Άρθρα

Τσίπρας στους τομεάρχες της ΕΛΑΣ: «Να μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν»

Για «μεγάλη ευθύνη» απέναντι στην «κοινωνία» και στην «ιστορία» έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΕΛ.Α.Σ., Αλέξης Τσίπρας, καλωσορίζοντας τους τομεάρχες του κόμματος στην πρώτη τους συνεδρίαση.

«Θέλουμε και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, να μπορέσει η Συμπαράταξη να κάνει πράξη την πολιτική αλλαγή και την αλλαγή πολιτικής. Με συλλογικότητα, συντροφικότητα, αφοσίωση, χωρίς να ξεχωρίζει ούτε μια στιγμή από τον κόσμο που θέλει να εκφράζει», ήταν το μήνυμα που έστειλε κατά την εναρκτήρια ομιλία του, δίνοντας έμφαση «στις πολιτικές θέσεις, την πολιτική επάρκεια, την ιστορικότητα, την αγωνιστικότητα, τον απαραίτητο συνδυασμό φρεσκάδας και εμπειρίας».

«Θέλουμε όμως να δώσουμε ως πολιτικός χώρος, αλλά και ως πρόσωπα, ένα άλλο παράδειγμα πολιτικής συμμετοχής και δράσης. Μια νέα ηθική της πολιτικής, θα την ονόμαζα. Που δεν υποκλίνεται στη γοητεία της εξουσίας», υπογράμμισε, διαμηνύοντας ότι αυτό που επιδιώκει το νέο κόμμα είναι «ένα νέο είδος κομματικής συμμετοχής σήμερα και άσκησης της εξουσίας αύριο, που θα αμφισβητήσει στην πράξη και με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το στερεότυπο ότι όλοι είναι ίδιοι», να χτίσει μια «άλλη σχέση του πολίτη με την πολιτική».

Επιπρόσθετα, ζήτησε από τους τομεάρχες να έχουν «λόγο καθαρό, ειλικρινή και συγκεκριμένο», να μιλούν «απλά, όχι απλουστευτικά, τεκμηριωμένα, όχι τεχνοκρατικά» και διευκρίνισε ότι πρόκειται για «τομείς παραγωγής πολιτικής και όχι εκπροσώπησης στα μέσα ενημέρωσης».

«Ο λαός περιμένει απαντήσεις για τα σχολεία και τις σπουδές των παιδιών του με το μεγάλο κόστος εκπαίδευσης, για τα νοσοκομεία και τη δημόσια υγεία, για τις συνθήκες εργασίας και τις αμοιβές του, για το μέλλον της επιχείρησής του, για την ασφάλειά του», σημείωσε, εκφράζοντας την πεποίθηση πως «ο πολιτικός κύκλος του κ. Μητσοτάκη είναι εμφανές ότι έχει κλείσει» και ότι πλέον «δυσφορούν ακόμη και οι ψηφοφόροι της ΝΔ».

Τέλος, προετοίμασε τους συνεργάτες του -επικαλούμενος την φράση του προέδρου της ΕΔΑ, Ηλία Ηλιού, ότι ο δρόμος της Αριστεράς, είναι στρωμένος με «πεπονόφλουδες»- ότι θα χρειαστούν «ρήξεις με συμφέροντα και κατεστημένες νοοτροπίες», οι οποίες θα «σκοντάφτουν στην επιθυμία των λίγων να διατηρήσουν τα προνόμιά τους».

ΑΠΕΜΠΕ – ΦΩΤΟ:Eurokinissi

Θρίλερ στη Ρόδο με 45χρονο που βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του

Τι εξετάζουν οι αρχές.

Νεκρός βρέθηκε σήμερα το πρωί 45χρονος άνδρας, στο σπίτι όπου ζούσε, σε χωριό της Ρόδου.

Σύμφωνα με πληροφορίες των αρμοδίων αρχών, ο 45χρονος ζούσε τo τελευταίο διάστημα στο νησί.

Οι αρμόδιες αρχές διερευνούν τις συνθήκες του περιστατικού, ενώ από τα μέχρι στιγμής στοιχεία δεν προκύπτουν ενδείξεις εγκληματικής ενέργειας.

ΑΠΕΜΠΕ, του Μαστή Μιχάλη – ΦΩΤΟ:Eurokinissi

Είπε ότι πάει για έναν περίπατο και 146 μέρες μετά είχε “γράψει” ιστορία (Photo)

Οπλισμένη με κάτι περισσότερο από μια αυτοσχέδια τσάντα, ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια και απίστευτη αποφασιστικότητα, μια 67χρονη γιαγιά πέτυχε κάτι που καμία γυναίκα δεν είχε καταφέρει ποτέ πριν.

Την άνοιξη του 1955, η Έμμα Γκέιτγουντ έφυγε αθόρυβα από το σπίτι της στο Οχάιο και είπε στην οικογένειά της ότι «πήγαινε για έναν περίπατο». Στην πραγματικότητα, αυτός ο περίπατος έμελλε να γίνει ένας από τους πιο αξιοσημείωτους στην ιστορία.

Σε ηλικία 67 ετών, μητέρα 11 παιδιών και γιαγιά 23 εγγονιών, ξεκίνησε μόνη της να διασχίσει ολόκληρο το Μονοπάτι των Απαλαχίων, ένα απαιτητικό και επικίνδυνο μονοπάτι άγριας φύσης μήκους άνω των 3.500 χιλιομέτρων, που εκτείνεται από την Τζόρτζια έως το Μέιν και το οποίο εκείνη την εποχή, καμία γυναίκα δεν είχε διασχίσει μόνη της. Πολλοί αμφέβαλλαν αν κάποιος της ηλικίας της θα μπορούσε έστω να κάνει το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής, ειδικά μία γυναίκα όπως η Γκέιτγουντ, η οποία δεν έμοιαζε με επαγγελματία εξερευνήτρια που θα έσπαγε ρεκόρ. Δεν είχε σκηνή, υπνόσακο, πυξίδα ή εξειδικευμένο ορειβατικό εξοπλισμό. Τα μόνα της εφόδια ήταν ένας αυτοσχέδιος σάκος από τζιν ύφασμα, μια κουβέρτα, μια πλαστική κουρτίνα μπάνιου και ένα ζευγάρι απλά αθλητικά παπούτσια, κι όμως, συνέχισε να περπατά.

Μέρα με τη μέρα διέσχιζε βουνά, δάση, ποτάμια και μερικά από τα πιο δύσβατα εδάφη των ανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών. Αντιμετώπισε καταιγίδες, εξάντληση, φουσκάλες, κροταλίες και τη μοναξιά της διαδρομής. Σε όλο το ταξίδι βασίστηκε στην αποφασιστικότητά της, στην κοινή λογική και στην καλοσύνη των ανθρώπων που συναντούσε στον δρόμο. Αυτό που έκανε το κατόρθωμά της ακόμη πιο εντυπωσιακό ήταν το παρελθόν της. Η Γκέιτγουντ είχε επιβιώσει από δεκαετίες ενδοοικογενειακής βίας και σκληρών δυσκολιών, προτού τελικά εγκαταλείψει τον σύζυγό της. Για εκείνη, το Μονοπάτι των Απαλαχίων δεν ήταν απλώς μια σωματική πρόκληση, αλλά μια δήλωση ελευθερίας και ανεξαρτησίας.

