν αυτό του 2023 -το θερμότερο που έχει καταγραφεί ποτέ στα χρονικά- και όταν συνεχίζουμε να μιλάμε αντί να αναλαμβάνουμε δράση για την αντιμετώπιση των κύριων κινητήριων δυνάμεων πίσω από την παράνομη μετανάστευση, ή ακόμα και για την εφαρμογή των υφιστάμενων διακρατικών συμφωνιών, στην πραγματικότητα αποτυγχάνουμε.

Κυρίες και κύριοι, πρέπει να εργαστούμε πιο σκληρά από κοινού για να το αλλάξουμε αυτό.

Πριν από 12 μήνες, από αυτό το βήμα, προειδοποίησα ότι χωρίς πολυμερή συνεργασία οι καταστροφικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής θα γίνουν σύντομα ο κανόνας κι όχι η εξαίρεση. Δώδεκα μήνες μετά, αυτή η νέα πραγματικότητα είναι, δυστυχώς, εδώ.

Αυτό το καλοκαίρι πλημμύρες, πυρκαγιές, καύσωνες και κατολισθήσεις έπληξαν τον ευρωπαϊκό Νότο, τη Βόρεια Αφρική και τη Μεσόγειο, προκαλώντας πρωτοφανείς καταστροφές στην περιοχή, από τη Σλοβενία έως την Λιβύη, από την Ιταλία έως την Ελλάδα.

Για τους Έλληνες, αυτό ήταν περισσότερο έκδηλο στον Έβρο, στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας μου, όπου η μεγαλύτερη πυρκαγιά που έχει καταγραφεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση μαινόταν αδιάκοπα επί σχεδόν δύο εβδομάδες.

Συνολικά 20 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, εκατοντάδες έχασαν τα σπίτια και τα μέσα βιοπορισμού τους. Μια έκταση μεγαλύτερη σε μέγεθος από αυτή την πόλη, τη Νέα Υόρκη, έγινε στάχτη. Επτακόσιοι πυροσβέστες από όλη την Ευρώπη έδωσαν γενναία μάχη για να περιορίσουν αυτή τη mega-φωτιά, αλλά δεν μπορούσαν να την τιθασεύσουν.

Και, σαν να μην έφτανε αυτό, 10 ημέρες αργότερα η Ελλάδα επλήγη από την καταιγίδα «Daniel». Στην περιοχή της Θεσσαλίας, στα κεντρικά της χώρας, έπεσε διπλάσια βροχή σε μια ημέρα από όση πέφτει στο Λονδίνο σε έναν ολόκληρο χρόνο.

Ήταν η χειρότερη καταιγίδα που έπληξε την Ελλάδα εδώ και πάνω από έναν αιώνα.  Ο «Daniel» χάραξε ένα καταστροφικό πέρασμα, όχι μόνο από τη χώρα μου αλλά και από τη Λιβύη. Έπληξε τη παραθαλάσσια πόλη της Ντέρνα, όπου ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται τώρα σε δεκάδες χιλιάδες.

Οι επιπτώσεις αυτών των φαινομένων σε ολόκληρη τη Μεσόγειο είναι πρωτοφανείς. Ζωές χάνονται, επιχειρήσεις καταστρέφονται, για κάποιες κοινότητες τα πάντα ανατρέπονται, η κοινωνική συνοχή υπονομεύεται, τα εύθραυστα οικοσυστήματα των πιο πολύτιμων βιοτόπων μας τίθενται σε σοβαρό κίνδυνο.

Δέχομαι, φυσικά, ότι η κλιματική κρίση δεν αποτελεί άλλοθι για τα πάντα. Αλλά η επιστήμη το λέει ξεκάθαρα: οι πρωτόγνωρες θερμοκρασίες, που τροφοδοτούνται από την υπερθέρμανση του πλανήτη, δημιουργούν τις συνθήκες που προκαλούν αυτά τα καταστροφικά συμβάντα. 

Αυτό δεν αποτελεί πια μια κρίση που αφορά τις λιγότερο ανεπτυγμένες οικονομικά χώρες ή τον Παγκόσμιο Νότο. Η δική μας πολύ άνιση μάχη με τη φύση διεξάγεται τώρα κατά μήκος του ευρωπαϊκού Νότου, ιδιαίτερα στη Μεσόγειο.

Αυτή, κυρίες και κύριοι, είναι η νέα πραγματικότητα σε ό,τι αφορά στην κλιματική αλλαγή.

Η Ελλάδα, και οι πολλοί φίλοι και γείτονές μας που βρέχονται από τη Μεσόγειο, αντιμετωπίζουν πλέον παρόμοιες προκλήσεις με τις χώρες που έχουν βρεθεί στο «μάτι του κυκλώνα» της κλιματικής κρίσης. Και, όπως αυτές οι χώρες, χρειαζόμαστε μια πολύ πιο συντονισμένη απάντηση.

Στην Ελλάδα, έχουμε διαθέσει εκατοντάδες εκατομμύρια για την άμβλυνση των συνεπειών: ψηφίσαμε τον πρώτο μας κλιματικό νόμο και προωθούμε φιλόδοξες προτάσεις για την απαλλαγή των νησιών μας από τις πηγές εκπομπών άνθρακα. Συνεργαζόμαστε με πολυεθνικές εταιρείες στην επιδίωξη πράσινων τεχνολογιών. Κάνουμε σημαντικές επενδύσεις στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας όπου, με δεδομένο το φυσικό μας πλεονέκτημα που είναι ο  άνεμος, ο ήλιος και η θάλασσα, οι δυνατότητες είναι τεράστιες.

Και όμως, ενώ ενεργούμε αποφασιστικά για τον μακροπρόθεσμο μετριασμό των επιπτώσεων, είμαστε συλλογικά υπεύθυνοι διότι βραχυπρόθεσμα δεν δίνουμε αρκετή έμφαση στην προσαρμογή, μολονότι η ανάγκη να γίνουμε πιο ανθεκτικοί συνιστά αλλαγή για το σήμερα, όχι για το αύριο. Εξάλλου, αυτή η κρίση είναι ήδη εδώ, επηρεάζει ήδη τις ζωές μας και έχει ήδη σημαντικό αντίκτυπο στις οικονομίες μας.

Αυτό συνιστά αποτυχία για την Ευρωπαϊκή Ένωση, όχι μόνο από πλευράς πολιτικής αλλά και στο μέτωπο της διάθεσης οικονομικών πόρων. Ξοδεύουμε «ψίχουλα» για την προσαρμογή και την παροχή έκτακτης βοήθειας. Έχουμε δύο ταμεία των οποίων οι πόροι έχουν εξαντληθεί. Αυτό πρέπει να αλλάξει.

Για τον λόγο αυτό, αυτή την εβδομάδα έστειλα επιστολές στους ηγέτες της Κροατίας, της Κύπρου, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Μάλτας, της Πορτογαλίας, της Σλοβενίας και της Ισπανίας, οι οποίες μαζί με την Ελλάδα αποτελούν την ομάδα κρατών EU-Med 9.

Στην επιστολή μου πρότεινα δύο λύσεις, βραχυπρόθεσμα, για το ζήτημα της προσαρμογής: πρώτον, να αναγνωρίσουμε ότι οι περιστάσεις απαιτούν πλέον να δράσουμε εκτός του μακροπρόθεσμου δημοσιονομικού πλαισίου της ΕΕ και των κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις. Και, δεύτερον, να ηγηθούμε των προσπαθειών σε ολόκληρη την ΕΕ για τον καθορισμό και την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου, με τους κατάλληλους πόρους, το οποίο θα αντιμετωπίζει τις νέες προκλήσεις με τις οποίες βρισκόμαστε τώρα αντιμέτωποι.

Αλλά αυτό δεν αφορά μόνο την Ευρώπη. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ο ευρωπαϊκός Νότος και η Βόρεια Αφρική δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Καναδάς αυτό το καλοκαίρι, ή άλλες χώρες όπως το Πακιστάν το περασμένο καλοκαίρι, όταν και αυτό επλήγη από καταστροφικές πλημμύρες.

Γι’ αυτό καλώ για τη δημιουργία μιας «παγκόσμιας συμμαχίας για την προσαρμογή». Ένα forum όπου θα μπορούμε να παράγουμε νέα συλλογική σκέψη, ανανεωμένη συνεργασία, να προσφέρουμε πρόσβαση σε νέα χρηματοδότηση για την προώθηση της προσαρμογής σε βραχύ χρονικό ορίζοντα, προτού να είναι πολύ αργά. 

