Άρθρα

Η Ελλάδα εντάχθηκε στην αμερικανική πρωτοβουλία Pax Silica για την τεχνητή νοημοσύνη

Η Ελλάδα εντάχθηκε επισήμως στην πρωτοβουλία Pax Silica, την οποία προωθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης και της ενέργειας και της ασφάλειας στις εφοδιαστικές αλυσίδες ημιαγωγών και κρίσιμων ορυκτών.

Η σχετική Διακήρυξη υπεγράφη την Τρίτη το απόγευμα στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ από τον πρέσβη της Ελλάδας στην Ουάσιγκτον, Αντώνη Αλεξανδρίδη, και τον υφυπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ, αρμόδιο για την Οικονομική Ανάπτυξη, την Ενέργεια και το Περιβάλλον, Τζέικομπ Χέλμπεργκ.

Η Pax Silica περιγράφεται ως πρωτοβουλία υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, η οποία αποβλέπει στη διαμόρφωση πιο ασφαλών και ανθεκτικών εφοδιαστικών αλυσίδων σε κρίσιμους τεχνολογικούς τομείς. Στο επίκεντρο βρίσκονται οι ημιαγωγοί και τα κρίσιμα ορυκτά, με στόχο τη μείωση της εξάρτησης των δυτικών χωρών από την Κίνα.

Μαζί με την Ελλάδα, στην Pax Silica προσχώρησαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Γερμανία και η Ολλανδία. Στην πρωτοβουλία συμμετέχουν ήδη η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Σιγκαπούρη, η Αυστραλία, το Ισραήλ, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σουηδία, η Φινλανδία και η Ινδία.

Η σημερινή ένταξη της χώρας μας έρχεται σε συνέχεια της Διακήρυξης Οικονομικής Ασφάλειας που υπέγραψε η Ελλάδα με τις ΗΠΑ τον περασμένο Νοέμβριο, στο πλαίσιο της ενεργειακής συνόδου P-Tec στο Ζάππειο Μέγαρο. Η συγκεκριμένη διακήρυξη αποτέλεσε στη συνέχεια τη βάση για τη διαμόρφωση της Pax Silica.

Από την ελληνική πλευρά, η συμμετοχή στην Pax Silica αντιμετωπίζεται ως κίνηση που ενισχύει τη συνεργασία με τις Ηνωμένες Πολιτείες σε πεδία που συνδέονται με την οικονομική και την εθνική ασφάλεια.

Υπό αυτό το πρίσμα, η ένταξη στην πρωτοβουλία επιτρέπει στην Ελλάδα να συμμετέχει στον αμερικανικό σχεδιασμό για την ανθεκτικότητα των εφοδιαστικών αλυσίδων, σε μια περίοδο κατά την οποία οι ημιαγωγοί, τα κρίσιμα ορυκτά και οι ψηφιακές υποδομές αποκτούν αυξανόμενη γεωπολιτική σημασία.

Στην Αθήνα εκτιμούν επίσης ότι η συμμετοχή στην Pax Silica μπορεί να ενισχύσει την πρόσβαση της χώρας σε κρίσιμα ορυκτά, τα οποία θεωρούνται απαραίτητα για την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση. Παράλληλα, η χρήση προηγμένης και αξιόπιστης αμερικανικής τεχνολογίας, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού όσο και λογισμικού, συνδέεται από την ελληνική πλευρά με την ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας των ελληνικών υποδομών.

Στο ελληνικό ενδιαφέρον για την πρωτοβουλία εντάσσονται επενδυτικά σχέδια και υποδομές που συνδέονται με τις τεχνολογίες αιχμής, όπως το data center της ΔΕΗ στην Κοζάνη, ισχύος 300 MW σε πρώτη φάση και σε συνεργασία με μεγάλο αμερικανικό τεχνολογικό όμιλο που παρέχει υποδομές και υπηρεσίες cloud, καθώς και ο υπερυπολογιστής ΔΑΙΔΑΛΟΣ στο Λαύριο, ο οποίος θα λειτουργεί με εξοπλισμό της αμερικανικής Nvidia.

Σύμφωνα με την ίδια προσέγγιση, τα συγκεκριμένα σχέδια μπορούν να συμβάλουν ώστε να ενισχυθεί η διαθέσιμη υπολογιστική ισχύς για μεγάλα ερευνητικά προγράμματα και να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για νέες επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας.

Η πρώτη σύνοδος της Pax Silica έχει προγραμματιστεί να φιλοξενηθεί στην Ουάσιγκτον στις 25 και 26 Ιουνίου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των χωρών που μετέχουν στην πρωτοβουλία, καθώς και εταιρειών από τον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης και των τεχνολογιών αιχμής.

ΑΠΕΜΠΕ, του Π. Κασφίκη – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

Σαν σήμερα 24 Ιουνίου: Ποια τα σημαντικότερα γεγονότα της ημέρας

Δείτε τα σημαντικότερα γεγονότα που έγιναν σαν σήμερα στην Ελλάδα και τον κόσμο

Γεγονότα

  • 1765: Οι Τούρκοι αποκεφαλίζουν στην Κωνσταντινούπολη τον νεομάρτυρα Παναγιώτη από την Καισαρεία, επειδή αρνήθηκε να γίνει Μουσουλμάνος.
  • 1812: Οι γαλλικές δυνάμεις υπό τον Ναπολέοντα Βοναπάρτη εισβάλλουν στη Ρωσία.
  • 1821: Ιδρύεται με απόφαση των προκρίτων της Ύδρας η πρώτη Αστυνομία στην Ελλάδα.
  • 1859: Διεξάγεται η Μάχη του Σολφερίνο. Οι Γάλλοι νικούν τους Αυστριακούς στην πόλη Σολφερίνο της βόρειας Ιταλίας. Αυτόπτης μάρτυς της αγριότητας των πολεμικών συγκρούσεων, ο ελβετός επιχειρηματίας Ζαν Ανρί Ντινάν, ο οποίος αποφασίζει να ιδρύσει τον Διεθνή Ερυθρό Σταυρό για την περίθαλψη των θυμάτων.
  • 1945: Βρετανικά βομβαρδιστικά καταστρέφουν τη «Γέφυρα του ποταμού Κβάι» στα σύνορα Βιρμανίας – Ταϊλάνδης. Χτίστηκε με καταναγκαστική εργασία Άγγλων και συμμάχων αιχμαλώτων, για λογαριασμό των Ιαπώνων κατακτητών. Το επεισόδιο θα δραματοποιηθεί κινηματογραφικά από τον σκηνοθέτη Ντέβιντ Λιν στην ομώνυμη ταινία, με πρωταγωνιστές τους σερ Άλεκ Γκίνες και Γουίλιαμ Χόλντεν.
  • 2008: Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδικάζει την Τουρκία για τις δολοφονίες του Τάσου Ισαάκ και του Σολωμού Σολωμού τον Αύγουστο του 1996 στη νεκρή ζώνη, κοντά στην κατεχόμενη Αμμόχωστο. Το Δικαστήριο επιδικάζει 80.000 ευρώ ως αποζημίωση στη χήρα του Ισαάκ και 35.000 στον πατέρα του Σολωμού. Επίσης, η Τουρκία θα πρέπει να καταβάλει από 15.000 ευρώ στον αδελφό του Ισαάκ και στον αδελφό του Σολωμού, ενώ θα πληρώσει 12.000 ευρώ δικαστικά έξοδα.
  • 2010: Ελλάδα, τοπική ώρα 20:10, έκρηξη ταχυδρομικής βόμβας στο υπουργικό γραφείο του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στο Μέγαρο Κατεχάκη είχε θύμα τον εξ απορρήτων αξιωματικό υπασπιστή του 52χρονο Γ. Βασιλάκη.
  • 2016: Ανακοίνωση της εξόδου της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς το Brexit κέρδισε με διαφορά περίπου 1,3 εκατομμυρίων ψήφων σε δημοψήφισμα, προκαλώντας πτώση στα χρηματιστήρια.

Γεννήσεις

  • 1911: Ερνέστο Σάμπατο, Αργεντινός συγγραφέας. (Θαν. 30/4/2011)
  • 1932: Ντέιβιντ ΜακΤάγκαρτ, Καναδός ακτιβιστής, ιδρυτής της διεθνούς περιβαλλοντικής οργάνωσης Greenpeace. (Θαν. 23/3/2001)
  • 1977: Δήμος Ντικούδης, Έλληνας καλαθοσφαιριστής
  • 1978: Παντελής Καφές, Έλληνας ποδοσφαιριστής
  • 1987: Λιονέλ Μέσι, Αργεντινός ποδοσφαιριστής.

