Άρθρα

Πώς θα ενημέρωνε τον κόσμο η NASA αν ανακάλυπτε μεγάλο αστεροειδή σε πορεία πρόσκρουσης με τη Γη

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, όταν ο Chicxulub, ένας αστεροειδής πλάτους έξι μιλίων, χτύπησε τη Γη πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια, οι δεινόσαυροι δεν είχαν καμία προειδοποίηση.

Εάν ένας αστεροειδής αυτού του μεγέθους χτυπούσε τη Γη σήμερα, ένα ωστικό κύμα δύο εκατομμύρια φορές ισχυρότερο από μια βόμβα υδρογόνου θα ισοπέδωνε τα δάση και θα πυροδοτούσε τσουνάμι. Ένας σεισμικός παλμός ίσος με σεισμό 10 Ρίχτερ θα γκρέμιζε πόλεις.

Και πολύ μετά την πρόσκρουση, ένα σύννεφο καυτής σκόνης, τέφρας και ατμού θα “έσβηνε” τον ήλιο, βυθίζοντας τη Γη σε παγωμένο κρύο.

Αλλά τουλάχιστον, όπως αναφέρεται, θα ξέραμε ότι θα ερχόταν νωρίτερα. Και ίσως, αν η NASA έχει κάτι να πει γι ‘αυτό, να μπορέσουμε ακόμη και να αποτρέψουμε αυτό το καταστροφικό συμβάν.

Το Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας της NASA είναι επιφορτισμένο με την εύρεση, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση του κινδύνου που σχετίζεται με δυνητικά επικίνδυνους αστεροειδείς στο ηλιακό μας σύστημα.

«Θέλουμε οπωσδήποτε να τα βρούμε όλα αυτά πριν μας βρουν», είπε ο Lindley Johnson , Επικεφαλής Εκτελεστικός Προγράμματος για το Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας.

Για να γίνει αυτό, η NASA συνεργάζεται με έναν παγκόσμιο συνασπισμό αστρονόμων που ονομάζεται Διεθνές Δίκτυο Προειδοποίησης Αστεροειδών (IAWN).

Δείτε τι θα έκαναν εάν ένας αστεροειδής που θα μπορούσε να προκαλέσει τέτοιου μεγέθους καταστροφή κατευθυνόταν προς τη Γη.

Ένα διεθνές σύστημα προειδοποίησης


Σε περίπτωση που ένας επικίνδυνος αστεροειδής κατευθύνεται προς τη Γη, το IAWN εφαρμόζει διαδικασίες για να ειδοποιήσει το κοινό.

Πρώτον, τα μέλη της ομάδας που εντόπισαν την απειλή θα μοιράζονταν τις παρατηρήσεις τους σε όλο το δίκτυο IAWN για να επαληθεύσουν τα ευρήματά τους και να αξιολογήσουν τον κίνδυνο.

Μόλις όλα τα μέρη συμφωνήσουν ότι η Γη πρέπει να προετοιμαστεί για πρόσκρουση, η NASA θα στείλει μια προειδοποίηση.

«Δεν έχω κόκκινο τηλέφωνο στο γραφείο μου ή κάτι άλλο», είπε ο Τζόνσον. «Αλλά έχουμε επίσημες διαδικασίες με τις οποίες θα παρέχεται ειδοποίηση για σοβαρό αντίκτυπο».

Εάν ο αστεροειδής κατευθυνόταν προς τις ΗΠΑ, η NASA θα ειδοποιούσε τον Λευκό Οίκο και η κυβέρνηση θα δημοσίευε μια επίσημη δήλωση στο κοινό. Εάν ήταν αρκετά μεγάλο ώστε να αποτελεί διεθνή απειλή, το IAWN θα ειδοποιούσε το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για Υποθέσεις Εξωτερικού Διαστήματος.

Κυνήγι για αστεροειδείς


Ένας αστεροειδής θεωρείται «δυνητικά επικίνδυνος» εάν είναι μεγαλύτερος από περίπου 460 πόδια και τέμνει την τροχιά της Γης σε ελάχιστη απόσταση 0,5 αστρονομικών μονάδων, που είναι η μισή απόσταση μεταξύ Γης και Ήλιου.

Υπάρχουν περίπου 2.300 γνωστοί δυνητικά επικίνδυνοι αστεροειδείς εκεί έξω, και περίπου 153 από αυτούς έχουν διάμετρο μεγαλύτερο από 0,6 μίλια. Αυτό είναι αρκετά μεγάλο για να προκαλέσει μια καταστροφή αν χτυπήσει τη Γη.

Για να τους βρουν και να τους παρακολουθήσουν, η NASA και οι άλλοι συνεργάτες του IAWN αναζητούν νέους αστεροειδείς εκτός από την παρακολούθηση αστεροειδών που έχουν ήδη ανακαλυφθεί. Όλες οι παρατηρήσεις τους συγκεντρώνονται σε μια βάση δεδομένων στο Minor Planet Center.

Μέχρι στιγμής, το IAWN έχει βρει πάνω από 34.000 αστεροειδείς κοντά στη Γη. Με αρκετά δεδομένα παρατήρησης, η NASA μπορεί να προβλέψει με σιγουριά τις τροχιές τους τουλάχιστον για έναν αιώνα στο μέλλον, είπε ο Τζόνσον.

Υπάρχει μια μικρή πιθανότητα ο δυνητικά επικίνδυνος αστεροειδής Bennu να χτυπήσει τη Γη σε 159 χρόνια, προκαλώντας μια έκρηξη ίση με 24 πυρηνικές βόμβες. Αλλά οι πιθανότητες να συμβεί αυτό είναι μόνο μία στις 2.700, σύμφωνα με μια μελέτη του 2021 .

Εάν ο Bennu κατευθυνθεί προς τη Γη, η NASA έχει μερικά κόλπα στο μανίκι της για να υπερασπιστεί τον πλανήτη μας.

Υπεράσπιση της Γης
Τις περισσότερες φορές, το IAWN πιάνει τους επερχόμενους αστεροειδείς πολύ πριν γίνουν άμεση απειλή για τη Γη, σύμφωνα με τον Johnson. Αλλά η NASA θα χρειαζόταν τουλάχιστον πέντε έως 10 χρόνια εκ των προτέρων ειδοποίησης για να αποτρέψει την αποκάλυψη από έναν αστεροειδή που πλησιάζει.

Το 2021, η NASA ξεκίνησε την πρώτη της δοκιμαστική αποστολή πλανητικής άμυνας. Έβαλε ένα διαστημόπλοιο σε έναν αστεροειδή για να μετατοπίσει την τροχιά του μακριά από τη Γη.

Η αποστολή στέφθηκε με επιτυχία και η NASA σχεδιάζει να δοκιμάσει περισσότερες τεχνικές εκτροπής στο μέλλον. Μια αναπτυσσόμενη τεχνική “τρακτέρ βαρύτητας” θα έστελνε ένα διαστημόπλοιο να παραμείνει στη θέση του δίπλα στον αστεροειδή και να επιτρέψει στη βαρυτική αλληλεπίδραση να τραβήξει τον αστεροειδή από την τροχιά του. Η NASA εργάζεται επίσης σε μια τεχνική που χρησιμοποιεί μια δέσμη ιόντων για να μετατοπίσει την πορεία ενός αστεροειδούς.

Αλλά αν η απειλή ερχόταν σε λιγότερο από πέντε χρόνια, η NASA δεν θα είχε χρόνο να εκτρέψει τον αστεροειδή. Στη συνέχεια, μπορεί να καταφύγει στην καταστροφή για να ελαχιστοποιήσει και να διασκορπίσει την πρόσκρουση.

Εάν η NASA είχε μόνο μερικούς μήνες προειδοποίησης, τότε δεν θα μπορούσε να κάνει πολλά για να σώσει τη Γη .

