Άρθρα

Ρωσία: Η στιγμή που άτομα της FSB μαζεύουν άρον άρον Ουκρανό πράκτορα, vid

Από τη μέση του δρόμου στην περιοχή του Βορονέζ.

Ο άνδρας κατηγορήθηκε πως παρέχει στην Ουκρανία μυστικές πληροφορίες για στρατιωτικές εγκαταστάσεις.

ΕΔΩ το βίντεο.

ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo αρχείου

Κρεμλίνο: Η απόχωρηση του Στάρμερ δεν αναμένεται να αλλάξει την εχθρική στάση της Βρετανίας απέναντι στη Ρωσία

Το Κρεμλίνο δήλωσε σήμερα ότι η αποχώρηση του Βρετανού πρωθυπουργού Κιρ Στάρμερ, ισχυρού υποστηρικτή της Ουκρανίας, δεν αναμένεται να αλλάξει αυτό που χαρακτήρισε εχθρική στάση του Λονδίνο έναντι της Ρωσίας.

Ο Στάρμερ ανακοίνωσε σήμερα την παραίτησή του, δεσμευόμενος να διασφαλίσει μια συντεταγμένη μετάβαση της εξουσίας σε έναν νέο ηγέτη έως τον Σεπτέμβριο το αργότερο προκειμένου να αποφευχθεί πολιτική αστάθεια καθώς η Βρετανία ετοιμάζεται για τον έβδομο πρωθυπουργό της μέσα σε 10 χρόνια.

«Ο Στάρμερ δεν έχει κάνει τίποτα προκειμένου να διαφέρει στο θέμα των βρετανορωσικών σχέσεων», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ.

«Ανέκαθεν ήταν υπέρ της διατήρησης των σχέσεων σε μηδενικό επίπεδο. Είναι απίθανο ο οποιοσδήποτε στη βρετανική πολιτική σκηνή να έχει μια θέση για τη χώρα μας που διαφέρει από αυτή του Στάρμερ», δήλωσε ο Πεσκόφ.

ΑΠΕΜΠΕ – ΦΩΤΟ:Eurokinissi

Βανς: Η Τεχεράνη αποδέχθηκε την επιστροφή επιθεωρητών του ΔΟΑΕ στο Ιράν

Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς δήλωσε σήμερα στην Ελβετία ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στις συνομιλίες με το Ιράν,

με την Τεχεράνη να συμφωνεί να επιτρέψει επιθεωρητές της Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ/ΙΑΕΑ) στη χώρα και οι συζητήσεις για τις επιθεωρήσεις πιθανόν να ξεκινήσουν ακόμα και αυτή την εβδομάδα.

«Οι Ιρανοί δέχθηκαν να προσκαλέσουν και πάλι τους επιθεωρητές του ΔΟΑΕ. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για τον αμερικανικό λαό και ένα πρώτο βήμα προς την οριστική αποπυρηνικοποίηση, δηλαδή την οριστική παύση του ιρανικού προγράμματος πυρηνικού εξοπλισμού», δήλωσε ο Βανς.

ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-POLITICO/POOL photo

Η παράξενη θαλάσσια “ζώνη” που φαίνεται ακόμη κι από το διάστημα έχει κάνει εφιάλτη τα μπάνια χιλιάδων λουομένων (ΒΙΝΤΕΟ)

Εικόνες που κάνουν τον γύρο των κοινωνικών δικτύων δείχνουν παραλίες στο Φορτ Λόντερντεϊλ της Φλόριντα - και όχι μόνο - να έχουν καλυφθεί σχεδόν ολοκληρωτικά από τεράστιες ποσότητες φυκιών sargassum.

Το φαινόμενο συνοδεύεται από έντονη δυσοσμία, παρόμοια με αυτή των σάπιων αυγών, η οποία προκαλείται από το υδρόθειο που απελευθερώνεται καθώς τα φύκια αποσυντίθενται στις ακτές.

Πίσω από αυτές τις εικόνες βρίσκεται η λεγόμενη «Μεγάλη Ζώνη Sargassum του Ατλαντικού», μια γιγάντια πλωτή μάζα φυκιών που εκτείνεται για περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα, από τις ακτές της Δυτικής Αφρικής μέχρι τον Κόλπο του Μεξικού. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι το 2026 ενδέχεται να καταγραφούν επίπεδα-ρεκόρ, λόγω συνδυασμού παραγόντων όπως τα θρεπτικά συστατικά που καταλήγουν στη θάλασσα, τα θαλάσσια ρεύματα, οι άνεμοι και τα φαινόμενα ανόδου ψυχρών υδάτων.

Ωστόσο, το φαινόμενο δεν είναι αποκλειστικά αρνητικό, καθώς τα φύκια αποτελούν σημαντικό καταφύγιο για πολλά είδη ψαριών, χελωνών και άλλων θαλάσσιων οργανισμών, λειτουργώντας ως φυσικό «φυτώριο» ζωής στον ωκεανό. Επίσης, παρά το ότι η παρουσία του κάνει την πρόσβαση των λουομένων στη θάλασσα δύσκολη ή και δυσάρεστη, σε αρκετές περιοχές οι τοπικές αρχές και οι κάτοικοι συλλέγουν τις τεράστιες ποσότητες φυκιών, εξετάζοντας τη χρήση τους ως φυσικό λίπασμα ή ακόμη και ως πρώτη ύλη για παραγωγή βιοκαυσίμων.

ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ

photo: pixabay

Τι πιο σύνηθες: Θα βάλουν ένα ακόμα «παιδί» του WEF στη θέση του Στάρμερ;

Είναι μεταξύ άλλων φανατικός υποστηριχτής της «πολιτικής Net Zero» και παλιός γνώριμος του... WEF.

Ο βουλευτής του Εργατικού Κόμματος, Άντι Μπέρναμ, επιβεβαίωσε σήμερα ότι θα είναι υποψήφιος για τη διαδοχή του παραιτηθέντος πρωθυπουργού Κιρ Στάρμερ και έλαβε την υποστήριξη του μόνου άλλου ήδη δεδηλωμένου υποψηφίου, του πρώην υπουργού Υγείας Γουές Στρίτινγκ.

Η απόφαση του Κιρ Στάρμερ να παραιτηθεί «σηματοδοτεί την αρχή μιας μετάβασης», δήλωσε μέσω του X ο Άντι Μπέρναμ, ο οποίος εξελέγη βουλευτής την περασμένη Πέμπτη και θεωρείται φαβορί για να αντικαταστήσει τον Κιρ Στάρμερ επικεφαλής του Εργατικού Κόμματος και ταυτόχρονα στην Ντάουνινγκ Στριτ. «Είμαι υποψήφιος», πρόσθεσε.

Το μόνο άλλο στέλεχος των Εργατικών που είχε δηλώσει την υποψηφιότητά του, ο Γουές Στρίτινγκ, του προσέφερε την υποστήριξή του.