Ύστερα από 146 ημέρες πεζοπορίας, έφτασε στο όρος Katahdin του Μέιν στις 25 Σεπτεμβρίου 1955, και έγινε η πρώτη γυναίκα που διέσχισε μόνη της ολόκληρο το Μονοπάτι των Απαλαχίων. Ήταν επίσης, εκείνη την εποχή, ο γηραιότερος άνθρωπος που είχε ολοκληρώσει τη συγκεκριμένη διαδρομή.

Το επίτευγμά της έγινε πρωτοσέλιδο σε εθνικό επίπεδο. Οι εφημερίδες της έδωσαν το προσωνύμιο «Grandma Gatewood» (Γιαγιά Γκέιτγουντ) και η ιστορία της ενέπνευσε χιλιάδες ανθρώπους να ασχοληθούν με την πεζοπορία. Πολλοί ιστορικοί θεωρούν ότι η δημοτικότητά της συνέβαλε σημαντικά στο να στραφεί η προσοχή του κοινού στο εν λόγω Μονοπάτι, το οποίο τη δεκαετία του 1950 ήταν σε αρκετά σημεία κακοσυντηρημένο.

Υπήρχε όμως και συνέχεια, καθώς το 1957 διέσχισε ξανά ολόκληρο το μονοπάτι, ενώ αργότερα το ολοκλήρωσε και για τρίτη φορά, σε επιμέρους διαδρομές. Σήμερα, σχεδόν κάθε πεζοπόρος μεγάλων αποστάσεων διαθέτει εξοπλισμό που θα φάνταζε επιστημονική φαντασία στην εποχή της ωστόσο, λίγες ιστορίες μπορούν να συγκριθούν με το πείσμα και την ψυχική δύναμη που επέδειξε η Έμμα Γκέιτγουντ.

photo: pixabay

Ο πρόεδρος του Λιβάνου χαιρετίζει τις προσπάθειες Γαλλίας και Ιταλίας για συγκρότηση συνασπισμού που θα διαδεχθεί την δύναμη του ΟΗΕ

Τι μεταδίδεται

Ο πρόεδρος του Λιβάνου, o Ζοζέφ Αούν, χαιρέτισε σήμερα τις προσπάθειες της Γαλλίας και της Ιταλίας για τη συγκρότηση ενός πολυεθνικού συνασπισμού ο οποίος θα διαδεχθεί τη δύναμη διατήρησης της ειρήνης του ΟΗΕ στη χώρα του, η εντολή της οποίας λήγει στα τέλη του 2026.

Υπό την πίεση των ΗΠΑ, το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών αποφάσισε τον περασμένο Αύγουστο να ορίσει για τον Δεκέμβριο το τέλος της εντολής της Προσωρινής Δύναμης των Ηνωμένων Εθνών στον Λίβανο (Finul στα γαλλικά, UNIFIL στα αγγλικά). Η Ρώμη και το Παρίσι που συμβάλλουν σημαντικά στην αποστολή αυτή, θέλουν να ετοιμάσουν μια διάδοχη κατάσταση.

Σε ανακοίνωση, ο Αούν χαρακτήρισε την πρωτοβουλία αυτή “ειλικρινή έκφραση της διεθνούς δέσμευσης υπέρ της υποστήριξης της κυριαρχίας και της σταθερότητας του Λιβάνου, και μια πραγματική αναγνώριση του ρόλου που έπαιξε ο λιβανικός στρατός στη διατήρηση της ασφάλειας και την επέκταση της κρατικής εξουσίας στο σύνολο του εδάφους του”, ιδιαίτερα στο νότιο τμήμα της χώρας, που τελεί εν μέρει υπό την κατοχή του ισραηλινού στρατού.

Ο Λίβανος, πρόσθεσε, είναι διατεθειμένος να υιοθετήσει “κάθε διεθνή φόρμουλα που ενισχύει τις ικανότητες των ενόπλων δυνάμεών του και διατηρεί την εδαφική του ακεραιότητα”.

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ανακοίνωσαν χθες, Πέμπτη, ότι θέλουν να συγκροτήσουν έναν πολυεθνικό “συνασπισμό” υπό τη διεύθυνσή τους, προκειμένου να ενισχύσουν την “κυριαρχία του Λιβάνου” και για να εμποδίσουν να γίνει το έδαφος της χώρας “το εφαλτήριο μιας περιφερειακής κλιμάκωσης”.

Η Finul αριθμεί αυτή τη στιγμή 7.500 κυανόκρανους από περίπου πενήντα χώρες.

Έχουν αναπτυχθεί στον νότιο Λίβανο, κατά μήκος της Μπλε Γραμμής που εκτείνεται σε 120 χιλιόμετρα, δημιουργώντας ένα ντε φάκτο σύνορο μεταξύ του Λιβάνου και του Ισραήλ.

Αυτά αναφέρονται μεταξύ άλλων.

Τι ακριβώς θα κάνει αυτή η διεθνής δύναμη;

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου EPA-AAP

Νέα συγκλονιστικά ΒΙΝΤΕΟ από διασώσεις ανθρώπων παγιδευμένων στα ερείπια στην Βενεζουέλα

Οι διασώστες αγωνίζονται να βρουν ανθρώπους που έχουν παγιδευτεί στα ερείπια κτιρίων που κατέρρευσαν μετά από δύο ισχυρούς σεισμούς που έπληξαν δυτικά της πρωτεύουσας Καράκας, αναγκάζοντας παιδιά και τις οικογένειές τους να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, ανακοίνωσε η οργάνωση Save the Children.

Οι διπλοί σεισμοί μεγέθους 7,2 και 7,5 Ρίχτερ έχουν διακόψει τις επικοινωνίες και το ηλεκτρικό ρεύμα σε ορισμένες περιοχές, επομένως η έκταση της καταστροφής και τα θύματα θα χρειαστούν χρόνο για να διευκρινιστούν.

Οι σεισμοί σημειώθηκαν το βράδυ, όταν πολλοί άνθρωποι επέστρεφαν στα σπίτια τους, αυξάνοντας τις ανησυχίες ότι άτομα μπορεί να έχουν παγιδευτεί κάτω από καταρρεύσεις κτιρίων.

Η οργάνωση Save the Children συνεργάζεται με εταίρους στις πληγείσες περιοχές και εργάζεται για την αξιολόγηση των επειγουσών αναγκών. Προληπτικές εκκενώσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε αρκετές πόλεις, με ορισμένα παιδιά και οικογένειες να μετακινούνται σε ανοιχτές περιοχές καθώς οι μετασεισμοί συνεχίζονται.

Η Φατίμα Αντράκα, Διευθύντρια Χώρας της Save the Children στη Βενεζουέλα, δήλωσε:

«Τα παιδιά είναι από τα πιο ευάλωτα μετά από αυτούς τους σεισμούς. Κάποια θα έχουν χάσει τα σπίτια τους και οι μετασεισμοί συνεχίζονται, προκαλώντας περαιτέρω τρόμο στα παιδιά και αυξάνοντας τον κίνδυνο περαιτέρω ζημιών και θυμάτων.»