Ευτυχώς, η στρατηγική του IAWN είναι να βρει αστεροειδείς δεκαετίες, αν όχι αιώνες, πριν από την πρόσκρουση.

«Αυτό μας δίνει άφθονο χρόνο για να προσπαθήσουμε στη συνέχεια να κάνουμε κάτι γι ‘αυτούς όσο είναι ακόμα στο διάστημα, έτσι ώστε να αποφύγουμε εντελώς οποιαδήποτε καταστροφή εδώ στη Γη», είπε ο Τζόνσον.

(photo: pixabay)

Κων/πόλη: Μαθητές του Ζωγράφειου Λυκείου φύτεψαν δέντρα στον πυρόπληκτο Άβαντα Αλεξανδρούπολης

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Οι μαθητές και μαθήτριες του Ζωγράφειου Λυκείου στην Κων/πολη, σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, τη μητρόπολη, τη διεύθυνση του 3ου Δημοτικού Σχολείου, τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη από τη Θεσσαλονίκη και το δασαρχείο, βρέθηκαν στην περιοχή «Κρύα Βρύση» του Άβαντα, σε μία συμβολική δενδροφύτευση 130 δένδρων, όσα και τα χρόνια της ιστορικής Σχολής της Κωνσταντινούπολης.

Τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς υποδέχτηκε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου Άβαντα μαζί με τις γυναίκες του Συλλόγου, με κεράσματα και θερμά λόγια. Τους προσκεκλημένους ενημέρωσε για την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου ο δασάρχης Αλεξανδρούπολης Γιώργος Πιστόλας.

Οι μαθητές του Ζωγράφειου προσκύνησαν επίσης στον ιερό ναό Αγίου Χαραλάμπους όπου φυλάσσεται απότμημα του ιερού σκηνώματος και ενημερώθηκαν από τον εφημέριο του ναού για την ιστορικότητα του και την αξία των κειμηλίων που φυλάσσονται εκεί.

Την προηγούμενη ημέρα έκαναν δενδροφύτευση στην αυλή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης, περιηγήθηκαν στο ιστορικό σχολείο και στο Εκκλησιαστικό Μουσείο, ενώ έγιναν δεκτοί από τον μητροπολίτη Αλεξανρούπολης κ. Άνθιμο.

Ο διευθυντής του Ζωγράφειου Γιάννης Δεμιρτζόγλου υπενθύμισε ότι το σχολείο είχε αναλάβει ανάλογη πρωτοβουλία για πρώτη φορά και στα 100 χρόνια από την ίδρυσή του σε ένα από τα νησιά των Πριγκιποννήσων, στη Χάλκη, όπου στον περίγυρο του Αγίου Νικολάου οι μαθητές είχαν φυτέψει 100 δέντρα. «Μετά την καταστροφική πυρκαγιά τον Αύγουστο του 2023, θελήσαμε

να’ ρθούμε, να καλλιεργήσουμε για μία ακόμη φορά σχέσεις φιλίας, αδελφοσύνης, αλληλεγγύης μεταξύ λαών, να γεφυρώσουμε σχέσεις, και είχαμε φέρει την πρόταση αυτή στον σεβασμιότατο μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμο. Στη συνέχεια, σε μία ημερίδα, συναντήθηκα με την κα Κασπαρίδου, τη διευθύντρια του Γ’ Δημοτικού. Εξήγησα αυτήν την ευχή μας και στη συνέχεια φτάσαμε στο σήμερα, και είμαστε ιδιαίτερα ευτυχισμένοι που βρισκόμαστε στην πονεμένη από τις πυρκαγιές Αλεξανδρούπολη» ανέφερε ο κ. Δεμιρτζόγλου.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «Δέλτα», δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μας τιμάνε με την παρουσία τους παιδιά, φρέσκα πρόσωπα, που είναι εδώ για να δενδροφυτέψουμε σύμφωνα με τις οδηγίες και τις υποδείξεις του Δασαρχείου Αλεξανδρούπολης. Ο τόπος μας είναι πλέον και δικός τους τόπος. Μας υποσχέθηκαν ότι θα είναι παρόντα εδώ κάθε χρόνο, προκειμένου να επεκτείνουμε όλο και περισσότερο τα τετραγωνικά αναδάσωσης, αλλά και να βλέπουνε όπως μεγαλώνουνε, έτσι και να πολλαπλασιάζονται και τα δέντρα, έτσι και αυτά αντίστοιχα να μεγαλώνουνε. Με ιδιαίτερη χαρά φιλοξενούμε παιδιά από την Πόλη κυρίως, και χαιρόμαστε πάρα πολύ που αναμειγνύονται με τα δικά μας εδώ, γιατί συμμετέχει το 3ο Δημοτικό Σχολείο και ιδιαιτέρως ευχαριστώ θερμά, προσωπικά και τη διευθύντρια, αλλά και όλη την ομάδα του 3ου Δημοτικού που οργάνωσε και κάλεσε και τον Δήμο προκειμένου να βάλουμε και εμείς το δικό μας μικρό λιθαράκι».

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo freepik

Κρεμλίνο: Η αντίδραση της Δύσης στο θάνατο του Αλεξέι Ναβάλνι είναι απαράδεκτη

Το Κρεμλίνο ανακοινωσε σήμερα πως η αντίδραση της Δύσης στο θάνατο του Αλεξέι Ναβάλνι είναι απαράδεκτη, όμως οι απεχθείς δηλώσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη δεν θα βλάψουν τον πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν.

«Θεωρούμε εντελώς απαράδεκτο να γίνονται τόσο απεχθείς δηλώσεις», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ.

«Οι δηλώσεις αυτές φυσικά δεν μπορούν να προκαλέσουν οποιαδήποτε ζημιά στον αρχηγό του κράτους μας», δήλωσε ο Πεσκόφ.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου πρόσθεσε πως η έρευνα για το θάνατο του Ναβάλνι συνεχίζεται και διεξάγεται σύμφωνα με τον ρωσικό νόμο.

Ερωτηθείς πώς αντέδρασε ο Πούτιν στην είδηση του θανάτου του Ναβάλνι, ο Πεσκόφ δήλωσε: «Δεν έχω τίποτα να προσθέσω».

Η εκπρόσωπος του Ναβάλνι δήλωσε εξάλλου σήμερα πως οι ρώσοι ερευνητές δεν έχουν ακόμα προσδιορίσει την επίσημη αιτία θανάτου του αντιπολιτευόμενου.

Η μητέρα του Ναβάλνι, η Λιουντμίλα, ενημερώθηκε το Σάββατο στη σωφρονιστική αποικία, όπου ήταν φυλακισμένος ο γιος της, πως έχασε τη ζωή του από «σύνδρομο αιφνίδιου θανάτου» – ένας αόριστος όρος για διάφορες καρδιακές παθήσεις που οδηγούν στο θάνατο, σύμφωνα με την ομάδα του Ναβάλνι.

Η εκπρόσωπος του Ναβάλνι Κίρα Γιάρμις είπε ότι η 69χρονη μητέρα του και δικηγόροι ενημερώθηκαν πως η επίσημη εξακρίβωση της αιτίας του θανάτου του παρατάθηκε και είναι άγνωστο πόσο θα διαρκέσει.

«Η αιτία είναι ‘ακαθόριστη’», δήλωσε η Γιάρμις, η οποία κατηγόρησε τις ρωσικές αρχές ότι ψεύδονται και χρονοτριβούν.

Σήμερα δεν επετράπη στη μητέρα του και σε δικηγόρους η είσοδος στο νεκροτομείο στην κωμόπολη της Αρκτικής κοντά στην σωφρονιστική αποικία όπου οι αρχές είπαν πως έχασε τη ζωή του, δήλωσε η Γιάρμις.