Επενδύοντας περισσότερο, για παράδειγμα, στην κοινή χρήση νέων τεχνολογιών για προηγμένη πρόγνωση και μοντέλα για μετεωρολογικά φαινόμενα, ώστε να μπορούμε να προβλέψουμε με μεγαλύτερη σαφήνεια, με μεγαλύτερη ακρίβεια, πώς θα εκδηλωθούν αυτά τα φαινόμενα, από πού προέρχονται οι πλημμύρες και πού εξαπλώνονται οι πυρκαγιές.

Επομένως, θα επιδιώξουμε τη συγκρότηση μιας συμμαχίας για την προσαρμογή στο πλαίσιο της ερχόμενης συνόδου για το κλίμα, COP28, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Επειδή μόνο μέσα από τη συνεργασία μας μπορούμε να κάνουμε πραγματική διαφορά, αντλώντας διδάγματα ο ένας από τον άλλον, αλλά και ανταλλάσσοντας βέλτιστες πρακτικές και λύσεις.

Πάρτε για παράδειγμα τον αριθμό έγκαιρης ειδοποίησης «112», για έκτακτες περιστάσεις, που διαθέτει η Ελλάδα. Δεν υφίστατο κατά τις καταστροφικές πυρκαγιές πριν από πέντε χρόνια. Μια ολόκληρη παραθαλάσσια πόλη καταστράφηκε και περισσότεροι από 100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Μάθαμε από αυτό το λάθος, το διορθώσαμε και αυτό το καλοκαίρι το «112» διαδραμάτισε τεράστιο ρόλο στην ελαχιστοποίηση της απώλειας ζωής.

Τι διαφορά θα έκανε άραγε ένας τέτοιος αριθμός, έκτακτης ανάγκης, στο Μάουι, κατά τη διάρκεια των καταστροφικών πυρκαγιών στη Χαβάη, ή στη Λιβύη για παράδειγμα; Είναι ακριβώς αυτού του είδους οι λύσεις, χωρίς μεγάλο κόστος, που αντιπροσωπεύουν το είδος της τεχνολογικής προσαρμογής που χρειαζόμαστε, σε παγκόσμιο επίπεδο, για το μέλλον. Μια απλή ιδέα που, όμως, σώζει ζωές.

Όλα αυτά είναι καίριας σημασίας, καθώς, στο τέλος της ημέρας, η πρωταρχική υποχρέωσή μας είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι,

Επιτρέψτε μου να στραφώ στη δεύτερη μεγάλη πρόκληση της εποχής μας, τη μετανάστευση.

Η χώρα μου βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας μεταναστευτικής κρίσης. Την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα έχει παράσχει καταφύγιο και προστασία σε εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο. Η ακτοφυλακή μας έχει καταβάλει τεράστιες προσπάθειες ώστε να σώσει δεκάδες χιλιάδες ζωές στη θάλασσα.

Θα είμαι ξεκάθαρος: η Ελλάδα πάντοτε θα είναι μία ανοιχτή και φιλόξενη χώρα για όσους διαφεύγουν από διωγμούς και βία, καθώς και για τους οικονομικούς μετανάστες που αναζητούν ένα νέο μέλλον μέσω νόμιμων οδών. Εξάλλου, η οικονομία μας αναπτύσσεται και πάλι, προσελκύουμε σημαντικές επενδύσεις από το εξωτερικό και υπάρχουν πολλές ευκαιρίες απασχόλησης στη χώρα μου. Ωστόσο, πρέπει να καλύψουμε αυτές τις κενές θέσεις εργασίας με τους δικούς μας όρους, όχι με αυτούς που θέτουν οι εγκληματικές συμμορίες.

Γι’ αυτό είναι κρίσιμο η διεθνής κοινότητα να συνεργαστεί για να προχωρήσει σε μια πολύ πιο εμπεριστατωμένη και συντονισμένη προσέγγιση. Μία προσέγγιση που θα αντιμετωπίζει τα βαθύτερα αίτια της μετανάστευσης, που θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικότερα την εμπορία ανθρώπων και τη διακίνηση μεταναστών, και θα προωθεί νόμιμες οδούς μετακίνησης.

Όσον αφορά τα βαθύτερα αίτια της μετανάστευσης, πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις αρνητικές πολιτικές, κοινωνικοοικονομικές και κλιματικές εξελίξεις στην πηγή, στις χώρες προέλευσης αλλά και στις χώρες διέλευσης.

Αυτό σημαίνει περισσότερες ειδικά σχεδιασμένες, καινοτόμες, πολυμερείς συνεργασίες για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και ευκαιρίες στους τόπους προέλευσης. Κανείς δεν θέλει να εγκαταλείψει το σπίτι του και να διακινδυνεύσει τη ζωή του για να βρει δουλειά χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά.

Στην πράξη μιλάμε για επενδύσεις στις υποδομές, στην εκπαίδευση, την υγειονομική περίθαλψη, στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Όλα αυτά μπορούν να μειώσουν τη φτώχεια, την ανεργία και την ανισότητα. Πρόκειται επίσης για τη δημιουργία κινήτρων για την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα, για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και των μικρών επιχειρήσεων, πάντοτε προωθώντας παράλληλα τη χρηστή διακυβέρνηση και την ενίσχυση του ρόλου των γυναικών.

Κυρίες και κύριοι,

Όσον αφορά τη μετανάστευση, η πολιτική της Ελλάδας είναι αυστηρή αλλά δίκαιη. Επικεντρωνόμαστε στην πρόληψη της παράτυπης μετανάστευσης και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών επιστροφής. Εστιάζουμε, όμως, και στη διευκόλυνση της ασφαλούς, ομαλής και νόμιμης μετανάστευσης, ενώ παράλληλα εξετάζουμε με ταχύτητα τις αιτήσεις ασύλου.

Αυτό το ζήτημα δεν πρόκειται να εξαφανιστεί. Πράγματι, τις τελευταίες εβδομάδες υπάρχουν ενδείξεις σε όλη τη Μεσόγειο ότι η πίεση στα σύνορά μας, δυστυχώς, αυξάνεται πάλι.

Γι’ αυτό τον λόγο η αποτροπή των αναχωρήσεων πρέπει να είναι η αφετηρία. Πρέπει να διαλύσουμε το επιχειρηματικό μοντέλο των διακινητών και τα δίκτυά τους, αν θέλουμε να σταματήσουμε τους ανθρώπους να ξεκινούν τέτοια επικίνδυνα ταξίδια.

Συνεργαζόμενοι σε διμερές και πολυμερές επίπεδο πρέπει να ενισχύσουμε τους συνοριακούς ελέγχους και τους μηχανισμούς επιτήρησης για τον εντοπισμό και την αναχαίτιση των λαθρεμπόρων και των δραστηριοτήτων τους. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό, μέσω της χρήσης προηγμένης τεχνολογίας, της ανταλλαγής πληροφοριών και της συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών συνοριοφυλακής.

Πρέπει επίσης να ενισχύσουμε την ικανότητα των αρχών επιβολής του νόμου να ερευνούν και να διώκουν αυτούς που αποκομίζουν κέρδη από την ανθρώπινη απελπισία, και να εξαρθρώσουμε τα δίκτυα μεταφοράς του χρήματος μέσω της ενίσχυσης των εργαλείων για τον εντοπισμό και τη δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων των διακινητών.

Χρειαζόμαστε μια ολιστική προσέγγιση που να ευαισθητοποιεί την κοινή γνώμη σχετικά με τους κινδύνους που εγκυμονούν οι διαδρομές λαθραίας διακίνησης. Ταυτόχρονα, όπως είπα, πρέπει να παρέχουμε νόμιμες οδούς μέσω της επανένωσης οικογενειών, των θεωρήσεων για ανθρωπιστικούς λόγους, αλλά και της δυνατότητας μετακίνησης εργαζόμενων, κάτι που η Ελλάδα έχει κάνει με νέες διμερείς συμφωνίες, όπως με την Αίγυπτο και το Μπαγκλαντές.

Αλλά, πάνω απ’ όλα, αν θέλουμε να λύσουμε το πρόβλημα στη Μεσόγειο, πρέπει να συνεργαστούμε με τις χώρες-εταίρους μας. Με την Τουρκία, φυσικά, αλλά και τους γείτονές μας στη Βόρεια Αφρική.

Κυρίες και κύριοι,

Επιτρέψτε μου να αναφερθώ στις σχέσεις της Ελλάδας με την γείτονά μας στα ανατολικά, την Τουρκία. Επιτρέψτε μου όμως να το κάνω με ανοιχτό πνεύμα. Αντί να κοιτάζω στο παρελθόν, θέλω σήμερα να κοιτάξω στο μέλλον.

Αναμφίβολα, οι μακροχρόνιες γεωπολιτικές εντάσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας παραμένουν. Ωστόσο, οι δύο μεγαλύτερες κοινές μας προκλήσεις, η κλιματική αλλαγή και η μετανάστευση, είναι του παρόντος και του μέλλοντος.