«Ενώ η έκταση της καταστροφής θα χρειαστεί χρόνο για να γίνει σαφής, γνωρίζουμε από την εμπειρία του παρελθόντος ότι τα παιδιά θα χρειαστούν επείγουσα υποστήριξη για να έχουν πρόσβαση σε στέγη, τροφή, νερό και υγειονομική περίθαλψη τώρα. Μπορεί να έχουν χωριστεί από τις οικογένειές τους στο χάος και θα μπορούσαν να διατρέχουν κίνδυνο εκμετάλλευσης και κακοποίησης.»

«Το Save the Children αξιολογεί την κατάσταση επί τόπου και συνεργάζεται με το προσωπικό μας και τους τοπικούς εταίρους για να κατανοήσει τις επείγουσες ανάγκες και να υποστηρίξει τις πληγείσες οικογένειες το συντομότερο δυνατό.»

Στο μεταξύ νέα βίντεο από δραματικές διασώσεις ανθρώπων μέσα από τα ερείπια συγκλονίζουν:

Δείτε ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ

photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ – EPA-EFE

Βενεζουέλα: Διασώστες σώζουν σκυλάκι που βρέθηκε σφηνωμένο μέσα στα συντρίμμια και το βίντεο συγκινεί!

Ο φοβισμένος σκύλος βρέθηκε παγιδευμένος κάτω από τα συντρίμμια ενός κτιρίου που κατέρρευσε μετά από ισχυρούς σεισμούς που έπληξαν τη Βενεζουέλα.

Τα σωστικά συνεργεία που έψαχναν στα ερείπια ενός κτιρίου που κατέρρευσε στο Καράκας έκαναν μια απροσδόκητη ανακάλυψη.

Ένα φοβισμένο κουτάβι βρέθηκε ζωντανό κάτω από τα συντρίμμια μετά τους καταστροφικούς σεισμούς που έπληξαν τη Βενεζουέλα στις 24 Ιουνίου. Βίντεο που έλαβε το Storyful δείχνει πυροσβέστες να τραβούν απαλά το σκυλί σε ασφαλές μέρος πριν του προσφέρουν λίγο νερό καθώς συνέρχεται από τη δοκιμασία.

Το βίντεο καταγράφηκε από τον δημοσιογράφο Roman Camacho, ο οποίος δήλωσε στο Storyful ότι το κουτάβι είχε παγιδευτεί κάτω από το κτίριο που κατέρρευσε πριν φτάσουν εκεί μέλη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας του Καράκας.


«Εδώ είναι οι ομάδες διάσωσης που μόλις ανέσυραν ένα μικρό σκυλί από τα συντρίμμια όπου ήταν παγιδευμένο», λέει ο Καμάτσο στο βίντεο. «Οι πυροσβέστες της Περιφέρειας της Πρωτεύουσας – πάντα οι ήρωες σε ιστορίες σαν κι αυτή – εργάζονται ακούραστα για να ανασύρουν επιζώντες από τα συντρίμμια».

«Το μικρό σκυλί βρέθηκε ανάμεσα στα ερείπια, ουρλιάζοντας», λέει. «Αυτή τη στιγμή λαμβάνει τις πρώτες βοήθειες».

Σύμφωνα με το Storyful, το κουτάβι αργότερα τέθηκε υπό τη φροντίδα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας του Καράκας.


Ο Καμάτσο πρόσθεσε ότι τα συνεργεία διάσωσης συνέχισαν να ψάχνουν μέσα στην κατεστραμμένη κατασκευή στη γειτονιά Πίντο Σαλίνας του Καράκας αφότου βρέθηκε το κουτάβι.

Οι προσπάθειες διάσωσης συνεχίζονται, καθώς οι αρχές εκτιμούν τις ζημιές και αναζητούν επιζώντες.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: pixabay

Φοβερό ΒΙΝΤΕΟ: Γυναίκα γέννησε μέσα στα συντρίμμια κτιρίου στην Βενεζουέλα

Εν μέσω των καταστροφικών σεισμών στη Βενεζουέλα, μια γυναίκα γέννησε στα ερείπια, με το κλάμα του νεογέννητου μωρού της να σπάει τη σιωπή της καταστροφής.

Ιστορίες διάσωσης μωρών, οικογενειών, ακόμη και κατοικίδιων προσφέρουν ελπίδα καθώς το έθνος μάχεται τον χειρότερο σεισμό του αιώνα.

Μια γυναίκα γέννησε στα ερείπια μετά τον σεισμό, με τους διασώστες στο πλευρό της με το βίντεο της στιγμής να έχει ταξιδέψει πολύ πέρα ​​από τα σύνορα της Βενεζουέλας.

«Ο Θεός να ευλογεί αυτή τη μητέρα και το παιδί, και όσους τη βοήθησαν», έγραψε ένα άτομο. «Κάθε μητέρα ξέρει ότι όταν γεννάς, απολύτως τίποτα που συμβαίνει γύρω σου δεν θα το σταματήσει αυτό. Να έχεις μια ευτυχισμένη, υγιή ζωή, μωρό μου». Μια άλλη έγραψε απλά: «Η ζωή εμφανίζεται ακόμα και στη μέση των ερειπίων… Η ανθρωπότητα είναι άθραυστη. Προσευχές για αυτό το μωρό και όλη τη Βενεζουέλα».

Την Τετάρτη, δύο σεισμοί, μεγέθους 7,2 και 7,5 Ρίχτερ, έπληξαν τη βόρεια Βενεζουέλα με διαφορά δευτερολέπτων ο ένας από τον άλλον, ένα σεισμικό γεγονός τόσο βίαιο που τώρα χαρακτηρίζεται ως το χειρότερο της χώρας εδώ και πάνω από εκατό χρόνια. Περισσότεροι από 235 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους. Πάνω από 4.300 έχουν τραυματιστεί. Χιλιάδες παραμένουν αγνοούμενοι, βουτηγμένοι κάπου κάτω από τα συντρίμμια σπιτιών που, πριν από λίγες μέρες, ήταν απλώς το μέρος όπου οι άνθρωποι ζούσαν την καθημερινή τους ζωή. Οι ομάδες διάσωσης εξακολουθούν να εργάζονται μέσα σε αυτό που αποκαλούν κρίσιμες 72 ώρες, το στενό παράθυρο στο οποίο η επιβίωση γίνεται όλο και λιγότερο πιθανή με κάθε ώρα που περνάει.

Δείτε ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ – EPA-EFE

Ελεύθερη με όρους η 29χρονη για το αιματηρό επεισόδιο στον 24χρονο σύντροφό της – «Δεν τον κατήγγειλα επειδή ήμουν ερωτευμένη μαζί του»

Ελεύθερη με περιοριστικούς όρους αφέθηκε, μετά την απολογία της στον 7ο τακτικό ανακριτή Θεσσαλονίκης, η 29χρονη που κατηγορείται για το αιματηρό επεισόδιο σε βάρος του 24χρονου συντρόφου της, το πρωί της περασμένης Τρίτης, σε διαμέρισμα στην Άνω Πόλη.