«Το προσωπικό δεν απάντησε στην ερώτηση αν το πτώμα του Αλεξέι βρίσκεται εκεί», δήλωσε η Γιάρμις.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA)

Κούλογλου: “Απ΄ό,τι πληροφορούμε θα υπάρξει πρόταση μομφής εναντίον Κασσελάκη” (video)

"Πάει να ανατραπεί ένας πρόεδρος ο οποίος έχει εκλεγεί από τη βάση, αλλά βεβαίως δεν έχει καμία σχέση με το κόμμα στο οποίο εξελέγη", ανέφερε μεταξύ άλλων ο Στέλιος Κούλογλου.

Δείτε το σχετικό video από τον τηλεοπτικό σταθμό action24:

(photo: eurokinissi)

Πώς να απαλλαγείτε από τη σκουριά στα ανοιχτήρια για τις κονσέρβες, εύκολα με ένα απλό συστατικό

Στις σύγχρονες κουζίνες, τα ανοιχτήρια για τις κονσέρβες είναι απαραίτητα. Όμως αναπόφευκτα, η συνεχής χρήση αυτών των εργαλείων, αφήνει τα σημάδια της.

Τις περισσότερες φορές, τα ανοιχτήρια σκουριάζουν και διαβρώνονται. Αυτό εκτός από αντιαισθητικό, καθιστά δύσκολη, ή ακόμα και επικίνδυνη τη χρήση τους. Μια βρώμικη λεπίδα στο ανοιχτήρι μπορεί να μεταφέρει σαλμονέλα, E. coli και άλλα βακτήρια στο φαγητό σας.

Πριν πετάξετε το σκουριασμένο ανοιχτήρι σας, δώστε του μια δεύτερη ευκαιρία. Το μυστικό συστατικό που θα το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση πιθανότατα υπάρχει ήδη στην κουζίνα σας και δεν είναι άλλο από το λευκό ξύδι. Το λευκό ξύδι είναι μια αποτελεσματική λύση για να αφαιρέσετε τη σκουριά από τα εργαλεία της κουζίνας.

Για να καθαρίσετε το σκουριασμένο ανοιχτήρι σας, μπορείτε να ακολουθήσετε τα εξής απλά βήματα:
Γεμίστε ένα μπολ ή ένα δοχείο με λευκό ξύδι.
Βυθίστε μέσα το ανοιχτήρι και αφήστε τον για μερικές ώρες ή για όλο το βράδυ.
Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε μια παλιά οδοντόβουρτσα και τρίψτε καλά το ανοιχτήρι φτάνοντας σε κάθε γωνιά και σχισμή. Έτσι η σκουριά θα φύγει αρκετά εύκολα.
Ξεπλύνετε με σαπούνι και νερό και το ανοιχτήρι σας θα πρέπει να φαίνεται σαν καινούργιο.
Μην ξεχάσετε να το στεγνώσετε καλά για να αποφύγετε την υγρασία.
Τα μέτρα πρόληψης για να μην σκουριάσει το ανοιχτήρι σας
Μπορεί το καθάρισμα με λευκό ξύδι να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να απαλλαγείτε από τη σκουριά στα ανοιχτήρια για τις κονσέρβες, υπάρχουν όμως και ορισμένα μέτρα πρόληψης κατά τη σκουριάς τα οποία είναι καλό να γνωρίζετε.

Μπορείτε να αποτρέψετε εξαρχής την εμφάνιση σκουριάς στο ανοιχτήρι σας και να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήματα, ακολουθώντας τις εξής συμβουλές:

Επιλέξτε ανοιχτήρια από ανοξείδωτο χάλυβα
Καθαρίστε τα σωστά μετά από κάθε χρήση
Στεγνώστε καλά το ανοιχτήρι για τις κονσέρβες


Επιλέξτε ανοιχτήρια από ανοξείδωτο χάλυβα

Χρησιμοποιήστε ανοιχτήρια από ανοξείδωτο χάλυβα, καθώς αυτά αντιστέκονται πολύ καλύτερα στη σκουριά και τη συσσώρευση υπολειμμάτων. Μπορεί να κοστίζουν περισσότερο, αλλά μακροπρόθεσμα θα σας γλιτώσουν από πολύ κόπο.

Καθαρίστε σωστά το ανοιχτήρι σας μετά από κάθε χρήση

Πάντα να πλένετε το ανοιχτήρι σας καλά με σαπούνι και νερό μετά τη χρήση. Αφαιρέστε όλα τα υπολείμματα φαγητού και βρωμιάς. Χρησιμοποιήστε μια βούρτσα για να καθαρίσετε τα πιο δύσκολα σημεία.

Στεγνώστε καλά το ανοιχτήρι

Η απομάκρυνση της υγρασίας είναι απαραίτητη για την πρόληψη της σκουριάς. Χρησιμοποιήστε ένα πανί για να στεγνώσετε καλά το ανοιχτήρι και, αν χρειαστεί, ένα πιστολάκι μαλλιών προκειμένου να απομακρύνετε κάθε ίχνος υγρασίας.

Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές μπορείτε να απαλλαγείτε από τη σκουριά και να διατηρήσετε τα ανοιχτήρια για τις κονσέρβες σε καλή κατάσταση για περισσότερο καιρό.

(με πληροφορίες από enikos. gr / photo: pixabay)

Κασιμάτη: Η αναδιαμόρφωση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ιδέα του Κασσελάκη

Τι δήλωσε

Την κίνηση του Στέφανου Κασσελάκη να θέσει “υπό διαβούλευση” τα θέματα μείζονος σημασίας που αφορούν τον ΣΥΡΙΖΑ στήριξε η βουλευτής του κόμματος, Νίνα Κασιμάτη, η οποία δήλωσε στο Open ότι και ο προηγούμενος πρόεδρος, Αλέξης Τσίπρας, είχε καταστήσει σαφές ότι είναι άμεση προτεραιότητα να επανιδρυθεί ο ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως είπε:

«Δεν υπήρξε κανένας λόγος να υπάρχει δημόσια διάσταση αυτής της διαφωνίας. Θα μπορούσε να έχει κατατεθεί στα Όργανα ή με επιστολή εντός των Οργάνων. Ρίχνει νερό στο μύλο μιας εσωστρέφειας που ήταν αχρείαστη. Πρέπει να αναδιαμορφώσουμε την ταυτότητά μας και την κατεύθυνσή μας χωρίς να μασάει κανένας τα λόγια του. Και ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας είχε πει πως είναι άμεση προτεραιότητα ο ΣΥΡΙΖΑ να επανιδρυθεί. Αυτό δεν είναι ιδέα του Στέφανου Κασσελάκη, είναι ένα πρόσταγμα του Αλέξη Τσίπρα. Δεν είμαστε εκτός τροχιάς. Ο ΣΥΡΙΖΑ για να ξαναγίνει ξανά μεγάλος, πρέπει να συνδεθεί με την κοινωνία».

intime

Ουκρανία κατά Πολωνίας: «Απειλή για την ασφάλεια ο αποκλεισμός των συνόρων»

Ο Ουκρανός υπουργός Υποδομών Ολεξάντρ Κουμπράκοφ χαρακτήρισε σήμερα «απειλή για την ασφάλεια» της Ουκρανίας τον αποκλεισμό από Πολωνούς αγρότες των συνόρων μεταξύ των δύο χωρών.

«Ο αποκλεισμός των συνόρων συνιστά άμεση απειλή για την ασφάλεια μιας αμυνόμενης χώρας. Τέτοιες ενέργειες έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην αντιπαράθεσή μας με τον κοινό μας εχθρό που ονομάζεται Ρωσία», ανέφερε ο Κουμπράκοφ στο Facebook.

Σύμφωνα με το υπουργείο, έξι σημεία ελέγχουν είναι αυτή τη στιγμή αποκλεισμένα από την πολωνική πλευρά των συνόρων.