Θάνατοι

  • 1519: Λουκρητία Βοργία, νόθα κόρη του Πάπα Αλέξανδρου 6ου, που φημολογείται ότι δηλητηρίασε τους τέσσερις συζύγους της. Υπήρξε προστάτιδα των τεχνών την εποχή της Αναγέννησης. (Γεν. 18/4/1480)
  • 1935: Κάρλος Γκαρντέλ, Αργεντινός τραγουδιστής, που ταυτίστηκε με το ταγκό. (Γεν. 11/12/1890)
  • 1949: Θεμιστοκλής Σοφούλης, Έλληνας αρχαιολόγος και πολιτικός, που έφθασε ως το αξίωμα του πρωθυπουργού (1924, 1945-1946, 1947-1949). (Γεν. 1860)

photo: pixabay

Σημαντικές εξελίξεις: Στην ήπειρο της Αμερικής τα πράγματα πηγαίνουν διαφορετικά για τον Τραμπ

Σε αντίθεση με την Μέση Ανατολή

Η νίκη στην Κολομβία του υποψήφιου της Δεξιάς Αμπελάρδο δε λα Εσπριέγια χαρακτηρίζεται νέα επιτυχία του Ντόναλντ Τραμπ και της πολιτικής του απέναντι στη Λατινική Αμερική, που έρχεται σε εντυπωσιακή αντίθεση με τις δυσκολίες που συναντά στη Μέση Ανατολή και στην Ευρώπη.

Αφότου επέστρεψε στον Λευκό Οίκο ο ρεπουμπλικάνος, τον Ιανουάριο του 2025, πολλές χώρες της Λατινικής Αμερικής –ανάμεσά τους η Αργεντινή, η Βολιβία, η Χιλή, η Κολομβία, η Κόστα Ρίκα, ο Ισημερινός κι η Ονδούρα– προχώρησαν, ή επιβεβαίωσαν, την στροφή τους στην Δεξιά.

Η αμερικανική στρατιωτική επιχείρηση που είχε αποτέλεσμα την αιχμαλώτιση του Νικολάς Μαδούρο στην αρχή της χρονιάς εξάλλου οδήγησε σε συνεργασία άνευ προηγουμένου της υπηρεσιακής προέδρου Ντέλσι Ροδρίγκες με την κυβέρνηση Τραμπ.

Πλέον η Ουάσιγκτον βάζει στο στόχαστρο την Κούβα. Οι ΗΠΑ πολλαπλασίασαν τις κυρώσεις σε βάρος του ιδεολογικού εχθρού, αναγκάζοντας την κυβέρνηση της νήσου να υιοθετήσει μέτρα άνευ προηγουμένου προς την οικονομία της αγοράς.

Η κατάσταση στην Κούβα, αξιοσημείωτα, λίγες αντιδράσεις προκαλεί στη Λατινική Αμερική σε επίπεδο κυβερνήσεων, με εξαιρέσεις το Μεξικό και τη Βραζιλία, τις δυο τελευταίες μεγάλες χώρες όπου παραμένει στην εξουσία η Αριστερά στην περιοχή. Αντιδράσεις υπήρξαν επίσης από την Κολομβία, όπου όμως ο σοσιαλδημοκράτης Γουστάβο Πέτρο ετοιμάζεται να παραδώσει την εξουσία.

Τον Μάρτιο, ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωνε, μαζί με τους ηγέτες διαφόρων κρατών της Λατινικής Αμερικής, την δημιουργία της συμμαχίας «Ασπίδα της Αμερικής», με διακηρυγμένο στόχο την πάταξη της διακίνησης ναρκωτικών.

«Η Κολομβία υπό τον (Αμπελάρδο) δε λα Εσπριέγια σίγουρα θα ενταχτεί» στη συμμαχία αυτή, προεξοφλεί ο Έβαν Έλις του ινστιτούτου μελετών CSIS.

Σε όλη την περιοχή, κυβερνήσεις της Δεξιάς πλέον ενστερνίζονται την αμερικανική προσέγγιση όσον αφορά την καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών, ενώ μοιάζουν να εμπνέονται εξίσου από το παράδειγμα του προέδρου του Ελ Σαλβαδόρ Ναγίμπ Μπουκέλε, ιδίως όσον αφορά την ανέγερση τεράστιων φυλακών.

Ο Παναμάς ετοιμάζεται να ανακοινώσει δραστικές αλλαγές στο σύστημα των φυλακών του, έπειτα από πρόσφατες αποδράσεις εγκλείστων, ενώ η Ονδούρα σχεδιάζει να αγοράσει drones από την Ονδούρα για να διεξάγονται επιχειρήσεις κατά της διακίνησης ναρκωτικών.

Η ιδεολογικοπολιτική στροφή δεν μπορεί να αποδοθεί αποκλειστικά στον Ντόναλντ Τραμπ.

Η Λατινική Αμερική έχει αλλάξει στάση για το οργανωμένο έγκλημα και τη μετανάστευση, κάτι που θεωρείται πως έδειξε μεταξύ άλλων η πρόσφατη νίκη του δεξιού Χοσέ Αντόνιο Καστ στη Χιλή.

Η αλληλεγγύη στην Κούβα ταυτόχρονα αποδυναμώνεται.

Τα πράγματα στην Αμερική δείχνουν να πάνε καλά για την δεξιά τάξη πραγμάτων του Τραμπ σε αντίθεση με την Μέση Ανατολή και το Ιράν.

Δεν αποκλείεται όλα αυτά να χρησιμοποιηθούν ως βάση για την δημιουργία υπεροργανισμού ή υπερκράτους με τις ΗΠΑ επικεφαλής.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου EPA-KEYSTONE

Γενικά αίθριος ο καιρός σήμερα: Βοριάδες, βροχές και στους 34 βαθμούς ο υδράργυρος

Δείτε την αναλυτική πρόγνωση της ΕΜΥ

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά αίθριος καιρός με τοπικές νεφώσεις αρχικά στη δυτική και κεντρική Μακεδονία και τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες και στα υπόλοιπα ηπειρωτικά, όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι και κυρίως στα ορεινά σποραδικές καταιγίδες. Βελτίωση του καιρού αναμένεται τις βραδινές ώρες.

Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις, στα δυτικά 3 με 4 και στα ανατολικά 4 με 5 και στο Αιγαίο τοπικά 6 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση στα βόρεια και θα φτάσει στις περισσότερες περιοχές τους 32 με 34 βαθμούς Κελσίου.

.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ

Καιρός: Στη Θράκη γενικά αίθριος με λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις το μεσημέρι-απόγευμα. Στη Μακεδονία λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες αρχικά στη δυτική και κεντρική και βαθμιαία και στις υπόλοιπες περιοχές με τοπικές βροχές ή όμβρους και κυρίως τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα ορεινά σποραδικές καταιγίδες. Ύφεση των φαινομένων τις βραδινές ώρες.

Ανεμοι: Ανατολικοί βορειοανατολικοί 3 με 4 και στα ανατολικά έως 5 μποφόρ. Από το απόγευμα θα στραφούν σε βορειοδυτικούς έως 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 18 έως 32 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Σχεδόν αίθριος. Το μεσημέρι – απόγευμα θα αναπτυχθούν πρόσκαιρες νεφώσεις και στα ηπειρωτικά θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι και κυρίως στα ορεινά της Ηπείρου και της δυτικής Στερεάς σποραδικές καταιγίδες.

Ανεμοι: Βορειοδυτικοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 20 έως 33 στα ηπειρωτικά τοπικά 33 με 34 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Λίγες τοπικές νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες κυρίως τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες οπότε θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι και κυρίως στα ορεινά σποραδικές καταιγίδες.

Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 20 έως 33 τοπικά 34 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ

Καιρός: Αίθριος.

Ανεμοι: Βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 22 έως 29, στη νότια Κρήτη τοπικά έως 33 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Καιρός: Αίθριος.

Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 21 έως 30, στα Δωδεκάνησα τοπικά έως 33 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ

Καιρός: Γενικά αίθριος.Τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν πρόσκαιρες νεφώσεις και στα δυτικά και τα βόρεια θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι και πιθανώς μεμονωμένες καταιγίδες.

Ανεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 4 και στα ανατολικά τοπικά έως 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 23 έως 32 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Καιρός: Νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με τοπικές βροχές ή όμβρους και το μεσημέρι-απόγευμα, κυρίως στα γύρω ορεινά, μεμονωμένες καταιγίδες .Ύφεση των φαινομένων τις βραδινές ώρες.

Ανεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 21 έως 31 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 25-06-2026

Γενικά αίθριος καιρός με λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά και το Ιόνιο όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι και κυρίως στα ορεινά θα εκδηλωθούν μεμονωμένες καταιγίδες.

Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες στα βορειοδυτικά ηπειρωτικά.

Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι βορειοδυτικοί 3 με 5, στο Αιγαίο 6 και τοπικά στα ανατολικά έως 7 μποφόρ.

Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή. Θα φτάσει στα νησιά του Ιονίου και τα Δωδεκάνησα τους 31 με 33 βαθμούς, στα ηπειρωτικά τους 33 με 35 βαθμούς και στην υπόλοιπη νησιωτική χώρα τους 29 με 31 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26-06-2026

Στην κεντρική Μακεδονία και την ανατολική Θεσσαλία λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες με τοπικές βροχές ή όμβρους μέχρι αργά το απόγευμα. Στην υπόλοιπη χώρα γενικά αίθριος καιρός με λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά, όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι και στα βορειοδυτικά ορεινά μεμονωμένες καταιγίδες.

Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις, στα δυτικά 3 με 4, στα ανατολικά 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά 7 μποφόρ.

Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 27-06-2026

Γενικά αίθριος καιρός με λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα βορειοδυτικά ηπειρωτικά όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι κυρίως στα ορεινά.

Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά 7 και πιθανώς πρόσκαιρα 8 μποφόρ.

Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 28-06-2026

Γενικά αίθριος καιρός. Πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα βόρεια ηπειρωτικά.

Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά 7 και πιθανώς πρόσκαιρα 8 μποφόρ.

Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.

Πηγή emy.gr / photo: eurokinissi

Ξέσπασμα του Κριστιάνο Ρονάλντο: «Όποιος δουλεύει, ο Θεός τον βοηθά» – Τι είπε για τον Μέσι

«Ήταν μία σκοτεινή εβδομάδα. Όταν όλα πάνε στραβά λένε ότι είμαι γέρος και συνταξιούχος».

Δέχθηκε πολύ σκληρή κριτική μετά το 1-1 των Πορτογάλων με το Κονγκό στην πρεμιέρα του Μουντιάλ 2026 και φαινόταν σαν να τα κρατούσε όλα… μέσα του και περίμενε την κατάλληλη στιγμή για να «ξεσπάσει».

Ο Κριστιάνο Ρονάλντο πρωταγωνίστησε στην εμφατική νίκη της Πορτογαλίας επί του Ουζμπεκιστάν με 5-0 το βράδυ της Τρίτης (23/6), σημειώνοντας δύο γκολ (6’, 39’) που του επέτρεψαν να βάλει το όνομά του δίπλα σ’ άλλο ένα μεγάλο ρεκόρ, καθώς έγινε ο μοναδικός ποδοσφαιριστής στην Ιστορία που έχει σκοράρει σε 6 Παγκόσμια Κύπελλα (2006, 2010, 2014, 2018, 2022, 2026), αλλά κι ο δεύτερος «γηραιότερος» σκόρερ σε Μουντιάλ (σε ηλικία 41 ετών και 138 ημερών) πίσω απ’ τον Ροζέ Μιλά.

Και μετά τον αγώνα με το Ουζμπεκιστάν ο CR7… πρωταγωνίστησε κι εκτός γηπέδου με τις δηλώσεις του που προκάλεσαν αίσθηση, σε ένα προσωπικό «ξέσπασμα» γεμάτο από «μηνύματα». Γυρίζοντας προς τις κάμερες μετά τη λήξη του αγώνα, ο Ρονάλντο φώναξε χαρακτηριστικά: «Επέστρεψα!. Μόνο και μόνο για να μην το ξεχάσουν, για να μην το ξεχάσουν».

Για το αν αυτή ήταν η καλύτερη απάντηση στην κριτική που δέχθηκε, απάντησε πως «…πάντα έτσι είναι. Εδώ και 23 χρόνια. Όταν όλα πάνε καλά είμαι ο Κριστιάνο, όταν πάνε στραβά λένε ότι είμαι γέρος και συνταξιούχος…», ενώ αναφερόμενος στα νέα ιστορικά ρεκόρ που κατέρριψε, ως ο πρώτος ποδοσφαιριστής που σκοράρει σε έξι διαφορετικά Μουντιάλ και ως πρώτος σκόρερ της Πορτογαλίας σε τελικές φάσεις Παγκοσμίου Κυπέλλου, δήλωσε:

«Είμαι πολύ χαρούμενος, αλλά για μένα το πιο σημαντικό είναι η δουλειά που έκανε η ομάδα και η αυτοπεποίθηση που δείξαμε. Δεχθήκαμε πολλή κριτική όλη την εβδομάδα και ξέραμε ότι αυτό θα συμβεί. Η ομάδα δούλεψε πολύ καλά και βελτιώθηκε σημαντικά. Όπως λέμε, κάθε εμπόδιο βγαίνει σε καλό. Σε προσωπικό επίπεδο, τα ρεκόρ είναι πάντα όμορφο να καταρρίπτονται, όμως ο στόχος μου είναι να βοηθώ την εθνική ομάδα να πετυχαίνει τους στόχους της. Ο πρώτος ήταν η πρόκριση και με τέσσερις βαθμούς πιστεύω ότι την έχουμε ουσιαστικά εξασφαλίσει».

Για την επιστροφή του στα γκολ απάντησε: «Όποιος δουλεύει, ο Θεός τον βοηθά. Ήταν μια δύσκολη, σκοτεινή εβδομάδα. Έμοιαζε σαν να είχα ήδη… αποσυρθεί από το ποδόσφαιρο, όμως άντεξα, όπως αντέχω πάντα, γιατί πιστεύω περισσότερο στη δουλειά παρά σε οτιδήποτε άλλο. Ήταν δύσκολα, το ομολογώ, αλλά επιστρέψαμε».

Για το έξυπνο φάουλ στο 2-0 του Μέντες και την ενότητα της ομάδας τόνισε: «Εγώ θα εκτελούσα το φάουλ, αλλά είπα στον Νούνο: “Πάμε να ξεγελάσουμε τον τερματοφύλακα. Θα νομίζει ότι θα σουτάρω εγώ. Χτύπα δυνατά και θα γίνει γκολ”. Από την αρχή του αγώνα είπα ότι πρέπει να είμαστε ενωμένοι από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό. Αυτό που μπορούμε να ελέγξουμε είναι ό,τι συμβαίνει μέσα στην ομάδα. Όσα έρχονται απ’ έξω είναι δύσκολο να τα ελέγξεις. Σήμερα ήμουν εγώ ο κορυφαίος, αύριο θα είναι κάποιος άλλος. Αν μείνουμε ενωμένοι, πιστεύω ότι μπορούμε να φτάσουμε πολύ μακριά».

Όταν ρωτήθηκε για τη σημασία των γκολ που σημειώνουν τόσο ο ίδιος όσο και ο Λιονέλ Μέσι στο Παγκόσμιο Κύπελλο, εμφανίστηκε ενοχλημένος: «Δεν με νοιάζει τι κάνουν οι άλλοι. Γκολ έβαλε και ο Μπαπέ, και ο Χάαλαντ…».

Σε άλλη ερώτηση για το ενδεχόμενο ενός τελικού απέναντι στον Λιονέλ Μέσι, απάντησε: «Δεν ξέρω τι να απαντήσω, γιατί είναι μια ερώτηση χωρίς ιδιαίτερο νόημα. Θα ήταν σπουδαίο, αλλά το σημαντικό ήταν να κερδίσουμε σήμερα, να περάσουμε από τον όμιλο και να προετοιμαστούμε για όσα ακολουθούν. Μας περιμένει ένα δύσκολο παιχνίδι με την Κολομβία, όμως ο βασικός στόχος ήταν η πρόκριση και τον πετύχαμε. Βοήθησα την ομάδα, η οποία έπαιξε πολύ καλά, και συνεχίζουμε».

Κλείνοντας, έστειλε το δικό του μήνυμα αυτοπεποίθησης: «Εγώ πάντα φτάνω εκεί που πρέπει, αργά ή γρήγορα. Πιστεύω πολύ σε αυτά που κάνω. Έτσι ήταν πάντα η καριέρα μου. Είμαι πολύ χαρούμενος. Το πιο σημαντικό είναι η ομάδα και να παραμένουμε ενωμένοι. Το καράβι συνεχίζει το ταξίδι του!».

ΑΠΕΜΠΕ,ΚΩΣΤΑΣ ΓΟΥΛΗΣ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-LUSA photo

Σπορ αυτοκίνητο με αμάξωμα κατασκευασμένο από 328.000 κομμάτια LEGO…έκανε ρεκόρ ταχύτητας! ΒΙΝΤΕΟ

Η LEGO σημείωσε πρόσφατα νέο παγκόσμιο ρεκόρ για το ταχύτερο οδηγήσιμο αυτοκίνητο LEGO, φτάνοντας ένα Koenigsegg Sadair's Spear, κατασκευασμένο από 327.906 στοιχεία LEGO, στην επιτάχυνση των 111 χλμ./ώρα.


Η LEGO κατασκεύασε μια πραγματική εκδοχή του από σχεδόν 328.000 στοιχεία LEGO Technic και έβαλε τον οδηγό δοκιμών της Koenigsegg, Markus Lundh, να το βγάλει για μια βόλτα στην πίστα ανάβασης του Goodwood σημειώνοντας μάλιστα νέο ρεκόρ για το ταχύτερο αυτοκίνητο LEGO στον κόσμο, υπερδιπλασιάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ (50 χλμ./ώρα).

Χρειάστηκαν σε μια ομάδα κατασκευαστών LEGO τουλάχιστον 9.400 ώρες για να το συναρμολογήσουν και αποδείχθηκε τόσο απίστευτα ρεαλιστικό που, εν κινήσει, μοιάζει με πραγματικό Koenigsegg.

