Άρθρα

Αμαλιάδα: Πυρκαγιά σε δασική έκταση στην περιοχή Κρυονέρι

Σε εξέλιξη βρίσκεται πυρκαγιά, που εκδηλώθηκε από άγνωστη μέχρι τώρα αιτία, σε δασική έκταση στην περιοχή, Κρυονέρι, του Δήμου Ήλιδας, στην Ηλεία.

Στο σημείο επιχειρούν 20 πυροσβέστες με οκτώ οχήματα, ενώ, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, οι δυνάμεις πυρόσβεσης αναμένεται να ενισχυθούν με 20 πυροσβέστες, δύο ομάδες πεζοπόρων τμημάτων και έξι οχήματα.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Απίστευτος Τραμπ!! «Θα ενθάρρυνα τον Πούτιν να επιτεθεί σε σύμμαχο του ΝΑΤΟ…»

Δήλωση που ήρθε στον απόηχο της συνέντευξης Πούτιν.

Ο Λευκός Οίκος απέρριψε αργά χθες ως «φρικτά και ανισόρροπα» τα σχόλια που έκανε ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ για τη μη προστασία συμμάχων του ΝΑΤΟ απέναντι σε ενδεχόμενη ρωσική εισβολή.

Ο Τραμπ, ο οποίος κατά τη διάρκεια πολιτικής συγκέντρωσης χθες στη Νότια Καρολίνα φάνηκε να αφηγείται μια συνάντηση με ηγέτες του ΝΑΤΟ, δήλωσε ότι πρόεδρος μιας «μεγάλης χώρας», που δεν κατονόμασε, τον ρώτησε

«Λοιπόν κύριε εάν δεν πληρώσουμε, και δεχθούμε επίθεση από τη Ρωσία –θα μας προστατεύσετε;».

«Είπα: ‘Δεν πληρώσατε; Είστε αμελής;’ Εκείνος είπε: ‘Ναι, ας πούμε ότι αυτό συνέβη’. Όχι, δεν θα σας προστάτευα. Στην πραγματικότητα θα τους ενθάρρυνα να κάνουν ό,τι στο διάβολο θέλουν. Πρέπει να πληρώσετε», δήλωσε ο Τραμπ.

Ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Άντριου Μπέιτς, ερωτηθείς για τα σχόλια του Τραμπ δήλωσε ότι:

«Η ενθάρρυνση εισβολών στους πιο στενούς συμμάχους μας από δολοφονικά καθεστώτα είναι φρικτή και ανισόρροπη και θέτει σε κίνδυνο την αμερικανική εθνική ασφάλεια, την παγκόσμια σταθερότητα και την εγχώρια οικονομία μας».

Η συνθήκη του ΝΑΤΟ περιλαμβάνει πρόβλεψη που εγγυάται την αμοιβαία άμυνα των κρατών μελών στην περίπτωση που ένα από αυτά δεχθεί επίθεση.

Ο Τραμπ αυτή τη στιγμή είναι το απόλυτο φαβορί για τη νίκη στις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου και αυτό ακριβώς είναι που τρέμουν στον Λευκό Οίκο.

Έχει δηλώσει ανοικτά πως είναι κατά της συνέχισης του πολέμου στην Ουκρανία, λέγοντας πως θα μπορούσε να τον τελειώσει σε 24 ώρες.

(απεμπε-EPA photo)

Ισπανία: Αγρότες και οδηγοί φορτηγών συγκρούστηκαν με αστυνομικούς

Επεισόδια σημειώθηκαν χθες Σάββατο στη Μαδρίτη όταν αστυνομικοί συγκρούστηκαν με αγρότες και οδηγούς φορτηγών που επιχείρησαν να αποκλείσουν κεντρική οδική αρτηρία της ισπανικής πρωτεύουσας.

Αντιπροσωπείες συνδικαλιστικών ενώσεων που εκπροσωπούν οδηγούς φορτηγών και αγρότες συγκεντρώθηκαν σε χώρο στάθμευσης κοντά στο γήπεδο της Ατλέτικο Μαδρίτης, φορώντας κίτρινα γιλέκα, ανεμίζοντας ισπανικές σημαίες και φωνάζοντας «Ζήτω η Ισπανία». Διαμαρτυρόμενοι για τους περιβαλλοντικούς κανόνες, τη γραφειοκρατία και την υψηλή φορολογία, ψήφισαν να συντονίσουν τις κινητοποιήσεις τους και να ενώσουν στο εξής τις δυνάμεις τους.

Μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας, εκατοντάδες διαδηλωτές προσπάθησαν να αποκλείσουν κεντρικό αυτοκινητόδρομο, αλλά ισχυρή αστυνομική δύναμη τους απώθησε βίαια. Αργότερα, περίπου 200 διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν κοντά στα κεντρικά γραφεία του κυβερνώντος Σοσιαλιστικού Κόμματος, γύρω από τα οποία η αστυνομία είχε δημιουργήσει κλοιό ασφαλείας.

«Η κυβέρνηση μας υποχρεώνει να λάβουμε μέτρα» που θα οδηγήσουν σε προβλήματα ανεφοδιασμού της αγοράς, είπε ο Μανουέλ Ερνάντεθ, εκπρόσωπος των οδηγών φορτηγών.

Από την Τρίτη, ισπανοί αγρότες – ακολουθώντας το παράδειγμα συναδέλφων τους σε Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία και Βέλγιο – ξεκίνησαν καθημερινές κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας, οι οποίες περιλαμβάνουν αποκλεισμούς δρόμων και λιμανιών.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Ο «Μεγάλος Αδερφός» στα ελληνικά γήπεδα: Ταυτοπροσωπία και κάμερες παντού

Tο Υπουργείο Αθλητισμού επεξεργάστηκε και κατέθεσε το νομοσχέδιο για τα μέτρα αντιμετώπισης της οπαδικής βίας, το οποίο υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία από τη Βουλή και έγινε νόμος του Κράτους.