«Η πιο κρίσιμη κατάσταση είναι στο σημείο ελέγχου ‘Γιάγκοντιν-Ντοροχουσκ’, όπου η κίνηση φορτηγών έχει σταματήσει τελείως. Ανθρωπιστικά αγαθά, ευπαθή προϊόντα και καύσιμα», έχουν μπλοκαριστεί, εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών Σέρχιι Ντερκατς.

Σύμφωνα με τον Μίχαλ Ντέρους, εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου φορολογικής διοίκησης του Λουμπλίν (δυτική Πολωνία), «περίπου 600 φορτηγά περιμένουν αυτή τη στιγμή να φύγουν από την Πολωνία» στο συνοριακό σταθμό Ντοροχούσκ, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Κανένα φορτηγό δεν έχει εισέλθει στην Πολωνία (από την Ουκρανία). Πρέπει άρα να υποθέσει κανείς ότι πρόκειται για πλήρη αποκλεισμό», διευκρίνισε.

Ο Ουκρανός υπουργός Υποδομών κατήγγειλε επίσης τον αποκλεισμό επιβατικών λεωφορείων.

«Οι γυναίκες και τα παιδιά που έγιναν πρόσφυγες αφότου διέφυγαν από τον πόλεμο και οι οποίοι επιστρέφουν στα σπίτια τους για διάφορους λόγους δεν μπορούν να είναι όμηροι εμπορικών συμφερόντων», δήλωσε ο Κουμπράκοφ.

«Περιμένουμε συγκεκριμένες ενέργειες από τους Πολωνούς συναδέλφους μας για να αποτρέψουμε τέτοιες καταστάσεις και να επιλύσουμε γενικά το πρόβλημα», πρόσθεσε.

Από τον περασμένο Νοέμβριο, οι Πολωνοί αγρότες αποκλείουν τακτικά αρκετά περάσματα των συνόρων με την Ουκρανία για να διαμαρτυρηθούν για τον ανταγωνισμό από τη γειτονική χώρα.

Η Πολωνία περιλαμβάνεται στους μεγάλους υποστηρικτές της Ουκρανίας από τότε που ξεκίνησε η ρωσική επίθεση κατά της χώρας, αλλά οι προστριβές αναφορικά με τη μονομερή απαγόρευση στις εισαγωγές δημητριακών από τη Βαρσοβία έχουν δημιουργήσει ένταση στις σχέσεις μεταξύ των συμμάχων.

Αυτές τις τελευταίες ημέρες, οι αρχές στη Βαρσοβία έχουν αναφερθεί στην πιθανότητα νέων απαγορεύσεων στις εισαγωγές ουκρανικών γεωργικών προϊόντων για να προστατεύουν τους δικούς τους αγρότες.

(απεμπε – φωτο:freepik)

Μυστήριο με χειροποίητη φιγούρα φιδιού 4.000 ετών – Πού βρέθηκε

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ένα χειροποίητο αντικείμενο σε σχήμα φιδιού που κατασκευάστηκε πριν από περίπου 4.000 χρόνια και το οποίο πιθανώς, όπως αναφέρεται, χρησιμοποιήθηκε σε αρχαίες τελετουργίες.

Μια ομάδα ερευνητών από το Εθνικό Πανεπιστήμιο Tsing Hua στην Ταϊβάν ανακάλυψε το αντικείμενο σε μια τοποθεσία με αμμόλοφους στη βορειοδυτική ακτή του νησιού, που βρίσκεται στην περιοχή Guanyin District στη δυτική πόλη Taoyuan.

Στην παράκτια περιοχή έχει εντοπιστεί σειρά αρχαιολογικών ευρημάτων που χρονολογούνται από την προϊστορική εποχή της Ταϊβάν. Σε αυτά περιλαμβάνεται μια πρόσφατα ανακαλυφθείσα, μεγάλης κλίμακας περιοχή επεξεργασίας λίθινων εργαλείων, δήλωσε στο Newsweek ο Hung-Lin Chiu, αναπληρωτής καθηγητής του Ινστιτούτου Ανθρωπολογίας του Tsing Hua.

Η εύρεση του χειροποίητου αντικειμένου σε σχήμα φιδιού ανακοινώθηκε για πρώτη φορά σε μια σελίδα στο Facebook αφιερωμένη στην ανταλλαγή αρχαιολογικών ειδήσεων από το πανεπιστήμιο. Η σχετική ανάρτηση αναφερόταν σε μια «σημαντική» ανακάλυψη στην πόλη Taoyuan.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τεχνικές ραδιοχρονολόγησης με άνθρακα για να προσδιορίσουν την ηλικία του αντικειμένου και διαπίστωσαν ότι η ηλικία του ήταν περίπου 4.000 χρόνια.

Πιστεύουν ότι μπορεί να χρησιμοποιήθηκε σε τελετουργίες


Σύμφωνα με την ομάδα Tsing Hua, το αντικείμενο φαίνεται να είναι λαβή, η οποία κάποτε ήταν μέρος κάποιας μορφής κεραμικού αγγείου. «Αυτή η “κεραμική λαβή σε σχήμα φιδιού” ηλικίας 4.000 ετών… έχει μια ζωντανή φιγούρα, σαν κόμπρα, με το κεφάλι της σηκωμένο και τις πτυχές του δέρματος στο κεφάλι και τον λαιμό της φουσκωμένες. Πιστεύουμε ότι αυτό το ατελές χειροποίητο αντικείμενο μπορεί να ήταν κεραμικό που χρησιμοποιούνταν για τελετουργικούς σκοπούς», ανέφερε ο ο Hung-Lin Chiu.

Οι εικόνες φιδιών είναι ένα κοινό χαρακτηριστικό στον συμβολισμό πολλών αρχαίων κοινωνιών στην περιοχή της Ανατολικής Ασίας και σε άλλα μέρη του κόσμου. «Τα φίδια θεωρούνται συχνά συμβολικά ζώα στη θρησκεία, τη μυθολογία και τη λογοτεχνία και θεωρούνται η γέφυρα μεταξύ ουρανού και ανθρώπου», πρόσθεσε ο Chiu.

Με δεδομένη την ικανότητα τους να αποβάλλουν το δέρμα τους, πιστεύεται ότι οι αρχαίες κοινωνίες της περιοχής συνέδεαν τα ζώα αυτά με τον κύκλο της ζωής και του θανάτου και τα θεωρούσαν σύμβολα της δημιουργίας και της μετάβασης.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κεραμική λαβή σε σχήμα φιδιού μπορεί να προέρχεται από ένα δοχείο θυσίας που χρησιμοποιούσαν οι σαμάνοι στις αρχαίες φυλές για να εκτελούν τελετουργίες.

«Αυτό αντικατοπτρίζει ότι οι αρχαίες κοινωνίες ενσωμάτωναν εικόνες ζώων σε τελετουργικά σκεύη για θυσίες προκειμένου να επιδείξουν τις πεποιθήσεις και τα διανοητικά συστήματα τους», σημείωσε ο Chiu.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, αρχαιολόγοι στο Μεξικό ανακοίνωσαν την ανακάλυψη ενός αρχαίου χειροποίητου αντικειμένου των Μάγια με την απεικόνιση ενός φιδιού

Το πέτρινο μπλοκ χρησιμοποιήθηκε από τους Μάγια ως κάλυμμα ενός θησαυροφυλακίου, δήλωσε το Εθνικό Ινστιτούτο Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Μεξικού. Οι ερευνητές βρήκαν το πέτρινο χειροποίητο στην Ακρόπολη, ή βασιλικό παλάτι, της Ek’ Balam, μιας αρχαίας πόλης των Μάγια στο δήμο Temozón, στην πολιτεία Yucatán.

