Άρθρα

Η Χαμάς λέει πως θα παραδώσει μια ακόμη σορό ομήρου σήμερα το βράδυ

Η ένοπλη πτέρυγα της Χαμάς ανακοίνωσε σήμερα πως θα επιστρέψει στις 20.00 ώρα Ελλάδας τη σορό ενός ομήρου,

την οποία είχε ανακοινώσει χθες πως εντόπισε, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που αναρτήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Οι Ταξιαρχίες Εζεντίν αλ Κάσαμ θα παραδώσουν τη σορό ενός Ισραηλινού κρατούμενου, η εκταφή της οποίας έγινε χθες (την Κυριακή) στη Λωρίδα της Γάζας, στις 20.00» τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας, λέει το κείμενο.

Θα είναι ο 13ος νεκρός όμηρος που κρατείτο στη Γάζα και παραδίδεται εκ των 28 που η παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση έχει δεσμευτεί να επιστρέψει στο Ισραήλ στο πλαίσιο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας.

ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

Μαριονέτες σε απόγνωση: Πώς αντέδρασε η Κάγια Κάλας στο ταξίδι Πούτιν στην Ε.Ε., vid

«Δεν είναι ωραίο να το βλέπεις αυτό».

Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε πως Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντιμίρ Πούτιν θα συναντηθούν στην έδρα της μόνης δεξιάς κυβέρνησης στην Ε.Ε., οι εκπρόσωποι των Βρυξελλών δεν έκρυψαν τη δυσαρέσκειά τους.

Μη μπορώντας να κάνουν αλλιώς, διάφοροι αξιωματούχοι κρατών της Ε.Ε. (βλ. Γαλλίας, βαλτικών χωρών κ.α.) άρχισαν να εκτοξεύουν… απειλές προς τον Ρώσο πρόεδρο, εστιάζοντας κυρίως στα ταξιδιωτικά εμπόδια.

Αποκορύφωμα ήταν το… περίλυπο ύφος που είχε σήμερα η φιλοπόλεμη επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της Ε.Ε., Κάγια Κάλας.

Σε ένα βίντεο που κάνει τον γύρο των social media, η ορκισμένη εχθρός του Πούτιν παραδέχεται on camera πως «δεν είναι ωραίο να βλέπει κανείς τον καταδικασμένο από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο Βλαντιμίρ Πούτιν να έρχεται σε ευρωπαϊκή χώρα»:

ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

Ούγγρος ΥΠΕΞ: «Οι πολιτικοί της Ε.Ε. θα κάνουν ό,τι μπορούν για να χαλάσουν τη συνάντηση Πούτιν-Τραμπ»

Για τους Υπουργούς Εξωτερικών της ΕΕ που θα κάνουν τα πάντα για να διαταράξουν τη Σύνοδο Κορυφής Ρωσίας-ΗΠΑ προειδοποίησε ο Peter Szijjarto.

«Η Ευρώπη δεν έχει κανένα συμφέρον η σύνοδος κορυφής της Βουδαπέστης να φέρει πραγματικά ειρήνη.

Από τις σημερινές ομιλίες, πρέπει να συμπεράνω ότι ένας σημαντικός αριθμός Ευρωπαίων πολιτικών θα κάνει πολλά, μάλιστα ό,τι είναι δυνατόν, για να διασφαλίσει ότι αυτή η συνάντηση δεν θα πραγματοποιηθεί καθόλου».

Αντίστοιχες προειδοποιήσεις έκανε νωρίτερα και η Μόσχα δια της εκπροσώπου του ρωσικού ΥΠΕΞ, Μαρία Ζαχάροβα.

ΑΠΕΜΠΕ-EPA-SPUTNIK/POOL photo

Ολοκληρώθηκε η εθνική διακλαδική άσκηση «Δούρειος Ίππος – 25»

Η εθνική διακλαδική άσκηση με την επωνυμία «Δούρειος Ίππος - 25» έλαβε χώρα στην αεροπορική βάση Ανδραβίδας και στην ευρύτερη περιοχή Πελοποννήσου και Ιονίου Πελάγους από τις 13 έως τις 17 Οκτωβρίου.

Όπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής ‘Αμυνας (ΓΕΕΘΑ), η «Δούρειος Ίππος – 25» είναι τακτική άσκηση μετά στρατευμάτων μεσαίας κλίμακας, που αφορά στην εκτέλεση επιχειρήσεων ηλεκτρονικού πολέμου.

Η άσκηση σχεδιάστηκε από το ΓΕΕΘΑ και διεξήχθη υπό τον έλεγχο της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Αιγαίου και Ανατολικής Μεσογείου (ΑΣΔΑΑΜ).

Η δραστηριότητα, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή προσωπικού και μέσων των τριών Γενικών Επιτελείων και της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου και σκοπό είχε την άσκηση του συμμετέχοντος προσωπικού στη σχεδίαση και διεξαγωγή διακλαδικών επιχειρήσεων σε περιβάλλον ηλεκτρονικού πολέμου, τη δοκιμή του Διακλαδικού Συστήματος Διοίκησης και Ελέγχου Ηλεκτρονικού Πολέμου των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και την επαύξηση της επιχειρησιακής ικανότητας των ασκούμενων.