Έτσι, από την προσεχή Τρίτη 13 Φεβρουαρίου, τα γήπεδα της Super League ανοίγουν εκ νέου για τους φιλάθλους, με νέα δεδομένα όμως που θα τεθούν σε εφαρμογή, είτε άμεσα, είτε μέσα στους επόμενους δύο μήνες, με ακριβή και «σφιχτά» χρονοδιαγράμματα. Οπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά κατά την παρουσίαση των νέων μέτρων, από τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, τον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη, «τα γήπεδα ανοίγουν σε νέο περιβάλλον».

Η βασική αλλαγή που θα ισχύσει από την πρώτη ημέρα, ίσως να μη γίνεται άμεσα αντιληπτή από τους φιλάθλους που θα πάνε στο γήπεδο, είναι όμως κεφαλαιώδους σημασίας, καθώς αφορά την επιβολή ποινών σε ομάδες για τυχόν παραβατική συμπεριφορά οπαδών τους, όπως ρίψη επικίνδυνων ή εύφλεκτων αντικειμένων (κροτίδες, βεγγαλικά κ.τ.λ.) και εισβολή οπαδών στον αγωνιστικό χώρο. Η αναμορφωμένη και ενισχυμένη ως προς τις αρμοδιότητες Διαρκής Επιτροπή Καταπολέμησης της Βίας (ΔΕΑΒ) θα επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις (πρόστιμα, μερικό κλείσιμο εξεδρών και ποινές διεξαγωγής αγώνων κεκλεισμένων των θυρών) με δέσμια αρμοδιότητα. Ουσιαστικά, καθιερώνεται ένα αυτοματοποιημένο πλαίσιο ποινών, ανάλογα με τη βαρύτητα των παραπτωμάτων και την επαναληψιμότητά τους (υπότροπες ομάδες θα τιμωρούνται βαρύτερα), οι οποίες θα επιβάλλονται και θα εκτίονται άμεσα, χωρίς να περνούν από την αθλητική δικαιοσύνη. Μάλιστα, ο νόμος προβλέπει ότι, αν η ΔΕΑΒ δεν ενεργοποιήσει τις τιμωρίες άμεσα, δύο ημέρες μετά την παραλαβή της έκθεσης της Αστυνομίας, οι προβλεπόμενες κυρώσεις θα επιβάλλονται απευθείας από τον αρμόδιο υπουργό Αθλητισμού.

Το δεύτερο χρονικό ορόσημο είναι η 6η Μαρτίου, όταν θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε όλα τα γήπεδα που φιλοξενούν αγώνες της Super League, αλλά και της Α1 μπάσκετ (Basket League), η εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων εποπτείας και παρακολούθησης σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές.

Επί της ουσίας, ο νόμος ορίζει ένα ευρύτατο πεδίο λειτουργίας των καμερών, που θα καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της αθλητικής εγκατάστασης, συμπεριλαμβανομένων των διαδρόμων που οδηγούν στα αποδυτήρια των ομάδων, αλλά και των διαιτητών, κάτι που ήταν πάγιο αίτημα των οργάνων της διαιτησίας. Η σύννομη λειτουργία του συστήματος θα ελέγχεται από την αστυνομία τρεις ημέρες πριν από κάθε αγώνα και, μόνο αν διαπιστωθεί ότι όλα έχουν καλώς, θα δίνεται άδεια παρουσίας θεατών.

Σε διαφορετική περίπτωση, η γηπεδούχος ομάδα θα έχει μία προθεσμία 12 ωρών για να επιλύσει τυχόν προβλήματα και, αν αυτό δεν συμβεί, η αναμέτρηση θα διεξάγεται κεκλεισμένων των θυρών. Επιπρόσθετα, αν κατά την ημέρα του αγώνα διαπιστωθεί από την Αστυνομία πρόβλημα στη λειτουργία του συστήματος εποπτείας, θα επιβάλλεται ποινή κεκλεισμένων των θυρών για τον επόμενο εντός έδρας αγώνα της ομάδας, ενώ η μη σύννομη λειτουργία των καμερών θα αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα σε περίπτωση πρόκλησης επεισοδίων.

Η τελευταία χρονικά αλλαγή είναι αυτή που θα γίνει και περισσότερο αισθητή σε όλους όσοι πηγαίνουν στο γήπεδο, αφού αφορά τη διαδικασία ταυτοποίησης των κατόχων εισιτηρίων μέσω της εφαρμογής gov.gr Wallet.

Το μέτρο θα τεθεί σε εφαρμογή στις 9 Απριλίου και αφορά την αντιστοίχιση ενός μοναδικού κωδικού εισιτηρίου με ένα φυσικό πρόσωπο, όπως έχει εξηγήσει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο είναι αρμόδιο για τη διαδικασία. Χωρίς την ταυτοποίηση, κανένας κάτοχος εισιτηρίου -είτε μεμονωμένου αγώνα, είτε διαρκείας- δεν θα μπορεί να εισέλθει στο γήπεδο, ενώ για τους παραβάτες προβλέπονται τόσο χρηματικές ποινές, όσο και απαγόρευση εισόδου στα γήπεδα για έξι μήνες (δώδεκα σε περίπτωση υποτροπής). Ειδικές διατάξεις προβλέπονται για την είσοδο ανηλίκων κάτω των 15 ετών, κατοίκων εξωτερικού και επισκεπτών.

(απεμπε – φωτο:freepik)

Παπαστεργίου: Για αυτό φέραμε την «Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας»

Στην εποχή του ψηφιακού κόσμου και του ψηφιακού κράτους, του κυβερνοχώρου, αλλά και των κυβερνοαπειλών, το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας, όχι απλώς περνά σε πρώτο πλάνο, αλλά αποκτά τη μέγιστη σημασία και ανάγεται σε επιτακτική ανάγκη.