Τον Δεκέμβριο, μια μελέτη ανέφερε την ανακάλυψη ενός χάλκινου χειροποίητου αντικειμένου που, όπως αναφέρεται, κατασκευάστηκε πριν από περίπου 1.200 χρόνια. Απεικονίζει ένα φίδι που καταβροχθίζει ένα πλάσμα το οποίο μοιάζει με βάτραχο.

Το αντικείμενο, ένας τύπος εξαρτήματος ζώνης, αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια έρευνας για ανίχνευση μετάλλων κοντά στην πόλη Břeclav στην Τσεχία.

(με πληροφορίες από enikos. gr / Photo: pixabay)

Η στιγμή που ρωσικοί πύραυλοι σφυροκοπούν ένα μικρό «Azovstal», vid

Είχαν βρει καταφύγιο Ουκρανοί στρατιωτικοί στην Adviika:

freepik photo

Επιβίωση στην πόλη: Δείτε τι θα κάνετε αν πάνε να σας πνίξουν στο αμάξι

Δείτε το βίντεο:

freepik

Σταϊκούρας: «Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη, λόγω της κατασκευής του Fly Over»

Η ανακοίνωση Τύπου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Χρήστος Σταϊκούρας: «Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη, λόγω της κατασκευής του Fly Over»

Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε σύσκεψη με φορείς της πόλης που διεξήχθη σήμερα στο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.

O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι: «Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Οι παρεμβάσεις αφορούν σε:

● Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

● Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.

● Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).

● Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.

● Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.

● Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.

«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού – για την πόλη – έργου.», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται αντιμέτωπη, από την ανάληψη των καθηκόντων της, με 3 προβλήματα στην Θεσσαλονίκη:

Το γεγονός ότι στην πόλη – επί πολλά προηγούμενα χρόνια – καρκινοβατούσαν εμβληματικά έργα υποδομών, την υπολειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών και την εύλογη καχυποψία της τοπικής κοινωνίας ως προς την αξιοπιστία μας.

Σήμερα προσπαθούμε, με σχέδιο, επιμονή και μεθοδικότητα, γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης.

Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Οι συμβατικές υποχρεώσεις έχουν ξεκινήσει από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης έργου, που ήταν ο Δεκέμβριος του 2022, και αφορούν περίοδο 30 ετών.

Η παράδοση του έργου τοποθετείται για τις 14 Μαΐου του 2027.

Είναι, βέβαια, γεγονός ότι η υλοποίηση μεγάλων δημόσιων έργων, όπως αυτού, επιφέρει – παροδικά – ταλαιπωρία στην καθημερινότητα των πολιτών.

Ήδη από το καλοκαίρι του 2023, έχει συσταθεί Συντονιστική Επιτροπή στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, με εκπροσώπους από την Περιφέρεια, τον Δήμο, το ΕΚΑΒ, τον ΟΑΣΘ, τον ΟΣΕΘ, τα Υπουργεία Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, και έχουν υιοθετηθεί μια σειρά από ενέργειες για την επιτόπια παρακολούθηση της κίνησης και τη δρομολόγηση παρεμβάσεων.

Σήμερα, ερχόμαστε να παρουσιάσουμε μια σειρά πρόσθετων παρεμβάσεων, που συνιστούν και απαντήσεις σε εύλογα αιτήματα συναδέλφων Βουλευτών, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των φορέων της πόλης, της ίδιας της κοινωνίας των πολιτών.

Θα αναφερθώ σε κάποιες από αυτές:

1ον. Υπό τον συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που διαθέτει τις επιχειρησιακές μονάδες που παρέχουν άμεση πληροφόρηση για τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην Περιφερειακή, δρομολογείται η εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη.

Θα ακολουθεί διαβούλευση στο Συντονιστικό Όργανο υπό τον Υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας – Θράκης.

Η συμβολή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα αφορά στην άμεση έκδοση, από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, αποφάσεων έγκρισης των μελετών που θα προέρχονται από τον παραπάνω μηχανισμό, σύμφωνα με την εξαιρετική διαδικασία που θεσπίστηκε με την τροποποίηση των διατάξεων του ΚΟΚ, με το Άρθρο 28 του Ν.5058/2023.

Εντός των προσεχών ημερών, αναμένεται η υπογραφή σχετικής απόφασης για τον προσδιορισμό των οδών στις οποίες θα εφαρμόζεται η σχετική εξαιρετική διαδικασία, βάσει της εισήγησης των επιστημόνων του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, οι οποίοι λαμβάνουν real-time δεδομένα για τις κινήσεις στον περιφερειακό και στις βασικές αρτηρίες της πόλης, παράγοντας προγράμματα σηματοδότησης.

2ον. Υπεγράφη την προηγούμενη εβδομάδα, συγκεκριμένα στις 14 Φεβρουαρίου, η σύμβαση για την εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου με το Ταμείο Εθνικής Άμυνας για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.

Θα ακολουθήσει η κατασκευή της οδού από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης.

3ον. Υπεγράφη την προηγούμενη εβδομάδα, συγκεκριμένα στις 16 Φεβρουαρίου, Υπουργική Απόφαση για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών) κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν γερανοφόρα οχήματα ώστε, αν χρειαστεί, να απομακρυνθεί ένα αυτοκίνητο που κλείνει τον δρόμο στον Περιφερειακό, ενώ θα υπάρχουν και οχήματα που θα παρακολουθούν τον δρόμο, ούτως ώστε να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία, καθώς επίσης θα υφίσταται και οδική βοήθεια σε 24ωρη βάση.

4ον. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί συναντήσεις της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ με τον Δήμο Θεσσαλονίκης ώστε να αποδοθούν προσωρινά σε αυτόν, χώροι που απελευθερώνονται ή είναι δυνατόν να απελευθερωθούν για κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.

5ον. Θα υπάρχει περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.

6ον. Δρομολογείται η ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.

Συγκεκριμένα:

1ον. Ο στόλος των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί με την προσθήκη 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων το 2ο τρίμηνο του 2024.

Το χρονοδιάγραμμα τηρείται.

Ενδεικτικά, μετά από τη συνάντησή μας θα μεταβούμε στο Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης, όπου θα υπογραφεί η σύμβαση για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης.

2ον. Προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών (όχημα, οδηγός και συντήρηση) σε 250 λεωφορεία, 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη.

3ον. Βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού του 2ου διαγωνισμού προμήθειας 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη.

4ον. Ολοκληρώθηκε, μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με 150 νέους συμβασιούχους οδηγούς.

Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών, διερευνάται η δυνατότητα επέκτασης του χρόνου σύμβασης των νέων συμβασιούχων οδηγών και η δυνατότητα απασχόλησης επιπλέον περίπου 40 οδηγών, έως το τέλος του 2024.

Δηλαδή μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προσδιορίζεται για τον εφετινό Νοέμβριο.

Το αποτέλεσμα των μέχρι σήμερα ενεργειών είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά.

Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία.

Πρόσθετα, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).

Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022.

Αυτές είναι 6 πρόσθετες παρεμβάσεις για να περιορίσουμε το υφιστάμενο πρόβλημα.

Θα ακούσετε και άλλες.

Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού – για την πόλη – έργου.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Δεν είναι απλό μαγείρεμα, αλλά τέχνη, vid

Έβγαλαν ξανά τον Τζανάκη στα κανάλια, αλλά όχι για τον covid, vid

Τι ειπώθηκε για τα αυξανόμενα κρούσματα ιλαράς και στρεπτόκοκκου κυρίως σε νεαρές ηλικίες:

scr

Γεωργιάδης: Σε άμεση ισχύ τα απογευματινά χειρουργεία στις κλινικές του ΕΣΥ

Η απόφαση για την λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων θα υπογράφει αμέσως, επισήμανε ο υπουργός Υγείας Α. Γεωργιάδης παρουσιάζοντας πριν από λίγο τα στοιχεία για την οργάνωση και λειτουργία απογευματινών χειρουργείων στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.

«Δεν ιδιωτικοποιούμε το ΕΣΥ. Θα είναι κάποιος ανόητος να πιστεύει ότι δεν χρειαζόμαστε το ΕΣΥ. Σκοπός μας είναι η ισχυροποίηση του ΕΣΥ και η ενίσχυση του δημοσίου χαρακτήρα του. Αγαπάμε το ΕΣΥ, γι’ αυτό φροντίζουμε και γι’ αυτό εργαζόμαστε», ξεκαθάρισε από την αρχή της τοποθέτησής του ο κ. Γεωργιάδης.

Από την αρχή ήταν προτεραιότητα μου τα απογευματινά χειρουργεία, τόνισε ο υπουργός Υγείας και πρόσθεσε: «Εμείς δεν λέμε σήμερα στα νοσοκομεία ότι σε ένα μήνα θα θεσπίσετε απογευματινά χειρουργεία. Εμείς ζητάμε να μας πουν ποιοι μπορούν και ποιοι θέλουν. Την απόφαση θα παίρνουν από κοινού οι κλινικές με την διοίκηση του νοσοκομείου».

Δίνουμε μια επιπλέον διέξοδο σε έναν άνθρωπο που θέλει να πληρώσει ένα λογικό κόστος για να χειρουργηθεί όσο το δυνατόν νωρίτερα, είπε ο Α. Γεωργιάδης και πρόσθεσε: «Δεν νομιμοποιούμε το φακελάκι -όπως λένε κάποιοι- που παραμένει παράνομο και θα εξακολουθήσουμε να το κυνηγάμε».

Όπως επισήμανε ο υπουργός Υγείας τα απογευματινά χειρουργεία θα γίνονται με διαφάνεια, πολύ μικρότερο κόστος από τον ιδιωτικό τομέα και θα δίνεται σημασία στην λεπτομέρεια. «Ο μόνος χώρος που θα πρέπει να αντιπαλεύει τα απογευματινά χειρουργεία είναι τα ιδιωτικά κέντρα, γιατί θα έχει απέναντι του εξαιρετικούς επιστήμονες, οργανωμένα νοσοκομεία και ανταγωνιστικές υπηρεσίες» τόνισε.

Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να καταστήσουμε τη θέση του γιατρού περισσότερο ελκυστική, εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης, προσθέτοντας πως ο αντίλογος από τους γιατρούς είναι να αυξήσουμε τους μισθούς τους. «Ο διπλασιασμός των αμοιβών των γιατρών του ΕΣΥ για να γίνει, θα πρέπει να βάλουμε άλλον έναν ΕΝΦΙΑ. Οι γιατροί θα πρέπει να αυξάνουν τα εισοδήματά τους με νόμιμο τρόπο. Σε αυτό θα συμβάλουν τα απογευματινά χειρουργεία, τα οποία θα εξαλείψουν και την διαφθορά. Θα δώσουμε στους γιατρούς ένα επιπλέον κίνητρο να έρθουν στο ΕΣΥ», κατέληξε.

Ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε και στη λίστα χειρουργείων, η οποία είναι σε ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου, αλλά δεν είναι ακόμα σε κοινή θέα, λέγοντας πως: «Σε τρεις μήνες θα δημοσιοποιείται η λίστα ώστε να γνωρίζουν και οι πολίτες με απόλυτη διαφάνεια πόσο χρόνο θα πρέπει να αναμένουν για το τακτικό τους χειρουργείο ανάλογα με το ποια κλινική θα επιλέξουν. Αυτό θα δώσει κίνητρα και στις κλινικές να εργαστούν πιο αποτελεσματικά και με ευγενή άμιλλα».

Ο μέσος χρόνος αναμονής έπεσε στο 1/3 για τα πρωινά ιατρεία του ΕΣΥ σε σχέση με το πόσο ήταν πριν από 20 χρόνια που θεσπίστηκαν τα απογευματινά ιατρεία, επισήμανε ο υπουργός Υγείας, λέγοντας ότι οι ίδιες αντιδράσεις υπήρξαν και όταν θεσπίστηκαν τα απογευματινά ιατρεία στο ΕΣΥ.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Νεκρός 26χρονος που ανέβηκε σε πυλώνα ηλεκτρικού ρεύματος και έπαθε ηλεκτροπληξία

Νεκρός εντοπίστηκε τα ξημερώματα ένας 26χρονος πάνω σε πυλώνα ηλεκτρικού ρεύματος στη συμβολή των οδών Αιόλου και Τρίτωνος στο Παλαιό Φάληρο.

Ο 26χρονος, υπό άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες, φέρεται να ανέβηκε στο πυλώνα με αποτέλεσμα να πάθει ηλεκτροπληξία.

Τον άτυχο άντρα εντόπισαν περίοικοι λίγο πριν τις 2 τα ξημερώματα και ειδοποίησαν την Πυροσβεστική, η οποία όταν έφτασε στο σημείο διαπίστωσε ότι ο 26χρονος δεν είχε τις αισθήσεις του. Για τον απεγκλωβισμό του 26χρονου από τον πυλώνα επιχείρησαν εννέα πυροσβέστες με δύο οχήματα και ειδικό βραχιονοφόρο όχημα. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού του ολοκληρώθηκε περίπου στις 5 το πρωί.

Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ παρέλαβε τον 26χρονο και τον μετέφερε στον Ευαγγελισμό, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Το διάγραμμα που εξηγεί γιατί σχεδόν κανείς σήμερα δεν μπορεί να αγοράσει ή να νοικιάσει σπίτι, vid

Η αναλογία της αύξησης των ενοικίων και του εισοδήματος στις ΗΠΑ τις τελευταίες δεκαετίες τα λέει όλα:

freepik photo

Βορίδης για τα πανεπιστήμια: Ο νόμος θα εφαρμοσθεί

Τα κόμματα έχουν καταστατικό και όργανα, σχολίασε για τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό «Σκάι».

Για τις δε κινητοποιήσεις των αγροτών, παρατήρησε πως είναι σημαντικό στη διαμαρτυρία των Ευρωπαίων αγροτών για αλλαγή σημείων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής – την οποίαν επιδιώκει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης – να προστεθεί και η διαμαρτυρία των Ελλήνων αγροτών. Ενώ για τις αντιδράσεις στα πανεπιστήμια σε σχέση με το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, επεσήμανε: «Η κατεύθυνση της κυβέρνησης είναι σαφής: θα επιμείνουμε να εφαρμοσθεί ο νόμος».

Η συνέντευξη ξεκίνησε, όμως, από την ανάληψη ευθύνης για τον φάκελο-βόμβα, με στόχο την πρόεδρο Εφετών Θεσσαλονίκης, με τον υπουργό Επικρατείας να υπενθυμίζει εν πρώτοις ότι είναι το τρίτο περιστατικό, μετά από εκείνα στην έδρα των ΜΑΤ και το υπουργείο Εργασίας. «Ορισμένοι προσπαθούν ενδεχομένως να δημιουργήσουν νέο κύμα τρομοκρατίας. Η απάντηση σε αυτό είναι τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας, η αυξημένη εγρήγορση και, φυσικά, η δουλειά της αστυνομίας», επεσήμανε, με το ταυτόχρονο σχόλιο ότι είναι «παρακινδυνευμένο να κάνω ιδεολογική ανάλυση».

Στα εκπαιδευτικά, τόνισε αρχικώς ότι «στη συνταγματική αναθεώρηση θα ξαναθέσουμε το Άρθρο 16 ανεξαρτήτως της νομοθετικής πρωτοβουλίας που παίρνουμε τώρα». Ταυτοχρόνως, «η νομοθετική πρωτοβουλία δεν έχει πρόβλημα συνταγματικότητας, γιατί αφορά παραρτήματα νομίμως λειτουργούντων ήδη, πανεπιστημίων στην αλλοδαπή. Αυτό προστατεύεται από την Ευρωπαϊκή Συνθήκη, η οποία είναι κείμενο υπερσυνταγματικής ισχύος. Έχουμε αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εφαρμογή της Συνθήκης που λέει ότι το νομίμως λειτουργόν εκπαιδευτικό ίδρυμα σε άλλη χώρα έχει το δικαίωμα να ιδρύει παραρτήματα».

Ενώ όσον αφορά τις αντιδράσεις στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, «ο καθείς μπορεί να έχει την άποψή του», ανέφερε και προσέθεσε: «Οι καταλήψεις, η παρεμπόδιση της λειτουργίας ενός δημοσίου χώρου, ενός δημοσίου κτηρίου δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι είναι παράνομη. Για να μην υπάρχει πρόβλημα στη λειτουργία των πανεπιστημίων, το υπουργείο Παιδείας, σε συνεννόηση με τις πρυτανικές αρχές, είπε να γίνουν οι εξετάσεις από απόσταση. Σε πολλά πανεπιστήμια αυτό έχει γίνει, σε κάποια όχι και γεννιέται θέμα για την εξεταστική περίοδο. Θέμα για τη λειτουργία των πανεπιστημίων θα υπάρξει, όταν τελειώσει η εξεταστική περίοδος».

Εξάλλου υπογράμμισε ότι, «προφανώς υπάρχει ζήτημα ποινικών ευθυνών όταν γίνεται μια παράνομη ενέργεια, όπως είναι η κατάληψη. Ομοίως υπάρχει ζήτημα πειθαρχικών ευθυνών γιατί ο κανονισμός των πανεπιστημίων ορίζει ότι οι φοιτητές, οι οποίοι παρεμποδίζουν τη λειτουργία των πανεπιστημίων έχουν ως πειθαρχική κύρωση – η οποία πρέπει να εκκινηθεί από τις αρμόδιες πρυτανικές αρχές, δεν είναι θέμα της κυβέρνησης – την οριστική απομάκρυνση από το πανεπιστήμιο. Η κύρωση φθάνει μέχρι αυτού του σημείου». Ενώ, «εκεί που θα κρίνεται σκόπιμο θα υπάρχει και αστυνομική παρέμβαση», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον Μ. Βορίδη, δεν υπάρχει πάντως «καμία περίπτωση» να παγώσει το νομοσχέδιο, όποιες και αν είναι οι αντιδράσεις, όπως είπε. «Αυτή η μεταρρύθμιση για εμάς είναι εμβληματική», δήλωσε, προσθέτοντας ότι «αυτή η συζήτηση είναι κενή νοήματος. Μπορεί πριν 40 χρόνια – εγώ τα ίδια θα έλεγα και τότε για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια – κάποιος να συζητούσε. Τώρα, όποια ελληνόπουλα μπορούν, πηγαίνουν και σπουδάζουν στο εξωτερικό σε ιδιωτικά πανεπιστήμια, αναγνωρίζεται το πτυχίο τους και έχουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Ποιο είναι το νόημα να μπορούν να πάνε στην Κύπρο, αλλά να μην μπορούν να πάνε στην Αθήνα;», διερωτήθηκε.

Καθώς, όμως, μεσούσης της συνέντευξης έγινε γνωστή η είδηση για ανακατάληψη της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από φοιτητές, διεμήνυσε ότι «προφανώς η προσπάθεια για την επιβολή της νομιμότητας θα συνεχισθεί, προφανώς θα υπάρχουν ζητήματα. Αλλά η κατεύθυνση της κυβέρνησης είναι σαφής: θα επιμείνουμε να εφαρμοσθεί ο νόμος». Ενώ σε άλλο σημείο της συνέντευξης διευκρίνισε ότι «αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση δεν εξετάζει μια συνολική αλλαγή στο ζήτημα της εισαγωγής στα πανεπιστήμια».

Για τις εξελίξεις στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και αφού διευκρίνισε πως δεν μπορεί να πάρει θέση για τα εσωκομματικά άλλου κόμματος, περιορίσθηκε σε «μια προσωπική αντίδραση», όπως είπε. «Τα ζητήματα της ταυτότητας των κομμάτων να κρίνονται με ερωτηματολόγια στο διαδίκτυο μου φαίνεται κάπως», ήταν το εισαγωγικό σχόλιό του και συμπλήρωσε:

«Αν γινόταν στη Νέα Δημοκρατία κάτι τέτοιο, όλοι θα έλεγαν ότι έχουμε κάποιο καταστατικό και όργανα, έχουμε συνέδριο. Τα κόμματα έχουν κάποια συγκρότηση. Αν θες να το κάνεις όλο από την αρχή, τότε βγαίνεις από το κομματικό πλαίσιο». Αλλά, ακόμη και στην περίπτωση αυτή, στα ταυτοτικά ζητήματα «λες εσύ τι θέλεις». Με το ερωτηματολόγιο Κασσελάκη, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία «δείχνει σαν να μην έχει άποψη και απλώς να είναι το ηχείο ενός κόσμου».

Όσον αφορά τις κινητοποιήσεις των αγροτών, ο υπουργός Επικρατείας εκτίμησε ότι «σε ορισμένα σημεία μπορεί να έχουμε στρατηγική σύγκλιση. Είναι σημαντικό στην προσπάθεια που κάνει ο πρωθυπουργός μας για την αλλαγή σημείων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ), στη διαμαρτυρία των Ευρωπαίων αγροτών που πήγαν στις Βρυξέλλες, στο Παρίσι, στο Βερολίνο, να προστεθεί και η διαμαρτυρία της Αθήνας […] Θυμίζω ότι η ΚΑΠ είναι προϊόν συμβιβασμού με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η πίεση ασκείτο από τις δυνάμεις της Αριστεράς ώστε να υπάρχει ένταση στην περιβαλλοντική μετάβαση».

Στον αντίποδα, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, ο Έλληνας πρωθυπουργός και ο κ. Βορίδης, με την ιδιότητα, τότε, του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης «προσπαθούσαμε να πούμε ότι ο ρυθμός αυτός έπρεπε να είναι πιο αργός. Τώρα που ανοίγει αυτή η συζήτηση ή θέλουμε να ανοίξει, και ο πρωθυπουργός έχει αποφασίσει να την ανοίξει, είναι σημαντικό να δούμε ότι αυτό είναι ένα αίτημα του αγροτικού κόσμου». Σε κάθε περίπτωση, κατέληξε, «η υπεράσπιση της αγροτικής παραγωγής είναι κατ’ εξοχήν πολιτική της Δεξιάς».

Η συνέντευξη έκλεισε με το νομοσχέδιο, με θέμα τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα: «Η γενική κατεύθυνση είναι αυστηροποίηση [...] δεν γίνεται με ποινή καθείρξεως 15 έτη, να είναι κάποιος έξω (από τη φυλακή) στα τρία χρόνια». Άλλο παράδειγμα, «τον έχω πιάσει για κλοπές, πλημμεληματικές πράξεις δηλαδή, είκοσι φορές και εξακολουθεί να είναι έξω. Δεν γίνεται».

Ενώ ερωτηθείς, τέλος, για την ανέγερση νέων σωφρονιστικών καταστημάτων, απάντησε: «Θα φτιάξουμε και τις φυλακές που πρέπει να φτιάξουμε, ώστε να είναι αποτελεσματικά τα μέτρα αυτά».

Επίδομα γέννησης: Τα ποσά ανάλογα με τα εξαρτώμενα τέκνα – Τι προβλέπει η διάταξη

Στη Βουλή κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή (16.2.2024) μαζί με το νομοσχέδιο για τον αιγιαλό η δέσμη των διατάξεων που φέρνουν αύξηση του επιδόματος γέννησης.

Ειδικότερα, στο εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπεται κλιμακούμενη, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, αύξηση του επιδόματος γέννησης, με κριτήριο τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων της οικογένειας, όπως αυτός διαμορφώνεται μετά τη γέννηση του τέκνου. Προβλέπεται ακόμα, η αναδρομική από την 1η Ιανουαρίου 2023, καταβολή του προσαυξημένου επιδόματος γέννησης. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τη δυνατότητα αναπροσαρμογής του ύψους του παραπάνω επιδόματος.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση αυξάνεται το χορηγούμενο από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης επίδομα γέννησης. Το νέο, αυξημένο ποσό διαβαθμίζεται ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων της κάθε οικογένειας όπως αυτός διαμορφώνεται μετά τη γέννηση του τέκνου, με στόχο την ενθάρρυνση και τη στήριξη των οικογενειών.

Αναλυτικότερα, θεσπίζεται αύξηση της τάξεως των 400 ευρώ για δικαιούχους χωρίς εξαρτώμενα τέκνα πριν από τη γέννηση, κλιμακούμενη για κάθε επόμενο τέκνο και φθάνοντας το επιπλέον ποσό των 1.500 ευρώ για δικαιούχους με 3 ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα πριν τη γέννηση. Προβλέπεται η αναδιαμόρφωση του ποσού των δόσεων του επιδόματος γέννησης, ώστε να εναρμονίζονται με την αύξηση του επιδόματος γέννησης.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση, προβλέπεται η αναδρομική εφαρμογή του αυξημένου νέου επιδόματος γέννησης από 1.1.2023 μέχρι την έναρξη ισχύος της νέας ρύθμισης. Επίσης, προβλέπεται η δυνατότητα αναπροσαρμογής του ύψους του επιδόματος με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία για την αναγκαία προσαρμογή του μέτρου σε τυχόν νέα δεδομένα.

Ειδικότερα οι διατάξεις προβλέπουν:

Αύξηση επιδόματος γέννησης για κάθε παιδί που γεννιέται στην Ελλάδα
Θεσπίζεται επίδομα γέννησης για κάθε παιδί που γεννιέται στην Ελλάδα, το οποίο χορηγείται υπό τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στις διατάξεις του Πρώτου Μέρους του παρόντος νόμου. Για τον καθορισμό του ύψους του επιδόματος λαμβάνεται υπόψιν ο αριθμός των εξαρτώμενων τέκνων της οικογένειας, όπως αυτός διαμορφώνεται μετά τη γέννηση του τέκνου και το ποσό καταβάλλεται ως εξής:

α) 2.400 ευρώ για το πρώτο κατά σειρά γέννησης εξαρτώμενο τέκνο,

β) 2.700 ευρώ για το δεύτερο κατά σειρά γέννησης εξαρτώμενο τέκνο,

γ) 3.000 ευρώ για το τρίτο κατά σειρά γέννησης εξαρτώμενο τέκνο και

δ) 3.500 ευρώ για το τέταρτο και κάθε επόμενο, κατά σειρά γέννησης, εξαρτώμενο τέκνο.».

Καταβολή των δόσεων του αυξημένου επιδόματος γέννησης
Μετά την έγκριση της σχετικής αίτησης από την αρμόδια Υπηρεσία, το επίδομα καταβάλλεται ως εξής:

α) δύο ισόποσες δόσεις των 1.200 ευρώ εκάστη για το πρώτο κατά σειρά γέννησης εξαρτώμενο τέκνο,

β) δύο ισόποσες δόσεις των 1.350 ευρώ εκάστη για το δεύτερο κατά σειρά γέννησης εξαρτώμενο τέκνο,

γ) δύο ισόποσες δόσεις των 1.500 ευρώ εκάστη για το τρίτο κατά σειρά γέννησης εξαρτώμενο τέκνο και

δ) δύο ισόποσες δόσεις των 1.750 ευρώ εκάστη για το τέταρτο και κάθε επόμενο, κατά σειρά γέννησης, εξαρτώμενο τέκνο.

Αναδρομική καταβολή του προσαυξημένου επιδόματος γέννησης
Το επίδομα γέννησης καταβάλλεται αναδρομικά από 1.1.2023 έως την έναρξη ισχύος του παρόντος στα πρόσωπα που κατέστησαν δικαιούχοι, χωρίς να απαιτείται νέα αίτηση τους. Το επιπλέον ποσό που προκύπτει μετά την αύξηση του επιδόματος γέννησης καταβάλλεται ως εξής:

α) στους δικαιούχους, οι οποίοι μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν λάβει το πλήρες ποσό του επιδόματος γέννησης, το επιπλέον ποσό καταβάλλεται εφάπαξ τον μήνα Απρίλιο 2024,

β) στους δικαιούχους, των οποίων η αίτηση έχει εγκριθεί, χωρίς ωστόσο να έχει ολοκληρωθεί η καταβολή και των δύο δόσεων του επιδόματος, το επιπλέον ποσό καταβάλλεται με την καταβολή της δεύτερης δόσης.

(με πληροφορίες από newsit. gr / photo: pixabay)

Ήθελε να κάνει τρίπλες και δείτε τι έπαθε

Χ

freepik

BAFTA 2024: H Έμα Στόουν για τη μητέρα της: «Χωρίς εκείνη, τίποτα από αυτά δεν θα υπήρχε»

H Έμα Στόουν (Emma Stone) κρατώντας το βραβείο Bafta για την Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία στη σκηνή του Royal Festival Hall του Λονδίνου, ευχαρίστησε μεταξύ άλλων τη μητέρα της και τον σεναριογράφο της ταινίας «Poor Things» Τόνι ΜακΝαμάρα(Tony McNamara).

«Τόνι, σε ευχαριστώ για την ατάκα “Πρέπει να πάω να γρονθοκοπήσω αυτό το μωρό”. Μου άλλαξε τη ζωή», είπε η Στόουν ενώ ευχαρίστησε επίσης τον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο για το «δώρο» που ήταν για εκείνη ο ρόλος της Μπέλα, τους ηθοποιούς, το συνεργείο και τον εκπαιδευτή διαλέκτου Νιλ Σουέιν (Neil Swain).

«Υποδυόμουν μια Βρετανίδα σε αυτή την ταινία και [ο Νιλ] δεν γέλασε όταν μου μάθαινε πώς να λέω “wart-ter (νερό)”, παρόλο που ως Αμερικανίδα λέω “wahter”» ανέφερε η Στόουν αστειευόμενη.

Στη συνέχεια η ηθοποιός στην ομιλία της μίλησε για τη μητέρα της. «Είναι ο καλύτερος άνθρωπος που ξέρω στον κόσμο και με εμπνέει κάθε μέρα. Με έκανε κατά κάποιο τρόπο να πιστέψω σε αυτή την τρελή ιδέα ότι μπορώ να κάνω κάτι τέτοιο και είμαι πέρα για πέρα ευγνώμων. Χωρίς εκείνη, τίποτα από αυτά δεν θα υπήρχε, συμπεριλαμβανομένης και της ίδιας μου της ζωής, οπότε σε ευχαριστώ γι’ αυτό μαμά», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με το Variety, είναι η δεύτερη νίκη της Στόουν στα BAFTA, αφού το 2017 είχε τιμηθεί με την χρυσή μάσκα για τον ρόλο της στο «La La Land» δίπλα στον Ράιαν Γκόσλινγκ. Ο ηθοποιός ήταν επίσης υποψήφιος για την ερμηνεία του στην ταινία «Barbie», η οποία όμως δεν κατάφερε να πάρει κανένα βραβείο.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)