Όπως έγινε γνωστό, η κατηγορούμενη, με καταγωγή από τη Ρουμανία, απολογήθηκε ότι ενήργησε σε κατάσταση άμυνας, υποστηρίζοντας ότι υπήρξε θύμα ενδοοικογενειακής βίας από τον 24χρονο. Σύμφωνα με όσα είπε η ίδια, ο νεαρός άντρας ασκούσε ψυχολογική και σωματική βία εναντίον της, ενώ, κατά πληροφορίες, η 29χρονη περιέγραψε περιστατικό το οποίο φέρεται να συνέβη πριν από δύο βδομάδες, όταν ο σύντροφός της επιχείρησε, όπως είπε, να την πνίξει. «Δεν τον κατήγγειλα. επειδή ήμουν ερωτευμένη μαζί του, πίστευα ότι θα αλλάξει», φέρεται να υποστήριξε.

Αναφερόμενη στο επίμαχο επεισόδιο, η κατηγορούμενη είπε ότι ξέσπασε καβγάς για ζητήματα που άπτονται της καθημερινής συμβίωσής τους. Πληροφορίες αναφέρουν πως η 29χρονη ανέφερε ότι επιχείρησε να διαφύγει από το μπαλκόνι, όμως ο νεαρός την εμπόδισε και την εγκλώβισε στο σπίτι, χτυπώντας την. Υπό αυτές τις συνθήκες, η ίδια φαίνεται να κατευθύνθηκε στην κουζίνα, όπου βρήκε δύο μαχαίρια με τα οποία επιτέθηκε στον σύντροφό της. «Αντέδρασα υπό καθεστώς ακραίου φόβου, δεν είχα πρόθεση να αφαιρέσω ζωή. Κάλεσα το ΕΚΑΒ μετά το συμβάν», είπε στον ανακριτή.

Εισαγγελέας και ανακριτής αποφάσισαν να την αφήσουν ελεύθερη με περιοριστικούς όρους και συγκεκριμένα με απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, εμφάνιση δύο φορές τον μήνα στο αστυνομικό τμήμα του τόπου κατοικίας της και απαγόρευση επικοινωνίας ή προσέγγισης με τον 24χρονο.

Από την επίθεση, ο 24χρονος (ημεδαπός) υπέστη τραύματα στον πνεύμονα, στην κάτω κοιλιακή χώρα και στο χέρι, ενώ διακομίστηκε στο Νοσοκομείο Παπανικολάου, όπου υποβλήθηκε σε επέμβαση για την αντιμετώπιση των τραυμάτων του. Σε βάρος της 29χρονης είχε απαγγελθεί δίωξη για απόπειρα ανθρωποκτονίας και παράβαση του νόμου περί όπλων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ photo: eurokinissi

Πρόγραμμα «ΕΛΛΑΣ Space II» – Έρχονται μεγάλες αλλαγές

Την αποστολή Έλληνα αστροναύτη στο Διάστημα εντός της επόμενης διετίας ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την παρουσίαση της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος με ορίζοντα το 2035. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, η εκτόξευση αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ενώ η αποστολή θα έχει διάρκεια έως τρεις εβδομάδες. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει […]

Την αποστολή Έλληνα αστροναύτη στο Διάστημα εντός της επόμενης διετίας ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την παρουσίαση της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος με ορίζοντα το 2035. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, η εκτόξευση αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ενώ η αποστολή θα έχει διάρκεια έως τρεις εβδομάδες. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει επιστημονικά πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από ελληνικά πανεπιστήμια, ερευνητικά ιδρύματα, φορείς και επιχειρήσεις, με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής έρευνας, την προβολή της εγχώριας τεχνολογίας και την ανάπτυξη νέων διεθνών συνεργασιών.

Πέραν τούτου, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσίασε το νέο εθνικό διαστημικό πρόγραμμα «ΕΛΛΑΣ Space II», συνολικού ύψους 350 εκατ. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα τετραετίας με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος και το Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος.

«Σήμερα κάνουμε το επόμενο μεγάλο βήμα, ακόμα μεγαλύτερο τολμώ να πω. Περνάμε από τη δημιουργία υποδομών σε πραγματικές, βιώσιμες εθνικές δυνατότητες. Από το τοπικό πρωτάθλημα πάμε πλέον σε κατηγορία Champions League», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαστεργίου.

Όπως εξήγησε, το πρόγραμμα περιλαμβάνει νέους δορυφόρους παρατήρησης Γης υψηλής ανάλυσης, συστήματα ασφαλών δορυφορικών επικοινωνιών, τεχνολογίες (σ.σ. της λεγόμενης) τεχνητής νοημοσύνης για την αξιοποίηση γεωχωρικών δεδομένων, καθώς και ανάπτυξη εθνικής παραγωγικής βάσης για την διαστημική βιομηχανία.

Η Ελλάδα εισέρχεται σε μία νέα ψηφιακή εποχή, η οποία θα φέρει μεγάλες αλλαγές.

Πώς ακριβώς θα χρησιμοποιηθούν αυτοί οι μικροδορυφόροι και τι ακριβώς θα παρατηρούν;

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου Eurokinissi

Της πήρε το ποτήρι! Η viral κίνηση του δημάρχου της Βαρσοβίας – ΒΙΝΤΕΟ

Ο δήμαρχος της Βαρσοβίας Ράφαλ Τρζασκόφσκι είχε μια επική στιγμή που καταγράφηκε σε κάμερα και έκανε τον γύρο του διαδικτύου.

Ο Πολωνός δήμαρχος κατά τη διάρκεια μια; δημόσια; συζήτησης, σηκώθηκε, πήρε ένα άδειο ποτήρι από το τραπέζι μιας γυναίκας που καθόταν παραδίπλα (Ρενάτα Καζνόβσκα), και ατάραχος επέστρεψε στη θέση του ρίχνοντας νερό μέσα από μια κανάτα.


Οι διαδικτυακοί χρήστες έκαναν χαμό στα σχόλια άλλοι μιλώντας για αγενή συμπεριφορά, τυπική του Τρζασκόφσκι, όπως έγραψαν, ενώ οι υποστηρικτές θεώρησαν ασήμαντο το συμβάν.

Δείτε ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: pixabay

Το βλέμμα σκύλου σε άλλον σκύλο που…τρώει χοτ ντογκ σε αγώνα μπέιζμπολ έγινε viral! Δείτε στο ΒΙΝΤΕΟ

Σε έναν αγώνα μπέιζμπολ στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα πεινασμένο σκυλί παρακολουθούσε ένα άλλο σκυλί να τρώει ένα ολόκληρο χοτ ντογκ και όλο το ίντερνετ συμπάσχει μαζί του!

Ένα βίντεο που έκανε ιδιαίτερη αίσθηση σε αγώνα μπέιζμπολ στις ΗΠΑ δείχνει ένα σκυλάκι να τρώει με λαιμαργία ένα χοτ ντογκ που του δίνουν οι ιδιοκτήτες του ενώ πλάι στέκεται ένας άλλος σκύλος που κοιτάζει το φαγητό και λαχταρά να το απολαύσει!

Το απίστευτο βλέμμα του σκύλου έγινε viral στο διαδίκτυο καθώς ο ταϊσμένος σκύλος γλείφει τα χείλη του και απολαμβάνει τη λιχουδιά ενώ εκείνος κοιτάει σαν να περιμένει να απολαύσει το ίδιο γεύμα!

Οι διαδικτυακοί χρήστες κατέκλυσαν το βίντεο με σχόλια του τύπου: “Το καημένο το κουτάβι θέλει απλώς μια γεύση, στοιχηματίζω ότι ονειρεύεται αυτό το χοτ ντογκ τώρα”.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: pixabay

Το πτυχίο του Βαγγέλη Γιακουμάκη παρέδωσε στη μητέρα του ο Μ. Σχοινάς

Το πτυχίο του Βαγγέλη Γιακουμάκη από την Γαλακτοκομική Σχολή Ιωαννίνων παρέδωσε σήμερα στη μητέρα του, Μαρία Γιακουμάκη, ο υπουργός Αγροτικής Αννάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς.

Κατά την υποδοχή της στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ο κ. Σχοινάς χαρακτήρισε την παράδοση του πτυχίου οφειλόμενο ηθικό χρέος της Πολιτείας προς τη μνήμη του Βαγγέλη Γιακουμάκη και την οικογένειά του.

Επιπλέον, κατά τη συνάντηση εξέφρασε, επίσης, την ευχή η υπόθεσή του να αποτελέσει το τελευταίο περιστατικό που συνδέεται με ανάλογες συμπεριφορές.

Το πτυχίο είχε παραδοθεί στον υπουργό την περασμένη Τετάρτη, κατά την διάρκεια τελετής στις εγκαταστάσεις της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων, όπου φοιτούσε ο Βαγγέλης Γιακουμάκης.

Στη σημερινή συνάντηση παρέστησαν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, και ο βουλευτής Ρεθύμνου, Γιάννης Κεφαλογιάννης, οι οποίοι διατηρούν μακρόχρονη φιλική σχέση με την οικογένεια Γιακουμάκη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi

ΕΠΟΣ: Ρομπότ παραδίδει iPhone σε διαμέρισμα Ρώσου και δείτε τι του ζητάει στο τέλος! ΒΙΝΤΕΟ

Ένα βίντεο από την Ρωσία κυκλοφόρησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πρωταγωνιστή ένα ντελίβερι ρομπότ.

Ένα κόκκινο τετράποδο ρομπότ διανομής από την «reipremium» (με την επωνυμία V-premium) προχωρά ακάθεκτο στο Γιαροσλάβλ της Ρωσίας, για να παραδώσει ένα δέμα με iPhone κινητό απευθείας στην πόρτα ενός κατοίκου που το περίμενε πώς και πώς.

Το ρομπότ μιλάει στον πελάτη, καθοδηγώντας τον να ανοίξει το πάνω μέρος του για να πάρει το κινητό του, τον ευχαριστεί που επέλεξε την υπηρεσία και αφού ο άντρας το αποχαιρετά, σε δευτερόλεπτα κάνει γρήγορη μεταβολή ζητώντας του να του καλέσει το ασανσέρ για να κατέβει το κτίριο.

Ο άντρας γελάει και καλεί το ασανσέρ.

Δείτε ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ – EPA-EPA

«Ντόναλντ… Ντασκ»: Πολιτικός έκανε σαρδάμ με το όνομα του Πολωνού ηγέτη – Vid

Ο διεθνιστής πρωθυπουργός της Πολωνίας ξαφνιάστηκε και άρχισε να κοιτά απορημένος.

Ο πρόεδρος της Λιθουανίας είπε λάθος το όνομα του Πολωνού πρωθυπουργού, προκαλώντας γέλια στο Χ.

Ο Γκιτάνας Ναουσέντα, μιλώντας σε συνάντηση των ηγετών της ανατολικής πλευράς του ΝΑΤΟ, ευχαρίστησε τον Πολωνό ομόλογό του, αλλά αντί για «Τουσκ» είπε: «Ντόναλντ Ντασκ».

«Πρώτα απ ‘όλα, θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά τον πρωθυπουργό Ντόναλντ Ντασκ… Τουσκ», διόρθωσε τον εαυτό του λίγο αργότερα.

Δείτε ΕΔΩ το βίντεο.

ΑΠΕΜΠΕ-EPA-PAP photo

«Αστυνομία, πέσε κάτω»: Αστυνομικοί μπουκάρουν σε σπίτι κυκλώματος με ναρκωτικά στη Μύκονο – ΒΙΝΤΕΟ

Η ΕΛ.ΑΣ. κατάφερε να εξαρθρώσει εγκληματική οργάνωση με ναρκωτικά στη Μύκονο και έδωσε στο φως της δημοσιότητας σχετικό βίντεο.

Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης διακινούσαν μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών στην Αττική και στη Μύκονο.

Ένοπλοι αστυνομικοί μπαίνουν στο σπίτι του κυκλώματος και ακούγεται στο βίντεο να φωνάζουν «Αστυνομία. Πέσε κάτω, πέσε κάτω».

Το βίντεο με την έφοδο των αστυνομικών σε σπίτι στη Μύκονο

Η ανακοίνωση της αστυνομίας


Από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών στη Μύκονο και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής.

Για την υπόθεση, συνελήφθησαν πρωινές και απογευματινές ώρες της Τετάρτης, 24 Ιουνίου 2026, με τη συνδρομή αστυνομικών των Ειδικών Επιχειρησιακών Ομάδων της Υποδιεύθυνσης Πληροφοριών και Ειδικών Δράσεων, -5- μέλη της οργάνωσης και μία 31χρονη, η οποία κατηγορείται για κατοχή ναρκωτικών ουσιών.

Προηγήθηκε κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριακών στοιχείων, ενώ ύστερα από αστυνομικές ενέργειες, εξακριβώσεις, διασταυρώσεις στοιχείων, ειδικές ανακριτικές τεχνικές και δημιουργία προφίλ των εμπλεκομένων (profiling), πιστοποιήθηκε η εγκληματική τους δράση.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, τα μέλη της οργάνωσης, τουλάχιστον από τα μέσα Απριλίου του τρέχοντος έτους, είχαν συστήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση, με διαρκή δράση και ιεραρχική δομή, με σκοπό τη διακίνηση διαφόρων ναρκωτικών ουσιών σε Μύκονο και Αττική και την αποκόμιση παράνομου οικονομικού οφέλους.