Αυτό ακριβώς είπα στον Πρόεδρο Erdoğan στη χθεσινή μας συνάντηση. Δεν πρέπει να υπάρχει παρανόηση, η κύρια διαφορά μας σχετικά με την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο είναι εξαιρετικά σημαντική, και παραμένει. Μπορεί, ωστόσο, να επιλυθεί σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, ειδικά τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, και στο πνεύμα των σχέσεων καλής γειτονίας. Έχουμε σημειώσει καλή πρόοδο τους τελευταίους μήνες όσον αφορά στην εξομάλυνση των σχέσεών μας και είναι προς το αμοιβαίο συμφέρον μας να συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο.

Όσον αφορά στην Κύπρο, το Κυπριακό παραμένει, δυστυχώς, στον πυρήνα του, ένα ζήτημα παράνομης εισβολής και κατοχής, κατά παράβαση των θεμελιωδών αρχών του Καταστατικού Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Η δέσμευσή μας για την κυριαρχία της Κύπρου, την εδαφική ακεραιότητά της και τη λύση ενός κράτους, στη βάση μιας διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας είναι ακλόνητη. Είναι θέμα αξιοπιστίας και αποφασιστικότητας να υπερασπιστούμε τις βασικές αξίες και αρχές στις οποίες βασίζονται τα Ηνωμένα Έθνη.

Η εξεύρεση μιας δίκαιης, βιώσιμης και αμοιβαία αποδεκτής λύσης του Κυπριακού εξακολουθεί να είναι κύρια προτεραιότητα για την Ελλάδα. Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε απολύτως τις προσπάθειες υπό την ηγεσία του ΟΗΕ για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων, πάντα στη βάση των σχετικών ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Κυρίες και κύριοι,

Σήμερα αναφέρθηκα στις δύο από τις τρεις σημαντικότερες ανησυχίες που μοιραζόμαστε ως παγκόσμια κοινότητα. Επιτρέψτε μου να κλείσω αναφερόμενος εν τάχει στην τρίτη.

Πέρσι, από αυτό το βήμα, οι περισσότεροι από εμάς καταδικάσαμε την παράνομη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Μια πράξη απροκάλυπτης επιθετικότητας που κατέρριψε το απαραβίαστο των συνόρων ενός κυρίαρχου κράτους και κόστισε τόσες αθώες ζωές.

Συνολικά, η διεθνής κοινότητα έχει αντισταθεί σθεναρά στην πρόκληση και καταστροφική προσπάθεια του Putin να αναθεωρήσει την Ιστορία. Σήμερα, ωστόσο, η εκτίμηση της Ρωσίας είναι ότι το ΝΑΤΟ, η ΕΕ, οι άλλοι εταίροι που στηρίζουν την Ουκρανία, θα χάσουν τελικά το κουράγιο να συνεχίσουν αυτόν τον αγώνα.

Επιτρέψτε μου να γίνω σαφής: αυτό δεν πρέπει να συμβεί και δεν θα συμβεί. Δεν θα εγκαταλείψουμε ποτέ την Ουκρανία, διότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι θα εγκαταλείπαμε τις ίδιες τις αρχές της ειρήνης, της δημοκρατίας, του σεβασμού στο Διεθνές Δικαίο, που είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τόσους πολλούς σε αυτή την αίθουσα.

Αυτό το μήνυμα εστάλη δυνατά και καθαρά από τους ηγέτες ολόκληρης της περιοχής των Βαλκανίων, στις 21 Αυγούστου στην Αθήνα, στο πλαίσιο της περιφερειακής Συνόδου Κορυφής που φιλοξενήσαμε, μαζί με τον Πρόεδρο Zelenskyy.

Φίλες και φίλοι, κλείνοντας, είτε πρόκειται για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, είτε για τη διαχείριση της μετανάστευσης, είτε για την καταπολέμηση της απειλής για τον δημοκρατικό τρόπο ζωής μας, όλες οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε είναι μεγάλες.

Έχουμε πει πολλές φορές ότι η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή. Πραγματικές ηγετικές ικανότητες θα απαιτηθούν από όλους μας. Δεν μπορούμε να καθόμαστε άπραγοι και να ελπίζουμε σε θαύματα. Έχω την τιμή να ηγούμαι μιας χώρας μεσαίου μεγέθους που προσπαθεί να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να αντιμετωπίσει ζητήματα τεράστιας πολυπλοκότητας. Όμως, ήρθε η ώρα οι πραγματικά μεγάλοι παίκτες να αναλάβουν δράση και να φέρουν αποτελέσματα.

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.

photo eurokinissi

Ακούστηκε στον ΟΗΕ: «Δεν θα υπάρξει ειρήνη στη Μέση Ανατολή…»

Ο Παλαιστίνιος πρόεδρος Μαχμούντ Αμπάς προειδοποίησε αργά την Πέμπτη τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ότι δεν θα υπάρξει ειρήνη στην Εγγύς και τη Μέση Ανατολή χωρίς να ληφθούν υπόψη τα "νόμιμα δικαιώματα" του λαού του, δηλαδή η εφαρμογή μιας λύσης δύο κρατών.

“Όσοι νομίζουν ότι η ειρήνη μπορεί να επικρατήσει στη Μέση Ανατολή χωρίς ο παλαιστινιακός λαός να απολαμβάνει όλα τα νόμιμα εθνικά δικαιώματά του, κάνουν λάθος”, κατήγγειλε ο Αμπάς στην αρχή της ομιλίας του.

Ο πρόεδρος της Παλαιστινιακής Αρχής έκανε αυτή την προειδοποίηση από την έδρα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη την επομένη των δηλώσεων των ηγετών του Ισραήλ, της Σαουδικής Αραβίας, των ΗΠΑ και του Ιράν σχετικά με την εν εξελίξει προσέγγιση μεταξύ του Ριάντ και του εβραϊκού κράτους.

Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου είπε την Τετάρτη στον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν στη Νέα Υόρκη ότι προσβλέπει σε μια “ιστορική ειρηνευτική συμφωνία” μεταξύ της χώρας του και της Σαουδικής Αραβίας.

Την ίδια στιγμή, ο Σαουδάραβας πρίγκιπας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν δήλωνε στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο Fox News ότι αυτή η ιστορική εξομάλυνση “πλησιάζει κάθε μέρα”. Υπογράμμισε ωστόσο ότι “το παλαιστινιακό ζήτημα είναι πολύ σημαντικό” για τη σουνιτική μοναρχία.

Όμως μια τέτοια προσέγγιση δεν αρέσει στο Ιράν, εχθρό του Ισραήλ και των Ηνωμένων Πολιτειών και αντίπαλο της Σαουδικής Αραβίας: ο πρόεδρός του Εμπραχίμ Ραϊσί, επίσης παρών στη Νέα Υόρκη, προειδοποίησε ότι η εξομάλυνση των σχέσεων μεταξύ του Ισραήλ και της Σαουδικής Αραβίας θα είναι “μια μαχαιριά στην πλάτη των Παλαιστινίων”.

Η σιιτική Ισλαμική Δημοκρατία έχει επίσης πλησιάσει το Ριάντ ήδη από την άνοιξη, υπό την αιγίδα της Κίνας.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες αποσύρθηκαν σταδιακά από την Εγγύς και τη Μέση Ανατολή μετά την προεδρία του Μπαράκ Ομπάμα (2009-2017), εκτιμούν ότι η συμφιλίωση μεταξύ των περιφερειακών δυνάμεων θα έχει “ισχυρό αντίκτυπο στη σταθεροποίηση της περιοχής, στην περιφερειακή ολοκλήρωση, στο γεγονός ότι οι λαοί θα έρθουν πιο κοντά”, σύμφωνα με τον υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Άντονι Μπλίνκεν.

Αλλά η Ουάσινγκτον, η οποία είχε επί μακρόν διαμεσολαβητικό ρόλο στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση, έχει εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια να φέρει το εβραϊκό κράτος και τους Παλαιστίνιους του Μαχμούντ Αμπάς στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Ο 87χρονος Αμπάς, Παλαιστίνιος πρόεδρος εδώ και 18 χρόνια, ζήτησε από τα Ηνωμένα Έθνη τη διεξαγωγή μιας διεθνούς διάσκεψης η οποία να “είναι η τελευταία ευκαιρία για να διασωθεί η λύση των δύο κρατών (του ισραηλινού και του παλαιστινιακού) και να αποτραπεί η περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης και μια απειλή της ασφάλειας και της σταθερότητας της περιοχής μας και όλου του κόσμου”.

(απεμπε – φωτο:freepik)

Οικονόμου: «Αύξηση της αστυνόμευσης αλλά και των καμερών στους δρόμους»

«Θα προσπαθήσουμε να είμαστε πιο αποτελεσματικοί απέναντι σε αυτό που αποτελεί απαίτηση των συμπολιτών μας»

τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου σε συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 σχετικά με το σχέδιο του υπουργείο για την βελτίωση της ασφάλειας των πολιτών.

«Αν δει κανείς τα στατιστικά, οι επιδόσεις της Ελληνικής Αστυνομίας, της ελληνικής Πολιτείας, απέναντι στην υψηλή εγκληματικότητα, θα έλεγα πως είναι καλή. Πολύ καλύτερη και από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Εκεί που πρέπει να γίνουμε πολύ πιο αποτελεσματικοί και καλύτεροι είναι στις διαρρήξεις, στην Αθήνα και την επαρχία, σε πράγματα και παραβατικές συμπεριφορές με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ο πολίτης στο κέντρο, στις γειτονιές της Αθήνας, στην περιφέρεια» σημείωσε ο κ. Οικονόμου.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη υπογράμμισε ότι θα εντατικοποιηθεί η αστυνόμευση, με περισσότερους αστυνομικούς στις γειτονιές, τακτικότερες περιπολίες και στην Αθήνα και αλλού. Βοήθεια προς αυτή την κατεύθυνση δίνει, όπως τόνισε , η ανακοίνωση του πρωθυπουργού στη Δ.Ε.Θ. για την επιστροφή αστυνομικών, που απασχολούνται σε άλλες υπηρεσίες, στο πεδίο.

Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου οι πρώτοι 1.500 επιστρέφουν σε λιγότερο από έναν μήνα στην ΔΙΑΣ, στην ‘Αμεση Δράση, στα αστυνομικά τμήματα, ενώ πρόσθεσε ότι αυτό θα βοηθήσει πολύ. Επιπρόσθετα εγγυήθηκε «… ότι θα μείνουν, δεν πρόκειται δηλαδή να γίνει κάτι, μία εξαγγελία και να φύγει. Θα μείνουν στις υπηρεσίες γιατί αυτή είναι η ανάγκη τώρα».

Παράλληλα ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι η ΕΛΑΣ πάσχει σε ανθρώπινο δυναμικό στο πεδίο και για το λόγο αυτό σχεδιάζεται η αύξηση των εποπτικών μέσων.

«Επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο – και πολύ σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να το ανακοινώσουμε και να το παρουσιάσουμε – για μία πολύ μεγάλη αύξηση των εποπτικών μέσων. Μιλώ για κάμερες, οι οποίες θα βοηθήσουν στην αστυνόμευση σε όλες τις διαστάσεις. Και την τροχαία αστυνόμευση αλλά και την καταπολέμηση της εγκληματικότητας» τόνισε.

(ant1news – eurokinissi photo)

Αχτσιόγλου: Σοβαρότατο σφάλμα Κασσελάκη για τα Κατεχόμενα της Κύπρου

Η υποψήφια για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, Έφη Αχτσιόγλου, σχολίασε το ολίσθημα του συνυποψήφιου της, Στέφανου Κασσελάκη, για τα κατεχόμενα της Κύπρου. Η δήλωση της Έφης Αχτσιόγλου: «Χτες έκανα μια δήλωση για τη συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν και τις προκλητικές δηλώσεις του Τούρκου προέδρου για το Κυπριακό. Σε αυτήν, κάλεσα και τον Στέφανο Κασσελάκη να τοποθετηθεί πάνω […]

Η υποψήφια για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, Έφη Αχτσιόγλου, σχολίασε το ολίσθημα του συνυποψήφιου της, Στέφανου Κασσελάκη, για τα κατεχόμενα της Κύπρου.

Η δήλωση της Έφης Αχτσιόγλου:

«Χτες έκανα μια δήλωση για τη συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν και τις προκλητικές δηλώσεις του Τούρκου προέδρου για το Κυπριακό. Σε αυτήν, κάλεσα και τον Στέφανο Κασσελάκη να τοποθετηθεί πάνω στα κρίσιμα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής.

Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι το ίδιο απόγευμα θα διατύπωνε την καινοφανή άποψη ότι η κατεχόμενη Κύπρος είναι «κρατίδιο τους» ( δηλ. των Τούρκων). Πρόκειται για ένα σοβαρότατο σφάλμα. Σφάλμα που αποκαλύπτει άγνοια για ένα από τα πιο κρίσιμα θέματα της εξωτερικής μας πολιτικής. Κι αυτό πρέπει να μας προβληματίσει.

Πέρα από τα συνθήματα, η πολιτική απαιτεί σοβαρότητα, επάρκεια και γνώση. Και αυτό ισχύει στο πολλαπλάσιο για την εξωτερική μας πολιτική.

Φαντάζομαι ο κύριος Κασσελάκης θα ανακαλέσει τη δήλωση του. Για το καλό του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Για το καλό όλων μας».

photo eurokinissi

Κασσελάκης για στρατό: Θέλω κοινωνική θητεία – Ένταση με δημοσιογράφους

Τι δήλωσε...

Ο Στέφανος Κασσελάκης, σε ομιλία τους χθες στο Αιγάλεω επανέλαβε τη θέση του για τη στρατιωτική θητεία, σημειώνοντας πως: «Για το στρατό έχω πει ως στόχο, ότι η πρώτη γραμμή πρέπει να είναι επαγγελματική, οι στρατιωτικοί μας να έχουν οικογενειακό προγραμματισμό και πολύ καλές απολαβές. Γα τη δεύτερη γραμμή θέλω να υπάρχει κοινωνική θητεία. Να μπορούν και αγόρια και κορίτσια να μπορούν να προσφέρουν στον τόπο τους. Ο σκοπός είναι να μην χάνει κανείς 9 μήνες από τη ζωή του. Ο χρόνος πρέπει να είναι παραγωγικός για τη ζωή του».

Ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ είχε και ένα μίνι επεισόδιο με δημοσιογράφους, οι οποίοι τον βομβάρδισαν με ερωτήσεις σχετικά με το κλίμα στον ΣΥΡΙΖΑ ενόψει β’ γύρου.

«Τι απαντάτε στον Νίκο Φίλη…» ξεκίνησε να ρωτά ένας ρεπόρτερ, και εκτυλίχθηκε ένας έντονος διάλογος

  • Κασσελάκης: «Όχι, μισό λεπτό, θα κάνω πρώτα μια δήλωση»
  • Δημοσιογράφος: «Κι εγώ δημοσιογράφος είμαι και θέτω ερωτήσεις»
  • Κασσελάκης: «Κι εγώ πολιτικός είμαι. Πήγα στην Καρδίτσα και είδα πόνο. Να σεβόμαστε τον πόνο των ανθρώπων. Δεν είναι ανάγκη να έχουμε ειρωνεία»
  • Δημοσιογράφος: «Καμία ειρωνεία»
  • Κασσελάκης: «Είμαι εδώ να απαντήσω ευγενικά. Πρώτα θα κάνω μία δήλωση και μετά θα απαντήσω σε ερωτήσεις»

photo eurokinissi

«Τα πάντα με πλαστικό χρήμα για να ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ»: Τα μέτρα για την κατάργηση των μετρητών, vid

«Σε βάθος 5ετίας-6ετίας μπορούν να τα αποσύρουν γιατί δεν γίνονται απότομα αυτά».

Τον τρόπο με τον οποίο θα καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή εξειδίκευσαν ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και οι υφυπουργοί Χάρης Θεοχάρης και Θάνος Πετραλιάς, στον απόηχο των οικονομικών μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την 87η ΔΕΘ.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην επέκταση των POS, στη θέσπιση των ηλεκτρονικών βιβλίων, ενώ σημείωσε πως οι μεταβιβάσεις ακινήτων θα γίνονται μόνο με τραπεζικά μέτρα πληρωμής. «Θέλουμε μέσα σε 10 μήνες να αλλάξουμε το τοπίο» είπε ο υπουργός.

Μάλιστα στον «αέρα» μίλησαν για «επιβολή πλαστικού χρήματος για να ελέγχεται (από το κράτος) η μεταφορά του», αναφέροντας χώρες στις οποίες επιχειρήσεις (π.χ. περίπτερα) δεν δέχονται πλέον μετρητά!

Πρόστιμο διπλάσιο για συναλλαγές άνω των 500€ με μετρητά
Παραδείγματα

Α) Καταναλωτής πληρώνει σε κατάστημα 600€ μετρητά

Πριν: 100€ πρόστιμο στον καταστηματάρχη
Τώρα: 1.200€ πρόστιμο στον καταστηματάρχη
Β) Επιχείρηση Α κόβει τιμολόγιο 600€ στην Επιχείρηση Β και πληρώνει με μετρητά

Η Επιχείρηση Α πριν είχε πρόστιμο 100€ και τώρα έχει πρόστιμο 1.200€
Στην Επιχείρηση Β δεν εκπίπτει το έξοδο 600€ και πληρώνει φόρο 22% 132€
Υποχρέωση αγοραπωλησίας ακίνητων μόνο με τραπεζικά μέσα πληρωμής
Α) Δεν εμποδίζει τους συμβαλλόμενους να δεχθούν μέρος του ποσού ‘’ κάτω από το τραπέζι’’

Β) Πλέον δεν θα μπορείς να δικαιολογήσεις τις καταθέσεις μετρητών ότι προέρχονται από πώληση ακινήτου

Προνοιακά επιδόματα -> πληρωμή με χρεωστική κάρτα


επιδόματα: τέκνων, γέννησης, ανεργίας
Οι παρεμβάσεις στη βραχυχρόνια μίσθωση

Δημιουργία νέου ΚΑΔ ειδικά για Βραχυχρόνια Μίσθωση


Υποχρεωτική έναρξη δραστηριότητας για φυσικά πρόσωπα με 3 ή περισσότερα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης (Ίδρυση εταιρείας)
Επιβολή: ΦΠΑ, Τέλους παρεπιδημούντων και Φόρου Διαμονής (όπως στα ξενοδοχεία)
Φόρος διαμονής: 1,50€ / διανυκτέρευση σε 170.000 ακίνητα
Αυστηροποίηση ελέγχων
Πρόστιμο > 5.000 € για αδήλωτα στο μητρώο
Αδειοδότηση σαν ξενοδοχείο για εκμίσθωση ολόκληρων κτιρίων

(Megatv – Freepik)

Σάλος με δήλωση Κασσελάκη για τα Κατεχόμενα της Κύπρου – ΒΙΝΤΕΟ

Τον διόρθωσε δημοσιογράφος...

Σάλο προκάλεσαν οι δηλώσεις που έκανε ο Στέφανος Κασσελάκης στους δημοσιογράφους, μετά την ομιλία του στο Αιγάλεω. Ο υποψήφιος για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, τα μπέρδεψε, όσον αφορά το ψευδοκράτος στην Κύπρο.

Συγκεκριμένα, σε αναφορά του για τα κατεχόμενα, για τα οποία ο Ερντογάν ζητά ανεξαρτητοποίηση, ο Στέφανος Κασσελάκης δεν μπορούσε να πει “ψευδοκράτος” και αντ΄αυτού είπε “το δεύτερο μισό” της Κύπρου, η “βόρεια πλευρά”, το “κρατίδιο το δικό τους”.

“Για τα εθνικά θέματα είναι απαράδεκτο ο κ. Μητσοτάκης να μην απαντάει στην πρόκληση Ερντογάν, για αναγνώριση του δεύτερου μισού της… Του κρατιδίου, τέλος πάντων, του δικού τους. Της βόρειας… ε, στην Κύπρο. Αντί να απαντάει επί τόπου…” ανέφερε στην τοποθέτησή του.

Σε εκείνο το σημείο, δημοσιογράφος τού είπε “του ψευδοκράτους” με τον ίδιο τον Στέφανο Κασσελάκη να επαναλαμβάνει “του ψευδοκράτους”.

Αργότερα ο κ. Κασσελάκης δικαιολογήθηκε λέγοντας: «Υπάρχουν φορές που ψάχνω να βρω μια λέξη στα ελληνικά. Χθες, μέσα στην κούραση και αϋπνία της περιοδείας, αυτό έπαθα. Ας μην ανησυχεί κανείς».

Δείτε:

photo intime

Στα 44δισ. δολάρια το ύψος μόνο της στρατιωτικής βοήθειας των ΗΠΑ στους Ουκρανούς!!

Χωρίς να υπολογίζονται τα χρόνια πριν το πόλεμο...

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανακοίνωσε χθες Πέμπτη ένα νέο πακέτο στρατιωτικής βοήθειας στην Ουκρανία, αξίας 325 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο αποσκοπεί στη θωράκιση της ουκρανικής αντιαεροπορικής άμυνας, αλλά δεν περιλαμβάνει πυραύλους ATACMS που ζητούσε επίμονα το Κίεβο.

Αυτό το νέο πακέτο περιλαμβάνει οβίδες πυροβολικού και συστήματα για την αντιμετώπιση εχθρικών αεροπορικών επιδρομών, σύμφωνα με το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας.

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι είχε διατυπώσει συγκεκριμένα αιτήματα για στρατιωτικό εξοπλισμό, φιλοδοξώντας να αποκτήσει πυραύλους ATACMS βεληνεκούς έως και 300 χιλιομέτρων, όμως δεν συμπεριελήφθησαν στο πακέτο που ανακοινώθηκε.

Η Ουάσινγκτον ανακοίνωσε το νέο πακέτο στρατιωτικής βοήθειας στο Κίεβο κατά τη διάρκεια της επίσκεψης Ζελένσκι στην αμερικανική πρωτεύουσα.

Ο ουκρανός πρόεδρος ευχαρίστησε τις ΗΠΑ, κατά τη συνάντηση που είχε με τον αμερικανό ομόλογό του Τζο Μπάιντεν και το υπουργικό του συμβούλιο στον Λευκό Οίκο. Όπως είπε χαρακτηριστικά, το νέο πακέτο περιλαμβάνει «ακριβώς αυτό που χρειάζονται οι στρατιώτες μας».

Ο Ζελένσκι ευχαρίστησε επίσης την αμερικανική κυβέρνηση για την ενίσχυση της αντιαεροπορικής άμυνας της Ουκρανίας στη διάρκεια του χειμώνα, αλλά και τη συμβολή της στη μελλοντική θωράκιση των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων προκειμένου να αποτρέψουν τυχόν νέες επιθέσεις εναντίον της χώρας.

Υπογράμμισε ότι είναι ευγνώμων όχι μόνο για το τελευταίο πακέτο στρατιωτικής βοήθειας, αλλά και για την υποστήριξη της Ουάσινγκτον κατά τις 575 ημέρες του πολέμου μέχρι στιγμής.

Από την έναρξη της ρωσικής εισβολής, τον Φεβρουάριο του 2022, η αξία της στρατιωτικής βοήθειας των ΗΠΑ στην Ουκρανία υπολογίζεται σε 43,9 δισεκατομμύρια δολάρια και είναι πολύ μεγαλύτερη από οποιασδήποτε άλλης χώρας. Η Ουάσινγκτον έχει επίσης προσφέρει σημαντική οικονομική βοήθεια στο Κίεβο.

Μετά τη συνάντηση με τον Ζελένσκι, ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν είπε ότι την επόμενη εβδομάδα θα παραδοθούν στην Ουκρανία τα πρώτα από τα 31 άρματα μάχης Abrams που οι ΗΠΑ έχουν υποσχεθεί να προμηθεύσουν.

Ο ουκρανός πρόεδρος είχε νωρίτερα συνομιλίες με μέλη του Κογκρέσου των ΗΠΑ και με τον υπουργό Άμυνας Λόιντ Όστιν. Όπως είπε, είχε έναν «υπέροχο διάλογο» με μέλη της Γερουσίας, όπου οι Δημοκρατικοί έχουν την πλειοψηφία. Στην ελεγχόμενη από τους Ρεπουμπλικάνους Βουλή των Αντιπροσώπων, υπάρχουν ενδείξεις πως διατυπώνονται ενστάσεις σχετικά με το ύψος της στρατιωτικής βοήθειας που προσφέρουν οι ΗΠΑ στην Ουκρανία.

«Εσείς δίνετε χρήματα, εμείς δίνουμε τη ζωή μας», φέρεται να είπε ο Ζελένσκι, σύμφωνα με το CNN.

To CNN μετέδωσε ότι ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων Κέβιν Μακάρθι μπλόκαρε ομιλία του Ζελένσκι σε κοινή συνεδρίαση της Βουλής και της Γερουσίας των ΗΠΑ.

(απεμπε – απεμπε-EPA photo)

«Ανησυχούμε για την Πολωνία»: Οι Λευκορώσοι ετοιμάζουν πύραυλο-έκπληξη με Κινέζους και Πούτιν

Τι αποκάλυψε ο Λουκασένκο

Οι Λευκορώσοι ειδικοί εργάζονται ενεργά για την ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανίας και της παραγωγής πυραύλων, με το βλέμμα στις κινήσεις του ΝΑΤΟ και ειδικά στην Πολωνία!

 Μάλιστα το Μινσκ θα αναπτύξει σύντομα έναν πολύ ισχυρό πύραυλο.

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος της Λευκορωσίας Αλεξάντερ Λουκασένκο σε συνάντηση με τον κυβερνήτη της ρωσικής περιφέρειας Κρασνοντάρ, Βενιαμίν Κοντρατίεφ.

Ο Πρόεδρος συνέχισε ότι τα γεγονότα της στρατιωτικής επιχείρησης στην Ουκρανία ώθησαν τη Λευκορωσία να ασχοληθεί σοβαρά με την αμυντική βιομηχανία. Ένας άλλος παράγοντας για την έκρηξη στην βιομηχανία όπλων είναι η τεταμένη κατάσταση σε όλη τη χώρα, πρόσθεσε ο αρχηγός του κράτους. Τόνισε ότι οι ενέργειες της Πολωνίας στα σύνορα του κράτους της Ένωσης προκαλούν την μεγαλύτερη ανησυχία.

Ο αρχηγός του κράτους της Λευκορωσίας υπενθύμισε επίσης τα γεγονότα του 2020, όταν έγιναν προσπάθειες να γίνει η Λευκορωσία «διαχωριστική γραμμή» μεταξύ της Ρωσίας και της Ανατολής από την μια και της Δύσης από την άλλη. Ωστόσο, αυτό απέτυχε, είπε ο Λευκορώσος πρόεδρος.

Ο Λουκασένκο σημείωσε επίσης ότι οι μαχητές της ομάδας Βάγκνερ, που βρίσκονται αυτή την στιγμή στην χώρα, εκπαιδεύουν και εξήγησαν στον Λευκορωσικό στρατό τι συνιστά πόλεμος σήμερα. Γι’ αυτό το Μινσκ αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή πυραύλων.

“Ξεκινήσαμε να τα αναπτύσσουμε με την Κίνα, τώρα περάσαμε στις ρωσικές τεχνολογίες. Θα φτιάξουμε έναν πύραυλο, έναν πραγματικό πύραυλο”, πρόσθεσε ο Λουκασένκο.

photo freepik

Κλιματική καταστροφολογία: Αναφέρουν ως παράδειγμα την Ελλάδα…

Στις Βρυξέλλες μεγάλη δημοσιότητα δίνουν -επίτηδες προφανώς- στις πρόσφατες καταστροφές που έπληξαν τη χώρα μας.

Με αναφορά στην Ελλάδα που επλήγη από πυρκαγιές και πλημμύρες και κάνοντας λόγο για έναν «πλανήτη που βράζει» ξεκίνησε την ομιλία της για το κλίμα στο Global Citizen, η Πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

«Μόλις πριν από ένα μήνα, βρισκόμουν στην Ελλάδα, καθώς η χώρα καταστράφηκε από τις χειρότερες πυρκαγιές στην Ευρώπη.

Μόνο λίγες εβδομάδες αργότερα, η ίδια χώρα επλήγη από βροχοπτώσεις τριών ετών σε μόλις τρεις ημέρες. Είναι τραγωδία.

Και το ίδιο συμβαίνει από τη Λιβύη ως τη Σλοβενία, από την Ισπανία ως τις Φιλιππίνες. Η κλιματική αλλαγή είναι ανάμεσά μας» τόνισε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Επισήμανε ότι η κλιματική δράση και η οικονομική ανάπτυξη μπορούν να συμβαδίσουν, σημειώνοντας ότι «με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και τον Κλιματικό Νόμο μας, γίναμε η πρώτη ήπειρος που έκανε την κλιματική ουδετερότητα νομικά δεσμευτικό στόχο έως το 2050».

«Έχουμε θέσει στόχους μείωσης των εκπομπών για το 2030. Και είμαστε σε καλό δρόμο όχι μόνο να τους επιτύχουμε αλλά και να τους υπερβούμε. Αυτός ο οδικός χάρτης για την κλιματική ουδετερότητα έχει προωθήσει την καινοτομία και τις επενδύσεις» ανέφερε η Πρόεδρος της Επιτροπής. Επιπροσθέτως, ανέφερε ότι όλο και περισσότερες χώρες συμμετέχουν στον αγώνα της καθαρής τεχνολογίας.

«Θέλουν να ξεφύγουν από τις παλιές, καφέ ενέργειες όπως το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο και ο άνθρακας. Θέλουν να προστατεύσουν τους πράσινους πνεύμονες του κόσμου ενώ αναπτύσσουν την οικονομία τους. Το είδα με τα μάτια μου νωρίτερα αυτό το μήνα στο Ναϊρόμπι, στη Σύνοδο Κορυφής για το Κλίμα της Αφρικής» σημείωσε.

«Το μεγάλο ερώτημα είναι πώς θα κλείσει το κενό καθαρών επενδύσεων στον κόσμο. Και μεγάλες οικονομίες όπως η Ευρώπη έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Η ΕΕ παραμένει ο μεγαλύτερος χρηματοδότης στον κόσμο για το κλίμα.

Μόνο το 2021, συνεισφέραμε περισσότερα από 27 δισεκατομμύρια δολάρια στη χρηματοδότηση για το κλίμα. Αυτό είναι περισσότερο από το ένα τέταρτο του παγκόσμιου στόχου των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και με το επενδυτικό μας σχέδιο υποδομής, την Global Gateway, χρηματοδοτούμε καθαρές υποδομές σε όλο τον κόσμο σε αναπτυσσόμενες χώρες και αναδυόμενες αγορές» υπογράμμισε.

Τέλος, ανέφερε ότι χρειάζεται εκ νέου αναπροσαρμογή του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος, ώστε να μπορεί να υποστηρίξει καλύτερα τη δράση για το κλίμα.

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

«Λουτρό αίματος» και κραχ στην Ευρώπη!!! Ο πόλεμος στην Ουκρανία φέρνει άγριες καταστάσεις, vid

Τι ειπώθηκε…

Σε μια συνέντευξη με τον πρώην παρουσιαστή του Fox News, δικαστή Ναπολιτάνο, ο διάσημος αμερικανός οικονομολόγος Τζέφρι Σακς μίλησε έξω από τα δόντια για την κατάσταση στον πόλεμο Ρωσίας-ΝΑΤΟ στην Ουκρανία.

Κατά την άποψή του, αυτό το «τραγικό λουτρό αίματος» ήταν απολύτως προβλέψιμο και οι Ηνωμένες Πολιτείες το γνώριζαν και το προκάλεσαν σκοπίμως, προκειμένου, προφανώς, να προκαλέσουν ζημιά στην Ρωσία, αλλά καινα οδηγήσουν την ευρωπαϊκή οικονομία σε κραχ!!!

 “Έχουμε λοιπόν αυτό το τρομερό φαινόμενο όπου τα συμφέροντα του κόσμου εξαρτώνται από τα συμφέροντα λίγων πολιτικών. Αυτό είναι εντελώς λάθος”, είπε.

Μόνο που δεν αποφασίζουν οι πολιτικοί για όλο αυτό που γίνεται, αλλά τα παγκόσμια αφεντικά που έχουν συγκεκριμένα σχέδια (ΕΔΩ τι επιδιώκεται να ακολουθήσει).

Δείτε το βίντεο:

photo freepik

Μπορέλ/Ναγκόρνο-Καραμπάχ: Η αναγκαστική μετακίνηση του άμαχου πληθυσμού θα έχει ισχυρή απάντηση από την ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταδικάζει τη στρατιωτική επιχείρηση του Αζερμπαϊτζάν κατά του αρμενικού πληθυσμού του Ναγκόρνο-Καραμπάχ και εκφράζει τη λύπη της για τις ανθρώπινες απώλειες που προκλήθηκαν από αυτή την κλιμάκωση, αναφέρει σε γραπτή δήλωσή του ο Ύπατος Εκπρόσωπος Ζοζέπ Μπορέλ.

Τονίζει ότι «η αναγκαστική μετακίνηση του άμαχου πληθυσμού με στρατιωτικά ή άλλα μέσα θα αντιμετωπιστεί με ισχυρή απάντηση από την ΕΕ», καθώς και ότι η Ένωση «είναι έτοιμη να λάβει τα κατάλληλα μέτρα σε περίπτωση περαιτέρω επιδείνωσης της κατάστασης».

«Έχουμε λάβει υπόψη τις αντίστοιχες ανακοινώσεις ότι επετεύχθη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός. Αναμένουμε την άμεση και πλήρη παύση των εχθροπραξιών και την τήρηση της κατάπαυσης του πυρός», σημειώνει ο κ. Μπορέλ και συμπληρώνει ότι η ΕΕ καλεί το Αζερμπαϊτζάν να επιτρέψει την άμεση και απρόσκοπτη πρόσβαση ανθρωπιστικής βοήθειας στον πληθυσμό που έχει ανάγκη, μεταξύ άλλων μέσω της πλήρους επαναλειτουργίας του διαδρόμου του Λατσίν σύμφωνα με τις εντολές του Διεθνούς Δικαστηρίου του Φεβρουαρίου και του Ιουλίου 2023. Ο Ύπατος Εκπρόσωπος επισημαίνει ότι «οι ανθρωπιστικοί φορείς θα πρέπει να μπορούν να λειτουργούν ελεύθερα. Η ΕΕ και τα κράτη μέλη της είναι έτοιμα να παράσχουν επείγουσα ανθρωπιστική βοήθεια».

Επίσης, υπογραμμίζει ότι η ΕΕ καλεί τους Αρμένιους του Μπακού και του Καραμπάχ να συμμετάσχουν επειγόντως σε έναν συνολικό και διαφανή διάλογο.

«Το Αζερμπαϊτζάν φέρει την ευθύνη να διασφαλίσει τα δικαιώματα και την ασφάλεια των Αρμενίων του Καραμπάχ, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματός τους να ζουν στα σπίτια τους χωρίς εκφοβισμό και διακρίσεις. Η αναγκαστική μετακίνηση του άμαχου πληθυσμού με στρατιωτικά ή άλλα μέσα θα αντιμετωπιστεί με ισχυρή απάντηση από την ΕΕ», τονίζει ο Ζοζέπ Μπορέλ. «Η ΕΕ είναι έτοιμη να λάβει τα κατάλληλα μέτρα σε περίπτωση περαιτέρω επιδείνωσης της κατάστασης» υπογραμμίζει.

Επίσης, ο Ζοζέπ Μπορέλ αναφέρει ότι η ΕΕ επαναλαμβάνει την υποστήριξή της στην κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα τόσο του Αζερμπαϊτζάν όσο και της Αρμενίας. «Καλούμε το Αζερμπαϊτζάν να επιβεβαιώσει την κατηγορηματική δέσμευσή του για την εδαφική ακεραιότητα της Αρμενίας, σύμφωνα με τη Διακήρυξη του Αλμάτι του 1991» σημειώνει.

Επιπλέον, επισημαίνει ότι η ΕΕ είναι έτοιμη να υποστηρίξει περαιτέρω τις δημοκρατικά εκλεγμένες αρχές της Αρμενίας: την ανθεκτικότητα, την ασφάλεια και τη συνέχιση των δημοκρατικών μεταρρυθμίσεων στη χώρα. Η αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Αρμενία (EUMA) θα συνεχίσει να παρακολουθεί και να αναφέρει την κατάσταση ασφαλείας κατά μήκος της αρμενικής πλευράς των διεθνών συνόρων με το Αζερμπαϊτζάν.

Η ΕΕ ζητεί την επανάληψη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Αρμενίας και του Αζερμπαϊτζάν για όλα τα εκκρεμή ζητήματα, ενόψει της σύναψης μιας συνθήκης ειρήνης, και παραμένει πλήρως προσηλωμένη στην υποστήριξη τέτοιων διαπραγματεύσεων.

Τέλος, ο Ζοζέπ Μπορέλ αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση παραμένει πλήρως προσηλωμένη στη διευκόλυνση του διαλόγου μεταξύ των πλευρών, ιδίως υπό την αιγίδα του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου με την υποστήριξη του Ειδικού Εντεταλμένου της ΕΕ, προκειμένου να διασφαλιστεί μακροχρόνια ειρήνη προς όφελος όλων των ανθρώπων της περιοχής.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/intime

Γεραπετρίτης: Ελπίζουμε να έχουμε θετικά αποτελέσματα στο Ανώτατο Συμβούλιο Ελλάδας-Τουρκίας στην Θεσ/νίκη

Την ελπίδα ότι θα μπορέσουν να υπάρξουν συγκεκριμένα αποτελέσματα στη διαμόρφωση μιας θετικής ατζέντας για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, εξέφρασε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης.

Ο υπουργός εκτίμησε ότι αυτή η πρόοδος μπορεί να επιτευχθεί μέχρι την 7η Δεκεμβρίου, όποτε θα πραγματοποιηθεί το Ανώτατο Συμβούλιο Ελλάδας-Τουρκίας στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Γεραπετρίτης έκανε μια συνολικότερη αποτίμηση των μέχρι τώρα επαφών που είχε η ελληνική διπλωματική αποστολή στην Εβδομάδα Υψηλού Επιπέδου της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Όπως εξήγησε, «η παρουσία της ελληνικής αντιπροσωπείας στην 78η Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, μια πολυσχιδής παρουσία, η οποία πρώτα και πάνω απ’ όλα θέλει να προωθήσει την ελληνική υποψηφιότητα για συμμετοχή, ως μη μόνιμο μέλος στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για το 2025-26. Στο πλαίσιο αυτό, είχαμε μια σειρά από συναντήσεις, πολυμερείς, περιφερειακές και διμερείς, ακριβώς για την προώθηση των ελληνικών θέσεων και της ελληνικής υποψηφιότητας».

Ο υπουργός Εξωτερικών έκανε ειδική αναφορά στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. «Βεβαίως, όπως γνωρίζετε, είχαμε και συνάντηση με την τουρκική αντιπροσωπεία στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Οι ηγέτες των δύο χωρών είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν, να καθιερώσουν τον οδικό χάρτη για τα επόμενα βήματα, να αναπτύξουν τη συζήτηση, η οποία γίνεται στο επίπεδο του πολιτικού διαλόγου, στο επίπεδο της θετικής ατζέντας και των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης. Με ορίζοντα την 7η Δεκεμβρίου, όπου θα έχουμε το Ανώτατο Συμβούλιο στη Θεσσαλονίκη, όπου ελπίζουμε να έχουμε θετικά αποτελέσματα, συγκεκριμένα παραδοτέα για την ανάπτυξη των διμερών σχέσεων, για την ευημερία στην περιοχή και για την ανάπτυξη της ευρύτερης συνεργασίας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Γεραπετρίτης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα πολυμερή σχήματα περιφερειακής συνεργασίας, μέσω των οποίων η Ελλάδα επεκτείνει το διπλωματικό της αποτύπωμα από τα Βαλκάνια μέχρι την Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.

«Μια σειρά από πολύ σημαντικές συναντήσεις και σε επίπεδο περιφερειακό, όπως τα Δυτικά Βαλκάνια, όπου είχαμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε στην τετραμερή συνάντηση με Βουλγαρία, Ρουμανία και Κροατία. Καθώς επίσης, και στη συνάντηση για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η Ελλάδα πάντοτε παραμένει πρωτοπόρος στην ενεργοποίηση όλων των δυνατών μηχανισμών για την προσχώρηση των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων στην ΕΕ. Μια ενταξιακή διαδικασία η οποία θα πρέπει να προχωρήσει για το καλό και την ευημερία και της περιοχής και της Ευρώπης και των λαών των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», επισήμανε ο κ. Γεραπετρίτης.

Ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας αναφέρθηκε και στις συναντήσεις που είχε με σειρά από υψηλόβαθμα στελέχη διεθνών φόρα και οργανισμών, όπως ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, η γενική γραμματέας του Συμβουλίου της Ευρώπης και ο πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών.

Τέλος, ο κ. Γεραπετρίτης ανέδειξε την πολυμέρεια της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, λέγοντας ότι η αποστολή της χώρας μας πραγματοποίησε διμερείς συναντήσεις με περισσότερες από 20 χώρες, οι οποίες προέρχονται τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Αφρική, την Ασία, και την Αμερική.

Με δεδομένη τη γεωγραφική απόσταση που χωρίζει την Ελλάδα με αυτές τις χώρες αλλά και το γεγονός ότι η χώρα μας έχει θέσει υποψηφιότητα για τη θέση του μη μόνιμου μέλους στο ΣΑ του ΟΗΕ, η Γενική Συνέλευση προσφέρει μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για την πραγματοποίηση τέτοιου είδους επαφών.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης, «η πολυμέρεια της εξωτερικής πολιτικής απαιτεί να γίνονται αυτές οι συναντήσεις, έτσι ώστε να αναπτύσσονται οι διμερείς σχέσεις, αλλά να δημιουργούνται και πολύ ισχυρές διπλωματικές συμμαχίες και ερείσματα για την υποστήριξη των εθνικών συμφερόντων».

Η ομογένεια αποτελεί τον μεγαλύτερο μοχλό ήπιας ισχύος για την Ελλάδα

«Η ελληνική ομογένεια, η ελληνική Διασπορά, αποτελεί το μεγαλύτερο μοχλό ήπιας ισχύος της χώρας. Θέλουμε να είμαστε κοντά στην ελληνική ομογένεια, θέλουμε να αξιοποιήσουμε την ελληνική ομογένεια και να τη φέρουμε κοντά στη μητρόπολη, σε ένα επίπεδο διαρκούς συνεργασίας. Και για τον λόγο αυτό, αναπτύσσουμε όλα τα εργαλεία εκείνα με τα οποία θα αισθάνονται οι Έλληνες ομογενείς ότι είναι κοντά στην πατρίδα.Είχα την ευκαιρία να έχω προσωπικά μια συνάντηση, την προηγούμενη Δευτέρα, με όλες τις ομογενειακές οργανώσεις των ΗΠΑ. Εκεί είχα την ευκαιρία να απευθυνθώ και στην ομογένεια την ελληνική και την κυπριακή, έτσι ώστε να ενδυναμώσουμε τους δεσμούς αυτούς. Ο πρωθυπουργός, επίσης, είχε την ευκαιρία να συναντήσει την ελληνική ομογένεια. Είναι εξαιρετικά σημαντικό όχι μόνο να διατηρούμε και να ενισχύουμε τους δεσμούς με την ομογένειά μας, αλλά από την άλλη πλευρά, να κάνουμε τους ομογενείς μας να αισθάνονται ότι η πατρίδα είναι διαρκώς δίπλα τους» υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/Intime

«Δόξα στα ούρα» αντί για «δόξα στην Ουκρανία»;;; ΈΠΟΣ με τον Ζελένσκι στις ΗΠΑ;;;

Δείτε το βίντεο με κάθε επιφύλαξη...

Όπως γράφεται στο Twitter:

«Δόξα στα ούρα ! Υπήρξε ένα χαιρετιστήριο μήνυμα για την άφιξη του Ζελένσκι στη Νέα Υόρκη. Αλλά αντί για Δόξα στην Ουκρανία, η σημαία έγραφε Δόξα στα ούρα. Η εταιρεία που κατέχει την οθόνη εξήγησε ότι το σφάλμα προκλήθηκε από ένα έξυπνο σύστημα».

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-PAP

Αζερμπαϊτζάν: Το Μπακού δηλώνει ότι έξι Ρώσοι στρατιώτες της ειρηνευτικής δύναμης σκοτώθηκαν

Το Αζερμπαϊτζάν έδωσε σήμερα για πρώτη φορά τον αριθμό των Ρώσων στρατιωτών της ειρηνευτικής δύναμης

που σκοτώθηκαν, είναι έξι, σε δύο χωριστά περιστατικά, κατά τη διάρκεια της επίθεσης του Μπακού στο Ναγκόρνο Καραμπάχ.

Σύμφωνα με τη γενική εισαγγελία του Αζερμπαϊτζάν, Αζέροι στρατιώτες σκότωσαν πέντε Ρώσους στρατιώτες σήμερα ανοίγοντας πυρ εναντίον του αυτοκινήτου τους, καθώς τους είχαν “μπερδέψει” με Αρμένιους αυτονομιστές. Ένας Ρώσος στρατιώτης σκοτώθηκε επίσης την ίδια ημέρα από “άγνωστα μέλη ένοπλων αρμενικών ομάδων”, οι οποίες άνοιξαν πυρ εναντίον του αυτοκινήτου του, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/scr

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ, παρέμβαση Σβίγκου και Βασιλειάδη: Να σταματήσουν οι σεξιστικές και ομοφοβικές επιθέσεις 

Λίγες ημέρες πριν τον δεύτερο γύρο των εκλογών στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, παρενέβησαν οι γραμματείς της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Ράνια Σβίγκου και Γιώργος Βασιλειάδης.

Σε ανακοίνωση αναφέρουν πως είναι «αναγκαίο να επικρατήσει ο πολιτισμένος διάλογος, η νηφαλιότητα και το αίσθημα ευθύνης, όπως και ο σεβασμός στην αντίθετη άποψη».

Υπογραμμίζουν πως «τον τελευταίο καιρό, ιδίως μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, έχουν ενταθεί οι σεξιστικές και ομοφοβικές επιθέσεις, τα fake news, οι ύβρεις. Φαινόμενα που δεν έχουν καμία σχέση ούτε με τον χώρο μας, ούτε με την παράδοση της Αριστεράς, του προοδευτικού χώρου και της Δημοκρατικής Παράταξης. Φαινόμενα που ζημιώνουν όλους κι όλες μας. Το ίδιο το κόμμα, αλλά και τους συνυποψήφιους για την προεδρία».

eurokinissi

Δυνάμεις της Βουλγαρικής και της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας διεξάγουν την άσκηση Πράσινη Γέφυρα 2023

Την 20η Σεπτεμβρίου 2023 τα πληρώματα ενός MiG-29 από την 3η αεροπορική βάση της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας και ενός F-16C/D από την αεροπορική βάση της Νέας Αγχιάλου της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας διεξήγαγαν εκπαιδευτική άσκηση για να βελτιώσουν την αντίδρασή τους στη διέλευση αεροσκάφους εισβολέα στον εναέριο χώρο των δύο κρατών στο πλαίσιο της άσκησης Πράσινη Γέφυρα, ανακοίνωσε σήμερα το βουλγαρικό υπουργείο Άμυνας.

Ένα στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος C-27J Spartan της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας είχε τον ρόλο ενός επιβατηγού αεροσκάφους που είχε παρεκκλίνει της πορείας του (αεροσκάφος εισβολέας). Στο πρώτο μέρος της άσκησης, αυτό αναχαιτίστηκε από τα ελληνικά μαχητικά, συνοδεύτηκε και πέρασε στα βουλγαρικά πληρώματα επιφυλακής τα οποία εκτελούσαν αποστολή αεροπορικής αστυνόμευσης, αναγκάζοντας το να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Πλόβντιβ (Φιλιππούπολη).

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου μέρους της εκπαίδευσης, το αεροσκάφος που είχε ρόλο εισβολέα συνοδεύτηκε από ένα βουλγαρικό MiG-29 και πέρασε στο ζεύγος F-16. Η αποστολή τους ήταν να συνοδεύσουν τον εισβολέα πριν τον αναγκάσουν να προσγειωθεί σε ελληνικό αεροδρόμιο.

Στην εκπαίδευση, ο εθνικός έλεγχος και τα κέντρα αναφοράς διαχειρίστηκαν τη διέλευση του αεροσκάφους εισβολέα όπως αντιμετωπίζουν μια ανάλογη περίπτωση στην πραγματικότητα.

Οι κοινές πτήσεις με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, που διεξάγονται για ένατη χρονιά, στοχεύουν στη βελτίωση του συντονισμού και της διαλειτουργικότητας και στην ενίσχυση της εκπαίδευσης των πιλότων των δυο χωρών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo EPA-EPA

Βουλγαρία: Η Σόφια απέλασε τον επικεφαλής της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Σόφια

Κραυγή... πολέμου

Η Βουλγαρία απέλασε σήμερα τον επικεφαλής του Μετοχίου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Σόφια και δύο Λευκορώσους ιερείς, κατηγορώντας τους ότι εξυπηρετούν τα γεωπολιτικά συμφέροντα της Μόσχας, μια απόφαση που χαρακτηρίστηκε «σατανική» από τη ρωσική πρεσβεία.

Η βουλγαρική υπηρεσία εθνικής ασφάλειας ανακοίνωσε την απέλαση των τριών ανδρών, αναφέροντας μόνο τα αρχικά γράμματα των ονοματεπωνύμων τους και τις εθνικότητές τους. Τους επέβαλε παράλληλα απαγόρευση εισόδου στη χώρα για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Οι τρεις κατηγορούνται ότι εφάρμοσαν «την υβριδική στρατηγική της Ρωσίας με στόχο να επηρεαστούν οι κοινωνικοπολιτικές διαδικασίες στη Βουλγαρία υπέρ των συμφερόντων» του Κρεμλίνου, σύμφωνα με ανακοίνωση της υπηρεσίας.

Σε ανάρτηση στο Facebook η ρωσική πρεσβεία τόνισε ότι στους τρεις περιλαμβάνεται και ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Σόφια, αρχιμανδρίτης Βάσιαν.

Η φιλοευρωπαϊκή βουλγαρική κυβέρνηση «έχει προφανώς αναλάβει την αποστολή να θέσει τον ρωσικό και τον βουλγαρικό λαό τον έναν εναντίον του άλλου», κατήγγειλε η ρωσική πρεσβεία, εκφράζοντας την «οργή» της για αυτή τη «αιφνιδιαστική» απόφαση. «Αυτή η υπόθεση είναι πρωτοφανής», αποτέλεσμα ενός «σατανικού μυαλού», πρόσθεσε.

«Αυτή η υπόθεση είναι πρωτοφανής», δήλωσε από την πλευρά της η πρέσβειρα της Ρωσίας στη Σόφια, η Ελεονόρα Μιτροφάνοβα, σε βίντεο που μεταδόθηκε από το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων TASS.

Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ, σλάβικη και ορθόδοξη χώρα, η Βουλγαρία βρίσκεται ιστορικά και πολιτιστικά κοντά στη Ρωσία. Αλλά οι σχέσεις των δύο χωρών είναι τεταμένες μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Τον Ιούνιο του 2022, η Σόφια ανακοίνωσε την απέλαση 70 Ρώσων διπλωματών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/intime