Πάνω σε αυτό το πλαίσιο το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης επικεντρώθηκε στο να ενισχύσει την ανθεκτικότητα του ψηφιακού κράτους, την ασφαλή παροχή των σύγχρονων υπηρεσιών, την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων και την καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης.

   Ο κίνδυνος είναι μεγάλος και ο Νόμος για την Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας ήρθε να ανταποκριθεί σε αυτές τις αυξημένες εθνικές ανάγκες, αναβαθμίζοντας το επίπεδο εποπτείας, ενημέρωσης και υποστήριξης των εμπλεκόμενων φορέων στον τομέα της κυβερνοασφάλειας και ενισχύοντας το οικοσύστημα ψηφιακής καινοτομίας στη χώρα, μέσω της διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος με ασφαλείς υποδομές.

   «Το κυβερνοέγκλημα εξελίσσεται, το ίδιο όμως και η άμυνα στις κυβερνοεπιθέσεις»

   «Όταν μιλάμε για την κυβερνοασφάλεια, οι αριθμοί ζαλίζουν», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και συνεχίζει: «Μόνο σε μια εβδομάδα είχαμε 13,3 εκατομμύρια επιθέσεις DDoS σε κυβερνητικές ιστοσελίδες και τουλάχιστον 500.000 πιο σοβαρές επιθέσεις. Πολλές φορές ακούμε ότι “έπεσε” κάποιο site και μπορεί να είναι αποτέλεσμα επίθεσης DDoS, που είναι κάτι πολύ απλό να κάνουν οι χάκερ. Από εκεί και πέρα, εμείς θωρακιζόμαστε, εναρμονιζόμαστε με την Ευρωπαϊκή Ένωση από πλευράς νομοθεσίας και ενισχύουμε το οικοσύστημα ψηφιακής καινοτομίας στην Ελλάδα».

   Και ο κ. Παπαστεργίου προσθέτει: «Θέλουμε ένα περιβάλλον με ασφαλείς υποδομές. Η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας εγγυάται ότι υπάρχει το πλαίσιο και θα ενισχύεται διαρκώς. Το κυβερνοέγκλημα εξελίσσεται, το ίδιο όμως και η άμυνα στις κυβερνοεπιθέσεις».

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Ο Έλον Μασκ έβαλε στο μάτι τη Σελήνη! Έβαλε και χρονοδιάγραμμα

Μαζί με τον πλανήτη Άρη.

Ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, Έλον Μασκ, αποκάλυψε την Παρασκευή ότι το SpaceX Starship του θα πρέπει να φτάσει στη Σελήνη σε λιγότερο από 5 χρόνια.


«Το Starship θα πρέπει να είναι σε θέση να φτάσει στο φεγγάρι σε λιγότερο από 5 χρόνια», δήλωσε ο Musk στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X (πρώην Twitter).


Η SpaceX θα μεταφέρει επίσης τους αστροναύτες όσο πιο μακριά έχουν περάσει τον τελευταίο μισό αιώνα κατά τη διάρκεια αυτού του έτους, πρόσθεσε ο Μασκ.

Πριν από λίγες εβδομάδα ο ίδιος είχε εκμυστηρευτεί πως ελπίζει η εταιρεία του να στείλει ανθρώπους στη Σελήνη και τον Άρη μέσα στα επόμενα 8 χρόνια.


Ο Μασκ ανακοίνωσε επίσης σχέδια για αποικισμό του Άρη και κατασκεύασε το διαστημόπλοιο Starship για να πετύχει αυτόν τον στόχο.


Επιπλέον, ο δισεκατομμυριούχος ανακοίνωσε σχέδια για αποστολή ενός εκατομμυρίου ανθρώπων στον Άρη έως το 2050.

Το αν θα προλάβουν να το κάνουν αυτό όσοι το ονειρεύονται είναι…άλλο θέμα.

απεμπε-EPA-Reuters pool photo

Τι ακριβώς θέλουν να γίνει με τους ανθρώπους; Αποκάλυψη Χαράρι – ΒΙΝΤΕΟ

Τι δήλωσε σε σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ο ιστορικός, σύμβουλος του Παγκοσμίου Οικονομικού Φόρουμ και συνομιλητής του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, δεν σταματά να μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη και τους ανθρώπους, καθώς πολλοί βλέπουν πως θα εισέλθει δυναμικά ακόμα και στην διοίκηση του πλανήτη, όταν παρουσιαστεί στην ολοκληρωμένη μορφή της!

Ο Χαράρι παραδέχεται πως η τεχνητή νοημοσύνη απέχει ακόμα από τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ, ενώ αποκάλυψε κάτι και για τους ανθρώπους:

«Δεν γνωρίζω τι θα συμβεί σε 200 χρόνια, αλλά για να διαχειριστούμε τις εξελίξεις των επόμενων 30 ή 50 ετών, είμαι πεπεισμένος πως η καλύτερή μας κίνηση είναι να εξερευνήσουμε και να αναπτύξουμε τις δυνατότητες που ήδη διαθέτουμε.

Είπα νωρίτερα ότι η τεχνητή νοημοσύνη απέχει πολύ από τις πλήρεις δυνατότητές της.

Το ίδιο ισχύει και για τα ανθρώπινα όντα. Κι εμείς επίσης απέχουμε πολύ από τις πλήρεις δυνατότητές μας.

Έτσι για κάθε ευρώ και για κάθε λεπτό που δαπανούμε στην εξερεύνηση και στην ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, πιστεύω πως πρέπει να δαπανούμε τουλάχιστον 1 ευρώ κι 1 λεπτό στην εξερεύνηση και στην ανάπτυξη των δικών μας νόων».