Τα μέλη της οργάνωσης είχαν διακριτούς ρόλους ως εξής:
37χρονος, ο οποίος διηύθυνε και συντόνιζε την εγκληματική οργάνωση, έχοντας την ευθύνη για την ανεύρεση προμηθευτών, την ανεύρεση και τη διαχείριση χώρων απόκρυψης, τη μεταφορά, διακίνηση, φύλαξη και αποθήκευση των ουσιών, τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων, καθώς και τον εφοδιασμό λοιπών διακινητών,
39χρονος, επιφορτισμένος με την αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών ουσιών που προορίζονταν για άμεση διακίνηση, την ανεύρεση πελατών, καθώς και την παραλαβή και φύλαξη μέρους των χρημάτων από τις πωλήσεις,
38χρονος, ο οποίος λειτουργούσε ως «υπαρχηγός» της οργάνωσης και άμεσος συνεργός του 37χρονου, έχοντας ενεργό ρόλο στην αποθήκευση και φύλαξη των ναρκωτικών, την ανεύρεση πελατών και την περαιτέρω διακίνηση, καθώς και τη διαχείριση μέρους των παράνομων εσόδων,
25χρονος, που είχε αναλάβει την ανεύρεση πελατών, την αποθήκευση, τη φύλαξη και τη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών και
38χρονη, στην οποία είχε ανατεθεί ο ρόλος της αποθήκευσης, φύλαξης και περιστασιακής διακίνησης των ναρκωτικών και της επιτήρησης των χώρων απόκρυψής τους.
Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες, καθώς και χώρους που χρησιμοποιούνταν για την απόκρυψη των ναρκωτικών ουσιών (καβάτζες) σε Μύκονο, Πειραιά και Πέραμα, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

κοκαΐνη, βάρους -2- κιλών και -690,3- γραμμαρίων,
ροζ κοκαΐνη, βάρους -705,65- γραμμαρίων,
MDMA βάρους -754,4- γραμμαρίων,
ακατέργαστη κάνναβη, βάρους -1- κιλού και -418- γραμμαρίων,
κατεργασμένη κάνναβη (σοκολάτα), βάρους -8- γραμμαρίων,
-846- δισκία ναρκωτικών και φαρμακευτικών ουσιών,
κεταμίνη, βάρους -205,7- γραμμαρίων,
παραισθησιογόνα μανιτάρια, ενός γραμμαρίου,
-30- χάρτινες κάρτες εμποτισμένες με άγνωστη ναρκωτική ουσία,
-5- ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας,
-4- φορτηγά οχήματα (van),
-2- μοτοσικλέτες και -2- Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα,
-14- συσκευές κινητής τηλεφωνίας,
ηλεκτρονικός μετρητής χρημάτων,
χρηματοκιβώτιο,
πλήθος νάιλον συσκευασιώνκαι
τα χρηματικά ποσά των -94.575- ευρώ και -11.500- δολαρίων.
Οι τιμές διάθεσης των ναρκωτικών κυμαίνονταν ανάλογα το είδος τους και συγκεκριμένα:

η κοκαΐνη προς -120- έως -200- € το γραμμάριο,
η ροζ κοκαΐνη (TUCI) προς -170- έως -200- ευρώ το γραμμάριο,
η MDMA προς -60- με -80- ευρώ το γραμμάριο,
τα ecstasy προς -20- ευρώ το δισκίο,
η ακατέργαστη κάνναβη προς -20- ευρώ το γραμμάριο,
η κατεργασμένη κάνναβη προς -30- ευρώ το γραμμάριο,
η κεταμίνη προς -150- έως -180- ευρώ το γραμμάριο,
τα εμποτισμένα με ναρκωτικά χαρτιά προς -20- ευρώ το τεμάχιο,
τα παραισθησιογόνα μανιτάρια προς -40- ευρώ το γραμμάριο και
τα ηρεμιστικά δισκία προς -5- ευρώ το δισκίο.


Μέχρι στιγμής, από τις πωλήσεις των κατασχεθεισών ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών και τα κατασχεθέντα χρηματικά ποσά, υπολογίζεται ότι τα παράνομα έσοδα που θα αποκόμιζε η οργάνωση υπερβαίνουν τις -700.000- ευρώ.
Οι συλληφθέντες, δυο εκ των οποίων έχουν απασχολήσει στο παρελθόν για έτερα αδικήματα, οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

Δείτε ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: eurokinissi

ΕΕ: Οι Βρυξέλλες πρότειναν να παραταθεί το ειδικό καθεστώς των Ουκρανών προσφύγων, εξαιρώντας όμως τους άνδρες σε στρατεύσιμη ηλικία

Οι Βρυξέλλες πρότειναν σήμερα να παραταθεί κατά ένα έτος, ως τον Μάρτιο του 2028, το ειδικό καθεστώς προστασίας που παρέχεται στους Ουκρανούς πρόσφυγες οι οποίοι βρίσκονται στις χώρες της ΕΕ, με εξαίρεση τους άνδρες σε ηλικία στράτευσης.

Περισσότεροι από 4,4 εκατομμύρια Ουκρανοί που έφυγαν από τη χώρα τους μετά το ξέσπασμα του πολέμου με τη Ρωσία επωφελούνται σήμερα από αυτό το ειδικό καθεστώς που τους επιτρέπει να διαμένουν, να εργάζονται και να έχουν πρόσβαση σε κοινωνικά επιδόματα στις χώρες της ΕΕ.

Η πλειονότητα των προσφύγων αυτών ζουν στη Γερμανία, την Πολωνία και την Τσεχία.

Το καθεστώς αυτό, που τέθηκε σε ισχύ για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2022, ανανεώνεται κάθε χρόνο, κάτι που οι Βρυξέλλες προτείνουν να γίνει για πέμπτη φορά, καθώς ο πόλεμος συνεχίζεται.

«Στο μέτρο που ο πόλεμος συνεχίζεται, θα πρέπει να συνεχιστεί και η υποστήριξή μας», τόνισε ο Ευρωπαίος επίτροπος αρμόδιος για θέματα μετανάστευσης Μάγκνους Μπρούνερ.

Ωστόσο κάποιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αρχίζουν να δείχνουν σημάδια κόπωσης με αυτή τη σύγκρουση στην οποία δεν διαφαίνεται άμεση λύση.

Πέρυσι οι Βρυξέλλες ξεκίνησαν μια συζήτηση για το μέλλον αυτού του καθεστώτος, ενθαρρύνοντας τα κράτη μέλη να καταστήσουν μόνιμο το καθεστώς όσων Ουκρανών προσφύγων παραμένουν στην Ευρώπη και να προετοιμαστούν για τις πρώτες επιστροφές στην Ουκρανία.

Η πρόταση που παρουσιάστηκε σήμερα πάει ένα βήμα πιο κάτω.

Σύντομα οι άνδρες σε στρατεύσιμη ηλικία που καταθέτουν πρώτη φορά αίτημα για την απόκτησή του, θα βλέπουν την αίτησή τους να απορρίπτεται.

Πρόκειται για διακρίσεις σε βάρος τους; Σίγουρα όχι, απάντησε ο Μπρούνερ. «Είναι κάτι που μας ζήτησαν να κάνουμε οι Ουκρανοί», διαβεβαίωσε σε συνέντευξη Τύπου από τις Βρυξέλλες.

ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-KEYSTONE photo

Θαυμαστές σε όλο τον κόσμο γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα των Beatles, vid

Οι θαυμαστές των Beatles σε όλο τον κόσμο γιόρτασαν την πρώτη επίσημη Παγκόσμια Ημέρα του θρυλικού συγκροτήματος.