«Μπορούμε να σηκώσουμε τα μανίκια και να τον βοηθήσουμε να θέσει σε εφαρμογή την αλλαγή που έχουν ανάγκη το κόμμα μας και η χώρα μας. Αυτή είναι η επιλογή που κάνω και ελπίζω πως όλοι θα υποστηρίξουν επίσης τον Άντι», έγραψε σε επιστολή του, την οποία ανήρτησε στο X.

Πολλοί στο διαδίκτυο ήδη έχουν καυτηριάσει την ενεργό εμπλοκή του Μπέρναμ με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ σε συνεδριάσεις του οποίου έχει παραχωρήσει πολλές φορές ομιλίες.

Κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Δήμαρχος του Μείζονος Μάντσεστερ, ο Μπέρναμ συμμετείχε στην Ετήσια Συνάντηση των Νέων Πρωταθλητών του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.

Κατά τη διάρκεια αυτής της συνόδου κορυφής, συμμετείχε σε μια συζήτηση με τίτλο «Τοπικές Λύσεις για Παγκόσμιες Προκλήσεις» για να συζητήσει τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, τη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων και τη βελτίωση της αστικής ποικιλομορφίας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

Μαρινάκης: Η αντιπολίτευση πάνω σε ένα υπαρκτό, πρόβλημα για κάθε νοικοκυριό, λαϊκίζει και γι’ αυτό έχει αυτή την τύχη στις δημοσκοπήσεις

«Το ερώτημα αυτό πρέπει να το απευθύνετε στον κ. Τσίπρα ή σε έναν εκ των εκπροσώπων του, σε μια από τις επόμενες συνεντεύξεις που θα δώσει είτε εκείνος είτε οι εκπρόσωποί του.

Και ελπίζουμε αυτή τη φορά να πάρουμε κάποια απάντηση. Γιατί μιλάμε για κορυφαία γεγονότα. Τις τύχες της χώρας μας, τις οποίες έπαιξαν συνειδητά, δεν ξέρουμε για πόσα χρόνια, ο κύριος Τσίπρας και η παρέα του ζάρια. Άρα, περιμένουμε απαντήσεις» σχολίασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε ερώτηση για τις δηλώσεις του κ. Στουρνάρα ότι υπήρχε συζήτηση για παράλληλο νόμισμα και μετά τον κ. Βαρουφάκη.

Σε ερώτηση για την τοποθέτηση του Νίκου Ανδρουλάκη για την ακρίβεια, ο κ. Μαρινάκης είπε: «Μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση αυτό το οποίο ανέφερε ο κ. Ανδρουλάκης, νομίζω, στην γενική συνέλευση του ΣΕΒ και γι’ αυτό και το έψαξα.

Καταρχάς, ο κ. Ανδρουλάκης δεν επικαλέστηκε κάποια πηγή. Φαίνεται ότι αντέγραψε ένα δημοσίευμα που είχε αυτούς τους αριθμούς, στα τέλη Μαΐου, σε ένα site. Το δημοσίευμα αυτό είχε χρησιμοποιήσει ως ένα δείγμα 14 αγαθών, χωρίς να διευκρινίζει είτε πότε έγινε η δειγματοληψία, είτε αν επέλεξε φθηνά ή ακριβά αγαθά. Ανέφερε απλώς ότι οι μετρήσεις προέκυψαν από τη σύγκριση τιμών σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Το δημοσίευμα έκανε τη δουλειά του, ο κάθε δημοσιογράφος κάνει το ρεπορτάζ του, αλλά από εκεί και πέρα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κ. Ανδρουλάκης, αυτό το έκανε επίσημη θέση.

Όπως προκύπτει από μια στοιχειώδη έρευνα αγοράς που κάναμε με τους συνεργάτες μου μέσω και του νέου παρατηρητηρίου τιμών posokanei και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα δύο μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ο κ. Ανδρουλάκης θα μπορούσε σαφώς να βρει φθηνότερες επιλογές για 12 από τα 14 προϊόντα του καταλόγου, με αποτέλεσμα να φουσκώσει αναίτια το λογαριασμό στην προσπάθειά του να επιτεθεί στην κυβέρνηση.

Μάλιστα, αν αθροίσουμε τις πιο συμφέρουσες επιλογές – κάναμε αυτή την άσκηση ακριβώς για να ξέρει ο κόσμος με ποιους έχει να κάνει, γι’ αυτά τα 12 προϊόντα μαζί με τα άλλα δύο, προκύπτει ότι το συνολικό κόστος του καλαθιού είναι 49,3 ευρώ και όχι 62 ευρώ. Η αύξηση είναι 27,6%. Ναι, έχουμε πληθωρισμό, έχουμε αύξηση τιμών από το ’19 μέχρι σήμερα. Προφανώς, δεν λέμε το αντίθετο, μην βγει κάποια ανακοίνωση ότι κοροϊδεύουμε ή λέμε τα ανάποδα, αλλά όχι 60%, τουλάχιστον, στο συγκεκριμένο καλάθι, όπως είπε ο κ. Ανδρουλάκης. Και αυτή ακριβώς είναι και η στρατηγική που ακολουθούν, γι’ αυτό και μένω σε αυτό το οποίο με ρωτήσατε. Εμείς δεν πάμε να κάνουμε το μαύρο-άσπρο, δεν πάμε να πούμε στον κόσμο ότι αυτό που ζει δεν είναι μια πρωτοφανής συνθήκη ακρίβειας.

Κανείς δεν λέει το αντίθετο. Όλοι το βιώνουν αυτό και ειδικά οι συμπολίτες μας που είναι στα πιο χαμηλά εισοδήματα. Αλλά προσπαθούμε να βρούμε λύσεις, τις καλύτερες δυνατές, αυξάνοντας τα εισοδήματα όσο γίνεται περισσότερο από τις τιμές, βάζοντας πρόστιμα μέσω των αρμόδιων αρχών, αυστηροποιώντας το θεσμικό πλαίσιο, δίνοντας τις ρεαλιστικότερες δυνατές λύσεις.

Η αντιπολίτευση πάνω σε ένα υπαρκτό, εισαγόμενο και πολύ μεγάλο πρόβλημα για κάθε νοικοκυριό λαϊκίζει απίστευτα. Και αυτός είναι και ο λόγος που, επειδή δεν προτείνει κάποια συγκεκριμένη κοστολογημένη λύση, έχει τις τύχες που βλέπουμε στη μία δημοσκόπηση μετά την άλλη».