Τι ακριβώς θέλουν να συμβεί με τους ανθρώπους;

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-YONHAP

Τι κόσμος είναι αυτός;; Τάζουν σε παιδιά κουπόνια εφόσον…προωθήσουν εμβόλια!

Το ζούμε κι αυτό...

Οι μαθητές του New Jersey μπορούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμό για να κερδίσουν χρηματικά έπαθλα δημιουργώντας βίντεο που προωθούν τα εμβόλια!!

Η εκστρατεία «Προστατέψτε με με 3+» (Protect Me with 3+) για την «εκπαίδευση των κοινοτήτων του Νιου Τζέρσεϊ» σχετικά με τα «πλεονεκτήματα» των εμβολίων χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Υγείας του Νιου Τζέρσεϊ (NJDOH) και τη Συνεργασία για την Υγεία της Μητέρας και του Παιδιού του Βόρειου Νιου Τζέρσεϊ.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα ανακοινωθούν οι…νικητές!

Όπως μεταδίδεται:

«Η εκστρατεία, ανοιχτή σε παιδιά και εφήβους των τάξεων 5-12, απαιτεί από τους μαθητές να δημιουργήσουν μια αφίσα ή ένα βίντεο 30 δευτερολέπτων για να «ευαισθητοποιήσουν σχετικά με τη σημασία του εμβολιασμού ενάντια σε μία από τις ακόλουθες ασθένειες που μπορούν να προληφθούν με εμβόλιο:

Τέτανος, διφθερίτιδα και κοκκύτης (Tdap), Μηνιγγίτιδα, Ιός Ανθρώπινων Θηλωμάτων (HPV), Γρίπη ή COVID-19», σύμφωνα με τις οδηγίες του διαγωνισμού.

«Με τον εμβολιασμό, προστατεύετε τον εαυτό σας, την οικογένεια και τους φίλους σας», αναφέρει το υλικό του διαγωνισμού. «Το να μην εμβολιαστεί έγκαιρα ένα παιδί μπορεί να αρρωστήσει κάποιον άλλο, όπως φίλο, μωρό, ενήλικα, παππού και γιαγιά ή κάποιον που δεν μπορεί να εμβολιαστεί».

Οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό μπορούν να κερδίσουν κουπόνια $50-$175. Τρεις δάσκαλοι των οποίων οι τάξεις θα υποβάλουν τις περισσότερες συμμετοχές θα λάβουν 75 $ έκαστος».

freepik photo

Ρομπότ θα περπατούν όπως οι άνθρωποι: Μυοσκελετικό μοντέλο που μιμείται το νευρικό σύστημα!

Η μελέτη χρησιμοποίησε έναν καινοτόμο αλγόριθμο για τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης σε διάφορες ταχύτητες περπατήματος. Αυτή η σημαντική ανακάλυψη ανοίγει το δρόμο για μελλοντικές καινοτομίες σε δίποδα ρομπότ, προσθετικά και ηλεκτροκίνητους εξωσκελετούς.

Συνήθως δεν το σκεφτόμαστε ενώ το κάνουμε, αλλά το περπάτημα είναι ένα περίπλοκο έργο. Ελεγχόμενα από το νευρικό μας σύστημα, τα οστά, οι αρθρώσεις, οι μύες, οι τένοντες, οι σύνδεσμοι και άλλοι συνδετικοί ιστοί (δηλαδή το μυοσκελετικό σύστημα) πρέπει να κινούνται συντονισμένα και να ανταποκρίνονται σε απροσδόκητες αλλαγές ή διαταραχές με διαφορετικές ταχύτητες με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο. Η αναπαραγωγή αυτού στις ρομποτικές τεχνολογίες δεν είναι μικρό κατόρθωμα.

Τώρα, μια ερευνητική ομάδα από το Tohoku University Graduate School of Engineering έχει αναπαράγει το ανθρώπινο περπάτημα μεταβλητής ταχύτητας χρησιμοποιώντας ένα μυοσκελετικό μοντέλο που κατευθύνεται από μια μέθοδο αντανακλαστικού ελέγχου που μιμείται το ανθρώπινο νευρικό σύστημα. Αυτή η σημαντική ανακάλυψη στη βιομηχανική και τη ρομποτική θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς στην κατανόηση της ανθρώπινης κίνησης και ανοίγει το δρόμο για καινοτόμες ρομποτικές τεχνολογίες.

Λεπτομέρειες της μελέτης τους δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό PLoS Computational Biology στις 19 Ιανουαρίου 2024.

“Η μελέτη μας αντιμετώπισε την περίπλοκη πρόκληση της αναπαραγωγής αποτελεσματικού περπατήματος σε διάφορες ταχύτητες – ακρογωνιαίο λίθο του ανθρώπινου μηχανισμού περπατήματος”, επισημαίνει ο αναπληρωτής καθηγητής Dai Owaki και συν-συγγραφέας της μελέτης μαζί με τον Shunsuke Koseki και τον καθηγητή Mitsuhiro Hayashibe.

«Αυτές οι ιδέες είναι ζωτικής σημασίας για την ώθηση των ορίων για την κατανόηση της ανθρώπινης μετακίνησης, της προσαρμογής και της αποτελεσματικότητας».

Το επίτευγμα οφείλεται σε έναν καινοτόμο αλγόριθμο. Ο αλγόριθμος εξελίχθηκε πέρα από τη συμβατική μέθοδο ελαχίστων τετραγώνων και βοήθησε στην επινόηση ενός μοντέλου νευρωνικού κυκλώματος βελτιστοποιημένου για ενεργειακή απόδοση σε διαφορετικές ταχύτητες περπατήματος.

Η εντατική ανάλυση αυτών των νευρωνικών κυκλωμάτων, ιδιαίτερα εκείνων που ελέγχουν τους μύες στη φάση ταλάντευσης των ποδιών, αποκάλυψε κρίσιμα στοιχεία των στρατηγικών βάδισης εξοικονόμησης ενέργειας. Αυτές οι αποκαλύψεις ενισχύουν την κατανόησή μας για τους πολύπλοκους μηχανισμούς νευρωνικών δικτύων που στηρίζουν το ανθρώπινο βάδισμα και την αποτελεσματικότητά του.

Ο Owaki τονίζει ότι η γνώση που αποκαλύφθηκε στη μελέτη θα βοηθήσει να τεθούν οι βάσεις για μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις.

«Η επιτυχής εξομοίωση της βάδισης μεταβλητής ταχύτητας σε ένα μυοσκελετικό μοντέλο, σε συνδυασμό με εξελιγμένα νευρωνικά κυκλώματα, σηματοδοτεί μια καθοριστική πρόοδο στη συγχώνευση της νευροεπιστήμης, της εμβιομηχανικής και της ρομποτικής. Θα φέρει επανάσταση στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη δίποδων ρομπότ υψηλής απόδοσης, προηγμένων προσθετικών άκρων και εξωσκελετών τελευταίας τεχνολογίας».

Οι εξελίξεις αυτές θα μπορούσαν να βελτιώσουν τις λύσεις κινητικότητας για τα άτομα με αναπηρία και να προωθήσουν τις ρομποτικές τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στην καθημερινή ζωή.

Κοιτάζοντας μπροστά, ο Owaki και η ομάδα του ελπίζουν να βελτιώσουν περαιτέρω το πλαίσιο ελέγχου αντανακλαστικών για να αναδημιουργήσουν ένα ευρύτερο φάσμα ανθρώπινων ταχυτήτων και κινήσεων περπατήματος. Σχεδιάζουν επίσης να εφαρμόσουν τις γνώσεις και τους αλγόριθμους από τη μελέτη για να δημιουργήσουν πιο προσαρμοστικά και ενεργειακά αποδοτικά προσθετικά, τροφοδοτούμενες στολές και δίποδα ρομπότ. Αυτό περιλαμβάνει την ενσωμάτωση των αναγνωρισμένων νευρωνικών κυκλωμάτων σε αυτές τις εφαρμογές για την ενίσχυση της λειτουργικότητάς τους και της φυσικότητας της κίνησης.

Δείτε ΕΔΩ τη μελέτη.

(photo: pixabay)

Η NASA σχεδιάζει να εγκαταστήσει πυρηνικό αντιδραστήρα στη Σελήνη

Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία NASA θέλει να εγκαταστήσει έναν πυρηνικό αντιδραστήρα στη Σελήνη και το έργο μόλις ολοκλήρωσε την αρχική του φάση που περιλαμβάνει τη δημιουργία του σχεδιασμού του αντιδραστήρα σχάσης.

Η «ισχύς» είναι η κορυφαία προτεραιότητα του επερχόμενου προγράμματος Artemis της NASA, όπου η διαστημική υπηρεσία επινοεί τρόπους για να παρέχει στις επερχόμενες σεληνιακές βάσεις ασταμάτητα ηλεκτρισμό.


Η πρώτη φάση του έργου ξεκίνησε το 2022 και συμμετείχαν τρεις μεγάλες εταιρείες που έπρεπε να υποβάλουν σχέδια των αντιδραστήρων.

Ο σχεδιασμός έπρεπε να φιλοξενήσει τη μετατροπή ισχύος, την απόρριψη θερμότητας και τη διαχείριση και διανομή ενέργειας.

Η NASA θέλει να δημιουργήσει έναν πυρηνικό αντιδραστήρα που θα μπορεί να λειτουργεί για τουλάχιστον μια δεκαετία χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Ο σχεδιασμός, εάν πετύχει στη Σελήνη, θα χρησιμοποιηθεί επίσης για την τροφοδοσία παρόμοιων βάσεων στον Άρη τις επόμενες δεκαετίες.

«Απαιτείται μια επίδειξη πυρηνικής πηγής ενέργειας στη Σελήνη για να αποδειχθεί ότι είναι μια ασφαλής, καθαρή, αξιόπιστη επιλογή», ​​δήλωσε ο Τρούντι Κορτές, διευθυντής προγράμματος, Αποστολές Επίδειξης Τεχνολογίας στη Διεύθυνση Αποστολής Διαστημικής Τεχνολογίας της NASA στα κεντρικά γραφεία της NASA στην Ουάσιγκτον.


Η επιβίωση και η ευημερία στη σεληνιακή επιφάνεια περιλαμβάνει την υπέρβαση πολλών βασικών προκλήσεων και μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις είναι η εξασφάλιση μιας βιώσιμης πηγής ενέργειας. Ενώ η ηλιακή ενέργεια είναι μια αξιόπιστη επιλογή, οι εκτεταμένες περίοδοι σκότους κατά τη διάρκεια της σεληνιακής νύχτας την καθιστούν αναποτελεσματική για συνεχή παραγωγή ενέργειας.

Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, οι αντιδραστήρες σχάσης μπορούν να θεωρηθούν ως ρεαλιστική λύση. Αυτοί οι πυρηνικοί αντιδραστήρες μπορούν να τοποθετηθούν στρατηγικά σε περιοχές όπου το ηλιακό φως είναι σπάνιο ή απουσιάζει, όπως περιοχές που αντιμετωπίζουν παρατεταμένες σκιές ή κρατήρες. Είναι αξιοσημείωτο ότι αυτές οι τοποθεσίες συχνά συμπίπτουν με την παρουσία δεξαμενών πάγου, παρέχοντας έναν επιπλέον πόρο για τη διατήρηση της ζωής και τη διευκόλυνση της εξερεύνησης.

Σε αντίθεση με την ηλιακή ενέργεια, η οποία υπόκειται στον κύκλο ημέρας-νύχτας, οι πυρηνικοί αντιδραστήρες προσφέρουν το πλεονέκτημα της συνεχούς λειτουργίας ανεξάρτητα από τη διαθεσιμότητα του ηλιακού φωτός. Αυτή η αδιάλειπτη παροχή ρεύματος είναι ανεκτίμητη, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της παρατεταμένης διάρκειας της σεληνιακής νύχτας, η οποία εκτείνεται σε περίπου 14 ημέρες της Γης. Έτσι, αναφέρεται ότι η ενσωμάτωση των αντιδραστήρων σχάσης στη σεληνιακή υποδομή καθίσταται επιτακτική ανάγκη για τη διασφάλιση της επιτυχίας και της μακροζωίας των ανθρώπινων προσπαθειών στη Σελήνη.

«Η σεληνιακή νύχτα είναι προκλητική από τεχνική άποψη, επομένως η ύπαρξη μιας πηγής ενέργειας όπως αυτός ο πυρηνικός αντιδραστήρας, ο οποίος λειτουργεί ανεξάρτητα από τον Ήλιο, είναι μια ευνοϊκή επιλογή για μακροπρόθεσμες προσπάθειες εξερεύνησης και επιστήμης στη Σελήνη», είπε ο Κορτές.

(photo: pixabay)

Ουγγαρία: Παραιτείται η πρόεδρος μετά από λαϊκή κατακραυγή

Η πρόεδρος της Ουγγαρίας Καταλίν Νόβακ ανακοίνωσε σήμερα την παραίτησή της μετά τις αυξανόμενες πιέσεις που δέχθηκε για την απόφασή της να δώσει χάρη σε έναν κατάδικο εμπλεκόμενο σε υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών σε οικοτροφείο.

Η απονομή χάριτος σε έναν άνδρα που καταδικάστηκε ως συνεργός στη συγκάλυψη της υπόθεσης προκάλεσε αγανάκτηση στη χώρα της κεντρικής Ευρώπης.

“Παραιτούμαι από τη θέση μου”, δήλωσε κατά τη διάρκεια επίσημης ομιλίας που μεταδόθηκε από την κρατική τηλεόραση η στενή συνεργάτης του πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν.

“Έκανα λάθος… Σήμερα είναι η τελευταία μέρα που απευθύνομαι προς εσάς ως πρόεδρος”, τόνισε.

“Ζητώ συγγνώμη από αυτούς που πλήγωσα και από όλα τα θύματα που μπορεί να είχαν την εντύπωση ότι δεν τα υποστήριζα. Είμαι, ήμουν, και θα παραμείνω υπέρ της προστασίας των παιδιών και των οικογενειών”, πρόσθεσε η 46χρονη πρώην υπουργός Οικογενειακής Πολιτικής.

Τον Μάρτιο του 2022, η Νόβακ έγινε η πρώτη γυναίκα που κατέλαβε αυτό το αξίωμα εθιμοτυπικού κυρίως χαρακτήρα.

Η αντιπαράθεση προκλήθηκε από τη συγχώρεση που έδωσε τον Απρίλιο του 2023, με την ευκαιρία της επίσκεψης του Πάπα Φραγκίσκου στη Βουδαπέστη, σε έναν πρώην υποδιευθυντή οικοτροφείου για παιδιά, ο οποίος καταδικάστηκε το 2022 σε τρία και πλέον χρόνια φυλάκιση γιατί είχε καλύψει τις πράξεις του ανωτέρου του.

Μετά την αποκάλυψη της απόφασης αυτής από τον ερευνητικό ιστότοπο 444 την περασμένη εβδομάδα, η αντιπολίτευση ζήτησε την απομάκρυνσή της από την προεδρία της Δημοκρατίας και ενώ η οργή αυξανόταν στη χώρα.

Λίγα λεπτά μετά την ομιλία της Νόβακ, μια άλλη σύμμαχος του Βίκτορ Όρμπαν, η Τζούντιτ Βάργκα, ανακοίνωσε και αυτή ότι “αποσύρεται από την πολιτική” γιατί είχε δώσει την έγκρισή της ως υπουργός Δικαιοσύνης — θέση από την οποία αποχώρησε το καλοκαίρι για να διεξάγει προεκλογική εκστρατεία για τις ευρωεκλογές.

“Παραιτούμαι από βουλευτής και από επικεφαλής του ψηφοδελτίου για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο”, δήλωσε σε ανάρτησή της στο Facebook.

(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:freepik)

Τα ΄χασε κι ο ξένος με την φρουρά του Μητσοτάκη, vid

«Τόση πολλή προστασία για τον Μητσοτάκη», ήταν το σχόλιό του:

intime photo

Έξυπνες λύσεις σε πολλά μικρά καθημερινά προβλήματα! vid

Δείτε:

scr

Την επόμενη φορά που θα πιείτε καφέ μην πετάξετε το κατακάθι! Δείτε γιατί

Για πολλούς, η μυρωδιά του φρεσκοκομμένου καφέ φέρνει άνεση και ενέργεια. Εκτός όμως από την απόλαυση του πρωινού σας καφέ, τα κατακάθια μπορούν να προσφέρουν ακόμα περισσότερα οφέλη που ίσως δεν γνωρίζατε.

Διατηρώντας ένα βάζο με κατακάθι καφέ, μπορείτε να αξιοποιήσετε τις εκπληκτικές ιδιότητές του με πολλούς τρόπους.

Το κατακάθι του καφέ έχει τις ακόλουθες ιδιότητες:

Απομακρύνει τις δυσάρεστες οσμές: Ο καφές λειτουργεί ως φυσικό αποσμητικό, απορροφώντας και εξουδετερώνοντας τις μυρωδιές μούχλας, καυσαερίων και βενζίνης.
Προστατεύει από τα κουνούπια: Η μυρωδιά του καφέ απωθεί τα κουνούπια, μειώνοντας τον ερεθισμό και τα τσιμπήματα.


Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κατακάθι του καφέ για την εξάλειψη των δυσάρεστων οσμών:
Τοποθετήστε ανοιχτά δοχεία ή φακελάκια γεμάτα με χρησιμοποιημένα κατακάθια καφέ σε διάφορα σημεία του χώρου που μυρίζει άσχημα.
Εστιάστε σε περιοχές με έντονες οσμές, όπως κοντά σε αεραγωγούς ή πηγές υγρασίας.
Ανανεώνετε τα κατακάθια κάθε 2-3 εβδομάδες για βέλτιστα αποτελέσματα.

Άλλες χρήσεις:

Απομάκρυνση οσμών από τα χέρια: Τρίψτε τα χέρια σας με υγρό κατακάθι καφέ μετά από εργασίες στο γκαράζ για να εξουδετερώσετε τις μυρωδιές.
Λίπανση εργαλείων: Ο καφές μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ελαφρύ λιπαντικό για μεταλλικά εργαλεία, αποτρέποντας τη σκουριά.
Καθαρισμός τζαμιών: Ανακατέψτε υγρό κατακάθι καφέ με σαπούνι για να δημιουργήσετε ένα φυσικό καθαριστικό για τζάμια.


Πώς το κατακάθι του καφέ μπορεί να απωθήσει τα κουνούπια


Μια από τις απροσδόκητες χρήσεις των υπολειμμάτων καφέ μπορεί να είναι ως απωθητικό για τα κουνούπια. Τα κουνούπια, όπως και πολλά άλλα έντομα, είναι ευαίσθητα στις έντονες μυρωδιές. Υπάρχουν ενδείξεις ότι το έντονο άρωμα των υπολειμμάτων καφέ μπορεί να κρατήσει τα κουνούπια μακριά.

Ο συνδυασμός καφεΐνης, οξέων και άλλων ενώσεων δημιουργεί ένα άρωμα το οποίο είναι δυσάρεστο για τα κουνούπια. Αυτό καθιστά λιγότερο πιθανή την εμφάνιση ή την αναπαραγωγή τους σε περιοχές με κατακάθι καφέ. Το κατακάθι του καφέ μπορεί επίσης να απωθήσει και άλλα έντομα όπως γυμνοσάλιαγκες, σφήκες, ψύλλους και μυρμήγκια στο γκαράζ σας.

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο το κατακάθι του καφέ είναι αποτελεσματικό στην απώθηση των κουνουπιών είναι ότι καλύπτει τις ανθρώπινες μυρωδιές.

Τα κουνούπια έλκονται από ορισμένες μυρωδιές που εκπέμπουν οι άνθρωποι και το κατακάθι του καφέ μπορεί να σας βοηθήσει να καλύψετε αυτές τις μυρωδιές, καθιστώντας το πιο δύσκολο για τα κουνούπια να σας βρουν.

Λάβετε υπόψη ότι το κατακάθι του καφέ δεν είναι μια αλάνθαστη λύση για τις προσβολές από κουνούπια. Για μέγιστη προστασία από τα κουνούπια, συνιστάται η υιοθέτηση μίας ολοκληρωμένης στρατηγικής πρόληψης που περιλαμβάνει επίσης τη διαχείριση τοποθεσιών αναπαραγωγής κουνουπιών, όπως λιμνάζοντα νερά και επιπλέον τη χρήση άλλων αντικουνουπικών.

Επομένως, την επόμενη φορά που θα απολαύσετε τον αγαπημένο σας καφέ μην πετάξετε το χρησιμοποιημένο κατακάθι. Αξιοποιήστε το για να απαλλαγείτε από τις δυσάρεστες οσμές αλλά και τα έντομα.

(με πληροφορίες από enikos. gr / photo: pixabay)

Κουίζ: Πού είναι το κεφάλι; Μπορείτε να το δείτε στα πρώτα 9 δευτερόλεπτα του video;

Δείτε το video μέχρι το τέλος για να καταλάβετε... Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα οφθαλμαπάτη.

(photo: pixabay)

Ο Αυτιάς..«ξέκανε» την «τεχνητή νοημοσύνη»! ΒΙΝΤΕΟ-Έπος

«Βάζω στην τεχνητή νοημοσύνη "Γιώργος Αυτιάς" και μου βγάζει "γιατρός-Ωριλά"»:

scr

17χρονος κατηγορείται ότι απειλούσε μέσω διαδικτύου ανήλικο και τους γονείς του – Πώς εντοπίστηκε

Το Δελτίο Τύπου της Αστυνομίας.

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ταυτοποιήθηκε ανήλικος για παράνομη πρόσβαση σε συστήματα πληροφοριών και απειλή μέσω διαδικτύου

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ταυτοποιήθηκε 17χρονος, ο οποίος κατηγορείται για παράνομη πρόσβαση σε συστήματα πληροφοριών καθώς και απειλή μέσω διαδικτύου, σε βάρος έτερου ανηλίκου και των γονέων του.

Για τη διερεύνηση της υπόθεσης, προηγήθηκε καταγγελία του γονέα του ανηλίκου- θύματος, σύμφωνα με την οποία, ο ανωτέρω κατηγορούμενος είχε καταφέρει να αποκτήσει παράνομη πρόσβαση σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές καθώς και σε λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιούσε ο ίδιος και ο ανήλικος γιος του.

Επιπλέον, πραγματοποιούσε σε βάρος του ίδιου και της συζύγου του, απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις, ενώ παράλληλα, τους απέστειλε ψευδή και απειλητικά μηνύματα μέσω κινητού τηλεφώνου και άγνωστου λογαριασμού σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Τα ανωτέρω τέθηκαν υπόψη της εισαγγελικής Αρχής, από την οποία παραγγέλθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, ενώ από την επακόλουθη διαδικτυακή έρευνα και την αξιοποίηση ψηφιακών στοιχείων, κατέστη δυνατή η ταυτοποίηση του ανήλικου- κατηγορουμένου ως διαχειριστή του ανωτέρω λογαριασμού σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Παράλληλα, διακριβώθηκε η διεύθυνση κατοικίας του, ενώ από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε αυτή, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν, 2 κινητά τηλέφωνα και φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής.

Η δικογραφία τακτικής διαδικασίας που σχηματίστηκε υποβλήθηκε στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή, ενώ τα ψηφιακά πειστήρια που κατασχέθηκαν θα αποσταλούν στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για εργαστηριακή πραγματογνωμοσύνη.

Με αφορμή την υπόθεση αυτή αξίζει να σημειωθεί ότι, στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.astynomia.gr) και συγκεκριμένα στο banner οδηγός του πολίτη, είναι διαθέσιμες χρήσιμες συμβουλές σχετικά με την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών καθώς και την ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες που τελούνται μέσω διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

Τηλεφωνικά: 11188
Στέλνοντας e-mail στο: [email protected]
Μέσω twitter: @CyberAlertGR
Μέσω του gov.gr στην ενότητα Πολίτης και Καθημερινότητα/ Καταγγελίες / Καταγγελίες για εγκλήματα κυβερνοχώρου
Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones): CYBERΚΙD

(photo: freepik)

Ιράν: Μόνο η πολιτική λύση μπορεί να επιλύσει τον πόλεμο στη Γάζα

Ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν δήλωσε σήμερα κατά τη διάρκεια επίσκεψης στον Λίβανο ότι μια πολιτική λύση είναι ο μόνος τρόπος για να σταματήσει η σύγκρουση στη Γάζα, και ότι η Τεχεράνη διεξάγει συνομιλίες με το Ριάντ για το θέμα αυτό.

Ο Χοσεΐν Αμίρ-Αμπντολαχιάν προειδοποίησε επίσης το Ισραήλ να μην προβεί σε οποιοδήποτε μέτρο προς έναν πόλεμο πλήρους κλίμακας κατά του Λιβάνου, τονίζοντας ότι αυτό θα είναι η “τελευταία μέρα” του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου.

Ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας δήλωσε επίσης ότι η χώρα του ανταλλάσει μηνύματα με τις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης μετά την επίθεση της Χαμάς εναντίον του Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου, και μηνύματα για την ένοπλη οργάνωση Χεζμπολάχ του Λιβάνου.

“Κατά τη διάρκεια του πολέμου αυτού και τις τελευταίες εβδομάδες, υπήρχε ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ του Ιράν και της Αμερικής”, τόνισε και πρόσθεσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες κάλεσαν την Τεχεράνη να ζητήσει από τη Χεζμπολάχ “να μην εμπλακεί ευρέως και πλήρως στον πόλεμο αυτό κατά” του Ισραήλ.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Τι κι αν ο κόσμος έμεινε ξαφνικά χωρίς ίντερνετ; ΒΙΝΤΕΟ των Ρώσων που προβληματίζει

Μία εξέλιξη που θα γυρνούσε τον κόσμο δεκαετίες πίσω είναι ένα μαζικό σαμποτάζ των υποθαλάσσιων καλωδίων ίντερνετ.

Αυτή τη στιγμή σημαντικό μέρος των υποδομών των κρατών οφείλεται αποκλειστικά στην απρόσκοπτη παροχή ίντερνετ, η οποία εν πολλοίς εξασφαλίζεται μέσω των υποθαλάσσιων καλωδίων.

Το δίκτυο αυτό απαρτίζεται από περίπου 550 καλώδια, που μεταφέρουν δεδομένα σε όλο τον πλανήτη και κυριολεκτικά συνδέουν τις ηπείρους μας.

Ένα από τα πιο κρίσιμα αλλά και ευάλωτα σημεία του παγκόσμιου δικτύου αφορά την ταραγμένη Ερυθρά Θάλασσα.

Ένα τυχαίο γεγονός το 2013, όταν ένα καλώδιο κοντά στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου κόπηκε, προκάλεσε εκτεταμένες διακοπές στη σύνδεση πολλών κρατών, θέτοντας offline συστήματα και υπηρεσίες και δημιουργώντας έναν μικρό πανικό.

Το τελευταίο διάστημα η ευπάθεια του συγκεκριμένου δικτύου καλωδίων επανήλθε και πάλι στην επικαιρότητα με φόντο τις πολεμικές επιχειρήσεις κατά των ανταρτών Χούθι ανοικτά της Υεμένης.

Δυτικά ΜΜΕ υποστήριξαν πως οι αντάρτες Χούθι θα μπορούσαν σχετικά εύκολα να προκαλέσουν χρονοβόρες βλάβες στη σύνδεση ίντερνετ σε ολόκληρες ηπείρους!

Αν και οι εκπρόσωποι των Χούθι το αρνήθηκαν, εντούτοις ένα βίντεο του ρωσικού Sputnik για το θέμα έφερε ξανά στην επιφάνεια τους δικαιολογημένους φόβους για κάτι τέτοιο.

Σε περιπτώσεις σαν και αυτή δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς πως η παροχή ίντερνετ σε ολόκληρα κράτη εξακολουθεί να κρέμεται από μία κλωστή:

freepik photo

Τρομακτικό! Το αντικείμενο που απορροφά το 99,96% του φωτός! vid

Δείτε τι έφτιαξαν:

freepik photo