ΑΠΕΜΠΕ – ΦΩΤΟ αρχείου: Eurokinissi

Το ΒΙΝΤΕΟ με τη Μελόνι που αναπαρήγαγε ο Τραμπ

«Είμαι γυναίκα, είμαι μητέρα και είμαι Ιταλίδα, είμαι Χριστιανή», έλεγε μεταξύ άλλων η Ιταλίδα πρωθυπουργός στο βίντεο που αναπαρήγαγε ο Ντόναλντ Τραμπ:

ΑΠΕΜΠΕ-EPA-ANSA photo

Θεσσαλονίκη: Έγινε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του προαστιακού προς τη Σίνδο- Μέτρα για τις συνέπειες από τη διακοπή της λειτουργίας του Μετρό

Πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στη γραμμή του προαστιακού από το Nέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης μέχρι τη Σίνδο και στο τέλος του Νοεμβρίου του 2025, ένα μήνα νωρίτερα από ό,τι έχει αρχικά ανακοινωθεί, θα ξεκινήσει λειτουργία του προαστιακού για να εξυπηρετεί τους φοιτητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου και τους εργαζόμενους στη Βιομηχανική Περιοχή, όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Παράλληλα τον επόμενο μήνα θα δημοπρατηθεί το έργο για τον δυτικό προαστιακό και τους υπόλοιπους σταθμούς στο βόρειο κλάδο του έργου και οι σταθμοί θα παραδίδονται τμηματικά. Οι σταθμοί ανακαινίζονται. Και ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης και της Σίνδου και οι σταθμοί του προαστιακού. Τοποθετούνται στέγαστρα, καθίσματα, ηλεκτρονικά συστήματα, φωτισμός, δημιουργούνται θέσεις πάρκινγκ.

Ο κ. Κυρανάκης τόνισε πώς τον Μάρτιο του 2026, όταν θα λειτουργεί και η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, θα έχει συντελεστεί μια “συγκοινωνιακή επανάσταση” στη Θεσσαλονίκη, καθώς θα μπορεί κάποιος να μετακινείται από την Καλαμαριά μέχρι τη Σίνδο χρησιμοποιώντας μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό και προαστιακό), με ότι αυτό σημαίνει για την ταχύτητα, την άνεση και την ασφάλειά τους.

Ο κ. Κυρανάκης, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, και ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης, Κώστας Γκιουλέκας, συμμετείχαν σε σύσκεψη του Συντονιστικό Συμβουλίου, στην οποία τέθηκαν επί τάπητος τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, ώστε να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες από την διακοπή της λειτουργίας του Μετρό, από τις 10 Νοεμβρίου 2025 και για ένα μήνα.

Όπως είπαν και οι τρεις, η διακοπή αυτή είναι επιβεβλημένη για λόγους ασφαλείας, προκειμένου να γίνουν απρόσκοπτα τα δοκιμαστικά δρομολόγια των νέων συρμών του Μετρό ( έχουν έρθει οι 7 από τους 15).

Στην αρχή του 2026 θα υπάρξει και άλλη διακοπή λειτουργίας του Μετρό για περίπου έναν μήνα, για να γίνουν όλες οι απαραίτητες πιστοποιήσεις πριν από την έναρξη λειτουργίας της γραμμής προς Καλαμαριά.

Στη σημερινή σύσκεψη ανακοινώθηκε ότι όσο θα είναι κλειστό το Μετρό θα τεθεί σε λειτουργία η εναλλακτική γραμμή Μ1 του ΟΑΣΘ τα λεωφορεία της οποίας θα περνούν ανά 7 λεπτά και θα συνδέουν τη Νέα Ελβετία με το νέο σιδηροδρομικό σταθμό. Θα κάνουν, δηλαδή, όλη τη διαδρομή του Μετρό.

Επίσης θα πυκνώσουν τα δρομολόγια άλλων λεωφορειακών γραμμών.

Σε σύγκριση με μία μέρα πριν ανοίξει πέρυσι το Μετρό, σήμερα υπάρχουν 40 επιπλέον δρομολόγια αστικών λεωφορείων, σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.

“Τέτοια μέρα, έναν χρόνο πίσω, κανένας δεν πίστευε ότι θα έχουμε Μετρό στη Θεσσαλονίκη, όπως κανένας δεν πίστευε ότι το Fly over θα τρέχει με τους ρυθμούς που τρέχει και έχει πάρει πλέον την τροπή του”, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και δήλωσε πώς μετά την ολοκλήρωση όλων αυτών των παρεμβάσεων ” η Θεσσαλονίκη θα είναι πια μία άλλη πόλη”.

Ο αποκλεισμός της μίας από τις δύο δίδυμες γέφυρες του Πανοράματος θα γίνει στις 29 Οκτωβρίου για να ακολουθήσει η καθαίρεσή της.Αυτό θα προκαλέσει αναστάτωση και το θέμα συζητήθηκε στη σημερινή σύσκεψη και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για τις μετακινήσεις από και προς το Πανόραμα.

Σε ερώτηση για την καθιέρωση ενιαίου εισιτηρίου στα μέσα μετακίνησης στη Θεσσαλονίκη ο κ. Κυρανάκης απάντησε:”Το ενιαίο εισιτήριο είναι υποχρέωσή μας να γίνει και θα γίνει, δεν ήταν αντικείμενο της σημερινής σύσκεψης”.Και ως προς την τιμή του είπε ότι “θα το ανακοινώσουμε όταν πρέπει”.

Για τη διάνοιξη της οδού Πόντου στην Καλαμαριά ο κ. Ταχιάος τόνισε πώς το κρίσιμο είναι να δημοπρατηθεί γρήγορα το έργο και να αναλάβει ο ανάδοχος.

“Είναι σημαντικό ότι καθόμαστε όλοι οι εκπρόσωποι των φορέων και συζητούμε. Ελήφθη μία πρόνοια όταν θα κλείσει το Μετρό της Θεσσαλονίκης να είμαστε ήδη προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουμε όσο χρειάζεται τον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο από τους ανθρώπους που δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Μετρό και την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος. Το κλίμα ήταν τέτοιο στο οποίο καταλήγουμε όλοι σε έναν κοινό τόπο. Να διευκολύνουμε τους συμπολίτες μας, να διευκολύνουμε την πόλη μας και στο μέτρο που μας αφορά να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη, ο καθένας αναλαμβάνοντας το μερίδιο της ευθύνης του”, επισήμανε ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Κώστας Γκιουλέκας.

Ταυτόχρονα οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται, όλο το 24ωρο, από τη δωρεάν ηλεκτρονική εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα για τον κυκλοφοριακό φόρτο βασικών οδικών αρτηριών και να επιλέγουν τη βέλτιστη διαδρομή για τις μετακινήσεις τους.

ΑΠΕΜΠΕ,Νίκος Ρούμπος – φωτο:Eurokinissi

Λαβρόφ και Ρούμπιο θα έχουν σύντομα τηλεφωνική επικοινωνία

Με θέμα φυσικά τη διοργάνωση της συνάντησης Πούτιν-Τραμπ.

Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ και ο Αμερικανός ομόλογός του Μάρκο Ρούμπιο θα έχουν σύντομα τηλεφωνική συνομιλία, μετέδωσε το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο RIA επικαλούμενο τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών Σεργκέι Ριαμπκόφ.

Ρώσοι και Αμερικανοί αξιωματούχοι θα συζητήσουν τις επόμενες μέρες για την προετοιμασία της νέας συνάντησης κορυφής μεταξύ των προέδρων Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, οι οποίοι είχαν μεταξύ τους τηλεφωνική συνομιλία την περασμένη εβδομάδα.

Ο Ριαμπκόφ δεν διευκρίνισε το χρονικό πλαίσιο της συνάντησης και είπε ότι ακόμη δεν είναι σαφές πού θα γίνει η συνάντηση μεταξύ Ρούμπιο και Λαβρόφ.

Ο Ρούμπιο και ο Λαβρόφ θα συζητήσουν την διμερή ατζέντα των ρωσοαμερικανικών σχέσεων, που θα περιλαμβάνει οικονομικά θέματα, είπε ο Ριαμπκόφ.

ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

Κίνα: Εντυπωσιακές εικόνες από την επίδειξη στρατιωτικών ελικοπτέρων, vid

Ηράκλειο: Συνελήφθη 40χρονος για όπλα αλλά και ενδοοικογενειακή βία

Στη σύλληψη ενός 40χρονου στο Ηράκλειο που κατηγορείται για παραβάσεις νομοθεσίας περί όπλων , αλλά και ενδοοικογενειακή βία προχώρησαν αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου.

Η σύλληψή του έγινε στο πλαίσιο διερεύνησης υπόθεσης ενδοοικογενειακής βίας από την πλευρά του 40χρονου σε βάρος μιας 34χρονης, καθώς στην οικία του όπου πραγματοποιήθηκε έρευνα εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν 3 πιστόλια, 2 περίστροφα, κυνηγετικό όπλο, αεροβόλο όπλο, 12 γεμιστήρες, 1.547 φυσίγγια διαφόρων διαμετρημάτων, σιδερένια σφαιρίδια αεροβόλου όπλου και μαχαίρι.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, για μέρος των κατασχεθέντων κατείχε σχετικές άδειες οι οποίες και αφαιρέθηκαν μαζί με τα είδη οπλισμού.

Η προανάκριση διενεργείται από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου.

ΑΠΕΜΠΕ, της Ουρανίας Μωραίτη – ΦΩΤΟ:Eurokinissi

Αγιατολάχ Ιράν σε Τραμπ: «Συνέχισε να ονειρεύεσαι»

Η Τεχεράνη εξακολουθεί να αρνείται πως τα χτυπήματα των ΗΠΑ στις πυρηνικές εγκαταστάσεις ήταν πετυχημένα.

Ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν, αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, καταφέρθηκε εναντίον του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.

Ειδικότερα, σε ανάρτησή του στα social media ο Χαμενεΐ αναφέρει ότι «ο πρόεδρος των ΗΠΑ λέει με υπερηφάνεια ότι βομβάρδισαν και κατέστρεψαν την πυρηνική βιομηχανία του Ιράν.

Πολύ καλά, συνεχίστε να ονειρεύεστε!».

ΑΠΕΜΠΕ-EPA-MAXAR TECHNOLOGIES photo

Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά: Ζητάει παράταση για την εφαρμογή της υποχρέωσης αποδοχής IRIS πληρωμών

Tα προβλεπόμενα πρόστιμα για μη συμμόρφωση φτάνουν τα 10.000 ευρώ για επιχειρήσεις με απλογραφικά βιβλία και 20.000 ευρώ για επιχειρήσεις με διπλογραφικά

Την ανησυχία του εξέφρασε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, για την επικείμενη εφαρμογή του μέτρου που καθιστά υποχρεωτική την αποδοχή πληρωμών μέσω του συστήματος IRIS από όλες τις επιχειρήσεις, από την 1η Νοεμβρίου 2025.

Υπενθυμίζεται ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διασυνδεθούν με το IRIS μέσω τερματικών POS ή QR κωδίκων, συνδεδεμένων με φορολογικό μηχανισμό ή πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Ταυτόχρονα, τα προβλεπόμενα πρόστιμα για μη συμμόρφωση φτάνουν τα 10.000 ευρώ για επιχειρήσεις με απλογραφικά βιβλία και 20.000 ευρώ για επιχειρήσεις με διπλογραφικά, παρά το γεγονός ότι ούτε οι τράπεζες, ούτε η ΑΑΔΕ έχουν ολοκληρώσει τις απαραίτητες τεχνικές υποδομές και οδηγίες.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, ΘοδωρήςΚαπράλος, δήλωσε: «Η ψηφιακή μετάβαση των συναλλαγών είναι αναγκαία, αλλά δεν μπορεί να γίνει σε βάρος των επιχειρήσεων. Όταν οι τράπεζες και η ΑΑΔΕ δεν είναι ακόμη έτοιμες, δεν μπορεί να επιβάλλονται πρόστιμα 10.000 ευρώ ή 20.000 ευρώ στους επαγγελματίες. Ζητούμε ρεαλισμό, συντονισμό και σαφήνεια στην εφαρμογή.»

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς ζητά:

  • ‘Αμεση έκδοση της σχετικής Απόφασης της ΑΑΔΕ,
  • επίσημη ενημέρωση των τραπεζών και των επιχειρήσεων και
  • παράταση της προθεσμίας εφαρμογής, ώστε η μετάβαση στο νέο σύστημα να γίνει με τεχνική ασφάλεια και δίκαιους όρους για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: pexels)

Η νέα κίνηση των Βρετανών με τα Γλυπτά του Παρθενώνα που προκάλεσε σάλο

Η αντίδραση της Αθήνας.

Οργή προκάλεσε η κίνηση του Βρετανικού Μουσείου να παραθέσει φιλανθρωπικό δείπνο στην αίθουσα όπου φυλάσσονται τα κλεμμένα Γλυπτά του Παρθενώνα.

«Τέτοιες ενέργειες είναι προσβλητικές για τα πολιτιστικά αγαθά και θέτουν σε κίνδυνο τα ίδια τα εκθέματα», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σχετικά με το δείπνο που οργάνωσε το Βρετανικό Μουσείο στην αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Συγκεκριμένα, όπως ενημερώνει το ΥΠΠΟ με ανακοίνωσή του, η υπουργός Πολιτισμού απάντησε τα εξής:

«Κατ´ επανάληψη και διαχρονικά το Υπουργείο Πολιτισμού έχει καταδικάσει τα δείπνα, τις δεξιώσεις και τις επιδείξεις μόδας που διοργανώνονται στους χώρους των Μουσείων, στους οποίους εκτίθενται μνημεία και έργα τέχνης. Τέτοιες ενέργειες είναι προσβλητικές για τα πολιτιστικά αγαθά και θέτουν σε κίνδυνο τα ίδια τα εκθέματα.

Αυτό ακριβώς έπραξε το προηγούμενο Σάββατο, η Διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου, χρησιμοποιώντας για μία ακόμη φορά τα Γλυπτά του Παρθενώνα ως διακοσμητικά στοιχεία για το δείπνο που οργάνωσε.

Η ασφάλεια, η ακεραιότητα και η ηθική των μνημείων θα έπρεπε να αποτελεί το κύριο μέλημα του Βρετανικού Μουσείου, το οποίο για μια ακόμη φορά επιδεικνύει προκλητική αδιαφορία».

Με πληροφορίες από ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

Κάμερα ασφαλείας κατέγραψε γάτα να ρίχνει ποντίκι μέσα σε κατσαρόλα με φαγητό – Δείτε εικόνες

Διασώστες ζώων στην Καλιφόρνια μοιράστηκαν τις αστείες φωτογραφίες μια οικογένειας με γάτα από κάμερες ασφαλείας

Το Merced SPCA μοιράστηκε φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από κάμερα ασφαλείας στην κουζίνα της ανάδοχης οικογένειας και συγκεκριμένα κατέγραψαν τη στιγμή που ένα γατάκι έδωσε μια ξεχωριστή πινελιά στο δείπνο της ανθρώπινης οικογένειάς του: ένα μαγειρεμένο νεκρό ποντίκι.

Οι φωτογραφίες δείχνουν το γατάκι με το όνομα Γουέντι, να ρίχνει ένα νεκρό ποντίκι σε μια κατσαρόλα με φαγητό στη φωτιά.

Η ανάδοχη ιδιοκτήτρια της Γουέντι είπε ότι βρισκόταν έξω και τάιζε τα σκυλιά της όταν η κάμερα της κουζίνας κατέγραψε την προσπάθεια της γάτας να “συμμετέχει στη μαγειρική“.

Είπε ότι η ύποπτη συμπεριφορά της γάτας όταν επέστρεψε στην κουζίνα την οδήγησε να ελέγξει το υλικό της κάμερας και να ανακαλύψει την έκπληξη που είχε αφήσει η Γουέντι στην κατσαρόλα.

(photo: pixabay)

Στο Ισραήλ ταξιδεύει ο Βανς

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Τζέι Ντι Βανς, πρόκειται να επισκεφθεί αύριο Τρίτη το Ισραήλ,

προανήγγειλε η αρχή των ισραηλινών αεροδρομίων σήμερα το πρωί ανακοινώνοντας τις προετοιμασίες ενόψει της άφιξής του στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ.

Η Αρχή Ισραηλινών Αεροδρομίων ανέφερε ότι αναμένονται προβλήματα στην κίνηση γύρω από το αεροδρόμιο μεταξύ των 10:30 π.μ και 13:30 μ.μ τοπική ώρα και ότι ορισμένες πτήσεις θα μεταφέρονται σε άλλον τερματικό.

ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

Οι Μιράντα Κερ και Έβαν Σπίγκελ κρατούν τα παιδιά τους μακριά από τις οθόνες

«Ο σύζυγός μου είναι πολύ αντίθετος με τις οθόνες στα μικρά παιδιά επειδή έτσι μεγάλωσε»

Η Μιράντα Κερ (Miranda Kerr) και ο Έβαν Σπίγκελ (Evan Spiegel) κρατούν τα παιδιά τους μακριά από τις οθόνες.

Το κορυφαίο μοντέλο αποκάλυψε ότι η ίδια και ο ιδρυτής του Snapchat έχουν συγκεκριμένους κανόνες όσον αφορά τον χρόνο που περνούν μπροστά από την οθόνη, ο 7χρονος Χαρτ, ο 6χρονος Μάιλς και ο 19μηνών Πιερ καθώς και ο 14χρονος γιος της Φλιν, τον οποίο μοιράζεται με τον πρώην σύζυγό της Ορλάντο Μπλουμ (Orlando Bloom).

«Ο σύζυγός μου είναι πολύ αντίθετος με τις οθόνες στα μικρά παιδιά επειδή έτσι μεγάλωσε» είπε η Κερ στο αποκλειστικό απόσπασμα του E! News από το επεισόδιο της 20ής Οκτωβρίου του podcast «The Skinny Confidential Him & Her Show» της Dear Media, που συμπαρουσιάζουν οι Μάικλ και Λόριν Μπόστικ (Michael & Lauryn Bosstick).

Ωστόσο, εξήγησε πως κατάφεραν να καταλήξουν σε έναν μικρό συμβιβασμό για τους μεγαλύτερους γιους τους.

«Του είπα: ‘Μου φαίνεται ωραίο, ίσως το Σαββατοκύριακο ή σε κάποια ειδική περίσταση, να μαζευόμαστε με τα μεγαλύτερα παιδιά και τον Φλιν, αν θέλει, και να βλέπουμε αγκαλιά μια ταινία’. Και εκείνος μου είπε, ‘Εντάξει, αλλά όχι κάθε Σαββατοκύριακο’» ανέφερε η Κερ.

Mία πρόσφατη εξαίρεση στον κανόνα δόθηκε κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, όταν ο 7χρονος Χαρτ συμμετείχε σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα όπου έμαθε «λίγο Minecraft».

Οι κανόνες όμως διαφοροποιούνται για τον νεαρό Φλιν, ο οποίος απέκτησε κινητό τηλέφωνο στην ηλικία των 13 ετών και επικοινωνεί με τους φίλους του μόνο μέσω Snapchat.

Η Κερ υπογράμμισε το γεγονός ότι η πλατφόρμα — την οποία ίδρυσε ο Έβαν το 2011 — προσφέρει εφαρμογές όπως το «Family Center» και το «The Keys» που «εξηγούν μερικούς από τους κινδύνους που εμφανίζονται στο διαδίκτυο».

«Τις παρακολουθείς μαζί τους που επεξηγούν με απλό τρόπο τι μπορεί να πάει στραβά ή πώς να το προλάβεις και πότε να απευθυνθείς σε κάποιον αν νιώσεις ότι κάτι δεν είναι σωστό. Αυτός είναι ο τρόπος που το κάνουμε εμείς στο σπίτι μας» κατέληξε.

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / Στέλλα Αλεβιζοπούλου / photo: ΑΠΕ -ΜΠΕ / EPA – EPA)

Ιστορική μέρα αύριο στη Γαλλία: Την πόρτα της φυλακής θα περάσει ο Σαρκοζί

Την πόρτα της φυλακής του Παρισιού αναμένεται να διαβεί αύριο, Τρίτη, ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί,

μετά την πενταετή ποινή φυλάκισης που του επέβαλε γαλλικό δικαστήριο στην υπόθεση της χρηματοδότησης της προεκλογικής του εκστρατείας του 2007 από το τότε καθεστώς Καντάφι της Λιβύης.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα γαλλικών μέσων ενημέρωσης, το κελί του Νικολά Σαρκοζί, ο οποίος δεν θα έρχεται σε επαφή με άλλους κρατούμενους, θα είναι 11 τετραγωνικά μέτρα, θα έχει ένα παράθυρο και μία τηλεόραση, αλλά ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας δεν θα έχει το δικαίωμα χρήσης κινητού τηλεφώνου.

Το χρονικό διάστημα που θα παραμείνει έγκλειστος δεν είναι προς το παρόν σαφές, όμως από τη στιγμή του εγκλεισμού του και μετά έχει το δικαίωμα να υποβάλει αίτημα έκτισης της ποινής του κατ οίκον, φορώντας το λεγόμενο ηλεκτρονικό βραχιολάκι.

Είναι πάντως σαφές ότι ο Νικολά Σαρκοζί δεν θα είναι ένας φυλακισμένος όπως όλοι οι άλλοι, αφού ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν συναντήθηκε μαζί του την περασμένη Παρασκευή, ενώ ο προσκείμενος στο Ρεπουμπλικανικό κόμμα υπουργός Δικαιοσύνης Ζεράλντ Νταρμανέν δήλωσε ότι προτίθεται να τον επισκεφθεί στη φυλακή.

ΑΠΕΜΠΕ, του Μ. Σπινθουράκη – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo

Ποιοί επηρεάστηκαν από το παγκόσμιο διαδικτυακό «μπλακ άουτ»

Το όλο νόημα σχόλιο του Έλον Μασκ.

Η μονάδα υπηρεσιών cloud της Amazon, η AWS, παρουσιάζει σήμερα διακοπή λειτουργίας, προκαλώντας διακοπή υπηρεσιών για αρκετούς δημοφιλείς ιστότοπους και εφαρμογές περιλαμβανομένων των Fortnite και Snapchat και ζητήματα συνδεσιμότητας για πολλές εταιρίες σε όλο τον κόσμο .

Η AWS δήλωσε ότι παρατηρεί «αυξημένα ποσοστά σφάλματος και αδράνειες» σε πολλές υπηρεσίες. «Εργαζόμαστε σε διάφορες παράλληλες ατραπούς προκειμένου να επιταχύνουμε την επαναφορά», ανέφερε στην τελευταία ενημέρωσή της.

Η διακοπή της AWS είναι η πρώτη σοβαρή διαταραχή στο διαδίκτυο μετά την περσινή βλάβη του CrowdStrike που επηρέασε τεχνολογικά συστήματα σε νοσοκομεία, τράπεζες και αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο.

Η AWS παρέχει κατά παραγγελία (on-demand) υπολογιστική ισχύ, αποθήκευση δεδομένων και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες σε εταιρίες, κυβερνήσεις και μεμονωμένα άτομα. Προβλήματα στους servers της μπορεί να προκαλέσουν διακοπές σε ιστότοπους και πλατφόρμες που εξαρτώνται από την υποδομή νέφους της. Η AWS ανταγωνίζεται τις υπηρεσίες cloud της Google και της Amazon.

Η νεοφυής επιχείρηση Τεχνητής Νοημοσύνης Perplexity, το ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων Coinbase και η εμπορική εφαρμογή Robinhood απέδωσαν τις διακοπές στην AWS.

«H Perplexity δεν λειτουργεί αυτή τη στιγμή. Η ριζική αιτία είναι ένα θέμα της AWS. Εργαζόμαστε για την επίλυσή του», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Perplexity Αραβίντ Σρινίβας σε ανάρτηση στο X.

Ο ιστότοπος αγορών της Amazon, η PrimeVideo και η Alexa αντιμετωπίζουν όλες προβλήματα, σύμφωνα με το Downdetector.

Η Fortnite, ιδιοκτήτης της οποίας είναι η Epic Games, οι Roblox, Clash Royale και Clash of Clans είναι μεταξύ των ιστοτόπων παιχνιδιών που ‘έπεσαν’, ενώ το Venmo και το Chime της Paypal είναι ορισμένες από τις οικονομικές πλατφόρμες που αντιμετωπίζουν προβλήματα, ανέφερε ο ιστότοπος εντοπισμού διακοπών λειτουργίας.

Η εφαρμογή της Lyft, που ανταγωνίζεται την Uber, έχει ‘πέσει’ επίσης για χιλιάδες χρήστες στις ΗΠΑ.

Η Μέρεντιθ Γουάιτακερ, πρόεδρος της εφαρμογής μηνυμάτων Signal, επιβεβαίωσε επίσης στο X ότι η πλατφόρμα επλήγη από τη διακοπή της AWS.

Οι βρετανικές τράπεζες Lloyd Bank, Bank of Scotland και οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών Vodafone και ΒΤ, αντιμετωπίζουν επίσης προβλήματα, σύμφωνα με τον ιστότοπο του DownDetector στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο ιστότοπος της αρχής φόρων, πληρωμών και δασμών HMRC έχει πληγεί επίσης από τη διακοπή.

Ωστόσο, ο δισεκατομμυριούχος Ίλον Μασκ, ο ιδιοκτήτης της εταιρίας κοινωνικής δικτύωσης X, είπε πως η πλατφόρμα του εξακολουθεί να λειτουργεί. «Το X λειτουργεί», είπε, χωρίς περαιτέρω σχόλια.

Με πληροφορίες από ΑΠΕΜΠΕ – ΑΠΕΜΠΕ-EPA-EPA photo αρχείου

Στην υπηρεσία του ΕΚΑΒ άλλοι 158 διασώστες

Ορκίστηκαν σήμερα οι 158 επιτυχόντες της προκήρυξης 5Κ/2023 ειδικότητας ΔΕ Πληρωμάτων Ασθενοφόρων ΕΚΑΒ, παρουσία του υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη

Η δουλειά του διασώστη είναι ίσως μια από τις πιο δύσκολες δουλειές που μπορεί να έχει κάποιος σε μια οργανωμένη κοινωνία, τόνισε ο υπουργός Υγείας συγχαίροντας όσους διασώστες ορκίστηκαν σήμερα.

«Είναι πολύ μεγάλο πράγμα να γίνεσαι διασώστης του ΕΚΑΒ. Θέλω να σας διαβεβαιώσω εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας ότι δεν υπάρχει τίποτα που περνάει από το χέρι μας και δεν κάνουμε για να ενισχύσουμε το ΕΚΑΒ το οποίο πιστεύουμε απολύτως, εμπιστευόμαστε απολύτως και είμαι υπερήφανος γιατί επί της θητείας μας έχουν γίνει ήδη αρκετά πράγματα, όπως η σημερινή ορκωμοσία 158 νέων διασωστών. Με τον κύριο πρόεδρο, έχουμε ήδη ξεκινήσει μια σειρά μέτρων με στόχο την αναβάθμιση του ΕΚΑΒ τόσο για τον ψηφιακό του μετασχηματισμό όσο και για την οργανωτική του διάρθρωση, διότι όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι θα πρέπει και ο οργανισμός αυτός να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα», ανέφερε ο Άδ.Γεωργιάδης και κατέληξε εκφράζοντας την πεποίθηση του ότι έως το επόμενο καλοκαίρι το ΕΚΑΒ θα έχει μια καλύτερη εικόνα.

Παρών στην εκδήλωση ήταν ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη, ο διοικητής του ΕΚΑΒ Γεώργιος Χαραλάμπους και ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Γιώργος Μαθιόπουλος.

Ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους δήλωσε από την πλευρά του: «Σήμερα το ΕΚΑΒ ενισχύεται. Εκσυγχρονίζεται και αλλάζει. Ενδυναμώνεται με καταρτισμένο προσωπικό. Υλοποιεί ένα ευρύτατο εξοπλιστικό πρόγραμμα ενίσχυσης του στόλου του και υιοθετεί και εφαρμόζει, πλέον, τα πιο σύγχρονα πρωτόκολλα εκπαίδευσης. Για το Υπουργείο Υγείας το ΕΚΑΒ αποτελεί προτεραιότητα. Επειδή είναι ένας ισχυρός πυλώνας κοινωνικής συνοχής, μιας Πολιτείας που ξέρει και μπορεί να στέκεται στο πλευρό του πολίτη της την κρίσιμη στιγμή».

Η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη επισήμανε πως «τον τελευταίο 1,5 χρόνο έχουμε προκηρύξει 538 θέσεις μόνιμου προσωπικού, μόνο τους τελευταίους τρεις μήνες έχουν ενταχθεί στην οικογένεια του ΕΚΑΒ 426 άτομα επικουρικό προσωπικό εκ των οποίων οι 329 είναι πληρώματα ασθενοφόρων» και προσέθεσε: «Και συνεχίζουμε την προσπάθεια αυτή. Αυτό δεν σημαίνει ότι κενά δεν συνεχίζουν να υπάρχουν και ότι δεν υπάρχουν τομείς που έχουν μεγάλες ελλείψεις και τη στιγμή αυτή που μιλάμε. Εντός του μήνα θα βγει μία απόφαση για επιπλέον επικουρικό προσωπικό σε όλους τους τομείς που έχουν ανάγκη και που υπάρχουν ενδιαφερόμενοι στη λίστα των επικουρικών».

Ο διοικητής του ΕΚΑΒ Γεώργιος Χαραλάμπους έκανε λόγο για μια ιστορική μέρα για το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας. «Μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια το ΕΚΑΒ αποκτά και πάλι νέο αίμα, νέα δύναμη, νέα πνοή. 158 διασώστες εντάσσονται σήμερα και επίσημα στην οικογένειά μας, στην οικογένεια εκείνων που βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή, εκεί που δοκιμάζεται η ανθρώπινη αντοχή, η ψυχραιμία και το ήθος».

Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, Γιώργος Μαθιόπουλος αναφέρθηκε στον διασώστη του ΕΚΑΒ που έχασε τη ζωή του λέγοντας:

«Σήμερα είναι δύσκολες οι στιγμές. Γιατί δυστυχώς η οικογένεια του ΕΚΑΒ έχασε ένα συνάδελφο εν ώρα υπηρεσίας. Οι διασώστες δίνουνε καθημερινή μάχη κάτω από αντίξοες συνθήκες. Θέλω να σας ευχηθώ καλή δύναμη. Θα έχετε και ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές στον εργασιακό σας βίο. Θα σώζετε ανθρώπους και θα πηγαίνετε σπίτι και θα λέτε ”έσωσα έναν άνθρωπο”, αλλά θα χάνονται και άνθρωποι κατά τη διάρκεια της διάσωσης αυτής και θα πηγαίνετε σπίτι με ανάμεικτα συναισθήματα. Άρα, καλή δύναμη στο έργο σας. Εύχομαι σε όλους υγεία πάνω απ’ όλα και θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του συνάδελφου. Θα τον θυμόμαστε για πάντα».

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo:

Κώστας Σκρέκας: Ο Άγνωστος Στρατιώτης αποτελεί εθνικό σύμβολο, πρέπει να αποπνέει σεβασμό

Για τη νομοθετική διάταξη σχετικά με την εποπτεία του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη, μίλησε στο OPEN ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Σκρέκας

Αναφερόμενος στη συζήτηση που έχει προκύψει για τη σύνδεση της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι με τη νέα διάταξη, ο κ. Σκρέκας ξεκαθάρισε ότι «δεν πρέπει να συνδέεται η προσωπική διαμαρτυρία με τη ρύθμιση που αφορά την προστασία του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη».

Όπως είπε, «το Μνημείο αποτελεί ένα εθνικό σύμβολο των αγώνων των προγόνων μας, χάρη στους οποίους έχουμε σήμερα μια ελεύθερη και δημοκρατική Ελλάδα».

Πρόσθεσε ότι «προφανώς το Μνημείο πρέπει να διατηρείται σε ευπρεπή κατάσταση, να αποπνέει σεβασμό και να μπορεί να το επισκέπτεται ο κόσμος», υπογραμμίζοντας παράλληλα, πως «οι γονείς των θυμάτων έχουν κάθε δικαίωμα να ζητούν τη διαλεύκανση της υπόθεσης των Τεμπών, όμως αυτό είναι ένα διαφορετικό ζήτημα».

Απαντώντας σε σχόλια για την «αισθητική» του χώρου με τα 57 ονόματα των θυμάτων, ο κ. Σκρέκας επισήμανε ότι «δεν πρόκειται για θέμα αισθητικής. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει δείξει το σεβασμό του», είπε. «Έχουν ήδη γίνει μνημεία, τόσο στον τόπο του δυστυχήματος, όσο και στον δήμο Αθηναίων. Το θέμα που εξετάζουμε τώρα δεν αφορά τα Τέμπη, αλλά την προστασία ενός εθνικού συμβόλου, που έχει δεχθεί και στο παρελθόν επιθέσεις, όπως την πυρπόληση της σκοπιάς από αναρχικά στοιχεία. Το Μνημείο δεν είναι “ξέφραγο αμπέλι”. Πρέπει να το τιμούμε και να το προστατεύουμε», πρόσθεσε.

Απαντώντας στις αιτιάσεις του ΠΑΣΟΚ, ο Γραμματέας της ΝΔ αντέτεινε: «Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι άργησε έξι χρόνια να το κάνει. Τώρα που το κάνει, γιατί αντιδρά; Η αντιπολίτευση επιλέγει τη σύγχυση και τη μικροπολιτική. Προσπαθεί να μπερδέψει τα πράγματα, να ανακατέψει τα Τέμπη και τα εσωκομματικά, για να αποπροσανατολιστεί τη συζήτηση. Η διάταξη είναι ξεκάθαρη: θέλει να βάλει τάξη και σεβασμό».

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Μαρινάκης για Τουρκία: Δεν πρόκειται να βάλουμε στη διαπραγμάτευση κυριαρχικά μας δικαιώματα

«Πρόκειται για την πρώτη συγκροτημένη πρόταση για συγκεκριμένη συνεργασία στην Ανατολική Μεσόγειο, για συγκεκριμένες χώρες και συγκεκριμένη θεματολογία, είναι αμιγώς ελληνική πρωτοβουλία.

Η Αθήνα αποδεικνύει εμπράκτως ότι επιδιώκει τη συζήτηση επί τη βάσει του Διεθνούς Δικαίου και είναι σαφές ότι δεν συζητάμε για συνεκμετάλλευση. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα φανεί κατά πόσον θα καταστεί δυνατή η πραγματοποίηση αυτού του φόρουμ και ακολούθως θα προετοιμαστεί αυτή η συνάντηση», τόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, απαντώντας σε ερωτήσεις στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών σχετικά με την πρωτοβουλία 5×5 τη συνάντηση των παράκτιων χωρών της περιοχής (Ελλάδα, Κύπρος, Αίγυπτος, Τουρκία και Λιβύη), που αντιμετωπίζουν κοινές προκλήσεις.

Για τις δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών, Χακάν Φιντάν, σχετικά με ενδεχόμενη συμμετοχή της Τουρκίας στο πρόγραμμα SAFE ο κ. Μαρινάκης επισήμανε ότι για ακόμη μία φορά η αντιπολίτευση βιάστηκε, καθώς στο παρελθόν είχαν αμφισβητήσει ότι η Ελλάδα είχε επιτύχει τον κανόνα της ομοφωνίας, «η ίδια η πραγματικότητα τους διέψευσε», είπε χαρακτηριστικά.

Σε ερώτηση για άλλες δηλώσεις του κ. Φιντάν σχετικά με μελλοντική διμερή συζήτηση για τα 12 ναυτικά μίλια, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ξεκαθάρισε ότι «η θέση της χώρας διαχρονικά παραμένει η ίδια και δεν πρόκειται να αλλάξει. Έχουμε μία διαφορά με την Τουρκία την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, που επιθυμούμε να επιλυθεί επί τη βάση του Διεθνούς Δικαίου. Δεν πρόκειται να βάλουμε στη διαπραγμάτευση κυριαρχικά μας δικαιώματα, είμαστε κυρίαρχο κράτος δεν υποχωρούμε ούτε κατ’ ελάχιστον».

Με πληροφορίες από ΑΠΕΜΠΕ – ΦΩΤΟ:Eurokinissi