Σε ερώτηση για την ποινή που υπεβλήθη στην κ. Ασημακοπούλου και τους υπόλοιπους κατηγορούμενους, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αφού υπογράμμισε ότι δεν έχει καμία σχέση η υπόθεση αυτή με τη διαδικασία των εκλογών και ούτε απειλείται η διαδικασία των εκλογών επειδή εστάλη ένα mail, ανέφερε: «Διαχωρίζοντας το σκέλος που αφορά τη δικαιοσύνη και την υπόθεση αυτή καθ’ αυτή, για την οποία ούτε μου πέφτει λόγος, ούτε θα μπορούσα ποτέ να σχολιάσω, δεν σχολιάζουμε συνειδητά και είμαστε υποχρεωμένοι να μην σχολιάζουμε δικαστικές αποφάσεις, σε πολιτικό επίπεδο μιλάμε για ένα mail.

Και μάλιστα, είναι απορίας άξιο το πώς αντιμετωπίζονται τα πρόσωπα αυτά, και η κυρία Ασημακοπούλου και τα υπόλοιπα πρόσωπα, αν σκεφτεί κανείς ότι απλά μιλάμε για την αποστολή ενός mail. Το πως αυτό το αξιολόγησε η δικαιοσύνη δεν είναι δική μου δουλειά να το σχολιάσω».

«Όπως και να έχει, ισχύει το τεκμήριο αθωότητας. Φαντάζομαι ότι οι τέσσερις θα ασκήσουν έφεση, οπότε μέχρι να κριθεί τελεσίδικα ή αμετάκλητα η υπόθεση, είναι αθώοι μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Όλα αυτά όμως θα τα βρει η δικαιοσύνη.

Εγώ το ξαναλέω και επειδή είδα ότι αυτό το οποίο είπα την προηγούμενη φορά ενόχλησε κάποιους, θα το επαναλάβω, μπας και το καταλάβουν. Διαχωρίζω το ποινικό, νομικό, δικαστικό σκέλος της υπόθεσης. Το να αντιμετωπίζονται οι άνθρωποι αυτοί με αυτόν τον τρόπο για ένα mail, στην εποχή που καθημερινά δεχόμαστε μηνύματα και mails από άγνωστα προφίλ, τις ημέρες των εκλογών βομβαρδιζόμαστε με μηνύματα από υποψηφίους εκλογικών περιφερειών που ενδεχομένως δεν έχουμε περάσει ποτέ στη ζωή μας και από κόμματα που δεν ξέρουμε ότι υπάρχουν, και να αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους αυτούς σαν εμπόρους ναρκωτικών, εμπόρους λευκής σαρκός και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, είναι από υποκριτικό έως γελοίο».

Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση για την ενδεχόμενο διαγραφής τους είπε: «Γιατί να διαγράψουμε τους ανθρώπους αυτούς; Για όνομα του Θεού».

Τέλος, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος για τα μέτρα φορολόγησης στα οποία αναφέρονται οι εκπρόσωποι του κόμματους ΕΛΑΣ, σημείωσε:

«Πέραν της θυμηδίας που προκαλεί όλο αυτό με τις προτάσεις στο πόδι των στελεχών του νέου κόμματος του κ. Τσίπρα, γιατί ούτε βγαίνει ο λογαριασμός, ούτε εξηγούν ακριβώς πώς θα το κάνουν, λένε το ένα μετά το άλλο χωρίς ειρμό και κάποια στοιχειώδη κοστολόγηση, από αυτή τη διαδικασία προκύπτουν δύο μεγάλα καλά. Το ένα είναι πως αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η υποκρισία του κ. Τσίπρα και των ανθρώπων που τον ακολουθούν. Γιατί όταν είχε τη δυνατότητα ο κ. Τσίπρας να κυβερνήσει τη χώρα για παραπάνω από τέσσερα χρόνια, αύξησε ή επέβαλε 30 φόρους στα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα. Ούτε με τους σκαφάτους ασχολήθηκε, ούτε με τους εφοπλιστές ασχολήθηκε, ούτε με κανέναν από αυτούς που τώρα θέλει να τιμωρήσει. Το δεύτερο το οποίο αναδεικνύεται είναι ότι και εκείνος και οι νέοι του, οι παλιοί τέλος πάντων συνοδοιπόροι, θα δούμε τι θα γίνει με εκείνους, είναι ίδιοι και απαράλλαχτοι. Το μόνο που τους νοιάζει είναι από πού θα πάρουν τα λεφτά βάζοντας φόρους. Προφανώς δεν εννοούν αυτά που λένε. Θέλουν να τα πάρουν από όλους, γιατί όταν ακούς για φόρους αρχίζεις λίγο να ψάχνεις τις τσέπες σου. Αλλά το μόνο που τους νοιάζει είναι να τιμωρήσουν φορολογώντας. Και αυτή είναι και η μεγάλη μας διαφορά.

Εμείς δεν θέλουμε να βάλουμε φόρους σε κανέναν. Εμείς θέλουμε να συνεχίσουμε να μειώνουμε φόρους, πολύ παραπάνω για τη μεσαία τάξη, για τα χαμηλά εισοδήματα. Έχουμε μειώσει ή καταργήσει 83 άμεσους και έμμεσους φόρους. Και παράλληλα, μειώνοντας φόρους, θέλουμε να συνεχίσουμε να αυξάνονται τα φορολογικά έσοδα. Είναι χάος αυτό που μας χωρίζει».

ΑΠΕΜΠΕ – ΦΩΤΟ:Eurokinissi/motionteam

Στην Ινδία ντύνουν βατράχους… “νύφη” και “γαμπρό” – Ο απίστευτος λόγος πίσω από το έθιμο (BINTEO)

Δεν είναι, ωστόσο, το μόνο παράξενο έθιμο της μεγάλης ασιατικής χώρας.

Όταν ο μουσώνας καθυστερεί στην Ινδία, η ανησυχία δεν περιορίζεται μόνο στις μετεωρολογικές προβλέψεις. Σε πολλές αγροτικές περιοχές, οι κάτοικοι στρέφονται σε παραδόσεις αιώνων, ελπίζοντας να πείσουν τη φύση να φέρει τη βροχή.

Ένα από τα πιο γνωστά έθιμα είναι οι λεγόμενοι «γάμοι βατράχων». Σε διάφορες πολιτείες της χώρας, οι κάτοικοι οργανώνουν κανονικές γαμήλιες τελετές ανάμεσα σε δύο βατράχους, με μουσική, προσευχές και γιορτές. Σύμφωνα με την παράδοση, το κοάξισμά τους συνδέεται με την έλευση της βροχής και ο συμβολικός γάμος θεωρείται ότι ευχαριστεί τους “θεούς” της βροχής.

Εξίσου εντυπωσιακή είναι η παράδοση του Megh Malhar, μιας αρχαίας μουσικής σύνθεσης της ινδικής κλασικής μουσικής. Ο θρύλος λέει ότι όταν ερμηνεύεται με αφοσίωση, μπορεί να προκαλέσει βροχόπτωση. Ακόμη και σήμερα, μουσικοί την παρουσιάζουν σε περιόδους ξηρασίας ως συμβολική επίκληση προς τη φύση.