«Αυτή ήταν η πιο σύνθετη κατασκευή στον λιγότερο χρόνο από όλα τα αυτοκίνητα Lego Technic», δήλωσε στο Top Gear ο επικεφαλής σχεδιασμού της LEGO, Lubor Zelinka . «Η εντολή προέβλεπε ένα όχημα Lego Technic που θα μπορούσε να κινηθεί πολύ γρήγορα, οπότε θέσαμε ως στόχο τα 100 χλμ/ώρα. Αρχίσαμε να το συζητάμε το περασμένο καλοκαίρι, αλλά δεν ξεκινήσαμε πραγματικά τις εργασίες μέχρι τον Οκτώβριο. Το όλο έργο διήρκεσε επτάμισι μήνες. Δεν είναι πλέον απλώς ένα μοντέλο, είναι ένα όχημα».

Ολόκληρο το αυτοκίνητο ζυγίζει περίπου 1.800 κιλά εκ των οποίων τα 400 κιλά είναι πλαστικά στοιχεία LEGO. Κάτω από το περίπλοκο αμάξωμα LEGO βρίσκεται ένα μεταλλικό πλαίσιο, ένας κλωβός ασφαλείας προδιαγραφών FIA, ζάντες Koenigsegg από ανθρακονήματα και ένα κατάλληλο σύστημα ανάρτησης. Σε αντίθεση με το πραγματικό Spear του Sadair, το όχημα LEGO τροφοδοτείται από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που αποδείχθηκε αρκετά ισχυρός για να ωθήσει το αυτοκίνητο στα 111 χλμ./ώρα.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: pixabay

Δένδιας: Η προστασία του περιβάλλοντος εντάσσεται στην ευρύτερη αποστολή των Ε.Δ.!

Το... «πράσινο» μήνυμα του ΥΠΕΘΑ που προκάλεσε συζητήσεις.

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παρέστη χθες, Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026, στην τελετή Βράβευσης Μονάδας των Ενόπλων Δυνάμεων ως «Φίλου του Περιβάλλοντος» για το έτος 2025, η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Ιωάννης Καποδίστριας», στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Το βραβείο απονεμήθηκε στην 871 Αποθήκη Βάσεως Εφοδιασμού Καυσίμων (871 ΑΒΕΚ) σε αναγνώριση των περιβαλλοντικών δράσεων που ανέπτυξε κατά τη διάρκεια του έτους.

Ο ετήσιος θεσμός «Φίλος του Περιβάλλοντος» αποτελεί μια τιμητική διάκριση των Ενόπλων Δυνάμεων και απονέμεται σε συλλογικό επίπεδο, επιβραβεύοντας δράσεις και πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος. Οι δράσεις αυτές αφορούν, μεταξύ άλλων, στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, στην εξοικονόμηση υδάτινων πόρων, στον περιορισμό των απορριμμάτων, στη διαχείριση αποβλήτων, στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, καθώς και στην εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του προσωπικού.

Ο κ. Δένδιας ανέφερε σε χαιρετισμό του:

«Είναι για μένα πολύ μεγάλη χαρά που είμαι σήμερα εδώ, στην τελετή βράβευσης Μονάδας των Ενόπλων Δυνάμεων ως «Φίλοι του Περιβάλλοντος». Θα ήθελα να πω ότι αν εδώ και λίγα χρόνια λέγαμε στην ελληνική κοινωνία ότι θα υπάρξει τέτοια τελετή ή θα υπάρξει μια τέτοια βράβευση, νομίζω ότι θα μας έβλεπε με ένα βλέμμα γεμάτο απορία.

Όμως, έχουμε να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή ως πρώτη και μέγιστη απειλή. Και η κλιματική αλλαγή δεν είναι μια μελλοντική απειλή. Είναι μια απτή, καθημερινή, υπάρχουσα απειλή.

Και επίσης οι Ένοπλες Δυνάμεις της Πατρίδας μας πρέπει να λάβουν υπόψη τους ως Ένοπλες Δυνάμεις στραμμένες στο μέλλον, ότι το ελληνικό περιβάλλον είναι κύρια πλουτοπαραγωγική πηγή για το ελληνικό έθνος και κατά συνέπεια η προστασία του εντάσσεται και αυτή στην ευρύτερη αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων. Άρα λοιπόν, με ακριβώς αυτήν τη στρατηγική πυξίδα αντιμετωπίζουμε τις δραστηριότητες του Υπουργείου.

Επιπλέον, προωθούνται συστηματικά λύσεις καινοτόμων προσεγγίσεων, πάλι με σκοπό την ενεργειακή εξοικονόμηση. Σκοπός, η ενεργειακή αυτονομία.

Αναγνωρίζουμε τον κρίσιμο ρόλο, παραδείγματος χάριν, των Στρατιωτικών Εργοστασίων. Υλοποιούμε έτσι ένα συνολικό πρόγραμμα, άλλο πρόγραμμα, το οποίο υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια και προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων συνολικού εμβαδού άνω των 100 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων σε 23 στρατιωτικές παραγωγικές εγκαταστάσεις.

Υπάρχει όμως πάντοτε ένας συμβολισμός και ένα κεντρικό παράδειγμα. Και γι’ αυτό το κεντρικό παράδειγμα και τον κεντρικό συμβολισμό επελέγη ακριβώς το ίδιο το κτήριο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Είναι ένα κτήριο το οποίο και περιβαλλοντικά αλλά, θα μου επιτρέψετε να πω, και αισθητικά, όπως και ολόκληρο το Στρατόπεδο, αποτελούσε πρόκληση. Πρόκληση -θα μου επιτρέψετε πάλι τη βαριά έκφραση- ασχήμιας και υπερκατανάλωσης πόρων. Στο πλαίσιο λοιπόν αυτό, έχουν υλοποιηθεί και συνεχίζουν και υλοποιούνται μια σειρά από δράσεις που αφορούν όλες τις προσόψεις των κτηρίων.

Αυτή τη στιγμή εκτελείται το υπόλοιπο του έργου, η βόρεια πρόσοψη του κτιρίου, η οποία είναι βιοκλιματική, η οποία μειώνει ουσιαστικά το ενεργειακό αποτύπωμα, όπως επίσης και μονώσεων στη στέγη του κτηρίου και επίσης σημαντικής συντήρησης στο εσωτερικό του κτηρίου, σε 10.000 τετραγωνικά μέτρα εσωτερικών χώρων. Τα εξωτερικά τετραγωνικά μέτρα της βόρειας μόνον πλευράς υπερβαίνουν τις 26.000 τ.μ. Αντιλαμβάνεται κανείς το μέγεθος του έργου, αλλά και σε μια σειρά μηχανολογικών επεμβάσεων που θα εξοικονομήσουν ενέργεια. Ως απλό παράδειγμα, σας λέω τους δεκάδες ανελκυστήρες του κτηρίου. Και βεβαίως εκατοντάδες δέντρα φυτεύονται στον ευρύτερο χώρο.

Για να συνοψίσω, διεκδικούμε το Στρατόπεδο «Παπάγου», το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, να μετατραπεί σε ένα περιβαλλοντικό και αισθητικό υπόδειγμα, το οποίο θα αποτελεί κεφάλαιο για την ευρύτερη περιοχή, κεφάλαιο για την Πατρίδα, κεφάλαιο για την Εθνική Άμυνα. Αλλά επανέρχομαι, αυτό συνιστά τον συμβολισμό. Αυτό συνιστά το απτό, ορατό στον μέσο Έλληνα πολίτη, ο οποίος δεν έχει την ευκαιρία και τη δυνατότητα να επισκεφθεί τα εκατοντάδες στρατόπεδα και εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, όμως βλέπει, διέρχεται μπροστά από το Υπουργείο.

Αυτό το Υπουργείο λοιπόν, αποτυπώνει το νέο αποτύπωμα και τη νέα αντίληψη ότι η περιβαλλοντική διάσταση και η προστασία του περιβάλλοντος εντάσσονται στον ευρύτερο σκοπό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Συνιστούν όρο του Ελληνισμού και κατά τούτο, υποχρέωσή μας είναι να το προστατεύουμε. Σας ευχαριστώ πολύ».

Με πληροφορίες από ΑΠΕΜΠΕ – ΦΩΤΟ:Eurokinissi

Η Γερουσία των ΗΠΑ ενέκρινε ψήφισμα για τον τερματισμό των στρατιωτικών επιχειρήσεων εναντίον του Ιράν

Τι μεταδίδεται

Η ελεγχόμενη από τους Ρεπουμπλικάνους Γερουσία των ΗΠΑ ενέκρινε σήμερα ψήφισμα για τον τερματισμό των αμερικανικών στρατιωτικών επιχειρήσεων εναντίον του Ιράν, εν μέσω των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης για την επίτευξη ειρηνευτικής συμφωνίας.

Με 50 ψήφους υπέρ έναντι 48 κατά, η Γερουσία υιοθέτησε την πρόταση που είχε εγκριθεί στις αρχές του μήνα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, αντανακλώντας την αυξανόμενη ανησυχία ακόμη ορισμένων Ρεπουμπλικάνων σχετικά με τη σύγκρουση που ξεκίνησε στις 28 Φεβρουαρίου.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ διατηρεί το δικαίωμα αρνησικυρίας. Για να ξεπεραστεί το προεδρικό βέτο θα απαιτείται σε αυτή την περίπτωση να διεξαχθούν νέες ψηφοφορίες και στα δυο σώματα του κοινοβουλίου, με απαραίτητη προϋπόθεση να εξασφαλιστούν πλειοψηφίες δύο τρίτων στο καθένα — κάτι αριθμητικά αδύνατον, με δεδομένη την τρέχουσα σύνθεση της Βουλής των Αντιπροσώπων και της Γερουσίας.

Τυπικά, δυνάμει του Συντάγματος των ΗΠΑ, μόνο το Κογκρέσο έχει τη δικαιοδοσία να κηρύξει πόλεμο, όμως ο κανόνας αυτός καταστρατηγείται επί δεκαετίες.

Μολονότι η αμερικανική νομοθεσία επιτρέπει ο πρόεδρος να διατάσσει εχθροπραξίες σε εξαιρετικές περιπτώσεις, για την αντιμετώπιση άμεσης απειλής, απαιτεί ταυτόχρονα να ζητήσει και να λάβει έγκριση από το Κογκρέσο εντός 60 ημερών.

Στις αρχές Μαΐου, ο Ντόναλντ Τραμπ αψήφησε την προθεσμία αυτή, επιχειρηματολογώντας ότι ο πόλεμος, που ξέσπασε την 28η Φεβρουαρίου με τους αμερικανοϊσραηλινούς βομβαρδισμούς, τερματίστηκε με την εκεχειρία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου EPA-EPA

Μ. Ανατολή: Πάνω από 1.000 πλοία παραμένουν αποκλεισμένα λόγω του πολέμου

Κάπου 1.150 εμπορικά πλοία διαφόρων τύπων παραμένουν αποκλεισμένα στον Κόλπο, παρά την αμερικανοϊρανική συμφωνία-πλαίσιο με σκοπό να τερματιστεί ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή, υποδεικνύει ανάλυση της γερμανικής ασφαλιστικής εταιρείας Allianz που επικαλείται σήμερα το Γερμανικό Πρακτορείο.

Η μεγαλύτερη γερμανική ασφαλιστική υπολογίζει πως η αξία των αποκλεισμένων πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των φορτίων τους, ανέρχεται σε χονδρικά 125 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ακόμη κι αν οι συνθήκες εξομαλύνονταν άμεσα, η απομάκρυνση των αποκλεισμένων πλοίων θα απαιτούσε αρκετές εβδομάδες, τονίζει η ασφαλιστική. «Η ναυτιλία παραμένει όμηρος αυτού του πολέμου», συνοψίζει ο Γιούστους Χάινριχ, ειδικός σε ζητήματα ασφάλισης πλοίων στην εταιρεία.

Οι ΗΠΑ και το Ιράν ανακοίνωσαν πως κατέληξαν σε συμφωνία-πλαίσιο την περασμένη εβδομάδα, όμως τα ρίσκα για τις ναυτιλιακές εταιρείες παραμένουν υψηλά, σύμφωνα με την ασφαλιστική. Η Τεχεράνη ανακοίνωσε πως προχωρά σε νέο κλείσιμο του στενού του Ορμούζ το σαββατοκύριακο, εξαιτίας της συνέχισης των εχθροπραξιών ανάμεσα στον ισραηλινό στρατό και το σιιτικό κίνημα Χεζμπολά, που πρόσκειται στην Ισλαμική Δημοκρατία, στην επικράτεια του Λιβάνου.

Για τον κ. Χάινριχ, οι ναυτιλιακές αρχές και οι εταιρείες του τομέα ακόμη δεν είναι σε θέση να αποτιμήσουν τις απειλές για τα πλοία και τα πληρώματά τους.

«Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) και οι ναυτιλιακές εταιρείες αναγνωρίζουν πως ακόμη δεν μπορούν να εκτιμήσουν τον κίνδυνο για τα πληρώματα και τα σκάφη» και «όσο συνεχίζει να ισχύει αυτό» τα πλοία «δεν θα αναχωρήσουν», εξηγεί.

Σύμφωνα με το στέλεχος της Αλιάντς, η Τεχεράνη έχει και θα συνεχίσει να κρατά στα χέρια καίριας σημασίας μοχλό πίεσης, καθώς από το στενό του Ορμούζ περνά υπό κανονικές συνθήκες από το 20 ως το 25% του πετρελαίου και του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) που εξάγεται προς τις διεθνείς αγορές.

Ο κ. Χάινριχ σημειώνει ακόμη τη δημιουργία νέας ιρανικής αρχής για τον Κόλπο και το στενό του Ορμούζ, ιδίως το ότι θα επιβλέπει ή θα επαληθεύει την ασφαλιστική κάλυψη πλοίων που διέρχονται από τη θαλάσσια αρτηρία.

ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

«Θα είχαν ισοπεδώσει το Ιράν, όπως την Γάζα» – Η Τεχεράνη εξηγεί γιατί έχει πυραύλους

Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν δήλωσε σήμερα ότι χωρίς τους πυραύλους της, η χώρα του θα είχε καταλήξει «ισοπεδωμένη σαν την Γάζα» κατά την διάρκεια του πολέμου που ξεκίνησαν το Ισραήλ και οι ΗΠΑ, επαναλαμβάνοντας ότι το πρόγραμμα βαλλιστικών πυραύλων είναι αδιαπραγμάτευτο. «Αν οι πύραυλοι που έχουμε για την άμυνά μας δεν υπήρχαν, το Ισραήλ […]

Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν δήλωσε σήμερα ότι χωρίς τους πυραύλους της, η χώρα του θα είχε καταλήξει «ισοπεδωμένη σαν την Γάζα» κατά την διάρκεια του πολέμου που ξεκίνησαν το Ισραήλ και οι ΗΠΑ, επαναλαμβάνοντας ότι το πρόγραμμα βαλλιστικών πυραύλων είναι αδιαπραγμάτευτο.

«Αν οι πύραυλοι που έχουμε για την άμυνά μας δεν υπήρχαν, το Ισραήλ και οι ΗΠΑ θα είχαν ισοπεδώσει το Ιράν, όπως την Γάζα», δήλωσε ο Πεζεσκιάν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο Πακιστάν, χώρα που μεσολαβεί στις συνομιλίες μεταξύ Τεχεράνης και Ουάσινγκτον για τον τερματισμό του πολέμου στη Μέση Ανατολή.

Οι ιρανικοί πύραυλοι δεν περιλαμβάνονται στο μνημόνιο συνεννόησης (MoU) που υπέγραψε το Ιράν με τις ΗΠΑ και «δεν θα συμπεριληφθούν ποτέ», τόνισε ο Πεζεσκιάν σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Ισλαμαμπάντ με τον πακιστανό πρωθυπουργό Σεχμπάζ Σαρίφ.

Το Ιράν δεν θα διαπραγματευτεί ποτέ, με καμία χώρα, τις αμυντικές δυνατότητές του και πιστεύει σθεναρά ότι η περιφερειακή ειρήνη και σταθερότητα μπορούν να επιτευχθούν μόνο μέσα από ειλικρινείς συνομιλίες και συνεργασία, πρόσθεσε.

Από την πλευρά του, ο Πακιστανός πρωθυπουργός υπογράμμισε πως στο μνημόνιο δεν υπάρχει «καμία απολύτως αναφορά σε βαλλιστικούς πυραύλους».

«Δεν μπορεί να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά… ώστε ορισμένες χώρες να δύνανται να έχουν βαλλιστικούς πυραύλους, ενώ το Ιράν όχι», εξήγησε ο Σαρίφ.

Το Ιράν είναι ξεκάθαρο και δεν δείχνει να θέλει να υποχωρήσει στο θέμα των πυραύλων.

Οι ΗΠΑ έχουν «στριμωχτεί» γεωπολιτικά σε κάτι που ίσως δεν έπρεπε να είχαν ξεκινήσει.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου EPA-IRANIAN ARMY OFFICE

Έβαλε το κεφάλι της στο στόμα του λύκου…κυριολεκτικά! ΒΙΝΤΕΟ

Αυτό δεν είναι κάτι που πρέπει να δοκιμάσετε με έναν άγριο λύκο.

Μια γυναίκα μπήκε… στο στόμα του λύκου! Και όπως φαίνεται τα σαγόνια τους είναι τεράστια σε σύγκριση με ενός ανθρώπου. To παλαιότερο βίντεο επανήλθε στο προσκήνιο και έκανε ιδιαίτερη αίσθηση στο ίντερνετ.

Το πιάσιμο της μύτης και του στόματος είναι μια παιχνιδιάρικη χειρονομία που χρησιμοποιεί ένας κυρίαρχος λύκος για να επιβάλει την ανωτερότητά του έναντι ενός άλλου…λένε οι ειδικοί και η γυναίκα στο βίντεο (που μάλλον είναι κάποια ειδικός) δοκίμασε ακριβώς αυτό.

“Ο εγκέφαλός μου ξέρει ότι είναι μια παιχνιδιάρικη χειρονομία, αλλά το ένστικτο επιβίωσής μου ουρλιάζει αυτή τη στιγμή” έγραψε ένας διαδικτυακός χρήστης ενώ ένας άλλος σχολίασε: “Το μέγεθος των λύκων είναι πραγματικά εκπληκτικό. Κοιτάξτε πόσο μεγαλύτερο είναι το κεφάλι τους από ενός ανθρώπου, δεν είναι περίεργο που είναι τόσο ισχυροί θηρευτές”.

“Τολμηρό, πολύ πολύ τολμηρό” έγραψε σοκαρισμένος ένας άλλος.

Υπάρχουν παρόμοια βίντεο με ειδικούς λύκων που αφήνουν τα άγρια και επικίνδυνα ζώα να ανοίγουν τα σαγόνια στο πρόσωπό τους.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: pixabay

Χαμός στο “Χ” με το viral ΒΙΝΤΕΟ: Πόσο θόρυβο μπορεί να κάνει…ένα Data Center!

Οι κάτοικοι και οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συζητούν για ένα κέντρο δεδομένων 30 μεγαβάτ στο νοτιοδυτικό Μίσιγκαν που εκπέμπει έναν συνεχή βουητό — μέρα νύχτα.

Ένα κλιπ που καταγράφηκε έξω από το κέντρο δεδομένων από έναν κάτοικο της περιοχής γίνεται viral μετά την αναδημοσίευσή του από την @TaraBull στο X, προσφέροντας μια σύντομη γεύση από το πόσο δυνατός είναι ο ήχος. Το βίντεο φαίνεται να καταγράφει έναν συνεχή βουητό.

Η δημοσίευση του X σημειώνει ότι το κέντρο βρίσκεται στο Dowagiac και επηρεάζει «περίπου 1.300 σπίτια». Ισχυρίζεται επίσης ότι έχει κατατεθεί ομαδική αγωγή λόγω του συνεχούς θορύβου. Μερικοί κάτοικοι λένε ότι ο ήχος δεν είναι μόνο ενοχλητικός, αλλά προκαλεί και «πονοκεφάλους και άγρυπνες νύχτες».


Το κέντρο δεδομένων που βρίσκεται στο επίκεντρο των καταγγελιών σε μια γειτονιά στο νοτιοδυτικό Μίσιγκαν λειτουργεί από την Hyperscale Data, σύμφωνα με το MLive . Το ειδησεογραφικό πρακτορείο μίλησε με κατοίκους των οποίων το σπίτι βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την εγκατάσταση και οι οποίοι λένε ότι ακούγεται σαν κινητήρας τζετ.

Το κέντρο δεδομένων βρίσκεται στην οδό 415 E. Prairie Ronde St. στο Dowagiac, μια πόλη με λιγότερους από 6.000 κατοίκους. «Είναι σαν να ζούμε σε μια φυλακή στην αυλή μας, στο σπίτι μας», δήλωσε η Marjorie Finn στο MLive. Αυτή και ο σύζυγός της μένουν απέναντι από την εγκατάσταση, πράγμα που σημαίνει ότι ακούν τον θόρυβο και μπορούν να δουν την εγκατάσταση από το σπίτι τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο θόρυβος έχει γίνει τόσο έντονος που δύο κάτοικοι της περιοχής μηνύουν την Hyperscale Data, ισχυριζόμενοι ότι η εγκατάσταση προκαλεί «υπερβολικό θόρυβο» και ότι αισθάνονται ότι δέχονται «εισβολή».

Σύμφωνα με το MLive, η καταγγελία ισχυρίζεται επίσης ότι ο ήχος μπορεί να ακουστεί μέσα από κλειστά παράθυρα και μέσω της τηλεόρασης.

«Είναι (σαν) ένας συνεχής κεντρικός δρόμος της πόλης όπου υπάρχει πολλή κυκλοφορία οχημάτων», δήλωσε ο Μπίλι Φιν στο πρακτορείο. Αυτό που ανησυχεί ακόμη περισσότερο τους κατοίκους είναι ότι η εγκατάσταση φέρεται να σχεδιάζει να επεκταθεί στα 340 μεγαβάτ.

Οι άνθρωποι στα σχόλια της viral ανάρτησης του X γράφουν αγανακτισμένοι: «Αυτή η χώρα έχει γίνει τόσο δυστοπική μέσα σε λίγα μόνο χρόνια. Αν αυτή ήταν εμπόλεμη ζώνη, θα χαρακτηριζόταν ως έγκλημα πολέμου, αυτό δεν μπορεί να επιτραπεί να συνεχιστεί».

Ενώ ένα άτομο υποστήριξε ότι ήταν «απαραίτητο» οι εγκαταστάσεις σαν κι αυτή να βρίσκονται κοντά σε κατοικίες, ένα άλλο πρότεινε μια πιθανή λύση και έγραψε: «Πρέπει να βάλουν ένα τεράστιο ηχομονωτικό φράγμα γύρω από ολόκληρο το κτίριο και ο ιδιοκτήτης του κέντρου δεδομένων πρέπει να το πληρώσει από την τσέπη του».

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: pixabay

Η ήττα με το Ιράν «πλήγωσε» σοβαρά τον Τραμπ: «Καμπανάκι» για το κίνημα MAGA

Μόλις ένας στους τέσσερις Αμερικανούς πιστεύει ότι ο πόλεμος του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στο Ιράν άξιζε το κόστος του και η πλειονότητα θεωρεί ότι η εκεχειρία με την Τεχεράνη είναι απίθανο να κρατήσει, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του πρακτορείου Reuters και της εταιρείας Ipsos.

Η πενθήμερη δημοσκόπηση, που ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα, δείχνει επίσης ότι ο πόλεμος βλέπει σοβαρά τη δημοτικότητα του Τραμπ, η οποία έπεσε στο 34%, στο χαμηλότερο επίπεδο από την αρχή της δεύτερης θητείας του. Το ίδιο ποσοστό είχε καταγραφεί και σε άλλη δημοσκόπηση, τον Απρίλιο.

Μόνο το 23% των Αμερικανών –και μόλις οι μισοί Ρεπουμπλικάνοι– πιστεύουν ότι οι ΗΠΑ βρίσκονται σήμερα σε ισχυρότερη θέση απέναντι στο Ιράν, απ’ ότι ήταν πριν από τον πόλεμο. Το 35% πιστεύει ότι η χώρα είναι σε πιο αδύναμη θέση. Οι υπόλοιποι απάντησαν ότι δεν είναι βέβαιοι ή ότι η θέση των ΗΠΑ είναι η ίδια με προηγουμένως.

Ο Τραμπ και ο πρόεδρος του Ιράν Μασούντ Πεζεσκιάν υπέγραψαν μια προκαταρκτική συμφωνία στις 17 Ιουνίου, με την οποία θα ξεκινήσει και πάλι η ροή πετρελαίου ενώ θα χαλαρώσουν οι οικονομικές πιέσεις των ΗΠΑ στην Τεχεράνη. Η συμφωνία οδήγησε σε ραγδαία πτώση της τιμής του αργού πετρελαίου, ωστόσο οι περισσότεροι Αμερικανοί θεωρούν ότι η τιμή της βενζίνης παραμένει σημαντικά υψηλότερη σε σύγκριση με την περίοδο πριν από τις 28 Φεβρουαρίου, όταν ξεκίνησε ο πόλεμος.

Μόνο το 24% των Αμερικανών πιστεύει ότι ο πόλεμος στο Ιράν άξιζε το κόστος του. Οι μισοί απάντησαν ότι δεν άξιζε και οι υπόλοιποι δήλωσαν ότι δεν είναι βέβαιοι. Το 63% (οι μισοί Ρεπουμπλικάνοι και οι 8 στους δέκα Δημοκρατικούς) είπαν ότι είναι απίθανο η συμφωνία που υπέγραψε ο Τραμπ να οδηγήσει σε διαρκή ειρήνη μεταξύ των δύο χωρών. Μόνο το 18% (10% των Δημοκρατικών και 34% των Ρεπουμπλικάνων) θεωρεί πιθανή μια διαρκή ειρήνη.

Όσον αφορά το κόστος διαβίωσης, τους χειρισμούς του Τραμπ εγκρίνει μόνο το 22%, σχεδόν το χαμηλότερο της προεδρίας του και κάτω και από το ποσοστό που κατέγραφε ο προκάτοχός του, ο Δημοκρατικός Τζο Μπάιντεν, προς το τέλος της θητείας του.

Όταν επέστρεψε στον Λευκό Οίκο, η δημοτικότητα του Τραμπ ανερχόταν στο 47%, όμως μειώθηκε λόγω του υψηλού πληθωρισμού.

Με πληροφορίες από ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

Τα «μασάει» η ΕΕ – Πού θα οδηγηθεί η κατάσταση με την Ρωσία;

Τι σημειώθηκε για την σχέση των δύο πλευρών από την Μόσχα

Όπως δήλωσε ο Ρώσος υφυπουργός Εξωτερικών, Αλεξάντερ Γκρούσκο, τον οποίο επικαλέστηκε το TASS, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) εκφράζει την επιθυμία να «καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων» για την επίλυση της ουκρανικής σύγκρουσης, αλλά δεν κάνει τίποτα για να το εφαρμόσει στην πράξη.

«Συνεχίζουν να μιλάνε για το πώς η Ευρώπη θα πρέπει να “καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων”. Αλλά αυτή η επιθυμία δεν έχει μεταφραστεί σε πρακτική δράση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός σε δημοσιογράφους στο περιθώριο του διεθνούς φόρουμ εμπειρογνωμόνων Primakov Readings.

Τελικά η ΕΕ θέλει την ειρηνική συνεννόηση με την Μόσχα;

Ή θα οδηγήσει την Γηραιά Ήπειρο σε δυσάρεστες καταστάσεις;

photo αρχείου ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

“Οι διμερείς σχέσεις με τις ΗΠΑ πρέπει να επανέλθουν σε συνθήκες ομαλότητας”, λέει τώρα η Τζόρτζια Μελόνι

Τι δήλωσε σε ομιλία της σε φεστιβάλ ιταλικής εφημερίδας

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι,  μιλώντας σε φεστιβάλ της ιταλικής εφημερίδας La Verità, αναφέρθηκε στη σχέση με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. 

Η Μελόνι δήλωσε ότι την ξάφνιασαν οι πρόσφατες δηλώσεις του πλανητάρχη με αναφορά στην ίδια και στην κυβέρνησή της, αλλά πρόσθεσε ότι “οι διμερείς σχέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να επανέλθουν σε συνθήκες ομαλότητας”.

“Εξέφρασα την άποψη αυτή και στο υπουργικό συμβούλιο σε ό,τι αφορά τις επόμενες συναντήσεις. Το μέτωπο, πάντως, διευρύνθηκε, δεν αφορά μόνο την Ιταλία”, πρόσθεσε η Μελόνι. 

“Δεν αλλάζω γνώμη, θεωρώ σημαντικό να διατηρηθεί η σχέση της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες”, είπε η επικεφαλής της κυβέρνησης της Ρώμης. 

Ερωτηθείσα σχετικά με τη διαπραγμάτευση των ΗΠΑ με το Ιράν, δήλωσε ότι “είναι αρκετά αισιόδοξη, αν και ξέρει ότι δεν πρόκειται για κάτι το απλό”. Εξήγησε, δε,  ότι η χώρα της είναι διατεθειμένη να βοηθήσει  σε διπλωματικό επίπεδο, όπως και με συμμετοχή σε αποστολή για καθαρισμό των Στενών του Ορμούζ από τις νάρκες. 

Η Τζόρτζια Μελόνι, τέλος, υπογράμμισε ότι δεν πρέπει να επιτραπεί στο Ιράν να αποκτήσει πυρηνικά όπλα και ότι  πρέπει να αποκατασταθεί πλήρως η ελεύθερη ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ χωρίς την πληρωμή “διοδίων” στο καθεστώς της Τεχεράνης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ-Θ. Ανδρεάδης – Συγγελάκης/photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ-EPA-PALAZZO CHIGI

Το βίντεο από την Κίνα που κάνει τις παλάμες να ιδρώνουν – Η τολμηρή ανάβαση πεζοπόρου σε κάθετο βράχο (VID)

Ένα εντυπωσιακό αλλά και ακραίο βίντεο που κυκλοφορεί στα κοινωνικά δίκτυα έχει τραβήξει την προσοχή εκατομμυρίων χρηστών, καταγράφοντας έναν πεζοπόρο να ανεβαίνει μια εξαιρετικά απότομη πέτρινη σκάλα στο όρος Danxia της Κίνας.

Στο βίντεο, που δημοσιεύτηκε στην πλατφόρμα X, ένας άνδρας με πορτοκαλί μπλούζα φαίνεται να κινείται προσεκτικά πάνω σε στενά, χειροποίητα σκαλοπάτια λαξευμένα απευθείας στον βράχο. Για να διατηρεί την ισορροπία του, κρατά ένα μακρύ οριζόντιο κοντάρι, καθώς δίπλα του ανοίγονται κάθετοι γκρεμοί που προκαλούν ίλιγγο.

Το όρος Danxia είναι γνωστό παγκοσμίως για τους εντυπωσιακούς γεωλογικούς σχηματισμούς του, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από στρωματοποιημένους ψαμμιτικούς βράχους, βαθιά φαράγγια και επιβλητικές κορυφές.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

photo: pixabay

Μια το Ιράν, μια η Γάζα! Απέλπιδα προσπάθεια για την Μέση Ανατολή – Και Άραβες στην διεθνή δύναμη του Τραμπ

Προσπαθούν να φέρουν λύση

Μέλη των ενόπλων δυνάμεων του Μαρόκου, η ανάπτυξη των οποίων είχε ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο, έφτασαν στο Ισραήλ για να ενταχθούν στην υπό ίδρυση διεθνή δύναμη για την Γάζα, ανακοίνωσε μέσω της πλατφόρμας Χ το «Συμβούλιο Ειρήνης» του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.

Ένα στέλεχος αυτού του Συμβουλίου είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι οι μαροκινές δυνάμεις έφτασαν στις 18 Ιουνίου στο γενικό επιτελείο της Διεθνούς Δύναμης Σταθεροποίησης, στο νότιο Ισραήλ. Οι Μαροκινοί πρόκειται να συμβάλουν σε εργασίες που αφορούν τη δομή της διεθνούς δύναμης και θα μοιραστούν την εμπειρία τους σε διάφορους τομείς, όπως στην αστυνόμευση, πρόσθεσε η πηγή που ζήτησε να μην κατονομαστεί. Είπε επίσης ότι στο γενικό επιτελείο βρίσκονται τέσσερις Μαροκινοί αξιωματικοί, χωρίς να διευκρινίσει αν η δύναμη περιλαμβάνει και άλλα άτομα.

Τον Φεβρουάριο το Μαρόκο δεσμεύτηκε να στείλει αστυνομικούς και στρατιωτικούς στην Λωρίδα της Γάζας, η πρώτη μουσουλμανική χώρα που προχώρησε σε μια τέτοια κίνηση.

Επιχειρείται να εδραιωθεί παγκόσμια ειρήνη με διεθνή δύναμη, στην οποία, κατά τα φαινόμενα, θα συμμετέχουν και μουσουλμάνοι.

Από τα μέσα Ιανουαρίου οι ΗΠΑ έχουν ανακοινώσει ότι ξεκινά η δεύτερη φάση του σχεδίου του Τραμπ για τον οριστικό τερματισμό του πολέμου που ξεκίνησε στις 7 Οκτωβρίου 2023. Όμως από τότε δεν φαίνεται να έχει επιτευχθεί κάποια πρόοδος.

Με το σχέδιο του Τραμπ, το οποίο επικυρώθηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, τέθηκε σε ισχύ από τον Οκτώβριο του 2025 μια εύθραυστη κατάπαυση του πυρός. Η δεύτερη φάση προβλέπει τη σταδιακή αποχώρηση του ισραηλινού στρατού από την Γάζα, τον αφοπλισμό της Χαμάς και την ανάπτυξη μιας διεθνούς δύναμης σταθεροποίησης, για την οποία έγιναν ανακοινώσεις και συζητήσεις, χωρίς ωστόσο να συγκροτηθεί μέχρι σήμερα.

Τον Φεβρουάριο η Χαμάς είπε ότι είναι ανοιχτή στην παρουσία μιας τέτοιας δύναμης στη Λωρίδα της Γάζας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα αναμιγνύεται στις εσωτερικές υποθέσεις του θύλακα τον οποίο ελέγχει από το 2007.

Το Ισραήλ και η Χαμάς αλληλοκατηγορούνται σχεδόν καθημερινά για παραβιάσεις της κατάπαυσης του πυρός.

Υπάρχει προσπάθεια ανάπτυξης της διεθνούς δύναμης στην περιοχή, στην οποία ανήκουν και τα σημαντικά για τα παγκόσμια συμφέροντα Ιεροσόλυμα, αλλά στην Μέση Ανατολή ειρήνη δεν μπορεί να έρθει.

Τα πράγματα μοιάζουν δύσκολα για τον Τραμπ. Μια το Ιράν, μια η Γάζα του δυσκολεύουν τα σχέδια.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/ photo EPA-KEYSTONE

Πυρκαγιά σε εργοστάσιο πλαστικών στο Αιγάλεω – Δείτε εικόνες από την επιχείρηση κατάσβεσης

Τι έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική

Συνεχίζεται η επιχείρηση κατάσβεσης από τις πυροσβεστικές δυνάμεις στην πυρκαγιά που ξέσπασε σε χώρο εργοστασίου πλαστικών επί της οδού Ορφέως στο Αιγάλεω. Όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική η ένταση της φωτιάς έχει μειωθεί ωστόσο εντός του χώρου υπήρχε καύσιμη ύλη και ιδιαίτερο πυροθερμικό φορτίο που δυσκόλευε το έργο των πυροσβεστικών δυνάμεων. Η φωτιά εκδηλώθηκε γύρω στις 14:00 σε χώρο που βρισκόταν στον πρώτο όροφο του εργοστασίου εντός του οποίου υπήρχαν πλαστικά, χαρτικά και τουριστικά είδη. Σύμφωνα με την Πυροσβεστική μεγάλο μέρος της οροφής στον πρώτο όροφο έχει καταρρεύσει ωστόσο δεν υπήρξαν αναφορές για εγκλωβισμένα άτομα.

Στο σημείο επιχειρούν 40 πυροσβέστες, με 12 οχήματα, εθελοντές και ειδικό βραχιονοφόρο όχημα. Συνδρομή παρέχουν υδροφόρες ΟΤΑ.

Δείτε εικόνες:

fotia aigaleo

fotia

fotia



Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/photos εξωφύλλου και εσωφύλλου: eurokinissi

Η Χεζμπολάχ αξιώνει την απόσυρση όλων των ισραηλινών δυνάμεων από τον Λίβανο βάσει χρονοδιαγράμματος

Τι δήλωσε ο ηγέτης της Χεζμπολάχ, Ναΐμ Κάσεμ, κατά τη διάρκεια θρησκευτικής τελετής

Η φιλοϊρανική Χεζμπολάχ αξίωσε σήμερα την απόσυρση όλων των ισραηλινών στρατευμάτων από τον νότιο Λίβανο, βάσει προκαθορισμένου χρονοδιαγράμματος, δεσμευόμενη πως θα επιτρέψει στον λιβανικό στρατό να αναπτυχθεί στην περιοχή.

«Επί του παρόντος έχουμε εκεχειρία… Το Ισραήλ δεν έχει άλλη επιλογή από την πλήρη απόσυρση (των δυνάμεών του) από όλα τα εδάφη του Λιβάνου», δήλωσε ο ηγέτης της Χεζμπολάχ Ναΐμ Κάσεμ κατά τη διάρκεια θρησκευτικής τελετής.

Το Ισραήλ πρέπει να αποσύρει τις δυνάμεις του «και μόνο ο στρατός του Λιβάνου να αναπτυχθεί στα νότια του ποταμού Λιτάνι», σε απόσταση περίπου 30 χιλιομέτρων από τα σύνορα με το Ισραήλ, τόνισε ο σεΐχης Κάσεμ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΕΡΑ-ΕΡΑ

Καθαρισμός οικοπέδων: Πρακτικές οδηγίες της ΠΟΜΙΔΑ μετά τη λήξη της προθεσμίας

Η δυνατότητα εμπρόθεσμης δήλωσης καθαρισμού οικοπέδων στην πλατφόρμα του Εθνικού Μητρώου έληξε την 22.6.2026. Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει σημερινή της ανακοίνωση η ΠΟΜΙΔΑ, πολλοί ιδιοκτήτες οικοπέδων δεν πρόλαβαν να πραγματοποιήσουν ή να ολοκληρώσουν τον καθαρισμό τους, με αποτέλεσμα να εξακολουθεί να υπάρχει ο κίνδυνος έναρξης ή επέκτασης μιας πυρκαγιάς μέσα στον αστικό ιστό με τραγικά αποτελέσματα για ανθρώπους και περιουσίες, αλλά και βαριές ευθύνες και πρόστιμα για όποιον αμελήσει τη σημαντική αυτή υποχρέωσή του.

Με γνώμονα ότι το πραγματικό ζητούμενο είναι ο οικειοθελής καθαρισμός όσο γίνεται περισσοτέρων οικοπέδων,  η ΠΟΜΙΔΑ δίνει προς αυτούς αλλά και όλους τους ιδιοκτήτες οικοπέδων, τις εξής οδηγίες ως πως το τι πρέπει ή μπορεί να γίνει στη συνέχεια, βάσει της σχετικής νομοθεσίας όπως αυτή διαμορφώθηκε και με τις προτάσεις της ΠΟΜΙΔΑ:

1. Το ότι έκλεισε η πλατφόρμα δεν αποτελεί λόγο να μην προχωρήσετε έστω και εκπρόθεσμα στον καθαρισμό του οικοπέδου σας. Ολοκληρώστε τον όσο μπορείτε ταχύτερα, για να προλάβετε την πραγματοποίηση οποιουδήποτε ελέγχου ή καταγγελίας εις βάρος σας. Εάν το καθαρίσετε εγκαίρως, ευνόητο είναι ότι ουδείς θα ασχοληθεί μαζί σας στη συνέχεια.

2. Εφόσον έκλεισε η σχετική πλατφόρμα, δεν μπορείτε πλέον να υποβάλετε δήλωση ότι καθαρίσατε το οικόπεδό σας. Αν παρ΄ ελπίδα τεθεί θέμα για παράλειψη της δήλωσής σας ότι πράγματι καθαρίσατε το οικόπεδό σας, το σχετικό πρόστιμο για μη υποβολή δήλωσης καθαρισμένου οικοπέδου -το οποίο όμως είναι πράγματι καθαρισμένο- έχει μειωθεί στα 100 ευρώ (πρόταση  ΠΟΜΙΔΑ).

3.Εάν σας γίνει καταγγελία ή αυτεπάγγελτος έλεγχος για μη καθαρισμό του οικοπέδου σας, σπεύσετε να συμμορφωθείτε καθαρίζοντάς το όσο γίνεται αμεσότερα, δεδομένου ότι εφόσον παρέλθει άπρακτη η προθεσμία δήλωσης του καθαρισμού στο Ηλεκτρονικό Μητρώο, τεκμαίρεται ότι συναινείτε στον καθαρισμό της ιδιοκτησίας σας από τον οικείο δήμο, οπότε θα καταβάλετε και τη σχετική δαπάνη καθαρισμού που θα σας καταλογιστεί.

4. Το πρόστιμο που θα κληθείτε να καταβάλετε για την μη εκπλήρωση της υποχρέωσής σας αυτής ανέρχεται σε 1 ευρώ /τ.μ. με ελάχιστο ποσό τα 200 ευρώ. Το πρόστιμο αυτό έχει ανώτατο όριο τα 2.000 ευρώ (πρόταση ΠΟΜΙΔΑ).

Συνεπώς για να αποφύγετε τη διπλή αυτή επιβάρυνση, αλλά και το πρόστιμο των 500 ευρώ για την παράλειψη υποβολής δήλωσης σε περίπτωση που δεν προβείτε σε καθαρισμό, μην αμελείτε ποτέ τον εμπρόθεσμο καθαρισμό του οικοπέδου σας.

5. Το πρόστιμο του 1 ευρώ /τ.μ. για μη καθαρισμό του οικοπέδου θα σας επιβληθεί μόνον αφού πρώτα ενημερωθείτε από το Δήμο ή την Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη δυνατότητα της εκ των υστέρων συμμόρφωσής σας με την υποχρέωση καθαρισμού και εσείς αδιαφορήσετε. Με τον τρόπο αυτό θα έχετε μία ακόμα ευκαιρία προκειμένου να εκπληρώσετε την υποχρέωσή σας [πρόταση ΠΟΜΙΔΑ].

6. Η κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου θα γίνεται προσωπικά σε εσάς και όχι με απλή ανάρτηση της πράξης στα γραφεία του Δήμου ή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας [πρόταση ΠΟΜΙΔΑ].

7.Σε περίπτωση εκ των υστέρων συμμόρφωσής προς την υποχρέωση καθαρισμού και συντήρησης του οικοπέδου, μετά από τη διαπίστωση της παράβασής σας και υποβολής εμπρόθεσμης ένστασής σας, το διοικητικό πρόστιμο θα μειωθεί κατά 50% [πρόταση ΠΟΜΙΔΑ].

8. Αν κατηγορηθείτε ότι έχετε προβεί σε ψευδή δήλωση περί καθαρισμού του οικοπέδου σας, έχετε δεκαήμερη προθεσμία προκειμένου να υποβάλετε ένσταση κατά της πράξης επιβολής προστίμου για το λόγο αυτό.

9. Ποινική δίωξη για ψευδή δήλωση δεν μπορεί να σας ασκηθεί πριν παρέλθει η δεκαήμερη προθεσμία υποβολής ένστασης κατά της πράξης επιβολής προστίμου [πρόταση ΠΟΜΙΔΑ].

10. Η εμπρόθεσμη υποβολή ένστασης αναστέλλει την άσκηση ποινικής δίωξης μέχρι την έκδοση απορριπτικής απόφασης του οργάνου [πρόταση ΠΟΜΙΔΑ], ώστε αν δικαιωθείτε, να μην έχει εν τω μεταξύ ασκηθεί ασκόπως ποινική δίωξη εναντίον σας, που θα πρέπει να ανακληθεί στη συνέχεια, ταλαιπωρώντας εσάς και τη Δικαιοσύνη.  

Κατά συνέπεια, ακόμα κι αν δεν προλάβατε να καθαρίσετε το οικόπεδό σας μέχρι σήμερα, δεν είναι αργά να το πράξετε ακόμα και τώρα, διότι σύμφωνα με τα παραπάνω, η ακόμα και εκπρόθεσμη, οικειοθελής συμμόρφωσή σας το ταχύτερο δυνατό με την υποχρέωση καθαρισμού του οικοπέδου σας, μπορεί να σας προφυλάξει από τον καταλογισμό ή να συμβάλει δραστικά στη μείωση των προβλεπόμενων προστίμων σε βάρος σας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo αρχείου: intime