Οι Beatles και η Apple Corps Ltd, εταιρεία που ίδρυσαν μέλη της μπάντας για τη διαχείριση του έργου τους έχουν αναγνωρίσει την 25η Ιουνίου ως την ετήσια ημέρα προς τιμήν της κληρονομιάς του συγκροτήματος.

Φέτος η Apple Corps Ltd., με αφορμή τη γιορτή της μουσικής των Beatles κοινοποίησε για πρώτη φορά στο διαδίκτυο μια έγχρωμη εκδοχή της ερμηνείας από το συγκρότημα του τραγουδιού «All You Need Is Love» το 1967.

Το υλικό προέρχεται από την εμφάνιση του συγκροτήματος στο Our World, πρόγραμμα του BBC που έγινε η πρώτη ζωντανή παγκόσμια δορυφορική τηλεοπτική μετάδοση.

Στις 25 Ιουνίου 1967, οι Τζον Λένον, Πολ ΜακΚάρτνεϊ, Τζορτζ Χάρισον και Ρίνγκο Σταρ ερμήνευσαν το «All You Need Is Love» μπροστά σε ένα μικρό κοινό στούντιο, στο οποίο συμμετείχε και ο Μικ Τζάγκερ, από το Studio One των Abbey Road Studios, στέλνοντας το μήνυμα του τραγουδιού σε περίπου 400 εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο.

Αν και η εμφάνιση μεταδόθηκε αρχικά ασπρόμαυρη, η έγχρωμη εκδοχή της έχει πλέον κυκλοφορήσει στο YouTube για να την παρακολουθήσουν δωρεάν οι θαυμαστές.

Ο εορτασμός ξεκίνησε ως πρωτοβουλία θαυμαστών το 2009, χάρη στη Φέιθ Κόεν και έκτοτε έχει εξελιχθεί σε ετήσια ημέρα εκδηλώσεων, τραγουδιών, πάρτι και διαδικτυακών αφιερωμάτων σε όλο τον κόσμο.

Στον επίσημο λογαριασμό των Beatles αναρτήθηκε στο Instagram το μήνυμα: «Είναι και επίσημα η καλύτερη μέρα του χρόνου».

Ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ έγραψε επίσης στους θαυμαστές του: «Περάστε υπέροχα σε αυτό που είναι πλέον η Παγκόσμια Ημέρα των Beatles».

Στον λογαριασμό του αείμνηστου Τζον Λένον κοινοποιήθηκε ένα απόφθεγμα του και μήνυμα από τον γιο του Σον Λένον και τη χήρα του Γιόκο Όνο: «Αυτοί, όποιοι κι αν είναι, δεν έχουν καμία πιθανότητα, επειδή δεν μπορούν να νικήσουν την αγάπη» προσθέτοντας: «Εύχομαι στους θαυμαστές σε όλο τον κόσμο μια πολύ χαρούμενη Παγκόσμια Ημέρα Beatles με αγάπη από τη Γιόκο και τον Σον».

Δείτε ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ – EPA-AFP FILES

Τι θέλουν να γίνει μέσα στην ΝΔ με τον Κώστα Καραμανλή

Εν μέσω των πολιτικών εξελίξεων

Με τον χρόνο να «κυλά» γρήγορα και την πολιτική συζήτηση να έχει «φουντώσει» στην Νέα Δημοκρατία θέλουν ένα βασικό πράγμα, όπως προκύπτει από πληροφορίες και εκτιμήσεις: Να μην υπάρξει αναταραχή εντός κόμματος.

Ως εκ τούτου φαίνεται να έχει ξεκινήσει προσπάθεια, προκειμένου να «καλλιεργηθεί» ηρεμία και η παράταξη να κατέβει ενωμένη στις εκλογές, πράγμα βέβαια που δεν είναι και πολύ εύκολο, καθώς υπάρχουν κατά καιρούς αντιδράσεις απέναντι σε πολιτικές του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στην κυβέρνηση δεν θέλουν, μάλιστα, σε καμία περίπτωση, να επαναληφθεί με τον Κώστα Καραμανλή ό,τι έλαβε χώρα με τον Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος διεγράφη και μένει να φανεί αν θα προβεί σε ίδρυση νέου κόμματος ή όχι.

Όπως προκύπτει από το περιβάλλον της ΝΔ, το Μαξίμου θέλει να φαίνεται προς τα έξω μια εικόνα καλών σχέσεων με τον Κ. Καραμανλή, ο οποίος έχει εξίσου καυτηριάσει πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης, αλλά παραμένει εντός κόμματος.

Άλλωστε το όνομα Καραμανλής σημαίνει πολλά για την κεντροδεξιά παράταξη.

Ευχής έργον θα ήταν φυσικά να επέστρεφε και ο Αντώνης Σαμαράς, αλλά στην κυβέρνηση, αυτή την στιγμή, έχουν επικεντρωθεί στον έτερο πρώην πρωθυπουργό, προκειμένου να μην υπάρξει μεγάλη απώλεια δεξιών ψήφων.

photo αρχείου Eurokinissi

Σοκ στην Τουρκία: Μπήκε ως “πελάτης” μέσα στον μαγαζί και άρχισε να τον χτυπά – Vid

Κάμερες ασφαλείας κατέγραψαν τη στιγμή που ένας άνδρας μπήκε μέσα σε καφετέρια και άρχισε να ξυλοκοπεί άγρια έναν εργαζόμενο.

Παρά τις προσπάθειες από άλλους θαμώνες, ο άνδρας συνέχισε να χτυπάει με δυνατές γροθιές και κλωτσιές τον υπάλληλο της καφετέριας.

Δείτε ΕΔΩ το βίντεο.

Eurokinissi photo αρχείου

Θεσσαλονίκη: Με πληρότητα 95% άνοιξε η αυλαία των δρομολογίων για τις Σποράδες – Αυξημένο ενδιαφέρον από Ελλάδα και Βαλκάνια

Το ισχυρό ενδιαφέρον των ταξιδιωτών για τις Βόρειες Σποράδες επιβεβαίωσε το πρώτο φετινό δρομολόγιο της SeaJets από τη Θεσσαλονίκη, το οποίο αναχώρησε σήμερα με πληρότητα που έφτασε το 95%, δίνοντας το στίγμα μιας ιδιαίτερα αισιόδοξης έναρξης για τη θερινή τουριστική περίοδο.

Το ταχύπλοο Speedrunner Jet απέπλευσε σήμερα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 07:00, μεταφέροντας συνολικά 780 επιβάτες και 80 οχήματα με προορισμό τη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο, σηματοδοτώντας και φέτος -για έκτη συνεχόμενη χρονιά- τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Βόρειες Σποράδες. Πρόκειται για μια γραμμή που έχει πλέον καθιερωθεί ως βασική επιλογή για τους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας αλλά και για επισκέπτες από τις βαλκανικές χώρες, επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο ναυτιλιακός πράκτορας της SeaJets στη Βόρεια Ελλάδα, Χάρης Καραχαρίσης.