Σε ορισμένα χωριά, οι αγρότες πραγματοποιούν τελετουργικά οργώματα των χωραφιών, ενώ αλλού οργανώνονται ειδικές προσευχές προς τον “θεό” της βροχής Ίντρα και τον “θεό” των υδάτων Βαρούνα. Υπάρχουν επίσης τελετές που περιλαμβάνουν ραντισμό χωραφιών με αγιασμένο νερό, ομαδικά λουτρά σε ποτάμια ή ακόμη και βύθιση συμβολικών αγαλμάτων στο νερό.

Σε άλλες περιοχές, οι κάτοικοι κατασκευάζουν πήλινα αγαλματίδια βατράχων ή θεοτήτων, τα λατρεύουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια τα βυθίζουν σε λίμνες και ποτάμια, πιστεύοντας ότι έτσι αποκαθίσταται η ισορροπία της φύσης.

Παρότι καμία από αυτές τις πρακτικές δεν έχει επιστημονική βάση, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ινδίας. Για πολλούς κατοίκους, δεν πρόκειται μόνο για μια προσπάθεια να έρθει η βροχή, αλλά για έναν τρόπο να διατηρούν ζωντανή τη σύνδεσή τους με τις παραδόσεις και την κοινότητά τους.

ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: pixabay

Ουκρανονάτο: Χτυπήσαμε δορυφορικό κέντρο στη Μόσχα – Αυξάνεται η πίεση στους Ρώσους – Vid

Όπως διαβάσατε εξάλλου νωρίτερα, μέσα στη Ρωσία αντιλαμβάνονται πως ο πόλεμος κατά του ΝΑΤΟ περνάει σε νέα φάση.

Οι ουκρανικές δυνάμεις έπληξαν το κέντρο δορυφορικών επικοινωνιών Dubna στην περιοχή της Μόσχας, ανακοίνωσε το ουκρανικό στρατιωτικό επιτελείο.

Πυκνός καπνός υψώνεται από το σημείο και οι συνέπειες της επίθεσης αξιολογούνται, διευκρίνισε το ουκρανικό επιτελείο.

Το ουκρανικό στρατιωτικό επιτελείο ανακοίνωσε επίσης ότι έπληξε ρωσικό εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρονικού εξοπλισμού για πυραύλους την περιοχή του Βορονέζ.

Τα ρωσικά ΜΜΕ, όπως συνηθίζουν να κάνουν σε ανάλογες περιπτώσεις, δεν δίνουν στη δημοσιότητα πληροφορίες σχετικά με τα χτυπήματα του Ουκρανονάτο κατά ρωσικών στρατιωτικών εγκαταστάσεων.

Νωρίτερα, ο κυβερνήτης της ρωσικής περιφέρειας είχε ανακοινώσει μέσω του Telegram ότι εργοστασιακή μονάδα υπέστη ζημίες κατά την διάρκεια ουκρανικής επίθεσης στην περιοχή του Βορονέζ και ότι τρεις άνθρωποι τραυματίσθηκαν.

Η ρωσική αντιαεροπορική άμυνα αναχαίτισε εναέριους στόχους και οι κάτοικοι ειδοποιήθηκαν για τον κίνδυνο πυραυλικών επιθέσεων.

Ο κυβερνήτης της περιοχής, Αλεξάντερ Γκούσεφ, ζήτησε καταφύγιο σε κτίρια χωρίς παράθυρα και συμπαγείς τοίχους.

Δείτε ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ βίντεο από τις επιθέσεις με drones τις τελευταίες ώρες

Με πληροφορίες από ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo αρχείου

Συμβαίνει στην Ιταλία: Τράπεζα δέχεται αυτό το είδος τυριού ως… εγγύηση για δάνεια!

Μπορεί να ακούγεται απίστευτο, όμως στην Ιταλία υπάρχει ένα τυρί τόσο πολύτιμο, ώστε κάποιες φορές να γίνεται αποδεκτό ακόμη και ως εγγύηση για τη χορήγηση δανείων.

Ο λόγος για την περίφημη παρμεζάνα Parmigiano Reggiano, ένα από τα πιο εμβληματικά προϊόντα της ιταλικής γαστρονομίας. Η αξία της είναι τόσο μεγάλη που η ιταλική τράπεζα Credem δανείζει χρήματα σε παραγωγούς με αντάλλαγμα… τροχούς παρμεζάνας, τους οποίους φυλάσσει στις αποθήκες της μέχρι να ολοκληρωθεί η ωρίμανσή τους.

Το σύστημα λειτουργεί απλά: η τράπεζα χορηγεί δάνεια που αντιστοιχούν περίπου στο 60%-80% της αξίας του τυριού. Αν ο παραγωγός αδυνατεί να αποπληρώσει το δάνειο, η τράπεζα πουλά την παρμεζάνα και ανακτά τα χρήματά της. Σήμερα, οι αποθήκες της φιλοξενούν τυριά αξίας άνω των 325 εκατομμυρίων ευρώ.

Η αυθεντική Parmigiano Reggiano παράγεται αποκλειστικά σε πέντε επαρχίες της Ιταλίας και χρειάζεται περισσότερα από 520 λίτρα γάλακτος για την παραγωγή ενός μόνο τροχού. Η διαδικασία ωρίμανσης μπορεί να διαρκέσει από 23 έως και 40 μήνες, ενώ ορισμένα σπάνια κομμάτια ωριμάζουν ακόμη και για 100 μήνες.

Η φήμη της είναι τόσο μεγάλη που αποτελεί ένα από τα πιο παραποιημένα τρόφιμα παγκοσμίως. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Consorzio del Parmigiano Reggiano, η αγορά των απομιμήσεων που χρησιμοποιούν ονόματα και συσκευασίες παρόμοιες με την αυθεντική παρμεζάνα ξεπερνά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Παρά τις αμέτρητες απομιμήσεις, η αυθεντική παρμεζάνα παραμένει ένα προϊόν σχεδόν χιλίων ετών, με την ίδια βασική συνταγή που χρησιμοποιούσαν οι μοναχοί της βόρειας Ιταλίας τον Μεσαίωνα. Για πολλούς Ιταλούς, και όχι άδικα, είναι ένας εθνικός θησαυρός.

photo: pixabay

«Η Δύση περνά σε μια νέα φάση του πολέμου κατά της Ρωσίας» – Ανησυχητικά λόγια

Τι αναφέρθηκε

Όπως ανέφερε, ο Αλεξέι Πουσκόφ, πρόεδρος της Επιτροπής Πληροφορικής του Συμβουλίου της Ομοσπονδίας της Ρωσίας, σε συνέντευξή του στο TASS, οι δυτικές χώρες εισέρχονται σε μια νέα φάση του πολέμου κατά της Ρωσίας, η οποία περιλαμβάνει τον εφοδιασμό της Ουκρανίας με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς και την άδεια στο Κίεβο να χρησιμοποιεί τον εναέριο χώρο τους για να εξαπολύει επιθέσεις σε ρωσικό έδαφος.

Σύμφωνα με τον Ρώσο γερουσιαστή, πρόσφατα η γραμμή μεταξύ ενός «πολέμου δι’ αντιπροσώπων» με την Ρωσία από χώρες του ΝΑΤΟ, κυρίως ευρωπαϊκές, και ενός «άμεσου πολέμου» έχει αρχίσει να γίνεται θολή.

«Η παροχή πληροφοριών στην Ουκρανία για επιθέσεις εναντίον βιομηχανικών, στρατιωτικών και πολιτικών στόχων εντός της Ρωσίας· η παραγωγή χιλιάδων drones και εξαρτημάτων τους για τις Ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις· ο εφοδιασμός της Ουκρανίας με τεχνολογία πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς ή η ενεργή βοήθεια στην παραγωγή της· η συνεχιζόμενη προμήθεια αμερικανικών όπλων μέσω των δομών του ΝΑΤΟ και της ΕΕ· η αγνόηση ή η απόκρυψη των εγκλημάτων του καθεστώτος του Κιέβου κατά του άμαχου πληθυσμού στη Ρωσία· και τέλος, η χρήση του εναέριου χώρου ορισμένων χωρών του ΝΑΤΟ για ουκρανικές επιθέσεις εναντίον της Ρωσίας — όλα αυτά δείχνουν ότι η Δύση περνά σε μια νέα φάση του πολέμου κατά της Ρωσίας, η οποία είναι ήδη μικτής φύσης και βρίσκεται στα πρόθυρα ενός άμεσου πολέμου», πιστεύει ο Πουσκόφ.

Σύμφωνα με την ρωσική άποψη λοιπόν, «η Δύση περνά σε μια νέα φάση του πολέμου κατά της Ρωσίας» με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την συνέχεια.

photo αρχείου ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

Όταν ξεχνάς να γυμνάσεις τα…πόδια! Απίστευτος τύπος – ΒΙΝΤΕΟ

"Ο αδερφός έχτισε πραγματικά το Empire State Building... και μετά ξέχασε τα θεμέλια!"γράφουν στα σχόλια οι διαδικτυακοί χρήστες.

Ένα βίντεο που έχει γίνει viral δείχνει έναν μυώδη άνδρα με ιδιαίτερα ανεπτυγμένο το πάνω μέρος του σώματος…με τα χέρια σχεδόν να μην κλείνουν σε αντίθεση με τα δυσανάλογα λεπτά του πόδια! Συγκεκριμένα πρόκειται για τον Αιγύπτιο Μαχμούντ, που κατέχει τους μεγαλύτερους μυς της χώρας.

Οι αντιδράσεις στο διαδίκτυο έπεσαν “βροχή”.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ – EPA-ANP

Βρετανία: Ο Φάρατζ ζητάει εκλογές μετά την παραίτηση του Στάρμερ

Η Δεξιά της Βρετανίας βλέπει ευκαιρία

Ο Νάιτζελ Φάρατζ, ο επικεφαλής του δεξιού κόμματος Reform UK, που έρχεται πρώτο εδώ και μήνες στις πανεθνικές δημοσκοπήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, ζήτησε σήμερα να διεξαχθούν βουλευτικές εκλογές μετά την ανακοίνωση της παραίτησης του πρωθυπουργού του Εργατικού Κόμματος Κιρ Στάρμερ.

«Καλώ σε βουλευτικές εκλογές το συντομότερο δυνατόν», δηλώνει σε κείμενό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυτός ο πρωταθλητής του Brexit, το κόμμα του οποίου προκάλεσε μια ηχηρή ήττα στο Εργατικό Κόμμα στις τοπικές εκλογές του Μαΐου.

Μένει να φανεί τι ακριβώς θα συμβεί.

Σίγουρα η Δεξιά της Βρετανία θα θέλει να αξιοποιήσει την όποια ευκαιρία

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου EPA-EPA

Έπος: Εκείνοι έκαναν yoga στην Times Square και οι Νορβηγοί φίλαθλοι…τους τρόλαραν! ΒΙΝΤΕΟ

Χιλιάδες Νορβηγοί φίλαθλοι συμμετείχαν...ενεργά σε μια συνεδρία γιόγκα για το θερινό ηλιοστάσιο στην Times Square, αλλά τρολάροντας!

Πλήθος από Νεοϋορκέζους συγκεντρώθηκαν χθες στην καρδιά της πόλης για να πάρουν μέροσ στη γιόγκα κατά την διάρκεια της Παγκόσμιας Ημέρας Γιόγκα.

Ύψωναν τα χέρια τους και εκτελούσαν ασκήσεις αλλά δεν περίμεναν τους χιλιάδες Νορβηγούς φιλάθλους που μαζεύτηκαν και παρακολουθούσαν γύρω τους!

Δείτε τι συνέβη στο viral ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ – EPA-EPA

Η δήλωση του Ζελένσκι που μάλλον θα προκαλέσει γέλιο σε ανώτατα διπλωματικά κλιμάκια

Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ουκρανίας

Η Ουκρανία θα αποφασίσει ποιος θα εκπροσωπήσει την Ευρώπη σε οποιεσδήποτε διαπραγματεύσεις με την Ρωσία, δήλωσε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι σε συνέντευξη του σε ουκρανικά μέσα που δημοσιεύθηκε αργά χθες Κυριακή.

Το Κίεβο προσπαθεί να αναβιώσει τις διπλωματικές προσπάθειες για να τερματιστεί ο πόλεμος, ο οποίος ξέσπασε πριν περισσότερα από τέσσερα χρόνια μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, περιλαμβάνοντας στις διαπραγματεύσεις τους Ευρωπαίους, καθώς οι υποστηριζόμενες από τις ΗΠΑ συνομιλίες φαίνεται να έχουν περιέλθει σε αδιέξοδο.

Ο Ζελένσκι επεσήμανε ότι το ζήτημα της Ουκρανίας συζητήθηκε «εκτενέστερα από οποτεδήποτε άλλοτε στο παρελθόν» κατά τη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου την προηγούμενη εβδομάδα. «Συζητήσαμε τον ρόλο της Ευρώπης στον διάλογο με τους Ρώσους και ποιος θα πρέπει να είναι αυτός ο ρόλος», εξήγησε.

«Η Ευρώπη θα εξετάσει το πλαίσιο και θα προτείνει διάφορες επιλογές, αλλά η Ουκρανία θα αποφασίσει ποιος θα εκπροσωπήσει την Ευρώπη στις διαπραγματεύσεις. Αυτό είναι το δίκαιο», τόνισε.

Οι Ευρωπαίοι ηγέτες έχουν αρχίσει πρόσφατα να εξετάζουν το ενδεχόμενο άμεσων συνομιλιών με την Ρωσία, αλλά είναι διχασμένοι αναφορικά με το πώς να χειριστούν τις σχέσεις τους με τη Μόσχα.

Ο Ζελένσκι βέβαια θεωρεί πως τα πράγματα θα γίνουν, όπω επιθυμεί αυτός.

Μάλλον λογαριάζει χωρίς τους… ξενοδόχους.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου EPA-KEYSTONE

Διαρροή email αποδήμων: Ποινή φυλάκισης με αναστολή στην Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου

Σε ποινή φυλάκισης 20 μηνών με αναστολή καταδικάστηκε η πρώην ευρωβουλευτής Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και σε ποινές από 8 έως και 18 μηνών οι τρεις συγκατηγορούμενοί της στην υπόθεση της διαρροής των ηλεκτρονικών διευθύνσεων απόδημων Ελλήνων στις εκλογές του 2024 για το Ευρωκοινοβούλιο.

Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο αποδεχόμενο την εισαγγελική πρόταση κήρυξε ένοχη την πρώην ευρωβουλευτή Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, καθώς και τον πρώην γενικό γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλη Σταυριανουδάκη, για παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου και χρήση αυτού, καθώς και για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

Για τους άλλους δύο κατηγορούμενους, κομματικά στελέχη κατά τον επίμαχο χρόνο, Μένιο Κορομηλά τότε γραμματέα Αυτοδιοίκησης και Νίκο Θεοδωρόπουλο τότε γραμματέα Αποδήμων, οι δικαστές, αποδεχόμενοι την εισαγγελική πρόταση, προχώρησαν σε αθώωσή τους όσον αφορά την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου, κηρύσσοντάς τους ενόχους για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

Οι ποινές που επιβλήθηκαν είναι για την κ. Ασημακοπούλου 20 μήνες, για τον κ. Σταυριανουδάκη 18, για τον κ. Κορομηλά 12 μήνες, ενώ για τον κ. Θεοδωρόπουλο 8 μήνες.

Το δικαστήριο που νωρίτερα αναγνώρισε και στους τέσσερις κατηγορούμενους το ελαφρυντικό του σύννομου βίου, έδωσε τριετή αναστολή στην έκτιση των ποινών.

Νωρίτερα, με την έναρξη της διαδικασίας, η πρόεδρος ανακοίνωσε την απόφαση επί της ενοχής.

Σύμφωνα με την πρόεδρο:

Για τον κ. Σταυριανουδάκη η ενοχή και για τις δύο πράξεις κρίθηκε με πλειοψηφία των δύο δικαστών και μειοψηφία της προέδρου, η οποία είχε την γνώμη ότι πρέπει να κηρυχθεί αθώος και για τις δύο πράξεις.

Για τον κ. Κορομηλά η αθωωτική, αλλά και η απόφαση ενοχής ελήφθησαν ομόφωνα.

Για τον κ. Θεοδωρόπουλο οι δικαστές ομόφωνα προχώρησαν σε αθώωση για την πρώτη πράξη και με πλειοψηφία τον κήρυξαν ένοχο για την δεύτερη. Μειοψήφησε η πρόεδρος που είχε την γνώμη ότι πρέπει να αθωωθεί και για την δεύτερη.

Τέλος για την κ. Ασημακοπούλου η απόφαση ενοχής για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου και χρήση αυτού, ελήφθη κατά πλειοψηφία με την πρόεδρο να κρίνει ότι πρέπει να κριθεί αθώα, ενώ για την παραβίαση προσωπικών δεδομένων η ενοχή κρίθηκε ομόφωνα.

ΑΠΕΜΠΕ – ΦΩΤΟ αρχείου: Eurokinissi

Έπεσε, σηκώθηκε και συνέχισε: Ένα μάθημα ζωής μέσα σε 29 δευτερόλεπτα (ΒΙΝΤΕΟ)

Ένα βίντεο στο X έχει συγκεντρώσει χιλιάδες προβολές, συνοδευόμενο από τη φράση: «Η ζωή δεν είναι αυτό που σου συμβαίνει, αλλά αυτό που κάνεις με όσα σου συμβαίνουν».

Στο σύντομο βίντεο, μια ομάδα νεαρών κοριτσιών εκτελεί συγχρονισμένη χορογραφία πάνω σε σκαμπό. Ξαφνικά, το σκαμπό μιας χορεύτριας καταρρέει και εκείνη πέφτει στη σκηνή. Αντί όμως να χάσει την ψυχραιμία της, σηκώνεται αμέσως, επαναφέρει το σκαμπό στη θέση του και επιστρέφει στη χορογραφία χωρίς να διακόψει την παράσταση.

Η στιγμή έγινε viral γιατί έρχεται να υπενθυμίσει το ότι η δύναμη δεν βρίσκεται στο να μην πέφτεις ποτέ, αλλά στο να σηκώνεσαι γρήγορα και να συνεχίζεις.

ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: pixabay

Κικίλιας για εκλογές: Τα σενάρια συνεργασιών αφορούν όσους ανταγωνίζονται για τη 2η και 3η θέση

«Έχουμε έναν πραγματικό αντίπαλο: τα υπαρκτά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας. Η αισιοδοξία μου δεν στηρίζεται στις δημοσκοπήσεις. Στηρίζεται στο έργο. Ο πολίτης ενδιαφέρεται για μετρήσιμα αποτελέσματα που ακουμπούν την καθημερινότητά του», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξή του στη Realnews.

Ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε ότι χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ», το οποίο υλοποιήθηκε στην Πολιτική Προστασία μέσα σε μόλις 18 μήνες. Όπως είπε, «συμπυκνώσαμε υπερδεκαετή προγράμματα σε πολύ μικρό διάστημα. Βάλαμε τη χώρα σε μια νέα εποχή: drones, Τεχνητή Νοημοσύνη, σύγχρονο επιχειρησιακό κέντρο, νέα εναέρια μέσα, καλύτερο εξοπλισμό, πιο γρήγορες διαδικασίες και με απόλυτη διαφάνεια. Αυτή είναι η νοοτροπία με την οποία δουλεύουμε. Η συζήτηση για τη μη επίτευξη αυτοδυναμίας είναι στη λάθος κατεύθυνση. Όποιος μιλά από τώρα για δεύτερα και τρίτα σενάρια, έχει ήδη μπει στη μάχη με χαμηλωμένο βλέμμα. Η Νέα Δημοκρατία μπαίνει στις κάλπες για να κερδίσει και να κυβερνήσει αυτοδύναμα. Τα σενάρια συνεργασιών αφορούν, κυρίως, όσους ανταγωνίζονται για τη δεύτερη και την τρίτη θέση».

Σε ερώτηση πώς κερδίζεται η εμπιστοσύνη των πολιτών, ο υπουργός απάντησε ότι αυτό μπορεί να γίνει «με αλήθεια, δουλειά και αποτέλεσμα. Η εμπιστοσύνη δεν ζητιέται, κερδίζεται ξανά, κάθε μέρα, ένα αποτέλεσμα τη φορά. Καμία κυβέρνηση δεν δικαιούται να θεωρεί δεδομένους τους πολίτες. Όσο περισσότερο μένεις στην εξουσία, τόσο μεγαλύτερη είναι η υποχρέωση να ακούς, να διορθώνεις και να προχωράς πιο γρήγορα. Αυτό κάνουμε. Στην υγεία, μέσα στην πανδημία, κρατήσαμε όρθιο το ΕΣΥ και προστατεύσαμε ανθρώπινες ζωές σε συνθήκες πρωτόγνωρης πίεσης. Στην Πολιτική Προστασία προχωρήσαμε σε μια συνολική αναβάθμιση, με νέα μέσα, drones, Τεχνητή Νοημοσύνη και καλύτερο συντονισμό. Στη ναυτιλία δουλεύουμε για ασφαλέστερες θάλασσες, ισχυρότερα λιμάνια, περισσότερες ευκαιρίες. Η Νέα Δημοκρατία έχει κυβερνήσει σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Έχει κάνει λάθη, αλλά έχει και αποδεδειγμένη ικανότητα να κρατά τη χώρα σταθερή και να παράγει έργο. Αυτό είναι το κρίσιμο για εμένα: λιγότερη αυτοαναφορικότητα, περισσότερη δουλειά. Λιγότερη πολιτική φασαρία, περισσότερα μετρήσιμα αποτελέσματα. Γιατί στο τέλος, ο πολίτης δεν κρίνει προθέσεις. Κρίνει αν η ζωή του έγινε καλύτερη».

Για τις εξελίξεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, ο κ. Κικίλιας επισήμανε ότι «τα σύνορά μας στη θάλασσα δεν είναι θεωρία διπλωματικών γραφείων. Είναι καθημερινή ευθύνη ανθρώπων που επιχειρούν μέρα και νύχτα. Ο διάλογος είναι εργαλείο, όταν ξέρεις τι θέλεις, όταν έχεις σταθερές θέσεις και όταν υπερασπίζεσαι με σοβαρότητα τα εθνικά συμφέροντα. Το νομοσχέδιο για τη “γαλάζια πατρίδα”, δεν είναι κάτι που αγνοούμε. Είναι μονομερής αξίωση που δεν έχει έρεισμα στο διεθνές δίκαιο και στο δίκαιο της θάλασσας. Η θέση μας είναι σαφής και αταλάντευτη. Δεν χρειάζονται ούτε κραυγές, ούτε ψευδαισθήσεις. Χρειάζεται καθαρή στρατηγική, ισχυρές συμμαχίες και η δύναμη που απορρέει από ένα κράτος που λειτουργεί. Και σε αυτό δουλεύουμε καθημερινά και από το υπουργείο Ναυτιλίας με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, ενισχύοντας την παρουσία μας στα θαλάσσια σύνορα».

Αναφερόμενος στις διεθνείς εξελίξεις και στον στρατηγικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας, ο υπουργός ανέφερε ότι «οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, αλλά και κρίσεις που προηγήθηκαν, όπως ο Covid, ή εξακολουθούν, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, υπενθύμισαν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η ναυτιλία αποτελεί στρατηγικό πυλώνα του παγκόσμιου εμπορίου, της ενεργειακής ασφάλειας, της σταθερότητας των οικονομιών και της ευημερίας των κοινωνιών μας. Σήμερα, περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται δια θαλάσσης.

Όταν διαταράσσεται η ελεύθερη ναυσιπλοΐα, επηρεάζονται άμεσα οι εφοδιαστικές αλυσίδες, η ενέργεια, οι μεταφορές, οι τιμές των προϊόντων και τελικά, η καθημερινότητα εκατομμυρίων, αν όχι δισεκατομμυρίων πολιτών. Σε αυτό το διεθνές περιβάλλον, η Ελλάδα διαθέτει ένα μοναδικό στρατηγικό πλεονέκτημα. Διαθέτει περισσότερα από 5.800 ελληνόκτητα πλοία, που αντιστοιχούν περίπου στο 20% του παγκόσμιου στόλου και στο 61% του ευρωπαϊκού.

Αυτό αποτελεί πολύ ισχυρό στρατηγικό πλεονέκτημα, που μας επιτρέπει να συμμετέχουμε καθοριστικά στη διαμόρφωση των μεγάλων αποφάσεων για τη ναυτιλία και το διεθνές εμπόριο». Προσέθεσε, δε, ότι «αυτή η δυναμική εκτείνεται πολύ πέρα από τον ίδιο τον στόλο και δημιουργεί σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές για τη χώρα. Η ναυτιλία είναι ένας ισχυρός αναπτυξιακός πυλώνας και γύρω της αναπτύσσεται ένα ολόκληρο οικοσύστημα.

Τα ναυπηγεία, τα λιμάνια, οι ενεργειακές υποδομές, η ακτοπλοΐα, η κρουαζιέρα, το yachting και συνολικά η οικονομία της θάλασσας μπορούν να φέρουν σημαντικές επενδύσεις, να δημιουργήσουν νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την αναπτυξιακή δυναμική και τη γεωπολιτική ισχύ της χώρας μας. Η ναυτιλία και γενικότερα η γαλάζια οικονομία, πρέπει να βρουν τη θέση που τους αξίζει και στις αναπτυξιακές πολιτικές της Ε.Ε., στο μοντέλο που προωθεί η Ελλάδα».

Για την αξιοποίηση του λιμανιού της Ελευσίνας, ο κ. Κικίλιας σημείωσε ότι «η Ελλάδα έχει μπει σε μια περίοδο κατά την οποία προσελκύει σημαντικές επενδύσεις και αυτό είναι αποτέλεσμα της σταθερότητας, της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης που έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια. Το λιμάνι της Ελευσίνας αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νέας δυναμικής. Πρόκειται για μια επένδυση στρατηγικής σημασίας, με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα για τη Δυτική Αττική και συνολικά για τη χώρα».

Όπως ανέφερε, «η αξιοποίηση του λιμανιού μπορεί να αλλάξει ουσιαστικά την εικόνα της ευρύτερης περιοχής. Η αναβάθμιση της παραλιακής ζώνης, η δημιουργία μιας σύγχρονης μαρίνας υψηλών προδιαγραφών, η ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων γύρω από τη θάλασσα και η μεγαλύτερη οικονομική κίνηση στην περιοχή, μπορούν να δώσουν νέα προοπτική στην πόλη. Μπορεί να φέρει νέες επιχειρήσεις, να ενισχύσει τη ναυπηγική δραστηριότητα, να δημιουργήσει νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και να προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους να μείνουν, να εργαστούν και να δημιουργήσουν στον τόπο τους. Όταν μια περιοχή αναβαθμίζεται πραγματικά, αυτό αποτυπώνεται παντού. Στις υποδομές, στην τοπική αγορά, στην ποιότητα ζωής και στην αξία των περιουσιών των ανθρώπων που ζουν εκεί εδώ και χρόνια. Αυτή είναι η υπεραξία που μπορούν να δημιουργήσουν οι μεγάλες επενδύσεις για τις τοπικές κοινωνίες».

ΑΠΕΜΠΕ – ΦΩΤΟ:Eurokinissi

Χαμός στην Βρετανία! Παραιτήθηκε ο Στάρμερ

Σε πολιτική κρίση το Λονδίνο

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε την παραίτησή του από την ηγεσία των Εργατικών, με τον νέο επικεφαλής του κόμματος να αναμένεται να έχει οριστεί πριν τον Σεπτέμβριο, όταν το κοινοβούλιο ξεκινά ξανά τις εργασίες του μετά το καλοκαίρι, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο ώστε η χώρα να αποκτήσει τον έβδομο πρωθυπουργό σε διάστημα 10 ετών.

Λιγότερα από δύο χρόνια μετά τη μεγάλη νίκη των Εργατικών στις βουλευτικές εκλογές του Ιουλίου του 2024 ο Στάρμερ δήλωσε πως είναι ξεκάθαρο ότι το κόμμα επιθυμεί την αποχώρησή του.

“Το ερώτημα που θέτει τώρα το κόμμα μου είναι αν είμαι στην καλύτερη θέση για να μας οδηγήσω στις επόμενες εκλογές. Άκουσα την απάντηση του κόμματός μου σε αυτό το ερώτημα και την αποδέχομαι καλόπιστα” είπε, υπογραμμίζοντας ότι όλες οι αποφάσεις που έχει λάβει είχαν στόχο “να βάζω τη χώρα που αγαπώ πρώτη”.

“Θα παραιτηθώ από επικεφαλής του Εργατικού κόμματος”, δήλωσε ο Στάρμερ.

Διευκρίνισε ότι οι υποψηφιότητες για τη διαδοχή του στην προεδρία των Εργατικών θα ανοίξουν στις 9 Ιουλίου και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί ως τις θερινές διακοπές. Αυτό σημαίνει ότι ο νέος ηγέτης του κόμματος θα έχει οριστεί πριν τον Σεπτέμβριο.

Ως τότε θα παραμείνει στην πρωθυπουργία.

Η Βρετανία, βασικός κατήγορος της Ρωσίας, βρίσκεται ξανά σε αχαρτογράφητα νερά, την ώρα που στην Μόσχα σίγουρα χαμογελούν παρακολουθώντας τις εξελίξεις, έχοντας σταθερή κυβέρνηση και οικονομία.

Η Βρετανία είναι μια χώρα που μαστίζεται από εγκληματικότητα και πολλά προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα επιδιώκει σύγκρουση με την Μόσχα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου EPA-EPA

Στρατιωτική άσκηση ετοιμότητας από την Ταϊβάν με το βλέμμα στην Κίνα – Vid

Οι ένοπλες δυνάμεις της Ταϊβάν ξεκίνησαν μια πενθήμερη άσκηση ετοιμότητας μάχης με στόχο τη βελτίωση της ικανότητάς τους να αντιδρούν γρήγορα σε πιθανές απειλές.

ΕΔΩ το βίντεο.

ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

Κρήτη: Νεκρή στα κρατητήρια εντοπίστηκε η 34χρονη που είχε πετάξει το βρέφος της σε κάδο απορριμμάτων

Νεκρή εντοπίστηκε μέσα στα κρατητήρια του Αστυνομικού Μεγάρου Ηρακλείου η 34χρονη γυναίκα, η οποία επρόκειτο να δικαστεί για την πολύκροτη υπόθεση εγκατάλειψης του νεογέννητου παιδιού της σε κάδο απορριμμάτων, τον Μάιο του 2025.

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, η 34χρονη είχε μεταχθεί στο Ηράκλειο το περασμένο Σάββατο (20 Ιουνίου 2026) το πρωί, ενόψει της εκδίκασης της υπόθεσης της αύριο, Τρίτη (23 Ιουνίουν 2026)και εντοπίστηκε χθες, Κυριακή, νεκρή στον χώρο όπου κρατούνταν.

Σύμφωνα με τον συνήγορό της, η 34χρονη αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας αλλά και νοητική υστέρηση, ενώ για τους λόγους αυτούς είχε ζητηθεί η νοσηλεία της σε ψυχιατρείο.

«Γνωρίζοντας την κατάσταση της υγείας της και ενώ βρισκόταν στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Νεαπόλεως είχα ζητήσει μέσω της Εισαγγελίας Ηρακλείου να μεταχθεί σε ψυχιατρείο. Λόγω του ότι είχε κριθεί προσωρινά κρατούμενη, είχα ζητήσει συγκεκριμένα να μεταχθεί στις γυναικείες φυλακές Θηβων όπου υπάρχει ψυχιατρείο. Η 34χρονη είχε μεταχθεί στις φυλακες Κορυδαλλού τελικά. Δυστυχώς η άτυχη γυναίκα έφυγε από τη ζωή και η διερεύνηση του θανάτου της επιβάλλεται» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γιώργος Καρούτσος.

Τα αιτία πρόκλησης του θανάτου της αναμένεται να διερευνηθούν κατά την ιατροδικαστική εξέταση.

Η υπόθεση της 34χρονης είχε συγκλονίσει την κοινή γνώμη τον Μάιο του 2025. Η γυναίκα αφού γέννησε μόνη της μέσα στο σπιτι όπου διέμενε κοντά στη Βιομηχανική Περιοχή Ηρακλείου το μωρό που κυοφορούσε, καταγράφηκε να το εγκαταλείπει σε κάδο απορριμμάτων της περιοχής.

Το νεογέννητο είχε εντοπιστεί μέσα στον κάδο από μέλη πληρώματος του ΕΚΑΒ που είχαν φτάσει στο σημείο, μετά από τηλεφωνική κλήση του συντρόφου της, ο οποίος φτάνοντας στο σπιτι όπου διέμεναν, την αντίκρυσε αιμόφυρτη.

Όπως δήλωσε ο κ. Καρούτσος, για το νεογέννητο, έπειτα από πολύμηνη παραμονή στο ΠΑΓΝΗ, προωθήθηκε διαδικασία αναδοχής/ υιοθεσίας εκτός Κρήτης.

ΑΠΕΜΠΕ, της Ουρανίας Μωραίτη – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo