Άρθρα

Χαμός στην Ουκρανία! Ο Ζελένσκι άλλαξε τον αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων

Τι ανακοινώθηκε

Οι εικασίες ότι ο Ουκρανός πρόεδρος Βλαντιμίρ Ζελένσκι επιδιώκει να αντικαταστήσει τον προηγούμενο αρχηγό των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων, Βαλέρι Σαλουσνί, επιβεβαιώθηκε το βράδυ της Πέμπτης. 

Τόσο ο Zelenskiy όσο και ο Zalushny δημοσίευσαν αναφορές στα αντίστοιχα κοινωνικά δίκτυά τους σχετικά με μια συνάντηση που είχαν συναντηθεί και οι δύο στο Κίεβο. 

Στην συνέχεια, ο Ζελένσκι ανακοίνωσε ότι διόρισε τον στρατηγό Alexander Syrsky ως νέο στρατιωτικό αρχηγό. 

Στην ανάρτησή του, ο Saluschny έκανε λόγο για «ευγενική και σοβαρή συζήτηση». Συμφωνήθηκε ότι απαιτούνται αλλαγές στην στρατηγική και την προσέγγιση. Θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους όσους έχουν συνεργαστεί μαζί του μέχρι εκείνο το σημείο. 

Στο μήνυμα που δημοσίευσε ο Ζελένσκι είπε: «Η ώρα για αυτήν την ανανέωση είναι τώρα»!

photo ΑΠΕ-ΜΕΠ/EPA-EPA

ΠΑΣΟΚ – Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος: «Η χώρα μας χρειάζεται θεσμικό restart»

Δείτε τη σχετική ανακοίνωση Τύπου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

Ομιλία Δ. Μάντζου – Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής για την Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας

“Κατ’ αρχάς, θα μου επιτρέψετε να αρχίσω την ομιλία μου από τα δύο μεγάλα ζητήματα των ημερών. Από τον πυρετό στους δρόμους, τις εθνικές οδούς, στις κινητοποιήσεις των φοιτητών και των αγροτών.

Το πιο εύκολο για μια Κυβέρνηση είναι να ρίξει όλο το φταίξιμο σε όσους διαδηλώνουν. Είναι εύκολο να δείχνεις στα παιδιά. Το δύσκολο είναι να τα ακούσεις.

Αλλά πώς να το κάνει αυτή η Κυβέρνηση, όταν δεν ακούει κανέναν και τίποτα;

Όταν έχει αλλεργία στον διάλογο; Όταν επιχειρεί να «μεταρρυθμίσει» την ανώτατη εκπαίδευση με non paper;

Τελευταία φορά που το ΠΑΣΟΚ έκανε μεταρρύθμιση στην παιδεία, προηγήθηκε εθνικός διάλογος ενός και πλέον έτους. Με την ακαδημαϊκή κοινότητα, φοιτητές, την κοινωνία.

Με το δημόσιο πανεπιστήμιο στην πρωτοπορία. Με ενίσχυση των πανεπιστημίων μας, που δεν πρέπει κανείς να τα γκρεμίσει ή να τα αφήσει βορά στον ανταγωνισμό.

Και λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά, ο καμβάς της συσσωρευμένης απογοήτευσης για τη διαχειριστική ανεπάρκεια της Κυβέρνησης εμπλουτίζεται με τα χρώματα της υπαίθρου.

Άμεσες επιδοτήσεις καθυστερούν, αποζημιώσεις το ίδιο, το κόστος παραγωγής σταθερά αυξημένο.

Περιμένατε τα τρακτέρ για να κάνετε έστω και τα ελάχιστα;

Και φέρνετε σήμερα μια γενική, αόριστη και -το κυριότερο- καθυστερημένη τροπολογία για τις αποζημιώσεις.

Υπό την πίεση των αγροτικών κινητοποιήσεων.

Η Κυβέρνηση θα έπρεπε εδώ και καιρό να προχωρήσει σε μέτρα επούλωσης των πληγών των αγροτών. Όμως, όλο αυτόν τον καιρό αρκούνταν σε λόγια δίχως λήψη συγκεκριμένων μέτρων.

Όπως αυτά που πρότεινε ο Ν. Ανδρουλάκης για την εκτόνωση της κρίσης και τη μακροπρόθεσμη προσέγγιση των προβλημάτων.

Οι αγρότες δεν είναι απλοί παραγωγοί. Είναι εγγυητές της διατροφικής επάρκειας της χώρας. Παράγοντες οικονομικής ανάπτυξης αλλά και δημογραφικής ασφάλειας. Ο πρωτογενής τομέας δίνει ζωή στις περιφέρειες της χώρας. Ιδίως για τους νέους που μένουν και επιμένουν να παράγουν σε αυτόν τον τόπο.

Όσον αφορά στο σχέδιο νόμου και στις παρυφές αυτού.

Ας κάνουμε ένα νοητό ταξίδι.

Πρώτη στάση: Αθήνα. Η Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών, στην έκθεση πεπραγμένων για το 2022 αναφέρει πως ΕΥΠ και Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία παρέλειψαν για μεγάλο χρονικό διάστημα να στείλουν στην Αρχή 6.705 εισαγγελικές διατάξεις για λόγους εθνικής ασφάλειας κυρίως το 2021.

Ίσως έχει κάτι να μας πει ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας, ο κ. Πρωθυπουργός.

Θα κατέθετα το σχετικό, αλλά είναι δημόσιο έγγραφο και έχει κατατεθεί ήδη στη Βουλή από την ΑΔΑΕ.

Επόμενη στάση, πίσω στον χρόνο: Στρασβούργο

Το Συμβούλιο της Ευρώπης τον Οκτώβριο 2023 αποδέχεται ψήφισμα για τη χρήση κακόβουλων λογισμικών στην Ευρώπη. Μεταξύ άλλων, καλεί την Ελλάδα να εκθέσει τι έχει κάνει για τη διερεύνηση του σκανδάλου και τη διόρθωση της νομοθεσίας στο ζήτημα της απαγόρευσης ενημέρωσης των παρακολουθούμενων προσώπων. Να λογοδοτήσει στην Ευρώπη.

Το ψήφισα κι εγώ αυτό το ψήφισμα. Καλώ τον κ. Σκέρτσο να αναρτήσει το όνομά μου στο διαδίκτυο.

Προφανώς, είμαι κι εγώ λιγότερο δημοκράτης και σίγουρα λιγότερο Έλληνας.

Επόμενη στάση: Βερολίνο. Διεθνής Διαφάνεια. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα. Για πρώτη φορά υποχωρεί στα ζητήματα διαφθοράς η Ελλάδα, μετά από δέκα έτη.

Κατατίθεται το σχετικό.

Επόμενη στάση: Ουάσιγκτον. Πριν λίγες μόνον ημέρες.

Το αμερικανικό Υπουργείο Εξωτερικών δηλώνει πως θα μπορεί να επιβάλει περιορισμούς στη χορήγηση visa σε άτομα που πιστεύεται ότι εμπλέκονται στην κατάχρηση εμπορικού κατασκοπευτικού λογισμικού

Κατατίθεται το σχετικό.

Τελική στάση: Μόλις χθες. Βρυξέλλες.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποδέχεται ψήφισμα για την κατάσταση του κράτους δικαίου στην Ελλάδα. Ένα ψήφισμα κόλαφος. Καταθλιπτικό για τη χώρα μας.

Για την ελευθερία του Τύπου και τις επιθέσεις σε δημοσιογράφους.

Για τις υποκλοπές, τις παράνομες παρακολουθήσεις και τη συγκάλυψη του σκανδάλου.

Για την τραγωδία στα Τέμπη. Που ακόμη κι αυτή προσπαθεί να τη συγκαλύψει η ΝΔ.

Για τις επιθέσεις στις ανεξάρτητες αρχές και στους επικεφαλής τους.

Ποιοι το έφεραν; Το κόμμα του κ. Μακρόν.

Η κεντροαριστερά. Η αριστερά. Οι φιλελεύθεροι. Οι πράσινοι.

Όλοι ανθέλληνες;

Φωνάζουν οι ευρωβουλευτές σας για να κερδίσουν την επανεκλογή τους. Και εκτίθενται.

Κι από χθες τι γίνεται;

Πρώτα κυβερνητικές διαρροές.

Κι ύστερα η ανάρτηση – όνειδος του Υπουργού κ. Σκέρτσου.

Αντί να απαντήσει στην ουσία η κυβέρνηση, επιτίθεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και ονομαστικά στους βουλευτές.

Άραγε, Τι συμβαίνει; Υπάρχει μια παγκόσμια συνωμοσία; Συνωμοτεί η παγκόσμια νέα τάξη πραγμάτων;

Όλη η Ευρώπη, φορείς της κοινωνίας των πολιτών, όργανα της ΕΕ, όλοι εναντίον της Κυβέρνησης Μητσοτάκη;

330 βουλευτές από 26 κράτη-μέλη, όλοι ηθοποιοί σε μια κακοπαιγμένη παράσταση. Τόσοι ευρωβουλευτές παίζουν θέατρο;

Δεν μπορεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ασχοληθεί με το ζήτημα του κράτους δικαίου στην Ελλάδα, επειδή η ΝΔ κέρδισε τις εκλογές; Μα σοβαρά τώρα;

Και τι είναι οι ευρωομάδες; Δράκες ανθελλήνων; Μήπως είναι και η Ευρωβουλή ΜΚΟ;

Η ίδια η διαχείριση της Κυβέρνησης και η προβολή του ψηφίσματος από μερίδα των ΜΜΕ που αποδεικνύει το ίδιο το πρόβλημα που αναδεικνύεται με το ψήφισμα αυτό.

Ποιος μπορεί να ξεχάσει π.χ. ότι ο κ. Πρωθυπουργός προσπαθούσε νε πείσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ότι σέβεται την ελευθερία του Τύπου επειδή έχουμε στην Ελλάδα εφημερίδες που γράφουν κατά της κυβέρνησης; Αλίμονο!

Για τις υποκλοπές.

Ανέλαβε καμία ευθύνη; Έγινε εξέταση της υπόθεσης; Στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής; Κλήθηκαν κρίσιμοι μάρτυρες; Ο κ. Δημητριάδης, οι κ.κ. Λαβράνος και Μπίτζιος; Όχι. Έχει προχωρήσει η δικαστική διερεύνηση;

Σήμερα μαθαίνουμε από την ερευνητική δημοσιογραφία ότι ο βασικός εμπλεκόμενος δεν έχει καν κληθεί να καταθέσει!

Λέει στο non paper η Κυβέρνηση πως άλλαξε η νομοθεσία.

Μα εξακολουθούν να υφίστανται οι κανόνες σιωπής. Η καταχρηστική επίκληση του δημοσίου συμφέροντος. Η αδυναμία ενημέρωσης του παρακολουθούμενου για τον λόγο της παρακολούθησης, ακόμη και μετά από πολλά χρόνια.

Και φυσικά οι συστηματικές επιθέσεις στις ανεξάρτητες αρχές.

Μέσα σε αυτό το κλίμα του διεθνούς διασυρμού, της διαρκούς αμφισβήτησης. Το μήνυμα που πρέπει να εκπέμψει η βουλή είναι ένα: δεν είναι αυτή η πατρίδα μας.

Δεν είναι η Ελλάδα μια καχεκτική δημοκρατία. Όχι πια. Δεν είναι αυτή η Ελλάδα. Αυτή η είναι η Κυβέρνησή της. Δεν είναι αυτή η Ελληνική Δημοκρατία. Αλλά η Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σε λίγους μήνες, ο τόπος αυτός συμπληρώνει πενήντα χρόνια αδιατάρακτης και σταθερής δημοκρατίας.

Δεν θα αφήσουμε κανέναν να ακυρώσει την πρόοδο, τις θυσίες ενός λαού, να κλονίσει τα θεμέλια μιας εμπεδωμένης σύγχρονης φιλελεύθερης δημοκρατίας μας.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, έρχεται κανείς να εξετάσει το σχέδιο νόμου και αναρωτιέται. Με ποια εμπιστοσύνη, με ποια αξιοπιστία να δει κανείς μια ακόμη νομοθετική πρωτοβουλία που αφορά σε έννοιες ευαίσθητες, όπως «κυβερνοασφάλεια», «εθνική ασφάλεια».

Αρκετές από αυτές τις έννοιες κακοποιήθηκαν βάναυσα τους περασμένους μήνες.

Πώς να το κάνει; Όταν είναι νωπές οι μνήμες από το σκάνδαλο των υποκλοπών και παράνομων παρακολουθήσεων. Και από το δεύτερο σκάνδαλο: εκείνο της συγκάλυψης.

Από τα σχέδια συγχώνευσης ανεξάρτητων αρχών, αντικατάστασης των ενοχλητικών διοικήσεών τους με πρόθυμους συνοδοιπόρους, παραμονές του σκανδάλου των υποκλοπών;

Ως τις συστηματικές επιθέσεις στους επικεφαλής των αρχών αυτών, στις λογιστικές αλχημείες δεξιάς-ακροδεξιάς για την αλλαγή συνθέσεων την παραμονή κρίσιμων αποφάσεων.

Κυρίες κύριοι,

Ναι, η κυβερνοασφάλεια είναι πεδίο δημοσίου συμφέροντος. Συνδέεται με ιδιαίτερα ευαίσθητους και κρίσιμους τομείς ασφάλειας της χώρας. Εδώ όμως υπάρχει και μια πραγματικότητα:

Χάθηκε πολύτιμός και ουσιαστικός χρόνος, την ίδια στιγμή που οι άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προχωρούσαν με γοργά βήματα στη θωράκισή τους, εμείς απλά είτε δεν είχαμε επίγνωση του επιπέδου κυβερνοασφάλειας.

Και την ίδια ώρα φυσικά, η χώρα μας παραμένει τελευταία σε όλους τους δείκτες ψηφιακής διακυβέρνησης.

Η Ψηφιακή Γραφειοκρατία αναπτύσσεται παράλληλα με την κλασική Γραφειοκρατία.

Ενώ ακόμη και βασικές τεχνικές υπηρεσίες παραμένουν ζητούμενο: πληρώνουμε το πιο ακριβό και αργό διαδίκτυο στην ΕΕ!

Σε ένα θεσμικά ώριμο ευρωπαϊκό κράτος είναι αναγκαία μια Εθνική Αρχή για την κυβερνοασφάλεια; Ασφαλώς και ναι. Αλλά όχι όπως το επιχειρεί η Κυβέρνηση.

Διαβάζει κανείς τον τίτλο του σχεδίου νόμου, πιστεύει ότι πρόκειται για σύσταση μιας νέας ανεξάρτητης αρχής. Αλλά όχι: νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Ονομάζεται Αρχή αλλά δεν είναι ανεξάρτητη. Θα λέγεται «αρχή» και θα είναι σαν να μην είναι. Αλλά εκπλήσσεται κανείς;

Η κυβέρνηση ξεκάθαρα δείχνει πως δεν θέλει εμπλοκή των Ανεξάρτητων Αρχών στην κυβερνοασφάλεια.

Η ΝΔ επιμένει στο υπερσυγκεντρωτικό μοντέλο του «επιτελικού» κράτους. Μπορεί το όνομα να εγκαταλείφθηκε, έμεινε όμως η χάρη.

Και φυσικά με αδιαφανείς συγκεντρωτικές διαδικασίες στελέχωσης. Με επιλογή διοικητή από τον Υπουργό.

Εμείς προτείνουμε η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας να είναι Ανεξάρτητη Αρχή, η οποία πρέπει να διαθέτει διοικητική αυτοτέλεια, να επιλέγεται και να λογοδοτεί στη Βουλή.

Χωρίς να υπάρχει ανάγκη για Επιτροπή Συντονισμού, που ελέγχεται από το Γραφείο Πρωθυπουργού.

Και κάτι ακόμη:

Αν δεν εξυγιανθεί το θεσμικό περιβάλλον, πώς μπορεί να εφαρμοστεί αποδοτικά η νομοθεσία για την κυβερνοασφάλεια.

Πώς μπορεί να ισχύσει ένα νέο πλαίσιο σε ένα ζήτημα όπως η λειτουργία της ΕΥΠ, όταν δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμη -με ευθύνη της ΝΔ- ο ακριβής ρόλος της Υπηρεσίας και ο σκοπός των παρακολουθήσεων, η ταύτισή τους με το κακόβουλο λογισμικό predator αλλά και ο ακριβής αριθμός των στόχων; Όταν λειτούργησε μέσα από το Μέγαρο Μαξίμου ένα ολοκληρωμένο σύστημα υποκλοπών, που ο ίδιος ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «σκάνδαλο» στο debate του Μαΐου 2023; Όταν διακρίνονται δεσμοί των εμπλεκομένων προσώπων με διαγωνισμούς εκατομμυρίων.

Δεν υπάρχουν καν ανοικτές διαδικασίες για τη στελέχωση της Αρχής προκειμένου να πληρούνται οι αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας.

Και για να τα λέμε όλα: Πέρα από την Κυβέρνηση, θα πρέπει και ο ΣΥΡΙΖΑ να μας εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους δεν προχώρησε κατά τα χρόνια της διακυβέρνησής του στη σύσταση ανεξάρτητης αρχής για την κυβερνοασφάλεια. Κουνάει το δάχτυλο σήμερα -και σωστά- αλλά τι έκανε για να διασφαλίσει τη διαφάνεια και τη λογοδοσία;

Εμείς, λοιπόν, επιμένουμε στο δικό μας πλαίσιο:

Ανεξάρτητη Αρχή αντί για νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου.

Με στελέχωση, χρηματοδότηση και λειτουργική αυτονομία.

Με διακομματική συναίνεση στην ανάδειξη, με ανοικτές διαδικασίες.

Και κυρίως με λογοδοσία όχι στην Κυβέρνηση αλλά στη Βουλή.

Για τους λόγους αυτούς και όσους εξέθεσε ο ειδικός αγορητής μας κ. Ιλχάν Αχμέτ, καταψηφίζουμε το συζητούμενο σχέδιο νόμου.

Καταλήγοντας. Η χώρα μας χρειάζεται ένα θεσμικό restart. Ή ακριβέστερα reboot.

Διαφάνεια – λογοδοσία – αξιοκρατία.

Δίκαιος και ασφαλής ψηφιακός μετασχηματισμός.

Διότι ασφάλεια δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ελευθερίες.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Δημοκρατία δεν νοείται χωρίς ανθεκτικό κράτος δικαίου. Κι αυτός είναι ένας αγώνας που αφορά σε όλους μας. Οριζόντια. Πέρα και πάνω από κομματικές διαιρέσεις.”

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Θεσσαλονίκη: Αεροπλάνο από το Ισραήλ προσγειώθηκε εκτάκτως λόγω βίαιου επιβάτη

Σε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, λόγω βίαιου επιβάτη, σύμφωνα με τα ισραηλινά ΜΜΕ, προχώρησε πτήση της ισραηλινής εταιρίας από την Τσεχία με προορισμό το Ισραήλ.


Σε ανακοίνωσή της, η αεροπορική εταιρεία του Ισραήλ ανέφερε ότι η πτήση πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στην Ελλάδα, όπου ο βίαιος επιβάτης αποβιβάστηκε από την πτήση σε συνεργασία με την τοπική αστυνομία.

Πέρυσι, μια πτήση από το αεροδρόμιο Ben-Gurion προς τη Ρώμη αναγκάστηκε να στρίψει πάνω από τη Μεσόγειο Θάλασσα, αφού αναφέρθηκε καπνός από το εσωτερικό του πιλοτηρίου. Το αεροσκάφος, , πραγματοποίησε με επιτυχία αναγκαστική προσγείωση στη Λάρνακα.

(με πληροφορίες από ethnos. gr / photo: pixabay)

«Χορός δαιμόνων»! Αφιονισμένη Χίλαρι ξεσπά κατά Τάκερ επειδή πήγε στον Πούτιν

Χαμός στις ΗΠΑ

Η διεθνίστρια Χίλαρι Κλίντον αντέδρασε στην πρόσφατη ανακοίνωση του Αμερικανού δημοσιογράφου Τάκερ Κάρλσον ότι είχε εξασφαλίσει μια συνέντευξη με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν, αποκαλώντας τον «χρήσιμο ηλίθιο».

Φανερά ενοχλημένη, η πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, είπε ότι ο Τάκερ Κάρλσον είναι «ένας αποτυχημένος δημοσιογράφος που τον έδιωξαν παντού».

Η Χίλαρι Κλίντον πρόσθεσε ότι δεν θα εκπλαγεί αν συνέχιζε να εργάζεται στην ρωσική τηλεόραση.

Εν τω μεταξύ, «περιφρονώντας τους Ρώσους»… εξαπέλυσε κατηγορίες για χρήση των απαντήσεων του Ρώσου προέδρου με σκοπό την «προπαγάνδα», εντός ΗΠΑ! Ναι, καλά διαβάσατε! Η Χίλαρι Κλίντον κατηγορεί άλλους για προπαγάνδα και όχι τα αφεντικά της ή και την ίδια!

Όπως σχολιάζουν μέσα ενημέρωσης, οι ατάκες της τροφοδότησαν ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον για την συνέντευξη!

«Η άφιξη του Αμερικανού δημοσιογράφου Τάκερ Κάρλσον στη Μόσχα, μαζί με την επακόλουθη συνέντευξή του με τον Ρώσο Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν, προκάλεσε μεγάλη αναταραχή στις ΗΠΑ και την Ρωσία», δήλωσε άλλωστε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ την Πέμπτη, σημειώνοντας την προσμονή και τη διεξοδική ανάλυση που αναμένεται να περιβάλλει αυτή τη συνέντευξη.

“Χρειάζεται ο Carlson κάποιου είδους προστασία μας; Δεν το νομίζω. Νομίζω ότι είναι ικανός να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Παρά τις όχι και τόσο λογικές φωνές στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπάρχουν επίσης κάποιες υγιείς φωνές εκεί έξω. Ως εκ τούτου, θα μείνουμε συντονισμένοι. Πιστεύουμε ότι είναι ζωτικής σημασίας όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα σε όλο τον κόσμο να εξοικειωθούν με το σκεπτικό και τις προοπτικές του Ρώσου ηγέτη», σημείωσε ο Πεσκόφ.

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

Κοζάνη: Ολιγόωροι αποκλεισμοί στην Εγνατία οδό, στον τελωνείο Καστοριάς και τον Φιλώτα Φλώρινας

Σε ολιγόωρους αποκλεισμούς των δρόμων αλλά και της Εγνατίας οδού προχώρησαν σήμερα οι αγρότες των μπλόκων Δυτικής Μακεδονίας.

Πιο συγκεκριμένα από τις 16.00 έως τις 17.30 παρέμεινε κλειστός η εθνική οδός Κοζάνης – Φλώρινας στο ύψος του Φιλώτα από το μπλόκο των αγροτών της Εορδαίας και της Βεγορίτιδας. Νωρίτερα στις 15.00 έως τις 16.00 οι αγρότες των Γρεβενών απέκλεισαν την Εγνατία οδό στο ύψος του κόμβου της Μυρσίνας. Κατά την διάρκεια του ολιγόωρου αποκλεισμού επισκέφθηκε το μπλόκο ο μητροπολίτης Γρεβενών κ. Δαβίδ όπου εξέφρασε την αμέριστη συμπαράσταση του στον αγώνα τους ενώ ταυτόχρονα τους παρότρυνε να δείχνουν κοινωνική ευαισθησία και κατανόηση στους πολίτες που θα χρειαστούν να μετακινηθούν για λόγους ανάγκης εκτός Γρεβενών.

Το μεσημέρι στις 12.00 οι αγρότες που έχουν παρατάξει τα τρακτέρ τους στην είσοδο της Καστοριάς προχώρησαν στον συμβολικό αποκλεισμό του τελωνείου και με αγροτικά μηχανήματα άδειασαν κοπριά στον αύλειο χώρο.

Την ίδια ώρα οι αγρότες συνεχίζουν να ενισχύουν με τρακτέρ το μπλόκο στο τελωνείο της Νίκης στην Φλώρινα και προγραμματίζουν, το μεσημέρι της Παρασκευής, να προχωρήσουν στο κλείσιμο των συνόρων Φλώρινας -Μπίτολα για 4 ώρες, με αποκλεισμό μόνο των διερχόμενων φορτηγών.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Ιατρικό εργαστήριο σε τσιπ εκτελεί 32 παθολογικές εξετάσεις ταυτόχρονα

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν εξαρτήματα τυποποιημένα για να δημιουργήσουν μια συσκευή αισθητήρα που δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά μπορεί γρήγορα να ανιχνεύσει 32 διαφορετικά παθογόνα και έχει ευαισθησίες εφάμιλλες με τους βιοαισθητήρες τελευταίας τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται στα εργαστήρια παθολογίας.

Η νέα συσκευή θα μπορούσε να έχει μια σειρά εφαρμογών, από την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας των θεραπειών για τον καρκίνο μέχρι την πρόβλεψη της πορείας των ιογενών ασθενειών.

Μια ομάδα από το ερευνητικό εργαστήριο Helmholtz-Zentrum Dresden-Rossendorf (HZDR) στη Γερμανία χρησιμοποίησε εξαρτήματα τυποποιημένα, για να κατασκευάσει μια οικονομικά αποδοτική συσκευή σε μέγεθος παλάμης που μπορεί να ανιχνεύσει 32 διαφορετικά παθογόνα ταυτόχρονα.

Για να δημιουργήσουν τη νέα τους συσκευή, οι ερευνητές δανείστηκαν από τον τομέα της ηλεκτρονικής, χρησιμοποιώντας τρανζίστορ φαινομένου πεδίου (FETs) ως βασική ιδέα. Τα FET χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό πεδίο για τον έλεγχο της ροής του ρεύματος σε έναν ημιαγωγό. Υπάρχουν τρία στοιχεία: πηγή, πύλη και αποστράγγιση. Η εφαρμογή τάσης στην επιφάνεια της πύλης αλλάζει το ηλεκτρικό της δυναμικό και ελέγχει τη ροή ρεύματος μεταξύ της πηγής και της αποστράγγισης. Η συσκευή «ενεργοποιείται» μόνο όταν η τάση της πύλης φτάσει σε ένα συγκεκριμένο όριο. Διαφορετικά παθογόνα παράγουν διαφορετικά ηλεκτρικά δυναμικά και, επομένως, διαφορετικά ρεύματα. Τα καρκινικά κύτταρα, για παράδειγμα, παράγουν ρεύμα διαφορετικό από τον ιό της γρίπης. Καμία σημαντική αλλαγή στο ρεύμα σημαίνει ότι δεν έχουν συνδεθεί βιομόρια που σχετίζονται με την ασθένεια στην επιφάνεια του αισθητήρα (πύλη) και αντίστροφα.

Ένα σημαντικό μειονέκτημα των παραδοσιακών βιοαισθητήρων που βασίζονται σε FET είναι ότι οι επιφάνειες δοκιμής δεν είναι επαναχρησιμοποιήσιμες, απαιτώντας την απόρριψη ολόκληρου του τρανζίστορ μετά τη χρήση, κάτι που είναι δαπανηρό. Για να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα ξεχωριστό ηλεκτρόδιο συνδεδεμένο στην πύλη του τρανζίστορ για να μετρήσουν τις αλλαγές στο ηλεκτρικό δυναμικό.

«Αυτό μας δίνει την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε το τρανζίστορ πολλές φορές», δήλωσε η Larysa Baraban, η αρμόδια συγγραφέας της μελέτης. «Χωρίζουμε την πύλη και την αναφέρουμε ως «εκτεταμένη πύλη» – δηλαδή μια επέκταση του συστήματος δοκιμών».


Για να βελτιώσουν περαιτέρω το σύστημά τους, οι ερευνητές δημιούργησαν μια εκτεταμένη πύλη με 32 δοκιμαστικά επιθέματα ικανά να ανιχνεύουν πολλαπλά παθογόνα.

«Θα θέλαμε, φυσικά, αυτό το σύστημα να πραγματοποιεί πολλές αναλύσεις ταυτόχρονα», είπε ο Baraban. «Αυτό σημαίνει ότι ένα δείγμα μπορεί να ελεγχθεί ταυτόχρονα σε καθένα από τα επιθέματα για διαφορετικό παθογόνο».

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τη συσκευή τους για να δοκιμάσουν την ιντερλευκίνη-6 (IL-6), μια πρωτεΐνη που παράγεται ως απόκριση σε μολύνσεις και τραυματισμούς ιστών. Είναι ένας χρήσιμος δείκτης ενεργοποίησης του ανοσοποιητικού συστήματος και μπορεί να αυξηθεί σε φλεγμονές, λοιμώξεις, αυτοάνοσες διαταραχές, καρδιαγγειακές παθήσεις και ορισμένους καρκίνους.

«Είτε πρόκειται για απλό κρυολόγημα είτε για καρκίνο, η συγκέντρωση της IL-6 αλλάζει», είπε ο Baraban. «Διαφορετικές ασθένειες καθώς και διαφορετικά στάδια μιας νόσου παράγουν διαφορετικές κλινικές εικόνες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η IL-6 είναι πολύ κατάλληλη ως δείκτης.»

Διαπίστωσαν ότι η χρήση ενός έτοιμου κιτ νανοσωματιδίων που έχει σχεδιαστεί για ερευνητές για να προσθέτουν νανοσωματίδια χρυσού που συγκεντρώνουν ή εντοπίζουν το φορτίο και ενισχύουν το σήμα τάσης βελτίωσε την ευαισθησία της συσκευής.

«Η ευαισθησία των δοκιμών είναι σημαντικά υψηλότερη από ό,τι όταν εργαζόμαστε χωρίς νανοσωματίδια», είπε ο Baraban.

Διαπίστωσαν ότι η συσκευή τους παρήγαγε αποτελέσματα γρήγορα και πέτυχε ευαισθησίες και τιμές ορίου ανίχνευσης (LOD) συγκρίσιμες με τους βιοαισθητήρες που βασίζονται σε FET τελευταίας τεχνολογίας. Πράγματι, η συσκευή είχε σημαντικά χαμηλότερο LOD – που ορίζεται ως η χαμηλότερη συγκέντρωση αναλυόμενης ουσίας σε ένα δείγμα που μπορεί να ανιχνευθεί με συνέπεια, συνήθως με βεβαιότητα 95% – σε σύγκριση με την τυπική μέθοδο ανάλυσης (ELISA) που χρησιμοποιούν συνήθως τα εργαστήρια για ανίχνευση αντισωμάτων στο αίμα.

Οι ερευνητές λένε ότι η οικονομικά αποδοτική συσκευή βιοαισθητήρα τους έχει μια σειρά πιθανών εφαρμογών, από την παρακολούθηση της προόδου των ανοσοθεραπειών σε ασθενείς με καρκίνο έως την πρόβλεψη της σοβαρότητας και της πορείας μιας ιογενούς ασθένειας όπως η γρίπη ή το COVID-19.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Biosensors and Bioelectronics .

(photo: pixabay)

Επίσημο: Τέλος από Ολυμπιακό ο Καρβαλιάλ

Παρελθόν αποτελεί και επίσημα από τον πάγκο του Ολυμπιακού ο Κάρλος Καρβαλιάλ.

Η ανακοίνωση:

«Η ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ενημερώνει για το τέλος της συνεργασίας της με τον προπονητή Κάρλος Καρβαλιάλ.

Του ευχόμαστε καλή συνέχεια σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο».

eurokinissi

Τα ρωσικά βομβαρδιστικά TU-95MS πραγματοποιούν πτήσεις πάνω από τις θάλασσες Bering και Chukchi

Δείτε...

Δύο ρωσικά βομβαρδιστικά στρατηγικών πυραύλων Tu-95MS πραγματοποίησαν προγραμματισμένη πτήση στον ουδέτερο εναέριο χώρο πάνω από τις θάλασσες Bering και Chukchi με συνοδεία αεροσκάφους Su-30SM.

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

Φωτίου: Ο χώρος της αριστεράς έχει σήμερα ένα τεράστιο έλλειμμα, vid

Τι δήλωσε η βουλευτής της «Νέας Αριστεράς» για τον κατακερματισμό των πολιτικών δυνάμεων στην αντιπολίτευση:

eurokinissi photo

Αλλοδαπός τραυμάτισε με μαχαίρι αστυνομικό στην Ομόνοια!!

Ένας αλλοδαπός τραυμάτισε με μαχαίρι ένα 34χρονο αστυνομικό χθες το βράδυ στην περιοχή της Ομόνοιας κατά την διάρκεια ελέγχου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, χθες το βραδύ λίγο με τις 10 στην οδό Αγησιλάου, δύο αστυνομικοί που πραγματοποιούσαν περιπολία επιχείρησαν να ελέγξουν ένα αλλοδαπό, που θεώρησαν ύποπτο.

Κατά την διάρκεια όμως του έλεγχου ο άντρας έβγαλε ένα μαχαίρι και τραυμάτισε τον ένα αστυνομικό στην ωμοπλάτη.

Στην συνέχεια ο αλλοδαπός διέφυγε, αλλά συνελήφθη, λίγο αργότερα, στην συμβολή των οδών Νικηφόρου και Βηλαρά, ενώ πάνω του βρέθηκε ένα μαχαίρι 15 εκατοστών.

Ο δράστης της επίθεσης μεταφέρθηκε στο Τμήμα της Ομόνοιας, όπου δεν έδωσε τα στοιχεία του και συνελήφθη για βαριές σωματικές βλάβες, βία κατά υπαλλήλων και παράβαση του νόμου περί όπλων.

Ο αστυνομικός που τραυματίστηκε ελαφρά μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο.

(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:freepik)

Ναν για Φενέρ: «Θα έρθουν και θα χάσουν…»

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Κέντρικ Ναν:

«Θέλουμε να μπούμε στο παρκέ συγκεντρωμένοι. Να επιστρέψουμε στις νίκες. Είχαμε μία πάρα πολύ καλή προπόνηση και είμαστε έτοιμοι να πάρουμε την νίκη.

Ακόμα το πιστεύω και νιώθω το ίδιο. Κάνουμε μία καλή δουλειά με τον προπονητή και τον ασίσταντ. Παίρνω πολλές μπάλες πίσω από το σκριν και έχω μεγάλη στήριξη από τους συμπαίκτες μου. Κάνουμε καλή δουλειά. Μου δίνουν την μπάλα όταν αυτή “καίει” και στην άμυνα παίζουμε πολύ καλά τώρα επίσης. Κάθε μέρα θα είναι καλύτερα».

Για το τι θέλει να πει στην Φενέρ που έρχεται στο ΟΑΚΑ: «Ότι θα έρθουν και θα χάσουν»…

EUROKINISSI

Νέα γκάφα Μπάιντεν! Μπέρδεψε την Μέρκελ με τον πεθαμένο εδώ και χρόνια Χέλμουτ Κολ

Η δεύτερη φορά σε λίγες ημέρες που ισχυρίστηκε πως...συνομίλησε με πεθαμένο!!

Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν κατά λάθος αναφέρθηκε την Τετάρτη το βράδυ σε μια συνομιλία που είχε με την Άγγελα Μέρκελ το 2021, ως συνομιλία με τον εκλιπόντα Γερμανό καγκελάριο Χέλμουτ Κολ, ο οποίος απεβίωσε το 2017, κάνοντας το δεύτερο μπέρδεμα αυτή την εβδομάδα.

Σε μια δεξίωση στη Νέα Υόρκη που έγινε με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων για την επανεκλογή του, ο ηλικίας 81 ετών Μπάιντεν άλλαξε μια ιστορία που ήταν το βασικό μέρος της ομιλίας του για να συμπεριλάβει τον Κολ αντί την Άγγελα Μέρκελ, που ήταν στην εξουσία την περίοδο της συνομιλίας στην οποία αναφέρθηκε, στη σύνοδο κορυφής της G7 το 2021.

«Όταν για πρώτη φορά εξελέγην πρόεδρος, πήγα σε μια συνάντηση της G7 με τους επτά ηγέτες των χωρών της Ευρώπης και του Ηνωμένου Βασιλείου. Κάθισα και είπα, ‘λοιπόν η Αμερική επέστρεψε’ και ο πρόεδρος της Γαλλίας με κοίταξε και είπε: ‘για πόσο καιρό’. Ποτέ δεν το σκέφτηκα με αυτόν τον τρόπο», είπε ο Μπάιντεν.

«Τότε ο Χέλμουτ Κολ της Γερμανίας με κοίταξε και είπε: ‘Τι θα λέγατε κύριε Πρόεδρε, αν παίρνατε αύριο το πρωί τους London Times και μαθαίνατε ότι 1.000 άνθρωποι έχουν σπάσει τις πόρτες, τις πόρτες του βρετανικού κοινοβουλίου και σκότωναν κάποιους κατά την είσοδό τους», είπε ο Μπάιντεν.

Ο Λευκός Οίκος δεν προέβη άμεσα σε σχόλιο για το μπέρδεμα αυτό.

Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, ο Μπάιντεν ενώ μιλούσε για τη σύνοδο κορυφής της G7 το 2021, μπέρδεψε τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν με τον εκλιπόντα Φρανσουά Μιτεράν, ο οποίος ήταν στην εξουσία από το 1981 έως το 1995 και απεβίωσε το 1996.

Απεμπε – απεμπε-EPA pool photo

Το απόλυτα χρήσιμο κόλπο για…οικονομία στο φαγητό στην Ελλάδα του 2024, vid

Μιας και όπως πάνε να μας πείσουν «με 4 τοστ χορταίνει μία οικογένεια».

freepik photo

Ολοκληρώθηκε το πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων

Δεν έλλειψαν τα επεισόδια.

Ολοκληρώθηκε το πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Φοιτητές-ριες, μαθητές-ριες, εκπαιδευτικοί, μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και αλληλέγγυοι/ες από όλη την Ελλάδα με κεντρικό σύνθημα «Όχι στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια – Πτυχία με αξία δωρεάν σπουδές» συγκεντρώθηκαν αρχικά στα Προπύλαια και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν μέχρι τη Βουλή διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων.

Σημειώνεται ότι η κυκλοφορία στους δρόμους γύρω από το κέντρο της Αθήνας έχει αποκατασταθεί.

(φωτο:freepik)

Τα ζούμε ΟΛΑ: «Μοντέλο πόλης των 15 λεπτών στην Αθήνα»!! Ειπώθηκε και επίσημα

Στις πόλεις (ή γειτονιές) των 15 λεπτών πρόκειται να απαγορευτεί κάθε μετακίνηση με οποιοδήποτε όχημα.

«Ένα από τα ζητήματα που ανέφερε πολλές φορές προεκλογικά ο Χάρης Δούκας, ήταν αυτό της εφαρμογής του μοντέλου «πόλης των 15 λεπτών», δηλαδή μιας πόλης, όπου οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε όλες τις βασικές υπηρεσίες (υγεία, παιδεία, εκπαίδευση, πράσινο, ψυχαγωγία) μέσα σε 15 λεπτά, με τα πόδια ή με το ποδήλατο», μεταδίδουν σήμερα ελληνικά ΜΜΕ.

«Εμπνευστής» υπήρξε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Σορβόννης Κάρλος Μορένο και σήμερα ο δήμαρχος Αθηναίων συναντήθηκε μαζί του.

   Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν τα θέματα της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, της πράσινης μετάβασης των πόλεων και της ελεύθερης πρόσβασης στον δημόσιο χώρο.

Οι δύο άντρες συμφώνησαν να συγκροτηθούν κοινές ομάδες εργασίες προκειμένου να διερευνηθούν οι δυνατότητες ολιστικών παρεμβάσεων σε πιλοτικό επίπεδο, σε επιλεγμένα σημεία της Αθήνας, σε συνεργασία με το δίκτυο C40.

Προχωράει επομένως ο σχεδιασμός για την εφαρμογή του δυστοπικού μοντέλου της «πόλης των 15 λεπτών» στην ελληνική πρωτεύουσα!!!

Δεν είναι θεωρία συνωμοσίας, αλλά κάτι που συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας:

   «Η μάχη για την κλιματική αλλαγή θα δοθεί στις πόλεις και πρέπει να κερδηθεί. Απαιτείται ένα νέο, πράσινο, κοινωνικό συμβόλαιο σε όλους τους δήμους, που θα αλλάξει το παραγωγικό μας μοντέλο, θα το κάνει ανθεκτικό και συμπεριληπτικό. Αυτό απαιτεί αναπροσαρμογή του συνόλου των σχεδιασμών και της δράσης μας», τόνισε μεταξύ άλλων κ. Δούκας και πρόσθεσε:

«Η πόλη των 15 λεπτών, η βιώσιμη γειτονιά, δεν είναι θεωρητικές έννοιες. Είναι σχέδια που ήδη υλοποιoύνται στο εξωτερικό, από το Παρίσι μέχρι τη Σανγκάη. Χαίρομαι που ο καθηγητής Κάρλος Μορένο είναι σήμερα εδώ για να συζητήσουμε τις δυνατότητες εφαρμογής τους στην Αθήνα!!».

Αυτή είναι η δεύτερη φορά σε λίγους μήνες που η Αθήνα συνδέει το όνομά της με το δυστοπικό σχέδιο των «πόλεων των 15 λεπτών ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ», τις…πράσινες φυλακές δηλαδή των ανθρώπων, αφού προοδευτικά κανείς δεν θα επιτρέπεται να βγει από αυτές!!

«Είναι μία πόλη στην οποία μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες, υγεία, παιδεία, πάρκα, χώρος για παιχνίδι, σχολεία, σε 15 λεπτά με τα πόδια και με το ποδήλατο. Η αλλαγή πρέπει να γίνει άμεσα. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΟΝΟΣ», θυμίζουμε πως είχε πει προεκλογικά ο Χάρης Δούκας:

eurokinissi photo

Λονδίνο εάλω! Χωρίς σχόλια, vid

Ποιοί θα διανοούνταν καν τέτοιες εικόνες πριν από 30 χρόνια σε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα;

freepik photo

Χατζηδάκης: Το έργο της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές θα ολοκληρωθεί πάση θυσία

Τους εκπροσώπους των εταιριών των POS, των ταμειακών μηχανών και των τεχνικών εγκατάστασης αυτών συνάντησε σήμερα ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, μαζί με τον αρμόδιο υφυπουργό, Χάρη Θεοχάρη και τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή.

Στόχος της συνάντησης ήταν από την μια να δρομολογηθούν όλες οι ενέργειες που απομένουν με στόχο την ολοκλήρωση της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου και από την άλλη να υπάρξει επιτάχυνση όπου απαιτείται.

Το έργο της διασύνδεσης είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο έργο που προϋποθέτει την συνεχή συνεργασία και συντονισμό δεκάδων εταιριών για την αναβάθμιση λογισμικών και την διασύνδεση συστημάτων 400.000 POS και ισόποσων ταμειακών μηχανών. Η πρόοδος που έχει ήδη γίνει είναι σημαντική καθώς από πλευράς υπουργείου και ΑΑΔΕ ολοκληρώθηκαν εδώ και αρκετό διάστημα 11 νομοθετικές και διοικητικές διαδικασίες που απαιτούνταν προκειμένου το έργο να προχωρήσει.

Αναλυτικά:

– τον Σεπτέμβριο του 2023 θεσπίστηκε το μητρώο POS και ολοκληρώθηκε η πρώτη διαβίβαση στοιχείων από τους παρόχους.

– Τον Οκτώβριο του 2023 εκδόθηκαν όλες οι σχετικές αποφάσεις αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα και τη διαδικασία διασύνδεσης.

– Τον Νοέμβριο έληξε η προθεσμία υποβολής δήλωσης στο Μητρώο POS (1.032.000 POS είναι καταγεγραμμένα) και δημιουργήθηκε ειδική επιτροπή με την συμμετοχή του αρμόδιου υφυπουργού Χάρη Θεοχάρη, του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή και εκπροσώπων όλων των φορέων με στόχο τον συντονισμό και την καλύτερη οργάνωση της πορείας του έργου.

– Τέλος, καθ’ όλη τη διάρκεια του Δεκεμβρίου και του Ιανουαρίου οι πάροχοι είχαν το χρονικό περιθώριο να συμμορφωθούν με τους κανόνες του νέου πλαισίου δήλωσης και λειτουργίας τόσο των ενσύρματων όσο και των ασύρματων POS.

Ο Κωστής Χατζηδάκης επισήμανε πως «η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές αποτελεί έργο-ορόσημο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής». Τόνισε επίσης πώς «πρόκειται για έργο ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης όπου η τυχόν μη υλοποίηση του θα οδηγήσει στη διακοπή της χρηματοδότησης. Το έργο της διασύνδεσης θα ολοκληρωθεί πάση θυσία», ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας παράλληλα πως «σε καμία περίπτωση η κυβέρνηση δεν πρόκειται να επιτρέψει τη διακοπή, έστω και εν μέρει, της χρηματοδότησης της χώρας από το Ταμείο Ανάκαμψης, για ένα έργο μάλιστα που είναι προς όφελος της κοινωνίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Όλοι επομένως πρέπει να κάνουν αυτό που πρέπει», σημείωσε.

Από την πλευρά του ο αρμόδιος υφυπουργός Χάρης Θεοχάρης τόνισε πως «η πολιτική βούληση για να προχωρήσουμε ένα έργο το οποίο είναι απαίτηση της κοινωνίας, πρακτική ανάγκη αλλά και θα βοηθήσει ουσιαστικά την ενίσχυση των μηχανισμών αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, είναι δεδομένη». Συμπλήρωσε δε πως «αναγνωρίζουμε τη δυσκολία του εγχειρήματος αλλά από την άλλη περιμένουμε να μας δοθεί χειροπιαστή απόδειξη ότι όλοι οι φορείς της αγοράς θέλουν να έχουν έναν εποικοδομητικό ρόλο ώστε αυτό το έργο να ολοκληρωθεί και μέσα στους καθορισμένους χρόνους. Με αυτό το στόχο εντατικοποιούμε τους ρυθμούς για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο δρόμος που ακολουθούμε είναι μονόδρομος. Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική και αυτό το μήνυμα θελήσαμε να περάσουμε σήμερα».

(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:freepik photo)

Σπάνιο στιγμιότυπο!! Είναι όντως από τη Β. Κορέα; vid

Τους...ξυπνάνε μετά μουσικής στην πρωτεύουσα:

freepik photo

ΕΟΔΥ: Τρεις επιδημίες ιλαράς στην Ελλάδα, με 4.151 κρούσματα και 4 θανάτους

Κατά τη χρονική περίοδο 2004-2023 εκδηλώθηκαν τρεις επιδημίες ιλαράς στη χώρα μας, κατά τα έτη 2005-2006, 2010-2011 και 2017-2018, αναφέρεται στην επιδημιολογική έκθεση του ΕΟΔΥ.

Δηλώθηκαν συνολικά 4.151 κρούσματα με μέση ετήσια δηλούμενη επίπτωση στο σύνολο της χώρας 1,92/100.000 πληθυσμού.

Η πλειοψηφία των κρουσμάτων αφορούσε Έλληνες Ρομά (56,9%), αλλά και νεαρούς ενήλικες από τον γενικό πληθυσμό που ήταν ανεμβολίαστοι ή ατελώς εμβολιασμένοι. Το νόσημα παρουσίασε την υψηλότερη επίπτωση στην ηλικιακή ομάδα 0-4 ετών.

Δηλώθηκαν συνολικά 4 θάνατοι με μέση ετήσια θνητότητα 0,02%.

Τι είναι η ιλαρά, πώς μεταδίδεται και ποιος ο χρόνος επώασης

Η ιλαρά είναι ιογενής λοίμωξη που οφείλεται στον ιό της ιλαράς.

Διακρίνονται 3 στάδια της νόσου: το πρόδρομο (καταρροϊκό), το εξανθηματικό και το στάδιο της αποδρομής.

Ο χρόνος επώασης κυμαίνεται από 7-21 ημέρες (συνήθως 10-12 ημέρες από την έκθεση έως το πρόδρομο στάδιο και 14 ημέρες από την έκθεση έως την εμφάνιση του εξανθήματος).

Η νόσος μεταδίδεται από άτομο σε άτομο αερογενώς, με σταγονίδια και με άμεση επαφή με ρινικές ή φαρυγγικές εκκρίσεις ασθενών. Σπανιότερα, μεταδίδεται μέσω αντικειμένων προσφάτως μολυνθέντων με ρινοφαρυγγικές εκκρίσεις.

Ο ιός της ιλαράς μπορεί να παραμείνει σε μολυσμένες επιφάνειες και στον περιβάλλοντα χώρο (σε σταγονίδια) μέχρι 2 ώρες μετά την αποχώρηση του ασθενούς.

Η ιλαρά παρουσιάζει πολύ υψηλή μεταδοτικότητα, με ποσοστό δευτερογενούς προσβολής έως 90% μεταξύ επίνοσων ατόμων (π.χ. ατόμων που δεν έχουν ανοσοποιηθεί).

Για να σταματήσει η μετάδοση της νόσου απαιτείται ανοσία του πληθυσμού σε ποσοστό μεγαλύτερο του 95%.

Η μετάδοση γίνεται 4 ημέρες πριν την έκθυση του εξανθήματος έως 4 ημέρες μετά. Τα κρούσματα ιλαράς εμφανίζονται συνήθως στο τέλος του χειμώνα και στην αρχή της άνοιξης, και η νόσος είναι πιο σοβαρή σε βρέφη και ενήλικες κυρίως λόγω επιπλοκών.

Γεωγραφική κατανομή

Κατά την περίοδο 2004-2023, το νόσημα παρουσίασε την υψηλότερη μέση ετήσια δηλούμενη επίπτωση στη Δυτική Ελλάδα (5,97/100.000) και στη Θεσσαλία (3,70/100.000). Σχετικά υψηλή ήταν η μέση ετήσια δηλούμενη επίπτωση και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (2,96/100.000) και στην Πελοπόννησο (2,57/100.000). Η χαμηλότερη μέση ετήσια δηλούμενη επίπτωση παρουσιάστηκε στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο (0,20/100.000 και 0,31/100.000 αντίστοιχα).

Εμβολιαστική κατάσταση

Κατά την περίοδο 2004-2023, το ποσοστό των εργαστηριακά επιβεβαιωμένων κρουσμάτων που δηλώθηκαν ήταν 56,7%.

Επί του συνόλου των κρουσμάτων της περιόδου 2004-2023, η εμβολιαστική κατάσταση ήταν γνωστή για τα 3.637 (87,6%).

Στην πλειονότητα, τα κρούσματα ήταν ανεμβολίαστα σε ποσοστό 77,4%. Σε 426 κρούσματα για τα οποία ήταν διαθέσιμη η πληροφορία του αριθμού των δόσεων του εμβολίου (μονοδύναμο ιλαράς ή MMR) δηλώθηκε ότι 319 (74,9%) είχαν εμβολιαστεί με μόνο μία δόση, 48 (11,3%) είχαν εμβολιαστεί με δύο δόσεις, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις ο ακριβής αριθμός των δόσεων ήταν άγνωστος.

Νοσηλείες – Έκβαση

Από το σύνολο των 4.151 κρουσμάτων ιλαράς που δηλώθηκαν το διάστημα 2004-2023, νοσηλεύτηκαν τα 2.630 (63,36%). Συνολικά, 715 κρούσματα παρουσίασαν επιπλοκές με συχνότερα δηλούμενες: πνευμονία (273), ωτίτιδα (111), ηπατίτιδα (74), αυξημένα επίπεδα τρανσαμινασών (67), βρογχιολίτιδα (59). Αξίζει να σημειωθεί η δήλωση 6 περιπτώσεων εγκεφαλίτιδας.

Κατά την επιδημική έξαρση των ετών 2017-2018, σημειώθηκαν 4 θάνατοι (2 σε κάθε έτος).

Σε όλα τα υπόλοιπα κρούσματα που καταγράφηκαν κατά την περίοδο 2004-2023, η έκβαση ήταν ίαση.

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Το «φαινόμενο Πούτιν» σάρωσε 163 κράτη! Έβγαλαν λίστα και με την Ελλάδα

Χαμόγελα για Έλον Μασκ...

Όλος ο πλανήτης περιμένει με αγωνία τι θα πει στην 2ωρη συνέντευξή του ο Βλαντιμίρ Πούτιν, που για κάποιους λογίζεται ως ένα ιδιότυπο «διάγγελμα» του Ρώσου προέδρου προς τη Δύση!

Εξάλλου πρόκειται για την πρώτη φορά που ο «Τσαρ Βλαντ» θα μιλήσει σε δυτικό δίκτυο μετά τον πόλεμο Ρωσίας-ΝΑΤΟ στα εδάφη της Ουκρανίας που άλλαξε τον κόσμο.

Ο Αμερικανός δημοσιογράφος, Τάκερ Κάρλσον, υποσχέθηκε μία…διαφορετικής φύσεως συνέντευξη, χωρίς κανενός είδους μοντάζ, η οποία θα ανέβει χωρίς λογοκρισία στο Twitter (“Χ”) με προσωπική εγγύηση του Έλον Μασκ.

Όσο κι αν τα συστημικά ΜΜΕ σε όλη τη Δύση υποβαθμίζουν το γεγονός, εντούτοις δύο ενδιαφέροντα στατιστικά λένε πολλά.

Το «Χ» ανήλθε πρώτο ανάμεσα σε δημοσιογραφικές εφαρμογές σε 163 κράτη, δηλαδή σε παραπάνω από τα 3/4 του πλανήτη!!!

Ανάμεσα στη λίστα με τα κράτη βρίσκονται και οι ΗΠΑ και φυσικά και η Ελλάδα.

Με τίτλο «The Putin Effect», οι Ρώσοι δημοσίευσαν ένα άλλο στατιστικό που αφορά συγκεκριμένα τις ΗΠΑ, χώρα καταγωγής του Τάκερ Κάρλσον.

Και είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον.

Τα τελευταία μόνο 24ωρα έχει παρουσιαστεί μία «έκρηξη» στους Αμερικανούς που «κατέβασαν» την πλατφόρμα του «Χ» για να παρακολουθήσουν την συνέντευξη του Πούτιν, αγνοώντας προφανώς τον πόλεμο που άνοιξαν τα λεγόμενα «mainstream ΜΜΕ».

freepik photo