Ο κόσμος θέλει τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση

«Το σημερινό αλλά και το αυριανό δρομολόγιο κινούνται σε πληρότητα περίπου 95%. Είναι μία πολύ καλή εκκίνηση που δείχνει ότι ο κόσμος θέλει τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση και τη στηρίζει έμπρακτα», τονίζει ο κ. Καραχαρίσης και εξηγεί ότι για τα αμέσως επόμενα δρομολόγια οι πληρότητες διαμορφώνονται σήμερα έως και στο 50%.

Ωστόσο, όπως σπεύδει να προσθέσει, η εικόνα αλλάζει καθημερινά, καθώς οι κρατήσεις συνεχίζονται με αυξημένους ρυθμούς μέσω διαδικτύου, τηλεφωνικά αλλά και από τα τουριστικά πρακτορεία. «Το ενδιαφέρον αυξάνεται μέρα με τη μέρα και οι κρατήσεις συνεχίζονται διαρκώς. Η εικόνα μεταβάλλεται καθημερινά, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο όσο πλησιάζουμε προς τον Ιούλιο», σημειώνει.

Σκόπελος, ο μεγάλος πρωταγωνιστής των κρατήσεων

Και φέτος η Σκόπελος φαίνεται να αποτελεί τον δημοφιλέστερο προορισμό μεταξύ των τριών νησιών των Βορείων Σποράδων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου δρομολογίου, συνολικά 340 επιβάτες επέλεξαν τη Σκόπελο, 291 ταξίδεψαν προς τη Σκιάθο και 138 προς την Αλόννησο, επιβεβαιώνοντας την αυξημένη ζήτηση που παρουσιάζει το νησί τα τελευταία χρόνια.

Όπως αναφέρει ο κ. Καραχαρίσης, η Σκόπελος εξακολουθεί να προηγείται στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, ενώ ακολουθούν η Σκιάθος και η Αλόννησος, με τις κρατήσεις να ενισχύονται όσο προχωρά η θερινή περίοδος.

Αυξανόμενο ενδιαφέρον από τις βαλκανικές αγορές

Θετικά είναι τα μηνύματα και από το εξωτερικό, καθώς σημαντικό ποσοστό των επιβατών προέρχεται από τις χώρες των Βαλκανίων. Σύμφωνα με τον κ. Καραχαρίση, περίπου το 15% των κρατήσεων αφορά ταξιδιώτες από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, ενώ η συγκεκριμένη αγορά παρουσιάζει συνεχή δυναμική, καθώς πολλοί επιλέγουν να προσεγγίσουν τα νησιά μέσω της Θεσσαλονίκης.

Η πλειονότητα των κρατήσεων εξακολουθεί να αφορά Έλληνες εκδρομείς, ωστόσο η βαλκανική αγορά ενισχύει σταθερά τη ζήτηση και αποτελεί πλέον σημαντικό τμήμα της επιβατικής κίνησης της γραμμής.

Οι κρατήσεις ανεβαίνουν όσο πλησιάζει ο Ιούλιος

Παρά τις οικονομικές πιέσεις που εξακολουθούν να επηρεάζουν τα ελληνικά νοικοκυριά, η εικόνα της αγοράς εμφανίζεται αισθητά βελτιωμένη. «Η ψυχολογία του κόσμου έχει αρχίσει να ανεβαίνει και να αναθερμαίνεται», τονίζει ο κ. Καραχαρίσης, προσθέτοντας ότι η εικόνα των κρατήσεων εξελίσσεται ιδιαίτερα θετικά.

Οι πληρότητες για τον Ιούλιο κινούνται ήδη περίπου στο 40%-50%, ενώ το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνεται για αναχωρήσεις μετά τα μέσα Ιουλίου, περίοδο κατά την οποία αναμένεται περαιτέρω αύξηση της ζήτησης.

Ο ίδιος εκτιμά ότι η φετινή τουριστική περίοδος θα κινηθεί στα επίπεδα της περσινής, παρά τη διεθνή αβεβαιότητα και την ακρίβεια, εκφράζοντας αισιοδοξία για την πορεία της γραμμής.

Πέντε δρομολόγια την εβδομάδα

Η σύνδεση Θεσσαλονίκης – Βορείων Σποράδων θα πραγματοποιείται και φέτος πέντε φορές την εβδομάδα. Οι αναχωρήσεις από τη Θεσσαλονίκη θα γίνονται κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 07:00, ενώ κάθε Πέμπτη το πλοίο θα αναχωρεί στις 08:30. Οι επιστροφές από τα νησιά θα πραγματοποιούνται τις απογευματινές ώρες κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Κυριακή.

Το ταξίδι διαρκεί περίπου 3 ώρες και 10 λεπτά έως τη Σκιάθο, 3 ώρες και 55 λεπτά έως τη Σκόπελο και 4 ώρες και 20 λεπτά έως την Αλόννησο.

Παράλληλα, το Speedrunner Jet θα προσεγγίζει τόσο το λιμάνι της Γλώσσας όσο και τη Χώρα της Σκοπέλου, διευρύνοντας τις δυνατότητες εξυπηρέτησης των επιβατών.

Σταθερές για πέμπτη χρονιά οι τιμές

Σημαντικό στοιχείο για τους ταξιδιώτες αποτελεί το γεγονός ότι οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν αμετάβλητες σε σχέση με την περσινή χρονιά. Το εισιτήριο απλής μετάβασης διαμορφώνεται στα 36,70 ευρώ για τη Σκιάθο, στα 40,30 ευρώ για τη Σκόπελο και στα 48 ευρώ για την Αλόννησο.

Για τη μεταφορά Ι.Χ. οι τιμές κυμαίνονται από 83,30 έως 107,10 ευρώ, ανάλογα με τον προορισμό, ενώ παρέχεται έκπτωση 50% στους φοιτητές. Οι επιβάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν αριθμημένο κάθισμα, business ή VIP θέση.

Χρηματοδότηση της γραμμής και αίτημα για έγκαιρο προγραμματισμό

Η λειτουργία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης εξασφαλίστηκε και φέτος μέσω κρατικής χρηματοδότησης ύψους 3,41 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας.

Όπως επισημαίνει ο κ. Καραχαρίσης, η γραμμή αποτελεί διαχρονικό αίτημα τόσο των κατοίκων των Σποράδων όσο και των επαγγελματιών του τουρισμού, καθώς ενισχύει ουσιαστικά τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης και συνολικά της Βόρειας Ελλάδας με τα νησιά.

Παράλληλα, εκφράζει την ευχή, οι διαδικασίες για την έγκριση και τη δρομολόγηση της γραμμής να ολοκληρώνονται νωρίτερα κάθε χρόνο, ιδανικά από τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο, ώστε ταξιδιώτες, τουριστικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες να μπορούν να προγραμματίζουν εγκαίρως τις μετακινήσεις και τις διακοπές τους. «Όσο νωρίτερα γνωρίζει ο κόσμος ότι η γραμμή θα λειτουργήσει, τόσο καλύτερα μπορεί να οργανώσει τις διακοπές του. Αυτό βοηθά τόσο τους ταξιδιώτες όσο και τις τοπικές επιχειρήσεις», καταλήγει.

ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay